Ymmärsin, että vaaleissa Kokoomus toi esille, että on viimeinen hetki lopettaa velkaantuminen.
Työtä, sitä piti olla. 100 000 uutta työpaikkaa luvattiin, vaikka edellisen hallituksen jäljiltä työllisyys oli ennätyskorkea.
Piti pelastaa Suomi tuleville polville.
Heikoista piti pitää huolta ja kaikki osallistuvat.
Kuinkas sitten kävikään vaalien jälleen:
- velkarahalla veronalennuksia omalle etupiirille
- työllistämistoimien sijaan palkansaajan aseman heikentämistoimet
Koko kulunut hallituskausi on kysytty kokoomuslaisilta ja persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen.
Hiljaista on ollut. Aina on kysymys yritetty kääntää jonkun muun syyksi. Etenkin edellinen hallitus on ollut suosikkisyyllinen jopa persujen omiin tekemisiin.
Nyt kun vaalikautta on jäljellä enää puoli vuotta niin eväät näyttää olevan syöty.
Vain 2 % haluaisi tämän saman hallituskoalition uudestaan.
Velkajarrulla Kokoomus pakottaa seuraavan hallituksen jatkamaan valtion omaisuuden myyntiä.
Orpon hallitus pienentää voimakkaasti valtion tuloja seuraavalta hallitukselta:
- 6 miljardin Länsiratapommi
- miljardin yhteisöveroale
- parin miljardin veroale hyvä tuloisille
- jopa polttoaineveroalennus tehdään vasta 2027, jolloin verotulo tippuu vasta seuraavalta hallitukselta (n. 100 miljoonaa)
- 4 miljardin valtion omistuksen myynti vähentää osinkotuloja, kustannusvaikutusta ei ole esitetty.
Jos Orpon hallitus valitteli edellisen hallituksen velan korkomenoja, niin se jättää seuraavalle hallitukselle ennätyskorkomenot, mutta sen lisäksi isot kustannuserät ja valtion pienentyneet tulot.
Demokratia ei ole sama asia kuin enemmistövalta.
Ymmärsinkö minä kaiken väärin vai valehdeltiinko minulle ?
13
<50
Vastaukset 13
- Anonyymi00001
Liike Nytin puheenjohtaja Harry ”Hjallis” Harkimo sanoo, että kokoomus on tuhonnut politiikallaan Suomen talouden.
Kaikki alkoi Harkimon mukaan vuonna 1987 Harri Holkerin (kok) hallituksesta.
Vuosina 2011–2014 toimineen Jyrki Kataisen (kok) hallituksen Harkimo syyttää aloittaneen ”Suomen talouden lopullisen syksyn” ottaessaan 47 miljardia euroa velkaa.
– 38 vuoden aikana kokoomuksella on 30 vuotta ollut joko pääministerin tai valtiovarainministerin salkku, eli vastuuta on turha kierrellä, Harkimo sanoo tiedotteessa.
Sen paremmalta ei näytä Harkimon mukaan nykyisen, Petteri Orpon (kok), johtaman hallituksen toimet.
– Nyt voi jo sanoa, että Orpon hallitus tulee ottamaan historian suurimman velkapotin, Harkimo lausuu.
https://www.uutispeili.fi/index.php/2024/09/02/harkimo-toteaa-kokoomus-tuhonnut-suomen-taloutta-30-vuotta/
Näinä kaikkina vuosina on kokoomus ollut hallituksessa ja tuhonnut Suomea.
1987 – 1991 hallituksessa, pääministeri
1991 – 1995 hallituksessa, valtiovarainministeri
1995 – 1999 hallituksessa, valtiovarainministeri
1999 – 2003 hallituksessa, valtiovarainministeri
2003 – 2007 oppositiossa
2007 – 2011 hallituksessa, valtiovarainministeri
2011 – 2015 hallituksessa, pääministeri
2015 – 2019 hallituksessa, valtiovarainministeri
2019 – 2023 oppositiossa
2023 – 2027 hallituksessa, pääministeri
Vuoteen 1987 asti Suomi eli onnellista aikaa. Valtava lama alkoi juuri 1987. - Anonyymi00002
Nk vanhat puolueet ovat tuho Suomelle. Sdp kok kesk vihr vas rkp. Kaikki ovat vain ottaneet lainaa ja tuhonneet elämäämme. Leikkineet rahalla jakamalla sitä maailmalle. Meidän rahaamme.
Minä äänestän joko krp tai PS.
Muiden temput on nähty ja koettu 30-40 vuotta eteenpäin. - Anonyymi00003
Moni muukin ymmärsi väärin, mutta emme onneksi äänestäneet
valehtelijoita, joitten kannatus on nyt 2 %. - Anonyymi00004
Kaikille valehdeltiin. Osa uskoi.
- Anonyymi00005
Persu uskoo PS:ää aina ja horoskooppeja.
- Anonyymi00006
Hallitus teki laillisen ryöstön.
Pitää paikkansa että jälkeenpäin ihminen on viisaimmillaan, nythän on mahdollisuus korjata. Voi olla että kokoomus onkin seuraavassa hallituksessa kunhan suostuu demarien ehtoihin, kokoomuksella eteviä kansanedustajia kuhan ovat holhouksessa. Antti Lindtman ymmärtää ajaa oikeistolaista politiikkaa vasemmistolaisittain jotain Lipposen tyyliin ehkä sen sitten näkee, jos keskusta jättäytyy oppositioon.
- Anonyymi00007
Kokoomuksen rahat rikkaille politiikka ei kaikkia miellytä.
- Anonyymi00009
Eihän se voi miellyttää kuin rikkaita.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Eihän se voi miellyttää kuin rikkaita.
Silti on myös sellaisia, jotka äänestävät Kokoomusta ja luulevat sen jälkeen kuuluvansa rikkaiden klubiin.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Silti on myös sellaisia, jotka äänestävät Kokoomusta ja luulevat sen jälkeen kuuluvansa rikkaiden klubiin.
Valkokaulusköyhällistö on edelleen keskuudessamme:)
- Anonyymi00008
Tänään kuultiin uusia valheita.
- Anonyymi00012
Juuri näin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3341336Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan76933Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61823- 120693
Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt43680Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.64676Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38672- 49648
- 50606
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95552- 45537
- 32521
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9516Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515- 25505
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84485En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o32482- 79447
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8447Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21421