Toletauolla olen

Anonyymi-ap

Toletaukoa menossa vajaa viikko. Henkinen riippuvuus todella kova ja mietin jopa, että lopettaisin kokonaan. Kannabis passivoi todella pahasti, koska polttelin päivittäin ja välillä jo aamustakin, jos oli oikein paha olla. Aiemmin tänä vuonna olin kesällä viikon verran tauolla, alkuvuodesta olin peräti kolme viikkoa.

Viime syksynä onnistuin olemaan kokonaiset kolme kuukautta polttamatta, kunnes vaikeat elämän tapahtumat saivat aloittamaan uudestaan. Se helpotus mikä siitä tulee, varsinkin kun on ollut tauolla, on valtavan suuri. Täysin ilman on taas sellaista väkisin puurtamista, missä ei siinäkään ole mitään järkeä.

Haluaisin heittää repun selkään ja lähteä maailmalle. Mutta en voi, koska täällä on velvollisuuksia. Tunnen itseni vangiksi ja vapauden kaipuu on kova. Pystyisin ehkä viikoksi irrottautumaan täältä ja se ei minulle riitä.

Olo tällä hetkellä on kamala. Itken ja makaan sängyssä. Eilen sentään olin liikkeellä ja oli jopa kaveri seurassani, etten joutunut olemaan yksin. Mutta hänkin laittoi merkille, miten koko kroppani välillä tärisi huonosta olosta. Jotain pitäisi saada tilalle, että jaksaisin. Ja olen autistinen ADHD:lla sekä addikti. En mielestäni viallinen, vaan sopeutumaton tähän systeemiin. Kokemusasiantuntijat??

8

82

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

7 päivää ilman. Masentaa, itkettää ja päätä on särkenyt. Olen ajatellut, etten halua enää aloittaa uudestaan. Jotain kuitenkin pitää saada tilalle. Ehkä se viikon lomamatka olisi paikallaan?

Tällaisen löysin:

Kannabiksen vieroitusoireet kestävät tyypillisesti enintään 4 viikkoa. Sen aikajana voi näyttää tältä:

Viikko 1: Ärtyneisyys, ahdistus ja uniongelmat nousevat esiin
      Viikko 2: Vieroitusoireet piikkaavat ja flunssan oireet alkavat
      Viikko 3: Oireet alkavat helpottaa
      Viikko 4: Kannabinoidireseptorien määrä alkaa kasvaa ja oireet häipyvät
      Kannabiksen vieroitusoireet eivät ole mukava kokemus, mutta niiden terän viemiseen on erilaisia keinoja. Tässä muutama kikka olon helpottamiseen:

Pidä huoli nesteytyksestä Pysy aktiivisena ja harrasta liikuntaa
      Pidä ruokavalio tasapainossa Harjoittele rentoutumistekniikoita, kuten esimerkiksi meditaatiota
      Mene aikaisin nukkumaan Pysy sosiaalisena ja pyydä tarvittaessa apua perheeltä ja ystäviltä

• Anonyymi00002

Kannabiksen vaikuttavat aineet ovat rasvaliukoisia, kuten yllä joku jo kertoo, kuluu aikaa kunnes ne puhdistuvat elimistöstä ja tilanne normalisoituu.

Minäkin kannatan hyvistä arkirutiineista kiinni pitämistä ja rentoutunisharjoituksia. Toivottavasti saat myös seuraa, ettet ole koko ajan yksin. Oletko töissä tai opiskeluissa, tai onko sinulla muuten jotakin merkitystä tuovaa sisältöä elämässä? Puhut kyllä velvollisuuksista, mutta ne voi periaatteessa olla mitä vain.

• Anonyymi00003

Luonnossa oleilu myös rauhoittaa ja eheyttää valtaosan mieltä :) Luontoa kunnioittaen tottakai.

• Anonyymi00004

8. päivä ilman. Nukuin melko pitkät yöunet, enkä nähnyt painajaisia. Tosin unilääkkeen kanssa (tarkkana!!!) Ei itketä yhtään ja kohta syön jotain ja lähden lenkille luontoon. Tänään olen valinnut elämän selvinpäin. Eilen kävin äänimaljahoidossa. Sain viestin raittiilta, kunnolliselta ystävältä. Soitetaan lähiaikoina. Ihanaa, ettei kaikki ole jääneet pois. En ole siellä mustassa maailmassa tänä aamuna ainakaan.

• Anonyymi00005

9.päivä. Eilinen alkoi ihan hyvin ja siihen tuo edellinen tekstiin perustui. Kuitenkin alkoi aika pian itkettämään ja olin maailman onnettomin ihminen. Kävin muutaman kilometrin reippaalla lenkillä. Kaupoissa kävin ruokaa hakemassa, ettei tarvitsisi vähän aikaan mennä. Ruoka ei maistunut, mutta söin kaksi kertaa.

Masennuksen jälkeen saapui vieraaksi ahdistus. Toinen helpottaa, kun toinen saapuu. Kummankaan seurassa ei ole hyvä olla. Yritin katsoa elokuvaa, mutta keskittyminen oli hyvin haastavaa. Illalla kun piti mennä nukkumaan, oli armoton v...tus ja vihan tunteita kaikkea kohtaan. Otin unilääkkeen, koska en olisi pystynyt nukahtamaan muuten.

Olen miettinyt että huono homma tämäkin, että tauon aikana joudun turvautumaan bentsoon jotta nukkuminen onnistuu. Seuraavaksi pitää vieroittaa siitä ja jääkö tämä sitten vaan toletauoksi, kun olisin halunnut lopettaa? Mietin illalla että haluanko oikeasti elää raitista elämää? Kun en oikein kestä tätä elämää, enkä ihmisiä.

Lapsia ja eläimiä rakastan, mutta aikuiset ihmiset ovat usein teennäisiä ja ilkeitä. Jos ovat mukavia, niin sekään ei tunnu aidolta. En kyllä pysty oikein luottamaan ihmisten hyväntahtoisuuteen, vaikka varmasti sellaistakin on olemassa.

Kohta pitäisi laittaa jotain syömistä, muttei huvittaisi nousta. Haluaisin hetken vielä huilata, onhan sentään sunnuntai eikä mitään suunnitelmia. Vähän kotihommia koitan tehdä, mutten ota siitä paineita. En voi vaatia mitään itseltäni tällä hetkellä, koska oikeasti en jaksaisi elää. Tämä ei sitten tarkoita sitä, että mitään itselleni tekisin. En vain ole mukana tässä, mitä elämäksi kutsutaan. Ehkä helpottaa sitten, kun se kolmas viikko alkaa. Ei elämä voi olla aina "sitku", vaan sen pitäisi tapahtua tässä ja nyt.

Tiedän myös, ettei päivää saisi aloittaa netissä. Mutta tiedän sen myös, etten voi vaatia itseltäni liikaa kerralla. On taas niin paha olla. Mikään ei kiinnosta ja olen yksinäinen. Poltteluseuraa saisin, mutta en halua siihen palata sitten kuitenkaan.

• Anonyymi00006

Jatkuu... Ai niin ja ilmeisesti ne flunssan oireet alkoi nyt sitten. Vilunväristyksiä tuli joskus aikaisin aamulla ja laitoin tuuletusikkunan kiinni. Silti vielä palelin. Nyt vatsa ilmoittaa että voisin syödä. Ruokahalu on huonontunut polttelun lopettamisen jälkeen. Rentoon vatsaan on helpompi myös änkeä sitä sapuskaa. Ei ole helppoa edes normaalit elämän välttämättömät toiminnat minulle. Tätä päiväkirjaa kirjoitan, että saan konkretiaa siitä, että voinko olla kokonaan päihteetön. Tahtoa olisi ihan oikeasti, mutta ympäröivä maailma on myös totta ja sen tuomat haasteet.

• Anonyymi00007

Tsemppiä kaikki myssy tyypit, joille se on enemmän uskonto ja elintapa kuin mikään päihde. Ilman itkettää, ahdistaa. Nikotiinin tarve ahdistaa myös kun muuten ei tupakointia. Kolmas päivä ilman. Hermo kireellä. Tuntuu toivottomalta ja ylivoimaiselta kaikki. Alkoholi himo nostaa päätään vaikkei tee mieli juoda. Viina on pahasta, tosi paha. Muutaman päivän ilman et koppaa hyvin taas.

• Anonyymi00009

14.päivä ilman. Nukuin 5 tuntia bentson kanssa viime yönä. Ei mitään järkeä. 2 viikkoa on jo toletauko, eiköhän itsensä kiusaaminen riitä. Kannabis on mun LÄÄKE. Nuo lääketehtaan myrkyt on sen sijaan HUUMETTA. Bentsoista on ollut joskus kohtalaisen vaikea vierottautua. Ja tuo bigpharman tuote pistää haisemaan. Yök. En normaalisti haise pahalle. Jos täällä Suomessa ei olisi kieltolakia, voisin valikoida juuri itselle sopivan budin, laajasta valikoimasta. Kaikkein sopivin itselleni olisi se indigavoittoinen suhteessa 70/30. Mutta tyydytään nyt siihen, mitä tuolla myydään. Ja kurinalaisuutta niin, että normaali päivä ensin takana ja illalla sitten vasta polttelut. Toivottavasti onnistun siinä. Jos jollain on laittaa joku hyvä, mielellään terveellinen (ei vehnäjauhoja, eikä valkoista sokeria) ohje pikkuleiville, olisin kiitollinen. Olen meinaten jättänyt tupakankin tässä melkein kokonaan pois.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      210
      974
    2. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      49
      824
    3. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      73
      731
    4. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      190
      690
    5. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      64
      613
    6. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      556
    7. Panettaako sua

Yhtään?
      Ikävä
      44
      518
    8. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      2
      493
    9. Rekkawelinehkä

Vitunvelin ehkä...miten rekka auto voi jatkaa pysähtymättä vaikka tappaa mopoilijan,tänään tapahtunut pmäelle vievällä 2
      Varkaus
      35
      466
    10. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      77
      463
    Aihe