trumpettikukka

marjakaisa

Onko kellään kokemusta trumpettikukasta ts. pasuunakukasta?Tilasin itselleni 2 kpl sellaisia viimekesänä,mutta talvehtiminen ei onnistunut ja ne kuolivat.Osaako kukaan neuvoa saako niitä puutarhamyymälöistä ja mihin aikaan vuodesta,vai saako siemeniä?Kiitollisena vastausta odottaen.

16

9431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sari 1

Kysele keväällä uudelleen,varmasi saat alkuja joltain..vaikka minulta.Keväällä se pitää leikata, silloin niitä latvoja ja rungon pätkiä jää ylimääräisiä.Nyt niissä on nuppuja,ei voi leikata.
      Kyllä kait niitä on p-myymälöissäkin ,ainakin isommissa,mutta kannattaa ostaa vasta keväällä.

• marjakaisa

jos saan sulta alkuja keväällä.Onko sulla kuinka
        iso kukka,vai onko useampiakin?Asutko missäpäin Suomea?Posti onneksi kulkee!!

• sari 1
        marjakaisa kirjoitti:

jos saan sulta alkuja keväällä.Onko sulla kuinka
        iso kukka,vai onko useampiakin?Asutko missäpäin Suomea?Posti onneksi kulkee!!

Katselin kukkamaatani, laitoin sinne kasvamaan pienen alun,voisin sen lähettää,laita sähköpostiosoite,niin kyselen osoitteesi.

• sulle
        sari 1 kirjoitti:

Katselin kukkamaatani, laitoin sinne kasvamaan pienen alun,voisin sen lähettää,laita sähköpostiosoite,niin kyselen osoitteesi.

sähköpostiosoitteeni;[email protected] ja kiitos jo etukäteen,ole ihan innoissani.

• keltalehti

Miten sitä trumpetti kukkaa hoidetaan. Minulla lehdet ovat aivan keltaiset. Kastelenko liikaa vai liian vähän.

• sari 1

No et varmaan pysty kastelemaan liikaa.Siihen tulee aina keltaisia lehtiä,mutta ei se haittaa,tilalle tulee aina uudet lehdet.Minullakin on keltaisia aika lailla,otan ne vain pois.Anna myös lannoitetta.

• tiia
        sari 1 kirjoitti:

No et varmaan pysty kastelemaan liikaa.Siihen tulee aina keltaisia lehtiä,mutta ei se haittaa,tilalle tulee aina uudet lehdet.Minullakin on keltaisia aika lailla,otan ne vain pois.Anna myös lannoitetta.

miten talvetetaan?käykö viileä ja vähä valoinen kellarikerros?milloin tuodaan asuinhuoneeseen?

• sari 1
        tiia kirjoitti:

miten talvetetaan?käykö viileä ja vähä valoinen kellarikerros?milloin tuodaan asuinhuoneeseen?

Tiia,se on hyvä paikka.Tuo sisälle ennen pakkasia,se ei tykkää yhtään kylmästä.Tosi arka,mutta eihän se siitä kuole,pakkanen vie vain lehdet.

• tiia

KIITOS TIEDOSTA.PITI VIELÄ KYSYÄ MITÄ LANNOITUSTA?PITÄÄKÖ TUHKASTA?

• sari 1
        tiia kirjoitti:

KIITOS TIEDOSTA.PITI VIELÄ KYSYÄ MITÄ LANNOITUSTA?PITÄÄKÖ TUHKASTA?

Hei,olen kuullut että pitää, itse en ole kokeillut.Älä nyt enään syksyllä laita mitään lannoitetta,keväällä vasta.Itse olen laittanut keväällä kanankakkaa, mutta sitäkään ei saa laittaa liikaa, muuten kasvaa vain lehtiä eikä kuki.
        Onnea pasuunallesi Tiia !

• tiia
        sari 1 kirjoitti:

Hei,olen kuullut että pitää, itse en ole kokeillut.Älä nyt enään syksyllä laita mitään lannoitetta,keväällä vasta.Itse olen laittanut keväällä kanankakkaa, mutta sitäkään ei saa laittaa liikaa, muuten kasvaa vain lehtiä eikä kuki.
        Onnea pasuunallesi Tiia !

odotan suorastaan jännityksellä kevättä,kukka on pitkäaikainen unelmani.kiitos ohjeista

• leppis
        tiia kirjoitti:

odotan suorastaan jännityksellä kevättä,kukka on pitkäaikainen unelmani.kiitos ohjeista

trumpettikukastani sinkoili paljon siemeniä syksyllä, tietääkö kukaan, lähtevätkö hyvin suoraan siemenistä kasvamaan ja milloin kannattaa idättää?

• hurahtanu

tila sin postimyynnistä ja kukat voi hyvin eivät toki kuki ehkä ensi kesänä viherpeukalot niminen postimyynti

• Parvekepuutarhuri

Vuosi sitten keväällä pistin siemenen multaan ja nyt pasuuna kukkii.
      ebayn kautta tilattu Portugalista.

• Anonyymi

Pasuunakukka on eri kuin trumpettikukka.

• Anonyymi

Jos voisin laittaisin kuvat. Minulla on molemmat. Ja komeasti kukkivat juuri nyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2866
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      25
      2058
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      112
      1568
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1329
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1258
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1196
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1036
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      954
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      901
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      877
    Aihe