Nimittäin valtakunnalliset ruokasuositukset. Ne eivät ole suosituksia, vaan käytännössä määräyksiä kaikissa kouluissa ja laitoksissa. Jos emäntä tekisi, niin kuin parhaaksi näkee, olisi hän hetkessä työtön.
Määräyksissä määrätään, miten paljon kasviksia ja hedfelmiä on syötävä. Opiskelevat nuoret eivät syö. He söisivät, jos olisi "lihaa ja perunaa" ym. OIKEAA RUOKAA. Kaikki tietävät, mitä on oikea ruoka. Salaatin lehdistä ei saa muuta kuin ilmavaivoja ja enegian vajausta, joka on korvattava energiajuomilla. Ja tulokset ovat monipuolisesti nähtävillä kaikenmoisina ylipainoina ja mielenterveyshäiriöinä yms.
Nyt on menneet tärkeät asiat poskelleen!
13
74
Vastaukset 13
- Anonyymi00001
Onkohan jotenkin ihme, että omat lapsenlapseni syövät kouluruokaa. Sanovat että joku ruoka ei nyt niin hyvää ole mutta syövät kuitenkin. Nälkäänsä syövät kun urheilevat, eivät pärjäisi muuten. Ei ole kauppaakaan ihan vieressä mistä hakisi namia tai vehnäleivonnaisia. Ehkä silläkin on merkitystä nuorille.
Syövät kyllä minullakin mitä pöytään laitan. Lihaa, keitetyt perunat ja porkkanat kuorineen uppoaa. Raasteita ja salaattia. Ruisleipää ja vettä, vain joskus jälkiruoissa matotuotteita kun laitan rahkaa tms. eivät kuulemma pidä maidosta. ?? Ennen joivat, eli tuo kotkotus on tullut koulun myötä.
Itse syön paljon kasviksia, on totta että usein pierettää, syön silti. - Anonyymi00002
Ilmavaiva on työväenluokkaisten vaiva
Ei ne kuuntele
Kuitu on hyvä, mutta se aiheuttaa vaivan
Ilmava ivan
Pyri ilmava ivaan ja pysyt kondiksessa seon hyvä - Anonyymi00003
EVÄÄT KOULUUN mukaan.
- Anonyymi00004
Suomal vanhemmat ei välitä.!
- Anonyymi00005
ORJAKANSA tottelee tyhnyyttään ja koska RUOTSIN ROISTOT tuhonneet itsetunnon ja mielen.
Nälkä on paras mauste, suola herrojen herkku, kyllä sitä syö ennen kuin selkäänsä ottaa.
- Anonyymi00006
Kun katsoo ympäri Suomea koulujen ruokalistoja, niin kasvisruoka ei ole missään pääruokana vaan vaihtoehtona. Köyhimmissä kunnissa ei tarjota kasvisruokaa edes vaihtoehtona.
Kouluruoka ei myöskään saa olla lasten pääateria, vaan kotien täytyy huolehtia myös lapsilleen lämmin ateria illemmalla aamu-väli- ja iltapalan lisäksi.
Kaikilla kunnilla on myös rajoituksensa kuinka paljon kouluruoka/ateria saa maksaa.- Anonyymi00007
Kolmella-neljällä eurolla tekee todella hyvän annoksen, jos itse tekee.
- Anonyymi00009
Aloittajan(kin) kannattaa kehittyä, uusia ajatteluaan ja muuttaa tälle vuosisadalle. Tämä sairas kansa tarvitsee enemmän kasviksia, salaatteja, hedelmiä, marjoja ... Ja koulu on paikka, jossa se(kin) asia pitää opettaa, koska kotona asuu muumioita viime vuosisadalta.
- Anonyymi00010
Tämä muumio nelkytluvun puolivälistä on tällainen: 180 cm 72 kg kaikki laboratoriotulokset raja-arvoissaan, verenpaine kuten nuorena, tukka hartioille. Liuta lapsenlapsia, kaikki ylipainoisia kuka vähemmän ja kuka erittäin paljon enemmän.
En sano sanaakaan heille tästä asiasta, ei ole minun asiani. Jos ylioppilaaksi ja ++ kouluttautunnut ei osaa hoitaa itseään, niin ei osaa.
Minä en muuta tapojani, näillä mennään loppuun asti. - Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
Tämä muumio nelkytluvun puolivälistä on tällainen: 180 cm 72 kg kaikki laboratoriotulokset raja-arvoissaan, verenpaine kuten nuorena, tukka hartioille. Liuta lapsenlapsia, kaikki ylipainoisia kuka vähemmän ja kuka erittäin paljon enemmän.
En sano sanaakaan heille tästä asiasta, ei ole minun asiani. Jos ylioppilaaksi ja kouluttautunnut ei osaa hoitaa itseään, niin ei osaa.
Minä en muuta tapojani, näillä mennään loppuun asti.Mikähän mahtaa olla pielessä, jos / kun "ei osaa" ?
- Anonyymi00011
Koulukeittiö ei ole gourmet-ravintola. Kouluruokaa on harvassa maassa.
Oppilaat saisivat olla kiitollisia, että koulu (yhteiskunta) tarjoaa heille ruuan,
että he jaksavat koulupäivän.
Sen sijaan nirsoillaan.
Kotona äiti voi sitten laittaa niitä ihania herkkuja, jotka ovat lapsen
lempiruokia.- Anonyymi00012
Maalaisjärki on kadonnut, onneksi vain aika harvoilta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1062215- 103886
- 66833
- 46800
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???21746Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha517716Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76640- 64615
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23590- 57561