Toimialajohtajan (tekninen johtaja) esitys: Tekninen lautakunta
päättää, että
1. mikäli Taivalvaaran hiihtokeskuksen tuleva omistaja päättää
lumettaa talvikauden aikana, omistaja vastaa vedenoton
seurannasta, tarkkailuohjelman edellyttämistä mittauksista,
näytteenotoista, raportoinnista sekä niistä aiheutuvista
kustannuksista ja toimittaa tarkkailua koskevat tiedot vuosittain
Taivalkosken kunnalle ja viranomaisille niiden edellyttämässä
muodossa; ja
2. lumetukseen käytettävästä veden kulutuksesta ei peritä
tulevalta omistajalta maksua
Onko jo sopiva ostaja tiedossa ja halutaan tukea uutta yritystoimintaa kunnan toimesta. Tarkoittaako tämä päänavausta sille, että Taivalkoskella ei yrityksiltä peritä enää vesimaksuja. Jos halutaan olla yrityksiä kohtaan tasa-arvoisia, niin näinhän asiassa tulee menetellä.
Teknisenlautakunnan esityslistalla mielenkiintoinen esitys
14
687
Vastaukset 14
- Anonyymi00001
Samaa katselin ja mietin että saa jatkossa yrittäjät koko kunnassa maksuttoman veden kunnalta. Mutta rahaahan on joka sinänsä mahdollistaa tämän reilun kädenojennuksen taivalkosken yrittäjille.
- Anonyymi00002
Kuinka moni muu ottaa veden omasta kaivosta, ei vesijohtovedestä?
- Anonyymi00004
Eikö se kunnan varavedenottamosta oteta eikä mistään satumaisesta "omasta kaivosta"?
- Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Eikö se kunnan varavedenottamosta oteta eikä mistään satumaisesta "omasta kaivosta"?
Lumetuspumppaamo on kyllä listattu rinnekeskuksen myyntiin kuuluvaksi osaksi. Kai se kaivokin sen jälkeen on ostajan ja kunta paremminkin joutuu miettimään miten se sitä vettä sieltä kaivosta edes saa.
- Anonyymi00003
On tiedossa ja se olen minä! Sovittiin tuossa, että muuten ei kauppoja synny.
- Anonyymi00005
Hyvä juttu
- Anonyymi00006
Paljonko on sopiva vesimaksu?
- Anonyymi00008
Eipä tartte ostajan tykkilunta tehdä, kun laitettaisiin vedelle normaali hinta.
- Anonyymi00009
Ja taas pitää päästä röpijopilla kommentoimaan vaikka asia kuulu mitenkään
- Anonyymi00014
Oliko taas röpin juttu? No ei!
- Anonyymi00010
Eihän se pohjavesi ennenkään ole maksanut, miksi nyt pitäisi?
- Anonyymi00012
Ottakaa Venäläisiä sotavankeja lapioimaan koko nyppylä pois ei tule kenellekään unettomia öitä tai kateutta..
- Anonyymi00013
Venäläinen voi kohta antaa paikallisille tapikoskisille tehtäväksi lapioita koko mäki tietyömaatarpeeksi, HYvä hyva!
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Venäläinen voi kohta antaa paikallisille tapikoskisille tehtäväksi lapioita koko mäki tietyömaatarpeeksi, HYvä hyva!
Suomenkielen opintoja suosittelen tai parempia kääntäjiä itäväelle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1361937Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91887Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja178883- 60820
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.37808Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔47742- 73701
Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö278690Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat46683Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol34632