Sen kyllä huomaa, kotihoito ihan satunnaisesti tapahtuvaa, kun kierrokset ihan tyhmiä koivulasta pihlavaan, sampolaan ei niin mitään tolkkua, päivät menee ajaessa 10-20 kilometriä paikasta toiseen
Kenenkään kotona ei kerkeä kuin pikaiseen käymään, tajuaako johto kuinka tyhmää touhua ja rahantuhlausta, bensaa kuluu mutta mitä ehtii vanhuksen avuksi tekemään.
Lääkärit määrää kauheat määrät lääkkeitä että turtuu oloonsa.
Monta valitusta on hoivan ja palvelujen laadusta mutta harvoin ne auttaa mitä kun käsittelyajat niin pitkät, ehtii hoidettava kuolla.
Omaishoitajien tilanteita on myös käsittelyissä koska arvioijat eivät ymmärrä jos dementoitunutta omaista jututtavat niin puhuvat mitä sattuu ja kaunistelevat omaa tilannetta ja tarvetta apujen suhteen ja on viety hoitoisuutta vähemmäksi kun pitäisi lisätä ettei omaishoitaja väsy, usein itsekin jo iäkäs
Nyt lisätään vaan omaisille paineita
Itse sanon että vanhempien auttaminen on todella kovaa työtä, raskasta fyysisesti, kun hoitaa omat työnsä palkkatöissä, sitten omat piha ja kodinhoitonsa ja kulkee 100-120 km edestakaisin useampaan otteeseen viikossa varsinkaan syksypimeillä
Itse menetin 15 vuoden rumpassa ystävät, kumppanini, harrastukset.
Kun hoitajan hommani loppui niin olin itsekin ihan naatti, superväsynyt ja oikeastaan katkera siitä mitä menetin kun ei ollut kun päivätyö, kotityö ja vanhempieni kotona sisä- ja pihatyöt.
Suomalaiset on aina vaan heikommassa asemassa julkisen hoidon surkeutuessa, olen ollut laitoksissa (vanhainkoti, sairaala) töissä ikäni ja nähnyt sen laskun mitä palvelun ja hoidon ja ravitsemuksen suhteen on menty.
Vanhusten hoito surkeinta satakunnan alueella
Anonyymi-ap
0
<50
Luetuimmat keskustelut
- 1061271
Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku94888Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella31794- 66693
Karita Tykkä mennyt kihloihin.
Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.93632- 32625
S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan
S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist16584- 18568
Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa
Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta43523- 10476