Lääkkeistä

Anonyymi-ap

Minkälainen on arvon raatilaisten lääkekaappi?

Minulla on reseptilääkkeitä:
- verenpaineeseen
- eturauhasen liikakasvuun

Käsikauppalääkkeitä:
- särkylääke
- allergialääke
- kortisonivoide
- ummetuslääke
- ripulilääke
- silmätipat
- nikotiinikorvaushoito
- nenäsuihke
- kofeiinitabletit
- närästyslääke

Ravintolisät:
- kuitulisä (ummetus)
- kalkkitabletit

Kaikki ei tietenkään ole päivittäiskäytössä.

16

84

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Peltisiä.

Pöndellä punainen, peltinen, aika iso. Valmistaja jokin Sininen ruusu. Vanha, tilava ja käytännöllinen. Sisältönä normaalit ensiaputarvikkeet ja suppee valikoima normilääkkeotä.

Tsadissa kromattu, peltinen, pikkasen pienenpi. Ostettu Ikeasta. Muutaman kymmenen vuoden vanha, riittäävän iso ihan toimiva. Pari laatikkoa sais kyllä olla. Sisältö vähän laajempi, mutta muuten samantyyppinen, kuin pöndellä.

Reseptilääkkeet olkkarin sohvan vieressä muovilaatikossa.

=DW=

• Anonyymi00003

Hauskaa.
        Aloittaja luultavasti tarkoitti kysyä mitä niiden laatikoiden sisältö on.
        Minulla reseptilääkkeet:
        verenpainelääkkeet kaksi eri merkkistä, kolesterolilääke ja primaspan.
        Sitten d-vitamiini, kalsium-magnesium, sinkki ja kuurittain rauta.
        Nitro-suihke kulkee mukana varalta.
        Tehty pallolaajennus ja stenttaus.

• Anonyymi00002

Kori: sidosvehkeitä lenkkeilyyn ja haavoihin. Kaikki varpaanväli- ja jalkapohjatuet kenkiin. Käytössä tai ei. Korvavahanpoistotipat, joskus ollut tarpeen, ehkä loput kuivuneet. Silmätipat, joskus kokeiltu, varmaan vanhentuneet.
      Hyttys-häätö-arsenaali laaja, marjastukseen ja sienestykseen.
      Puhdistusaine- ja joku rasvaputki siihen samaan.
      Maustekaapissa rautaa, c-ja b-vitamiinejä, lasten annoksina, joskus nappaan.
      D-vit ohjeen mukaan.
      Yöpöydällä wagifemmiä ohjeen mukaan, myös hoitavaa voidetta läheisyyshommiin.
      Lipaston laatikossa syömättömät. Atorvastatiini, pelosta ottamatta jäänyt. Jotain mahahapontasaustabletteja ja kuplaton, kun on joskus pahastikin kyljestä korventanut. Mikä lie ollut tilapäinen.

• Anonyymi00004

Lääkekaapissani, eikä missään muuallakaan ole reseptilääkkeitä kun en mitään tarvitse, joten lääkekaapissa vain reseptittä saatavia; laastaria, yskänlääkettä pastilleina, jotain tabletteja flussan varalta, kurkkutabletteja, lääkepuuteria, voidetta hiertymiin, voidetta peräpukamiin, särkylääkettä, hydrokortisonivoidetta, aaloeverageeliä, silmätippoja, liuosta haavojen puhdistukseen sekä kuumemittari.

• Anonyymi00005

Onneksi olkoon!

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Onneksi olkoon!

Aiheesta onnittelet. Jos/kun 70+ ei tarvii mitään lääkkeitä päivittäin, saa kyllä syystä onnitella itseään.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Onneksi olkoon!

Kiitos onnittelusta! Olen 75-vuotias ja terveyteni on hyvä enkä tosiaan joudu vielä käyttämään mitään lääkitystä ikääntymisen tuomiin vaivoihin. Terveyden kanssa tuntuu olevan hiukan kuin rulettia, toisia onnistaa ja toisia taas ei, eikä se johdu välttämättä mitenkään ihmisen tietoisista valinnoista, ainakaanomalla kohdallani ei johdu. En ole mikään terveysintoilija, tupakoin 35 vuotta, nykyään olen hiukan ylipainoinen, mutta silti terveys on hyvä, enkä voi siitä itseäni kiittää, joten olen tosiaan hyvin onnekas.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Kiitos onnittelusta! Olen 75-vuotias ja terveyteni on hyvä enkä tosiaan joudu vielä käyttämään mitään lääkitystä ikääntymisen tuomiin vaivoihin. Terveyden kanssa tuntuu olevan hiukan kuin rulettia, toisia onnistaa ja toisia taas ei, eikä se johdu välttämättä mitenkään ihmisen tietoisista valinnoista, ainakaanomalla kohdallani ei johdu. En ole mikään terveysintoilija, tupakoin 35 vuotta, nykyään olen hiukan ylipainoinen, mutta silti terveys on hyvä, enkä voi siitä itseäni kiittää, joten olen tosiaan hyvin onnekas.

Ei edes kolesterolilääkitystä? Eikä verenpaine? Ja tiedät nuo arvosi?

Todella harvinaista.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Ei edes kolesterolilääkitystä? Eikä verenpaine? Ja tiedät nuo arvosi?

Todella harvinaista.

Tiedän kyllä arvot, käyn säännöllisesti kontrollissa ja verenpainetta seuraan myös omalla mittarilla. En usko, että on kovin harvinaista, mutta yleensä ne puhuvat terveydestä enemmän joilla on lääkityksiä.

• Anonyymi00008

Puolisolla omat lääkkeet dosetiissaan, toki purkissa ensin. Kaupunkikodissa ei ole lääkekaappia vaan ovat keittiön kaapin yhdellä hyllyllä. Puolisolla useampi reseptilääke käytössä. Itselläni 10 mg kolesterolilääkitys. Muutoin löytyy aina kylmägeeliä, Buranaa ja sidostarpeita & heftoja

• Anonyymi00010

Parasetamolia, ei buranaa refluksin takia, kesällä antihistamiini tarvittaessa, nyt verenpainelääke joka kyllä väsyttää päivällä vaikka arvot ihan hyvät. Yhtään alkoholis ei saa ottaa kun nesteenpoisto eli viimeisetkin nesteet loppuu :)

• Anonyymi00012

Miksei Buranaa saa käyttää refluksin takia? Minä ainakin käytän ja on siis refluksi. Parasemol on myrkkyä maksalle eikä muutoinkaan ole mitään tehoa.

• Anonyymi00013

joo siis heti näkee että osaamaton apteekinkautta -tyyppi

ummetuslääke

ei kundi osaa edes kuitua valmistaa syötäväksi
      vaan apteekin kautta

• Anonyymi00014

vielä: en ole koskaan syönyt buranaa enkä parasetamolia
        mutta otan säännöllisesti antiparasetamolia
        eli

parasetamolimyrkytyksen vasta-ainetta

• Anonyymi00015

Aloittaja:
        Syön normaalia kotiruokaa mitä osaan valmistaa itsekin.
        Ummetuslääkkeet tuli kuvioihin työvuosina sairastellun
        toistuvan divertikuliitin takia. Stressistä todennäköisesti johtui.
        Eläkkeellejäännin jälkeen ei yhtäkään divertikuliittikohtausta. (11v)
        Kehon nesteyttäminen on saattanut jäädä vähän hunningolle.
        Elikkäs suositeltu veden juonti ei toteudu aina.
        Kaljan juonti kyllä sujuu vaikeuksitta:)

• Anonyymi00017

Laastaria ja puranaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2054
    2. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      121
      1149
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      135
      1125
    4. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      981
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      72
      938
    6. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      55
      841
    7. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      38
      717
    8. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      687
    9. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      66
      670
    10. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      245
      664
    Aihe