Onko järkeä elää

Anonyymi-ap

Jos kärsii terveysongelmista, on myös köyhä, yksinäinen ja ruma. Eikö olisi yhteiskunnalle ja ympärillä oleville ihmisille parempi kun päättäisi päivänsä?

15

188

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UUSI

Eihän siinä mitään järkeä ole. Minäkin elän lähinnä siksi, etten viitti kuollakkaan. Koitan autella läheisiäni elämässä ettepäin, puolisoa, vanhempia ja lapsia elämänalkuun. Itsenäisyyteen. Sitten sitä voi ihan hyvin lakata olemastakin.

• Anonyymi00002
      UUSI

Kyllä se matemaattisesti on että olet paperilla vain rasite ja kuluerä, etkä näytä tuottavalta kansalaiselta tilastollisesti. Se on tosin sinusta itsestäsi kiinni, kuinka osallistuva kansalainen olet tilastojen ulkopuolella, siivoatko esimerkiksi roskia, teetkö hyväntekeväisyys työtä, paljon osallistut esimerkiksi sukulaisten hoitamiseen tai olet muulla tavoin hyödyksi yhteiskunnalle.

• Anonyymi00009
        UUSI

Terapeutti on kovasti yrittänyt saada minua uskomaan, että ihmisellä on muutakin arvoa kuin hyötyarvo, mutta onhan se hankalaa uskoa, kun niin moni on tuota mieltä.

sivu

• Anonyymi00003
      UUSI

No jaa, en usko. Mitä turhaan miettii noin laajaa piiriä jota miellyttää olemassa olo. Riittää kyllä pitämään hengissä ja henkisesti vireessä, jos on yksikin ihminen tai pieni muutaman henkilön yhteisö joka sinusta välittää ja sinä hänestä/heistä. Jokaisessa on sitä hyvää ja kaunista. Tee asioita joihin kykenet, ei kaikkien tarvi kyetä kaikkeen. Olet paras ja ainoa Sinä.

• Anonyymi00004
      UUSI

Natsi Saksassahan valtio toteutti tämän ihan itse sairaiden kohdalla. Suomessa on paljon terveitäkin jotka ei ole hyödyksi yhteiskunnalle vaikka pystyisivät. Ja rikkaat muuttaa ulkomaille. Mut kyllähän sairaat halutaan tappaa Suomessa ja sitä kohti mennää et moni varmasti päätyy itsemurhaan.

• Anonyymi00005
        UUSI

Suomessa ei synny lapsia ja jos niita tekee luulis olevan jo aika hyodyllinen mutta ei mitaan arvostusta.Lasten tekeminen ei ole mitaan automaattista ja jattaa tekijaan ikuiset jaljet.En miehia tarkoita.

• Anonyymi00006
      UUSI

No senkun päätät.
      Minusta kuitenkin jokainen ihminen on arvokas.
      Siihen ei sinulla ole mitään sanomista kenen elämä on arvokasta ja kenen ei.

• Anonyymi00007
        UUSI

Minä en koe olevani arvokas ja puhuin itsestäni aloituksessa enkä muista.

• Anonyymi00012
        UUSI

Ei kai tarkoitus olekaan määritellä arvoa muille, mutta kyllä jokainen omalla kohdallaan tunnistaa, kokeeko elämänsä elämisen arvoiseksi vai ei.

• Anonyymi00008
      UUSI

No mitä sä itse olet mieltä itsestäsi? Tykkäätkö? Edes vähän? Kai nyt jotain hyvääkivaamukavaa sussa on?

Jos ittes kans pärjäät ja tulet toimeen niin sehän on enemmän kuin tarpeeksi hyvään elämään🥰

Muut huolehtikoon omasta puolestaan.

• Anonyymi00010
      UUSI

Eletään nyt vaan,vaikka niiden hyvännäköisten ja rikkaiden kiusaksi. Piruuttaan kuten Irwinkin lauloi.

• Anonyymi00011
      UUSI

Kokemuksena se, että on näännytetty yksinäisyydessä siinä määriin, että verbaaliset kyvyt heikkenevät on laannuttava. Ei lukeminen ja kirjoittaminen korvaa puhumista sanavaraston ylläpidossa.

Suoraan sanottuna elämä ei ole elämisen arvoista yksinäisyydessä saatika tilanteessa, jossa huomaa ilmaisukykynsä supistuvan. Ja tämä tilanne ei todellakaan herätä halua auttaa heitä, jotka eivät ymmärrä suomenkieltä ja tarvitsevat tulkkia, saatika heitä joilla ei ole puhekykyä.

• Anonyymi00013
      UUSI

tottakai on järkeä. älä välitä muist ihmisist

• Anonyymi00014
      UUSI

Älä välitä mitä muut ajattelee, olet arvokas ja ihmisarvoinen. Luulisi sinun tietävän sen. Tänne ei päätetä itse syntyä eikä täältä itse päätetä lähteä. Jumala korjaa sinut kun hän haluaa, älä ala leikkiä Jumalaa tai saat vahingon itsellesi.

• Anonyymi00015
      UUSI

On tietenkin,eletään ihan kiusallaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      66
      1847
    2. Lääkäri Ari Miettinen kuollut 50-vuotiaana

Sillähän on Youtubessa paljon videoita.
      Maailman menoa
      74
      1342
    3. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      93
      1078
    4. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      45
      864
    5. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      41
      820
    6. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      284
      809
    7. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      262
      744
    8. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      55
      707
    9. " Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?

Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied
      Pyhäjärvi
      107
      697
    10. Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista

Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l
      Maailman menoa
      119
      624
    Aihe