Täysin avaimet käteen hintoja???

Nimetön

Onko kukaan rakennuttanut taloa aivan alusta loppuun asti..siis tarkoitan IHAN kokonaan?
Onko mielestänne kallista jos talo tulee olemaan yksikerroksinen, n.130 neliöö autotalli/katos/varasto n.40 neliöö.
Varustus tulee olemaan ihan hyvä (kaakeloidut kph ja wc , liukuovet komeroissa,keittiössä perusvarustus, lattiat laminaattia). Suora sähkölämmitys.Puutalo,tiilikate.Urakkasopimus olisi 198 500€.
Ja tämä sisältää siis ihan kaiken, Itse ei tarvitse kun allekirjoittaa kauppakirja ja katsoa kun talo valmistuu...
Tontti erikseen ostettu.Mutta siis kaikki kunnallistekniikat ja sähkösopimukset ja perustukset KAIKKI sisältyy urakkaan.
Minkähintaisia on ollut avaimet käteen talopaketit esim.valmisvaaja? ja onko ne näin valmiita vai joutuuko itse töihin kuitenkin..

14

8268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuplaikkunauuno

      Tuota noin, valitettavasti en ole vastaavaa projektia vielä saanut aikaiseksi. Sori siitä. Muutoin tämä aihe kiinnostaa just tästä näkökulmasta, koska tuohon hintaan olisin valmis ottamaan talopaketin jos sen joku tekee mulle. Siis todella niin että odottelen vaan päivää jolloin käyn siivoamassa nurkat ja kannan kamat sisään. Uskallatko paljastaa, että miltä talotoimittajalta tämä on peräisin? Itse olen tsekkaillut K-raudan Avainkoteja (Finndomo) mutta ilmeisesti sellainen ei irtoa tähän hintan.
      Onko 130 neliötä siis ns. asuinpinta-ala?
      Mitä olet laskenut tontin viherrakentamiselle?
      Millä tavoin perustukset tehdään - nimittäin joillakin tehtailla perustukset vaikuttaa sellaisilta että mieluummin teettäisin vähän tukevammat vaikka urakoitsijalla. Toiset tehtaat eivät edes lupaa kykenevänsä tekemään perustuksia vähän vaikeampaan paikkaan.
      Tämä ei ole mitään kritiikkiä harkitsemiasi valintoja kohtaan vaan ihan pähkäilyä linjalla "saisiko sitä paketista kohtuuhinnalla taloa vai ostaisiko vähän vanhemman".

      • Nimetön

        Tämän tekisi yksityinen rakennusliike..
        Asuinpinta-ala olisi tosiaan 130 ja kerrosala 144 neliöö.5h k sauna khh...Taloon tulee sähkölämmitys lattialämmityksenä,jossa huoneistokohtaiset säädöt, LTO ja keskuspölynimuri kuuluu mukaan.
        Perustuksista en valitettavsti osaa sanoa..
        Kaikkeen voi kuitenkin vielä vaikuttaa , mutta jos haluaa parempaa hinta luonnollisesti nousee..
        Tontin tasaus koneellisesti kuuluu urakkaan.Sitten pikkuhiljaa hankkisimme nurmikkoa ja istutuksia...


      • Tuplaikkunauuno
        Nimetön kirjoitti:

        Tämän tekisi yksityinen rakennusliike..
        Asuinpinta-ala olisi tosiaan 130 ja kerrosala 144 neliöö.5h k sauna khh...Taloon tulee sähkölämmitys lattialämmityksenä,jossa huoneistokohtaiset säädöt, LTO ja keskuspölynimuri kuuluu mukaan.
        Perustuksista en valitettavsti osaa sanoa..
        Kaikkeen voi kuitenkin vielä vaikuttaa , mutta jos haluaa parempaa hinta luonnollisesti nousee..
        Tontin tasaus koneellisesti kuuluu urakkaan.Sitten pikkuhiljaa hankkisimme nurmikkoa ja istutuksia...

        Siis onko kyse ns. paikallaan rakennetusta/ pitkästä tavarasta rakennetusta eikä minkään talotehtaan puolivalmiin paketin pohjalta tehdystä talosta?
        Monin paikoin tuohon hintaan ei saa edes 80 - 90- saati 2000 -luvun taloa itselleen, joten erittäin kilpailukykyinen hinnaltaan tämä on. Kuullostaa hyvältä.
        Onko malli sen yksityisen liikkeen kehittelemä, jonkunhan sen on pitänyt suunnitella?
        Ilmeisesti pienille toimijoille on tällä tavalla tilaa talokaupan alalla, kun pystyvät tarjoamaan tällaista.
        Missä päin maata tämä rakennusliike vaikuttaa?


      • halpa?
        Tuplaikkunauuno kirjoitti:

        Siis onko kyse ns. paikallaan rakennetusta/ pitkästä tavarasta rakennetusta eikä minkään talotehtaan puolivalmiin paketin pohjalta tehdystä talosta?
        Monin paikoin tuohon hintaan ei saa edes 80 - 90- saati 2000 -luvun taloa itselleen, joten erittäin kilpailukykyinen hinnaltaan tämä on. Kuullostaa hyvältä.
        Onko malli sen yksityisen liikkeen kehittelemä, jonkunhan sen on pitänyt suunnitella?
        Ilmeisesti pienille toimijoille on tällä tavalla tilaa talokaupan alalla, kun pystyvät tarjoamaan tällaista.
        Missä päin maata tämä rakennusliike vaikuttaa?

        Niin siis kyllä tämä on pitkästä tavarasta tehty paikan päällä..firma käyttää ilmeisesti omaa suunnittelijaa.Minkään talopaketin pohja tämä ei ole.Tällä hinnalla kyllä mieluusti rakennuttaisi talon jos olisi tontti minne talon laittaa, mutta tässäkin tapauksessa tontin hinta nostaa lopullista hintaa...
        Uudellamaalla sijaitsee tämä.


      • Rakennuslaskija
        halpa? kirjoitti:

        Niin siis kyllä tämä on pitkästä tavarasta tehty paikan päällä..firma käyttää ilmeisesti omaa suunnittelijaa.Minkään talopaketin pohja tämä ei ole.Tällä hinnalla kyllä mieluusti rakennuttaisi talon jos olisi tontti minne talon laittaa, mutta tässäkin tapauksessa tontin hinta nostaa lopullista hintaa...
        Uudellamaalla sijaitsee tämä.

        Ruuhkaisella Uudellamaalla tuo on ok- hinta,

        muualla se olisi ryöstöhinta

        Esim. Oulussa hinnasta pitäisi lähteä 10-20 tonttuu pois, Lapissa (Roi) tosta pitäis lähteä 30-40 tonttuu heti pois, jotta olis edes siedettävä hinta. Niin paljon halvempaa on rakentaminen Lapissa ja syrjemmällä.


      • se maksaa. Ei talo
        Rakennuslaskija kirjoitti:

        Ruuhkaisella Uudellamaalla tuo on ok- hinta,

        muualla se olisi ryöstöhinta

        Esim. Oulussa hinnasta pitäisi lähteä 10-20 tonttuu pois, Lapissa (Roi) tosta pitäis lähteä 30-40 tonttuu heti pois, jotta olis edes siedettävä hinta. Niin paljon halvempaa on rakentaminen Lapissa ja syrjemmällä.

        tiedä minne se rakennetaan. Eikä noita kustannuksia ole myöskään syytä määrittää niillä "jutuilla" joissa kerrottiin huimista veloituksista koska kyse oli pääkaupunkiseudusta. Todellinen lisä työhintoihin on 7-13 % verrattuna muuttotappioalueen supertimpureihin. Kyllähän hinnat ovat silloin hirveitä kun paniikissa pitäisi saada jotain teetettyä, mutta eihän se hullu ole joka pyytää.


    • Tuittu

      Ei se kallis hinta ole. Meille on tulossa suunnilleen samankokoinen hinta tontteineen n. 240000 €.

      • nimetön

        saako kysyä onko tämä myös täysin avimet käteen? mistäpäin suomea ja mikä on tontin osuus?


    • avaimista

      50000 euroa (tarkista tämän päivän hesarista) ja tämän kun rakentajat kuulee niin usein jää ne avaimet toimittamatta.

      Siis itse kun junailee nuo urakat ja hankinnat tienaa 50 000 euroa. Ja lueppa tarkkaan se juttu, rakentajalla on aina se vastuu, sitä ei voi sopimuksellakaan siirtää kenellekään.

      Ja kokemuksen mukaan vastaavalla mestarilla on kaikkein vähiten vastuuta, rakennustarkastajillahan sitä ei ole koskaan ollutkaan.

      • Pyhätehti

        Tämä on oikeasti tärkeä näkökulma pientaloon muuttavan kannalta. En epäile suinkaan etteikö hinta olisi tuon verran korkeampi, jos haluaa avaimet käteen sensijaan että ostaisi "Avaimetkäteen"-tuotteen.

        Tällöin on kyllä nähdäkseni enemmän kyse siitä, että asiakas ostaa talon, ei rakennuta sitä. Tällöin vastuu on rakennuttajana toimivan rakennusliikkeen. Vaikutusmahdollisuus lopullisen tuotteen sisältöön on tulevalla asukkaalla myös vähäisempi, mutta vastuukysymyksissä ei ole (tulisi olla) eroa verrattuna esim. rivitalo- tai kerrostaloasunnon ostamiseen. Tuosta vastuusta ja vaivannäöstä se rakennusliike sen 50tonnia veloittaa.


      • pientaloja tekemään.
        Pyhätehti kirjoitti:

        Tämä on oikeasti tärkeä näkökulma pientaloon muuttavan kannalta. En epäile suinkaan etteikö hinta olisi tuon verran korkeampi, jos haluaa avaimet käteen sensijaan että ostaisi "Avaimetkäteen"-tuotteen.

        Tällöin on kyllä nähdäkseni enemmän kyse siitä, että asiakas ostaa talon, ei rakennuta sitä. Tällöin vastuu on rakennuttajana toimivan rakennusliikkeen. Vaikutusmahdollisuus lopullisen tuotteen sisältöön on tulevalla asukkaalla myös vähäisempi, mutta vastuukysymyksissä ei ole (tulisi olla) eroa verrattuna esim. rivitalo- tai kerrostaloasunnon ostamiseen. Tuosta vastuusta ja vaivannäöstä se rakennusliike sen 50tonnia veloittaa.

        Kyllä se rakennuttajalle vastuut jää. Riippuen tietysti talosta, mutta tuolla 50.000,- ei viellä mikään rak.liike ota mitään rakennuttajavastuita ja urakoi kohdetta. Lähinnä voisi ajatella että tuollainen rahamäärä olisi suurinpiirtein 120-150 m2 talon verolliset työosuudet.


    • M626

      ...'lähes avaimet käteen' hinta 197t. Talo 180/202 m2, 1.5 krs puutalo elementeistä. Sisutus keskitasoa, sähköistys tavanomaista, varaava lattialämmitys sähköllä. Hinnassa mukana perustukset ja maanrakennus pl. istutukset, nurmikot ym. jotka teemme itse, samoin ulkomaalaus tehdään itse.

    • nykyään

      siis rakennuttaa IHAN kokonaan. Tontti vaikuttaa aina kustannuksiin joten kukaan ei voi antaa kokonaishintaa talolle, näkemättä tonttia. Valmistalokauppiaalta ostetaan talo ja joltain urakoitsijalta kaikki muu mikä jää puuttumaan. Kaksisopimusta siis. Mikset kysy kokonaishintaa valmistalo edustajalta.

    • kohdillaan

      Meidän taloprojektin hinta sattuu samaan hintahaitariin eli noin 195 - 200 tuhanteen euroon. Talo on 130 ja autokatos 40 neliötä. Itse olemme tehneet eri urakoiden kilpailutukset (slvi), Meille tulee taloon keskihintaiset pinnat ja vesikiertoinen lattialämmitys, lisäksi taloon tulee ilmalämpöpumppu. Vesi ym liityntä kustannukset ovat arviossa jo mukana. Lämmön lähteenä suora sähkö.

      Talo on pakettitalo ja ei ihan perusmalli vaan lähes kokonaan meidän toiveilla tehty 1 tason talo. Kulmiakin on useampi kuin 4.

      Tontin istutustyöt sekä kiveykset että asfaltointi jää vielä hinnan ulkopuolelle mutta niihin menee arviolta enintään 8000 euroa.

      Säästöjä on syntynyt lähinna kilpailuttamalla pakettitoimittajat (hintahaitari 50 000 - 64 000), sähkösuunnitelmat (10500 - 14500) ja lvi (20000 - 25000). Kilpailutukset on tehty samoilla suunnitelmilla ja toimitussisällöillä. Vastaavamestari ollut apuna tässä hommassa.

      Lisäksi säästöä syntyy kun rakentaminen sijoittuu sesonkiajan eli kesän ulkopuolelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe