Lihavuuden hoito lääkkeillä?

Anonyymi-ap

A-studiossa keskusteltiin: uudet lihavuuden hoito lääkkeet vai ennaltaehkäisy? Kyllä lääketehtaat on taas innoissaan kun saavat kaupaksi kallista lääkettä. Kauppa käy ja rahaa tulee heille!
Tekevätköhän yhteistyötä niiden tahojen kanssa, jotka valmistavat, myyvät, mainostavat tv:ssä, ja jokaviikkoisissa lehdissä, SOMESSA kaikissa kanavissa ja "Burgermiesten" avulla rasvaisia ja makeita herkkuja! Kiusausia ja houkutuksia kaiken ikäisille joka päivä ja jatkuvasti! " Älä saata meitä kiusaukseen " on turha toive. Ihminen lankeaa, liha on heikko ja mieli ailahtelevainen.
Tiedottaminen sopimattomista elintarvikkeista ei auta eikä kasvatuskaan aina onnistu.
Siis ylenmääräinen saatavuus ja tyrkytys kauppojen hyllystä pois tai sille KORKEA vero ja vaarallista terveydelle merkintä. Myös mainonta näiltä tuotteilta tulisi kieltää. Niinkuin tupakankin mainonta ja esillepano kiellettiin! Se on auttanut.
Suurin osa lihavuudesta, johtuu siitä että syö väärin ja liikaa.

31

101

Vastaukset 31

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Joku päästi tunteensa valloilleen ja pilasi asiansa.

• Anonyymi00012

Ensisijaista on mt ongelmien hoitaminen

Siitä se lähtee kun oivaltaa että lihavuus ei ole oikein tai normaalia

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ensisijaista on mt ongelmien hoitaminen

Siitä se lähtee kun oivaltaa että lihavuus ei ole oikein tai normaalia

Oikein ja normaalia? Suomessa enemmistö on lihavia, joten se on ihan normaalia.

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Oikein ja normaalia? Suomessa enemmistö on lihavia, joten se on ihan normaalia.

Söitkö taas tänään grilliruokaa?
        niinmpä niin

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Söitkö taas tänään grilliruokaa?
        niinmpä niin

Nuku humalasi pois, keskellä yötä ei pitäisi täällä vinkua pahaa oloaan.

• Anonyymi00002

Joku taho on mennyt sörkkimään ihmisten geenejä, 50vuotta sitten ylilihavia näki katukuvassa harvoin nyt niitä lyllertää jonossa kohti kauppojen paistopistettä ja makeishyllyjä, ajelevat sitten skuutilla kotio löhöämään. Näillekö nyt pitäisi maksaa verovaroista lääkkeet? Minulla on vielä vanhanaikaiset geenit kun olen yli 60vuotias, huomasin lihoneeni kun jouduin työelämässä lopettamaan enkä ollut tarkkana syömisten ja juomisten kanssa, geenit ei ole laittaneet vastaan kun aloitin VHH:n ja pätkäpaaston niin paino on tippunut 15kiloa parissa vuodessa, minulle kuuluisi myös rahapalkkio kun olen laihtunut ilman lääkkeitä:)

• Anonyymi00004

minä oon normipainoinen muttei koskaan paino ole pudonnut kovin herkästi mulla. Nousee kyllä että oon ollu joskus korkeapainoisempikin (106kg ja oon 175cm pitkä) ja nykyään painan 92kg ja roppani koostuu aika paljon raskaasta lihasmassasta kun oon pitäny huolta lihaksistani. Lihas voi painaa yllättävän paljon. Näytän hoikemmalta mutta elopainoa on 92kg;a . Ei meinaa pudota paino alemmas tällä hetkellä. Ekat 2 kuukautta sain alas painoa 5kg;a mutta nyt vähän yli kuukauden junnannut paino samassa. Vaikeaa on!

• Anonyymi00005

tai siis korjaan nyt omaa viestiäni . En ole ehkä normipainoinen koska luvut on 175cm ja 92kg mutta mä oon siinä mielessä tyytyväinen ettei läskiä minussa ole niin paljoa vaan raskasta lihasmassaa. Painoindeksini antaa siis valehtelevan vaikutelman koska moni voi luulla että oon rasvapallo kun tuollaiset luvut 175cm&92kg mutta todellisuus on jottain muuta. Silti koen että painoa pitää saaja alemmas vielä sen 5 kiloa vähintään. Sen jälkeen ei tarvetta pudottaa painoa.

• Anonyymi00008

Joku tauti se sinuunkin iskee yhteiskunnan hoidettavaksi ja maksettavasti. Sitten saat palkintorahat.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Joku tauti se sinuunkin iskee yhteiskunnan hoidettavaksi ja maksettavasti. Sitten saat palkintorahat.

Toivottavasti sinä itse pysyt terveenä, kun manaat toisille jotain tautia.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Toivottavasti sinä itse pysyt terveenä, kun manaat toisille jotain tautia.

Kukaan mitään mitään manannut ole. Joku vain muistutti yhdestä ikävästä elämän tosiasiasta, joka joltakulta oli tainnut unohtua.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Kukaan mitään mitään manannut ole. Joku vain muistutti yhdestä ikävästä elämän tosiasiasta, joka joltakulta oli tainnut unohtua.

Miksi pitää väittää toiselle, että häneen joku tauti iskee, kun se voi iskeä itsellekin ?

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Miksi pitää väittää toiselle, että häneen joku tauti iskee, kun se voi iskeä itsellekin ?

Väittää???
        Jokaiselle kai jotain iskee ennen kuin kuolee. Toivottavasti sinä silti pysyt laihana ja terveenä viimeiseen päivääsi.

• Anonyymi00003

Lääketeollisuus on hyvä asia. Ei kokonaan lääke poista ongelmia lihavuusongelmissa vaan pithää hallita koko "vyyhti".

• Anonyymi00006

Elintarviketeollisuus syöttää sairaaksi ja lääketehdas paranpaa lääkkeillä, molemmat vetää hyvät hillot hölmöiltä. Lääketehtaitten myyntimiehet vielä pelottelee jos ette nyt maksa meille niin myöhemmin maksatte vielä enemmän. Melkoista touhua ja ihmisten terveydellä pelaamista.

• Anonyymi00007

> Elintarviketeollisuus syöttää sairaaksi ja lääketehdas paranpaa lääkkeillä.

Elintarviketeollisuus suoltaa ulos sitä, mitä kansa haluaa.

Lääketehdas suoltaa ulos sitä mitä kansa tarvitsee, tai tarve luodaan.

Summa summarum: jos yhteiskunta kykenisi ohjeistamaan ja valvomaan kansaa sen kanssa, miten eletään ruuan kanssa, elintarviketeollisuus kyllä mukautuisi. Kun elintarviketeollisuus olisi kansan ja yhteiskunnan ohjauksessa, lääketeollisuuden tehtäväksi jäisi sen alkuperäinen tehtävä: hoitaa, estää ja lievittää sairauksia ja kipuja.

Nyt lääketeollisuus tunkee elintarvikkeiden sektorille, eli se hoitaa elintarvikkeiden virkaa. Oletuksena elintarvike ylläpitää terveyttä ja ravitsee. Nyt ihmisen syömisellä ja ruualla luomat ongelmat korjataan lääkkeillä.

Vastuussa on yhteiskunta ja yhteiskunnalliset toimijat. Ohjauskeinoja ovat verotus, valistus, opastus ja neuvonta.

Keppiä ja porkkanaa vaikkapa Meksikon, Chilen ja Unkarin sekä Britannin malliin. Verotus, verovapaus, mainontakiellot sekä helposti ymmärrettävät tuoteselosteet väreineen. Suomessa pelkkä Sydän-merkki ei riitä.

• Anonyymi00010

Kyllähän ihmisiä ohjeistetaan hyvään ruokavalioon, hyviin elintapoihin, ei voi sanoa, ettei ohjeistettaisi.
        Ihminen itse on se, joka päättää asioista omalla kohdallaan. Omaan hyvinvointiin voi aika paljon vaikuttaa ihan itse.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Kyllähän ihmisiä ohjeistetaan hyvään ruokavalioon, hyviin elintapoihin, ei voi sanoa, ettei ohjeistettaisi.
        Ihminen itse on se, joka päättää asioista omalla kohdallaan. Omaan hyvinvointiin voi aika paljon vaikuttaa ihan itse.

No miksi 65 % suomalaisista on lihavia tai ylipainoisia? Koska ihminen ei pysty vai ei halua?

On yhteiskunnan tehtävä tehdä jotakin asialle, koska ylipaino maksaa miljardeja. Yksilöä on turha syyttää, koska enemmistö on ylipainoisia.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00011 kirjoitti:

No miksi 65 % suomalaisista on lihavia tai ylipainoisia? Koska ihminen ei pysty vai ei halua?

On yhteiskunnan tehtävä tehdä jotakin asialle, koska ylipaino maksaa miljardeja. Yksilöä on turha syyttää, koska enemmistö on ylipainoisia.

Mitä yhteiskunta voisi tehdä, jos ihmistä itseään ei kiinnosta oma hyvinvointi ? Joidenkin kohdalla se menee niin, ettei pysty itse, joidenkin kohdalla taas menee niin, ettei halua.
        Ei yhteiskunnasta voi tulla jotkut työntekijät kantamaan ylipainoista ihmistä lenkkipolulle, ruuan tai herkkujen myyntiin ei voida asettaa ylipainoisille jotain ostokieltoja, ettei saisi jotain hyvää ostaa, kun on painoa, jne.
        Mitä hyötyä on ainoastaan syytellä, joko ihmistä tai yhteiskuntaa ?
        On varmasti olemassa ihmisiä, jotka mielellään parantaisivat koko maailman, jos siihen pystyisivät.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Mitä yhteiskunta voisi tehdä, jos ihmistä itseään ei kiinnosta oma hyvinvointi ? Joidenkin kohdalla se menee niin, ettei pysty itse, joidenkin kohdalla taas menee niin, ettei halua.
        Ei yhteiskunnasta voi tulla jotkut työntekijät kantamaan ylipainoista ihmistä lenkkipolulle, ruuan tai herkkujen myyntiin ei voida asettaa ylipainoisille jotain ostokieltoja, ettei saisi jotain hyvää ostaa, kun on painoa, jne.
        Mitä hyötyä on ainoastaan syytellä, joko ihmistä tai yhteiskuntaa ?
        On varmasti olemassa ihmisiä, jotka mielellään parantaisivat koko maailman, jos siihen pystyisivät.

Asia eli malli oli kerrottu jo edellä.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Ei siihen mitään yhteiskuntaa tarvita. Jokainen tekee joka tapauksessa omat valintansa itse.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Ei siihen mitään yhteiskuntaa tarvita. Jokainen tekee joka tapauksessa omat valintansa itse.

Ihminen yleensä tarvitsee jonkun, jota syyttää omista vaikeuksistaan tai ongelmistaan. Tuntuu olevan suhteellisen yleinen tapa.

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Ihminen yleensä tarvitsee jonkun, jota syyttää omista vaikeuksistaan tai ongelmistaan. Tuntuu olevan suhteellisen yleinen tapa.

Ellei ihminen syystä tai toisesta itse pysty, yhteiskunnan on autettava. Sellainen on hyvinvointiyhteiskunnassa yleensä pelin henki.

Ketä sinä olet auttanut viimeksi?

• Anonyymi00014

Olen painonpudotuksen tarpeessa ja olen siinä jonkin verran onnistunut mutta alkoholi on sotkenut kuviota, no nyt tuli rajoitus yllätyksenä kun iski kihti jalkaan ja kävely ilman särkylääkettä ei onnistunut no nyt on pakko lopettaa alkoholin käyttö jos meinaa kivuttomasti elellä, samalla pitää syömistäkin korjata poistamalla ruokia jotka sairautta aiheuttaa, onneksi on netti, lääkäri ei ohjeita ehtinyt antamaan kun olin kiirevastaanotolla. Viheliänen sairaus.

• Anonyymi00016

Jos alkoholin jättää pois, on sillä vaikutuksia painoon. Alkoholi aiheuttaa usein sen, että paino nousee, koska ruokahalu voi lisääntyä. Yöllä saatetaan mennä nakkikioskin tai pizzerian kautta baarista kotiin, tms.
        Toki jotkut alkoholistit ovat sellaisia, etteivät juodessaan halua syödä mitään, hehän eivät sitten lihokaan. Ei sekään ole terveellistä, voi aiheuttaa monia muita ongelmia.
        Kihti on tosiaan viheliäinen vaiva. Oikeanlainen ruokavalio on yksi, joka auttaa pitämään oireita kurissa. Alkoholista pahimpia ovat yleensä oluet ja ehkä punaviini. Toki parempi välttää alkoholia kokonaan, jos pystyy.
        Kihti voi uusiutua herkästi, vaikka ei sitä välttämättä tee. Mutta haluaako ottaa riskiä mahdollisen uusimisen suhteen, vai ei.
        Koitahan sinä jaksella kihtisi kanssa.

• Anonyymi00022

Kihti on pilannut yhteiskunnan.

• Anonyymi00027
      UUSI

Katselin just dokumentin 50 luvulta, silloin ihmiset hoikkia, sopusuhtaisia
      Nykyään ihan kauheita läskejä, hyllyviä ihrakasoja 13-45 vuotiaana, puolet kansasta ylipainoisia.
      Sitten kun tarvitsee lääkäriä niin lääkäri ei saa sanoa että väärät elintavat ettei nykyajan hemmo tai tyttis saa pahaa mieltä.
      Yhtään ei katso itseään kriittisesti, nuoret mimmit joilla on tekoripset ja kauhee meikki, katsoisi mitä siellä kaulan alapuolella näkyy
      Samoin nykyajan hemmot, lössököitä, lötköpöksyissä, persnoro näkyy, järkyttävän epäsiistit letit ja risuparta
      Mietin miten muka tämän näköiset voisi viehättää toista sukupuolta.
      Ei vähäkään itsekuria syömisten ja juomisen kanssa.
      Taattu juttu nämä erittäin suurella todennäköisyydellä saavat elintasosairaudet, kolesteroli, sepelvaltimotauti, syövät, sydän ja aivohalvauksen jo nuorena lisänä ettei liiku, ei kävele, vaan moottori alla pikkulapsesta, skuutit, sähköpyörät, mönkijät, autot ovelta ovelle.
      Kengätkin pitää olla sellaiset ettei tarvi kumartua.
      Nykyään kakarat ei pääse kyykkyyn, ei kuperkeikkaa.

• Anonyymi00029
        UUSI

Nämä ihmiset vaativat että eläkelläiset luopuvat osasta eläkkeistään ja antaisivat isot omistusasuntonsa nuoremmille käyttöön, kun eiväthän nuoret jaksa mennä aamulla töihin ja heitä ei voi ohjeistaa työnteossa kun se ahdistaa ja aiheuttaa mielenterveysongelmia, kuka ihminen sellaista jaksaa? No vastaus, 1960 luvulla äitini hinas aamulla kello kuusi kaksia sisarusta päivähoitoon (minä ja siskoni) ehti kävellen töihin kello 7.00 Tahmelasta Pispalanharjun yli Santalahteen, iltapäivällä toisinpäin ja kotiin ruuanlaittoon, ikinä en äitini kuullut sanovan, että minä en jaksa enkä halua. Nyt nuoret jo ahdistuu ihan yksinään eivätkä pysty arkielämää suorittamaan. Mitenkä se voi näin mennä mailmanonnellisemalla kansalla?

• Anonyymi00028
      UUSI

EI korkeaa verotusta vaan malttia ja esim. raitista ilmaa, ulkoilua.

• Anonyymi00030
      UUSI

Koulujen ympäristöön kilometrin säde, pysähtyminen kielletty, tuon verran pitäisi terveen lapsen pystyä kävelemmään. Itsellä koulumatka 3 kilometriä suuntaansa ja 1970 luvulla ei meillä ollut autoa, hei arvatkaa millä mentiin, no niin kävellen ja pyörällä, eikä ollut kauppojen paistopisteitä matkan varrella, lihavat oppilaat oli vähemmistönä.

• Anonyymi00031
      UUSI

Katkeruus on vallannut kaikki pissamerkit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. KP-Sesongilla ongelmia?

Tarvitsen luotettavaa katonpuhdistajaa ja kuulin, että KP-Sesonki Oy tekee hommat edullisesti ja asiakkaan tarpeet huomi
      Ylöjärvi
      24
      1496
    2. Oot upea nainen, älä vähättele ittees

Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀
      Ikävä
      68
      1357
    3. Mikä kaivatussasi ärsyttää

Juuri nyt, tällä hetkellä?
      Ikävä
      96
      1161
    4. Jämsän Paras Ravintola

Särkijärven kioskiin on avattu uusi upea Maucas ravintola joka on jämsän paras. Loistava palvelu ja herkullinen ruoka. R
      Jämsä
      73
      1082
    5. Salaisuudet paljastuu

Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku
      Ikävä
      84
      779
    6. Poliisi pamputti Variskankaalla

Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella
      Kajaani
      29
      738
    7. Ihmettelet nainen, miten vielä sinua rakastan

No jos en enää sinua ajattelisi, niin ei se mitään rakkautta olisi alunperinkään. En tarvi sinusta nähdä merkkiäkään, ni
      Ikävä
      48
      727
    8. Kiellettyjä ajatuksia

Istutaan sylikkäin, katson sun silmiin, vastaat kstseeseen ja kiedon kädet sun ympärille. Huulet koskettaa sun huulia,
      Ikävä
      43
      646
    9. vapaa

sana :) 🚮
      Ikävä
      63
      646
    10. Onko ihan pakko

olla niin hiton pitkävihainen? Sinulle nainen...
      Ikävä
      38
      629
    Aihe