Miehen elämä on niin sekaisin

Anonyymi-ap

Luulen että hän kaipasi minua korjaamaan sen…
Voisin olla tukena kyllä, voin kannustaa, haluan kuulla vaikeudet ja lohduttaa, haluan olla rinnalla, haluan kertoa että hän pystyy. Mutta en voi pystyä hänen puolestaan, en voi olla hänen puolestaan mies. En voi tehdä hänen puolestaan päätöksiä, en voi pakottaa toimimaan. En voi viedä hänen miehuuttaan ja kutistaa häntä hänen omassa mielessään? Koska itse hän ei ollut vielä valmis toimimaan.

Eikä tämä nyt ainoa syy ollut eroon, mutta ihan vaan vinkkinä miehet, alkakaa itse toimimaan, älkää odottako että nainen pelastaa, koska se syö teitä molempia. Ei nainen koe olevansa miehelle nainen jos joutuu olemaan tälle äitikin.

14

226

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Et voi olla minulle äiti mutta n**ke*re*lle h*o*ra!

• Anonyymi00003

Kuuluisiko jokainen noista tähdistä korvata kirjaimella?
        Äitinäsi sanon että lopeta nyt ihmeessä se perussuomalaisten äänestäminen, kohta loppuu sulta muuten viimeisetkin työttömyyskorvaukset.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Kuuluisiko jokainen noista tähdistä korvata kirjaimella?
        Äitinäsi sanon että lopeta nyt ihmeessä se perussuomalaisten äänestäminen, kohta loppuu sulta muuten viimeisetkin työttömyyskorvaukset.

Poikanasi sanon, että äänestä sinimustia niin alkaa paluumuutto!

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Poikanasi sanon, että äänestä sinimustia niin alkaa paluumuutto!

Poikani tuntien tiedän että hänen äänensä ei sinimustien laariin koskaan päädy; se että hän muistaisi vaalipäivät ja vielä kyseisenä päivänä mennä äänestämään on hyvin kaukainen ajatus.

Ajatelkaapa mikä jytky persuille tulisi jos äänestää voisi kotona krapulassa kännykällä prepaid -liittymästä?!

• Anonyymi00002

Tämä on mielenkiintoinen kaksinaismoralistinen mielenmaisema naisilla. Mies voi olla se joka kantaa vaikeina aikoina, mutta jos se on nainen kun miehellä on vaikeeta, niin sitten tilanne on "en aio olla kenenkään äiti". Mitenkäs asetelma toisinpäin? "En aio olla kenenkään isä".

Miehet ei harrasta tuota että kun naisella on vaikeeta niin katsotaan alaspäin. Vaan auttavat. Vain naiset harrastavat tuota, että päässään oikeuttavat sen, että kun mies on heikoilla niin on joku oikeus vaihtaa toiseen mieheen, ja vika on miehessä. Kaikki miehet on heikoilla joskus. Ihan jokainen.

Tässä asiassa miehet ovat kypsempiä kuin naiset.

• Anonyymi00004

Tuota kun miettii, niin naisilla koulukiusaajan luonne. Lyövät heikolla olevaa. Ja vielä uhriutuvat siitä itse. Eivät edes tyydy dumppaamaan miestä siinä tilanteessa, vaan vielä haukkuvat perään, ja vähättelevät miestä joka on jo siinä tilanteessa heikoilla valmiiksi. Nyt kollektiivisesti naiset peilin eteen.

• Anonyymi00005

Voihan se olla… Vaikka olen kyllä monen naisen nähnyt vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen kannattelevan esim. alkoholisoitunutta miestään. Oli miten vain, tämä minun on ehkä sitten raaka tapa ajatella. Heikoilla oleminen on eri asia mielestäni, kuin se että toistuvasti valitsee pysyä heikoilla, ei tartu mihinkään eikä ota vastuuta. Jos itse toimisin samoin, mielestäni olisi minun vastuullani muuttaa toimintaani. Kuinka heikoksi kokisin itseni, jos jäisin vain makaamaan ja odottamaan muiden hoitavan? Se tuskin ainakaan piristäisi tai motivoisi uuteen. Mutta kuten sanoin, tämä ei tosiaan ollut ainoa syy, luonteenlaatuun liittyi muitakin puolia, jotka joku nokkela saattaa arvata ja jotka kovasti estävät luottamuksellisen parisuhteen olemassaoloa.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Voihan se olla… Vaikka olen kyllä monen naisen nähnyt vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen kannattelevan esim. alkoholisoitunutta miestään. Oli miten vain, tämä minun on ehkä sitten raaka tapa ajatella. Heikoilla oleminen on eri asia mielestäni, kuin se että toistuvasti valitsee pysyä heikoilla, ei tartu mihinkään eikä ota vastuuta. Jos itse toimisin samoin, mielestäni olisi minun vastuullani muuttaa toimintaani. Kuinka heikoksi kokisin itseni, jos jäisin vain makaamaan ja odottamaan muiden hoitavan? Se tuskin ainakaan piristäisi tai motivoisi uuteen. Mutta kuten sanoin, tämä ei tosiaan ollut ainoa syy, luonteenlaatuun liittyi muitakin puolia, jotka joku nokkela saattaa arvata ja jotka kovasti estävät luottamuksellisen parisuhteen olemassaoloa.

Puhutaan sitten ehkä vähän eri kokemusmaailmasta. Kiitos että otit rakentavasti asian vastaan. Oma kokemukseni on naisesta joka vaihtoi miestä aina kun oma mies oli edes yhden illan heikoilla, joten perspektiivini on ehkä eri, kun sinä puhut vuosikymmenten mudassa makaamisesta. Tuosta näkökulmasta ehkä ymmärrän. Tuskin mieskään jaksaisi naista joka pysyvästi makaa kuopassaan, vaikka yrittää auttaa. Joten joo, sain rajapinnan siihen mitä yrität sanoa.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Puhutaan sitten ehkä vähän eri kokemusmaailmasta. Kiitos että otit rakentavasti asian vastaan. Oma kokemukseni on naisesta joka vaihtoi miestä aina kun oma mies oli edes yhden illan heikoilla, joten perspektiivini on ehkä eri, kun sinä puhut vuosikymmenten mudassa makaamisesta. Tuosta näkökulmasta ehkä ymmärrän. Tuskin mieskään jaksaisi naista joka pysyvästi makaa kuopassaan, vaikka yrittää auttaa. Joten joo, sain rajapinnan siihen mitä yrität sanoa.

Tosin pienen lisäyksen kommenttiini laitan. Nämä ei aina ole yksinkertaisia kuvioita. Joskus mies alkoholisoituu juuri naisen käytöksen vuoksi, ja raitistuu eron tultua, joten parisuhteet on aina vähän muna-kana ongelmia. Avoin dialogi parisuhteessa on paras keino ratkoa ongelmia. Ei kavereille tai nettiin vuodattaminen, ja keskenään turvan kiinni pitäminen tai toisen syyttely.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Tosin pienen lisäyksen kommenttiini laitan. Nämä ei aina ole yksinkertaisia kuvioita. Joskus mies alkoholisoituu juuri naisen käytöksen vuoksi, ja raitistuu eron tultua, joten parisuhteet on aina vähän muna-kana ongelmia. Avoin dialogi parisuhteessa on paras keino ratkoa ongelmia. Ei kavereille tai nettiin vuodattaminen, ja keskenään turvan kiinni pitäminen tai toisen syyttely.

Olen kyllä vähän raadollinen tuonkin suhteen, mielestäni kukaan ei alkoholisoidu toisen ihmisen vuoksi🙈 Kyllä nuo asiat ennenkaikkea ovat omien korvien välissä, kuten olis myös se, jääkö suhteeseen jossa on niin haastavaa olla että alkoholista hakee ratkaisua… Toisaalta, ero voi olla herätys ja pohjakosketus joka saa havahtumaan omaan ongelmaan, etenkin jos se kannatteleva ”äiti” katoaa viereltä.

Olen ikävä -palstalla ja kirjoitan tänne, koska ikävöin. Dialogit suhteessa on käyty ja ohi, harvoin ne avoimia tietenkään olivat koska riippuvuussairauksiin liittyy monenlaista ongelmaa tuon avoimuuden suhteen. Enkä voinut puolisolleni olla terapeutti, olin tunteella mukana oleva ihminen jolla on myös oma jaksaminen ja muut velvollisuudet, kuten lasten hyvinvointi, huolehdittavana. Tein sen mihin pystyin, ikävöin siitäkin huolimatta, mutta ikävä ei tarkoita sitä että eropäätös olisi ollut väärä. Koen myös syyllisyyttä ja valitettavsti myös sääliä, ne tunteet ovat olemassa vaikka samanaikaisesti ajattelen toimineeni oikein.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Olen kyllä vähän raadollinen tuonkin suhteen, mielestäni kukaan ei alkoholisoidu toisen ihmisen vuoksi🙈 Kyllä nuo asiat ennenkaikkea ovat omien korvien välissä, kuten olis myös se, jääkö suhteeseen jossa on niin haastavaa olla että alkoholista hakee ratkaisua… Toisaalta, ero voi olla herätys ja pohjakosketus joka saa havahtumaan omaan ongelmaan, etenkin jos se kannatteleva ”äiti” katoaa viereltä.

Olen ikävä -palstalla ja kirjoitan tänne, koska ikävöin. Dialogit suhteessa on käyty ja ohi, harvoin ne avoimia tietenkään olivat koska riippuvuussairauksiin liittyy monenlaista ongelmaa tuon avoimuuden suhteen. Enkä voinut puolisolleni olla terapeutti, olin tunteella mukana oleva ihminen jolla on myös oma jaksaminen ja muut velvollisuudet, kuten lasten hyvinvointi, huolehdittavana. Tein sen mihin pystyin, ikävöin siitäkin huolimatta, mutta ikävä ei tarkoita sitä että eropäätös olisi ollut väärä. Koen myös syyllisyyttä ja valitettavsti myös sääliä, ne tunteet ovat olemassa vaikka samanaikaisesti ajattelen toimineeni oikein.

Kuten sanoin, asiat eivät ole yksinkertaisia. Esimerkiksi minulla saa tuo riippuvuuksista puhuminen sairauksina niskakarvat pystyyn. Ne ovat useammin selvyitymismekanismeja tilanteisiin mitä ei osaa käsitellä. Tai ole voimia siihen. Sairaudeksi luokittelu ei ole oikea tapa. Monestakin syystä. Se antaa riippuvuuksista kärsivän mennä sen suojamuurin taakse että "No kun minulla on tämä sairaus", sekä asettaa myös kyseisen henkilön jotenkin alempiarvoiseen asemaan. Riippuvuudet ovat todella monisyinen keskustelun aihe, eikä tämä ole oikea paikka syventyä siihen keskusteluun.

Mutta en vähättele kokemustasi, koska en tiedä teidän kuviota. Vaikutat kuitenkin suoraselkäiseltä ihmiseltä, joka ei vaan selittele asioita itselleen hyvin päin, joten en haasta sen enempää. Olet selvästi yrittänyt parhaasi. Voimia ja rakkautta, tämmöistä tämä elämä on. <3

• Anonyymi00009

Ihminen elää myös siitä, että se saa edes jonkunlaisen yhteyden toiseen ihmiseen. Joskus näkee ehkä kauniin naisen, katsoo tätä kasvoihin, molemmat katsovat uudestaan, varsinkin viikonloppuisin, mutta kyllä mä ajattelen, että yhteyttä......

• Anonyymi00011

Siis televisio seiskalta tämän yhteys-ajatuksen poimin!

• Anonyymi00014

Minä en tarvitse tukea ja ymmärrystä. Vaikka naisetkin ovat aiheuttaneet minulle ongelmia, silti tarvittaessa tulen toimeen ihan yksinkin, jatkossakin. Otan muutaman juoman viikonlopun yhtenä päivänä viihteellä ollessani, enkä todellakaan koe olevani alkoholisti, joka tyypillisesti juo helposti yhden viinapullon päivässä. Kaipaan vaan naisen lämpöä, kosketusta, aitoja tunteita ja välittämistä, vilpittömyyttä. Siksipä en ole roikkuja-tyyppi, haluan vain antaa ja kokea naisen kanssa aidon, inhimillisen ja tunteellisen yhteyden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pyhäjärvi syvällä kusessa

Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha
      Pyhäjärvi
      142
      1660
    2. Oivallus

Mitä olet oivaltanut viimeksi?
      Ikävä
      154
      1134
    3. Miten voi sinun

tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät
      Ikävä
      70
      980
    4. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      345
      977
    5. 68
      753
    6. PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE

...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.
      Pyhäjärvi
      56
      743
    7. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      69
      701
    8. Rakastan sinua mies

Siksi haluankin vain sinun kanssa sitä.
      Ikävä
      38
      654
    9. Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"

Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi
      Tanssii tähtien kanssa
      7
      621
    10. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      33
      591
    Aihe