Ajeltiin jossain Länsi-Uudellamaalla ja osuimme torille. Siellä oli luomulihakauppias. Sain idean, kokeilen Osso bugoja, pyysin jo kanssaolijan syömään niitä kanssani.
Nyt katsoin ohjeita, voi perhana, tuollaisia lisukkeita en rupee hankkimaan, viinistä pyreeseen.
Onko jollakin mahdollisimman yksinkertainen Osso bugo -ohje, niin että olette itse sen hyväksi testanneet.
Jos ei, niin tämä aloitus vaipuu unhoon, ja minä jossain vaiheessa paistan ne uunin nurkassa muiden paistosten ohessa, syön pois ja ostan muuta lihaa, jota tämän päivän kanssakulkijalle tarjoan.
Osso bugo - miten laitetaan?
15
<50
Vastaukset 15
- Anonyymi00001
En tiedä, mutta Osso buco on italialainen ruokalaji, joka on lähtöisin Milanosta. Ruokalaji valmistetaan yleisesti naudan potkasta, mutta siihen voidaan käyttää vaihtoehtoisesti esimerkiksi vasikan, porsaan tai poronlihaa. Osso buco tarjoillaan perinteisesti risoton kera.
- Anonyymi00002
Osso buco on helpoimmasta päästä pataruoka. Ns. häränhäntäviipaleet
heitetään pataan ja lientä päälle plus tomaattipyreetä ja mausteita.
Reseptin lisukkeita voi muunnella makunsa mukaan. - Anonyymi00003
Jos haluaa saostaa lientä voi heittää sekaan vähän vehnäjauhoja.
Porkkanaa, selleriä ym. maun mukaan.
Loraus öljyä ja kuivaa valkoviinia.
Yrttejä ja pippuria ja pitkä muhiminen uunissa. - Anonyymi00004
Pataan voi laittaa myös tölkillisen paseerattua tomaattia.
Pieneen pataan puoli tölkillistä.
Valkoviinin puuttuminen ei suurta eroa tee. - Anonyymi00005
Osso buco tehdään perinteisesti luullisista naudan tai vasikan potkakiekoista, jotka haudutetaan mureiksi. Nimi tarkoittaa ”reikäistä luuta”, viitaten keskellä olevaan ydinluuhun.
- Anonyymi00006
Jos "häränhännän " ympärillä on kalvoja, leikkaa niihin viiltoja,
etteivät ne kypsyessä kiristä potkaa kuperaksi. - Anonyymi00007
Valkosipuli on hyvä osso bucon "mauste".
- Anonyymi00008
Joko se on valmista ?
- Anonyymi00009
Katso:
K-ruoka.fi osso bucco TAI
snellman.fi osso buco
Molemmat kokeiltu, hyviä ovat ja yksinkertaiset reseptit...!- Anonyymi00012UUSI
?? Sanoitko todella yksinkertainen. Tuohon juuri pitää ostaa iso määrä aineita, joita en missään muualla tarvitse vaikka laitan kaikki ruuokani alusta lähtien itse.
- Anonyymi00010
kotiliesi.fi - siinä on viini korvattu vedellä.
Osso Buco- Anonyymi00013UUSI
Sama juttu.
- Anonyymi00011
Maistuvaa kunnon ruokaa se.
- Anonyymi00014UUSI
Asia on ratkennut. Muistin että sisar on käynyt emäntäkoulun yli 60 vuotta sitten. Hän viisaana vanhana naisena rauhallisesti sanoi: Pyöritä ne ossobugot vähän suolatussa vehnäjauhossa ja kuullota voissa. Laita ne pataan. Kuullota pannussa myös sipulit ja laita pataan. Pilko sinne porkkanat ja kaapistasi niitä mausteita mitä on. Lisää vettä että juuri ja juuri lihat peittyvä ja kiehuta miedolla kunnes liha on kypsä.
Inhoan liha-, kana-, ja kalalientä. Ei ole rosmariiniä, lehtiselleriä, pyreitä. viiniä... Mutta musta-, rose-, valko-, mauste- ja viherpippuria on. Niitä jokaista on oma pussillisensa josta kaikista laitan maustemyllyyn sekaisin. Sitä rouhin suoraan kaikkiin liharuokiin. Ne laitan nytkin, keitän kuoriperunat ja kutsun sen ystävän syömään. Jos jotakin kiinnostaa, voin joskus kertoa, mitä mieltä ystävä oli, itse olen kaikkiruokainen.
Kiitos kannanotoista. - Anonyymi00015UUSI
Kuukeloi ja ja sovella, sekä ole rohkea .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi yritti murhata mopopojan
Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti6441505- 741245
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan831058Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli831006- 82978
En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.52853Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk10828- 67817
Mopomiitti!
Menikös öoliisilta yli tuo mppedinkans kisaaminen tais olla melkoinen riski vahigoittaa tarpeettomasti jopa kuolla tuoss242793Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik35712