iltiksen sivuilla, suurin otsikoin.
Helpommin kuin noista ruohoista, saa rautaa rauta/vitamiini aineota sisältävästä vanhan ajan rautaviinistä.
Kopio iltiksen sivulta.
Kuinka pitkä aoka menee että syöt 100 grammaa esimerkiksi tätä, jonka kopioin,
= "Muun muassa munavoin koristeena tuttu persilja on melkoinen rautapommi. Sadassa grammassa kyseistä yrttiä raudan määrä hipoo kolmea milligrammaa. Kutakuinkin yhtä paljon rautaa on 30 gramman annoksessa maksamakkaraa. "=
Syön maksamakkaraa vaikka 100 grammaa päivässä, mutta tuksin puolessa vuodessa 100 grammaa Persiljaa!
7 ruoka ainetta joisa on rautaa
14
<50
Vastaukset 14
- Anonyymi00001
Kokojyvärukiista minä saan rautaa, maksasta ja persiljasta harvoin ja lihasta useamamin. Nokkosta kuivaan ja murennan keittoon ja lettuun.
On vähän taipumusta huonoon hemoglobiiniin, ei ole olut hyvä kuin raskauden aikana. Ilmeisesti sellainen tyyppi-juttu kun muuten olen tavallisen terveehkö. - Anonyymi00002UUSI
Sata grammaa persiljaa on aikamoinen kasa. En ole jänis. En saa syötyä
sitä niin paljon.- Anonyymi00007UUSI
Ei sitä kerralla tarvitsekaan syödä.
- Anonyymi00003UUSI
Ei tarvitse tarkkailla saako jotain yhtä ainetta riittävästi, kun syö monipuolisesti
ja tarpeeksi.
Elettiin sitä ennenkin aika nuíkoilla ja yksipuolisillakin ruuilla.
Ei tarkkailtu koskaan saako jotian yksittäistä ainetta tarpeeksi.
Sen ymmärrän, että moni vanhempi ihminen ei saa enää syödyksi
riittävästi ja ruoka on yksipuolista, että syömiseen kannattaisi
kiinnittää huomiota, mutta kuinka moni iäkäs jaksaa, huomaa ja tuntee
ravinto-oppia ? - Anonyymi00004UUSI
Pinaatti on myös rautapitoista muonaa.
- Anonyymi00005UUSI
Paprikalla olen itselläni nostanut hemoglobiinia. Paprikasiivuja ruisleivän päälle ja on hyvää. Jos saa mahanpuruja niin kannattaa kuoria se, mahanpurut tulevat siitä kuoresta.
- Anonyymi00008UUSI
Ja mitehkähän paprika kuoritaan? :o
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ja mitehkähän paprika kuoritaan? :o
Paprika kuoritaanniin, että esim. paahdetaan uunissa tai grillissä.
Irtoo helposti. - Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Paprika kuoritaanniin, että esim. paahdetaan uunissa tai grillissä.
Irtoo helposti.Paahtamisen jälkeen sitä tuskin enää tarvitsee kuoria.
- Anonyymi00006UUSI
Niin. Olen koonnut aminohapoista ja niihin liittyvistä fenoleista "Välimeren diettiä" joka on epämääräinen käsite = Välimerellä ei esim. tunneta marjoja jotka saa Suomessa
ovat avainasemassa
Mutta Välimeren dieetin voi koota aminohapoista jne. ilman Välimerta - Anonyymi00009UUSI
Aloittajan kannattaa vaihtaa maksamakkara ja persilja toisinpäin.
- Anonyymi00011UUSI
Persiljaa pitäisi sitten syödä puntti päivässä. Sehän on lähes höyhenenkevyttä.
- Anonyymi00012UUSI
Kauan sitten mutkan kautta sukulainen kertoi, että heidän pieni poikansa ei huolinut karamellia, kun tarjottiin. Sen sijaan hän söi persiljaa mielellään.
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kauan sitten mutkan kautta sukulainen kertoi, että heidän pieni poikansa ei huolinut karamellia, kun tarjottiin. Sen sijaan hän söi persiljaa mielellään.
Ja minä muistan tapauksen kun naapurin äiti antoi 4-vuotiaalle pojalleen ensimmäisen lakupötkyn. Poika laittoi sen auton lavalle, lykkäisi ja spruuttasi huulillaan auton ääntä. Ja siihen olisi laku jäänyt jos äiti ei olisi suuhun auttanut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi yritti murhata mopopojan
Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti7033143Käviskö tällainen suhde
Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E721013- 42889
- 70815
- 88637
Poutalan onnettomuus
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit58601Olen pahoillani
Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi43593Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta
Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k28507- 44498
Taisin vihdoin saada sinut ulos luuristani stalkkeri
Et selvästikään ole niin pätevä kuin luulet. Tai minä niin huono.86495