Voiko olla mahdollista?

memmu

Kysyisin sellaista asiaa kuin että jos on allerginen niin onko mahdollista että kaikille koira roduille ei olisi allerginen ja joillekkin roduille taas sitten olisi? Rupensin vaan ajatelemaan asiaa kun en ole yhtään allerginen siskoni saksanpaimenkoiralle kun olen ollut hänen luonaan joskus 2-viikkoakin ja ei ole tullut mitään.

Sitten yhtenä päivänä menin ihan vaan muutamaksi yöksi erään ihmisen luokse ja hänellä oli sekarotuinen koira ja minulle tuli koirasta ihottumaa aika paljon ja koko ajan melkein kutitti.

Voisiko olla mahdollista sellainen että ei olisikaan kaikille koirille allerginen vaan joillekkin roduille?

2

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cerelia

      Miehelläni on todella paha allergia, on joskus joutunut jopa sairaalaan tämän takia. Yhdessä kyläpaikassa ei tarvitse olla kuin sen hetkisen ja miehelläni vuotaa silmät ja tulee todella huono-olo. Nyt sitten eräs toinen kaveri osti koiran ja siellä miehelläni ei tule oikeastaan mitään oireita.

      Tässä ensimmäisessä kyläpaikassa oli sekarotuinen koira ja toisessa joku tällainen hienoa rotua oleva koira, joka kuulemma on soveltunut allergisillekin hyvin. (en ole itse kovin perehtynyt koiriin...)

      Toiset koirat eivät ilmeisesti saa niin helposti aikaan allergista reaktiota? Olen joskus kuullut ainakin näistä allergisille soveltuvista koirista. Vai riippuuko se sitten ihmisestä? Ehkä jollain toisella olisi aiheesta enemmän kokemuksia ja fakta tietoa?

    • -----

      Itse olen taas alleginen ystäväni saksanpaimenkoiralle mutta en omalle novascotiannoutajalleni. Johtuuko sitten siitä että noutajilla on hieman rasvainen turkki vai mistä... Ehkä olen vain siedättynyt omaan koiraan. Lääkäriltä kysyin ja hän sanoi että syynä voi olla juuri tuo siedättyminen ja että on mahdollista että jos olen erossa koirastani todella kauan tulen sille allergiseksi.
      Yleensäkkään mistään noutajaroduista´minulle ei tule mitään mutta muutamasta muusta rodusta kyllä. Näillä roduilla on sitten varmasti sellainen hilse koostumus joka ei ärsytä minua.

      Villakoirasta on sanottu että se ei allergisoi. Tällä rodulla ei ole aluskarvaa ollenkaan ja se johtuu kuulemma siitä, eikö se sitten sen vuoksi eritä sitä allergisoivaa ainetta. Normaalisti koiralla on voisko sanoa kaksinkertainen karvapeite. Cotton de tulear ja bichon frisee on myös rotuja jotka saattavat sopia allergiselle.
      Äitini joka on allerginen ja pahasti pystyy olemaan tätini villakoiran kanssa samankaton alla ilman ongelmia kun taas valitettavasti oman hauvan käydessä joutuu ottamaan lääkettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe