Mulle Maisassa väitetään hoitajien taholta, että mulla on jatkuva skitsofrenia joka on valetta. Väärä diagnoosi tehtiin alun perin kun sanoin täysin perustellusti että pelkäsin varkaita jos joudun olemaan kauan poissa kotoa kun varkaita oli monet kerrat mennyt varastoomme kellarissa ja poliisi otti heidät kiinni ja broidi voi todistaa, mutta lekuri luuli että olen paranoidinen ja pelko tuulesta temmattua ja siksi minulle tehtiin 2015 tuo väärä diagnoosi.
Vastaukset 112
- Anonyymi00001
Pelko ei ole muutenkaan psykoottista, kuten tätä vastoin 2018 naispsykiatri väitti ja lusin 4 vuotta aurorassa. Sen jälkeen lääkäri sanoi että tuo kadunylityspelko on pakko oireinen häiriö jota se oli myös 1988 kun sain eläkkeen. mutta olen njoiskus 15 sitten yhden kerran sanonut broidille jostakin seuraamisesta niin tämä lääkäri diagnosoi jatkuvan paranoidisen skitsofrenian vaikka itse en ole ikinä puhunut aurorassa sellaista tai missään muuallakaan hoitajalle. Jeesustelu on jatkuvaa hulluutta ja skitsofreniaa.
- Anonyymi00002
Neljä vuotta olit ja sinusta ei ei huomattu ettetet ole sairas. Miten he pystyivät pitää neljä vuotta sinua siellä? Mikä oli syy että pääsit kuitenkin pois?
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Neljä vuotta olit ja sinusta ei ei huomattu ettetet ole sairas. Miten he pystyivät pitää neljä vuotta sinua siellä? Mikä oli syy että pääsit kuitenkin pois?
Ne luulivat, että kadunylitys pelko, joka oli nuoruuteen verrattuna jo vanhemmiten lieventynyt, olisi ollut muka psykoottista, kun venäläistaustainen naispsykiatri epäpätevyyttään oli näin väittänyt, mutta pakkohoidon jälkeen pääsin kuntoutusosastolle. En kuule pään sisälle pilkkaavaa enkä mitään muutakaan puhetta. Minulla on kyllä persoonallisuushäiriö todettu nuorena ja sosiaalisten tilanteiden pelkokin, mutta eivät nämä sitä edes tienneet. Eräs omaishoitaja sanoi tapaustani vapauden riistoksi.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ne luulivat, että kadunylitys pelko, joka oli nuoruuteen verrattuna jo vanhemmiten lieventynyt, olisi ollut muka psykoottista, kun venäläistaustainen naispsykiatri epäpätevyyttään oli näin väittänyt, mutta pakkohoidon jälkeen pääsin kuntoutusosastolle. En kuule pään sisälle pilkkaavaa enkä mitään muutakaan puhetta. Minulla on kyllä persoonallisuushäiriö todettu nuorena ja sosiaalisten tilanteiden pelkokin, mutta eivät nämä sitä edes tienneet. Eräs omaishoitaja sanoi tapaustani vapauden riistoksi.
Jouduit osastolle vaan sen takia kun olit kertonut että varkaita oli käynyt varastossa. Eikö ne todellakaan huomannut että käyttäydyt ihan normaalisti osastolla? Puheesi ja käyttäytymisesi olivat ihan normaalia ja tervettä.
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
kuntoutusosastolle kuntoutumaan mistä? sinähän menit sinne terveenä? Jätätkö nyt jotain kertomatta
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
kuntoutusosastolle kuntoutumaan mistä? sinähän menit sinne terveenä? Jätätkö nyt jotain kertomatta
Tai siis kuntoutusyksikköön. En jätä. Lievän kadunylityspelon takia jota lääkäri luuli paranoidiseksi skitsofreniaksi.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Tai siis kuntoutusyksikköön. En jätä. Lievän kadunylityspelon takia jota lääkäri luuli paranoidiseksi skitsofreniaksi.
Ei ole milloinkaan tutkittu koko pelkoa mutta pääsin eläkkeelle onneksi jo varhain, mutta sitten olematonta tai huomattavasti lieventynyttä kadunylityspelkoa hoitaja väitti 34 vuoden jälkeen muka niin voimakkaaksi että se muka on psykoottista ilman että minua on testattu kertaakaan siinä asiassa empiirisesti, ja pelko on perustunut vain sanoihini.
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
tais olla nopea kuntoutus kun huomasivat että olet terve
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
tais olla nopea kuntoutus kun huomasivat että olet terve
Nääh, ei noissa tehä muutaku pyöritellää sormia. Mut paremmat sängyt. Nimi eri, toiminta sama
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Nääh, ei noissa tehä muutaku pyöritellää sormia. Mut paremmat sängyt. Nimi eri, toiminta sama
mikset sä päässyt kotiin kun pakkohoito loppui. Sähän sanoit ettei sua vaivannut mikään
- Anonyymi00011
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ei ole milloinkaan tutkittu koko pelkoa mutta pääsin eläkkeelle onneksi jo varhain, mutta sitten olematonta tai huomattavasti lieventynyttä kadunylityspelkoa hoitaja väitti 34 vuoden jälkeen muka niin voimakkaaksi että se muka on psykoottista ilman että minua on testattu kertaakaan siinä asiassa empiirisesti, ja pelko on perustunut vain sanoihini.
Mutta niin tai näin pelko itsessään ei ole psykoottista, muuten olisimme kaikki hulluja.
- Anonyymi00012
Anonyymi00007 kirjoitti:
pelon takia ei joudu pakkohoitoon . Pakkohoitoon on kriteerit jotka pitää täyttyä.Ja sinä etkä sun läheinen osannut vedota niihin kun sut pelon takia pakkohoitoon vietiin.
- Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
pelon takia ei joudu pakkohoitoon . Pakkohoitoon on kriteerit jotka pitää täyttyä.Ja sinä etkä sun läheinen osannut vedota niihin kun sut pelon takia pakkohoitoon vietiin.
Sitä syytä ei kerrottu heti ja valitusaika Valviraan ym. oli jo umpeutunut kun syy tuli esiin. yritin kyllä selittää sille lääkärille että se on fobiaa ja minulle on jo 34 v. aiemmin diagnosoitu juuri tämän takia pakko oireinen häiriö, mutta hän ei tajunnut sitä vaan sanoi että sinä olet mielisairas.
- Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
Sitä syytä ei kerrottu heti ja valitusaika Valviraan ym. oli jo umpeutunut kun syy tuli esiin. yritin kyllä selittää sille lääkärille että se on fobiaa ja minulle on jo 34 v. aiemmin diagnosoitu juuri tämän takia pakko oireinen häiriö, mutta hän ei tajunnut sitä vaan sanoi että sinä olet mielisairas.
Ne pakkohoidobn kriteerit on kyllä ollut saatavilla kun sinne olet joutunut. pakkohoidon kriteerit on laissa kirjattu ja niitä ei jälkikäteen tehdä.
- Anonyymi00019
Anonyymi00004 kirjoitti:
Jouduit osastolle vaan sen takia kun olit kertonut että varkaita oli käynyt varastossa. Eikö ne todellakaan huomannut että käyttäydyt ihan normaalisti osastolla? Puheesi ja käyttäytymisesi olivat ihan normaalia ja tervettä.
Luulis että huomasivat mutta tunsin mä sieltä pari muutakin tervettä heppua jotka puhu ja käyttäyty normaalisti, oli mukavia ja sosiaalisia.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Luulis että huomasivat mutta tunsin mä sieltä pari muutakin tervettä heppua jotka puhu ja käyttäyty normaalisti, oli mukavia ja sosiaalisia.
ja hekin olivat joutuneet pakkohoitoon vaikka eivät täyttäneet kriteerejä. ja kukaan läheinen ei tehnyt valitusta ettei pakkohoidon kriteeeritr täyttyneet
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Miten sä maksoit laskut sen neljän vuoden aikana. saitko sä luvan maksaa laskut joka kuukausi kun olit osastolla?
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Miten sä maksoit laskut sen neljän vuoden aikana. saitko sä luvan maksaa laskut joka kuukausi kun olit osastolla?
Edunvalvoja maksoi.
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Edunvalvoja maksoi.
miksi sulla on edunvalvoja? Mä ymmärsin että sä jouduit osastolle hyvinvoivana terveenä henkilönä.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
miksi sulla on edunvalvoja? Mä ymmärsin että sä jouduit osastolle hyvinvoivana terveenä henkilönä.
2015 jälkeen sain edunvalvojan, kun sivumennen ilmoittamani varkaiden pelon takia jouduin ex tempore pakkohoitoon, mutta jota syytä että varkaita todella oli käynyt en edes tajunnut kertoa psykiatrille, kun ei tämä edes huomannut kysyä sitä, mutta johon vaikutti ennen kaikkea se kun en ottanut konsultaatiokäyntiä vastaan joka tuli jostain syystä käymään katsomaan miten pärjään äidin kuoltua vaikka ollut avohoidossakaan kymmeneen vuoteen, ja johon alun perin syynä v. 1988 lähtien oli haluni keskustella lievistä kadunylityspeloistani, ja joiden takia sain onneksi eläkkeen jo 20 v., mutta vietin urheilullista elämää kavereiden kanssa, mutta pakko hoidon jälkeen 2015 minulle määrättiin edunvalvoja vaikka osaan itsekin maksaa laskuja mutta tämmöistä tämä turha byrokratia on suomessa.
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
2015 jälkeen sain edunvalvojan, kun sivumennen ilmoittamani varkaiden pelon takia jouduin ex tempore pakkohoitoon, mutta jota syytä että varkaita todella oli käynyt en edes tajunnut kertoa psykiatrille, kun ei tämä edes huomannut kysyä sitä, mutta johon vaikutti ennen kaikkea se kun en ottanut konsultaatiokäyntiä vastaan joka tuli jostain syystä käymään katsomaan miten pärjään äidin kuoltua vaikka ollut avohoidossakaan kymmeneen vuoteen, ja johon alun perin syynä v. 1988 lähtien oli haluni keskustella lievistä kadunylityspeloistani, ja joiden takia sain onneksi eläkkeen jo 20 v., mutta vietin urheilullista elämää kavereiden kanssa, mutta pakko hoidon jälkeen 2015 minulle määrättiin edunvalvoja vaikka osaan itsekin maksaa laskuja mutta tämmöistä tämä turha byrokratia on suomessa.
mikset ottanut konsultaatiokäyntiä vastaan? Mikä diagnoosi on kadunylityspelko? tuolla pelolla pääsit eläkkeelle ja katsottiiin ettei susta okle työelämämän koska pelkäsit ylittää katua. kyllä pääsit helpolla eläkkeelle. Jos nykyään sanois että pelkää ylittää katua ei varmasti pääse eläkkeelle
- Anonyymi00026
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ne pakkohoidobn kriteerit on kyllä ollut saatavilla kun sinne olet joutunut. pakkohoidon kriteerit on laissa kirjattu ja niitä ei jälkikäteen tehdä.
Minä jouduin mielisairaalaan kun sanoin virkailijoille että KELA vakoilee työttömiä
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Minä jouduin mielisairaalaan kun sanoin virkailijoille että KELA vakoilee työttömiä
kai sinä perustelit mihin perustat tuon mielipiteesi. Miksi sinä olet ensinnäkin asioinut terveydenhuollossa jos voit hyvin? Ei kai työttömyys tarkoita sitä että lääkärissä pitää käydä jos on terve.
- Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
No miten se kela vakoilee työttömiä? Jos kela on toiminut vastoin lakia niin olethan ilmoittanut siitä. Mitä kela on vastannut sinulle kun olet pyytänyt selvitystä lainvastaisesta toiminnasta?
- Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
No miten se kela vakoilee työttömiä? Jos kela on toiminut vastoin lakia niin olethan ilmoittanut siitä. Mitä kela on vastannut sinulle kun olet pyytänyt selvitystä lainvastaisesta toiminnasta?
Millaisia todisteita tavallisella ihmisellä voi olla jostain valtion järjestämästä (tai epävirallisesta) vakoilusta? Sehän on vakoilua eikä mikään piirretty televisio-ohjelma, jota voi katsella televisiosta, jos huvittaa. Vähän hankala siinä on ilmoitusta silloin poliisille tehdä.
- Anonyymi00031
Anonyymi00029 kirjoitti:
Millaisia todisteita tavallisella ihmisellä voi olla jostain valtion järjestämästä (tai epävirallisesta) vakoilusta? Sehän on vakoilua eikä mikään piirretty televisio-ohjelma, jota voi katsella televisiosta, jos huvittaa. Vähän hankala siinä on ilmoitusta silloin poliisille tehdä.
No ohan sulla todisteita ku tuollaista sanot. Jos sinä voit sanoa että kela vakoilee niin mihin perustat tämän väitteen? Mikä osoittaa että kela vakoilee sinua?
- Anonyymi00032
Anonyymi00029 kirjoitti:
Jos kela rikkoo lakia niin Kelan toimintaa valvovat muun muassa eduskunnan oikeusasiamies ja valtioneuvosto, jotka puuttuvat heti, jos viranomainen toimii virheellisesti.
- Anonyymi00076
Anonyymi00032 kirjoitti:
Jos kela rikkoo lakia niin Kelan toimintaa valvovat muun muassa eduskunnan oikeusasiamies ja valtioneuvosto, jotka puuttuvat heti, jos viranomainen toimii virheellisesti.
Kela voi laillisesti tutkia esim pankkitilit ja verotiedot. On yleistä että he tekevät sen salaa ja eivät ilmoita asiakkaalle tehneensä niin
- Anonyymi00106
Anonyymi00032 kirjoitti:
Miksi vakoilun pitäisi olla laitonta kun vakoilijoiden käyttöä on ehdotettu ministeritasollakin?
- Anonyymi00013
Miksi about jokainen psykoosisairas kuvittelee olevansa niin uniikki lumihiutale, että yhteiskunta haluaa tuhlata satoja tuhansia euroja turhaan, ilman minkäänlaista "todistetta".
- Anonyymi00014
Pelko ei ole psykoosia mutta uskominen johonkin näkymättömään jumalaan on.
- Anonyymi00016
Hulluahan se on jos ihminen ei kuule ääniä, näe demoneja, luule että viholliset seuraa. Lähihoitaja sanoi aikoinaan minulle että ei niin että minulla jotain olisi, mutta että ei tulisikaan jos en syö lääkkeitä.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Hulluahan se on jos ihminen ei kuule ääniä, näe demoneja, luule että viholliset seuraa. Lähihoitaja sanoi aikoinaan minulle että ei niin että minulla jotain olisi, mutta että ei tulisikaan jos en syö lääkkeitä.
Tarkoitan että hänen mielestään minun tulee syödä lääkkeitä ettei mitään tulisi vaikkei minulla mitään oireita hänen mielestään ollutkaan.
- Anonyymi00030
Anonyymi00017 kirjoitti:
Tarkoitan että hänen mielestään minun tulee syödä lääkkeitä ettei mitään tulisi vaikkei minulla mitään oireita hänen mielestään ollutkaan.
Missä tämä Maisa on? Kuulostaa jo pahalta, että on otettava lääkkeitä, vaikka ei ole oireitakaan. Sinut on sitten otettu kunnolla syyniin suurennuslasin kanssa. Oletko varma, etteivät sinun läheisesi ole ilmoittaneet oireitasi ja sairaushistoriaasi hoitopaikkaasi, jos et kerran itse ole? Kyllä tämä joltain sinun selkäsi takana puuhastelulta vaikuttaa. Älä nyt enää hoe niille, että Jeesustelu on psykoottista tai että KELA vakoilee asiakkaitaan tai että pelkäät varkaita tai katujen ylittämistä, etteivät ne totea sinua uudelleen kipeäksi. Psykiatrilla ei kannattaisi hermostuksissaan puhua sellaisia, sillä siinä psykiatrilla on 40 minuuttia aikaa arvioida potilaan terveys hänen puheidensa perusteella vastaanottotilanteessa. Kannattaa puhua vain järkeviä ja normaaleja asioita ja siitä, millä tavalla on terve. Ihan terveeltä tapaukselta kyllä vaikutat. Pyydä vaikka pienempi määrä lääkettä, niin on varmasti helpompi olla ensi alkuun. Mieti sen jälkeen, että pärjäätkö ilman. Kyllä se estovaikutus varmaan on riittävä pienemmällä määrällä. Etkö sinä voi keskustella siitä, että lääkityksen voi aloittaa siinä tapauksessa, jos oireita tulee. Tässä vähän kävellään sinun oman tahtosi yli väittämällä vain lääkkeiden tarpeellisuudesta. Sano, millainen näkemys sinulla on itsellä. Tai sitten vaan jäät pois niin kuin 10 vuotta sitten. Ketään ei silloinkaan kiinnostanut 10 vuoteen käytätkö lääkkeitä. Tämä on tätä psykiatrian tapaista toimintaa, että otetaan hoidon piiriin aivan naurettavalla syyllä - tarkoittaa, ettei oikeasti tarvitse hoitoa.
- Anonyymi00033
Anonyymi00030 kirjoitti:
Missä tämä Maisa on? Kuulostaa jo pahalta, että on otettava lääkkeitä, vaikka ei ole oireitakaan. Sinut on sitten otettu kunnolla syyniin suurennuslasin kanssa. Oletko varma, etteivät sinun läheisesi ole ilmoittaneet oireitasi ja sairaushistoriaasi hoitopaikkaasi, jos et kerran itse ole? Kyllä tämä joltain sinun selkäsi takana puuhastelulta vaikuttaa. Älä nyt enää hoe niille, että Jeesustelu on psykoottista tai että KELA vakoilee asiakkaitaan tai että pelkäät varkaita tai katujen ylittämistä, etteivät ne totea sinua uudelleen kipeäksi. Psykiatrilla ei kannattaisi hermostuksissaan puhua sellaisia, sillä siinä psykiatrilla on 40 minuuttia aikaa arvioida potilaan terveys hänen puheidensa perusteella vastaanottotilanteessa. Kannattaa puhua vain järkeviä ja normaaleja asioita ja siitä, millä tavalla on terve. Ihan terveeltä tapaukselta kyllä vaikutat. Pyydä vaikka pienempi määrä lääkettä, niin on varmasti helpompi olla ensi alkuun. Mieti sen jälkeen, että pärjäätkö ilman. Kyllä se estovaikutus varmaan on riittävä pienemmällä määrällä. Etkö sinä voi keskustella siitä, että lääkityksen voi aloittaa siinä tapauksessa, jos oireita tulee. Tässä vähän kävellään sinun oman tahtosi yli väittämällä vain lääkkeiden tarpeellisuudesta. Sano, millainen näkemys sinulla on itsellä. Tai sitten vaan jäät pois niin kuin 10 vuotta sitten. Ketään ei silloinkaan kiinnostanut 10 vuoteen käytätkö lääkkeitä. Tämä on tätä psykiatrian tapaista toimintaa, että otetaan hoidon piiriin aivan naurettavalla syyllä - tarkoittaa, ettei oikeasti tarvitse hoitoa.
Mä en ole se sama henkilö joka puhuu kelan vakoilusta. Mä olen se joka aloitti ketjun.
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Mä en ole se sama henkilö joka puhuu kelan vakoilusta. Mä olen se joka aloitti ketjun.
Sanot että olet perustellut pelon vaikka sanot että unohdit kertoa miksi pelkäät varkaita.Silloin sinä et ole sitä perustellut.
- Anonyymi00036
Anonyymi00034 kirjoitti:
Sanot että olet perustellut pelon vaikka sanot että unohdit kertoa miksi pelkäät varkaita.Silloin sinä et ole sitä perustellut.
Ei se silti ole psykoottista jos pelkää varkaita eikä edes koko ajan intä siitä, vaan sanoo sivumennen vaivihkaa.
- Anonyymi00040
Anonyymi00036 kirjoitti:
Ei se silti ole psykoottista jos pelkää varkaita eikä edes koko ajan intä siitä, vaan sanoo sivumennen vaivihkaa.
Millä perusteella sinua on pidetty Aurorassa 4 vuotta? Eikö se ole aika pitkä aika mielisairaalassa? Pitääkö sitä selvittää neljä vuotta osastolla, ettei ole skitsofreniaa vaan pakko-oireinen häiriö? Mitä lääkkeitä olet joutunut syömään?
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Millä perusteella sinua on pidetty Aurorassa 4 vuotta? Eikö se ole aika pitkä aika mielisairaalassa? Pitääkö sitä selvittää neljä vuotta osastolla, ettei ole skitsofreniaa vaan pakko-oireinen häiriö? Mitä lääkkeitä olet joutunut syömään?
Sen takia että pakko oireinen häiriö tulkittiin psykoottisuudeksi kun testaamaton kadunylityspelko oli muka heidän mututuntuman mukaan niin voimakasta jota se ei edes 34 v. ollut ollut, eikä sitä alun perinkään diagnosoitu psykoottisuudeksi kunb sain työkyyttömyyseläkkeen. Olin kuntoutusosastolla itse asiassa miltei tuon 4 vuotta mutta olisin päässyt pois jo paljon aiemmin.
- Anonyymi00051
Anonyymi00041 kirjoitti:
Sen takia että pakko oireinen häiriö tulkittiin psykoottisuudeksi kun testaamaton kadunylityspelko oli muka heidän mututuntuman mukaan niin voimakasta jota se ei edes 34 v. ollut ollut, eikä sitä alun perinkään diagnosoitu psykoottisuudeksi kunb sain työkyyttömyyseläkkeen. Olin kuntoutusosastolla itse asiassa miltei tuon 4 vuotta mutta olisin päässyt pois jo paljon aiemmin.
Eikö olisi kannattanut pyytää, että saisiko täältä lähteä jo kotiin? Jos sun mielestä Maisassa lukee väärin, niin ota yhteyttä avohoidon potilasasiamieheen.
- Anonyymi00099
Anonyymi00034 kirjoitti:
Kela vakoilee ihmisiä, esim katselee salas pankkitietoja, terveystietoja ym
He ovat esittäneet jopa vakoilijoiden käyttöä - Anonyymi00104
Kas, pohjoiseen satoi ne ei niin uniikit lumihiutaleet jo hyvissä ajoin...
- Anonyymi00109
Kurssimaksu kaikkineen oli noin 800 euroa. Ei ollut ns. valinnainen aine, vaan pakollinen. Suhteellisen lyhyessä ajassa oppi riittävästi paikan käytäntöjä. Teoriahan oli jo hallussa sinne mennessä.
- Anonyymi00035
Mistä sinä tiedät ettei sun aikasempia diagnooseja tiedetä. Nehän lukee sun terveystiedoissa ja ovat tiedossa terveydenhuollossa.
- Anonyymi00037
Se aikaisemmin v 1988 diagnosoitu pakko oireinen häiriön merkintä poistui jossain vaiheessa tietokannasta, eikä lääkäri ilmeisesti niin kauas taaksepäin historiaan nähnyt koneelta, mutta sain uudelleen tuon pakko oireinen häiriö diagnoosin vanhojen kadun ylityspelkojen takia, jotka oikeuttivat eläkkeeseen, mutta se ei siis näin ole skitsofrenian oire eikä psykoottista, mutta nykyään se on hyvin lievä tai ei ilmene lainkaan.
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Se aikaisemmin v 1988 diagnosoitu pakko oireinen häiriön merkintä poistui jossain vaiheessa tietokannasta, eikä lääkäri ilmeisesti niin kauas taaksepäin historiaan nähnyt koneelta, mutta sain uudelleen tuon pakko oireinen häiriö diagnoosin vanhojen kadun ylityspelkojen takia, jotka oikeuttivat eläkkeeseen, mutta se ei siis näin ole skitsofrenian oire eikä psykoottista, mutta nykyään se on hyvin lievä tai ei ilmene lainkaan.
Mutta hienoa ettet tarvitse lääkitystä .
- Anonyymi00039
Katsoessani eilen yhtä mielisairaaladokumenttia, josta ilmeni yksi uusi mielenkiintoinen seikka. Olisiko freudilaista perua, että aika lailla alussa potilaan eteen istahtaa "kolme viisasta tietäjää" siis hoitajia hajota ja hallitse tekniikalla? Aika noloa. Herra Freeman sen sijaan tehtaili ylpeänä tuhansia lobotomialeikkauksia liukuhihnalla... Tosi oudon oloinen tyyppi muuten. Kuinkahan moni heistä on ollut vain kritisoija, kyseenalaistaja ja toisinajattelija. Heitä ei siedetä nykypäivänäkään. Onko tietoa siitä, että onko yksikään potilaaksi joutunut hakenut korvauksia turhaan tehdystä lobotomialeikkauksesta? Niin. He eivät ole olleet todennäköisesti kykeneväisiä.
- Anonyymi00042
Niin, oletko koskaan ajatuksen kanssa miettinyt, että miksi se "mielisairaaksi" julistaminen ei saa olla yhdestä henkilöstä kiinni, vaan esimerkki tapauksessasi siihen tarvitaan kolme ihmistä?
Voisiko se liittyä juuri siihen, että pelkällä mielipiteellä ei pääse hullujen kirjoihin, vaan joutuu vakuuttamaan kerralla kolme ihmistä, että lepakoita on tapulissa. - Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Niin, oletko koskaan ajatuksen kanssa miettinyt, että miksi se "mielisairaaksi" julistaminen ei saa olla yhdestä henkilöstä kiinni, vaan esimerkki tapauksessasi siihen tarvitaan kolme ihmistä?
Voisiko se liittyä juuri siihen, että pelkällä mielipiteellä ei pääse hullujen kirjoihin, vaan joutuu vakuuttamaan kerralla kolme ihmistä, että lepakoita on tapulissa.Mulle sanottiin lyhyen palaverin jälkeen että olen hyväkuntoinen ja silti otettiin sisään.
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Mulle sanottiin lyhyen palaverin jälkeen että olen hyväkuntoinen ja silti otettiin sisään.
Sinut otettiin pakkohoitoon vaikka todettiin terveeksi. Ja sinä et tietenkään osannut valittaa siitä. Miksi? Jos sinä voit hyvin ja osaat toimia niin miksi et potilaan oikeuskissta pidä kiinni?
- Anonyymi00045
Anonyymi00042 kirjoitti:
Voisiko se liittyä juuri siihen, että pelkällä mielipiteellä ei pääse hullujen kirjoihin, vaan joutuu vakuuttamaan kerralla kolme ihmistä, että lepakoita on tapulissa.Ei, vaan siinä dokumentissa se oli jo aikanaan vakio. Eri tason hoitajat eivät päätä yhtään mitään.
- Anonyymi00046
Anonyymi00044 kirjoitti:
Sinut otettiin pakkohoitoon vaikka todettiin terveeksi. Ja sinä et tietenkään osannut valittaa siitä. Miksi? Jos sinä voit hyvin ja osaat toimia niin miksi et potilaan oikeuskissta pidä kiinni?
En saanut ajoissa tietään syitä että olisin ehtinyt valittaa.
- Anonyymi00048
Anonyymi00046 kirjoitti:
Potilasvahinko "valituksen" saa tehdä silloin kun potilasvahinko tulee ilmi. Sillä ei siis ole varsinaista aikarajaa.
- Anonyymi00052
Anonyymi00046 kirjoitti:
Et saanut ajoissa tietää. Tiesitkö että potilaalle on lain mukaan aina kerrottava, miksi hänet otetaan tarkkailuun tai määrätään pakkohoitoon, ja hänellä on oikeus saada tietää päätöksen perusteet omalla kielellään ja tavalla, jonka hän voi ymmärtää. Potilas saa myös kirjalliset asiakirjat ja päätökset (kuten M1-lähetteen, M2-tarkkailulausunnon tai M3-hoitoonmääräämispäätöksen), joissa syyt ja perusteet lukevat.
- Anonyymi00092
Sigmund oli "patient zero"... Omia demoneita vaientamalla kehitti itselleen addiktio-ongelman. Erinäiset "voimisteluliikkeet" ovat myös jo noilta ajoilta tuttuja. Kovakouraista sakkia ovat olleet noissa "avustetuissa voimisteluliikkeissä"...
- Anonyymi00047
Jos varkaiden pelko on niin ylimitoitettu, että joutuu sairaalaan, niin se ei ole enää silloin perusteltua.
- Anonyymi00049
Sanoin sen vain sivumennen ja jos varkaita on ennenkin käynyt ja murtautunut varastoon , että herää luonnollisesti pieni huoli jos kukaan ei ole pitkään aikaan kotonsa katsomassa että kaikki on ok, mutta nämä luulivat että keksin omasta päästyä tuon huolen varkaista ja eikä varkaiden pelko ole psykoottista muutenkaan, sillä ihmisillä on jopa varashälyttimiä pelätessään varkaita.
- Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
Sanoin sen vain sivumennen ja jos varkaita on ennenkin käynyt ja murtautunut varastoon , että herää luonnollisesti pieni huoli jos kukaan ei ole pitkään aikaan kotonsa katsomassa että kaikki on ok, mutta nämä luulivat että keksin omasta päästyä tuon huolen varkaista ja eikä varkaiden pelko ole psykoottista muutenkaan, sillä ihmisillä on jopa varashälyttimiä pelätessään varkaita.
Tässä tekoälyn vastaus kysymykseen varkaiden pelon psykoottisuudesta:
Tänään
onko varkaiden pelko psykoottista
Lyhyt vastaus: ei ole.
Pelko varkaista ei ole psykoottista, ellei siihen liity harhaluuloja tai todellisuudentajun menetystä.
🧠 Miksi varkaiden pelko ei ole psykoosia?
Koska psykoottisuus ei tarkoita “voimakasta pelkoa”, vaan väärää uskomusta, jota ihminen ei pysty kyseenalaistamaan.
Normaali tai ahdistukseen liittyvä varkaiden pelko
Perustuu todellisiin tapahtumiin tai mahdollisuuksiin
Ihminen tietää, että pelko voi olla liioiteltu
Todellisuudentaju säilyy
Pelko voi olla osa ahdistusta, OCD:tä, traumaa, stressiä
Tämä on täysin normaalia, etenkin jos:
talossa on ollut murtoja
ympäristö tuntuu turvattomalta
on aiempia huonoja kokemuksia - Anonyymi00053
Anonyymi00049 kirjoitti:
ja mitä muuta sinä kerroit. Se että kerrot että varastoon on murtauduttu ei ole peruste pakkohoitoon. Sinä siis jouduiit heti osastolle tuon käynnin jälkeen? Sinä olit niin huonossa kunnossa että suoraan osastolle yhden lausen takia. oikeesti?
- Anonyymi00054
Anonyymi00049 kirjoitti:
Kerroitko että pelkäsit että samaan varastoon murtaudutaan uudestaan vai kotiisi murtaudutaan?
- Anonyymi00055
Anonyymi00050 kirjoitti:
Tässä tekoälyn vastaus kysymykseen varkaiden pelon psykoottisuudesta:
Tänään
onko varkaiden pelko psykoottista
Lyhyt vastaus: ei ole.
Pelko varkaista ei ole psykoottista, ellei siihen liity harhaluuloja tai todellisuudentajun menetystä.
🧠 Miksi varkaiden pelko ei ole psykoosia?
Koska psykoottisuus ei tarkoita “voimakasta pelkoa”, vaan väärää uskomusta, jota ihminen ei pysty kyseenalaistamaan.
Normaali tai ahdistukseen liittyvä varkaiden pelko
Perustuu todellisiin tapahtumiin tai mahdollisuuksiin
Ihminen tietää, että pelko voi olla liioiteltu
Todellisuudentaju säilyy
Pelko voi olla osa ahdistusta, OCD:tä, traumaa, stressiä
Tämä on täysin normaalia, etenkin jos:
talossa on ollut murtoja
ympäristö tuntuu turvattomalta
on aiempia huonoja kokemuksiaKysyppä tekoälyltä, että miten yleistä on että psykoottinen ihminen väittää saaneensa väärän diagnoosin.
- Anonyymi00058
Anonyymi00053 kirjoitti:
ja mitä muuta sinä kerroit. Se että kerrot että varastoon on murtauduttu ei ole peruste pakkohoitoon. Sinä siis jouduiit heti osastolle tuon käynnin jälkeen? Sinä olit niin huonossa kunnossa että suoraan osastolle yhden lausen takia. oikeesti?
En muistanut ja tajunnut kertoa, että oli murtauduttu. Siinähän se ja ne luulivat että vainoilen vain suotta.
- Anonyymi00063
Anonyymi00058 kirjoitti:
En muistanut ja tajunnut kertoa, että oli murtauduttu. Siinähän se ja ne luulivat että vainoilen vain suotta.
Et muistanut kertoa mutta täällä kerrot että olet oikein perustellen kertonut varkaiden murtautumisesta varastoon vaikka nyt sanot ette muistanut kertoa. Kai sinä muutakin puhuit vastaanotolla. Ja lääkäri passittaa sun pakkohoitoon neljäksi vuodeksi sen takia ettte muistanut kertoa että varastoon murtauduttu. Eikä neljän vuoden aikana tullut mieleen kertoa tätä siellä osastolla kun sulla oli todisteetkin siitä.
- Anonyymi00067
Anonyymi00063 kirjoitti:
Et muistanut kertoa mutta täällä kerrot että olet oikein perustellen kertonut varkaiden murtautumisesta varastoon vaikka nyt sanot ette muistanut kertoa. Kai sinä muutakin puhuit vastaanotolla. Ja lääkäri passittaa sun pakkohoitoon neljäksi vuodeksi sen takia ettte muistanut kertoa että varastoon murtauduttu. Eikä neljän vuoden aikana tullut mieleen kertoa tätä siellä osastolla kun sulla oli todisteetkin siitä.
Ihminen joka on psykoosissa ei ihan aina muista että mitä kertoo ja kelle.
- Anonyymi00074
Anonyymi00058 kirjoitti:
Miten et tajunnut perustella älykkäänä ja terveenä henkilönä? Et taida olla niin älykäs kuin väität kun sun älykkyys mitataan musiikin kuuntelulla
- Anonyymi00056
Kyllähän noista kirjoituksista näkee maallikkokin, että et ole mieleltäsi terve. Kukaan ei ole Aurorassa hoidossa 4v putkeen ja päästetä sairaseläkkeelle aiheetta. Olet ihan sekaisin ja sairaudentunnoton.
Miten olisit ylipäätään päätynyt psykiatriseen sairaalaan tutkimuksiin, jos sinulla ei ole ongelmia mielenterveyden kanssa? - Anonyymi00057
On todella tavallista että psykoottinen ihminen ei tunne itse olevansa sairas, koska todellisuudentaju on hämärtynyt. Moni ihmettelee psykoosin jälkeen, kuinka sekaisin onkaan ollut ja kaikki se hulluus on tuntunut niin todelta.
- Anonyymi00059
On 100% etrtä kadunylityspelko ja varkaiden pelko jos varkaita on käynyt eivät ole psykoottisia oireita.- Diagnoosi oli väärä tai psykiatrit epäpäteviä.
- Anonyymi00060
Anonyymi00059 kirjoitti:
On 100% etrtä kadunylityspelko ja varkaiden pelko jos varkaita on käynyt eivät ole psykoottisia oireita.- Diagnoosi oli väärä tai psykiatrit epäpäteviä.
Sain sairaseläkkeen nuorena poikana pakko-oireisen häiriön takia ja sain mm. keskiarvon 9.7 peruskoulun päättötodistukseen. En kuule ääniä ja näe näkyjä kuten se eräs näytelmäkirjailija joka oli vain 1 kk hullujen huoneella. minulla on ollut kadunylityspelkoja. Ja älystäni todistaa mm. se että Olen Mozartista ja Beethovenista kokenut niin valtavia elämyksiä että kaikki uskonnollinen raamattu roska on hölynpölyä.
- Anonyymi00061
Anonyymi00059 kirjoitti:
Jos diagnoosi on ollut virheellinen niin se kyllä näkyy terveydenhuollon tiedoissa kun se on poistettu
- Anonyymi00062
Anonyymi00060 kirjoitti:
Sain sairaseläkkeen nuorena poikana pakko-oireisen häiriön takia ja sain mm. keskiarvon 9.7 peruskoulun päättötodistukseen. En kuule ääniä ja näe näkyjä kuten se eräs näytelmäkirjailija joka oli vain 1 kk hullujen huoneella. minulla on ollut kadunylityspelkoja. Ja älystäni todistaa mm. se että Olen Mozartista ja Beethovenista kokenut niin valtavia elämyksiä että kaikki uskonnollinen raamattu roska on hölynpölyä.
Älystäsi todistaa siis elämykset musiikista?
- Anonyymi00064
Anonyymi00060 kirjoitti:
Miten sun älykkyys näkyy musiikin kuuntelussa?
- Anonyymi00068
Anonyymi00062 kirjoitti:
Älystäsi todistaa siis elämykset musiikista?
Kyllä, ei niitä rokkari porukka ymmärrä ja kykene kokemaan suuria katharsiksia suuresta säveltaiteesta sillä korkeakulttuuri on eliitin ilo.
- Anonyymi00069
Anonyymi00068 kirjoitti:
Kyllä, ei niitä rokkari porukka ymmärrä ja kykene kokemaan suuria katharsiksia suuresta säveltaiteesta sillä korkeakulttuuri on eliitin ilo.
Sinä tykkäät tietynlaisesta musiikista mutta ei se kerro sun älykkyydestä. Jos pidät itseäsi älykkäänä niin miksi et ole työelämässä? sinunlaista älykköä varmasti tarvitaan.
- Anonyymi00070
Anonyymi00060 kirjoitti:
Vaikka sait nuorena eläkkeen niin eihän se estä työntekoa. Varsinkin kun olet älykäs kuten itse sanot. mikä sai sinut älykkäänä ihmisenä jäämään työelämän ulkopuolelle. Eikkä sulla ole tarvetta käyttää älykkyyttäsi ja lahjoaj työntekoonja ja ansaita enemmän kuin eläkkeellä?
- Anonyymi00071
Anonyymi00060 kirjoitti:
Hyvä päättötodistus peruskoulusta ei poissulje skitsofreniaa myöhemmin elämässä. Klassisesta musiikista saatu elämys ei ole todiste korkeasta älykkyydestä. Hoitojaksojen pituus on yksilöllinen, mutta yleensä varhain hoidettu psykoottinen tila korjaantuu nopeammin kuin krooninen.
Kunpa uskoisit lääkäreitä ja hoitajia vihdoin neljän vuoden osastohoidon jälkeen. Sinä et ole mieleltäsi terve, sen voi todeta ihan tämän keskustelun perusteella. Tsemppiä jatkoon! On varmaan hankalaa ja raskasta elää noin rikkonaisessa todellisuudessa, jossa kaikki muut tuntuvat olevan väärässä ja vain itse oikeassa. - Anonyymi00072
Anonyymi00060 kirjoitti:
Voisitko kertoa miten musiikkielämys liittyy siihen että ajattelet raamatun sanoman olevan roskaa? Kiinnostaa kuinka psykoottisen mielen logiikka rakentuu näissä yhtälöissä.
- Anonyymi00073
Anonyymi00059 kirjoitti:
Tiettyyn rajaan asti varkaiden ja kadunylitysten pelkääminen on normaalia, mutta sinun kohdallasi näin ei taida olla. Kun nuo pelot ja pakkoajatukset ovat voimakkaita, niistä voi tulla psykoottistasoisia ja ne rajoittavat normaalia arkea. Esim. jos et kertakaikkiaan uskalla ylittää tietä ja varkaiden pelko pyörii mielessä niin, että olet ollut 4 vuotta osastohoidossa. Jo nuorena sinulle on myönnetty pysyvä eläke pakko-oireiden vuoksi.
Tarvitset psykiatrista apua ja lääkitystä, joka voi huomattavasti helpottaa oloasi ja elämääsi. Usko pois. Ystäväni ajatukset ja jutut takertuivat jossakin vaiheessa myös ja hän ei kuunnellut meidän läheisten huolta. Tilanne eteni psykoosiin usean sairaalareissun jälkeen. Vaati pitkän hoidon, että hän tuli kuntoon. Nyt on löytynyt melko sopiva lääkitys ja hän voisi palata osittain työhön, vielä psykiatrian ammattilaisten tuen jatkuessa tottakai. - Anonyymi00075
Anonyymi00060 kirjoitti:
Miksi sait persoonallisuushäiriö diagnoosin vai onko sekin virheellisesti annettu?
- Anonyymi00078
Anonyymi00060 kirjoitti:
En nyt puhu kenestäkään henkilökohtaisesti, mutta mielisairauden juju on juuri se, että ihmiset eivät käytä sitä älyään tullakseen terveeksi, vaan älykäs ihminen vain keksii entistä älykkäämpiä tekosyitä, miksi hänen ei tarvitse parantua.
- Anonyymi00082
Anonyymi00073 kirjoitti:
Tiettyyn rajaan asti varkaiden ja kadunylitysten pelkääminen on normaalia, mutta sinun kohdallasi näin ei taida olla. Kun nuo pelot ja pakkoajatukset ovat voimakkaita, niistä voi tulla psykoottistasoisia ja ne rajoittavat normaalia arkea. Esim. jos et kertakaikkiaan uskalla ylittää tietä ja varkaiden pelko pyörii mielessä niin, että olet ollut 4 vuotta osastohoidossa. Jo nuorena sinulle on myönnetty pysyvä eläke pakko-oireiden vuoksi.
Tarvitset psykiatrista apua ja lääkitystä, joka voi huomattavasti helpottaa oloasi ja elämääsi. Usko pois. Ystäväni ajatukset ja jutut takertuivat jossakin vaiheessa myös ja hän ei kuunnellut meidän läheisten huolta. Tilanne eteni psykoosiin usean sairaalareissun jälkeen. Vaati pitkän hoidon, että hän tuli kuntoon. Nyt on löytynyt melko sopiva lääkitys ja hän voisi palata osittain työhön, vielä psykiatrian ammattilaisten tuen jatkuessa tottakai.Tässä nähdään just se syy, miksi ei kannata vastaanotolla enää puhua ollenkaan varkaiden pelosta eikä kadunylityspelosta. Valehtelet vaikka niille, ettei ne asiat enää pelota, niin pääset vähemmällä lääkityksellä. Tämä kirjoittaja, jonka viestiin vastaan edellä, ei tainnut mainita sitä, että tapaus psykoosi ja takertuneet ajatukset on ollut puheidensa perusteella niin ylilääkittynä psykoosilääkkeillä, ettei ole pystynyt työelämään ja tuskin opintoihinkaan, epäilen ettei ole juuri jaksanut edes harrastaa mitään. Aloituspostaaja: olet vaarassa saada ylisuuret lääkkeet psykoosiin, koska hoet vaan jo yli neljättä vuotta noista samoista peloista. Lakkaa puhumasta niistä ollenkaan ja sovi mahdollisimman pienestä psykoosilääkemäärästä, koska sen ne kuitenkin jossain pääkaupunkiseudulla laittavat kuin liukuhihnalla. Tai ainakin ellei ne heti suostu (yleensä eivät heti), niin muistat vähän myöhemmin pyytää sitä pienempää annosta psykoosilääkkeestä itsellesi! Liian suuret psykoosilääkemäärät johtaa vain ennenaikaiseen kuolemaan. Tiedän sun huolesta, ap (aloituspostaaja), että pelkäät, että sinulle kirjoitellaan psykoosilääke Maisan tekstien perusteella. Ja varmasti tiedät, että ne ovat sivuvaikutuksiltaan aika huonoja lääkkeitä. On totta, että mitä suurempi lääkemäärä, niin sitä pahemmat sivuvaikutukset. Pienillä psykoosilääkemäärillä ei ole niin suuria haittoja vaan ne on ihan OK käyttää ja helpottaa elämää pidemmän päälle. Muista se sitten myöhemmin, sun täytyy itse pyytää niitä. Ja lakkaa jankkaamaasta niistä peloista, muuten sulle käy niin kuin pelkäsit niiden psykoosilääkkeiden osalta!
- Anonyymi00083
Anonyymi00072 kirjoitti:
Voisitko kertoa miten musiikkielämys liittyy siihen että ajattelet raamatun sanoman olevan roskaa? Kiinnostaa kuinka psykoottisen mielen logiikka rakentuu näissä yhtälöissä.
Kokemuksesta. Suvereenisti suurimmat ja syvimmät elämykset ovat tulleet Mozartista ja beethovenista mutta raamattu on joitakin ihmisen tahdoin tarkoitusperiä ajava ideologinen kirja joka ei voi Schopenhaueria siteeraten sisältää välitöntä totuutta.
- Anonyymi00084
Anonyymi00073 kirjoitti:
Tarvitset psykiatrista apua ja lääkitystä, joka voi huomattavasti helpottaa oloasi ja elämääsi. Usko pois. Ystäväni ajatukset ja jutut takertuivat jossakin vaiheessa myös ja hän ei kuunnellut meidän läheisten huolta. Tilanne eteni psykoosiin usean sairaalareissun jälkeen. Vaati pitkän hoidon, että hän tuli kuntoon. Nyt on löytynyt melko sopiva lääkitys ja hän voisi palata osittain työhön, vielä psykiatrian ammattilaisten tuen jatkuessa tottakai.Ei ne kadunylityspelot rajoita arkea ja lääkäri muutama vuosi sitten juuri sanoi sen olevan pakko-oireinen häiriö ja tekoäly samaa mieltä, ei psykoottista.
- Anonyymi00085
Anonyymi00075 kirjoitti:
Miksi sait persoonallisuushäiriö diagnoosin vai onko sekin virheellisesti annettu?
Sain sen silloin kun minulle diagnosoitiin pakko-oireinen häiriö 1. kerran HYksissä ja MTT:ssä.Persoonallisuushäiriö minulla saattaa hyvin olla ja joka on lapsuuden peruja.
- Anonyymi00102
Anonyymi00082 kirjoitti:
Tässä nähdään just se syy, miksi ei kannata vastaanotolla enää puhua ollenkaan varkaiden pelosta eikä kadunylityspelosta. Valehtelet vaikka niille, ettei ne asiat enää pelota, niin pääset vähemmällä lääkityksellä. Tämä kirjoittaja, jonka viestiin vastaan edellä, ei tainnut mainita sitä, että tapaus psykoosi ja takertuneet ajatukset on ollut puheidensa perusteella niin ylilääkittynä psykoosilääkkeillä, ettei ole pystynyt työelämään ja tuskin opintoihinkaan, epäilen ettei ole juuri jaksanut edes harrastaa mitään. Aloituspostaaja: olet vaarassa saada ylisuuret lääkkeet psykoosiin, koska hoet vaan jo yli neljättä vuotta noista samoista peloista. Lakkaa puhumasta niistä ollenkaan ja sovi mahdollisimman pienestä psykoosilääkemäärästä, koska sen ne kuitenkin jossain pääkaupunkiseudulla laittavat kuin liukuhihnalla. Tai ainakin ellei ne heti suostu (yleensä eivät heti), niin muistat vähän myöhemmin pyytää sitä pienempää annosta psykoosilääkkeestä itsellesi! Liian suuret psykoosilääkemäärät johtaa vain ennenaikaiseen kuolemaan. Tiedän sun huolesta, ap (aloituspostaaja), että pelkäät, että sinulle kirjoitellaan psykoosilääke Maisan tekstien perusteella. Ja varmasti tiedät, että ne ovat sivuvaikutuksiltaan aika huonoja lääkkeitä. On totta, että mitä suurempi lääkemäärä, niin sitä pahemmat sivuvaikutukset. Pienillä psykoosilääkemäärillä ei ole niin suuria haittoja vaan ne on ihan OK käyttää ja helpottaa elämää pidemmän päälle. Muista se sitten myöhemmin, sun täytyy itse pyytää niitä. Ja lakkaa jankkaamaasta niistä peloista, muuten sulle käy niin kuin pelkäsit niiden psykoosilääkkeiden osalta!
Miksi sinne vastaanotolle sitten menee, jos on tarkoitus vain valehdella ja salailla asioita, jotka itseä häiritsee ?
- Anonyymi00065
Sulla on ollut persoonallisuushäiriö nuorena mutta ei ole enää? Mikä sen paransi?
- Anonyymi00086
Kyllä luulen että olen mm. vähän narsismiin taipuvainen jollei kyse ole jostain m uusta kuten vaikka ylemmyys-tai alemmuuskomplseksista tms.
- Anonyymi00089
Anonyymi00086 kirjoitti:
Kyllä luulen että olen mm. vähän narsismiin taipuvainen jollei kyse ole jostain m uusta kuten vaikka ylemmyys-tai alemmuuskomplseksista tms.
Miksi luulet sinähän olet saanut jo diagnoosin persoonallisuushäiriöstä. Mutta enemmän viittaa narsismiin . Kun sinä olet aina oikeassa ja kaikki muut väärässä.
- Anonyymi00066
Varkaat on käynyt teidän kellarivarastossa ja sen takia et uskaltanut olla ja asua kotona koska varastoon on murtauduttu? Eikö toi ole aika aiheeton pelko että sun kotiin murtaudutaan jos asut vielä kerrostalossa. Missä sun todellisuudentaju on? Luuletko että kerrostalossa kukaan ei kuule ja näe jos sun kotiin yritetään päästä ilman avainta ja millä sun koti-ovi olis murrettu auki ilman ettei kukaan kuule mitään? Eikö sulla ole naapureita?
- Anonyymi00077
https://www.talouselama.fi/uutiset/a/b1a24e68-a077-469c-82fb-1b7369725c2b
Murtovarkaat iskevät nyt vanhojen 1920–1950-luvuilla rakennettujen kerrostalojen lisäksi erityisesti 2020-luvulla rakennettuihin kerrostaloihin. - Anonyymi00080
Anonyymi00077 kirjoitti:
https://www.talouselama.fi/uutiset/a/b1a24e68-a077-469c-82fb-1b7369725c2b
Murtovarkaat iskevät nyt vanhojen 1920–1950-luvuilla rakennettujen kerrostalojen lisäksi erityisesti 2020-luvulla rakennettuihin kerrostaloihin.Jos alaovi on lukossa niin se varmaan pitää murtaa ekaks auki ennen kuin pääsee rappuun. Kannattkko mitään arvokasta säilyttää varastossa. Edelleenkään kukaan ei murtaudu kenenkään asuntoon. Ohan se surullista että monien tuhansien eurojen arvoinen polkupyörä varastetaan. No mulla ole minkäänlaista polkupyörää. Mutta ensin sen henkilön pitää murtaa se ulkovi jotta pääsee sisälle rakennukseen. Sille ei maha mitään jos on taloyhtiöitä joissa ulkoovesta pääsee sisään ilman avainta.
- Anonyymi00087
Emmä niin ole sanonut vaan halusin olla paikalla että joku talossa huomaisi mahdollisesti varkaiden käynnit ja siksi en olisi halunnut jäädä osastolle. Myös alakerrassa sijainneesta Suomalaisen kirjakaupan ikkunasta oli murtauduttu sisään ja kassa tyhjennetty ja siksi he asensivat kalterit ikkunaan. Kellarin Varastoihin oli murtauduttu 2 kertaa sorkkaraudalla jossa oli paljon tavaroitamme ja asukkaiden viinit viety kylmäkellarista moneen otteeseen, ja pommisuojan välinevarastoon oli myös murtauduttu ja viety tarvikkeita.
- Anonyymi00088
Anonyymi00087 kirjoitti:
Emmä niin ole sanonut vaan halusin olla paikalla että joku talossa huomaisi mahdollisesti varkaiden käynnit ja siksi en olisi halunnut jäädä osastolle. Myös alakerrassa sijainneesta Suomalaisen kirjakaupan ikkunasta oli murtauduttu sisään ja kassa tyhjennetty ja siksi he asensivat kalterit ikkunaan. Kellarin Varastoihin oli murtauduttu 2 kertaa sorkkaraudalla jossa oli paljon tavaroitamme ja asukkaiden viinit viety kylmäkellarista moneen otteeseen, ja pommisuojan välinevarastoon oli myös murtauduttu ja viety tarvikkeita.
Miksi teidän taloyhtiö tee asialle mitään. Miksei taloyhtiö hanki kameravalvontaa jos ilkivaltaa on noin paljon? Millasessa kunnossa teidän talon ulko-ovet on jos ne on hajalla koko ajan? Miksi ylipäänsä teidän talon asukkaat ei tee mitään? on kai teidän taloyhtiössä hallitus joka ei nähtävästi piittaa mistään. Silti 4 vuotta osastolla ja mitä sulle sanottiin kun sulla oli todisteet siitä murrosta?Sulla oli neljä vuotta aikaa kertoa. Sä olisit voinut kertoa ekalla viikolla mutta et kertonut. Mikset jos kerta todisteet oli ja asia oli mielessä koko ajan?
- Anonyymi00090
Anonyymi00087 kirjoitti:
Mikset muuta pois jos sulla on noin turvaton olo,kun varastoihin murtaudutaan?
- Anonyymi00079
Kyllä minunkin häkkivarastoon on murtauduttu ,mutta en minä osastolle ikinä joutunut sen takia. Päätin vaan ottaa tavarat jotka oli jätetty mukaani . Minulle ei jäänyt mitään pelkoja siitä että häkkivarastoon voitaisiin murtautua uudelleenn kun siellä ei ole mitään arvokasta.
- Anonyymi00081
Kuinka usein kerrostaloasuntoon murtaudutaan kun se alaovi pitää myös ensin murtaa auki. Ja kuinka huomaamaton se kerrostaloasunnon oven murtaminen on ilman että kukaan huomaa sitä.Ohjeissa on että ikkunat ja ovet pitää pitää suljettuna. Kuka hemmetti murtautuu kerrostaloon ikkunan kautta? ja yleensä ihminen sulkee kotiovensa eikä jätä sitä auki kerrostalossa. Ovi täytyy sulkea myös yöksi. Kuka pitää kerrostalossa kotiovea auki ylipäänsä?
- Anonyymi00091
Uskonto kanssa johtaa diagnoosiin
Aiheuttaa häpeää lääkäreissä.- Anonyymi00093
Mitä lääkäri häpeää?
- Anonyymi00094
Mikä uskonto? senkö takia ihmiset eroaa kirkosta koska ovat saaneet diagnoosin . Kun eroaa kirkosta niin diagnoosi poistuu.
- Anonyymi00095
Anonyymi00094 kirjoitti:
Mikä uskonto? senkö takia ihmiset eroaa kirkosta koska ovat saaneet diagnoosin . Kun eroaa kirkosta niin diagnoosi poistuu.
Suurin osa skitsofreenikoista nimenomaan on uskovaisia.
- Anonyymi00096
Anonyymi00095 kirjoitti:
okei. uskovainen on eri asia kuin uskonto. Kyllä minäkin kuulun kirkkoon mutta minulla ei ole skitsofreniaa
- Anonyymi00097
Anonyymi00095 kirjoitti:
Mihin väitteesi perustuu ? Että suurin osa uskovaisia.....
- Anonyymi00098
Anonyymi00097 kirjoitti:
Mihin väitteesi perustuu ? Että suurin osa uskovaisia.....
Sitä on tullut nähneeksi paljon rukoilua ja raamatun lukua niissä piireissä.
- Anonyymi00100
Anonyymi00098 kirjoitti:
ja mitä sitten? ovatko he tulleet tuputtaa sinulle uskoaan vai miksi sinua se häiritsee? Sinä siis liikut samoissa piireissä kuin skitsofrenikot?
- Anonyymi00101
Anonyymi00098 kirjoitti:
Missä nämä skitsofrenikot siis rukoilevat ja lukevat raamattua jos sinulla ei skitsofreniaa ja miksi ylipäänsä olet ollut skitsofrenia piireissä kun sinulla ei ole skitsofreniaa?
- Anonyymi00103
Anonyymi00098 kirjoitti:
Onhan sitä tullut nähtyä, muta itse en sanoisi että paljon.
Psykiatrian puolen "historiani" kesti vajaat 30 vuotta, osastoilla, avohoidossa, hoivakodeissa, milloin missäkin, mutta sanoisin, että oli se uskovaisuuden korostuminen suhteellisen vähäistä, kun vertaa siihen määrään, mitä tuli potilaita, ihmisiä nähtyä.
Eikä uskovaisista kovin moni alkanut edes tyrkyttää uskonasioitaan, olivat omissa oloissaan.
Jotkut olivat uskovaisia hiljakseen ja rauhallisesti, joillain oli mennyt uskonasiat aika lailla "överiksi", niin sanotusti jopa psykoottisiksi.
- Anonyymi00105
Sallittua hulluutta on ollut useilla eri paikkakunnilla ilotulitteiden muodossa! Ei ehkä niin uniikkeja lumihiutaleita...
- Anonyymi00107
Itsekin sain aiheettoman diagnoosin takia mikkelissö 2010 pelkän kemiallisen ja ROTROTRONG vainon takia.
- Anonyymi00110
Mä saan pakko oireiseen häiriöön psykoosilääkettä, vaikka ei mulla edes tuo ensin mainittukaan ole enää sanottavammin vallitsevana, mutta tuo lääkitys perustuu väärään diagnoosiin ts. että kadunylityspelko olisi muka psykoottisuutta joksi edellinenkään lääkäri ei sitä väittänyt, muttsa siksi sitä lääkitystä ei ole poistettu kun en kertonut tiedoissani olleen vanhentuneen ja yksittäisen väitteen peruja "seurannasta" jonka vain eli on ammoisina aikoina kerttonut jollekinb lääkärille minun väittäneeni, mutta jotta se saisi todistusvoimaa toisen käden huhun sijaan, olisi minun itse pitänyt ilmaista se jatkuvasti lääkäreille, mutta en ole ainuttakaan kertaa valittanut kenelläkään hoitajalle minua seurattavan, ja joka olisi ihan hulluakin väittää sellaista, joten yksittäiseen vanhentuneeseen seikkaan perustuva jatkuva paranoidinen on tuulesta temmattua ja perustuu vain siihen että en kertonut asian laitaa kun lääkäri sanoi koneella lukevan niin, mutta josta emme keskustelleet sanaakaan minun vain "nyökytellessäni" omaa tyhmyyttäni.
- Anonyymi00111
Anonyymi00110 kirjoitti:
Mä saan pakko oireiseen häiriöön psykoosilääkettä, vaikka ei mulla edes tuo ensin mainittukaan ole enää sanottavammin vallitsevana, mutta tuo lääkitys perustuu väärään diagnoosiin ts. että kadunylityspelko olisi muka psykoottisuutta joksi edellinenkään lääkäri ei sitä väittänyt, muttsa siksi sitä lääkitystä ei ole poistettu kun en kertonut tiedoissani olleen vanhentuneen ja yksittäisen väitteen peruja "seurannasta" jonka vain eli on ammoisina aikoina kerttonut jollekinb lääkärille minun väittäneeni, mutta jotta se saisi todistusvoimaa toisen käden huhun sijaan, olisi minun itse pitänyt ilmaista se jatkuvasti lääkäreille, mutta en ole ainuttakaan kertaa valittanut kenelläkään hoitajalle minua seurattavan, ja joka olisi ihan hulluakin väittää sellaista, joten yksittäiseen vanhentuneeseen seikkaan perustuva jatkuva paranoidinen on tuulesta temmattua ja perustuu vain siihen että en kertonut asian laitaa kun lääkäri sanoi koneella lukevan niin, mutta josta emme keskustelleet sanaakaan minun vain "nyökytellessäni" omaa tyhmyyttäni.
Siis Veli oli väittänyt ammoisina aikoina minun sanoneen.
- Anonyymi00112
Anonyymi00110 kirjoitti:
Jos sulla ei enää häiriö ole vallitsevana, niin voisiko olla lääkkeiden ansiota, että oireet ovat lieventyneet ?
- Anonyymi00108
Niin. "Venetsialaiset" ovat jatkuneet tänäkin viikonloppuna... Ymmärrystä, empatioita ja sympatioita tuntuu aina vaan riittävän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olivia Oras
"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde921355- 47911
- 95885
MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(
MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku85799Haluatko että unohdan sinut kokonaan
Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j57727- 64592
- 42591
Ylen typerät rinnastukset.
Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan191567- 34557
- 48547