Mitä velvollisuuksia?

Anonyymi-ap

Ei työnhakuvelvollisuutta, ikää 62 vuotta, kolmen vuoden päästä eläkkeelle. Voinko rauhassa odotella eläkepäiviä?

18

76

Vastaukset 18

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kyllä on työnhakuvelvollisuus siihen päivään asti, kun jäät eläkkeelle. Varma tieto. Itse olen 64 vuotias ja työnhakuvelvollisuus edelleen. Kolmen kuukauden välein soittavat ja tehdään työnhakusuunnitelma (työllistymissuunnitelma) :- )

• Anonyymi00002

Täytyykö sinun myös hakea niitä neljää työpaikkaa kuukaudessa?

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Täytyykö sinun myös hakea niitä neljää työpaikkaa kuukaudessa?

On vähennetty kahteen työpaikkaan kuussa.

• Anonyymi00015
        UUSI

Ei ole velvollisuutta hakea yhtään työpaikkaa. En siis hae vaan odotan eläkepäiviä. Kesäkuun alussa jäin työttömäksi.

T:Aloittaja

• Anonyymi00004
      UUSI

Eikö Sannan hallitus poistanut teidän ikääntyneiden erityisoikeudet.

• Anonyymi00005
        UUSI

Miksi sinä sotket politiikkaa tähän asialliseen keskusteluun ???

• Anonyymi00012
        UUSI

Kukaan ei ole poistanut työnantajilta ja virastoilta erityisoikeutta syrjiä vanhempia työnhakijoita.

• Anonyymi00006
      UUSI

Eli soittavat vain, eikä tarvitse käydä henkilökohtaisesti paikanpäällä kuritettavana?

• Anonyymi00007
      UUSI

Ei mitään eroa 26-vuotiaaseen. On juostavakin samaa vauhtia. TE-kisoissa ei ole lajiluokkia. Ei myöskään palkintoja vaan vain rangaistuksia.

• Anonyymi00008
      UUSI

Siinä on vaan se ero nuorisoon nähden, että yli 60 vuotias on luultavasti jo hommannut asunnon ja kaikki muut jutut ja ehkä säästössäkin on sen verran, että voi viimeiset pari vuotta ennen eläkettä tulla toimeen säästöillä ilman te-paskaa.

Se yleistuki 595eur/kk on niin pieni, että kannattaa miettiä haluaako uhrata sen takia mielenrauhan tai mielenterveytensä.

• Anonyymi00016
        UUSI

Kyllä 595 euroa kuussa on monelle iso raha vaikka olisi oma asunto ja muutama kymppitonni sijoituksia.

• Anonyymi00009
      UUSI

Juu, rauhassa saa olla. Itse olen 61-vuotias ja malliksi noita työhakemuksia lähettelen kun kerran Oma suunnitelmassa sellainen vaatimus on. Eipä vaikuta juuri arkeen kun ei perästä koskaan mitään kuulu, joten eläkeikää tässä vain odottelen. Muutamia vuosia vielä noita hakemuksia lähettelen, sitten helpottaa.

• Anonyymi00010
      UUSI

Vanhana voi hakeutua jo työkyvyttömyyseläkkeelle, nuoretkin hakevat ja pääsevät.
      Tulee samat summat tiettyinä päivinä, niin helpottaa talouden ylläpitokin.

• Anonyymi00011
        UUSI

Työkyvyttömyyseläkkeelle pääseminen on todellakin lähes mahdotonta. Ei siihen niin vain hakeuduta.

• Anonyymi00013
      UUSI

No haet vaikka pormestarin tai ylilääkärin paikkaa sen neljäkertaa kuukaudessa. Win win win tilanne, jos käykin tuuri ja valitaan pormestariksi, niin hyvä ja jos ei valita niin hakuvelvoite kuitenkin tehty ja voit jatkaa sohvalla rötväämistä kalja kädessä ja tupakka suussa. Helppoa.

• Anonyymi00014
      UUSI

Kylläpä eläkkeellepääsyikä vaihtelee. Aloittaja, oletko ihan varma, että vasta kolmen vuoden päästä pääset vanhuuseläkkeelle? Itse olen 63, pakko hakea yhtä olematonta paikkaa neljästi vuodessa, koska ei ole kuulemma 'syytä' antaa armoa; en ole sataprosenttisesti sairas, ajokortti ja auto on jne. Työnestotoimisto soittelee 3 kk välein. Ei ole kiusattu pahemmin. Vanhuuseläke alkaa runsaan puolen vuoden päästä, jos vielä olen täällä.

• Anonyymi00018
        UUSI

1963 syntyneenä vanhuuseläkkeesi voi alkaa aikaisintaan 2028.

• Anonyymi00017
      UUSI

"Ei ole velvollisuutta hakea yhtään työpaikkaa. En siis hae vaan odotan eläkepäiviä. Kesäkuun alussa jäin työttömäksi.

T:Aloittaja"

Olen 64 ja pitää hakea vain yhtä paikkaa/kk, koska ammattiani vastaavia paikkoja on vähän. Aluksi piti hakea 4ää, kun jäin työttömäksi v 24, sitten pudotettiin 2een ja lopulta yhteen. Oliko sulla joku peruste, koska ei tarvitse hakea? Sopisi mullekin, koska melko turhaa hommaa kun on alle vuosi eläkkeeseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lääkäri Ari Miettinen kuollut 50-vuotiaana

Sillähän on Youtubessa paljon videoita.
      Maailman menoa
      109
      2189
    2. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      70
      885
    3. 56
      845
    4. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      263
      775
    5. Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista

Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l
      Maailman menoa
      129
      711
    6. Vieläkö se tarjous

On voimassa?
      Ikävä
      49
      601
    7. Ketä sinä sitten

Rakastat?
      Ikävä
      39
      592
    8. Ttp:llä kuontalot ojennukseen

Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste
      Haapavesi
      61
      559
    9. Hyvää yötä.....M

Miten me edettäs...............
      Ikävä
      62
      505
    10. Martinan naama Seiskan kannessa

Tekstinä: konkurssin karut taustat. Mitähän mahtaa vaikuttaa valmennuksiin, kun porukka lukee kuinka paljon imuroinut it
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      482
    Aihe