Lääkäri Antti Heikkilä, kirjoitti 2018 kirjan Lääkkeetön elämä.
Saan sen lainattua kirjastosta ensiviikolla.
Itse en syö mitään lääkkeitä, niin siksi kiinnostaa tuo kirja.
Tässä lainauksia kirjasta:
"Hoida itseäsi ruokavaliolla ja liikunnalla
Kirja kyseenalaistaa nykymaailman medikalisaation ja ohjaa konkreettisin esimerkein kohti lääkkeetöntä elämää pureutuen sairauksien alkutekijöihin.
Heikkilä kertoo kirjassaan kokemusperäisesti, miten sairauksia voi hoitaa ja ehkäistä ruokavalion ja liikunnan keinoin. Kirjan ytimessä on insuliiniresistenssi, joka on keskeisin syy kaikissa nykyisissä elintapasairauksissa."
Lääkkeetön elämä
194
638
Vastaukset 194
- Anonyymi00001
Minä en syö mitään lääkkeitä. On kyllä määrätty 10 mg kolesterolia, mutta koska vain huono kolesteroli on punaisella ja kaikki muut arvot viitearvoissa sekä elintapa jokseenkin täydellistä, niin en uskalla syödä.
En jaksa kokonaista kirjaa lukea, mutta jos näen Heikkilän yksittäisiä kirjoituksia niin luen aina. Eikö se lääkäri ole tuhdinpuoleinen? En kyllä syö kermaa ja voita kuten hän, siihenkään ei rohkeus riitä, eikä kyllä makuhermotkaan vaadi. Inhottaa kun rasva pyörii kitalaessa. Pitäydyn vähärasvaisessa sekaruoassa, jossa paljon juureksia, marjoja ja hedelmiä. Kuuluu myös liha/kala/kana, kaikkea kohtuullisesti.
Eilen oli senioridiscossa ja hyppelin 1,5 tuntia yhteen menoon. Sen päälle uimaan.
Tänään golfia kaksi tuntia, muutama päivä sitten neljä. Huomenna sovittiin sienestys-kävelyä metsissä, ja sitä rataa...- Anonyymi00002
En minäkään mitään lääkkeitä syö. Kokonais-kolesteroli hieman koholla,uutta koska se hyvä kolesteroli niin korkea, ei ole mitään lääkitystä, trigly-arvoni on hyvin matala.
En ole noin liikunnallinen kuin sinä, mutta joka toinen päivä kotijumppaa 45-60 min, niin että kevyesti hengästyn ja vähän hiki tulee. Nukkuukin yöt paremmin, kun edes vähän liikkuu. Välillä kävelylenkin ja pienen matkan lenkistä voin jopa rauhallista vauhtia juosta. Syön paljon kasviksia, rakastan erilaisia salaatteja, kuten kimchi, jota voisin ahmia vaikka kuinka :) punaista lihasta en niin välitä, aika harvoin syön sitä. - Anonyymi00003
Syö ainakin ne psyykenlääkkeet va saatko osan injektioina?
- Anonyymi00005
Anonyymi00002 kirjoitti:
En minäkään mitään lääkkeitä syö. Kokonais-kolesteroli hieman koholla,uutta koska se hyvä kolesteroli niin korkea, ei ole mitään lääkitystä, trigly-arvoni on hyvin matala.
En ole noin liikunnallinen kuin sinä, mutta joka toinen päivä kotijumppaa 45-60 min, niin että kevyesti hengästyn ja vähän hiki tulee. Nukkuukin yöt paremmin, kun edes vähän liikkuu. Välillä kävelylenkin ja pienen matkan lenkistä voin jopa rauhallista vauhtia juosta. Syön paljon kasviksia, rakastan erilaisia salaatteja, kuten kimchi, jota voisin ahmia vaikka kuinka :) punaista lihasta en niin välitä, aika harvoin syön sitä.On päiviä jolloin kävelen vain kauppareissun. Muun ajan vähän siivoilen, luen, kirjoittelen, katson tv:tä ja teen aivotyötä hoitaen laskuja ja muuta.
Kyllä tuo sinun liikuntasi ihan samaa tasoa on kuin minulla. Joskus on noita riuhtaisu-päiviä.
Eikö olekin ihanaa, kun pääsee kyykkyyn, pystyy ravistelemaan mattoja, jopa nostamaan märkänä kuivumaan, kävelemään paikalliset välimatkat ja on muutenkin pääasiassa sellainen terve ole. Kyllä kohtuullinen liikunta kannattaa. - Anonyymi00007
Oikein paha tuo sinun pahan kolestrolin arvosi, sanoit olevan punaisella, joka olisi syytä pikemmin korjata. Muuten on vaara tapissa.
- Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
Oikein paha tuo sinun pahan kolestrolin arvosi, sanoit olevan punaisella, joka olisi syytä pikemmin korjata. Muuten on vaara tapissa.
Korjaile sinä vain omia sairauksiasi, inhoan ohjeistajia silloin kun en ole ohjeita tai apuja pyydellyt. Pärjäillään.
- Anonyymi00013
Ompa ryhmä tämäkin . Siis lääketieteellisesti testatut lääkkeet voi jokainen ottaa. Ei ne tapa, ihmiset muka pelkää lääkkeitä. Jos on kipuja jossain niin siihen on saatava lievitys lääkkeen muodossa silloin ei keho rasitu kuten se tekee kun yritetään muka kaikenmaailman poppakonsteja ja luonnon lääkkeitä . On todistettu että luomut kuolee aikaisemmin kun ne jotka hoitavat itsensä lääkkeillä .
Mistä tuollaiset sata vuotta vanhat olettamukset johtuu. Joku kulkee viikkokausia kivun kanssa , eikä tajua että se jos jokin heikentää vaan kehoa.
Jollekkin oli määrätty kolestori lääkettä 10 Mg , ei kuulemma ota vaan antaa arvojen nousta , se kun estäisi heti kun lääkäri huomaa että kolestorit on korkealla .
Äitini ei ottanut koko elämänsä aikana mitään lääkkeitä , ja loppu oli hirveä Kun diagnooseja oli monta. siis lähti liian aikaisin maailmasta oman tyhmyytensä vuoksi . Ihmettelen miten kipeä hän oli ollut kun tiedän miten mikäkin diagnoosi vaikuttaa kehon toimintoihin . Siis luonnon metodit eivät aina ole se paras mahdollinen . Mutta toisaalta pääsee aikaisemmin hengestään . - Anonyymi00014
Anonyymi00010 kirjoitti:
Korjaile sinä vain omia sairauksiasi, inhoan ohjeistajia silloin kun en ole ohjeita tai apuja pyydellyt. Pärjäillään.
Mitäs sitten tulet tänne sanomaan siis keskustelu ketjuun, jos ei kukaan saa sanoa mitään. Minäkin ihnhoan kovapäitä , mutta ymmärrän myös miksi ovat sellaisia , siis älä nokittelu toista ihmistä palstalla , äläkä kerro juttujasi jos et kestä totuuksia.
- Anonyymi00020
Anonyymi00010 kirjoitti:
Minäkin yritän aina köyhiä keskiluokkaisia saada rikastumaan eikä ne juuri koskaan suostu kun välittäminen on helpompaa eikä riskinotto sovi työväenluokkaiselle pelkurille
- Anonyymi00031
Anonyymi00014 kirjoitti:
Mitäs sitten tulet tänne sanomaan siis keskustelu ketjuun, jos ei kukaan saa sanoa mitään. Minäkin ihnhoan kovapäitä , mutta ymmärrän myös miksi ovat sellaisia , siis älä nokittelu toista ihmistä palstalla , äläkä kerro juttujasi jos et kestä totuuksia.
No kerronpa miksi. Käypähoitosuositus, joka on nyt poistettu Terveyskirjaston sivulta, kertoi, että jos vain kokonaiskolesteroli ja LDL ovat koholla ja kaikki muut arvot kunnossa eikä perimää ole, kolesterolilääkkeitä ei saa lääkärin määrätä.
Se teksti on minulla tiedostossa kopsattuna. Olen myös ottanut ja itse maksanut tuekseni kokeita, joita julkinen terveydenhuolto ei ota. Oma päätelmä: ehkä hinnan takia ja sen vuoksi, että joutuu maksamaan vielä erikseen kokeiden tulkinnasta. Nämä kaikki maksoin itse, koska äkkinäisesti tai kovapäisyyttäni en tee yhtään päätöstä niin tärkeästä asiasta kuin terveyteni. Se on minulle kultaa kalliimpi. Haluan elää vahvana ja terveenä. Pitkä elämä ei ole tavoitteeni. Kun kaiken ilolla teen Jumalan lahjana saamani hyvän terveyden ja muiden hyvien lähtökohtien lisäksi, ei ole mitään katumista jos siitä huolimatta tappava tauti iskee. Tiedostan että se on täysin mahdollista. Tappavien tautien alkusyy on runsaasta tutkimisesta huolimatta epäselvä, vaikka osaa edesauttavat väärät elintavat, ei kaikkea.
Joku voi sanoa minulle että hänen mielestään ratkaisuni ovat typeriä, ei kiinnosta eikä loukkaa, mutta neuvoja otan vastaan vain asiantuntijoilta. - Anonyymi00032
Anonyymi00020 kirjoitti:
Minäkin yritän aina köyhiä keskiluokkaisia saada rikastumaan eikä ne juuri koskaan suostu kun välittäminen on helpompaa eikä riskinotto sovi työväenluokkaiselle pelkurille
Ei kannata ohjeistaa ihmisiä rikastumaan, eikä ainakaan meidän ikäisiin opetus tartu. Mutta ahkeruuden, säästämisen ja taloudellisiin arjen järkeviin tekoihin johtavan ajattelun avulla luulen, että moni meistä pärjää tällä hetkellä riittävän hyvin. (Sairaat ovat eri asia ja he jotka eivät ole saaneet jostain muusta syystä olla työelämässä.) Nämä mitkään eivät edellytä riskinottoa. Hyvä jos sinulla on korkea riskiottoluokitus, minulla ei ole, pankki on kyllä arvion asiasta tehnyt.
- Anonyymi00068
Anonyymi00010 kirjoitti:
Sairaudet hoituvat parhaiten,kun luopuu kaikesta lääkkeitten käytöstä.
Esimerkiksi ykköstyypin diabetes olisi nopeasti historiaa, jos kaikki ykköstyypin diabeetikot lopettaisivat insuliinin käytön. - Anonyymi00075
Anonyymi00068 kirjoitti:
Sairaudet hoituvat parhaiten,kun luopuu kaikesta lääkkeitten käytöstä.
Esimerkiksi ykköstyypin diabetes olisi nopeasti historiaa, jos kaikki ykköstyypin diabeetikot lopettaisivat insuliinin käytön.Yrität kai olla vitsikäs. Puujalkavitsisi klenkkaa pahasti.
- Anonyymi00077
Anonyymi00031 kirjoitti:
No kerronpa miksi. Käypähoitosuositus, joka on nyt poistettu Terveyskirjaston sivulta, kertoi, että jos vain kokonaiskolesteroli ja LDL ovat koholla ja kaikki muut arvot kunnossa eikä perimää ole, kolesterolilääkkeitä ei saa lääkärin määrätä.
Se teksti on minulla tiedostossa kopsattuna. Olen myös ottanut ja itse maksanut tuekseni kokeita, joita julkinen terveydenhuolto ei ota. Oma päätelmä: ehkä hinnan takia ja sen vuoksi, että joutuu maksamaan vielä erikseen kokeiden tulkinnasta. Nämä kaikki maksoin itse, koska äkkinäisesti tai kovapäisyyttäni en tee yhtään päätöstä niin tärkeästä asiasta kuin terveyteni. Se on minulle kultaa kalliimpi. Haluan elää vahvana ja terveenä. Pitkä elämä ei ole tavoitteeni. Kun kaiken ilolla teen Jumalan lahjana saamani hyvän terveyden ja muiden hyvien lähtökohtien lisäksi, ei ole mitään katumista jos siitä huolimatta tappava tauti iskee. Tiedostan että se on täysin mahdollista. Tappavien tautien alkusyy on runsaasta tutkimisesta huolimatta epäselvä, vaikka osaa edesauttavat väärät elintavat, ei kaikkea.
Joku voi sanoa minulle että hänen mielestään ratkaisuni ovat typeriä, ei kiinnosta eikä loukkaa, mutta neuvoja otan vastaan vain asiantuntijoilta.Jos haluaa elää kauan ja terveenä kannattaa mielestäni ottaa geenitestit ensin.
Siinä näkee jo vaikka 20 vuotiaana omat heikkoutensa
ja sen mitkä lääkeaineet imeytyy hyvin tai huonosti, on paljon dataa.
Jos verikokeisiin perustaa, voi kaikki olla osittain myöhäistä.
Minulla oli Tia kohtaus, silmä sumeni 10 minuutiksi. Soitin lääkäriin, heti lähetettiin taksi ja runsaan tunnin kuluttua olin keskussairaalassa.
Jo heti ilmoittautumisen jälkeen annettii kourallinen lääkettä, ei kysytty allergioista.
Sitten verikokeita ottaja sanoi että "otetaan hurjan paljon". Näin olikin, olin joku extra potilas, joku 30. tai 50?. Otettiin ensin jotain 60 arvoa. Vain 8 oli viitearvojen ulkopuolella, niistä mikään ei tärkeitä, esim. B12 oli jotain 900, vaikka otin ja otan vahvaa B12 vitamiinia 1 kerran viikossa, senkin oma-aloitteisesti, iHerb vitamiinia, tuollaista Jarrow Formulas, B-Right, 100 kpl.
Otan B12 vitamiinina, kun en ole syönyt lihaa, munaa, maitoa kotona 20 vuoteen. Muualla syön normaalista kaikkia. Jos niitä olisi kotona, söisin liikaa, paino nousisi, eli ylipainon välttämiseksi on parempi lopettaa kuin vähentää.
Otettiin vielä toinen aamulla verikoe, 22 putkea. En ole paneutunut onko samoja vai eri kokeita. Kaikki kuitenkin viitearvoissa ei mitään muuta kuin Klopidogreelin sain, senkin aivan turvallisuus mielessä, kun siitä ei haittaakaan ole.
Tietysti kuvattiin pää verisuonet, varjoainekuvaus ja keuhkot ym.
Paljon löytyi vikoja, vaikka olin ja olen aivan terve, reipas ja virkeä.
mm. selkäranka oli murtunut, vähän aikaa olin varovainen, mutta en enää. Koskaan ei ole ollut kipuja tai hierottu tms.
Pään verenkierto hoituu pääasiassa vain toisella puoliskolla,, vaikka mitään syytä toisen puoliskon verenkiertoon ei löydetty.
Missään ei ollut tukkeumia, suonisto kuin alle 30 vuotiaalla, olin silloin 75v. kolesterolilääkettä syöty yli 25 vuotta. Ei kuulemma kannata lopettaa, kertymä voi olla nopeaa.
Tutkimuksista jotain 8 vuotta. - Anonyymi00082
Anonyymi00003 kirjoitti:
Syö ainakin ne psyykenlääkkeet va saatko osan injektioina?
Ei syy kestä
- Anonyymi00004
Hyvä. Heikkilä ei ole tutkija ja erikoistunut myöhään lähes 4-kymppisenä joten sen elämässä on jokin mutka, ei kiinnosta
Viljattoman ketodieetin kannattaja, en harrasta
Kuidun pilkkaaja, en kannata
Proteiinien myös, käytän itse kasviproteiiniseosta
D- vitamiinin ja liikunnan kannattaja, kannatan
Liikunnassa H esiintyy supermiehenä joka ei paranna uskottavuutta
K- vitamiinin kannattaja, hyytymisen, en käytä
Statiinien haukkuja, en kannata täysin mutta tuottaisun parempaa statiinitekniikkaa, käytän pientä annosta
Haukkuu rypsiöljyn, en kannata
H oli keskustelupalsta, muinoin kysyin hänen väitettään omega6,3 suhteesta jota vertasin halvimpaan Prisman öljyyn, koska se näyttää täydelliseltä, ei vastannut mitään
Haukkuu kuitua teollisuusmainokseksi, siis halvalla voi ostaa, käytän itse
Tottakai kalliita muroja yritetään myydä
En omista yhtään H kirjaa, epätieteilijä, lukee yhden julkaisun, väittää asian todistetuksi, vaikka lääketiede on murrostiede, tieto puolittuu nopeasti (toisin kuin esim.. luonnontieteessä kemia)
Heikkilän lukeminen valikoiden voi tehdä hyvää
Mutta, ei ole tutkija, sen sijaan erikoistui vanhana, asuu Saksassa että saa olla rauhassa?, ok- Anonyymi00079
Anonyymi00004 .......... )oma tekstini isolla kirjaimella(
Kuidun pilkkaaja, en kannata.
MINÄ SYÖ PALJON ERIKOISVEHNÄJAUHOJA, MUUTA VILJAA EN YHTÄÄN, SYÖN KUITUA MAHDOLLISIMMAN VÄHÄN.
Proteiinien myös, käytän itse kasviproteiiniseosta.
MINÄ SYÖN VAIN 90% MAITO PROTEIINIA. IMEYTYY 10 KERTAA PAREMMIN KUIN KASVIS PROTEIINI, EIKÄ RASITA MUNUAISIA. HERNEPROTEIINI ON TIETYSTI YMPÄRISTÖTEKO.
D- vitamiinin ja liikunnan kannattaja, kannatan
LIIKUN 90% METSISSÄ JA NURMIKOLLA, EN HIEKKATIELLÄ TAI ASVALTILLA. TOKI AUTON PARKILTA KÄVELEN KAUPPAAN. EN OLE LIIKKUJA ENKÄ KUNTOILIJA, KUN TALVI TULEE EN LIIKU PALJOA MUUTA KUIN VÄLTTÄMÄTTÖMÄN.
SISÄLLÄ PÄÄSEN KÄVELEMÄÄN 16 ASKELTA SUORAAN , SEN KÄVELEN REIPPAASTI JA JOSKUS YHTEENMENOON YLI 1000 ASKELTA
JA "JOKA TUNTI" KUN NOUSEN, 80 ASKELTA
K- vitamiinin kannattaja, hyytymisen, en käytä.
MINULLA TULEE HERKÄSTI VERI PAKSUMMAKSI VIHREISTÄ KASVIKSISTA, SEN SANOI GEENITESTIN TULOSKIN GEENI, VKORC1 - Anonyymi00170
Heikkilä on rahakone.
- Anonyymi00006
Heikkilä menetti lääkärin pestinsä Suomessa ja pakeni Saksaan.
Lääketieteen lisensiaatiksi, yleiskirurgian erikoislääkäriksi sekä ortopedian ja traumatologian erikoislääkäriksi opiskellut Heikkilä ajautui ravitsemusasiantuntijaksi mielenkiinnosta. Viralliset ohjeet ovat miehen mielestä tuntuneet aina ristiriitaisilta.
On jonkinverran opiskellutKäräjäoikeus katsoi, että Heikkilä syyllistyi kunnianloukkaukseen. Oikeus jätti kuitenkin Heikkilän tuomitsematta rangaistukseen.
- Anonyymi00008
Pari kohtaa
H ei ole tutkija eikä tutkinut mitään
Ravintotiede ja teologia ja haitarinsoitto ... eivät ole tieteitä vaikka niissä voi nykyisin jostain syystä väitellä tohtoriksi
.Oma kantani on se, että lääkärit kirjoittavat liian heppoisin perustein reseptin.
Kun labrat ovat rimaa hipoen yli viitearvon, heti määrätään lääke.
Ei puhuta mitään ravitsemuksesta tai liikkunnasta.
Porukat syövät kolestrolilääkettä ja sen varjolla voi sitten syödä mitä sattuu.
Yleensä epäterveellistä.
Eräs tuttavani söi 9 eri lääkettä ja minullekin aina paasasi lääkkeistä.
Hän nukkui pois 68 vuotiaana.
Ei auttanut lääkkeet, kun ravinto- ja liikunta-asiat olivat retuperällä.- Anonyymi00009
Leskel72 kirjoitti:
Oma kantani on se, että lääkärit kirjoittavat liian heppoisin perustein reseptin.
Yleensä epäterveellistä.
Ei auttanut lääkkeet, kun ravinto- ja liikunta-asiat olivat retuperällä.Tämähän on oma väärinkäsityksesi ja sam kuin monilla muillq
Terveyskeskus ja lääkäri eivät hoida terveyttä vaan lääkärit ovat sairastuvassa toimivia fysiologeja yrittämässä sairauden parannusta
Heikkilä on terveysasioissa valistunut maallikko
Terveysasioita voit lähteä miettimään perusaminohappojen ketjuista aina satojen tuhansien proteiinien toimintaa orgaanisen kemian keinoin Anonyymi00009 kirjoitti:
Tämähän on oma väärinkäsityksesi ja sam kuin monilla muillq
Terveyskeskus ja lääkäri eivät hoida terveyttä vaan lääkärit ovat sairastuvassa toimivia fysiologeja yrittämässä sairauden parannusta
Heikkilä on terveysasioissa valistunut maallikko
Terveysasioita voit lähteä miettimään perusaminohappojen ketjuista aina satojen tuhansien proteiinien toimintaa orgaanisen kemian keinoinTk lääkäri kirjoitti yhden labranäytteen perusteella lääkitykset.
Yksityislääkäri oli erimieltä.
Ravinto kohdalleen, liikuntaa lisää.
Uudet labrat myöhemmin.
Lyön vetoa, että en tarvitse tk lääkärin määräämiä lääkkeitä.
Olen sitten kuinka väärässä tahansa, niin perussairaudet hoituvat oikealla ravinnolla ja kehon huollolla.
Kävely, uiminen jne
Meidät on saatu uskomaan, että vain lääke auttaa.
Olisiko lääkeyhtiöiden ahneudella mitään tekemistä myytyjen lääkkeiden kanssa.
Ja tunnetusti lääkärit ovat heidän edustajiaan.- Anonyymi00012
Leskel72 kirjoitti:
Tk lääkäri kirjoitti yhden labranäytteen perusteella lääkitykset.
Uudet labrat myöhemmin.
Olen sitten kuinka väärässä tahansa, niin perussairaudet hoituvat oikealla ravinnolla ja kehon huollolla.
Kävely, uiminen jne
Ja tunnetusti lääkärit ovat heidän edustajiaan.Lääkkeellinen elämä on epämääräinen käsite (mikä on lääke, mikä on ruoka .. toiset lääkkeet "parantavat" monia asioita ...) lääkkeetön elämä on vielä epämääräisempi
Vaikka H ei kiellä marjoja ne hiilihydraatteina ovat hänellä sivuosassa, en kannata. Vaikka H kannattaa rasvaa hän ei pidä rypsiöljystä mutta syö kookosta en kannata - Anonyymi00015
Leskel72 kirjoitti:
Oma kantani on se, että lääkärit kirjoittavat liian heppoisin perustein reseptin.
Yleensä epäterveellistä.
Ei auttanut lääkkeet, kun ravinto- ja liikunta-asiat olivat retuperällä.Ensinnäkään mitään vitamiinia ei tarvita ravintolisänä , jos lääkäri ei ole todennut miistä puutetta. Monelle on tullut sairauksia kun ravintolisien syöminen on ollut syypää niihin.
Terveys kaupat ovat ainoastaan. Siksi olemassa että hyväuskoisille myydään kalliilla hinnalla kun he uskovat niihin koska siellä käytetään aina sanaa ” luonnon tuote”,
Mikä sekään ei välttämätä ole edes totta .
Lääketiede tekee aina isoissa ryhmissä testauksia ennekun lääke lasketaan apteekin hyllylle .. - Anonyymi00016
Leskel72 kirjoitti:
Tk lääkäri kirjoitti yhden labranäytteen perusteella lääkitykset.
Uudet labrat myöhemmin.
Kävely, uiminen jne
Ja tunnetusti lääkärit ovat heidän edustajiaan.Niin ja kun yksityislääkäri on kyseessä niin on taannut että tulet sitten taas uudestaan , se on tapa . Otetaan ystävällisesti vastaan ja sanotaan ettei mitäön häätää , muuta kun ulkoilet ja treenaat.
Ne yksityis lääkärit ovat saaneet ihan saman koulutuksen kun yleinen lääkärikin , joten eivät ole mitenkään taitavampia tiedoistaan . Vaan kalliimpia ja takaavat seuraavan käynnin. Lähiaikoina - Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ensinnäkään mitään vitamiinia ei tarvita ravintolisänä , jos lääkäri ei ole todennut miistä puutetta. Monelle on tullut sairauksia kun ravintolisien syöminen on ollut syypää niihin.
Terveys kaupat ovat ainoastaan. Siksi olemassa että hyväuskoisille myydään kalliilla hinnalla kun he uskovat niihin koska siellä käytetään aina sanaa ” luonnon tuote”,
Lääketiede tekee aina isoissa ryhmissä testauksia ennekun lääke lasketaan apteekin hyllylle ..lääkäri ei ole todennut miistä puutetta. Monelle
Höpötystä lääkäri on sairautta hoitava fysiologi eikä terveyden = elämäntapa tuntia
Ruoka = luonnosta saatu
ei ole terveyttä eivätkä eläimet elä ja kasvit kukoista ihmistä varten
Ne kehittävät myös tappavia aineita Anonyymi00016 kirjoitti:
Niin ja kun yksityislääkäri on kyseessä niin on taannut että tulet sitten taas uudestaan , se on tapa . Otetaan ystävällisesti vastaan ja sanotaan ettei mitäön häätää , muuta kun ulkoilet ja treenaat.
Ne yksityis lääkärit ovat saaneet ihan saman koulutuksen kun yleinen lääkärikin , joten eivät ole mitenkään taitavampia tiedoistaan . Vaan kalliimpia ja takaavat seuraavan käynnin. LähiaikoinaYksityislääkäri maksaa 30€ kerta.
Tällä hinnalla 3 käyntiä vuodessa.
Labrat on 4€ yksi testi.- Anonyymi00030
Leskel72 kirjoitti:
Yksityislääkäri maksaa 30€ kerta.
Tällä hinnalla 3 käyntiä vuodessa.
Labrat on 4€ yksi testi.Ei koske kaikkia labrakokeita
Anonyymi00030 kirjoitti:
Ei koske kaikkia labrakokeita
Gluk, fs-Kol, fs-Kol-HDL, fs Kol-LDL= 4 tutkimusta, 4€ euroa kpl
HbA1c= 1 tutkimus 12€
Yhteensä 28€
Tk lääkäri otatti koko verenkuvan 19 tutkimusta. Heinäkuussa
Yksityislääkäri otattaa 5 tutkimusta syyskuussa.
Tk lääkäri määräsi kolestrolilääkkeen Rosuvastatin 5 g
Diabeteslääkkeen
Metformin 500 mg
Yksityislääkäri määräsi ruokavaliolle.- Anonyymi00042
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ensinnäkään mitään vitamiinia ei tarvita ravintolisänä , jos lääkäri ei ole todennut miistä puutetta. Monelle on tullut sairauksia kun ravintolisien syöminen on ollut syypää niihin.
Lääketiede tekee aina isoissa ryhmissä testauksia ennekun lääke lasketaan apteekin hyllylle ..Milloin ja koska lääkärisi on määrännyt sulle sellaisia labroja, jotka selvittäisivät vitamiinitasosi? Vastaus, ellet tiedä: ei milloinkaan eikä ikinä.
- Anonyymi00057
Leskel72 kirjoitti:
Yleensä epäterveellistä.
Ei auttanut lääkkeet, kun ravinto- ja liikunta-asiat olivat retuperällä.Lääkäri on lääkäir. Meillä on sellainen tapa,
että ravitsemusterapeutti on ravitsemista varten. - Anonyymi00084
Leskel72 kirjoitti:
Yleensä epäterveellistä.
Ei auttanut lääkkeet, kun ravinto- ja liikunta-asiat olivat retuperällä.Tuosta olen samaa mieltä. Miehelläni oli kolme verenpainelääkettä ja kaatuili kävellessään kun niin huimasi. Lapseni jolla on alan koulutus, ehdotti poistettavaksi kokonaan yhden ja toisen lääkkeen jossa verenpainelääkitys oli yhdistettynä toiseen lääkkeeseen, lääkkeen vaihtoa. Menin sitten miehen kanssa vastaanotolle ja kysyin ovatko nuo kolme verenpainelääkettä tarpeelliset. Lääkäri tarkisti asian ja tuli samaan tulokseen kuin lapseni, en sentään puhunut hänestä mitään.
Omalla kohdalla on tuo kolesterolilääke josta jo kirjoitin.
On käsitys että lääkärit saavat jotain sponssia lääkeyhtiöltä kun kirjoittavat heidän tuottamiaan lääkkeitä. Siitä en ala väittelemään jos joku on eri mieltä. - Anonyymi00142
Diabeetikot eivät pärjää,ilman insuliinia,siis ykköstyypin!
- Anonyymi00011
Luin jonkun Heikkilän kirjan, en muista oliko tämä juuri, mut siinä annettiin monia erilaisia reseptejä n. keto-dieettiin, ja ruokavalio Heikkilän mukaan pitää terveyden ja edistää sitä, käyttää itsekin sitä. Mulle se oli aivan liian vaivalloista ja monimutkaista, ei viitsi eikä jaksa.
- Anonyymi00019
H syö itse kemiallisa shotteja esim. öljyistä ja kehittelee vajavaisella taidollaan alkeellisia lisäaineannoksia. Lääkkeetön on siis H:n määritelmä esim. sille ettei hyväksy statiineja
jne
H kyllä syö kemiallista aineita joita ruoka normaalisti ei sisällä
Tämä johtuu siitä että aminohappoketjuissa on ravinnosta puuttuvia pullonkauloja joita pitää auttaa aineenvaihdunnassa kemialla
Lääkkeistä käytän pientä statiiniannosta joka auttaa noin neljään tautiin ennakoivasti
- Anonyymi00017
Just tässä lähiaikoina pari tuttua, jotka aina korostivat terveellistä elämäänsä, ovat sairastuneet ja nyt tarvitsevat lääkkeensä. Toinen kasvissyöjä ja liikkuja, nyt syö verenpainelääkkeitä ja suihkuttaa nitroa. Toinen urheilija ja terveellisen ravinnon syöjä, joutui pallolaajennukseen ja nyt syö runsaasti lääkkeitä.
Ettei mikään ole kuitenkaan satavarmaa!- Anonyymi00021
Geeniperimä vaikuttaa myös, varsinkin sepelvaltimotaudin kohdalla. Jos on hyvä geenit saanut, ei haittaa juurikaan, vaikka on ylipainoinen, syö epäterveellisesti, ei harrasta liikuntaa. Se vaan on näin.
- Anonyymi00022
Tällaisessa kohdassa sitten tietämättömyys korostuu
Ensin se, että "terveellinen elämäntapa" voi olla osaamattoman luulo ravintotieteen seuraamisesta = joka ei ole tiede, koska ...
Mutta,nyt sitten kun ongelmia on heittäytyy vain lääkkeisiin " lääkäri tietää "
Totta, mutta osaaja voi tässä kohden lisätä lääkkeisiin integroivan lisäainehoidon joka tukee ja vähentää lääkkeiden määrää ja annoksia pitemmän päälle - Anonyymi00025
Anonyymi00021 kirjoitti:
Geeniperimä vaikuttaa myös, varsinkin sepelvaltimotaudin kohdalla. Jos on hyvä geenit saanut, ei haittaa juurikaan, vaikka on ylipainoinen, syö epäterveellisesti, ei harrasta liikuntaa. Se vaan on näin.
Niin, mikään ei ole satavarmaa teit niin tai näin!
- Anonyymi00041
Anonyymi00021 kirjoitti:
Älä paasaa potaskaa. "Geeniperimä" vaikuttaa neljäsosan. Muut vaikuttavat tekijät ovat elämäntapavalinnat, ympäristö ja sattuma.
- Anonyymi00023
Että näin. Liikunnalla hoiti hyötyliikunnalla asiat kuntoon.
- Anonyymi00024
Asiaa...
Tekijöitä, jotka lisäävät todennäköisyyttä sairastua tyypin 2 diabetekseen:
Ylipaino
Keskivartalolihavuus
Kohonnut verenpaine
Uniapnea
Valtimosairaus
Runsasrasvainen ja -sokerinen, sekä vähäkuituinen ravinto
Runsas alkoholinkäyttö
Tupakointi tai nuuskan käyttö
Stressi
Elämäntavoilla voi vaikuttaa tyypin 2 diabeteksen puhkeamisen riskiin.- Anonyymi00026
Palstaprovojen ja median seuranta tuottaa stressiä
Kannattaa kehittää välttelevä asenne
Putin ehdottaa rauhaa..
Trump uhkaa ...
Lindtman esittää lisäveroa ...
Heti sivuun, turhaa ärsytystä, miksi ottaisi stressiä? - Anonyymi00027
Geeniperimä vaikuttaa myös, varsinkin sepelvaltimotaudin kohdalla. Jos on hyvä geenit"""
Kyllä ja ei Ruoka sääntelee
Aminohapot kontrolloivat ja "avaavat" geenien aktiivisuutta, tästä:on juuri kysymys lisäaineissa
Käytän itse näitä juuri signalointimolekyyleinä - Anonyymi00028
Pitkäkin elämä voi olla lääkkeetön, mutta elämän loppuvaiheessa
saattaa tulla nykyajan lääkkeillä yllättävä "jatko-aika".
Näin kävi 106-vuotiaalle ystävättärelleni, joka ei vastannut koko
kesänä puhelimeen. Sitten hänen tyttärensä soitti ja kertoi 106-
vuotiaan äitinsa sairastuneen flunssaan ja oltiin aivan varmoja,
ettei hän siitä selviäisi.
Sairaalahoidossa oli ollut ja selvisi kuin ihmeen kaupalla, ehkä sen
takia, ettei koko elämänsä aikana ole tarvinnut mitään lääkkeitä.
Nyt, kun hän todella tarvitsi lääkitystä, ja se tehosi häneen.
Toivottavasti saan onnitella häntä vielä ensi kesänä kun hän täyttää
107 vuotta!
/MdK - Anonyymi00029
Tulitässämieleen: Antillekin tuli 80v täyteen tämän vuoden puolella. Tervehdys vaan, jos olet tässä ryhmässä mukana!
Geeniperimä on mielenkiintoinen asia.
Vanhemmillani ei ollut diabetestä, mutta kolmella aikuisella lapsella se on/oli.
Sepelvaltimotauti oli vanhemmillani, mutta ei aikuisilla lapsilla.
Mielestäni tämä viittaa ravintoon.- Anonyymi00033
Mikä se ravinto sitten mahtaa olla?
- Anonyymi00035
Anonyymi00033 kirjoitti:
Mikä se ravinto sitten mahtaa olla?
Eläinrasvat pois, nehän verisuonia tukkii ja kovettaa.
- Anonyymi00038
Anonyymi00035 kirjoitti:
Eläinrasvat pois, nehän verisuonia tukkii ja kovettaa.
Mitä sitten tilalle, kun ei voi kaikkia kasviksia, juureksia ym. syödä?
- Anonyymi00034
Sepelvaltimotaudin juuret ovat nuoruudessa − ennaltaehkäisyyn kannattaa panostaa varhain
Valtimonkovettumataudin riskitekijöitä ovat tupakointi, lihavuus, veren kolesterolitasot sekä korkea verenpaine.
Ei noissa Heikkilän kirjoissa mitään ennenkuulumatonta ole.- Anonyymi00036
Kolesterolia nostaa eläinrasva sis. rasvaisen maidon ja keltuaisen.
Senhän tietää kaikki. Lainaan kirjan "Lääkkeetön elämä" perusteella.
Kun lääkäri kirjoittaa 74vuotiaana tällaisen kirjan, se kiinnostaa.
"Valtimonkovettumataudin riskitekijöitä ovat tupakointi, lihavuus, veren kolesterolitasot sekä korkea verenpaine"
Nämä kaikki ovat itse hankittuja. Ei siis perimää.
Perimäähän tietty voi olla, kun ottaa mallia vanhempien elämäntyylistä.- Anonyymi00048
Leskel72 kirjoitti:
Lainaan kirjan "Lääkkeetön elämä" perusteella.
"Valtimonkovettumataudin riskitekijöitä ovat tupakointi, lihavuus, veren kolesterolitasot sekä korkea verenpaine"
Perimäähän tietty voi olla, kun ottaa mallia vanhempien elämäntyylistä.Rahat sillä on loppu, siksi se kirjan kirjoitti. Ei sen kirjoissa mitään uutta ole
mitä ei valistuneet jo ennestään tietäisi. - Anonyymi00070
Leskel72 kirjoitti:
Lainaan kirjan "Lääkkeetön elämä" perusteella.
Perimäähän tietty voi olla, kun ottaa mallia vanhempien elämäntyylistä.Kyllä se on geeniperimää.
Olen käynyt kolmessa geenitestissä.
Niissä sanotaa todella selvästi asioita ja kyllä se vaan niin on.
Geenitiedon avulla voi elää terveemmän ja reippaamman elämän, tosin kyllä niille halvoille laakeillekin hintaa tulee jos 20 v syö.
Mulla ainakin tavoite pitää pää ja jalat kunnossa. Käyn säännöllisesti 3 hoivakodissa katsomassa hiekkalaatikko kaveria, työkaveria ja kahta naapuria.
Siellä oppii ymmärtämään elämän arvot. Siellä on paljon sellasia, kun on ollut 5-16 vuota ja omaisia käy katsomassa kerran kuusssa.
Kirjasta ja kirjoittajan osuudesta kukaan ei tiedä mitään, tietää vaan kenen nimiin kirjoitettu. - Anonyymi00109
Anonyymi00070 kirjoitti:
Kyllä se on geeniperimää.
Olen käynyt kolmessa geenitestissä.
Niissä sanotaa todella selvästi asioita ja kyllä se vaan niin on.
Geenitiedon avulla voi elää terveemmän ja reippaamman elämän, tosin kyllä niille halvoille laakeillekin hintaa tulee jos 20 v syö.
Mulla ainakin tavoite pitää pää ja jalat kunnossa. Käyn säännöllisesti 3 hoivakodissa katsomassa hiekkalaatikko kaveria, työkaveria ja kahta naapuria.
Siellä oppii ymmärtämään elämän arvot. Siellä on paljon sellasia, kun on ollut 5-16 vuota ja omaisia käy katsomassa kerran kuusssa.
Kirjasta ja kirjoittajan osuudesta kukaan ei tiedä mitään, tietää vaan kenen nimiin kirjoitettu.Geenit vaikuttavat neljäsosan. Muut vaikuttavat tekijät ovat elämäntapavalinnat, ympäristö ja sattuma.
- Anonyymi00037
Valtimonkovettumatauti ja sepelvaltimotauti kehittyvät usein oireettomana vuosikymmeniä nuoruudesta alkaen.
- Anonyymi00039
Eivät kehity, jos ravintosi on hyvää ja oikeaa ja liikut riittävästi. Kaikki muutkin elämäntapavalinnat täytyy olla oikein valittu.
- Anonyymi00044
Anonyymi00039 kirjoitti:
Eivät kehity, jos ravintosi on hyvää ja oikeaa ja liikut riittävästi. Kaikki muutkin elämäntapavalinnat täytyy olla oikein valittu.
Kylläpä kehittyy. Olen lapsesta saakka syönyt erinomaisen terveellisesti, ollut aina hoikka ja liikkuva. Toki verenpaine ollut yläkanttiin jo nuorempana. Verensokerit ja rasva-arvot ovat olleet aina alhaiset.En koskaan tupakoinut ja kaikin puolin elämä ollut hyvää. 60 vuotiaana kolme pallolaajennusta .yksi suoni 90% tukossa ja pari 60%. Ei ole ollut infarktia . Pääsin minim oireilla tt-kuvaukseen.
Meidän suvussa on vahva geeniperimä tautiin. - Anonyymi00046
Anonyymi00039 kirjoitti:
Kuulehan terveystalebani, ei kukaan ole kirjoittanutkaan, että ne kaikille
kehittyisivät. - Anonyymi00049
Anonyymi00044 kirjoitti:
Kylläpä kehittyy. Olen lapsesta saakka syönyt erinomaisen terveellisesti, ollut aina hoikka ja liikkuva. Toki verenpaine ollut yläkanttiin jo nuorempana. Verensokerit ja rasva-arvot ovat olleet aina alhaiset.En koskaan tupakoinut ja kaikin puolin elämä ollut hyvää. 60 vuotiaana kolme pallolaajennusta .yksi suoni 90% tukossa ja pari 60%. Ei ole ollut infarktia . Pääsin minim oireilla tt-kuvaukseen.
Meidän suvussa on vahva geeniperimä tautiin.Minulla on melko korkeat sokeri- ja kolesteroliarvot, vaikka olen lapsesta saakka syönyt erinomaisen terveellisesti, ollut aina hoikka ja liikkuva. Toki verenpaine ollut alhainen. En koskaan tupakoinut ja kaikin puolin elämä ollut hyvää.
nimim. Itsetyytyväinen ja omahyväinen - Anonyymi00064
Anonyymi00039 kirjoitti:
Noin sanoi suunnilleen yksi lentopallokaverini ja hiekkalaatikko kaverini.
'Sai lentopallossa 65v kohtauksen ja 6 km päästä tullut amppari ei ehtinyt riittävän aikaisesti paikalle.
Se oli hänen ensimmäinen ja viimeinen kohtaus.
Söi terveellisesti, oli 65v kuin alta 40 vuotias poika.
Se terveelline ruoka on monella hieman hakusessa. Toisille pienikin kolesteroli on liikaa ja toiset saa syödä munia ja makkaraa vaikka kuinka paljon..
Musta tuntuu että jos kolesteroli on yli tai lähellä 5 on elämän lopussa aivoinvalidi tai muistisairas. - Anonyymi00098
Anonyymi00049 kirjoitti:
Minulla on melko korkeat sokeri- ja kolesteroliarvot, vaikka olen lapsesta saakka syönyt erinomaisen terveellisesti, ollut aina hoikka ja liikkuva. Toki verenpaine ollut alhainen. En koskaan tupakoinut ja kaikin puolin elämä ollut hyvää.
nimim. Itsetyytyväinen ja omahyväinenIhminen saa olla tyytyväinen ja tykätä itsestään jos siihen on aihetta. Minäkin ole perin tyytyväinen että olen saanut hyvän kasvatuksen jossa ohena on terveelliset elämäntavat.
- Anonyymi00108
Anonyymi00064 kirjoitti:
Noin sanoi suunnilleen yksi lentopallokaverini ja hiekkalaatikko kaverini.
'Sai lentopallossa 65v kohtauksen ja 6 km päästä tullut amppari ei ehtinyt riittävän aikaisesti paikalle.
Se oli hänen ensimmäinen ja viimeinen kohtaus.
Söi terveellisesti, oli 65v kuin alta 40 vuotias poika.
Se terveelline ruoka on monella hieman hakusessa. Toisille pienikin kolesteroli on liikaa ja toiset saa syödä munia ja makkaraa vaikka kuinka paljon..
Musta tuntuu että jos kolesteroli on yli tai lähellä 5 on elämän lopussa aivoinvalidi tai muistisairas."Söi terveellisesti, ..." ! Tämä(kin) aihe on tooodella "hakusessa" melkein kaikilla. Immeisillä ei ole mitään käsitystä terveellisestä.
- Anonyymi00040
Onko tämä nyt vähän tämmöistä terveysterrorismia, jos ei mitään muuta elämässä ole?
- Anonyymi00047
On se ja on hiukan myöhäistä tällä iällä estää sydän- ja verisuonitautien
etenemistä, vaikka esim. ruokavalion korjaus ei koskaan ole turhaa. - Anonyymi00074
Anonyymi00047 kirjoitti:
On se ja on hiukan myöhäistä tällä iällä estää sydän- ja verisuonitautien
etenemistä, vaikka esim. ruokavalion korjaus ei koskaan ole turhaa.Koskaan ei ole liian myöhäistä.
- Anonyymi00043
kolesterolitasot sekä korkea verenpaine"
Nämä kaikki ovat itse hankittuja. Ei siis perimää""
Kolesteroli ihmiselle elintärkeä ja on ilman muuta perimää
voit kokeilla pariskunnilla jotka syövät samaa mutta heillä on aivan eri tasot
Geneettinen tausta johtuu siitä että maksa luo ja poistaa elintärkeää kolesterolia ja maksan dynamiikan loi dna syntymässä geneettisesti
Meillä on esimerkiksi paikallinen italialainen geenipoikkeama jossa ruokavalion sianrasva ei nosta kolesterolitasoja- Anonyymi00045
Verenpaine ei ole aina "itse hankittua", joillakin on matala ja joillakin korkeampi
jo alunperin ja melkein kaikilla se nousee ikää myöten.
Se on puppua, etteikö sianrasva nosta kolesterolitasoja,
tosin se on hiukan vähemmän vaarallista rasvaa, koska se on pehmeää rasvaa.
Kukaan ei voi sanoa, mistä päin kenenkin geeniperimä on kotoisin.
Suomeen on tullut asutusta niin idästa kuin lännestä tai etelämpää. - Anonyymi00050
Anonyymi00045 kirjoitti:
Verenpaine ei ole aina "itse hankittua", joillakin on matala ja joillakin korkeampi
Suomeen on tullut asutusta niin idästa kuin lännestä tai etelämpää.Ei ole puppua
- Anonyymi00053
Anonyymi00050 kirjoitti:
Ei ole puppua
Älä usko kaikkea mitä huijaussivuilta luet. Mieti nyt itsekin jotain.
- Anonyymi00073
Anonyymi00045 kirjoitti:
Suomeen on tullut asutusta niin idästa kuin lännestä tai etelämpää.Sian rasva on kovaa eläinrasvaa, joka on terveydelle pahasta.
- Anonyymi00121
Kannattaa ottaa asioista selvää, ennen kun tuo oman tyhmyytensä esiin🤣.
- Anonyymi00122
Anonyymi00073 kirjoitti:
Sian rasva on kovaa eläinrasvaa, joka on terveydelle pahasta.
Sika on.pehmee
- Anonyymi00130
Anonyymi00122 kirjoitti:
Sika on.pehmee
Possu voi olla vaikka kuinka "pehmee", mutta sen rasva on / luetaan kovaksi eläinrasvaksi.
- Anonyymi00051
Olen elänyt lääkkeetöntä elämää niinkuin muutkin.
Ei kukaan lääkkeitä syö ennenkuin on tarvis, yleensä ikääntyessä.- Anonyymi00058
minä aloitin lääkkeitä jo 20v sitten, lääkäri sanoi että nyt olis tarjolla lääkettä kun saat ehkä 20 v varmaa terveyttä. Se oli kolesterolillako ja olen saanut jo melkein 30v terveyttä, on 88 ylitetty reippaasti.
Syön myös verenpainelääkettä. Paineet noin 93/65/50 Harvoin hieman yli 100
ja tässä kun on monia vasta vajaa 80 v kun eivät ole syöneet lääkkeitä on tullut munuaistautia, sokeritautia, ym.
Korkea verenpaine vie hitaasti hautaan.kaikki kun on yli 100 on liikaa. syön 50mg losartaania ja syön oikeastaan kerran päivässä ruokaa jossa asulla. Näin jo 6-7? vuosi.
Minusta pahan ruoan lopettaminen on helpompaa kuin sen vain vaan vähentäminen.
Keran käväisi myös kihti. sen hoidan kun en syö sisäelimiä enkä kauraa. Jos syän kaura sämpylän jalat ja lähinnä varpaat väsyy paljon enemmän ja vaikutus kestää ainakin 3 viikkoa.
Isovarvas on ollut vain kerran punainen, silloinkaan ei olut mitään kipua, no en tiedä onko kihdissä kipuja vai vain turvonnut nivel.
- Anonyymi00052
Kyse on siis pohjois-italialaisesta kylästä jonka asukkaiden geenivirheen takia rasva ei nosta kolesteroliarvoja meidän ammattilaisten tuntema asia muttei puppukkojen
Epäilin aina että pohjois-italiatar Emma Morano joka EI SYÖNYT VIHANNEKSIA OLLENKAAN vaan eli vuosi( sadan)a syömällä kananmunia ja sikanautaa
omasi tämän Milanin geenin, hän eli yli 117 vuotiaaksi ja hoiti asiansa aatelepa ite
https://www.corriere.it/cronache/17_aprile_15/muore-verbania-emma-morano-era-persona-piu-anziana-mondo-d34b097a-21f8-11e7-807d-a69c30112ddd.shtml- Anonyymi00054
Poikkeuksia on aina.
- Anonyymi00055
Meillä ei ole Emman geenejjä ja tuohan on selkeästi lihanjalostajien propagandaa.
- Anonyymi00059
Jos syö pelkkää lihaa, ei saa C-vitamiinia. Lihassa ei ole juurikin lainkaan
C-vitamiinia. Sen puute johtaa keripukkiin. - Anonyymi00062
Anonyymi00055 kirjoitti:
Meillä ei ole Emman geenejjä ja tuohan on selkeästi lihanjalostajien propagandaa.
Näistähän nähdään että kolesterolin määrään vaikuttaa muukin kuin ruoka ja merkittävästi
Ymmärrän pönttöaggression kiihkon palstalla - Anonyymi00069
Anonyymi00054 kirjoitti:
Poikkeuksia on aina.
Poikkeus ei ole että jankuttaa joka asiaan että aina on
- Anonyymi00056
Itse syön lääkkeitä, olen reipas eikä koskaan väsytä. Toki laiskuutta on, en tee "turhia" kuten ikkunanpesuja yms. Mutta kaverin kanssa vaikka heti viideksi tunniksi marjaan tai vaikka ylihuomenna Viroon.
Ehkä eläisin lääkkeitä, mutta kuink kauan ja saisinko sitten jonkun AVH. Mulla on AVH kavereita jotka ovat olleet vajaakuntoisia 10-20 vuotta, harmittelevat kun eivät menneet heti lääkäriin.
Minä, yläkerran naapurit, öitini ja iskäni ovat monta kertaa sanoneet että eivät lääkkeittä olisi selvinneet lähellekään 90v tai sen yli, terveenä ja itsenäisenä.
Mutta seinänaapuri oli, oli tehnyt elämänuransa yhdysvalloissa ja tuli suomee jotain 65v. oli jo yli 80 kun muutettiin naapuriin ja ajateltiin ostaa siitä lisätilaa lapsille kun naapuri keikahtaa.
Ei saatu lisätilaa, hän pyysi meitä 90v tuekseen, jos joskus tarvii.
Hän tarvitsi tukea 93v mennessään lääkäriin. Vaivana vatsa ei ollut toiminut 3 vrk.
Siinä meni tunti tai ylikin kai kun silvitettiin asioita, tuo naapuri ei ollu känyt koskaan suomessa lääkärissä.
Eli terveenä kotain 96v ja illalla soitti että on väsynyt ja aamulla löydettiin nukkuneena.
Hän oli lääkkeetön , minä tarkkaan katsoin mitä hän söi ja viimeiset ruoatkin. Söi mekko erikoisesti ja yksinkertaisesti.
paljolti sääntöjen vastaisesti kuin Trumppikin, mutta ei kyllä pizzaa syönyt.- Anonyymi00066
Hyvä. Hienoa, että jokaisella oli yöpöydällä ja aikaisemmin työpöydällä purkki
jossa lukee lääkkeitä
ja siitä kun nappaa nappia pysyy terveenä ja reippaana eikä tarvi mitään lääkäreitä ja tietoja auvoiseen elämään
- Anonyymi00060
Kohulääkäri sai varoituksen
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006410986.html - Anonyymi00061
Kohulääkäri Antti Heikkilälle ”kylmästi kenkää” Eiran sairaalasta !
Lääkäri Antti Heikkilä julkaisi viime syksynä kirjan, joka sisälsi useita virheellisiä ja terveydelle vaarallisia väitteitä. Nyt hänen yhteistyönsä Eiran sairaalan ja lääkäriaseman kanssa on päättynyt.- Anonyymi00067
Sillä loppui potilaat Suomessa, kun asiakkaat eivät luottaneet enää ?
Lähti Saksaan. Kirjallakin tienaa vähän.
- Anonyymi00063
Lääkäri Antti Heikkilän uutuuskirja "Lääkkeetön elämä" vilisee virheitä.
HS pyysi asiantuntijoita arvioimaan tekstin: ”Tällaiset väitteet voivat johtaa kuolemantapauksiin”, professori sanoo
Syöpälääkkeet tappavat ja yksikin epäystävällinen sana voi muuttaa geenejä, väittää lääkäri Antti Heikkilän uutuuskirja. Pyysimme asiantuntijoita arvioimaan kirjan sisällön.
Helsingin Sanomien artikkeli- Anonyymi00065
Linkki artikkeliin, jonka voit lulea kirjautumalla.
https://www.hs.fi/feature/art-2000005932658.html - Anonyymi00076
Anonyymi00065 kirjoitti:
Linkki artikkeliin, jonka voit lulea kirjautumalla.
https://www.hs.fi/feature/art-2000005932658.htmlAsian vierestä
Sanoma Oyn iltasanomissa jne levittämät klikkiotsikot siitä ja tästä terveyslässystä on tositörkeää linssiinvetoa ansaintatarkoituksessa - Anonyymi00078
Anonyymi00076 kirjoitti:
Asian vierestä
Sanoma Oyn iltasanomissa jne levittämät klikkiotsikot siitä ja tästä terveyslässystä on tositörkeää linssiinvetoa ansaintatarkoituksessaHehe ... linkissä on asiantuntijoitten arvioita, ei mitään suomi24
"itseoppineitten lääkäreitten" höpötyksiä. - Anonyymi00081
Anonyymi00078 kirjoitti:
Hehe ... linkissä on asiantuntijoitten arvioita, ei mitään suomi24
"itseoppineitten lääkäreitten" höpötyksiä."Heikkilän kirjan sydänosion ytimessä on puutarhaletku.
Heikkilä vertaa verisuonia hapertuneeseen puutarhaletkuun,
johon on tullut reikiä.
Niitä paikkaamaan rientää kolesteroli, joka tukkii reiän ja on siis Heikkilän
mukaan sepelvaltimotautia ehkäisevä hyväntekijä eikä sen aiheuttaja, kuten lääketiede kertoo."
H. on lapsen tasolla !!! Ai että kolesteroli "paikkaa" suonien reikiä ??????
Nyt naurattaa todella. Sehän tukkii verisuonet. - Anonyymi00091
Anonyymi00081 kirjoitti:
"Heikkilän kirjan sydänosion ytimessä on puutarhaletku.
Heikkilä vertaa verisuonia hapertuneeseen puutarhaletkuun,
johon on tullut reikiä.
Niitä paikkaamaan rientää kolesteroli, joka tukkii reiän ja on siis Heikkilän
mukaan sepelvaltimotautia ehkäisevä hyväntekijä eikä sen aiheuttaja, kuten lääketiede kertoo."
H. on lapsen tasolla !!! Ai että kolesteroli "paikkaa" suonien reikiä ??????
Nyt naurattaa todella. Sehän tukkii verisuonet.Ai että kolesteroli "paikkaa" suonien reikiä ??????
taas joku pönttö laukoo, mutta siis en ole lukenut H kirjoja enkä tiedä mitä hän sanoo
mutta kolesterolia ilman kuolet nopeasti
kolesteroli ei paikkaa vain verisuonia VAAN JOKA AINOAN SOLUN
ruummissasi
k myös tekee D-vitamiinin
https://my.clevelandclinic.org/health/articles/23922-what-is-cholesterol
There’s cholesterol in all your body’s cell
- Anonyymi00071
Kyllä mutta nyt keskusteltiin koululääketieteen päälle lisättävistä lisäaineista
Tietty sairaala on tarkka maineestaan mutta ei mikään potkut silti estäisi lääkäriä olemaan ainakin osittain oikeassa taas joku lääkkeitä läiskivä voi olla aivan välinpitämätön palkannostaja joka ei kirjoita kirjoja
Mutta ei tällaisella pönttölistalla voi lipoproteiineista keskustella
Geneettisiin ominaisuuksiin voi epäsuorasti vaikuttaa lisäaineilla myös lipoproteiinien tuotantoon jne signalointiin
sanoi terveyskeskussetä mitä tahansa mutta ei täällä voi keskustelua käydä aminohapoista jne- Anonyymi00072
Vielä Onhan pekkapuskakin pihalla muka paransi itäsuomen margariinilla
Kyllä mutta kolesterolitasot laskivat koko Euroopassa sodan jälkeen ruuan parannuttua - Anonyymi00086
Anonyymi00072 kirjoitti:
Vielä Onhan pekkapuskakin pihalla muka paransi itäsuomen margariinilla
Kyllä mutta kolesterolitasot laskivat koko Euroopassa sodan jälkeen ruuan parannuttuaJa sydänkuolemien vähenemisen yksi merkittävä syy on ensihoidon käyttöönottaminen. Asiansa osaavat ensihoitajat pitivät potilaat elävien kirjoissa.
- Anonyymi00080
Ottaako monikaan huomioon paljonko haitallisia rasvoja ja sokeria
saa kahvipullista ja muista "herkuista" ?
Ylimääräinen sokerikin muuttuu rasvaksi vyötäröllä.
Voi olevinaan syödä terveellisestä ruokaa, mutta saa muusta rasvoja
ja sitten ihmettelee, kun kolesterolit on korkealla.
Entisenä leipojana tiedän mitä kakuissa ja pullissa on.
Ei yhtään mitään terveellistä.
Ohjeetkin jo kertovat sen:
250 grammaa margariinia tai voita
3 dl sokeria
5 dl vehnäjauhoa
jne.
Sama kuin vetäis rasvaa, sokeria ja jauhoa naamaansa. - Anonyymi00085
Nykyisellä miesystävällä on diabetes, johon itse rokottaa. Kun laitan hänelle mustikkapiirakkaa, käytän grahamjauhoja ja vähennän reilusti sokeria. Iltateessämme käyttää makeutusainetta. Itse en käytä mitään, joten alan pikkuhiljaa ehdottaa hänelle tätä tapaa. Kahvissa ei käytä mitään. On tottunut kermaisiin kastikkeisiin, joten sanoin: Laitan ruokaa, vain sellaista mikä perheellekin on aina kelvannut, syö tai sitten mennään kiinalaisen seisovaan pöytään. Söi ruokaani ja kelpasi tai ainakin niin kehui. Nuo teen hänen parhaakseen, muuten en sekaannu. Minä en ala kerma-, rasva- tai sokerigurmeita laittamaan, en taida edes osata.
Niin olin iloinen kun lapsenlapsi oli tietsikkaani opettamassa ja säätämässä ja söi terveellisen kala-ateriani tyytyväisenä ja paljon. Ajoi yli 200 km:n matkan aamusta syömättä, että pääsee mummun pöytään. - Anonyymi00087
Jos peruslabrat on tehty, niin ennen kuin aloittaisin mittavaa ruoka- ja elämäntapamuutosta otattaisin labrapaketin.
Labrat missä katsotaan vitamiinitasot, hiven- ja kivennäsaineet ym. Nykyisin saa ilman lähetettä ja kohdistettuna esim. iän ja sukupuolen tarpeisiin.
Muoti-ilmiöt ovat saaneet ihmiset syömään kaikenlaisia ravinteita vaikka oma elimistö ei tarvitsisi. Kuten vaikkapa rauta, ferritiini, niistä kohistiin.
Eipä silti, vaikka en mitään muutosta itse ole tekemässä olisi hyvä nuo kokeet ottaa, kun vanhemmiten tuo imeytyminen heikkenee. Suositellaanhan jo ilman kokeita D-vitamiinia ja B12-vitamiinia pelkästään jo iän perusteella.- Anonyymi00088
Mistä saa ilman lähetettä?
- Anonyymi00090
pimeää höpäjämistä iltalehtitasoa
sopii tänne pönttölistalle hyvin - Anonyymi00094
Anonyymi00088 kirjoitti:
Teetin vähän aikaa sitten ison paketin labrakokeita yksityisellä, neljättä kertaa, vuoden välein. Itse maksoin.
- Anonyymi00095
Anonyymi00088 kirjoitti:
Esim. Puhti ja Arvoterveys.
- Anonyymi00099
Anonyymi00088 kirjoitti:
Jotkut apteekit ottavat.
Myös Puhti, kävin (luulin että salaa) siellä tarkistuttamassa kolesterolin kun olen ollut ottamatta lääkettä. Ne tulevat kyllä omakantaan että näkeehän se omalääkäri ne sieltä niin että ähäkutti mulle. Olen myös otattanut uteiliaisuuttani sellaisia lisäkokeita, joita ei julkisessa oteta.
Puhdissa on aika edullista, jos vain on toimipisteen lähellä. - Anonyymi00100
Anonyymi00090 kirjoitti:
pimeää höpäjämistä iltalehtitasoa
sopii tänne pönttölistalle hyvinMitä ihmettä höpäjät?
- Anonyymi00113
10 v. sitten otatin d-vitamiiniarvon. oli yli 80, kun työpaikkaterveydenhuollossa, Mehiläisessä, se oli tarjouksessa. Höyrähdin huvikseni. Otatin myös b-vitamiiniarvon, mutten yhtään muista mitä se oli, hyvä kuitenkin. Nyt kun katsoin netistä, sehän pitäisi ottaa monesta b-vitamiinista, en edes muista oliko minun testissäni monta. Ehkä löytyisi jostakin mapista, mutta mitä noita vanhoja. Ilmeisesti vieläkin hyvä, syön lihaa ja kokojyväruisleipää, niistähän sitä liukenee.
- Anonyymi00089
Heikkilällä on myös kirja ja kirjoituksia netissä miten estää diabetesta syömälläm oikein.
Maidosta myös asiaa .
...
Ruoka asiat ovat päinvastoin kuin be pahikset yrittää kertoa.
Suolaa, lihaa, vouta,kaikki maitotuotteetovat ok.
Juurekset, perunat, marjat hedelmät ok.
Tehkää itse ruokansa jos jaksatte ja voitte. - Anonyymi00092
Pönttöjen ei kannata ottaa mitään labrapaketteja
ne ovat turvassa muutenkin
on kaksi ryhmä jotka ovat turvassa huuhaahoidoista
pöntöt, jotka eivät ota mitään vastaan
ja osaajat jotka tietävät mitä tehdä
huuhaahan putoaa keskitason ehkä alareunaa kulkeva porukka
huuhaan tilalle voi panna myös sannan huijaus kuten pankkihuijaus
pönttöä ei voi huijata kun se käytä mitään
ja osaa ei koska se osaa - Anonyymi00093
Lääkäri Antti Heikkilän uutuuskirja "Lääkkeetön elämä" vilisee virheitä.
HS pyysi asiantuntijoita arvioimaan tekstin: ”Tällaiset väitteet voivat johtaa kuolemantapauksiin”, professori sanoo. - Anonyymi00101
Jokaisen kannattaa käydä hammaslääkärillä pistämässä suunsa kuntoon ja opetella pesemään hampaansa. Alkoholi, tupakka ja kofeiini pois. Kunnollinen perusravinto, hyvä uni ja kohtuullinen hyötyliikunta ovat terveyden peruspilarit.
Muita ei pidä syytellä laiskuudesta ja omista mieliteoista, jos on terveysongelmia.- Anonyymi00103
Kofeiini on parantava aine ja kahvi ihmisen perusantioksidantti
https://www.hopkinsmedicine.org/health/wellness-and-prevention/9-reasons-why-the-right-amount-of-coffee-is-good-for-you
et siis tiedä kovin paljon mutta jos haluat kiistää ylläoleven niin Hopkins (joka siis
ylläpiti mm. maailman koronatilastoa)on miljardiluokan arvoinen maailmanlaajuinen terveysalan yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Baltimoressa, Marylandissa. - Anonyymi00104
Katsotko todella tarpeelliseksi neuvoa yli 80 vuotiaita ihmisiä ?
Voit luottaa siihen, että muutkin tietävät ja osaavat jotain. - Anonyymi00105
Anonyymi00104 kirjoitti:
Voit luottaa siihen, että muutkin tietävät ja osaavat jotain.Kommentti on 00101:lle.
- Anonyymi00106
Anonyymi00103 kirjoitti:
Kofeiini on parantava aine ja kahvi ihmisen perusantioksidantti
https://www.hopkinsmedicine.org/health/wellness-and-prevention/9-reasons-why-the-right-amount-of-coffee-is-good-for-you
et siis tiedä kovin paljon mutta jos haluat kiistää ylläoleven niin Hopkins (joka siis
ylläpiti mm. maailman koronatilastoa)on miljardiluokan arvoinen maailmanlaajuinen terveysalan yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Baltimoressa, Marylandissa.Lopettamalla kofeiinituotteiden käytön tulet kokemaan pelkästään myönteisiä terveysvaikutuksia. Kofeiinia sisältävät tuotteet ovat iso bisnes, joten niitä markkinoidaan tietenkin myös tutkimuksilla siinä missä lääkkeitäkin.
- Anonyymi00107
Anonyymi00104 kirjoitti:
Voit luottaa siihen, että muutkin tietävät ja osaavat jotain.Elämäntavat ovat itse kunkin päätettävissä. Ikä ei välttämättä tuo mukanaan terveellisiä elämäntapoja.
- Anonyymi00110
Anonyymi00106 kirjoitti:
Lopettamalla kofeiinituotteiden käytön tulet kokemaan pelkästään myönteisiä terveysvaikutuksia. Kofeiinia sisältävät tuotteet ovat iso bisnes, joten niitä markkinoidaan tietenkin myös tutkimuksilla siinä missä lääkkeitäkin.
Eipäs juupaspskan kinaaja kuten pönttölistalla kuuluukin olla
- Anonyymi00128
Anonyymi00107 kirjoitti:
Elämäntavat ovat itse kunkin päätettävissä. Ikä ei välttämättä tuo mukanaan terveellisiä elämäntapoja.
Mutta iän pitäisi kuitenkin tuoda muassaan viisautta ja oikeita toimia. Siis parempia elämäntapavalintoja. Vai mihin ihmiset vuotensa käyttävät? Tyhmentymiseen(kö?).
- Anonyymi00129
Anonyymi00104 kirjoitti:
Voit luottaa siihen, että muutkin tietävät ja osaavat jotain.Yllättävän harva.
- Anonyymi00111
Lisenssi H ja professori K
Sanotaan näin että H arvostelijat kuten K EIVÄT itse tarjoa mitään integroivaa lisäainehoitoa ja mikä kaikkein kamalinta kuten K tekee
arvostelevat hulluja teorioita joita ei edes tule mieleen kokeilla kuten homeopatiaa tai jotain korvavaloa tai jotain pahkakäävänsyöntiä.
Turvallista arvostelua tällaisia MUTTA TURHAA
Eroksi tulee seuraava
Jos olisin sydänverisuonitautinen menisin K: n vastaanotolle
Jos H olisi käytössä voisin kysyä lisäaineesta X häneltä mutta en K: lta joka vastaisi että ei ole riittävästi näyttöä
K: n kanssa keskustelu lisäaineista on turhaa. H :lla voi olla jokin idea, eri asia on noudatanko
Tämä on ero
Sillä K: n antamalla tiedolla että homeopatia on humpuukia en tee mitään. Silti K on saanut tiedonjulkistamispalkinnon, en tarvitse hänen kieltojaan täyden älyvapaista ideoista- Anonyymi00112
Ei ole riittävästi tutkittu - hidastelu
Annan vielä esimerkin. Olen kiinnostunut nyt seuraavasta
Jos kysyisin lääketieteen professorilta Suomessa
Mitä tapahtuu jos kasvutekijän ohi herkistyvä kinaasi potilaalla tuottaa sytokiinisia viestejä tumaan aiheuttaen syöpätyyppistä liikakasvua
ja syötän potilaalle dopamiinin esiastetta aminohappona
niin ei homeopatialla mestaroiva tiedonjulkistusprofessori osaa siihen sanoa kuin että
ei ole tutkittu älä syötä
Ei tällä tavalla eteenpäin päästä
Tämä on integroivaa hoitoa eikä lääkitystä
- Anonyymi00114
Suodatinkahvi on hyvää ja terveellistä.
- Anonyymi00115
Erittäin hyvältä maistuu tämä suodatettu kahvi.
Mikä voima onkaan kofeiinissa. Kahvilla alkaa päivä parhain. - Anonyymi00116
Anonyymi00115 kirjoitti:
Erittäin hyvältä maistuu tämä suodatettu kahvi.
Mikä voima onkaan kofeiinissa. Kahvilla alkaa päivä parhain.Päivä ei lähde käyntiin ilman aromikasta kahvia.
- Anonyymi00117
Ihan oikeasti kokeilen lääkkeen dna-inhibiittorin päälle integroivana hoitona valittimua aminohappokuuria jne. henkilön geneenivirheen signaloinnin estämiseksi
Itse lääke on törkeän korkeasti tuettu yhteiskunnan korvauksilla eli integroidut aminohapot maksavat moninkertaisesti enemmän kuin potilaan omavastuu
Ei teistä kukaan tällaiseen ryhtyisi, kun voi yhteiskunnan verorahoilla kivasti sairastaa ja nauttia tunteesta
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19505119/#comment-143935463 - Anonyymi00118
Tässä iltasanomissa on aivan tyypillistä lässypskaa dementiasta niitä näitä juttuja
lääkärien antamana
ja varoitetaan matala-asteisesta tulehduksesta
mutta
ei kerrota mitä pitäisi ottaa se vähentämiseksi
Kun sitten H kirjoittaa aiheesta kirjan jossa on myös mitä sattuu
mutta on ohjeita oikeita tai vääriä
lääkäriporukka
joka ei koskaan anna mitään ohjeita mistään paitsi älä juo viinaa ja tupakoi äläkä luota homeopatiaan lässyn lässyn
alkaa melskata ja potkii ukkoa pihalle jne
Nimen omaan H pitää kroonista matala-asteista tulehdusta monien nykyajan kroonisten sairauksien, kuten sydäntautien ja insuliiniresistenssin, pääasiallisena syynä
Hänen mukaansa tulehdustilan taustalla on usein vääränlainen ruokavalio, joka vaurioittaa suolistoa jne
ja sitten taas iltalehtipellet toistavat tämän ideaan ja lässyn lässyn
https://www.is.fi/terveys/art-2000012210813.html
– Kehon matala-asteinen tulehdus, jota lisää esimerkiksi epäterveellinen ruokavalio, näyttää olevan mukana Alzheimerin taudin synnyssä jo hyvin aikaisessa vaiheessa, kertoi geriatrian professori Miia Kivipelto Itä-Suomen yliopistosta jOlen nyt lukenut Antti Heikkilän kirjaa Lääkkeetön elämä.
On mielenkiintoisia ja ei niin mielenkiintoisia artikkeleita.
Tässä jotain poimintaa
Monet ihmiset laskevat kaloreita.
Ja niihin tukeutuvat ja luottavat.
Mutta eivät kiinnitä huomiota ruoan laatuun.
Ruokavaliosuosituksiin on kuulunut ajatus, että kalorit ovat samanarvoisia.
Totuus on toinen.
Hiilarien kaloreilla on eri vaikutus elimistössä verrattuna rasvan kaloreihin.
Sokeri nostaa insuliinitasoja, rasva ei vaikuta mitenkään insuliiniin.
Kyse ei ole pelkistä kaloreista vaan siitä, miten kukin ruoka-aine vaikuttaa elimistössä.
Ruoan laadusta ei puhuta, mikä on ruokateollisuuden etu.
Perimmäinem syy sille, miksi mikään ei muutu- Anonyymi00135
Leskel72 kirjoitti:
Olen nyt lukenut Antti Heikkilän kirjaa Lääkkeetön elämä.
On mielenkiintoisia ja ei niin mielenkiintoisia artikkeleita.
Tässä jotain poimintaa
Monet ihmiset laskevat kaloreita.
Ja niihin tukeutuvat ja luottavat.
Mutta eivät kiinnitä huomiota ruoan laatuun.
Ruokavaliosuosituksiin on kuulunut ajatus, että kalorit ovat samanarvoisia.
Totuus on toinen.
Hiilarien kaloreilla on eri vaikutus elimistössä verrattuna rasvan kaloreihin.
Sokeri nostaa insuliinitasoja, rasva ei vaikuta mitenkään insuliiniin.
Kyse ei ole pelkistä kaloreista vaan siitä, miten kukin ruoka-aine vaikuttaa elimistössä.
Ruoan laadusta ei puhuta, mikä on ruokateollisuuden etu.
Perimmäinem syy sille, miksi mikään ei muutu"Ruokavaliosuosituksiin on kuulunut ajatus, että kalorit ovat samanarvoisia."
No ei todellakaan ole kuulunut, vaikka H. niin väittäisi ja kyllähän ihmisen
itsekin tulee ymmärtää, mikä on terveellistä ja mikä ei,
tietoa tulvii joka tuutista.
Lähes joka päivä saa lukea mitä pitäisi syödä ja mitä ei.
Käsikirja vuodelta 1966
Ruokavalion ansiosta 75 % tyypin 2 diabeetikoista pääsi eroon lääkkeistä.
Tästä eivät nykyaikaiset hoitosuositukset puhu enää mitään.
Mikä on muuttunut?
Onko meillä uusi painovoimalaki?- Anonyymi00119
Erinomaista. Kuulut täällä siihen harvalukuiseen joukkoon joka selvittää tarkistamalla
omia kirjoituksiaan
Tässä nähdään että H siis herättää ajatuksia jota erinäiset lääkärihoitaja eivät tee
Vielä kaloreista sen verran että ei ainoastaan se että eri aineryhmät ovat erilaisia
vaan myös eri aineet samassa ryhmässä sisältävät erilaisia erimääräisiä kaloreita
Esimerkiksi hiilihydraatit eivät sisällä 4 kaloaria grammaa kohden vaan jonkin
luvun väliltä 3,5 - 4,5 aineesta riippuen
Sitten - johon Atkinsin ja myös H:n dieetti perustuu -
"maharasvanpoltto"
TEF = SDA lämpövaikutus vaikuttaa asiaan eli se kuinka paljon aineenvaihdunta käyttää energiaa
ruuan sulattamiseen, proteiineilla eniten, sitten hiilihydraateilla ja vähiten rasvoilla
Nielemiseen ja sulattamiseen ja varastoimiseen = ruuan lämpövaikutus
kuluu siis 0 - 30% ruuan energiamäärästä
TEF
https://njaes.rutgers.edu/sshw/message/message.php?p=Health&m=1547
SDA
https://journals.biologists.com/jeb/article/227/7/jeb246722/346302/Specific-dynamic-action-the-energy-cost-of
- Anonyymi00120
Onks tää se 50 vee kuollut?
Jos, niin ei auttanut terveellinen elämä Heikkilä kirjoittaa paljon tästä aiheesta ja syytä onkin.
Insuliiniresistenssi on tila, jossa kehon solut eivät reagoi normaalisti haiman tuottamaan insuliinihormoniin.
Glukoosin siirtyminen verenkierrosta soluihin heikkenee, mikä nostaa verensokeria ja pakottaa haiman erittämään yhä enemmän insuliinia.
Se on keskeinen tekijä tyypin 2 diabeteksessa ja metabolisessa oireyhtymässä.
Mielenkiintoista on se, että kun ollaan tässä tilanteessa, lääkäri määrää statiineja.
Statiinit taas lisäävät insuliiniresistenssiä
Tästä vain ei kerrota missään.
Muita lääkkeitä, jotka lisäävät insuliiniresistenssiä ovat
Kortisoni
Diureetit
Beetasalpaajat
Antipsykoottiset lääkkeet- Anonyymi00123
Jos statiineja on pakko määrätä korkeaan kolesteroliin minkä sille voi ?
Statiinit voivat lievästi nostaa riskiä sairastua tyypin 2 diabetekseen.
Tämä riski koskee erityisesti henkilöitä, joilla on ennestään ylipainoa, metabolinen oireyhtymä tai kohonnut verensokeri.
Riskipotilaalle olisi kai kerrottava niin hän voisi itse päättää ruton ja koleran
välillä minkä haluaa. - Anonyymi00125
Anonyymi00123 kirjoitti:
Jos statiineja on pakko määrätä korkeaan kolesteroliin minkä sille voi ?
Statiinit voivat lievästi nostaa riskiä sairastua tyypin 2 diabetekseen.
Tämä riski koskee erityisesti henkilöitä, joilla on ennestään ylipainoa, metabolinen oireyhtymä tai kohonnut verensokeri.
Riskipotilaalle olisi kai kerrottava niin hän voisi itse päättää ruton ja koleran
välillä minkä haluaa.Statiinihoidossa diabetesriski kasvaa, mutta vakavien verisuonitautitapahtumien riski pienenee.
- Anonyymi00124
Pitkäaikainen tai suuren annoksen statiinihoito voi aikaistaa tyypin 2 diabeteksen puhkeamista muutamalla kuukaudella tai vuodella henkilöillä, jotka olisivat siihen muutenkin sairastuneet.
Lääkeaineilla on eroja; esimerkiksi pravastatiinin ei ole havaittu heikentävän insuliiniherkkyyttä samalla tavalla kuin vahvempien statiinien. Potilastarina
Miespotilas oli saanut sydänkohtauksen jonka takia hänelle oli määrätty statiineja. Potilas sai lääkkeistä pahoja lihaskipuja, joiden vuoksi hän tuskin pääsi liikkumaan.
Hän halusi lopettaa statiinien käytön.
Lääkäri sanoi, että hän ei voi lopettaa lääkitystä koskaan, sillä muutoin hän kuolee heti.
Nyt kysyttiin kuuntelijoilta, mikä on prosentuaalinen riski kuolla, kun lopettaa statiinien käytön.
Yleisö arveli että kahden viikon kuluttua kuoleman riski olisi noin 25%
Heille vastaus oli, että tutkitusti kuoleman riski tällaisessa tapauksessa on tasan 0 prosenttia.
Kun sama huhu kiertää ympäriinsä, levittäjän on pakko olla lääketeollisuus.
Tämän teollisuuden edustajat levittelevät järjestämissään illanistujsisissa puolitotuuksia.
On todella pahin tapa manipuloida nuorten lääkäreiden mieltä.- Anonyymi00127
Sehän on tunnettua, että hiilihydraattiien vähentäminen vaikuttaa dibetekseen
jo ennen H:n kirjaa. - Anonyymi00134
Anonyymi00127 kirjoitti:
Sehän on tunnettua, että hiilihydraattiien vähentäminen vaikuttaa dibetekseen
jo ennen H:n kirjaa.Hiilihydraatteja(kin) ihmisen pitää saada, aivot tarvitsevat sokereita. Mutta eivät valkoista, lisättyä sokeria, kuten ei ihmisen mikään muukaan elin.
- Anonyymi00136
Anonyymi00134 kirjoitti:
Hiilihydraatteja(kin) ihmisen pitää saada, aivot tarvitsevat sokereita. Mutta eivät valkoista, lisättyä sokeria, kuten ei ihmisen mikään muukaan elin.
Sokeria ihminen ei tarvitse. En ole syönyt minkäänlaista sokeria
ikänäni. Hiilihydraattia saa esim. viljasta, siis leivästä tai kaurapuurosta ja
kasviksista sen mitä tarvitsee.
Joskus tulee hyvin satunnaisesti syötyä sokeria jos kesällä syö jäätelötuutin
tai kylässä ottaa tarjotun leivonnaisen.
- Anonyymi00126
"Vuoteen 2019 mennessä Heikkilän mielipide rokotteista oli koventunut. Hän kirjoitti, että "rokotusten todellisista hyödyistä ei ole selvää tieteellistä faktaa vaan kaikki perustuu olettamuksiin" ja että Bill Gates "julistaa rokotusten ihmeitä tekevään voimaan, mutta samalla jättää kertomatta, ettei ole rokottanut omia lapsiaan[a] monen muun elitistin tavoin. Gates hallitsee rokotustodellisuutta omistamalla WHO:n."[22]
Heikkilä on myös julkaissut paljon koronavirusrokotteita vastustavia kannanottoja.
Ilmastonmuutos
Heikkilä pitää ilmastonmuutosta myyttinä. Hänen mukaan George Soros on "keskeinen tämän ilmastomuutosmyytin kummisedistä".[22]
Ukrainan sota
Heikkilä on ottanut kantaa Vladimir Putinin puolesta ja nimennyt Yhdysvallat Ukrainan sodan 2022 syylliseksi. Hänen mukaansa Venäjä tuhosi Ukrainassa olleet Yhdysvaltain salaiset viruslaboratoriot.[23]" Lähde: Wikipedia
Että sellainen "lääkäri". Onnea ja voimia, niille jotka häntä seuraa. - Anonyymi00131
Se on tietenkin selvä että H:n kynsistä selviävät
juntit jotka kopsivat wikipediaa
osaajat jotka jotka osaavat välttää H:n ansat ja poimia sieltä jos siellä
on jotain ajatusta herättävää
sitten keskiluokka joka on kiinnostunut H:n ideoista ja seuraa ehkä
vähemmällä kritiikillä
junttina on hyvä olla ei häiritse H ei häiritse pankkihuijarit ei tiedä mitään
eikä ota mitään pillerit on turhia vain rahaa menee ehkä kuluttaa kuitenkin
koska kuolinvaatteessa ei ole taskuja - Anonyymi00133
Sitten tietenkin H:n kirjan nimi on provokaatio siinä mielessä että se myisi
ja vähän sama jos joku köyhä yliopiston teologi kirjoittaisi kirjan
kaikki pääsevät taivaaseen
tai
taivaaseen ilman raamattua
tms. Tällaisilal myydään
Tässä on nopea haastattelu H:lta aika uusi koska hän on jo siirtynyt
Hampuriin
en käytä kaurajuomaa itse vaan maitoa = aminohappoja
siis en pidä kaura"maitoa" hintansa väärtinä jne
mutta en ymmärrä H:n sanoja täysin koska aineluettelossa ei mielestäni ole mitään
vaarallista on rapsiöljyä on B2 -vitamiiia ja dikaliumfosfaattia
mitä myrkyllistä näissä on kuten H sanoo?
jos kyse on tästä viimeisestä kaliumvetyfosfaatista (jokin stabilointiaine)
niin vastapainoksi H sanoo juovansa puoli litraa kermaa päivässä
JA SIINÄ VASTA ON RUNSAASTI FOSFORIA munuaisten poistettavaksi
eli en laikaan ymmärrä esim. tätä otosta
https://www.instagram.com/reel/Da-S7G7oHHa/Heikkilän kirja antaa todella paljon pohtimista.
Ja hänen reseptinsä ovat vertaansa vailla.
Voita ja kermaa.
Niin että käytin surutta samoja aineita. Vaikka ne ovat meidän sääntöjen mukaan sydän-ja verisuonisairauksiin syypäitä.
Tein wokkia, juureksista.
Suikaloin sukkelaan selleriä, kyssäkaalia, valkokaalia, porkkanoita, fenkolia.
Kaikki höyrykattilaan kypsymään.
Pannulle voita ja carrya.
Siihen höyrytetyt juurekset ja purkillinen kuohukermaa.
Herbamarea lisäksi makua antamaan.
Täysjyväpastan kanssa ruoka oli erinomaista.- Anonyymi00137
Leskel72 kirjoitti:
Heikkilän kirja antaa todella paljon pohtimista.
Voita ja kermaa.
Niin että käytin surutta samoja aineita. Vaikka ne ovat meidän sääntöjen mukaan sydän-ja verisuonisairauksiin syypäitä.
Täysjyväpastan kanssa ruoka oli erinomaista.Huomaa että kerma ei ole luonnon eläinten juoma eli siis oikeasti luonnontuote, sitä ei eläimet käytä vaan vaan ihmiseläimen poimima kerros maidosta separoimalla, koira kestää sitä vähän, kissa ei ollenkaan. Heikkilä lappaa sitä sisäänsä isosti puoli litraa päivässä
Kun sitten H huomaa tuossa haastattelussa että kauppakerma on usein karrageenattua,
hän kertoo että joo meillä on Hampurissa tila josta käyn hakemassa kermaa
Onneksi meillä jokaisella on käytössä tiloja ympärillä joista voimme ammentaa
luonnon lisäaineettomia antimia kuin Heikkilä jne - Anonyymi00139
Leskel72 kirjoitti:
Heikkilän kirja antaa todella paljon pohtimista.
Voita ja kermaa.
Täysjyväpastan kanssa ruoka oli erinomaista.Olitko se sinä, joka yhteen aikaan laihdutit ?
Paljonko laihduit ? Saavutitko normaalipainon ? Anonyymi00139 kirjoitti:
Olitko se sinä, joka yhteen aikaan laihdutit ?
Paljonko laihduit ? Saavutitko normaalipainon ?En saavuttanut normaalipainoa.
Taas on yritys, kun sokeriarvo on korkealla.
Esidiabetes on tosiasia.
Olen edelleen lihava.
Painoa on pudonnut 500g viikossa.
Eli 4 kg 2 kkssa
- Anonyymi00138
Senkun mätät eläinrasvoja ja kermaa ! Omapa on asiasi kehen uskot.
Jokainen arvioi asioita omalla älykkyystasollaan
Korkea kolesteroli ei tunnu miltään eikä se oireile. Paha LDL-kolesteroli kuitenkin tarttuu hiljaa verisuonten seinämiin. Se tukkii ja ahtauttaa verisuonia.
Tämä voi johtaa vakavaan sydäninfarktiin tai aivohalvaukseen.
Sydän ja verisuonisairaudet on kai edelleenkin suomalaisten johtava kuolinsyy ?Teen nyt omanlaisia ratkaisuja.
En aio syödä täysin mauttomia ruokia.
Kermaa käytän ja voissa paistan.
Olen 72 vuotias, enkä syö mitään lääkkeitä.
Jos verisuonten seinämät ovat täynnä kalkkia, asia on sitten niin.
Olen elänyt mielenkiintoisen elämän.
Jos se nyt loppuu sydänkohtaukseen, asia on ok.
Pappani, isäni ja veljeni kuolivat 75 vuotiaina rauhallisesti pois.
Olisiko geenit syynä.- Anonyymi00141
Leskel72 kirjoitti:
Teen nyt omanlaisia ratkaisuja.
En aio syödä täysin mauttomia ruokia.
Kermaa käytän ja voissa paistan.
Olen 72 vuotias, enkä syö mitään lääkkeitä.
Jos verisuonten seinämät ovat täynnä kalkkia, asia on sitten niin.
Olen elänyt mielenkiintoisen elämän.
Jos se nyt loppuu sydänkohtaukseen, asia on ok.
Pappani, isäni ja veljeni kuolivat 75 vuotiaina rauhallisesti pois.
Olisiko geenit syynä.Geenien syytä on 'vain' neljäsosa. Muut vaikuttavat tekijät ovat elämäntapavalinnat, ympäristö ja sattuma.
- Anonyymi00140
Mitä tapahtuu ajan kanssa, kun eläinrasvoja syöt ?
Liika rasva tekee verisuonten pinnoista paksuja ja kovia.
Verenkierto heikkenee, veri ei pääse virtaamaan vapaasti.
Verisuoni voi mennä aivan tukkoon tai revetä.Näin luultavasti tapahtuu.
Katkokävely on edessä.
Vielä kuitenkin teen joka aamun 6-7 kilometrin lenkin.
Pohkeisiin ei satu yhtään, joten happi kulkee.- Anonyymi00168
Leskel72 kirjoitti:
Näin luultavasti tapahtuu.
Katkokävely on edessä.
Vielä kuitenkin teen joka aamun 6-7 kilometrin lenkin.
Pohkeisiin ei satu yhtään, joten happi kulkee.Itse ja meillä suvussa kävellään kotona paljain jaloin.
Sisällä saan kävellä suoraan 16 askelta, sitä kävelen hyvin reippaasti, aina aamulla , samalla syöden 500 askelta, joskus jopa 2000 askelta.
Sukilla kävelyssä ei saa otetta lattiasta ja kävely hidastuu.
Myös ulkona pitää olla hyvät mieluummin "Juoksukenkä" kuin mikään halppis lenkkari tai painava kävelykenkä.
Itse ostin jotain 15 v sitten Altra juoksukengät ja siitä alkaen olen niitä ostellut 2-3 v välein. Ovat täysin vailla korkoa, pohjaa tietysti on, mutta parhaat ole sellaiset kun oli -3 ja -5 mm kantapää alempana. niitä vain ei nyt oikein saa.
Juoksukenkiä on hyvin kevyitä ja kaiken levyisiä. En tarkoita paljasjalkakenkiä, vaan sellaisia joissa on kunnon pohja ja joka joustaa hyvin kantapäästä.
On myös hyväksi ainakin minulle, kun kävelen nurmikolla, tai metsäisessä jossa jalka joustaa joka suuntaan eikä ole kova astua.
En kävele enää vuosiin lainkaan laatalla, asfaltilla tai hiekkatiellä, kuin pakolliset.
Olen käyttänyt Extra virgin oliiviöljyä.
Salaattikastikkeisiin mm.
Nytt sen terveellisyydestä.
Kertatyydyttämätöntä rasvaa 73%
Tutkimusten mukaan oliiviöljy estää tulehdusta vaikuttamalla suoraan geeneihin.
Tulehdus ajanmittaan johtaa diabetekseen, sydäntautiin ja syöpään.
Oliiviöljy estää myös tutkimusten mukaan aivohalvausta ja sydäntautia.
Oliiviöljy laskee verenpainetta.
Se myös ennalta ehkäisee Alzheimerin tautia ja estää ja parantaa reumaa.
Oliiviöljy on antibakteerinen aine, joka tehoaa mm helikobakteeriin.
Extra virgin- oliviiöljyllä on tosi paljon terveydellisiä vaikutuksia.
On maailman terveellisintä öljyä.Kalamaksaöljy-lapsuuden terveystuote.
Siinä on luonnon D3 ja A-vitamiineja.
Nostaa HDL-kolestrolia ja alentaa triglyseridejä sekä estää verisuoniplakkien syntymistä.
Ehkäisee nivelkipuja, nivelrikkoa.
Estää korvatulehduksia, allergioita ja astmaa.
Suojaa munuaisia, edesauttaa haavojen paranemista, ylläpitää luuston terveyttä ja estää osteoporoosia.
Tätä on hyvä käyttää, kun ei syö ollenkaan kalaa.- Anonyymi00144
Ihme, ettei kaikki ole terveitä, jos olliviöljy tekee noin paljon ihmeitä !
Ja ihme, ettei lääkärit määrää sitä, jos se kaiken estää ja parantaa.
Minulla muuten on ollut helicobakteeri tosi pahana,
eikä sitä estänyt eikä parantanut mikään öljy.
Tarvittiin kahden antibiootin kuuri. - Anonyymi00145
Anonyymi00144 kirjoitti:
Tarvittiin kahden antibiootin kuuri.Tai kalanmaksaöljy.
Anonyymi00144 kirjoitti:
Tarvittiin kahden antibiootin kuuri.Antti Heikkilä on lääkäri. Olisikohan suositellut sitä potilailleen.
Helicobakteerin saaminen ihmiskehoon taitaa olla oma vika.- Anonyymi00150
Leskel72 kirjoitti:
Antti Heikkilä on lääkäri. Olisikohan suositellut sitä potilailleen.
Helicobakteerin saaminen ihmiskehoon taitaa olla oma vika.Oma vika ???
Anonyymi00150 kirjoitti:
Oma vika ???
"Ihme, ettei kaikki ole terveitä, jos olliviöljy tekee noin paljon ihmeitä !
Ja ihme, ettei lääkärit määrää sitä, jos se kaiken estää ja parantaa."
Tämä lause vähän tökki.
Siksi vastasin tuohon bakteeriasiaan kieltämättä tylysti.
Sorry.- Anonyymi00166
Leskel72 kirjoitti:
Kalamaksaöljy-lapsuuden terveystuote.
Siinä on luonnon D3 ja A-vitamiineja.
Nostaa HDL-kolestrolia ja alentaa triglyseridejä sekä estää verisuoniplakkien syntymistä.
Ehkäisee nivelkipuja, nivelrikkoa.
Estää korvatulehduksia, allergioita ja astmaa.
Suojaa munuaisia, edesauttaa haavojen paranemista, ylläpitää luuston terveyttä ja estää osteoporoosia.
Tätä on hyvä käyttää, kun ei syö ollenkaan kalaa.Kalanmaksaöljystä saa liikaa A-vitamiinia. jatkuva A-vitamiinitaso ylärajoillakin on munuaisia ja verenkiertoa ym. rasittavaa.
KIRJOITIT
"Suojaa munuaisia,"
Jos sinulla on hiemankin heikentyneet munuaisarvot, A-vitamiinia tulee välttää.
A-vitamiini rasittaa hurjasti munuaisia. - Anonyymi00167
Mutta sen pitää olla hyvää Oliiviöljyä. Täältä Suomesta kun ostat, eivät ole täydellisiä, vaan osa laadukasta, lueppas pullon kyljestä ja katso myös päiväys. Extra virgin oliiviöljy vanhenee nopeasti, vaikka olisi vielä myyntiaikaa.
Öljyt myös helpolla lihottaa ja jo 23 kg hankkiminen öljyllä on vaarallisempaa kuin se että syöt öljyä vain sen verran että paino ei nouse. - Anonyymi00169
Leskel72 kirjoitti:
Antti Heikkilä on lääkäri. Olisikohan suositellut sitä potilailleen.
Helicobakteerin saaminen ihmiskehoon taitaa olla oma vika.Niin ei sitä Antti Heikkilään niin erikoisesti voi luottaa vaikka olisi 80v. Me ei tiedetä todellisuudessa hänen sairauksistaan ja lääkkeitään, nehän on salassa pidettävää, jos ei its ekerro.
Tunnen monta yli 90v , juuri tällä hetkellä ja 3 v aikana on 8 tuttua, 6 vielä elää.
94v osti vielä moottorisahaankin ja kaataa ja pilkkoo puita , tietysti kaikki edelliset ajaa myös autoa, ja kuudesta on 5 miestä.
Ei 90v ole mitään paljoa, minä tuskin siihen elän, vaikka olen täysin terveen näköinen ja ei muuta kuin 1 verenpaine, 1 kolesteroli lääke ja oma-aloitteisesti tuollainen 4-5 viikossa
Super Nutrition, Super Immune+ Multivitamin with Vitamin C, Vitamin D, and Beta Glucan, Iron Free,
- Anonyymi00143
En tiedä onko mun öljy samaa, luultavasti ainakin lähes, nimi on Luomu Extra-Neitsyt Oliiviöljy. Tyydyttynyttä 14 %.
On tosi vaikea tottua makuun, siksi käytän tuota salaattiin, mutta puurossa rypsiöljyä. Tänään sentään paistoin kanttarellit ja sipulit voissa, maustoin mustapippurilla ja suolalla. On se vaan vertaansa vailla.0ljyä tuottavat Välimerenmaat, Espanja, Italia ja Kreikka.
Heikkilän kirjassa kehutaan Extra virgin oliiviöljyä.
Se on sitten sitä aitoa ja parasta.
Mikäli uskomme Antti Heikkilää.
Käytän myös kotimaista kylmäpuristettua rypsiöljyä.
Ja voissa paistan, viimeksi wokkivihannekset- Anonyymi00148
Leskel72 kirjoitti:
0ljyä tuottavat Välimerenmaat, Espanja, Italia ja Kreikka.
Heikkilän kirjassa kehutaan Extra virgin oliiviöljyä.
Se on sitten sitä aitoa ja parasta.
Mikäli uskomme Antti Heikkilää.
Käytän myös kotimaista kylmäpuristettua rypsiöljyä.
Ja voissa paistan, viimeksi wokkivihanneksetSe pitää olla kylmäpuristettua.
- Anonyymi00156
Leskel72 kirjoitti:
Ilman muuta
Kylmäpuristettu ja vain mekaanisin keinoin puristettu öljy ovat vähän eri asioita.
Kylmäpuristetussa jäävät vitamiinit enemmän jäljelle kuin mekaanisin keinoin puristetussa, koska ekassa lämpötila ei nouse 49 astetta ylemmäksi ja tokassa se nousee. Kai sitten sekin lämpö jonkin verran vitamiineja tuhoaa.
Muuten molemmat ovat tietenkin hyviä verrattuna täysin prosessoituun.
Itse käytän näitä kumpaakin, molemmissa öljyissä, kun tykkään vaihdella laatuja. Pahanmakuisia ne ovat kaikki monen vuoden opettelusta huolimatta. Kylmäpuristettuun rypsiöljyyn olen tottunut, oliiviöljyihin vielä en, mutta pidän terveellisyyttä makua tärkeämpänä ja näin jatkan.
- Anonyymi00146
Kannattaa muista, että kalanmaksaöljyssä on paljon A-vitamiiniakin,
joka varastoituu. Sitä ei saa syödä liikaa.
On parempi syödä kalaa. Kalaöljyvalmiste voi tutkimusten mukaan suurentaa
huonon LDL-kolesterolin pitoisuutta. Joissakin uudemmissa tutkimuksissa on
havaittu lisääntynyttä tyypin 2 diabeteksen riskiäkin. Kalaa syöneillä näitä haittavaikutuksia ei ole havaittu.- Anonyymi00151
Molemmat on kalaölyvalmisteita.
- Anonyymi00152
Anonyymi00151 kirjoitti:
Molemmat on kalaölyvalmisteita.
Parempi syödä kalaa kuin niitten öljyvalmisteita.
suosittelee Ursula Schwab
ravitsemusterapian apulaisprofessori - Anonyymi00157
Anonyymi00152 kirjoitti:
Parempi syödä kalaa kuin niitten öljyvalmisteita.
suosittelee Ursula Schwab
ravitsemusterapian apulaisprofessoriRavitsemustiede ei ole tiede
apuprofessorilal ei ole empiiristä kokemusta
koska ihmiskokeita ei saa tehdä
vain mielipiteitä
ne myös allalla vaihtelevat nopeasti
- Anonyymi00147
Kalanmaksaöljy ei sovi henkilöille, joilla on verenvuototaipumus tai jotka käyttävät verenohennuslääkkeitä (kuten varfariinia tai ASA-lääkitystä), sillä suuret annokset voivat lisätä verenvuotoriskiä. Se ei sovi myöskään kalallergisille, henkilöille, joilla on eteisvärinä tai vakavia sydämen rytmihäiriöitä, tai vasta leikkaukseen tulijoille.
Lisäksi sen sisältämät A- ja D-vitamiinit voivat kertyä haitallisesti elimistöön, jos samaan aikaan käyttää muita vahvoja vitamiinilisiä. - Anonyymi00149
Extra virgin -oliiviöljy on korkein laatuluokka, koska se puristetaan mekaanisesti ilman kemikaaleja tai kuumennusta.
- Anonyymi00164
Kyllä se (mekaanisin keinoin puristettu) kuumennetaan 49 tai sen yli asteiseksi.
- Anonyymi00153
Jonkun yhden valmisteen tai ruuan tutkiminen on loppumaton suo.
Kaikesta saa erilaisia vastauksia riippuen siitä kenen tekstiä lukee
ja yksi aine peittoaa toisen aineen vaikutuksen ja jokaisen aineen
kanssa pitää syödä samaan aikaan 1-3 ainetta tai sitten ei saa syödä
jotain ainetta ollenkaan, että parempi olisi syödä vaan monipuolisesti ja
kohtuullisesti niin saa kaikkea.- Anonyymi00155
Äläpä höpötä. Yleisesti ei ole noin
Täällä on klovneja jotka kopioivat mitätahansa löytävät netistä ilman taustatietoja ja lähdekritiikkiä älykääpiöitä - Anonyymi00158
Anonyymi00155 kirjoitti:
Äläpä höpötä. Yleisesti ei ole noin
Täällä on klovneja jotka kopioivat mitätahansa löytävät netistä ilman taustatietoja ja lähdekritiikkiä älykääpiöitäItse et pysty tekemään edes yhtä aloitusta. Olet vain päivystävä haukkuja.
- Anonyymi00159
Anonyymi00158 kirjoitti:
Itse et pysty tekemään edes yhtä aloitusta. Olet vain päivystävä haukkuja.
"Yksi aine peittoaa toisen" pskanpuhujana olisin hiljaa kuin lammenlaune
- Anonyymi00161
Just niin. Minulle ei tähän päivään asti ole selvinnyt kumpi nyt oikein on terveellistä, voi vai öljy, vaikka molempia käyttäisi vain juuri tarvittavan rasvamäärän.
Kun käytän vain öljyä, suoli alkaa toimia huonosti, mutta kun käytän voita, suoli toimii hyvin. Veljellä on sama juttu. En ymmärrä miksi näin on, mutta olen tarkoituksella kokeillut useampia kertoja, aina sama juttu.
Käytän kumpaakin, eikä suoli hyvin toimi enkä uskalla pelkkään voihin siirtyä. Kuidun puutteesta ei voi olla kyse, kokojyväviljoja sekä kasviksia, marjoja ja hedelmiä takuulla yhteensä 800 g/vrk. Ennen käytin myös leseitä, mutta ei auttanut sekään. - Anonyymi00165
Anonyymi00161 kirjoitti:
Just niin. Minulle ei tähän päivään asti ole selvinnyt kumpi nyt oikein on terveellistä, voi vai öljy, vaikka molempia käyttäisi vain juuri tarvittavan rasvamäärän.
Kun käytän vain öljyä, suoli alkaa toimia huonosti, mutta kun käytän voita, suoli toimii hyvin. Veljellä on sama juttu. En ymmärrä miksi näin on, mutta olen tarkoituksella kokeillut useampia kertoja, aina sama juttu.
Käytän kumpaakin, eikä suoli hyvin toimi enkä uskalla pelkkään voihin siirtyä. Kuidun puutteesta ei voi olla kyse, kokojyväviljoja sekä kasviksia, marjoja ja hedelmiä takuulla yhteensä 800 g/vrk. Ennen käytin myös leseitä, mutta ei auttanut sekään.Öljy on ilman muuta terveellisempää. Eikö vieläkään ole ymmärrystä
kolesterin aiheuttajasta ? Se on eläinrasva, mutta kaikilla se ei vaikuta
samalla lailla kolesteroliin.
- Anonyymi00160
Mun tuttava ja mun mummu eli käytännössä lääkkeettömän elämän, Ainakin viimeiset 19 vuotta kun heidät tunsin, aikuisena.
- Anonyymi00162
Jos juot maitoa ruuan kanssa rauta imeytyy huonosti ja niin poispäin.
Esimerkkejä on paljon mikä vaikuttaa mihinkin aineeseen.
Mitä hyötyä on korostaa jotain yhtä ainetta, kun ei tiedä mitään
yhteisvaikutuksista.- Anonyymi00172
Vaikeaa on kun hankalaa kaikki.
- Anonyymi00163
Hyöty on siinä että voi käyttää biokemiaa
Ihmisessä on kasvavasti tunnettu ( siis tarkkaan tuntematon) geenimäätä (kymmeniä tuhansia ) proteiinituotantoon joita on satoja tuhansia, määrää ei tunneta ja niiden isomeerisiä yms. vuorovaikuttavia muotoja soluissa on tuntematon miljardimäärä
Jos vesi puristetaan pois ihmisruumiista jäljelle jäävässä mössössä on luokkaa puolet proteiineja
Tämä on tietysti kova pala biologeille, joiden tiede on vähän jäljessä, pitäisi opiskella valtavasti kemiaa ja fysiikkaa ja jopa matematiikkaa ...- Anonyymi00171
Mistä kopioit ?
- Anonyymi00174
Anonyymi00171 kirjoitti:
Mistä kopioit ?
Entisten Murrosikäisten rikkivilttuilijoiden viisatestelu EMRV -sivustolta
- Anonyymi00173
Erittäin tärkeä kansalaisaloite, eikä kiinnosta juuri ketään
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/17715
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 591170
Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle
Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust571098Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍1141032Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi
Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,7950- 96920
Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?
Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.5755Sinulle jota kaipaan!
Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista27721Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?
Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it192666- 71649
- 30620