trumpettikukka

marjakaisa

Onko kellään kokemusta trumpettikukasta ts. pasuunakukasta?Tilasin itselleni 2 kpl sellaisia viimekesänä,mutta talvehtiminen ei onnistunut ja ne kuolivat.Osaako kukaan neuvoa saako niitä puutarhamyymälöistä ja mihin aikaan vuodesta,vai saako siemeniä?Kiitollisena vastausta odottaen.

16

9195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sari 1

      Kysele keväällä uudelleen,varmasi saat alkuja joltain..vaikka minulta.Keväällä se pitää leikata, silloin niitä latvoja ja rungon pätkiä jää ylimääräisiä.Nyt niissä on nuppuja,ei voi leikata.
      Kyllä kait niitä on p-myymälöissäkin ,ainakin isommissa,mutta kannattaa ostaa vasta keväällä.

      • marjakaisa

        jos saan sulta alkuja keväällä.Onko sulla kuinka
        iso kukka,vai onko useampiakin?Asutko missäpäin Suomea?Posti onneksi kulkee!!


      • sari 1
        marjakaisa kirjoitti:

        jos saan sulta alkuja keväällä.Onko sulla kuinka
        iso kukka,vai onko useampiakin?Asutko missäpäin Suomea?Posti onneksi kulkee!!

        Katselin kukkamaatani, laitoin sinne kasvamaan pienen alun,voisin sen lähettää,laita sähköpostiosoite,niin kyselen osoitteesi.


      • sulle
        sari 1 kirjoitti:

        Katselin kukkamaatani, laitoin sinne kasvamaan pienen alun,voisin sen lähettää,laita sähköpostiosoite,niin kyselen osoitteesi.

        sähköpostiosoitteeni;[email protected] ja kiitos jo etukäteen,ole ihan innoissani.


    • keltalehti

      Miten sitä trumpetti kukkaa hoidetaan. Minulla lehdet ovat aivan keltaiset. Kastelenko liikaa vai liian vähän.

      • sari 1

        No et varmaan pysty kastelemaan liikaa.Siihen tulee aina keltaisia lehtiä,mutta ei se haittaa,tilalle tulee aina uudet lehdet.Minullakin on keltaisia aika lailla,otan ne vain pois.Anna myös lannoitetta.


      • tiia
        sari 1 kirjoitti:

        No et varmaan pysty kastelemaan liikaa.Siihen tulee aina keltaisia lehtiä,mutta ei se haittaa,tilalle tulee aina uudet lehdet.Minullakin on keltaisia aika lailla,otan ne vain pois.Anna myös lannoitetta.

        miten talvetetaan?käykö viileä ja vähä valoinen kellarikerros?milloin tuodaan asuinhuoneeseen?


      • sari 1
        tiia kirjoitti:

        miten talvetetaan?käykö viileä ja vähä valoinen kellarikerros?milloin tuodaan asuinhuoneeseen?

        Tiia,se on hyvä paikka.Tuo sisälle ennen pakkasia,se ei tykkää yhtään kylmästä.Tosi arka,mutta eihän se siitä kuole,pakkanen vie vain lehdet.


      • tiia

        KIITOS TIEDOSTA.PITI VIELÄ KYSYÄ MITÄ LANNOITUSTA?PITÄÄKÖ TUHKASTA?


      • sari 1
        tiia kirjoitti:

        KIITOS TIEDOSTA.PITI VIELÄ KYSYÄ MITÄ LANNOITUSTA?PITÄÄKÖ TUHKASTA?

        Hei,olen kuullut että pitää, itse en ole kokeillut.Älä nyt enään syksyllä laita mitään lannoitetta,keväällä vasta.Itse olen laittanut keväällä kanankakkaa, mutta sitäkään ei saa laittaa liikaa, muuten kasvaa vain lehtiä eikä kuki.
        Onnea pasuunallesi Tiia !


      • tiia
        sari 1 kirjoitti:

        Hei,olen kuullut että pitää, itse en ole kokeillut.Älä nyt enään syksyllä laita mitään lannoitetta,keväällä vasta.Itse olen laittanut keväällä kanankakkaa, mutta sitäkään ei saa laittaa liikaa, muuten kasvaa vain lehtiä eikä kuki.
        Onnea pasuunallesi Tiia !

        odotan suorastaan jännityksellä kevättä,kukka on pitkäaikainen unelmani.kiitos ohjeista


      • leppis
        tiia kirjoitti:

        odotan suorastaan jännityksellä kevättä,kukka on pitkäaikainen unelmani.kiitos ohjeista

        trumpettikukastani sinkoili paljon siemeniä syksyllä, tietääkö kukaan, lähtevätkö hyvin suoraan siemenistä kasvamaan ja milloin kannattaa idättää?


    • hurahtanu

      tila sin postimyynnistä ja kukat voi hyvin eivät toki kuki ehkä ensi kesänä viherpeukalot niminen postimyynti

    • Parvekepuutarhuri

      Vuosi sitten keväällä pistin siemenen multaan ja nyt pasuuna kukkii.
      ebayn kautta tilattu Portugalista.

    • Anonyymi

      Pasuunakukka on eri kuin trumpettikukka.

      • Anonyymi

        Jos voisin laittaisin kuvat. Minulla on molemmat. Ja komeasti kukkivat juuri nyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe