Tällä kertaa 3- arvoisen koviksen on laatinut Unski Kivistö ja kuvituksesta vastaa Heli Kärkkäinen.
Oikeasti Kivistö-pseudonyymin taakse kätkeytyvät Erkki Vuokila ja Teemu Pallonen. Kasassa on siis täsmälleen sama kolmikko, joka jo parin kuukauden ajan on vastannut Hesarin perjantai-ristikoiden laatimisesta.
IS Viikonloppu 8.-9.8.2026
5
<50
Vastaukset 5
- Anonyymi00001UUSI
Vasen yläkulma, eli noin neljännes ristikosta tuli valmiiksi 25 minuutissa. Jos ei muut kulmat ala yhtään hankalammaksi, niin 3- on liika kova arvosana.
- Anonyymi00002UUSI
Kuvituksen taso sen kun laskee:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18834392/tekoalyn-kaytto-ristikoiden-kuvittamisessa#comment-143771415 - Anonyymi00003UUSI
Kärkkäisen kuvituksessa on Aboben tekoälyn käytön takia tapahtunut merkittävä kuvituksen tason lasku. Pääkuvan taustalla ja vasemmalla reunalla leijonien taustan suhteen taustat vielä menettelevät, vaikka Adoben kuvien mekaaniset värit ja ääriviivattomuus ovat eri paria Heli Kärkkäisen oman piirtämisen kanssa. Vihjeen "käänne tämäkin" alapuolella oleva ääriviivaton sotkukuva on ala-arvoinen. Oikean reunan talvinen maisema on hengetön vektorikuva.
Ristikossa on myös yläreunan ruskeapukuinen nainen piirretty huolimattomasti. Jakun alareunan ääriviiva on epämääräinen ja hameeseen ei ole laitettu ääriviivoja.
Heli kerran kirjoitti, että hän toivoo jatkossa Aboben tekoälyllä saavan paremmin omaan kuvitukseensa sopivaa kuvitusta.
Minusta Helin on turha toivoa Adobelta samaa tasoa kuin vaikka Geminiltä. Ei vektoreilla pääse samaan luontevuuteen kuin bittikarttakuvilla. Vektoripiirtäminen pysyy aina varsin kankeana piirrostapana.
Jos Heli oikeasti haluaisi parantaa kuvituksen laatua tekoälyllä, pitäisi Adoben tekoälyn käyttö rajata sumeisiin taustoihin. Nyt Heli on vain ja ainoastaan mennyt siitä, mistä aita on matalin. Abobe on kyllä nopeuttanut työskentelyä, mutta samalla ristikkokuvituksen laatu on selkeästi laskenut. - Anonyymi00004UUSI
2½ ajassa minullakin meni.
- Anonyymi00005UUSI
"Ristikossa on myös yläreunan ruskeapukuinen nainen piirretty huolimattomasti."
Minä kyllä tunnistin tuosta heti paikalla Angela Merkelin. Vaikka sitä ei tässä edes kysytäkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän46892Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll14763Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl488761- 45672
- 41624
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30576- 32543
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37520Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE164503- 44470