65 vuotta olen selvinnyt puhumalla

Anonyymi-ap

"ei ole 65 vuoteen tullut vastaan tilannetta missä ei olisi puhumalla pärjännyt"
-Totesi erikoisjoukoissakin palvellut Pähkinävuoren Pesäveikko.

Minullekaan ei ole koskaan tullut tilannetta vastaan, kun olen ollut yksin kotona, eikä edes vaimon ja lasten kanssa.

Tai itseasiassa yksi humalainen karpaasi tuli väärään taloon kun piti mennä naapuriin juhliin. Yrittti väkisin sisään ohitseni.

Ei uskonut että on väärä talo ja käyttäytyi aggressiivisesti, niin otin takajeejeestä ja aataminomenasta kiinni ja talutin hänet naapuriin. Siellä hän pyysi anteeksi.

En lyönyt koska lapset oli näkösällä ja tajuttoman 120 kiloisen raahaaminen kadulle olisi ollut hikinen urakka.

Possokka. Sinä et ole eläissäsi ollut "ulkosalla" tai tilanteissa edes yhtä prosenttia siitä mitä minä. Ikävuosina 16-20 olin kavereiden kanssa vähintään kahtena iltana viikossa "kartsalla" ja Lahti oli mitä oli.

Satoja iltoja ja öitä pukareiden pesäpaikassa. Koska olin ainoa kyvykäs meidän kaveriporukassa, niin ne lankesi ne toistenkin ongelmat usein minulle, sillä en katso sivusta jos kaveri saa turpiinsa.

Vakavia juttuja ei ollut montaa ja pahimmat öykkärit kuolleet pois jo kymmeniä vuosia sitten, useimmiten oman käden kautta vankilassa.

Pikkupoikien nahinoita ne oli siinä vaiheessa. Se on helpon näköistä kun se osaa sen tappelun lopettamisen yhdellä lyönnillä. Jos olisin alkanut mussuttamaan se olisi tulkittu heikkoudeksi ja olisin saanut kuontalooni.

Se on kuin kutsuhuuto väkivaltaa aikovalle alkaa selittää siinä yhtään mitään. He ovat kuin koiria ja aistivat pelon. Näin monet kerrat sen että selittäjä tai anelija sai sitä pahemmin kaaliinsa mitä enemmän yritti selittää.

Viranomaisista ei ole minkäänlaista apua, kun tilanne on päällä. Lahdessa kävi niin että jos menit poliisille itkemään että minua on lyöty, niin laittoivat putkaan sen hakatun ja voi sitten aamulla tehdä ilmoituksen.

Lisäksi poliisit pahoinpitelivät nuoria Lahdessa joka viikonloppu. Kunnon kaulaote ja sitten rautoihin vain olutpullon hallussapidosta julkisella paikalla. Heillä oli tapana myös nöyryyttää nuoria kaatamalla täydet kaljapullot päähän tai nivustaipeisiin että näytti kuin olisi kuset housussa.

Kahdesti sain nyrkistä poliisilta ja molemmat ihan suotta. Olin raudoissa vielä toisella kerralla. Olin sen verran nöösipoika vielä siihen aikaan, mutta jos kolmekymppisenä poliisi olisi lyönyt minua, olisin antanut takaisin.

On tilanteita joissa "ihmisten käsittelykyky" voi auttaa, jos asiat ei ole vielä eskaloituneet, mutta sinulla Posso ei ole sellaista kykyä eikä tilanteenhallintaa.

Sinulla on aivan toisenlaisia kykyjä, kuten kyky ärsyttää, kyky jurnuttaa vastaan ja kyky suututtaa jokaikinen ihminen kenelle alat avautumaan. Sen takia et edes voi liikkua ulkosalla koska saisit koko ajan turpaasi.

Mikään ole niin ärsyttävä kuin besserwisser ilman rahkeita ja ilman tietoa. Sohvaperuna joka jakaa ohjeita juoksuun ja kertoo samalla tarinoita kuinka nykyihminen ei enää tarvitse lihaksia niin ollaan jo parodiahorisontin tuollapuolen.

Mitähän mieltä se sinun ensimmäinen vaimosi olisi "ihmisten käsittelykyvystäsi", jos vielä olisi tässä hiippakunnassa?

2010

4

<50

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Pasanen on ilmoittanut usein että ei viihdy suomalaisten seurassa eikä halua olla tekemisissä edes lastensa kanssa. Ei käynyt Hua Hinin suomibaareissa kertaakaan Thaimaassa asuessaan ja ilmoittaa että kuka hullu ostaa kaljaa baarista kun se on kaupassa halvempaa. Mitään nuoriso-ohjaajan pampputehtäviä ei ole ollut. Nuoriso-ohjaus oli tuohon aikaan miltei vapaaehtoistyötä, josta ei juurikaan korvauksia makseltu. Ovimieheksi nuorisotalolle ja sitten pyörähtämään kylillä autolla ettei nuoret sammu pakkaseen vaan pääsee kotiin. Lastenvahdin hommaa.

Niin että missä vaiheessa Pasasella olisi edes ollut mahdollisuus joutua tilanteisiin joista on sitten puhumalla selvinnyt, kun ukkeli ei käy missään eikä tapaa ketään?
      Nyt ei edes enää omaa vaimoaan.

• Anonyymi00002

Olet asunut niin Suomessa kun Thaimaassa täysin erilaisessa ympäristössä kuin minä, peiliin sinun on syytä vilkasta, enkä ole tehnyt yhtään avausta viikkoihin, minulla on uutta tietoa sinusta saanko luvan niiden julkaisuun.

• Anonyymi00003

Pasasen tulisi ymmärtää se että kokemukset ei kartu oleskelemalla huoneessa, asut sitten missäpäin maailmaa tahansa. Pitää liikkua ihmisten parissa, matkustella, olla sosiaalisia kanssakäymisiä, harrastuksia, uteliaisuutta, energiaa jne.
        internet ei ole aitoa sosiaalisuutta vaan feikkiä bittiavaruutta.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Pasasen tulisi ymmärtää se että kokemukset ei kartu oleskelemalla huoneessa, asut sitten missäpäin maailmaa tahansa. Pitää liikkua ihmisten parissa, matkustella, olla sosiaalisia kanssakäymisiä, harrastuksia, uteliaisuutta, energiaa jne.
        internet ei ole aitoa sosiaalisuutta vaan feikkiä bittiavaruutta.

jos niin kerrot...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras kuollut

Taidepariskunta Reijo Oraksen ja Johanna Oraksen ihana päivänsade. Liian nuorena lähti. Osanotto läheisille 🥲 IS
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      3153
    2. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      16
      1101
    3. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      63
      903
    4. Onko ankeampaa kyläpahasta kuin Haapavesi?

Koiria kidutetaan, mustalaiset vie invaparkit, makkarakastike on finedining, kylät kuolee pois, nuoret häipyy pois ja ke
      Haapavesi
      54
      884
    5. Sukunimesi eka kirjain?

🤗
      Ikävä
      52
      819
    6. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      48
      709
    7. 58
      685
    8. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      82
      682
    9. Kerro vain.

Lipsauta johtolanka...
      Ikävä
      80
      636
    10. Tönölän hukkaputki

Tönölään rakennettiin kunnon hukkaputki verorahoilla. Ihmettelin tätä mökki sekamelskaa jo alunperin, Eikö tuollainen le
      Kuhmo
      35
      624
    Aihe