"Vasemmistoliitto esittää veroja, joilla julkisen talouden tilanne paranisi noin yhdeksällä miljardilla eurolla."
Muunmuassa :
Perintö- ja lahjaverouudistuksella saataisiin 100 miljoonaa lisää rahaa valtion kassaan.
Yhteisövero korotettaisiin 21 prosenttiin, ja siitä hyödyttäisiin puolueen mukaan 1,3 miljardia euroa.
Ajoneuvoveron kevennys peruttaisiin ja saataisiin 50 miljoonaa euroa. Työkoneiden polttoaineen verotuki leikattaisiin, ja rahaa tulisi sata miljoonaa.
Myös polttoturpeen verotukien lakkauttaminen on listalla. Se toisi 80 miljoonaa euroa.
Puupohjaisten polttoaineiden verotuen poistaminen toisi 400 miljoonaa euroa.
Maatalouden fossiilisen energiaveron palautuksen poistaminen toisi 40 miljoonaa.
Toisinsanoen natsiverotuksen kohteena ovat Tavalliset autoilijat, maanviljelijät,yritykset monin eri tavoin.
Yritysten yhteisövero menisi varmasti suoraan tuotteisiin eli kallimpi kuluttajalle oli firma mikä hyvänsä ja tuote mikä tahansa eli ruuan hinta ylös, polttoaineet jne jne, polttoturve ajetaan taas alas eli omavaraisuus kärsii energian hinta nousee, maataloudelle haittaa työkoneiden polttoaine energiavero jne entisestään nostavat ruuan hintaa, työkoneiden polttoaineiden tuki pois joten kuljetus (ruoka,bussit,työmaakoneet aivan kaikki) hinnat pilviin ja kustannukset.
Tuloksena rikkaat kirjoille ulkomaille viro/ruotsi yms verot menee sinne, yrityksiä konkurssiin kun kustannukset pilvissä verotuloja jää saamatta, ruoka kallistuu varastelu lisääntyy kun ihmisten on saatava ruokaa edes, kurjistuminen tulee olemaan ennennäkemätöntä ja vihervassarit hurraavat.
Pellepuolue esiintyy köyhien puolustajana mutta haluaa tuhota ruuantuotannon, kaiken mahdollisen liikenteen ruuantoimitus kaupoille yms näin kallistaen köyhän elämää moninkertaisesti.
Mitähän vassarit polttelee puoluetoimistossaan kun eivät näe näiden typerien toimien vaikutusta laajemmin ihmisiin?
Tässä oli siis listattuna vain pieni osa noista ehdotuksista, iltasanomien uutiseen suora linkki jossa on koko lista:
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012230934.html
Vasemmiston uskomaton lista
Anonyymi-ap
0
<50
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3891623Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan851092Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.94952Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63869Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49778Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43773- 60730
- 121725
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K10708- 39689
- 57646
- 50626
- 45567
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o34565Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 33555
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48535Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85518- 84514
- 49503