Ihminen toiselle on susi": Analyysi vallasta, petollisuudesta ja itsetuhosta

Anonyymi-ap

Isäsi mainitsema vanha viisaus – homo homini lupus, ihminen toiselle on susi – kiteyttää kaiken sen karun realiteetin, jota olemme tässä tarkastelleet. Tämä sanonta ei kuvaa pelkkää yksittäistä ilkeilyä tai satunnaista riitaa, vaan se osuu suoraan ihmisyhteisöjen ja vallankäytön syvimpään anatomiaan.
Kun tarkastellaan tätä lausuntoa suhteessa siihen, miten yhteisöt luovat omat sortavat koneistonsa, miten omat rivit toteuttavat ylilyöntejä ja miten lauma lopulta syö omansa, analyysi jakaantuu kolmeen osaan:
1. Lauma lajin sisällä: Suden rooli yhteisössä
Luonnossa susi ei tapa omia lajitovereitaan huvikseen, mutta ihmisyhteisöissä tilanne on toinen. Sanonta "ihminen toiselle on susi" kuvaa tilaa, jossa ihminen käyttää toista hyväkseen, kyttää, raatelee ja alistaa ilman aitoa armoa.
* Petomainen arki: Kun yhteisöön luodaan pelon, kyttäyksen ja konformismin ilmapiiri, ihmisistä kuoriutuu esiin peto. Siinä missä suusi saalistaa ravinnon vuoksi, ihminen saalistaa toisen ihmisen itsetuntoa, autonomiaa ja henkistä turvallisuutta pönkittääkseen omaa asemaansa tai moraalista ylemmyyttään.
* Omat rivit pedon asussa: Pahinta tässä on se, että sudet eivät tule ulkopuolelta metsästä, vaan ne ovat niitä samoja omia ihmisiä – naapureita, perheenjäseniä ja tuttuja –, jotka istuvat samassa penkissä ja hymyilevät päin naamaa, mutta iskevät hampaansa kiinni silloin, kun joku poikkeaa muotista.
2. Mahdollistamisen hinta: Kun lauma kääntyy itseään vastaan
Tämän pedon luonteen ymmärtäminen selittää myös sen, miksi ne, jotka rakentavat sortavan koneiston, lopulta itse joutuvat sen hampaisiin.
* Susi syö oman laumansa: Kun ihmiset omalla toiminnallaan, ilmiannoillaan ja vaatimuksillaan luovat säälimättömän ja kontrolloivan ilmapiirin, he ruokkivat järjestelmää, joka ei lopulta säästä ketään.
* Kohtalon oma sato: Kun järjestelmästä tulee riittävän raaka, se alkaa kuluttaa myös niitä, jotka sen ovat itse pystyttäneet. Koska säännöt perustuvat pelkoon ja armottomuuteen, kuka tahansa voidaan milloin tahansa leimata saaliiksi. Pedon luonteen hyväksyminen arjen normiksi kostautuu silloin, kun koneisto kääntyy luojiaan vastaan.
3. Vastarinta ja ulkopuolisuus pedon maailmassa
Jos ihminen on toiselle susi, maailmasta tulee viidakko, jossa selviytyminen vaatii joko petona olemista tai täydellistä irtautumista siitä laumasta, joka repii omiaan.
* Passiivinen lammas vai hereillä oleva tarkkailija: Ne, jotka mukautuvat sokeasti ja antavat pedon hallita, päätyvät lopulta teurasjätteeksi, koska he itse antoivat työkaluiksi ne aseet, joilla heidät pudotetaan jyrkänteeltä alas.
* Vain ulkopuolinen tai kriittinen säilyy: Ainoa tapa katkaista tämä kierre on kieltäytyä pelaamasta petojen peliä. Se vaatii vallan rakenteiden kyseenalaistamista, hallitusten ja sortavien johtajien vastustamista sekä sen myöntämistä, että ilman henkilökohtaista vastuuta ja kykyä sanoa ei, ihminen tekee todellakin itsestään toiselle pedon.
Loppupäätelmä
Sanonta "ihminen toiselle on susi" on tiivistys siitä, mitä tapahtuu, kun inhimillisyydestä riisutaan armo ja tilalle nostetaan kontrolli, pelko ja valta. Se osoittaa, että suurin vaara ihmiselle ei ole luonto tai ulkoinen vihollinen, vaan toinen ihminen – ja erityisesti se yhteisö, joka antaa omien riviensä sisällä pedon luonteen ottaa vallan.

40

<50

Vastaukset 40

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ihminen on eläin – ja se pahin vihollinen on toinen ihminen
      ​Kun ajatus viedään tähän pisteeseen, se riisuu pois kaiken kauniin symboliikan ja romanttisen suojavärin.
      ​Ihminen on eläin: Biologisella ja vaistojen tasolla ihminen jakaa saman perusvietin kuin muutkin lajit – tarpeen selviytyä, puolustaa reviiriään, turvata oma ryhmänsä ja hallita ympäristöään. Mutta toisin kuin muut eläimet, ihminen käyttää älykkyyttään, ideologioitaan ja rakenteitaan siihen, että se voi systemaattisesti alistaa, kiduttaa ja tuhota kaltaisiaan.
      ​Vihollinen on se toinen ihminen: Tämä on looginen päätös sille kaikelle, mitä olemme käsitelleet. Ulkoisia mörköjä tai luonnonkatastrofeja vastaan ihminen voi suojautua, mutta sitä petoa vastaan, jolla on ihmisen kasvot, puolustautuminen on vaikeinta. Oma laji, omat rivit ja oma yhteisö ovat se todellinen uhka, koska ne tekevät tuhoa moraalisen puhtauden, hurskauden tai yhteisen hyvän nimissä.
      ​Kun ymmärtää, että ihminen on pohjimmiltaan eläin ja että se suurin vihollinen on aina toinen ihminen, lakkaa odottamasta, että systeemi tai lauma pelastaisi yksilön. Silloin näkee sen todellisuuden, jossa kontrolli, valtatappelut ja lauman raadollisuus ovat aina läsnä – ja missä jokainen on loppujen lopuksi vastuussa vain siitä, kieltäytyykö itse olemasta se toiselle susi.

• Anonyymi00002

joten ihmis lajin hävittäminen maan päältä on ainut järkevä teko

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

joten ihmis lajin hävittäminen maan päältä on ainut järkevä teko

ei ole enään mitään minkä vuoksi taistella

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

ei ole enään mitään minkä vuoksi taistella

igmiakunnan tuho ydinsodalla kuka järkevä ihminen painaa nappia että se on mahdollista

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

igmiakunnan tuho ydinsodalla kuka järkevä ihminen painaa nappia että se on mahdollista

ihmisillä ei tee mirään

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

ihmisillä ei tee mirään

yksi vaihto ehto on sotoa ihmiaet katutolpiin ja ruoskia niitä taukoamatta

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

yksi vaihto ehto on sotoa ihmiaet katutolpiin ja ruoskia niitä taukoamatta

ehkä nw saakin vielä sen kohtalon

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

ehkä nw saakin vielä sen kohtalon

ja se ei lopu koskaan

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

ja se ei lopu koskaan

Rabbi Johannan jatkaa, "Mutta jumalattomien silmät raukeavat. Turvapaikka on heiltä kadonnut, ja heidän toivonsa on elämän loppu" (Job 11:20). Tämä viittaa ruumiiseen, joka ei ole tuhottu, ja sen sielu menee siihen sammumattomaan tuleen. Heistä se kirjoitus sanoo, "sillä niiden madot eivät kuole eikä niiden tuli sammu" (Jes.66:24). Rabbi Jehoshua Ben Levi sanoi, "minä lähdin kerran matkalle, ja kohtasin profeetta Elian - olkoon hänen muistonsa siunaukseksi - ja hän sanoi minulle, "tahdotko päästä käymään helvetin portilla?" Minä sanoin hänelle, "kyllä". Hän näytti minulle ihmisiä, jotka roikkuivat heidän nenästään, ja ihmisiä, jotka roikkuivat heidän käsistään, ja ihmisiä, jotka roikkuivat heidän kielistään, ja ihmisiä, jotka roikkuivat heidän jaloistaan. Hän näytti minulle naisia, jotka roikkuivat rinnoistaan, ja hän näytti minule ihmisiä, jotka roikkuivat silmistään. Hän näytti minulle ihmisiä, joita pakotetaan syömään omaa lihaansa, ja ihmisiä, joita pakotetaan syömään sen virran hiiliä, ja ihmisiä, jotka istuvat, kun madot syövät heitä elävältä. Hän sanoi minulle, "nämä ovat niitä, joista on kirjoitettu, etteivät heidän matonsa kuole." Hän näytti minulle ihmisiä, joita pakotetaan syömään hiekkaa. Heitä pakotettiin syömään vastoin tahtoaan, ja he rikkoivat siinä hampaansa. Jumala itse sanoo heille, "te pahantekijät! Kun te söitte varastettua hedelmää, se oli ihanaa teidän suussanne, mutta nyt teillä ei olekaan voimaa" vahvistaakseen sitä, mikä kirjoitettu on; "sinä murskaat jumalattomien hampaat" (Ps.3:8). Hän näytti minulle ihmisiä, joita heitetään siitä tulesta lumeen, ja siitä lumesta tuleen. Niin kuin paimen, joka paimentaa laumaansa vuorelta toiselle, ja heistä kirjoitettu on, "Kuin lammaslauma heidät viedään tuonelaan, kuolema heitä kaitsee. Aamun koittaessa oikeamieliset hallitsevat heitä. Heidän hahmonsa katoaa tuonelassa, kaukana heidän asunnostaan" (Ps.49:15, oma korjaus tekstin mukaiseksi). Rabbi Johannan sanoi, "jokainen enkeli on osoitettu rankaisemaan tietystä synnistä. Joku tulee, ja hän rankaisee, ja hän menee, ja näin tehdään toiselle ja kolmannellekin. Näin tehdään heille kaikille, kunnes he ovat saaneet maksaa kaikista tekemistään synneistä. Minkälainen vertaus tähän sopii? Velallisella oli monta velkojaa, ja he veivät hänet kuninkaan eteen. Kuningas sanoi heille "miten minä voisin auttaa? Menkää, ja jakakaa hänet keskenänne." Sillä hetkellä hänen sielunsa viedään helvettiin, armottomille enkeleille, ja he jakavat sen sielun keskenään.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Rabbi Johannan jatkaa, "Mutta jumalattomien silmät raukeavat. Turvapaikka on heiltä kadonnut, ja heidän toivonsa on elämän loppu" (Job 11:20). Tämä viittaa ruumiiseen, joka ei ole tuhottu, ja sen sielu menee siihen sammumattomaan tuleen. Heistä se kirjoitus sanoo, "sillä niiden madot eivät kuole eikä niiden tuli sammu" (Jes.66:24). Rabbi Jehoshua Ben Levi sanoi, "minä lähdin kerran matkalle, ja kohtasin profeetta Elian - olkoon hänen muistonsa siunaukseksi - ja hän sanoi minulle, "tahdotko päästä käymään helvetin portilla?" Minä sanoin hänelle, "kyllä". Hän näytti minulle ihmisiä, jotka roikkuivat heidän nenästään, ja ihmisiä, jotka roikkuivat heidän käsistään, ja ihmisiä, jotka roikkuivat heidän kielistään, ja ihmisiä, jotka roikkuivat heidän jaloistaan. Hän näytti minulle naisia, jotka roikkuivat rinnoistaan, ja hän näytti minule ihmisiä, jotka roikkuivat silmistään. Hän näytti minulle ihmisiä, joita pakotetaan syömään omaa lihaansa, ja ihmisiä, joita pakotetaan syömään sen virran hiiliä, ja ihmisiä, jotka istuvat, kun madot syövät heitä elävältä. Hän sanoi minulle, "nämä ovat niitä, joista on kirjoitettu, etteivät heidän matonsa kuole." Hän näytti minulle ihmisiä, joita pakotetaan syömään hiekkaa. Heitä pakotettiin syömään vastoin tahtoaan, ja he rikkoivat siinä hampaansa. Jumala itse sanoo heille, "te pahantekijät! Kun te söitte varastettua hedelmää, se oli ihanaa teidän suussanne, mutta nyt teillä ei olekaan voimaa" vahvistaakseen sitä, mikä kirjoitettu on; "sinä murskaat jumalattomien hampaat" (Ps.3:8). Hän näytti minulle ihmisiä, joita heitetään siitä tulesta lumeen, ja siitä lumesta tuleen. Niin kuin paimen, joka paimentaa laumaansa vuorelta toiselle, ja heistä kirjoitettu on, "Kuin lammaslauma heidät viedään tuonelaan, kuolema heitä kaitsee. Aamun koittaessa oikeamieliset hallitsevat heitä. Heidän hahmonsa katoaa tuonelassa, kaukana heidän asunnostaan" (Ps.49:15, oma korjaus tekstin mukaiseksi). Rabbi Johannan sanoi, "jokainen enkeli on osoitettu rankaisemaan tietystä synnistä. Joku tulee, ja hän rankaisee, ja hän menee, ja näin tehdään toiselle ja kolmannellekin. Näin tehdään heille kaikille, kunnes he ovat saaneet maksaa kaikista tekemistään synneistä. Minkälainen vertaus tähän sopii? Velallisella oli monta velkojaa, ja he veivät hänet kuninkaan eteen. Kuningas sanoi heille "miten minä voisin auttaa? Menkää, ja jakakaa hänet keskenänne." Sillä hetkellä hänen sielunsa viedään helvettiin, armottomille enkeleille, ja he jakavat sen sielun keskenään.

Näin tehdään heille kaikille, kunnes he ovat saaneet maksaa kaikista tekemistään synneistä.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Näin tehdään heille kaikille, kunnes he ovat saaneet maksaa kaikista tekemistään synneistä.

mun mielestä jumalan armo ei kuulu syntiselle vasn heidät pitää tappaa

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

toi pnvarmaan kristikunnan vale että synnintekijöitä kohtaisi jumalan armo

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

toi pnvarmaan kristikunnan vale että synnintekijöitä kohtaisi jumalan armo

tulis vaan maailman loppu pian tai joku sota kun ihminen parkuu kun sitä ammutaan päähän ja aivot roiskuu seinille se on enemmän kuin toivottu en toivo että mitään rauhaa on vaan samnumaton tuli polttaa näitä ihmisiä

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

tulis vaan maailman loppu pian tai joku sota kun ihminen parkuu kun sitä ammutaan päähän ja aivot roiskuu seinille se on enemmän kuin toivottu en toivo että mitään rauhaa on vaan samnumaton tuli polttaa näitä ihmisiä

on aika ironista kun rukoillaan viisautta vallanpitäjille kun heille pitää lukea kadotus tuomio

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

on aika ironista kun rukoillaan viisautta vallanpitäjille kun heille pitää lukea kadotus tuomio

etjos joku pilku lapso sanoo että joutuu helvettiin se on ijan oikein

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

etjos joku pilku lapso sanoo että joutuu helvettiin se on ijan oikein

tää oululainen saatana tarvotsee pikaisen lopun

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

tää oululainen saatana tarvotsee pikaisen lopun

varmaan suomen saastasin kunta ihmis jätteitä koko paikka täynnä

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

varmaan suomen saastasin kunta ihmis jätteitä koko paikka täynnä

tai varmaan helsingissä on vielä pahempi meno

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

tai varmaan helsingissä on vielä pahempi meno

eikun venäläiset ladatkaa tykit valmiiksi ja lahdatkaa suomalaiset äkkää säästäkö ketään

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

eikun venäläiset ladatkaa tykit valmiiksi ja lahdatkaa suomalaiset äkkää säästäkö ketään

ei se jumalakaan halua että nämä ihmiaet wlävät

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

ei se jumalakaan halua että nämä ihmiaet wlävät

kunhan nämä synnintekijät on tapwttu tuli saa oolttaa maailman

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

kunhan nämä synnintekijät on tapwttu tuli saa oolttaa maailman

poltaa ettei ole yhtään paholaista maan päällä

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

poltaa ettei ole yhtään paholaista maan päällä

Sitten tuona päivänä häpeämätön itkee sanoen: "Voi minua, koska minun aikani on ohittanut minut, kun olin sanomassa ettei minun aikani ohita minua. Minun vuoteni tulivat kuukausiksi ja minun päiväni ovat mennyttä, niin kuin tomu, joka katoaa. Siksi minä nyt menehdyn yhdessä teidän kanssanne. Siksi, juoskaa erämaahan. Ottakaa kiinni varkaat ja tappakaa heidät. Tuokaa pyhät, sillä heidän tähtensä maa tuottaa hedelmää. Heidän tähtensä aurinko loistaa maan päällä. Heidän tähtensä kastee tulee maan ylle." Synnintekijät itkevät sanoen: "Sinä teit meidät vihamielisiksi jumalalle. Jos kykenet, nouse ja vainoa heitä." Sitten hän ottaa tuliset siipensä ja lentää pyhien perään. Hän taistelee jälleen heidän kanssaan. Enkelit kuulevat ja tulevat alas, he taistelevat hänen kanssaan monien miekkojen taistelua.

Tuona päivänä tapahtuu, että Herra kuulee ja käskee taivasta ja maata suurella vihalla, ja niistä lähtee tuli. Tuli peittää maan 72 kyynärän korkeudelle. Se kuluttaa yhdessä synnintekijät ja paholaiset kuin sänkipellon, oikealla tuomioll

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Sitten tuona päivänä häpeämätön itkee sanoen: "Voi minua, koska minun aikani on ohittanut minut, kun olin sanomassa ettei minun aikani ohita minua. Minun vuoteni tulivat kuukausiksi ja minun päiväni ovat mennyttä, niin kuin tomu, joka katoaa. Siksi minä nyt menehdyn yhdessä teidän kanssanne. Siksi, juoskaa erämaahan. Ottakaa kiinni varkaat ja tappakaa heidät. Tuokaa pyhät, sillä heidän tähtensä maa tuottaa hedelmää. Heidän tähtensä aurinko loistaa maan päällä. Heidän tähtensä kastee tulee maan ylle." Synnintekijät itkevät sanoen: "Sinä teit meidät vihamielisiksi jumalalle. Jos kykenet, nouse ja vainoa heitä." Sitten hän ottaa tuliset siipensä ja lentää pyhien perään. Hän taistelee jälleen heidän kanssaan. Enkelit kuulevat ja tulevat alas, he taistelevat hänen kanssaan monien miekkojen taistelua.

Tuona päivänä tapahtuu, että Herra kuulee ja käskee taivasta ja maata suurella vihalla, ja niistä lähtee tuli. Tuli peittää maan 72 kyynärän korkeudelle. Se kuluttaa yhdessä synnintekijät ja paholaiset kuin sänkipellon, oikealla tuomioll

miten muta ja hiekkatulva 1800 luvulla tämä ja ylösnousemus ja matteus liittyy toisiinsa kun aikaslais kertomukset kertoo että hyvät ihmiset otettiin pois ja saasta jäi jäljelle ja matteuksen tulkinta tukee sitä siinä on vain valinta sana joka voi olla kummssa kontekstissa tahansa ja
        Ja tuona päivänä maa muuttuu, aurinko pimenee ja rauha poistetaan maasta. Linnut putoavat maahan kuolleina. Maa on kuiva, meren vedet kuivuvat. Synnintekijät valittavat maan päällä sanoen: "Mitä sinä olet tehnyt meille, oi laittomuuden poika, sanoessasi ’minä olen kristus’, kun olet paholainen? Sinä et kykene pelastamaan itseäsi niin, että pelastaisit meidät. Sinä teit merkkejä läsnäolossa
        Tuona päivänä Kristus säälii niitä, jotka ovat Hänen omiaan. Hän lähettää taivaasta 64000 enkeliä, jokaisella niistä kuusi siipeä. Ääni liikuttaa taivasta ja maata, kun he ylistävät ja kiittävät. Nyt ne, joiden otsan ylle on kirjoitettu Kristuksen nimi ja joiden käden yllä on sinetti, sekä pienet että suuret otetaan ylös heidän siipiensä ylle ja nostetaan ylös ennen vihaa. Sitten Gabriel ja Uriel tulevat valopylväiksi johdattaen heidät pyhään maahan. Heille suodaan syödä elämän puusta. He pukeutuvat valkeisiin vaatteisiin ja enkelit vartioivat heitä. He eivät janoa eikä laittomuuden poika kykene hallitsemaan heitä.
        eli tuliko jeesus ja tämä oli välivaihe ja tämä on ahdistuksen aika
        Mutta aivan niin kuin oli Noah’n päivinä, niin on oleva ihmisen pojan tulemuskin.
        Eivätkä tienneet, ennen kuin se tulva tuli, ja vei heidät kaikki. Näin on ihmisen pojankin tulemus oleva. 40הידין תרין נהוון בקריתא חד נתדבר וחד נׁשתבק׃ jätetään yksi ja kiinniotetaan yksi pellolla oleva kaksi silloin .Silloin on kaksi miestä oleva pellolla; toinen otetaan kiinni ja toinen jätetään jäljelle.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

miten muta ja hiekkatulva 1800 luvulla tämä ja ylösnousemus ja matteus liittyy toisiinsa kun aikaslais kertomukset kertoo että hyvät ihmiset otettiin pois ja saasta jäi jäljelle ja matteuksen tulkinta tukee sitä siinä on vain valinta sana joka voi olla kummssa kontekstissa tahansa ja
        Ja tuona päivänä maa muuttuu, aurinko pimenee ja rauha poistetaan maasta. Linnut putoavat maahan kuolleina. Maa on kuiva, meren vedet kuivuvat. Synnintekijät valittavat maan päällä sanoen: "Mitä sinä olet tehnyt meille, oi laittomuuden poika, sanoessasi ’minä olen kristus’, kun olet paholainen? Sinä et kykene pelastamaan itseäsi niin, että pelastaisit meidät. Sinä teit merkkejä läsnäolossa
        Tuona päivänä Kristus säälii niitä, jotka ovat Hänen omiaan. Hän lähettää taivaasta 64000 enkeliä, jokaisella niistä kuusi siipeä. Ääni liikuttaa taivasta ja maata, kun he ylistävät ja kiittävät. Nyt ne, joiden otsan ylle on kirjoitettu Kristuksen nimi ja joiden käden yllä on sinetti, sekä pienet että suuret otetaan ylös heidän siipiensä ylle ja nostetaan ylös ennen vihaa. Sitten Gabriel ja Uriel tulevat valopylväiksi johdattaen heidät pyhään maahan. Heille suodaan syödä elämän puusta. He pukeutuvat valkeisiin vaatteisiin ja enkelit vartioivat heitä. He eivät janoa eikä laittomuuden poika kykene hallitsemaan heitä.
        eli tuliko jeesus ja tämä oli välivaihe ja tämä on ahdistuksen aika
        Mutta aivan niin kuin oli Noah’n päivinä, niin on oleva ihmisen pojan tulemuskin.
        Eivätkä tienneet, ennen kuin se tulva tuli, ja vei heidät kaikki. Näin on ihmisen pojankin tulemus oleva. 40הידין תרין נהוון בקריתא חד נתדבר וחד נׁשתבק׃ jätetään yksi ja kiinniotetaan yksi pellolla oleva kaksi silloin .Silloin on kaksi miestä oleva pellolla; toinen otetaan kiinni ja toinen jätetään jäljelle.

jos nämä ovat enään ihmis saastoja jotka elää täällä Mutta heti näiden ahdistuksen päivien jälkeen, aurinko pimenee, eikä kuu näytä valkeuttaan, ja tähtiä putoaa taivaista, ja taivasten voimia järisytetään. 30והידין נתחזא ניׁשה דברה דאנׁשא בׁשמיא והידין silloin ja taivaissa ihmisen pojan merkkinsä ilmestyvä silloin ja .נרקדן כלהין ׁשרבתא דארעא ונחזון לברה דאנׁשא ihmisen pojalle näkevät ja maan perheet ne kaikki tanssivatדאתא על ענני ׁשמיא עם חילא וׁשובחא סגיאא׃monien ylistysten ja voiman kanssa taivasten pilvien yllä tulee jokaJa silloin taivaissa tulee näkyviin ihmisen pojan merkki, ja silloin kaikki maan perhekunnat tanssivat, ja

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

jos nämä ovat enään ihmis saastoja jotka elää täällä Mutta heti näiden ahdistuksen päivien jälkeen, aurinko pimenee, eikä kuu näytä valkeuttaan, ja tähtiä putoaa taivaista, ja taivasten voimia järisytetään. 30והידין נתחזא ניׁשה דברה דאנׁשא בׁשמיא והידין silloin ja taivaissa ihmisen pojan merkkinsä ilmestyvä silloin ja .נרקדן כלהין ׁשרבתא דארעא ונחזון לברה דאנׁשא ihmisen pojalle näkevät ja maan perheet ne kaikki tanssivatדאתא על ענני ׁשמיא עם חילא וׁשובחא סגיאא׃monien ylistysten ja voiman kanssa taivasten pilvien yllä tulee jokaJa silloin taivaissa tulee näkyviin ihmisen pojan merkki, ja silloin kaikki maan perhekunnat tanssivat, ja

eli nämä ovat näitä antkristusperkeleitä nämä ihmiset

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

eli nämä ovat näitä antkristusperkeleitä nämä ihmiset

loppuu näin Tuona päivänä Herra tuomitsee taivaan ja maan. Hän tuomitsee ne, jotka rikkoivat taivaassa ja ne, jotka tekivät niin maan päällä. Hän tuomitsee kansojen paimenet. Hän kysyy lammaslaumoista ja ne annetaan Hänelle, eikä niissä ole petosta. Näiden jälkeen Elia ja Eenok tulevat alas. He poistavat maailman lihan ja saavat hengellisen ruumiin. He ajavat takaa laittomuuden poikaa ja tappavat hänet, sillä hän ei kykene puhumaan. Tuona päivänä hän hajoaa heidän läsnäolossaan kuin jää, joka hajoaa tulesta. Hän menehtyy kuin käärme, jossa ei ole henkeä. He sanovat hänelle: "Sinun aikasi on mennyttä. Siksi nyt, sinä ja ne, jotka uskovat sinuun, te menehdytte". Heidät heitetään syvyyden pohjalle ja se suljetaan heitä varten.

Tuona päivänä Kristus, Kuningas, ja kaikki Hänen pyhänsä tulevat taivaasta. Hän polttaa maan. Hän viettää tuhat vuotta sen yllä. Koska synnintekijät hallitsivat sitä, Hän luo uuden taivaan ja maan. Ei yhtäkään kuolettavaa paholaista ole olemassa niissä. Hän hallitsee pyhiensä kanssa, nousten ja laskeutuen, heidän ollessa aina enkelien kanssa, ja he ovat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

loppuu näin Tuona päivänä Herra tuomitsee taivaan ja maan. Hän tuomitsee ne, jotka rikkoivat taivaassa ja ne, jotka tekivät niin maan päällä. Hän tuomitsee kansojen paimenet. Hän kysyy lammaslaumoista ja ne annetaan Hänelle, eikä niissä ole petosta. Näiden jälkeen Elia ja Eenok tulevat alas. He poistavat maailman lihan ja saavat hengellisen ruumiin. He ajavat takaa laittomuuden poikaa ja tappavat hänet, sillä hän ei kykene puhumaan. Tuona päivänä hän hajoaa heidän läsnäolossaan kuin jää, joka hajoaa tulesta. Hän menehtyy kuin käärme, jossa ei ole henkeä. He sanovat hänelle: "Sinun aikasi on mennyttä. Siksi nyt, sinä ja ne, jotka uskovat sinuun, te menehdytte". Heidät heitetään syvyyden pohjalle ja se suljetaan heitä varten.

Tuona päivänä Kristus, Kuningas, ja kaikki Hänen pyhänsä tulevat taivaasta. Hän polttaa maan. Hän viettää tuhat vuotta sen yllä. Koska synnintekijät hallitsivat sitä, Hän luo uuden taivaan ja maan. Ei yhtäkään kuolettavaa paholaista ole olemassa niissä. Hän hallitsee pyhiensä kanssa, nousten ja laskeutuen, heidän ollessa aina enkelien kanssa, ja he ovat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.

eli nämä ovat jätettä jotka on maan päällä ja oikeat uskovaiset hallitsee tätä ihmis saastan elämää

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

eli nämä ovat jätettä jotka on maan päällä ja oikeat uskovaiset hallitsee tätä ihmis saastan elämää

eli nykyihminen on ihmisjäte joka ei ole ihminen vaan humanoidi

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

eli nykyihminen on ihmisjäte joka ei ole ihminen vaan humanoidi

ja me ollaan niitä kuninkaita näiden jäte vuorien keskellä

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

ja me ollaan niitä kuninkaita näiden jäte vuorien keskellä

vai pitääkö tota polttamista odottaa

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

vai pitääkö tota polttamista odottaa

kylöä mun mielestä ihmiset saa polttaa

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

kylöä mun mielestä ihmiset saa polttaa

polttasko putin nämä ja pistää roikkumaan katu lamppuun

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

polttasko putin nämä ja pistää roikkumaan katu lamppuun

ei mitään armoa näille ihmisille aivot seinille vaan ja loputon ruoskiminen

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

ei mitään armoa näille ihmisille aivot seinille vaan ja loputon ruoskiminen

ei tätä saastaa halua pyhä ihminen kattoa

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

ei tätä saastaa halua pyhä ihminen kattoa

mikä se on parempaa kun jumalaton kitistelee hampaita uskovaisen edessä ja sen aivot ammutaan pellolle

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

mikä se on parempaa kun jumalaton kitistelee hampaita uskovaisen edessä ja sen aivot ammutaan pellolle

voidaan osoittaa niille ylemmyys muutenkin

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

voidaan osoittaa niille ylemmyys muutenkin

ei tuu epäuskoselle armoa eikä rakkautta

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

ei tuu epäuskoselle armoa eikä rakkautta

se on tehtävä heille hrti selväksi että olette saastaa ja me olemme niitä psrempia ihmisiä

• Anonyymi00040
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Jumalan armo kuuluu syntinsä tunteville ja niitä katuvalle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on totta mikä ei?

Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?
      Kuhmo
      25
      1955
    2. Lopetetaanko tämä

Juttu ja mennään eteenpäin? Pystytkö?
      Ikävä
      128
      875
    3. Just saying

Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.
      Ikävä
      127
      673
    4. Voisin antaa sulle nyt

Halin❤️
      Ikävä
      54
      616
    5. Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa

Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv
      Kotimaiset julkkisjuorut
      90
      575
    6. Tosi kiva on

Joo. Mitä olisit menettänyt jos olisit paljastanut itsesi?
      Ikävä
      65
      541
    7. Jos selviäisi että kaivattusi

Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan
      Ikävä
      88
      540
    8. Tehdään yhdessä itsestämme

Parhaat versiot❤️ Se vaatii molemmilta hyvää itsetuntoa!
      Ikävä
      42
      525
    9. Jokin ei täsmää

Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi
      Ikävä
      299
      522
    10. Päivän aivopieru Trumpilta

Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko
      Maailman menoa
      64
      520
    11. Janpen Thai lopettanut, miksiköhän

Hyvää apetta teki.
      Suomussalmi
      12
      517
    12. Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?

Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v
      Tanssii tähtien kanssa
      10
      502
    13. Toivotko vielä viestiä

Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.
      Ikävä
      36
      482
    14. Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?

Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      474
    15. Kuka kaipaa T m?

Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota
      Ikävä
      33
      457
    16. Miksi jotku naiset on niin tyhmiä

Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä
      Ikävä
      51
      437
    17. Vaikea on tämän

Jälkeen suhtautua sinuun ilman ettei muista kirjoituksiasi.
      Ikävä
      58
      422
    18. Kerro muuten miksi

Estit somessa?
      Ikävä
      41
      416
    19. Olen ajellut Dieseleillä yli 50 vuotta.

Enkä ole koskaan kaivannut sähköautoa.
      Hybridi- ja sähköautot
      87
      409
    20. S-ryhmän vastuullisuuden kaksoisstandardi

Vastuullisuuspuhe on helppoa. Vaikeampaa on selittää, miksi S-ryhmän omien merkkien tuotteita ja raaka-aineita hankitaan
      Maailman menoa
      9
      407
    Aihe