Baylinerit huonoja?

Esakoo

Onko Baylinerit niin huonoja, kuin "kaikki" (lue tutut)väittää...ei kokemusta veneistä ja olen ajatellut ensimmäiseksi veneeksi Bayliner 175 BR:ää. Hinta houkuttelee!

10

4290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyytyväinen_baylineristi

onko näillä sun tutuilla mitään venettä ? Usein kovitenhan "haukkuvat" ne, jotka ei itse omista mitään & eivät omaa mitään omakohtaista kokemusta haukkumastaan asiasta.
      Itse ajellut jo 7 kesää 19.5 jalkaisella 1952 baylinerilla. Ja tyytyväinen olen ollut. Beikut tarjoavat runsaasti hyviä ominaisuuksia hintaansa nähden. Ehkä jotkin yksityiskohdat ovat heppoisempia, kuin kalliimmissa paateissa (esim. ikkunakehykset ). Mutta ajo-ominaisuudet, laatu ( suhteessa hintaan ) ja tyylikkyys kohdallaan beikuissa. Jopa paattini OMC-tekniikka toiminut ongelmattomasti. Tarkasti ja huolellisesti tehdyt vuosihuollot taanneen huolettomat ajelut beikullani. Ja paatti edelleen "kuin uusi".
      Nämä uudemmat baylinerit tehdään euroopan puolella ( Puolassa ? ). Varmaan yhtä hyviä laadultaan kuin jenkeissäkin tehdyt, ellei parempiakin.
      Trendihän on se, että kaikenlainen teollinen tuotanto hakeutuu halvemman työvoiman maihin, niinkuin tänäänkin olemme saaneet uutisissa kuulla; kännykkävalmistajat ym. siirtävät tuotantonsa Aasiaan...

• heh

Menee vähän aiheen sivuun mutta eikös kännyköiden valmistus ole jo pitkään ollut Aasiassa. Nyt lähtee suunnittelukin eli tarkoittanet Flextronicsin toimia.

• Bayliner 2455

Kyselin kerran yhdestä venehuoltoliikkeestä Baylinereistä niin sanovat vain että ei niissä ole sen enempää vikoja kuin muissakaa jenkkiveneissä... vetolaitteeseen kuulemma pitää kiinnittä huomiota (vaihteiston saa rikki jos säädöt ei ole kohdillaan ja vetoakselin ristikkonivelien voitelu pitää muistaa).

• Esakoo

Tohon 175 BR pakettiin tulee 135 hv 3.0 Mercruiser...onko asiallinen kone? Kulutus?

• Ajaja
        Esakoo kirjoitti:

Tohon 175 BR pakettiin tulee 135 hv 3.0 Mercruiser...onko asiallinen kone? Kulutus?

Luin juuri eilen lehteä (olikohan Kippari), jossa kyseinen vene oli testattu. Kulutus 0,8 l/mpk luokkaa matka-ajossa eli ei paha. Huippunopeus 40 solmun luokkaa. Itsellä ollut 19 jalkainen jenkki volvon 2,3l koneella, liukuunnousu teetti ongelmia kun porukkaa takapenkillä. Pienempi vene vääntävämpi kone ampunee hienosti plaaniin.

Testissä sanottiin että sietäisi suuremmankin koneen, eli ajo-ominaisuudet lienevät hyvät. Painopiste tuollaisessa veneessä on alhaalla, ei keulakantta ja kone pilssissä.

Ainoana selkeänä miinuspuolena linee korkeampi melu kuin nykyisissä nelari perämoottoreissa. Itse aikoinani laitoin koppaan itseliimautuvaa lisäeristettä ja avoimiin ilmanottoaukkoihin jotka johtivat avotilan penkkien ulkosivuille samaa tavaraa. Äänitaso muuttui dramaattisesti.

• Eristettä
        Ajaja kirjoitti:

Luin juuri eilen lehteä (olikohan Kippari), jossa kyseinen vene oli testattu. Kulutus 0,8 l/mpk luokkaa matka-ajossa eli ei paha. Huippunopeus 40 solmun luokkaa. Itsellä ollut 19 jalkainen jenkki volvon 2,3l koneella, liukuunnousu teetti ongelmia kun porukkaa takapenkillä. Pienempi vene vääntävämpi kone ampunee hienosti plaaniin.

Testissä sanottiin että sietäisi suuremmankin koneen, eli ajo-ominaisuudet lienevät hyvät. Painopiste tuollaisessa veneessä on alhaalla, ei keulakantta ja kone pilssissä.

Ainoana selkeänä miinuspuolena linee korkeampi melu kuin nykyisissä nelari perämoottoreissa. Itse aikoinani laitoin koppaan itseliimautuvaa lisäeristettä ja avoimiin ilmanottoaukkoihin jotka johtivat avotilan penkkien ulkosivuille samaa tavaraa. Äänitaso muuttui dramaattisesti.

Laitoin sisäperääni konetilaan eristettä toisen mokoman alk. per. lisäksi. Ei vaikutusta. ääni tulee aukoista ja rungon kautta. Miten eristit ilmanottoaukot? Eihän niitä voi tukkia.
        t. JP

• JRxxx

...on ehkä vähän liioiteltu ja osansa voi olla silläkin, että beikkuja taisivat ostaa aikanaan enemmän sellaiset ihmiset, joita veneenhoitopuuhat eivät niin kiinnostaneet. Jossain määrin huterilta sen rakenteet ovat minusta vaikuttaneet sen vähän, mitä olen tutkaillut. Kokeile ja mieti ennen ostopäätöstä siltä kantilta, mitä tapahtuu, jos vaikkapa reunalla/keulakannella seisova horjahtaa ja veteenpäätyminen riippuu siitä, kestääkö tarrautumiskohde vaikkapa satakiloisen körilään... Venettä ei oikeastaan voi tehdä niin lujaksi, ettei meri sitä saisi rikottua, mutta normaalihkossa käytössä ei mikään saisi hajota.

• kuudetta vuotta

Minulla on ollut kuusi vuotta Bayliner eikä sitten pienintäkään ongelmaa ole ollut veneen eikä koneen kanssa. Ensin ajelin -90 mallisella 2052:lla Mercruiserin koneella ja nykyään -00 mallisella 2052:lla tällä uudemmalla 135hv Mercruiserilla. Etenkin tämän uuden Beikun voi ajaa aivan minkä tahansa "laatujenkin" rinnalle eikä muuten tarvitse hävetä! Tuulilasin kehyksetkin ovat todella tuhteja eikä vene rämise mistään kohtaa vaikka ajaisi kovemmassakin kelissä. 135hv Mercruiser on tuohon 175 BR:ään todella hyvä vaihtoehto. Omassa reilusti suuremmassa veneessä huippuja ottaa 37 solmua ja kulutus noin litran mailille. Hyvä ja idioottivarma kone, kun huoltaa hyvin.

• ne veneet

on,tutki tarkkaan ja jos tuontivene niin entistä tarkempaan.lämpimissä maissa ympäri vuoden vedessä ja jälki sen mukaista.

• paja

mulla jo kolmatta kesää beikku tosi rajussa laulukäytössä. sisusta siinä kärsii mut tekniikka pelaa kuin unelma kun sen muistaa tunteella huoltaa.kivelle osuu vähän väliä,mut ei silti ole OMC osoittan luopumisen merkkejä...potkurikorjaamolla riittää ainakin töitä. mut hyviä pelejä ne on ku tälläistä rääkkiä kestää ja kun se on tarpeeks huono ni myydää se venäjälle tai fiksataa uudestaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      114
      7809
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      132
      3149
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      161
      2025
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      80
      1779
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      147
      1659
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      180
      1597
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      136
      1268
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      80
      924
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      64
      866
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      814
    Aihe