Kysyn teidän mielipidettänne

Anonyymi-ap

Mulla ei ole yhtään ystävää jonka kanssa tapailisin ja juttelisin. Äitiäni näen joka päivä, autan häntä kaikissa asioissa. Entisen työkaverin ja entisen poikaystävän siskon kanssa viestittelen. Olen asunut yksin lähes koko aikuisikäni, olen 63v. Saan suurta iloa kun voin kotonani nukkua milloin haluan, syödä mitä haluan, siivota milloin haluan. Kukaan ei valita,vaadi,rutise. Mun mielestä paratiisi. Olenko mielestänne sairas?

302

405

Vastaukset 302

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Miten niin sairas? Mielestäni olet terveempi kuin moni riippuvuussuhteessa roikkuva.

On tervettä olla tyytyväinen sellaiseen elämään, jonka on itselleen luonut. Luettelet monta ihanaa asiaa, joita yksin eläminen mahdollistaa. Hyvää jatkoa!

• Anonyymi00004

Kiitos sanoistasi <3

• Anonyymi00005

Sinusta siis ystävät on riippuvuussuhde. Jos noin ajattelee niin kanntaa olla yksin.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Sinusta siis ystävät on riippuvuussuhde. Jos noin ajattelee niin kanntaa olla yksin.

Ja onneksi olenkin! Aah, tänäänkin menin päikkäreille kun siltä tuntui.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Ja onneksi olenkin! Aah, tänäänkin menin päikkäreille kun siltä tuntui.

Mikä väsyttää päivällä että täytyy päikkärit ottaa

• Anonyymi00068
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Tein vuosia epäsäännöllistä vuorotyötä. Tosi usein unet ennen seuraavaa työvuoroa jäi vähiin tai jopa nolliin. Olin aina väsynyt. Noiden vuosien jälkeen päätin että jos mulla on elämässä mahdollisuus mennä nukkumaan silloin kun väsyttää, teen niin.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Tein vuosia epäsäännöllistä vuorotyötä. Tosi usein unet ennen seuraavaa työvuoroa jäi vähiin tai jopa nolliin. Olin aina väsynyt. Noiden vuosien jälkeen päätin että jos mulla on elämässä mahdollisuus mennä nukkumaan silloin kun väsyttää, teen niin.

Kuinka kauan tästä on? Sulla on hirmusesti univajetta kun nukut hyvin yöllä ja silti päivällä väsyttää. Sulla menee vuorokaudesta paljon aikaa nukkumiseen ja se tuo sun elämään sisältöä/iloa?

• Anonyymi00113
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Kuinka kauan tästä on? Sulla on hirmusesti univajetta kun nukut hyvin yöllä ja silti päivällä väsyttää. Sulla menee vuorokaudesta paljon aikaa nukkumiseen ja se tuo sun elämään sisältöä/iloa?

Nukkuminen on kivaa ja etenkin, kun voi nukkua silloin kun huvittaa ja nukuttaa. Olemme mieheni kanssa nyt eläkkeellä ja käymme illalla n. 22.30 nukkumaan, aamulla useimmiten nousemme aamukahville 4-5 aikaan. (:lta aamupuuro, n.9:ltä eka päikkärit, jollei olla asioilla. Ruokailu n. klo 13 ja sen jälkee toiset päikkärit. Minulla ne venähtävät parituntisiksi. Sitten kahvia ja leipää ja jotain pientä iltapalaa ja ajan kuluttamista. Eli minulla lukemista ja miehellä pelit tai tv.n katsominen.
        Kirjoja tulee luettua n. 3kpl viikossa ja uutisvirtaa pitkin päivää läppäriltä.
        Ihanaa, kun ei pakollisten menojen lisäksi tarvitse tressata mistään, kyllä aiemmin sai valvoa ja tressata kylliksi, mm. 17 omaishoitajuutta 24/7.

• Anonyymi00114
        Anonyymi00113 kirjoitti:

Nukkuminen on kivaa ja etenkin, kun voi nukkua silloin kun huvittaa ja nukuttaa. Olemme mieheni kanssa nyt eläkkeellä ja käymme illalla n. 22.30 nukkumaan, aamulla useimmiten nousemme aamukahville 4-5 aikaan. (:lta aamupuuro, n.9:ltä eka päikkärit, jollei olla asioilla. Ruokailu n. klo 13 ja sen jälkee toiset päikkärit. Minulla ne venähtävät parituntisiksi. Sitten kahvia ja leipää ja jotain pientä iltapalaa ja ajan kuluttamista. Eli minulla lukemista ja miehellä pelit tai tv.n katsominen.
        Ihanaa, kun ei pakollisten menojen lisäksi tarvitse tressata mistään, kyllä aiemmin sai valvoa ja tressata kylliksi, mm. 17 omaishoitajuutta 24/7.

korjaus: 8:lta aamupuuro

• Anonyymi00115
        Anonyymi00113 kirjoitti:

höh, 17 vuotta, tulipa huolimattomasti tarkistettua, olisikohan päikkärien aika :D

• Anonyymi00120
        Anonyymi00113 kirjoitti:

Sinulla on mies. Vaikka te ette puhu koko ajan niin se toinen tuo turvaa ja läsnäoloa. Samoin ystävän ei tarvi höpöttää koko ajan . Se hiljainen läsnäolo tuo turvaa,lohtua ja hyväksyntää. Kun täällä puhutaan kun ystävät höpöttää koko ajan. Ystävyys voi olla myös hiljaista läsnäoloa. Tämä nyt niille joilla on huonoja ystävyyssuhteita ja valittavat kuin ystävät käyttävät hyväksi.

• Anonyymi00207
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Et ilmeisesti koe nukkumista nautinnoksi. Mulle se on suurin nautinto

• Anonyymi00231
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ei ole niin kauhean harvinaista, että ystävyyssuhde on myös riippuvuussuhde.

Tässäkin ketjussa moni ei tulisi toimeen ilman ystäviä, joille saa vuodattaa huolensa, jakaa ilonsa, nauraa yhdessä, käydä kahvilassa jne.

• Anonyymi00234
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Juuri niin! Kannattaa hyvinkin! Täällä yksi vapaa ja onnellinen.

• Anonyymi00235
        Anonyymi00054 kirjoitti:

On kiva ottaa päikkärit ettei tarvi selittää tinkojille että mikä väsyttää 😄

• Anonyymi00241
        Anonyymi00231 kirjoitti:

Ei ole niin kauhean harvinaista, että ystävyyssuhde on myös riippuvuussuhde.

Tässäkin ketjussa moni ei tulisi toimeen ilman ystäviä, joille saa vuodattaa huolensa, jakaa ilonsa, nauraa yhdessä, käydä kahvilassa jne.

Tiedätkö mitä riippuvuussuhde tarkoittaa?

Esim kahvilassa ja tapahtumissa käymistä kutsutaan sosiaaliseksi kanssakäymiseksi.

Sinä voit pysyä kotona yksin hiljaa. Hipihiljaa

• Anonyymi00248
        Anonyymi00241 kirjoitti:

Tiedätkö mitä riippuvuussuhde tarkoittaa?

Esim kahvilassa ja tapahtumissa käymistä kutsutaan sosiaaliseksi kanssakäymiseksi.

Sinä voit pysyä kotona yksin hiljaa. Hipihiljaa

Juurikin näin.
        Riippuvuus on eri asia kuin ystävyyssuhde.
        Ihminen voi olla sairaalla tavalla riippuvainen myös ystävästään/ystävistään, mikä ei tietenkään ole hyvä asia.
        Ystävistä ei yleensä olla riippuvaisia, vaan se on ainoastaan hyvä ystävyyssuhde, joka perustuu molempine ystävysten tarpeisiin ym. haluun olla toiselle hyvä ystävä.
        Ystävyys ei vaadi edes kovin tiivistä tapaamista, voi tavata harvemminkin.

• Anonyymi00287
        UUSI
        Anonyymi00207 kirjoitti:

Et ilmeisesti koe nukkumista nautinnoksi. Mulle se on suurin nautinto

Tietenkin koska uni on tärkeää ihmiselle. Mutta minä elä nukkumista varten

• Anonyymi00288
        UUSI
        Anonyymi00235 kirjoitti:

On kiva ottaa päikkärit ettei tarvi selittää tinkojille että mikä väsyttää 😄

Tiesitkö että on sairauksia jotka aiheuttaa väsymystä

• Anonyymi00294
        UUSI
        Anonyymi00054 kirjoitti:

"Mikä väsyttää päivällä että täytyy päikkärit ottaa"

Tämmöisiltä typeriltä uteluilta välttyy kun on yksin. Ei tarvi tinkojille tehdä tiliä päikkäreistään 😊

• Anonyymi00299
        UUSI
        Anonyymi00287 kirjoitti:

Tietenkin koska uni on tärkeää ihmiselle. Mutta minä elä nukkumista varten

Tuskin kukaan "elää nukkumista varten".

Jos toinen toteaa että nukkuminen on nautinto niin eihän se tarkoita että elää sitä varten.

Miten vinksahtanutta argumentointia...

Jos pitää vaikka iltateestä nautintona, niin samalla kaavalla tarkoittaako sinun maailmassa että elää teen juomista varten?

• Anonyymi00002

Teen samaa, välillä käyn kirjastossa tai museoissa.
      Välillä kuin hyviä viinejä ja pelaan.

• Anonyymi00003

Jos voit hyvin ja nautit siitä ettet tarvitse sosiaalista kanssakäymistä niin asiat on hyvin. Sinulla ei ole tarve nähdä ihmisiä ja silti elät mielekästä elämää ilman ystäviä niin hyvä niin. Jotkut ihmiset kaipaa liveseuraa ja ystäviä joiden kanssa viettää aikaa ja tehdä asioita yhdessä. Jos sinä nautit samoista asioista yksinäsi eli tykkää käydä yksin kahvilassa kahvilla. ravintolassa yksin syömässä, harrastaa yksin.Onnellisuus on eri ihmisille eri asioita ja sinä olet onnellinen ilman ystäviä

Ei se tarkoita jos sulla olis ystäviä ettet voisi elää itsnäisesti. Vai puhutko parisuhteesta. Harvoin ystävät asuvat yhdessä vaan omissa kodeissaan. Minulla on ystäviä ja silti asun yksin ja huolehdin itse arjestani.

• Anonyymi00006

Sulla ei taida olla kokemusta hyvistä ystävistä. Sinulla on ihmeellisiä ystäviä ollut jos he määräävät milloin nukut, siivoat,syöt.

• Anonyymi00007

Oletko kateellinen, kun joku osaa olla onnellinen omassa elämässään? Vai miksi haluat mitätöidä toisen hyvän elämän?

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Oletko kateellinen, kun joku osaa olla onnellinen omassa elämässään? Vai miksi haluat mitätöidä toisen hyvän elämän?

En ole.Kyllähän minäkin saan nukkua, siivota,syödä milloin haluan. Hän puhuu kun kukaan ei valita, vaadi ja rutise. Hyvät ystävät ei toimi noin. En mitätöi vaan mietin ettei hän tarvitse ketään jonka kanssa jutella, vaihtaa ajatuksia ja mielipiteitä. Ohan hänellä toki äiti ja viestittelykaverit. Mutta se ettei kaipaa mitään muuta elämäänsä.Sehän on hänelle hienoa.Jos äidin seura riittää niin hyvä niin. Olenko siis kateellinen niin en ole.Mistä minun pitäisi olla kateellinen?

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

En ole.Kyllähän minäkin saan nukkua, siivota,syödä milloin haluan. Hän puhuu kun kukaan ei valita, vaadi ja rutise. Hyvät ystävät ei toimi noin. En mitätöi vaan mietin ettei hän tarvitse ketään jonka kanssa jutella, vaihtaa ajatuksia ja mielipiteitä. Ohan hänellä toki äiti ja viestittelykaverit. Mutta se ettei kaipaa mitään muuta elämäänsä.Sehän on hänelle hienoa.Jos äidin seura riittää niin hyvä niin. Olenko siis kateellinen niin en ole.Mistä minun pitäisi olla kateellinen?

Tuo viimeinen on hyvä kysymys. Monille voi olla vaikeaa ymmärtää muiden elämää!

• Anonyymi00018
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Tuo viimeinen on hyvä kysymys. Monille voi olla vaikeaa ymmärtää muiden elämää!

Olen aina ajatellut sen olevan noin! Luulen että minua ovat työkaverit pitäneet kummajaisena juuri tuon takia! Mutta ymmärrän todella hyvin erilaisia ihmisiä ja kahdessa lapsessani on ihan samoja piirteitä kuin minussa! Joten meille se ei ole mikään ongelma!

• Anonyymi00033

Kyllä minulla on ollut useita hyviä ystäviä. Sain nauttia nauruista ja yhdessäolosta. Se on koettu, ei kiinnosta enää. Samoin kuin seurustelu : oli pari vuotta ihanaa rakkautta ja mukavaa seksiä. Hiipui, kuten kuuluukin. Ei kiinnosta enää.

• Anonyymi00151
        Anonyymi00008 kirjoitti:

"Hyvät ystävät ei toimi noin."

Jos ei ole hyviä ystäviä niin ei kannata kyllä huonojakaan sietää. Vain siksi että joku pitää olla.

• Anonyymi00192
        Anonyymi00151 kirjoitti:

"Hyvät ystävät ei toimi noin."

Jos ei ole hyviä ystäviä niin ei kannata kyllä huonojakaan sietää. Vain siksi että joku pitää olla.

No ei tietenkään mutta sen takia haukkua muidenkin läheiset ystävät ja minut hyväksikäyttäjäksi kun hänellä itsellään ei ole ihmissuhteet onnistuneet. Kun hänen ystävänsä ovat käyttäytyneet huonosti niin kenenkään muun ystävät eivät osaa myöskään. Hänestä kaikki joilla on läheisiä ja ns sydänystäviä käyttävät hyväksi ja ovat ikäviä /rasittavia.

• Anonyymi00236
        Anonyymi00192 kirjoitti:

No ei tietenkään mutta sen takia haukkua muidenkin läheiset ystävät ja minut hyväksikäyttäjäksi kun hänellä itsellään ei ole ihmissuhteet onnistuneet. Kun hänen ystävänsä ovat käyttäytyneet huonosti niin kenenkään muun ystävät eivät osaa myöskään. Hänestä kaikki joilla on läheisiä ja ns sydänystäviä käyttävät hyväksi ja ovat ikäviä /rasittavia.

Sinä tunnut rasittavalta.

• Anonyymi00258
        Anonyymi00192 kirjoitti:

Aika rajut johtopäätökset vedit, sulla varmaan omat syysi.

• Anonyymi00270
        Anonyymi00192 kirjoitti:

En todellakaan ole tuollaista sanonut! Huh mitä sanomisteni vääntelyä. Joku syy sinullakin kai on tulkintaasi.

• Anonyymi00271
        Anonyymi00008 kirjoitti:

"En mitätöi vaan mietin ettei hän tarvitse ketään jonka kanssa jutella"

Miksi yrität kaivaa jotain omituista siinä ettei tarvitse ketään. Mitä se sinua liikuttaa? 😳 Jokainen elää tavallaan.

• Anonyymi00283
        UUSI
        Anonyymi00270 kirjoitti:

En todellakaan ole tuollaista sanonut! Huh mitä sanomisteni vääntelyä. Joku syy sinullakin kai on tulkintaasi.

Anteeksi. ketjussa on ihmisiä jotka eivät usko että ystävillä on hyvä tarkoitusperiä kuten " Kyllä!! Kaikki läheiset vaatii aina jotain: huomiota, läsnäoloa, apua, kuuntelemista, jnejne loputtomiin vaatii vaatii vaatii . Oli lapsi , puoliso,ystävä ,vanhempi, aina vaaditaan."

"Haloo! Apua saa vaikka kuinka paljon kun sitä tarvii! Pitäiskö mun väkisin pitää yllä ihmissuhteita JOTTA SAAN APUA SITTEN KUN TARVIIN? no hyi helvetti millasta laskelmointia. Tiedän kyllä että moni laskelmoi ihmissuhteissaan. Sitä kaverimpia ollaan mitä isompi pakettiauto jollain on. Jne"

ja pyydän anteeksi. Mutta minun ystäväni ei ole tuollaisia kuten noissa lainauksissa olevissa kerrotaan ystävien olevan.

kaikkea hyvää sinulle

• Anonyymi00289
        UUSI
        Anonyymi00271 kirjoitti:

"En mitätöi vaan mietin ettei hän tarvitse ketään jonka kanssa jutella"

Miksi yrität kaivaa jotain omituista siinä ettei tarvitse ketään. Mitä se sinua liikuttaa? 😳 Jokainen elää tavallaan.

Liikuttaa sen verran että monella tulee elämässään tilanteita joissa tarvitsee toisen tukea ja apua.

• Anonyymi00300
        UUSI
        Anonyymi00289 kirjoitti:

Liikuttaa sen verran että monella tulee elämässään tilanteita joissa tarvitsee toisen tukea ja apua.

"Liikuttaa sen verran että monella tulee elämässään tilanteita joissa tarvitsee toisen tukea ja apua"

Huolehdi omasta elämästäsi. Ja anna toisten elää omaansa.

• Anonyymi00010

Et ole sairas jos voit hyvin , nautit elämästä ja elät mielekästä elämää. Mikään ei ahdista ja masenna. Olet onnellinen.

• Anonyymi00012

Et ole mikään sairas. Olet ihminen, joka viihtyy yksin. Etkä ole riippuvainen muista.
      Kavereita tulee, jos on tullakseen. Lisäksi kaveruus perustuu pitkälti juoruamiseen ja juonimiseen. Kuten se ompelukerho -teoria. Aina siitä puhutaan pahaa, joka on poissa paikalta. Mutta kun kaikki on paikalla, ei kellään ole enään mitään puhuttavaa.
      Nykyajan sosiaalisuus perustuu lähinnä höpöttämiseen. Se, joka puhuu eniten, määritellään sosiaaliseksi.

• Anonyymi00013

kaveruus on eri asia kuin ystävyys. Itse en juorua ja juonittele mun ystävien kaa. Minkälaisia ystäviä teillä oikein on ?Sinusta siis sosiaalisuus on höpöttämistä. Kun sinä harrastat esim liikuntaa ystävien kaa niin se ei ole sosiaalisuutta jos sinä et koko aja puhu ja höpötä. Sosiaalisuus on sitä että viihtyy muiden seurassa.

• Anonyymi00014

Ystävyys ei tarkoita että on riippuvainen toisesta. Teillä on ihan ihmeellinen ja vääristynyt ajatusmaailma hyvästä ystävyydestä.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ystävyys ei tarkoita että on riippuvainen toisesta. Teillä on ihan ihmeellinen ja vääristynyt ajatusmaailma hyvästä ystävyydestä.

No joo joo. Ai säkin tajusit nyt huomauttaa tuosta asiasta. On paljon niitäkin, jotka ei selviä yksin. Tarvii väkisin jonkun kaveriksi tai "ystäväksi". Ääripään esimerkkinä vuosikymmeniä onnettomissa, esim. väkivaltasuhteissa olevat ihmiset, koska yksin ei pärjää millään. Jonkun narsisti-sekopään kanssa viettää koko elämän.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Jos ihminen viihtyy ja pärjää yksin. Silloinhan hän ei ole riippuvainen muista. Ei ole millään tavalla pois sun "ystävistäsi" tai kenenkään käsityksestä "ystävyydestä".
        Aloittaja ei siis ole sairas. Vaan vahva ihminen.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

No joo joo. Ai säkin tajusit nyt huomauttaa tuosta asiasta. On paljon niitäkin, jotka ei selviä yksin. Tarvii väkisin jonkun kaveriksi tai "ystäväksi". Ääripään esimerkkinä vuosikymmeniä onnettomissa, esim. väkivaltasuhteissa olevat ihmiset, koska yksin ei pärjää millään. Jonkun narsisti-sekopään kanssa viettää koko elämän.

Nyt ei ole kyse parisuhteesta vaan ystävyydestä. Mitä tarkoitat ettei pärjää yksin? eikö siihen tarkoitukseen ole auttamistahoja?

• Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Jos ihminen viihtyy ja pärjää yksin. Silloinhan hän ei ole riippuvainen muista. Ei ole millään tavalla pois sun "ystävistäsi" tai kenenkään käsityksestä "ystävyydestä".

Joo. Mutta miksi edes miettii että onko sairas jos voi hyvin, nauttii elämästä ja elää mielekästä elämää. Mikä saa edes ajattelee että olisi sairas jos elämä on hyvää?

• Anonyymi00020
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä kanssasi! Olen itsenäinen ja tykkään tehdä asioita yksin!

• Anonyymi00021
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Se on hienoa jos viettää kaiket päivät kotona tai äitinsä seurassa. Voi kysyä miksi hän ei halua ystäviä elämäänsä että onko hänestä ihmiset niin pahoja ? Kiinnostaa tietää mitä muuta hän tekee kuin nukkuu ,siivoaa ja syö kotona. Jos se tuo suurta iloa.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä kanssasi! Olen itsenäinen ja tykkään tehdä asioita yksin!

voi sitten kysyä miksi ei viihdy muiden seurassa. Kun kerta teet samoja asiota yksin mitä muut tekee toisten seurassa niin millasia tunteita se herättää. Esim käyt yksin kahvilassa ja tapahtumissa ja et pääse jakaa ajatuksia ja kokemuksia kenenkään kanssa ,niin se tekee sinut onnelliseksi niin mikä siinä saa se ilon tunteen aikaan?

• Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Etkö tunne ikinä haikeutta kun et pääse jakaa kokemuksia ja elämyksiä kenenkään muun kanssa? Eikö ole tarvetta jakaa ajatuksia kenenkään kanssa? Eikö koskaan tule tunnetta vaihtaa mielipiteitä vaan sä menet esom elokuviin, konserttiin , teatteriin ja tunnet valtaisaa onnea siitä kun saat pitää mielipiteet omana tietonasi jakamatta ja keskustelematta tunteista joita ne herätti?

• Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Se on hienoa jos viettää kaiket päivät kotona tai äitinsä seurassa. Voi kysyä miksi hän ei halua ystäviä elämäänsä että onko hänestä ihmiset niin pahoja ? Kiinnostaa tietää mitä muuta hän tekee kuin nukkuu ,siivoaa ja syö kotona. Jos se tuo suurta iloa.

Ei ole ihmiset minusta pahoja. Pääosin. Jokainen ihmissuhde vaatii aina multa jotain. Nykyään äidistäni huolehtiminen vie paljon energiaa, ei riitä enää muille. On ollut monia hyviä ystäviä nuorena ja aikuisena. Suhteet päättyi kun elämät oli niin kaukana toisistaan. Olen seurustellut 2 kertaa. Joo oli rakkaus kivaa. Mut liian rasittavaa, aina vaaditaan multa huomiota. Kyselin että olenko mielestänne sairas, koska näyttää siltä että lähes kaikki haluaa puolison,kumppanin, ystäviä. No sinä vastasit, kiitos.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Ei ole ihmiset minusta pahoja. Pääosin. Jokainen ihmissuhde vaatii aina multa jotain. Nykyään äidistäni huolehtiminen vie paljon energiaa, ei riitä enää muille. On ollut monia hyviä ystäviä nuorena ja aikuisena. Suhteet päättyi kun elämät oli niin kaukana toisistaan. Olen seurustellut 2 kertaa. Joo oli rakkaus kivaa. Mut liian rasittavaa, aina vaaditaan multa huomiota. Kyselin että olenko mielestänne sairas, koska näyttää siltä että lähes kaikki haluaa puolison,kumppanin, ystäviä. No sinä vastasit, kiitos.

Äitisi hoitaminen vie paljon energiaa mutta olet onnellinen ja elät mielekästä elämää niin sehän riittää. Sinä et halua ystäviä koska ystävät ovat rasittavia. Ovatko he silloin ystäviä jos he rasittavat sinua? kysynpähän vaan.Onko sinulla oletus kun ystävät ovat rasittavia niin kuitenkin heidän kanssaan vietetään aikaa vaikka. sinun ystäväsi siis vaativat sinulta huomiota? millaista huomiota ja kyseessä on ystävä joka kuuntelee, välittää, arvostaa sinua,tukee ja nauraa kanssasi ,jaatte ajatuksia ja olette tasavertaisessa vuorovaikutuksessa?

• Anonyymi00028
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Kun parisuhde on rankkaa niin sen takia ei voi olla ystäviä? näinkö ajattelet. Jos parisuhde ei toimi niin ei toimi ystävyyssuhteet. Sinä puhut parisuhteesta kun kyse on nyt ystävyydestä. Saa käsitykset ettet halua ystäviä koska sinulla on ollut huonoja parisuhteita.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Äitisi hoitaminen vie paljon energiaa mutta olet onnellinen ja elät mielekästä elämää niin sehän riittää. Sinä et halua ystäviä koska ystävät ovat rasittavia. Ovatko he silloin ystäviä jos he rasittavat sinua? kysynpähän vaan.Onko sinulla oletus kun ystävät ovat rasittavia niin kuitenkin heidän kanssaan vietetään aikaa vaikka. sinun ystäväsi siis vaativat sinulta huomiota? millaista huomiota ja kyseessä on ystävä joka kuuntelee, välittää, arvostaa sinua,tukee ja nauraa kanssasi ,jaatte ajatuksia ja olette tasavertaisessa vuorovaikutuksessa?

Sinä haluat hakaa ja kokea yhdessä. Minä saan suurimman ilon ja nautinnon kun kukaan ei häiritse kokemustani. Esim luonnossa kulkeminen, metsän pohjan todella voimakas tuoksu, värien kauneus... kaikki tuo ja muu. Jos joku hölisee vieressä, en huomaa noita ihania asioita. Hölinä vie kaiken huomion. Älä nyt järkyty, mutta me ihmiset ollaan hyvin erilaisia. Jo teini-iässä moni kaveri haaveili poikaystävästä, nuorena aikuisena moni halusi parisuhteen ja perheen, jopa ihan epätoivoisesti. Minä en koskaan. Ajattelin jo noin 8vuotiaana että en ikinä mene naimisiin enkä tee lapsia. Tämä minun elämäntapa ei tarkoita että jotenkin halveksisin muita elämäntapoja. Tosi usein on kuviteltu että pidän muita elämäntapoja haluavia tyhminä,typerinä,säälittävinä. En ikinä. Olen iloinen aina kun joku löytää kumppanin, kun on sitä halunnut. Tai ystävän.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Sinä haluat hakaa ja kokea yhdessä. Minä saan suurimman ilon ja nautinnon kun kukaan ei häiritse kokemustani. Esim luonnossa kulkeminen, metsän pohjan todella voimakas tuoksu, värien kauneus... kaikki tuo ja muu. Jos joku hölisee vieressä, en huomaa noita ihania asioita. Hölinä vie kaiken huomion. Älä nyt järkyty, mutta me ihmiset ollaan hyvin erilaisia. Jo teini-iässä moni kaveri haaveili poikaystävästä, nuorena aikuisena moni halusi parisuhteen ja perheen, jopa ihan epätoivoisesti. Minä en koskaan. Ajattelin jo noin 8vuotiaana että en ikinä mene naimisiin enkä tee lapsia. Tämä minun elämäntapa ei tarkoita että jotenkin halveksisin muita elämäntapoja. Tosi usein on kuviteltu että pidän muita elämäntapoja haluavia tyhminä,typerinä,säälittävinä. En ikinä. Olen iloinen aina kun joku löytää kumppanin, kun on sitä halunnut. Tai ystävän.

Mä en ymmärrä. Jos sinä käyt esim teatterissa niin sinun ystävät höpisevät sinulle.Eikö sinulla ole kanttia sanoa että jutellaan näytelmän jälkeen.Mä en ymmärrä miksi se parisuhde pitää sotkea ystäviin. ne on ihan eri asioita.Sinä et voi käydä elokuvissa koska sinun ystävät höpöttää sinulle. Eikö heillä ole mitään tilannetajua ja miksi heillä on tarve hölistä eikä keskittyä siihen esitykseen.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00030 kirjoitti:

joo ihmiset on erilaisia. jos erakoituminen tuottaa onnellisuutta niin sehän on hienoa.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Mitä muuta teet kuin kuljet luonnossa? kuuluuko elämään muuta kuin luonnossa liikkuminen

• Anonyymi00040
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Mä en ymmärrä. Jos sinä käyt esim teatterissa niin sinun ystävät höpisevät sinulle.Eikö sinulla ole kanttia sanoa että jutellaan näytelmän jälkeen.Mä en ymmärrä miksi se parisuhde pitää sotkea ystäviin. ne on ihan eri asioita.Sinä et voi käydä elokuvissa koska sinun ystävät höpöttää sinulle. Eikö heillä ole mitään tilannetajua ja miksi heillä on tarve hölistä eikä keskittyä siihen esitykseen.

En ikinä käy teatterissa enkä elokuvissa. Liikaa häiriötekijöitä.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Etkö tunne ikinä haikeutta kun et pääse jakaa kokemuksia ja elämyksiä kenenkään muun kanssa? Eikö ole tarvetta jakaa ajatuksia kenenkään kanssa? Eikö koskaan tule tunnetta vaihtaa mielipiteitä vaan sä menet esom elokuviin, konserttiin , teatteriin ja tunnet valtaisaa onnea siitä kun saat pitää mielipiteet omana tietonasi jakamatta ja keskustelematta tunteista joita ne herätti?

En käy missään tapahtumissa. Ei kiinnosta yhtään.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Kyllähän minä nautin myös yksinolosta mutta itse en ole sellainen henkilö että menen kahvilaan yksin istumaan tai lähden matkalle yksin.Minusta on mukava kuulla toisen ajatuksia ja kuulumisia.Jos se pelkkä yksinolo tekee onnelliseksi niin hyvä niin. Ja saa sisältöä elämään sillä yksin ololla niin mikäs siinä.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Miksi hänen pitäisi haluta ystäviä elämäänsä? Eikö saa olla tyytyväinen vähempään?

• Anonyymi00048
        Anonyymi00022 kirjoitti:

voi sitten kysyä miksi ei viihdy muiden seurassa. Kun kerta teet samoja asiota yksin mitä muut tekee toisten seurassa niin millasia tunteita se herättää. Esim käyt yksin kahvilassa ja tapahtumissa ja et pääse jakaa ajatuksia ja kokemuksia kenenkään kanssa ,niin se tekee sinut onnelliseksi niin mikä siinä saa se ilon tunteen aikaan?

Mikä siinä on, että ihminen ei saisi olla tyytyväinen ja jopa onnellinen käydessään yksin kahvilassa?

Minusta ainakin on suorastaan ihanaa saada istua yksin kahvilapöytään ja nauttia kahvista kaikessa rauhassa kenenkään häiritsemättä höpinöillään. En nyt oikein jaksaisi kuunnella jonkun edellispäiväisistä toilailuista. Nautin mieluummin siitä kahvista.

Ymmärrän kyllä, että on sellaisia ihmisiä, joiden täytyy päästä kahvilaan vain häiritsemään ystävien muuten onnellisia kahvihetkiä. Se on surullista.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00038 kirjoitti:

joo ihmiset on erilaisia. jos erakoituminen tuottaa onnellisuutta niin sehän on hienoa.

Kyllä siitä on erakoituminen kaukana, kun tapaa äitinsä joka päivä ja muitakin ihmiskontakteja ja ajatusten vaihtoa muidenkin kanssa on.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Kyllä siitä on erakoituminen kaukana, kun tapaa äitinsä joka päivä ja muitakin ihmiskontakteja ja ajatusten vaihtoa muidenkin kanssa on.

joo mutta ei se äitikään ikuisuuksia elä. No jos viestittely ilman ääniyhteyttä riittää niin hyvä. Ja se on hienoa että ex työkaverille ja ex puolison siskolle voi kertoa kaiken viesteillä. Koska mulle viestitettely tarkoittaa kirjoitusmuodossa tapahtuvaa. Se on hyvä että heidän kanssaa on luotettava suhde.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Mikä siinä on, että ihminen ei saisi olla tyytyväinen ja jopa onnellinen käydessään yksin kahvilassa?

Minusta ainakin on suorastaan ihanaa saada istua yksin kahvilapöytään ja nauttia kahvista kaikessa rauhassa kenenkään häiritsemättä höpinöillään. En nyt oikein jaksaisi kuunnella jonkun edellispäiväisistä toilailuista. Nautin mieluummin siitä kahvista.

Ymmärrän kyllä, että on sellaisia ihmisiä, joiden täytyy päästä kahvilaan vain häiritsemään ystävien muuten onnellisia kahvihetkiä. Se on surullista.

Saa olla. Mutta itse en jaksais edes tuntia istua yksin kahvin kanssa kahvilassa.Miksi oletat että kaikki toilailee. Minkälaisia ihmisiä teidän elämässä on. On huonosti käyttäviä. Mistä te löydätte elämäänne sellasia ihmisiä? Mitä sä tarkoitat tolla viimeisellä kuka häiritsee ? teillä on hemmetin huonoja kokemuksia.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Miksi hänen pitäisi haluta ystäviä elämäänsä? Eikö saa olla tyytyväinen vähempään?

Ei tarvitse jos muuta sisältöä elämässä. Jos saa kulumaan päivät hyvin niin silloin on ihan ok viettää elämänsä kaukana muista ihmisistä. Jos se tuo onnea että äidin hoitaminen vie kaiken energian ja se tuo onnea niin hyvä. Eihän se tarkoita että elämä ei olis mielekästä jos on ihan loppu läheisen auttamisen jälkeen. Mutta hyvä että joku saa nautintoa siitä että energia on vähissä ja tuntee olonsa silti hyväksi. Minulla tuollainen ei toimisi.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00049 kirjoitti:

mutta ei kutsu ex työkaveriaan ja ex puolison siskoa ystäviksi. Että miten se eroaa ystävistä jos heille kertoo myös niitä vaikempia asioita ja tunteita.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00042 kirjoitti:

En käy missään tapahtumissa. Ei kiinnosta yhtään.

ok. Mikä sua kiinnostaa?

• Anonyymi00058
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Ei se ole mitenkään vähempään tyytymistä, jos ystävyys ei enää kiinnosta . Aikansa kutakin. Yleensäkin näyttää siltä ettei juuri kukaan ole tyytyväinen elämäänsä. Aina halutaan jotain enemmän, jotain parempaa. Tähänastisen elämäni aikana yksi henkilö on sanonut olevansa tyytyväinen elämäänsä. Lämpimät terveiset Oilille!

• Anonyymi00059
        Anonyymi00049 kirjoitti:

En ole väittänyt olevani erakko. Haluan vain nauttia yksin elämisestä täällä kodissani, enkä ole lainkaan kiinnostunut solmimaan ystävyys-, kaveruus- tai rakkaussuhteita. Äidistä kun aika jättää, sukulaiset saa kanssa jäädä unholaan.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Ei se ole mitenkään vähempään tyytymistä, jos ystävyys ei enää kiinnosta . Aikansa kutakin. Yleensäkin näyttää siltä ettei juuri kukaan ole tyytyväinen elämäänsä. Aina halutaan jotain enemmän, jotain parempaa. Tähänastisen elämäni aikana yksi henkilö on sanonut olevansa tyytyväinen elämäänsä. Lämpimät terveiset Oilille!

Itse olen tyytyväinen elämääni. Sen vielä sanon jos yksin on hyvä olla niin hyvä. Jos tulee vastoinkäymisiä tai tarvitsee apua niin sehän hienoa että osaa itse kaiken. sehän olis kamalaa jos tarvis toisen ihmisen apua koska silloin joutuu vuorovaikutukseen toisen ihmisen kanssa. Sehän alkaa silloin ahdistaa kun joutuu sosiaaliseen kanssakäymiseen. Toivottavasti pysytte terveenä ja ette tarvi koskaan toisen ihmisen apua missään asiassa koska teille se toisen ihmisen kohtaaminen sekoittaa mielenrauhaa ja mielenterveyttä.

• Anonyymi00065
        Anonyymi00059 kirjoitti:

En ole väittänyt olevani erakko. Haluan vain nauttia yksin elämisestä täällä kodissani, enkä ole lainkaan kiinnostunut solmimaan ystävyys-, kaveruus- tai rakkaussuhteita. Äidistä kun aika jättää, sukulaiset saa kanssa jäädä unholaan.

Koska sinulla on äiti niin et ole erakko. Tiedätkö mitä erakko tarkoittaa. Erakko on ihminen, joka vetäytyy pois muiden seuraa ja yhteiskunnasta. Hän voi elää luonnon helmassa tai omassa kodissaan ilman kontakteja muihin. Jos et ole erakko niin vositko kertoa miten se sitten näkyy elämässä muuten kuin että hoidat äitiäsi koska häntä ei kukaan muu hoida. Mitä tapahtuisi jos et hoitaisi äitiäsi? mitä äidillesi tapahtuisi silloin?

• Anonyymi00066
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Kun äitisi kuolee ja sinua ei kiinnosta kuin oma seura niin väität ettet ole erakko. Mihin perustat tämän väitteesi

• Anonyymi00067
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Sanot olevasi onnellinen niin äitisi hoitaminen ja auttaminen tuo sinulle iloa vaikka oletkin loppu aina hänen auttamisen takia.Sinä saat iloa siitä että saat auttaa ja tuo merkitystä elämään.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Onpa outo kommentti.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Itse olen tyytyväinen elämääni. Sen vielä sanon jos yksin on hyvä olla niin hyvä. Jos tulee vastoinkäymisiä tai tarvitsee apua niin sehän hienoa että osaa itse kaiken. sehän olis kamalaa jos tarvis toisen ihmisen apua koska silloin joutuu vuorovaikutukseen toisen ihmisen kanssa. Sehän alkaa silloin ahdistaa kun joutuu sosiaaliseen kanssakäymiseen. Toivottavasti pysytte terveenä ja ette tarvi koskaan toisen ihmisen apua missään asiassa koska teille se toisen ihmisen kohtaaminen sekoittaa mielenrauhaa ja mielenterveyttä.

Hitusen väärin tulkitsit, mutta johtunee omasta elämäntilanteestasi. Voimia!

• Anonyymi00071
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Sanot olevasi onnellinen niin äitisi hoitaminen ja auttaminen tuo sinulle iloa vaikka oletkin loppu aina hänen auttamisen takia.Sinä saat iloa siitä että saat auttaa ja tuo merkitystä elämään.

Öööö, missä olen sanonut olevani "aina loppu" ?

• Anonyymi00073
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Haloo! Apua saa vaikka kuinka paljon kun sitä tarvii! Pitäiskö mun väkisin pitää yllä ihmissuhteita JOTTA SAAN APUA SITTEN KUN TARVIIN? no hyi helvetti millasta laskelmointia. Tiedän kyllä että moni laskelmoi ihmissuhteissaan. Sitä kaverimpia ollaan mitä isompi pakettiauto jollain on. Jne

• Anonyymi00074
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Onpa outo kommentti.

Miten niin outo kommentti. Ihmettelen vaan kun nämä toiminnot tuo valtavaa iloa ja onnea elämään. Mikä siinä syömisessä tuo onnea jos se ole mitään lohtusyömistä. Hän kertoo olevansa onnellinen vaikka hänellä on energia loppu äitinsä hoitamisesta. Aika moni omaishoitaja potee uupumusta ja masennusta,mutta tämä henkilö on onnellinen ja nauttii elämästä vaikka joutuu hoitaa äitiään ja on puhki sen jälkeen. Mikä on minusta ristiriitaista. Jos henkilö on väsynyt ja uupunut niin silloin se on merkki ettei voi hyvin. Jos voi hyvin ja elää mielekästä elämää niin eihän sitä tartte kysyä täällä onko sairas. Ihminen itse tuntee voiko hyvin.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Öööö, missä olen sanonut olevani "aina loppu" ?

Sori et sanonut että olet aina loppu vaan sanoit että vie paljon energiaa , ettei riitä muille. Kuitenkin vie niin paljon energiaa ettet jakas nähdä ihmisiä.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Miten niin outo kommentti. Ihmettelen vaan kun nämä toiminnot tuo valtavaa iloa ja onnea elämään. Mikä siinä syömisessä tuo onnea jos se ole mitään lohtusyömistä. Hän kertoo olevansa onnellinen vaikka hänellä on energia loppu äitinsä hoitamisesta. Aika moni omaishoitaja potee uupumusta ja masennusta,mutta tämä henkilö on onnellinen ja nauttii elämästä vaikka joutuu hoitaa äitiään ja on puhki sen jälkeen. Mikä on minusta ristiriitaista. Jos henkilö on väsynyt ja uupunut niin silloin se on merkki ettei voi hyvin. Jos voi hyvin ja elää mielekästä elämää niin eihän sitä tartte kysyä täällä onko sairas. Ihminen itse tuntee voiko hyvin.

Sinä todella haluat että olisinkin oikeasti huonostivoiva, enkä tyytyväinen ja iloinen?

• Anonyymi00083
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Kuka sanoi että vietän kaiket päivät kotona? Ja vaikka viettäisin, ja olisin elämääni tyytyväinen, onko se sinulta pois?

• Anonyymi00084
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Kun parisuhde on rankkaa niin sen takia ei voi olla ystäviä? näinkö ajattelet. Jos parisuhde ei toimi niin ei toimi ystävyyssuhteet. Sinä puhut parisuhteesta kun kyse on nyt ystävyydestä. Saa käsitykset ettet halua ystäviä koska sinulla on ollut huonoja parisuhteita.

Taas väärin ymmärsit.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Hitusen väärin tulkitsit, mutta johtunee omasta elämäntilanteestasi. Voimia!

okei. Kun sanoit että näyttää siltä ettei kukaan ole tyytyväinen elämäänsä. Miten tämä pitäis tulkita.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Haloo! Apua saa vaikka kuinka paljon kun sitä tarvii! Pitäiskö mun väkisin pitää yllä ihmissuhteita JOTTA SAAN APUA SITTEN KUN TARVIIN? no hyi helvetti millasta laskelmointia. Tiedän kyllä että moni laskelmoi ihmissuhteissaan. Sitä kaverimpia ollaan mitä isompi pakettiauto jollain on. Jne

Siis täh. Minun ystävilläni ei ole autoa ja silti ovat ihania ihmisiä. Teillä on kyllä ihmeellisiä ystävyyssuhteita ollut. Ja katkeruus paistaa. Minullakaan ei ole autoa ja ystävyys ei perustu omaisuuteen. Miten on mahdollista että sulla on kaikki ihmiset elämässä ovat olleet tuollaisia. Te olette ystävystyneet ja ystävän persoonallisuus on sitten muuttunut mukavasta ihan toisenlaiseksi. Et kerro missä olet tutustunut tälläsiin ihmisiin. Millanen ihminen itse olet?

• Anonyymi00093
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Sinä todella haluat että olisinkin oikeasti huonostivoiva, enkä tyytyväinen ja iloinen?

En mutta olet poikkeus koska et ole uupunut äitisi hoitamisesta. Moni omaishoitaja uupuu siinä työssä. Ymmäränkö nyt vaikka autat äitiäsi niin teet sen melelläsi ja tuo sinulle iloa?

• Anonyymi00094
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Kuka sanoi että vietän kaiket päivät kotona? Ja vaikka viettäisin, ja olisin elämääni tyytyväinen, onko se sinulta pois?

Sitähän mä olen kysynuyt mitä teet yksin? Kun et vietä aikaa kotona niin mitä teet. Ei se multa ole pois. Mutta onko sinulla harrastuksia koska vietät aikasi yksin.

• Anonyymi00096
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Taas väärin ymmärsit.

Miksi sinä sitten puhut millasta on parisuhteessa kun parisuhde ja ystävyyssuhteet eroaa toisistaan. Kuinka toinen määrää mitä saa tehdä ja millloin. ja että ystävyys on vaatimista ja perustuu omaisuuteen ja varallisuuteen .

• Anonyymi00102
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Tuollaisten pohtiminen on turhaa. Kun on onnellinen, on onnellinen. Eikö se riitä?

• Anonyymi00103
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Sori et sanonut että olet aina loppu vaan sanoit että vie paljon energiaa , ettei riitä muille. Kuitenkin vie niin paljon energiaa ettet jakas nähdä ihmisiä.

Miksi pitäisi jakaa aikaa vielä muillekin ihmisille, kun äidin hoitaminen on tärkeää ja vie paljon voimavaroja?

Äidin hoitaminen loppuu aikanaan. Silloin on aika tarkastella tilannetta uudelleen.

• Anonyymi00111
        Anonyymi00103 kirjoitti:

Miksi pitäisi jakaa aikaa vielä muillekin ihmisille, kun äidin hoitaminen on tärkeää ja vie paljon voimavaroja?

Äidin hoitaminen loppuu aikanaan. Silloin on aika tarkastella tilannetta uudelleen.

Äskettäin sanoit ettei ystävyyssuhteet kiinnosta lainkaan ja kaikki vaatii sulta aina jotain. Mikä sai mielen muuttumaan? ja sukulaiset aiot unohtaa.

• Anonyymi00117
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Olen eri ihminen kuin aloittaja, mutta haluan laittaa kommenttini tähän. Ymmärrän hyvin aloittajaa.
        Miksi oletat, että kaikki tykkää käydä elokuvissa, teattereissa, kahviloissa, shoppailemassa tms.?
        Itse en katso elokuvia, teatterissa olen käynyt kerran elämässäni, kahviloissa en istuskele, parhaan kahvin saa kotona.
        Olen ollut sosiaalinen, palveluammatissakin, mutta nyt pidän hiljaisuudesta ja rauhallisuudesta elämässä. Vastapainoa entiseen. En kaipaa ystäviä sen ihmeemmin, lapsuudenystävän kanssa soittelemme parin viikon välein ja yhteen ystävään on tiivis sp-yhteys, välimatkat ovat todella pitkät, ettei nähdä nykyisin.
        En asu yksin, joten juttukumppani on, jos on tarve jutella. Se riittää.

• Anonyymi00127
        Anonyymi00117 kirjoitti:

Olen eri ihminen kuin aloittaja, mutta haluan laittaa kommenttini tähän. Ymmärrän hyvin aloittajaa.
        Miksi oletat, että kaikki tykkää käydä elokuvissa, teattereissa, kahviloissa, shoppailemassa tms.?
        Itse en katso elokuvia, teatterissa olen käynyt kerran elämässäni, kahviloissa en istuskele, parhaan kahvin saa kotona.
        Olen ollut sosiaalinen, palveluammatissakin, mutta nyt pidän hiljaisuudesta ja rauhallisuudesta elämässä. Vastapainoa entiseen. En kaipaa ystäviä sen ihmeemmin, lapsuudenystävän kanssa soittelemme parin viikon välein ja yhteen ystävään on tiivis sp-yhteys, välimatkat ovat todella pitkät, ettei nähdä nykyisin.
        En asu yksin, joten juttukumppani on, jos on tarve jutella. Se riittää.

Tuo oli vaan esimerkki. Joku kirjoitti "Jos joku hölisee vieressä, en huomaa noita ihania asioita. Hölinä vie kaiken huomion." Aivan sinulla on yhteys lapsuudenystävään joten teillä on jotain yhteistä ja jaatte samoja elämänarvoja. Ja sinä et asu yksin. Nyt on kyse sinkuista jotka asuvat itsenäisesti ja yksin. Sinulla on kumppani jostain syystä. Edelleen ystävyys voi olla myös hiljaista läsnäolo ja ystävyys ei ole sitä että pitää höpöttää ja puhua koko ajan. Mutta kun aloittaja ei halua edes tätä hiljaista läsnäolo toiselta. Sinullakin varmaan tulee tunne hyväksynnästä, turvasta , yheydestä vaikka et höpötä koko ajan toiselle. Tämä sama pätee myös hyvään ystävyyteen.

• Anonyymi00130
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Saa olla. Mutta itse en jaksais edes tuntia istua yksin kahvin kanssa kahvilassa.Miksi oletat että kaikki toilailee. Minkälaisia ihmisiä teidän elämässä on. On huonosti käyttäviä. Mistä te löydätte elämäänne sellasia ihmisiä? Mitä sä tarkoitat tolla viimeisellä kuka häiritsee ? teillä on hemmetin huonoja kokemuksia.

Kuka istuu kokonaisen tunnin tai enemmän kahvilassa yksin tai ystävien kanssa?
        En minä ainakaan kahvilassa koskaan tuntikausia istu, en yksin enkä ystävän kanssa. Enintään puoli tuntia.

• Anonyymi00134
        Anonyymi00130 kirjoitti:

En minä ainakaan kahvilassa koskaan tuntikausia istu, en yksin enkä ystävän kanssa. Enintään puoli tuntia.

En minäkään vietä ystävän kaa kahvilassa kuin sen hetken kun nautitaan se kahvi ja sitten siirrytään muualle viettää aikaa yhdessä. Jotkut tapaa kahvilassa ja jotkut eivät käy koskaan vuosikymmenten saatossa kahvilassa ystävän kanssa. Se kahvila on vaan hyvä paikka jos molemmat haluaa juoda jotain. Silloin jos kumpikaan ei halua juoda mitään niin silloin toki ei mennä. Harvoin kukaan talvella haluaa r-kioskin kahvimuki kädessä ulkona vaihtaa kuulumisia.

• Anonyymi00138
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Onko sinulla yhtään ystävää, kun et näytä ymmärtävän, että ystävyyssuhteen hoitaminen vaatii aina huomiota, aikaa, voimavaroja. Jonkun elämä voi olla niin täynnä muuta, että ystävyysuhteiden vaalimiseen ei esim yksinkertaisesti ole aikaa eikä kiinnostustakaan.

Vai oletko kenties työtön ja joutilas käyttämään kaikki aikasi ja voimavarasi ystävien kanssa hengailemiseen? Hyvät ystävät kenties maksavatkin kaiken ravintoloissa ja kahviloissa istumisen? Kotiin ei ole asiaa, kun kaikki rempallaan kotonasi? Mahtuuko sinun elämääsi mitään muuta kuin ystävät, joita käytät hyväksesi? Kysyn vaan.

• Anonyymi00146
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Tuollaisten pohtiminen on turhaa. Kun on onnellinen, on onnellinen. Eikö se riitä?

kuten on se miksi terve ja hyvinvoiva kyselee onko sairas

• Anonyymi00147
        Anonyymi00138 kirjoitti:

Onko sinulla yhtään ystävää, kun et näytä ymmärtävän, että ystävyyssuhteen hoitaminen vaatii aina huomiota, aikaa, voimavaroja. Jonkun elämä voi olla niin täynnä muuta, että ystävyysuhteiden vaalimiseen ei esim yksinkertaisesti ole aikaa eikä kiinnostustakaan.

Vai oletko kenties työtön ja joutilas käyttämään kaikki aikasi ja voimavarasi ystävien kanssa hengailemiseen? Hyvät ystävät kenties maksavatkin kaiken ravintoloissa ja kahviloissa istumisen? Kotiin ei ole asiaa, kun kaikki rempallaan kotonasi? Mahtuuko sinun elämääsi mitään muuta kuin ystävät, joita käytät hyväksesi? Kysyn vaan.

Kyllä kuten olen kertonut että minä nautin olla ystävien kanssa. Itse olen voinut aikoinaan huonosti. Ollut väsynyt ja siihen on auttanut juurikin ystävät. Hyvät ystävät tukevat,lohduttavat, tsemppaavat, auttavat. Miksi oletat että ystäväni maksavat ruokani ja juomani? miksi oletat niin. Ihan itse maksan aina omat laskuni. Miten niin kotiini ei ole asiaa? Miksi kuvittelet että kotona on kaikki rempallaan. Mikä saa sinut niin kuvittelee. Luuletko että ystäviä pitää nähdä joka päivä? Ei . Silloin nähdään kun molemmille sopii ja molemmilla löytyy siihen aikaa. Kerro miten käytän ystäviäni hyväksi. Sinusta siis ulkoilu ja yhdessä tekeminen ja läsnäolo on hyväksikäyttämistä. Ihan oikeesti. Kyllä minä teen paljon asioita yksin ja nautin myös. Sinusta siis käytän ystäviäni hyväksi kun maksan itse syömiseni ravintolassa, en pyydä ystäviltäni rahaa .Sinusta on hyväksi käyttöä tasapuolinen vuorovaikutus? tukeminen ja lohduttamien molemmin puolin? Tämäkö sinusta on ystävän hyväksikäyttöä? Mielelläni kuulen miten perustelet

• Anonyymi00152
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Tommosia kuin sinä. Mielummin tosiaan välttelee tuollaisia jotka koko ajan jankuttaa ja vaatii selityksiä. 😄

• Anonyymi00169
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Aloittaja on osannut sarkastisesti kysyä että onko sairas, kun tykkää yksinäisyydestä, kun kaikki muut tuntuu valittavan siitä samasta yksinäisyydestä.

Et ole aloittaja sairas. Kun on jo kaikkea säätämistä ollut niin minäkin tykkään olla omissa oloissa vaikka se jollekin olis kauhistus. En oikein kaipaa entisiä ystäviä joiden kanssa oli joskus tekemistä enemmän. Mulla ei ole ollut koskaan mitään sydänystävää enkä ole kaivannutkaan semmoista.

Se on vaan semmosta halua rauhaan ja pakottomaan elämään.

• Anonyymi00173
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Joo. Mutta miksi edes miettii että onko sairas jos voi hyvin, nauttii elämästä ja elää mielekästä elämää. Mikä saa edes ajattelee että olisi sairas jos elämä on hyvää?

"Mutta miksi edes miettii että onko sairas jos voi hyvin, nauttii elämästä"

Etkö tajua sarkasmia?

Kun joka ainoa keskustelun avaus koskee valittamista yksinäisyydestä ja joku sanoo yhtäkkiä sen olevan paratiisi.

Niin sinäkin pidät että sellaisen täytyy on sairas joka ei valita, ulise ja uhriudu vaan tykkää ja pitää sitä paratiisina. 😄

Ei missään nimessä ole sairaus vaan kyky ottaa tila itselle ja tehdä elämä itselle sopivaksi. Ei tarvitse kenenkään "hyväksyntää" ja kommentteja mistään.

Minäkin elän yksin, ei ole enää ketään jonka kanssa haluan olla tekemisissä. Pari siskoa on ja viestitellään. Joskus nähdään. Miehet on katsottu, ei ketään kenen vuoksi viitsisi mitään.

• Anonyymi00176
        Anonyymi00074 kirjoitti:

"Jos voi hyvin ja elää mielekästä elämää niin eihän sitä tartte kysyä täällä onko sairas"

Et taida olla kovin älykäs kun et ole tajunnut että kysymys sairaudesta on SARKASMIA? Höhlä.

• Anonyymi00191
        Anonyymi00152 kirjoitti:

Tommosia kuin sinä. Mielummin tosiaan välttelee tuollaisia jotka koko ajan jankuttaa ja vaatii selityksiä. 😄

ja miksi teillä on kaikilla niin paskoja ihmissuhteita että sen takia haluaa vetäytyä kokonaan pois ihmissuhteista. Ensin kyllä on haluttu ihmissuhde ja ei ole halua ollut elää yksin mutta kun on paska parisuhde niin haluaakin introvertiksi. Kukaan ei kertonut mistä olette löytäneet ihmiä jotka kohtelee teitä huonosti.

• Anonyymi00193
        Anonyymi00173 kirjoitti:

Etkö tajua sarkasmia?

Kun joka ainoa keskustelun avaus koskee valittamista yksinäisyydestä ja joku sanoo yhtäkkiä sen olevan paratiisi.

Niin sinäkin pidät että sellaisen täytyy on sairas joka ei valita, ulise ja uhriudu vaan tykkää ja pitää sitä paratiisina. 😄

Ei missään nimessä ole sairaus vaan kyky ottaa tila itselle ja tehdä elämä itselle sopivaksi. Ei tarvitse kenenkään "hyväksyntää" ja kommentteja mistään.

Minäkin elän yksin, ei ole enää ketään jonka kanssa haluan olla tekemisissä. Pari siskoa on ja viestitellään. Joskus nähdään. Miehet on katsottu, ei ketään kenen vuoksi viitsisi mitään.

Oliko sekin sarkasmia että kun sanoo että ystävät käyttää hyväksi ja vaativat koko ajan jotain . Olis pitänyt tajuta että sekin on sarkasmia.

• Anonyymi00194
        Anonyymi00176 kirjoitti:

"Jos voi hyvin ja elää mielekästä elämää niin eihän sitä tartte kysyä täällä onko sairas"

Et taida olla kovin älykäs kun et ole tajunnut että kysymys sairaudesta on SARKASMIA? Höhlä.

Miksi ylipäänsä kirjoittaa palstalle jos viihtyy hyvin ja ei halua huomiota. Joku syy hänellä oli tehdä aloitus. Jos ei tartte muita ihmisiä elämäänsä niin miksi tehdä aloitus keskustelupalstalle jos ei tarvi muita ihmisiä mihinkään.

• Anonyymi00196
        Anonyymi00173 kirjoitti:

Etkö tajua sarkasmia?

Olenko jossain vaiheessa sanonut että hän on sairas. En ole.

• Anonyymi00208
        Anonyymi00093 kirjoitti:

En mutta olet poikkeus koska et ole uupunut äitisi hoitamisesta. Moni omaishoitaja uupuu siinä työssä. Ymmäränkö nyt vaikka autat äitiäsi niin teet sen melelläsi ja tuo sinulle iloa?

En ole omaishoitaja, olen vain äitiä auttava tytär.

• Anonyymi00209
        Anonyymi00169 kirjoitti:

Aloittaja on osannut sarkastisesti kysyä että onko sairas, kun tykkää yksinäisyydestä, kun kaikki muut tuntuu valittavan siitä samasta yksinäisyydestä.

Et ole aloittaja sairas. Kun on jo kaikkea säätämistä ollut niin minäkin tykkään olla omissa oloissa vaikka se jollekin olis kauhistus. En oikein kaipaa entisiä ystäviä joiden kanssa oli joskus tekemistä enemmän. Mulla ei ole ollut koskaan mitään sydänystävää enkä ole kaivannutkaan semmoista.

Se on vaan semmosta halua rauhaan ja pakottomaan elämään.

On totta etten yhtään pidä itseäni sairaana, ymmärsit pointin.

• Anonyymi00210
        Anonyymi00194 kirjoitti:

Miksi ylipäänsä kirjoittaa palstalle jos viihtyy hyvin ja ei halua huomiota. Joku syy hänellä oli tehdä aloitus. Jos ei tartte muita ihmisiä elämäänsä niin miksi tehdä aloitus keskustelupalstalle jos ei tarvi muita ihmisiä mihinkään.

En ole ikinä sanonut etten tarvitse muita ihmisiä mihinkään. Eihän täällä maapallolla pystyisi elämään ilman muita ihmisiä.

• Anonyymi00219
        Anonyymi00130 kirjoitti:

Kahvilassa voi vierähtää kaksikin tuntia, jos on hyvää seuraa ja juttua riittää.
        Olen istunut myös yksin jopa tunninkin kahvilassa, nauttinut kahvia ja katsellut mitä ympärillä tapahtuu.

• Anonyymi00220
        Anonyymi00193 kirjoitti:

Oliko sekin sarkasmia että kun sanoo että ystävät käyttää hyväksi ja vaativat koko ajan jotain . Olis pitänyt tajuta että sekin on sarkasmia.

Voiko sellaisia ihmisiä sanoa ystäviksi, jotka käyttävät hyväksi ?
        Mielestäni ei voi. Sellaisista on hyvä päästä eroon, ja hankkia parempia kavereita ja ystäviä.

• Anonyymi00237
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Saa olla. Mutta itse en jaksais edes tuntia istua yksin kahvin kanssa kahvilassa.

- minä jaksan enkä kato kelloa ja ota aikaa että pitäisi selvittää jollekin että kuinka jaksat istua noin kauan -

Miksi oletat että kaikki toilailee. Minkälaisia ihmisiä teidän elämässä on.

- vaatijoita, huomionkipeitä roikkujia ja selityksiä vaativia kuten sinä

On huonosti käyttäviä.

-kuvasit juuri itsesi-

Mistä te löydätte elämäänne sellasia ihmisiä?

- sellaiset ihmiset väijyy ja takertuu muka positiivisessa hengessä mutta taustalla jotain mt-sakkia.

Mitä sä tarkoitat tolla viimeisellä kuka häiritsee ? teillä on hemmetin huonoja kokemuksia.

- sinusta tuli kyllä jo selväksi mitä ihmistyyppiä kannattaa vältellä-

• Anonyymi00238
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Kun äitisi kuolee ja sinua ei kiinnosta kuin oma seura niin väität ettet ole erakko. Mihin perustat tämän väitteesi

"Kun äitisi kuolee ja sinua ei kiinnosta kuin oma seura niin väität ettet ole erakko. Mihin perustat tämän väitteesi"

Mihin perustat tämän että ihmisten pitäisi alkaa kutsua itseään siten kuin sinä vaadit?

• Anonyymi00239
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Itse käsitän tuon vitsinä. Heittoa että olenkohan sairas kun olen onnellinen? 😊 Tässä valittajien maassa ei saa olla onnellinen! Sitä on vähintäänkin "sairas".

• Anonyymi00240
        Anonyymi00194 kirjoitti:

"miksi tehdä aloitus keskustelupalstalle jos ei tarvi muita ihmisiä mihinkään."

Se on sitä vapautta jota ei tarvi selitellä kenellekään. 😅

• Anonyymi00254
        Anonyymi00238 kirjoitti:

"Kun äitisi kuolee ja sinua ei kiinnosta kuin oma seura niin väität ettet ole erakko. Mihin perustat tämän väitteesi"

Mihin perustat tämän että ihmisten pitäisi alkaa kutsua itseään siten kuin sinä vaadit?

Enhän minä käske ketään ja vaadi. Erakko tarkoittaa ihmistä, joka vetäytyy vapaaehtoisesti tai vastentahtoisesti pois muusta yhteiskunnasta ja elää usein yksin.

Missä olen sanonut että pitäis alkaa kutsua erakoksi. En missään. Sinä loukkaannut suomenkielen synonyymeistä.

• Anonyymi00259
        Anonyymi00194 kirjoitti:

Miks yleensä kukaan kirjottaa millekään palstalle jos on onnellinen?

• Anonyymi00262
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Kyllähän minä nautin myös yksinolosta mutta itse en ole sellainen henkilö että menen kahvilaan yksin istumaan tai lähden matkalle yksin.Minusta on mukava kuulla toisen ajatuksia ja kuulumisia.Jos se pelkkä yksinolo tekee onnelliseksi niin hyvä niin. Ja saa sisältöä elämään sillä yksin ololla niin mikäs siinä.

Mun haave jo varmaan 5 vuotta on ollut Hurtigruten-reissu! Ja nimenomaan yksin. Silloin voisin imeä kaikki kokemukset itseeni kuin sieni!

• Anonyymi00263
        Anonyymi00091 kirjoitti:

okei. Kun sanoit että näyttää siltä ettei kukaan ole tyytyväinen elämäänsä. Miten tämä pitäis tulkita.

Kukaan? Sanoinko tosiaan ettei kukaan? Vai sanoinko ettei lähes kukaan?

• Anonyymi00272
        Anonyymi00259 kirjoitti:

Miks yleensä kukaan kirjottaa millekään palstalle jos on onnellinen?

Siksi koska on vapaa tekemään niin, eikä sitä tarvi selitellä ihmisille joilla ei henkinen kompetenssi riitä sarkasmiin edes.

• Anonyymi00290
        UUSI
        Anonyymi00220 kirjoitti:

Voiko sellaisia ihmisiä sanoa ystäviksi, jotka käyttävät hyväksi ?
        Mielestäni ei voi. Sellaisista on hyvä päästä eroon, ja hankkia parempia kavereita ja ystäviä.

No ei. Ja ei pidäkään. Nyt ei pointti ollut se vaan että jollain on niin paljon ollut tälläsiä huonoja kokekemuksia niin hänellä menneyt usko siihen että on niitäkin jotka ei käytä hyväksi

• Anonyymi00291
        UUSI
        Anonyymi00239 kirjoitti:

Itse käsitän tuon vitsinä. Heittoa että olenkohan sairas kun olen onnellinen? 😊 Tässä valittajien maassa ei saa olla onnellinen! Sitä on vähintäänkin "sairas".

Minä en kommentoinut onko henkilö sairas . Minä en ole missään vaiheessa sanonut häntä sairaaksi. Jos et ole tietoinen niin on sairauksia jossa vetäytyminen ja syrjäytyminen on sairauden oireita.

• Anonyymi00024

Se on hienoa ettei äitisi vaadi sinulta mitään ja ei valita mistään.

• Anonyymi00026

Kukaan ei kotonani vaadi multa mitään eikä valita.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Kukaan ei kotonani vaadi multa mitään eikä valita.

no vaatiiko ja valittaako hyvät ja läheiset ystävät sitten kun koet ystävät taakkana. Minkälaisissa piireissä te oikein pyöritte kun olette löytäneet vaan paskoja ysviä jotka kuormittaa teitä.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

no vaatiiko ja valittaako hyvät ja läheiset ystävät sitten kun koet ystävät taakkana. Minkälaisissa piireissä te oikein pyöritte kun olette löytäneet vaan paskoja ysviä jotka kuormittaa teitä.

Niin siis mullahan ei ole läheisiä eikä ystäviä.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Niin siis mullahan ei ole läheisiä eikä ystäviä.

Koska olet onnellinen ilman että on tarve jakaa ajatuksia ja kokemuksia kenenkään kaa. Kun käyt tapahtumissa tai matkustelet niin ettet kaipaa ketään jonka kanssa jaat kokemukset. Jos se tuo onnellisuutta niin sehän on erittäin hyvä juttu.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Koska olet onnellinen ilman että on tarve jakaa ajatuksia ja kokemuksia kenenkään kaa. Kun käyt tapahtumissa tai matkustelet niin ettet kaipaa ketään jonka kanssa jaat kokemukset. Jos se tuo onnellisuutta niin sehän on erittäin hyvä juttu.

En käy tapahtumissa enkä matkustele, liikaa häiriötekijöitä.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00041 kirjoitti:

En käy tapahtumissa enkä matkustele, liikaa häiriötekijöitä.

jos on liikaa häiriötekijöitä niin eikö se kerro silloin siitä ettei kaikki ole hyvin?

• Anonyymi00050
        Anonyymi00045 kirjoitti:

jos on liikaa häiriötekijöitä niin eikö se kerro silloin siitä ettei kaikki ole hyvin?

Kaikki on hyvin, kun ei käy tapahtumissa, joissa on liikaa häiriötekijöitä.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Kaikki on hyvin, kun ei käy tapahtumissa, joissa on liikaa häiriötekijöitä.

Oletko koskaan hakenut apua siihen että kestäisit häiriötekijät vai onko vain helpompa pysyä kotona

• Anonyymi00060
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Oletko koskaan hakenut apua siihen että kestäisit häiriötekijät vai onko vain helpompa pysyä kotona

Miksi hakisin apua mennäkseni tilanteisiin joihin ei yhtään kiinnosta mennä?

• Anonyymi00062
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Jos sairastut tai tarviit muuten apua niin mitä sitten tapahtuu? Etkö ole ikinä tarvinnut kenenkään apua vaan osaat hoitaa ja korjata kaikki viat ja ongelmat. Mutta hienoa ettet ikinä sairastu ja tarvitse mennä lääkäriin koska sinun mielenrauhasi rikkoontuu siitä. Mikä sinua kiinnostaa ?

• Anonyymi00063
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Mikä sinua kiinnostaa kun sinua ei kiinnosta muut ihmiset ja sosiaalinen kanssakäyminen? mikä tuo sinulle sisältöä elämään eli mitä teet,. Ethän varmaan koko ajan luonnossa ole kävelemässä?

• Anonyymi00072
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Kyllä!! Kaikki läheiset vaatii aina jotain: huomiota, läsnäoloa, apua, kuuntelemista, jnejne loputtomiin vaatii vaatii vaatii . Oli lapsi , puoliso,ystävä ,vanhempi, aina vaaditaan.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Kyllä!! Kaikki läheiset vaatii aina jotain: huomiota, läsnäoloa, apua, kuuntelemista, jnejne loputtomiin vaatii vaatii vaatii . Oli lapsi , puoliso,ystävä ,vanhempi, aina vaaditaan.

Missä sinä olet tavannut ja tutustunut ystäviisi jos he ovat toisenlaisia kuin sinä itse. Sinä yleistät että kaikki ihmiset ovat tuollaisia kuin sun ystävät on olleet. Millaisia he ovat olleet kun olet tutustunut ja ystävyys on syntynyt?

• Anonyymi00077
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Eikö ystävyys perustu tasa-arvoiseen vuorovaikutukseen. Eikö sinulla ole koskaan ollut elämässä tilanteita joista olet halunnut valittaa? sinä kerrot kun muut valittaa mutta sinä olet ihminen joka ei ole ikinä valittanut ja elämässä on kaikki hyvin. Kenelle sinä olet puhunut kun sulla on hankalaa. Et varmaan kellekkään koska et tykkää valittamisesta.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Ei vaikuta siltä että olet onnellinen. Kuulostat katkeralta ihmisiltä.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Minkälaisissa piireissä sinä olet tutustunut sun ystäviin kun sinulle niitä oli? ystävät voi ja saa valita. Ystäviesi persoonallisuus on muuttunut siitä mitä oli ystävyyden alkaessa. Sanoitko ikinä miten se vaikutti suhun ja miltä sinusta tuntui? Et tietenkään kosa sinähän et tykkää valittamisesta. ja edelleen hyvät ystävät eivät vaadi. Ystävyys perustuu mm vastavuoroisuuteen.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Jos sairastut tai tarviit muuten apua niin mitä sitten tapahtuu? Etkö ole ikinä tarvinnut kenenkään apua vaan osaat hoitaa ja korjata kaikki viat ja ongelmat. Mutta hienoa ettet ikinä sairastu ja tarvitse mennä lääkäriin koska sinun mielenrauhasi rikkoontuu siitä. Mikä sinua kiinnostaa ?

Olisinko siis vasten tahtoani väkisin ihmissuhteissa jotta saan heiltä apua kun tarviin? Hyi

• Anonyymi00086
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Vai oletko itse katkera? Harmittaako että olen tyytyväinen elämääni?

• Anonyymi00088
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Mikä sinua kiinnostaa kun sinua ei kiinnosta muut ihmiset ja sosiaalinen kanssakäyminen? mikä tuo sinulle sisältöä elämään eli mitä teet,. Ethän varmaan koko ajan luonnossa ole kävelemässä?

Miksi ihmeessä tuollaista kyselet? Ei sua oikeasti yhtään kiinnosta minun asiani ja elämäni.

• Anonyymi00095
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Olisinko siis vasten tahtoani väkisin ihmissuhteissa jotta saan heiltä apua kun tarviin? Hyi

Voi hyvänen aika sentään. Ystävyys ei perustu siihen. Katkeruus paistaa susta. Et vastannut kysymykseen.

• Anonyymi00098
        Anonyymi00086 kirjoitti:

En. Et ole kertaakaan vastannut missä olet tälläsiin ihmisii tutustunjut joita olet kutsunjut ystäväksi. Yksinkertianen kysymys. Mikä heissä on ollut se että olet halunnut viettää heidän kanssa yhteistä aikaa. Et kerro edelleenkään miten kulutat aikasi. Nukkumiseen ja syömiseen?

• Anonyymi00099
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Miksi ihmeessä tuollaista kyselet? Ei sua oikeasti yhtään kiinnosta minun asiani ja elämäni.

No koska kerrot olevasi onnellinen yksin niin kiinostaa tietää mikä arjessa tekee sinut onnelliseksi. Kysyn koska minua kiinostaa miten jaksaa päivästä toiseen olla yksin. Kun olet tyytyväinen elämääsi niin mikä siihen tuo sitä mielekkyyttä ja iloa?

• Anonyymi00100
        Anonyymi00088 kirjoitti:

ja miksi sinä kyselet oletko sairas. Yleensä jos ihminen tuntee olonsa terveeksi ja hyvinvoivaksi ,niin ei ole sairas. Mistä olet saanut päähäsi että olisit sairas?

• Anonyymi00101
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Minuako pitäisi olla katkera sun huonoista ystävyys-ja ihmissuhteista. Koska sulla ihmeellinen käsitys hyvästä ja toimivasta ystävyyssuhteesta.

• Anonyymi00104
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Mitä sinä oikein jankutat! Ihmeen ikävä olet. Juuri sinun kaltaisesi ovat sietämättömiä "ystäviä". Anna onnellisen olla onnellinen!

• Anonyymi00105
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Mitä sinä oikein jankutat! Ihmeen ikävä olet. Juuri sinun kaltaisesi ovat sietämättömiä "ystäviä". Anna onnellisen olla onnellinen!

Minä en kysynyt sinulta. Onko sinunkin ystäväsi vaatijoita,valittajia ja mittaavat ystävyyden omaisuudella.Miksi hän edes ajattelee onko sairas jo voi hyvin ja tuntee olonsa hyväksi. Ei kait onnellinen ja hyvinvoiva ihminen ajattele olevansa sairas ja kyselee sitä vielä muilta.

• Anonyymi00106
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Hän kertoo miten kamalia hänen ytsävät ovat olleet ja minä mietin missä hän tutustunut näin ikäviin ihmisiin? Hän ei kerro onko onnellinen. Hänen päivänsä täyttyvät nukkumisesta ja syömisestä jotka tekee hänet onnelliseksi.

• Anonyymi00140
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Kyllähän parhaimmankin ystävyyssuhteen vaaliminen jotain vaatii. Se jotain on sitten pois muusta.

Kyse onkin asioiden tärkeysjärjestyksestä. Joku omistaa kaiken aikansa ystävilleen. Niin voi tehdä se, jolla ei muuta tehtävää maailmassa ole. Toinen puolestaan omistautuu huolehtimaan perheestään. Silloin ei ystäville paljon aikaa eikä kiinnostusta riitä. Kolmas väsyttää itsensä työllä ja neljäs omistautuu urheilulle unohtaen kaiken muun.

• Anonyymi00170
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Jotkut ovat sellaisia ja minä en sellaista ihmistä elämääni pilaamaan koskaan halua!

• Anonyymi00206
        Anonyymi00140 kirjoitti:

Kyllähän parhaimmankin ystävyyssuhteen vaaliminen jotain vaatii. Se jotain on sitten pois muusta.

Kyse onkin asioiden tärkeysjärjestyksestä. Joku omistaa kaiken aikansa ystävilleen. Niin voi tehdä se, jolla ei muuta tehtävää maailmassa ole. Toinen puolestaan omistautuu huolehtimaan perheestään. Silloin ei ystäville paljon aikaa eikä kiinnostusta riitä. Kolmas väsyttää itsensä työllä ja neljäs omistautuu urheilulle unohtaen kaiken muun.

En ole edelleenkään sanonut että kaikki aika menee ystäviin. Ja minä olen kertonut ystävien merkistyksen itselleni. Olen myös sanonut ettei ystäviä tartte nähdä joka päivä. Minulle riittää nähdä esim kerran viikossa.Ja minulla on pari ihanaa pitkäaikaista ystävää jotka ei kuormita minua eikä toista.Ymmärrän että jos on kiirettä ja tehtävää,mutta oikeuttaako se haukkumaan muiden toimivat ihmissuhteet kun omat ihmissuhteet ovat epäonnistuneet. Jos henkilö kertoo olevansa onnellinen ja voivansa hyvin yksinään niin mikä tarve on haukkua muiden toimivat ihmissuhteet samanlaisiksi kuin omansa. Minusta ihminen ei voi hyvin ja ole tyytyväinen elämäänsä kun näin toimii.

• Anonyymi00211
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Millainen ystävä sinä olet? Suollatko parisuhdeongelmat, työongelmat, terveysongelmat ystävällesi, ja sit luuri kii. Vai kuunteletko aina myös hänen ongelmiaan, kysytkö hänen vointiaan?

• Anonyymi00242
        Anonyymi00029 kirjoitti:

"Minkälaisissa piireissä te oikein pyöritte kun olette löytäneet vaan paskoja ysviä jotka kuormittaa teitä."

Semmoisissa missä on roikkujia ja vaatijoita. Joille pitää selittää tekemisiään ja vaatii ja tinkoo asioita. Kuormittava olet.

• Anonyymi00243
        Anonyymi00100 kirjoitti:

ja miksi sinä kyselet oletko sairas. Yleensä jos ihminen tuntee olonsa terveeksi ja hyvinvoivaksi ,niin ei ole sairas. Mistä olet saanut päähäsi että olisit sairas?

"Mistä olet saanut päähäsi että olisit sairas?"

Ei vaan sinä olet täällä väittämässä että aloittaja on sairas. Hänhän kysyi onko sairas ja sinusta on.

Minusta ei.

• Anonyymi00247
        Anonyymi00211 kirjoitti:

Millainen ystävä sinä olet? Suollatko parisuhdeongelmat, työongelmat, terveysongelmat ystävällesi, ja sit luuri kii. Vai kuunteletko aina myös hänen ongelmiaan, kysytkö hänen vointiaan?

En suolla. Mitkä parisuhdeongelmat? Mitkä työongelmat? kyllä kerron jos olen sairaana kun ystäväni kysyy miten voit. pitäiskö valehdella. Kyllä kysyn ja kysyn ensimmäisenä miten voit. Olen varmaan todella huono ystävä kun 20 vuotta olen rasittanut ystäviäni ja heillä ei ole kanttia kertoa miten rasittava olen ja he jopa vapaahtoisesti kysyvät koska haluisin nähdä. Minua rasittavaa ja ikävää ihmiseltä kysyvät sopiiko nähdä.

• Anonyymi00266
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Voivoi sentään.

• Anonyymi00273
        Anonyymi00062 kirjoitti:

"Jos sairastut tai tarviit muuten apua niin mitä sitten tapahtuu? Etkö ole ikinä tarvinnut kenenkään apua vaan osaat hoitaa ja korjata kaikki viat ja ongelmat. Mutta hienoa ettet ikinä sairastu ja tarvitse mennä lääkäriin koska sinun mielenrauhasi rikkoontuu siitä. Mikä sinua kiinnostaa ?"

Eikö tinkomisesi koskekaan enää ystäviä vaan jo palveluja? Eihän lääkäri ole ystävä eikä putkimies....😄

• Anonyymi00274
        Anonyymi00105 kirjoitti:

Minä en kysynyt sinulta. Onko sinunkin ystäväsi vaatijoita,valittajia ja mittaavat ystävyyden omaisuudella.Miksi hän edes ajattelee onko sairas jo voi hyvin ja tuntee olonsa hyväksi. Ei kait onnellinen ja hyvinvoiva ihminen ajattele olevansa sairas ja kyselee sitä vielä muilta.

Olet jotenkin vajaalla käyvä tai joku provoilija kun et ymmärrä sarkasmia. Hitto soikoon yksi tinkoo sairaus-asiaa vaikka se on moneen kertaan selitetty....

• Anonyymi00292
        UUSI
        Anonyymi00242 kirjoitti:

"Minkälaisissa piireissä te oikein pyöritte kun olette löytäneet vaan paskoja ysviä jotka kuormittaa teitä."

Semmoisissa missä on roikkujia ja vaatijoita. Joille pitää selittää tekemisiään ja vaatii ja tinkoo asioita. Kuormittava olet.

No ovatko he sillloin ystäviä?

• Anonyymi00036

Yleistä Suomessa. Tähän on tultu.
      Normaali tilanne

• Anonyymi00037

Terve mies ei ystäviä kaipaa...

• Anonyymi00043

Sulla on asiat hyvin. Jatka samaan malliin.

• Anonyymi00046

Olet henkisesti terve ja vahva . Onneksi olkoon

• Anonyymi00064

Kai suurin syy omaan yksinäisyyteen on, ettei tartte olla urpojen kanssa tekemisissä. Eilen baarissa katsoin porukoita, ja tyyppejä - jotka kävivät vuorollaan karaokessa. Oli kyllä niin sekavaa seurakuntaa ja muutenkin sekavaa sakkia, että yksin on parempi olla.

• Anonyymi00090

Käyhän porukkaa paljon muuallakin kuin baareissa.
        Onko se baari paras paikka mennä katsomaan muita ihmisiä ? Miksei voisi mennä muualle ?

• Anonyymi00097
        Anonyymi00090 kirjoitti:

Käyhän porukkaa paljon muuallakin kuin baareissa.
        Onko se baari paras paikka mennä katsomaan muita ihmisiä ? Miksei voisi mennä muualle ?

Ehkä just sen takia.

• Anonyymi00244

Mulla on ans tullut vanhemmiten olo kuinka urpoja kaikki on.

Kaikkien turhakkeiden kanssa sitä onkin tullut hengailtua.

• Anonyymi00082

Et ole sairas ollenkaan. Itse asiassa minä olen ihan samanlainen, vähän nuorempi vain.

• Anonyymi00085

Minä olen omissa oloissani enkä tapaile ketään. En ole terveiden kirjoissa.

• Anonyymi00087

Voimia

• Anonyymi00107

Jos on onnellinen niin miksi sitä täytyy pitää sairautena. Jos voit hyvin ja tunnet olosi hyväksi niin et ole sairas. Väsymys ja uupumus voi kyllä kertoa ettei kaikki ole hyvin.

• Anonyymi00108

Minusta ihmisellä täytyy olla oikeus olla onnellinen myös yksin! Siihen ei tule muiden puuttua eikä tiukata ja vaatia selityksiä.

On tervettä, että osaa olla yksin. Kaikilla ei ole hirveää tarvetta jakaa kokemuksiaan eikä tekemisiään. Eikä ole halua kuunnella muiden vuodatuksia elämästään. Omassa elämässä voi olla kyllin.

Minäkin nautin omassa rauhassani olemisesta, vaikka tapaan itselleni sopivina hetkinä mielelläni muitakin ihmisiä. Isoihin joukkoihin kuitenkin väsyn nopeasti.

• Anonyymi00109

Kyllä. Mutta se katkeruus ei kerro onnellisuudesta. Jos aloittaja on onnellinen niin miksi edes ajttelee että olisi sairas. Hän on pettynyt ihmisiin ja hänen mielestä ystävät on ikäviä hyväksikäyttäjiä.Minulla on ihan erilainen näkemys hyvästä ystävyyssuhteesta ja siitä millanen on toimiva ystävyys. Kyllähän minäkin teen mielelläni asioita yksin mutta ei se tarkoita pitää yleistää että kaikki ihmiset on hyväksikäyttäjiä ja vaativat sulta vastapalveluksia ja sen takia ei halua ihmisiä elämään.

• Anonyymi00110

Hän ei tapaa ketään koska on katkeroitunut jopa omaan sukuunsa.

• Anonyymi00118
        Anonyymi00110 kirjoitti:

Sukulaisissakin on omat vikansa ja heidän kanssa ei ole pakko olla yhteydessä. Älä tee aloittajasta katkeroitunutta. Hän on mielestäni vastuuntuntoinen ja paljon äitinsä seurana tai hoitaa äitiään. Se on uuvuttavaakin vaikka antaa paljon.
        Silloin kaipaa aivan omaa aikaa ja lepoa.
        Aloittajalle: olet ihan terve ja teet elämässäsi mitä haluat. Älä välitä noista, ketkä yrittävät tehdä sinusta katkeraa ym.
        Heillä ei vaikuta olevan kaikki hyvin, vaikka niin esittävät.

• Anonyymi00119
        Anonyymi00118 kirjoitti:

Sukulaisissakin on omat vikansa ja heidän kanssa ei ole pakko olla yhteydessä. Älä tee aloittajasta katkeroitunutta. Hän on mielestäni vastuuntuntoinen ja paljon äitinsä seurana tai hoitaa äitiään. Se on uuvuttavaakin vaikka antaa paljon.
        Silloin kaipaa aivan omaa aikaa ja lepoa.
        Aloittajalle: olet ihan terve ja teet elämässäsi mitä haluat. Älä välitä noista, ketkä yrittävät tehdä sinusta katkeraa ym.
        Heillä ei vaikuta olevan kaikki hyvin, vaikka niin esittävät.

Onko sinunkin ystävät sellaisia jotka määrää mitä sinä saat tehdä, vaativat sinulta kaikenlaista, valittavat, ruinaavat? Ja sen takia on parempi olla ykisn koska kaikki ihmiset on tuollaisia. Hän saa iloa nukkumisesta ja syömisestä. Minulle yöunet ja syöminen ei tuo riittävästi sisältöä ja onnellisuutta. Jos se teille tuo iloa elämään saa teidät nauramaan ja hymyilemään yksinään niin sehän on hieno juttu. Nukkukaa ja syökää jos se saa teidän onnelliseksi ja tuo teidän elämään sisältöä ja elämyksiä.

• Anonyymi00267
        Anonyymi00110 kirjoitti:

Määrittele tarkkaan sana katkeroitunut, kun sitä mielelläsi käytät

• Anonyymi00282
        UUSI
        Anonyymi00267 kirjoitti:

Määrittele tarkkaan sana katkeroitunut, kun sitä mielelläsi käytät

Pettynyt ja torjuu uudet ihmiset elämästä koska voi pelätä tulevansa jälleen loukatuksi ja petetyksi. Silloin on on parepi olla yksin jotta tälläistä ei synny uudelleen. Tälläinen ihminen ei usko että jotain hyvää voi olla olemassa. Tämä on minun näkemys. Kun ei ole yhteydessä tai tapaa ihmisiä niin suojaudutaan uusilta pettymyksiltä ja torjutuksi tulemiselta.

• Anonyymi00284
        UUSI
        Anonyymi00282 kirjoitti:

Pettynyt ja torjuu uudet ihmiset elämästä koska voi pelätä tulevansa jälleen loukatuksi ja petetyksi. Silloin on on parepi olla yksin jotta tälläistä ei synny uudelleen. Tälläinen ihminen ei usko että jotain hyvää voi olla olemassa. Tämä on minun näkemys. Kun ei ole yhteydessä tai tapaa ihmisiä niin suojaudutaan uusilta pettymyksiltä ja torjutuksi tulemiselta.

Selevä homma, herra/rouva Psykiatri.

• Anonyymi00112

Olen itse samoilla linjoilla kuin sinä aloittaja. Ehkä kyse on myös ikääntymisestä. Tai jotkut ei vaan kaipaa ketään ympärilleen. Kovaääninen metelöinti ärsyttää ja kuormittaa. Ei viitsi enää jaksaa yhdentekeviä ihmisiä ja kuunnella heidän turhia mielipiteitään.

Olen ollut itse kova menemään nuorempana, piti olla koko ajan seuraa ja elämää ympärillä. Nyt nautin kun saan olla ja tehdä mitä huvittaa. Jos haluaa seuraa niin voi lähteä paikkaan missä ihmisiä. Harvemmin näin. Konsertti tms.

Mulle riittää kun ollaan whatsapissa yhteydessä joidenkin kanssa ja vaihdetaan joskus kuulumisia. Matkan varrelta on jäänyt pois kaikki turhat ihmiset, joiden kanssa ei mitään yhteistä.

Olen vielä töissä virkamiehenä ja kestän jotenkuten sen metakan työpaikalla vaikka yritän lähteä esim syömään muualle ruokatauolla ettei tarvi koko ajan olla selittämässä ja esittää sosiaalista ja pitää yllä ns kivapuhetta. Haluan edes syödä rauhassa.

Kun pääsen bussikyydin jälkeen kodin rauhaan niin olen niin onnellinen ja vapaa. Syön kun huvittaa, mitä huvittaa, nukun kun huvittaa eikä tarvi selitellä tekemisiään kellekään.

• Anonyymi00116

Eihän ne työkaverit ole sama asia kuin sydänystävät. Teillä on todella ollut omituisia ystäviä. Ei se ystävyys tarkoita sitä että koko ajan pitää höpöttää. Ei kai teidän ystävät määrää mitä syötte. milloin syötte ja nukutte? Ystävyydessä jaetaan iloja ja suruja. Hyvä ystävyys onn tasa-arvoista. Yhteiseen tekemiseen josta molemmat nauttii. Minulla ystävät ei ole koskaan määränneet mitä ja milloin syön tai milloin nukun. Ihmeellistä että joillakin ystävät tekee tälläistä. Ohan se ihan kamalaa jos tekee jotain mukavaa toisen kanssa. Jos se nukkuminen ja syöminen tekee onnelliseskis ja tuo elämään iloa niin sitten kannattaa siihen keskittyä. Jos se saa nauramaan ja hymyilemään yksinään kotona.

• Anonyymi00121
        Anonyymi00116 kirjoitti:

Eihän ne työkaverit ole sama asia kuin sydänystävät. Teillä on todella ollut omituisia ystäviä. Ei se ystävyys tarkoita sitä että koko ajan pitää höpöttää. Ei kai teidän ystävät määrää mitä syötte. milloin syötte ja nukutte? Ystävyydessä jaetaan iloja ja suruja. Hyvä ystävyys onn tasa-arvoista. Yhteiseen tekemiseen josta molemmat nauttii. Minulla ystävät ei ole koskaan määränneet mitä ja milloin syön tai milloin nukun. Ihmeellistä että joillakin ystävät tekee tälläistä. Ohan se ihan kamalaa jos tekee jotain mukavaa toisen kanssa. Jos se nukkuminen ja syöminen tekee onnelliseskis ja tuo elämään iloa niin sitten kannattaa siihen keskittyä. Jos se saa nauramaan ja hymyilemään yksinään kotona.

Jos ei ole sydänystäville tarvetta?

Ei halua jakaa asioitaan kenenkään kanssa? Ei tarvi silloin olla huolissaan että "sydänystävä" kertoo asiat eteen päin.

• Anonyymi00123
        Anonyymi00116 kirjoitti:

Tarkoittaa myös parisuhdetta. On jo kokenut sen että pitää passata toista niin on onnellinen kun päässyt siitä että pitää olla joku. Ei tarvi kun on onnellisesti yksin. Koti pysyy siistinä ja rauhallisena.

• Anonyymi00124
        Anonyymi00121 kirjoitti:

Ei halua jakaa asioitaan kenenkään kanssa? Ei tarvi silloin olla huolissaan että "sydänystävä" kertoo asiat eteen päin.

No jos haluaa olla yksinään niin hyvä. Täh sinusta sydänystävät kertoo asioita eteenpäin. Eihän he ole silloin sydänystäviä. Onpa teillä ihan hirveitä kokemuksia ystävyydestä joka perustuu mm toisen kunnioittamisen ja arvostamiseen

• Anonyymi00125
        Anonyymi00121 kirjoitti:

Sinulle tiedoksi että hyvät ystävät tuo mm turvaa, läsnäoloa , hyväksyntää. Sinä tiedät kun he ovat elämässäsi että heihin sinä voit luottaa ja heille voit jakaa ilot ja surut. Ja he eivät hylkää sua. Ystävien kanssa ei tarvi höpöttää koko ajan.

• Anonyymi00126
        Anonyymi00116 kirjoitti:

Kyllähän ystävät kyselee ja keskustelee syömisestä, laihdutuksesta, tekemisistä, lapsista, liikkumisesta, harrastuksista. Mikä nyt elämässä silloin on menossa.

On olemassa introverttejä ihmisiä jotka tykkää olla yksin ja puuhastella omiaan. Ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia!

Itse olen inhonnut ja inhoan eniten naisporukalla liikuntaa. Se hirveä kaakatus. Kuntosalilla istutaan laitteissa ja kaakatetaan. Vesi"juoksussa" lillutaan rinnakkain ja kaakatetaan. Sama missä niin aina yksi helvetin kaakatus. Yksi kaveri keksi että voidaan mennä yhdessä uimaan tai kuntosalille. Joka kerta kun piti mennä, oli tukka kipiä, väsy tai jotain. Kuitenkin sai mennä yksin.

Se on vähän niin kuin jo treenattu kun siitä on puhunut...

Jos olisi toisista kiinni se mitä tekee niin ei koskaan voisi tehdä mitään. Huomasin että olikin kiva kun ei tarvi odotella ketään eikä ottaa huomioon kenenkään menoja jotka riippuu ties mistä. Voi suorittaa liikuntansa tai harrasteensa ja lähteä kotiin.

Työpaikallakin jäisi työt tekemättä kun pitäis mennä laiskureitten tahtiin ja kohteliaasti odottaa että viimeinenkin on syönyt ja saanut kerrottua koiransa/ukkonsa/anoppinsa kaikki terveysuutiset. Joihin pitäisi muka kommentoida jotain. Jotkut istuu syömässä tuntikaupalla ja kahvipaussi on vähintään sen tunnin.

• Anonyymi00128
        Anonyymi00126 kirjoitti:

Kyllähän ystävät kyselee ja keskustelee syömisestä, laihdutuksesta, tekemisistä, lapsista, liikkumisesta, harrastuksista. Mikä nyt elämässä silloin on menossa.

On olemassa introverttejä ihmisiä jotka tykkää olla yksin ja puuhastella omiaan. Ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia!

Itse olen inhonnut ja inhoan eniten naisporukalla liikuntaa. Se hirveä kaakatus. Kuntosalilla istutaan laitteissa ja kaakatetaan. Vesi"juoksussa" lillutaan rinnakkain ja kaakatetaan. Sama missä niin aina yksi helvetin kaakatus. Yksi kaveri keksi että voidaan mennä yhdessä uimaan tai kuntosalille. Joka kerta kun piti mennä, oli tukka kipiä, väsy tai jotain. Kuitenkin sai mennä yksin.

Jos olisi toisista kiinni se mitä tekee niin ei koskaan voisi tehdä mitään. Huomasin että olikin kiva kun ei tarvi odotella ketään eikä ottaa huomioon kenenkään menoja jotka riippuu ties mistä. Voi suorittaa liikuntansa tai harrasteensa ja lähteä kotiin.

Työpaikallakin jäisi työt tekemättä kun pitäis mennä laiskureitten tahtiin ja kohteliaasti odottaa että viimeinenkin on syönyt ja saanut kerrottua koiransa/ukkonsa/anoppinsa kaikki terveysuutiset. Joihin pitäisi muka kommentoida jotain. Jotkut istuu syömässä tuntikaupalla ja kahvipaussi on vähintään sen tunnin.

Tätä juuri tarkoitan. Mutta kun täällä on niin paljon ihmisiä joiden ystävät vaativat, valittavat, mittaavat ystävyyden omaisuudella ja varallisuudella. Valittavat kun ystävät höpöttävät koko ajan , ovat epäluotettavia juorukelloja.

Ei tarvi olla samanlaisia,mutta ihmettelen mikä siinä nukkumisessa ja syömisessä tuo sitä mielekkyyttä elämään. Minä olen kysynyt mitä muuta tekee yksin niin ei nähtävästi mitään muuta kun ei kerrota. Itselleni pelkkä nukkuminen ja syöminen ei tuo sisältöä elämään. Minä kaipaan elämään muutakin.

Onko tuo sinun naisporukka sellanen sydänystävänaisporukka. Minä puhun nyt läheisistä ja ns. sydänystävistä. Miksi naiset sitten on naisporukoissa jos on noin kamalaa. Miksi ei voi olla miespuolisia sydänystäviä ilman että kyse on seurustelusta, parisuhteesta. Jos naisten seura ahdistaa niin miksi ei voi miehistä hakea ystävyyttää vai onko pelko että rakastuu ja pettyy. Itselläni on pitkäaikaisia miespuolisia sydänystäviä jotka on lämminsydämisiä ja ihania persoonia. Heidän kanssaan ei aina tarvi puhua ja höpistä. Pelkkä se läsnäolo riittää. Miksi ei ole ole naispuolisia . No sen takia koska mua ei kiinnosta millaset verhot on keittiössä tai mitä lapset on tehnyt tai lapsenlapset. Tai miten on taas muuttanut olohuoneen sisustusta ja värimaailmaa.

Jos toinen tykkää uinnista ja sinä et niin ystäväsi varmasti tietää sen kun olette tutustuneet aikoinaan toisiinne. Sillloin hänen pitäisi kunnioittaa, arvostaa ja ymmärtää sun valintaa osallistumatta. Jos sinua ei kiinnosta ystävän joku harrastus niin eihän sinun ole pakko osallistua. Hän ei voi pakottaa vaan kerrot ystävällisesti asian hänelle.

Edelleen työkaverit ja ystävät eivät ole sama asia. Minä puhun nyt ystävyydessä joka perustuu tasa-arvoiseen vastavuoroisuuten , vuorovaikutukseen, arvostamiseen, luottamukseen,aitouteen. Ystävät tukevat,lohduttavat, tuovat turvaa.

Älkää hyvät ihmiset sotkeko työkavereita siihen mitä hyvään ystävyyteen kuuluu.

• Anonyymi00129
        Anonyymi00126 kirjoitti:

Ja miksi pitää kysyä onko sairas? mikä saa ajattalee että olis sairas jos se yksin olo tukee hyvinvointia ja mielenterveyttä? mikä saa edes mieleen että olis sairas jos voi hyvin ja nauttii elämästä kuten aloittaja tekee. Että on niin onnellinen ja voi liian hyvin että alkaa pitää sairautena?

• Anonyymi00131
        Anonyymi00128 kirjoitti:

Tätä juuri tarkoitan. Mutta kun täällä on niin paljon ihmisiä joiden ystävät vaativat, valittavat, mittaavat ystävyyden omaisuudella ja varallisuudella. Valittavat kun ystävät höpöttävät koko ajan , ovat epäluotettavia juorukelloja.

Ei tarvi olla samanlaisia,mutta ihmettelen mikä siinä nukkumisessa ja syömisessä tuo sitä mielekkyyttä elämään. Minä olen kysynyt mitä muuta tekee yksin niin ei nähtävästi mitään muuta kun ei kerrota. Itselleni pelkkä nukkuminen ja syöminen ei tuo sisältöä elämään. Minä kaipaan elämään muutakin.

Onko tuo sinun naisporukka sellanen sydänystävänaisporukka. Minä puhun nyt läheisistä ja ns. sydänystävistä. Miksi naiset sitten on naisporukoissa jos on noin kamalaa. Miksi ei voi olla miespuolisia sydänystäviä ilman että kyse on seurustelusta, parisuhteesta. Jos naisten seura ahdistaa niin miksi ei voi miehistä hakea ystävyyttää vai onko pelko että rakastuu ja pettyy. Itselläni on pitkäaikaisia miespuolisia sydänystäviä jotka on lämminsydämisiä ja ihania persoonia. Heidän kanssaan ei aina tarvi puhua ja höpistä. Pelkkä se läsnäolo riittää. Miksi ei ole ole naispuolisia . No sen takia koska mua ei kiinnosta millaset verhot on keittiössä tai mitä lapset on tehnyt tai lapsenlapset. Tai miten on taas muuttanut olohuoneen sisustusta ja värimaailmaa.

Jos toinen tykkää uinnista ja sinä et niin ystäväsi varmasti tietää sen kun olette tutustuneet aikoinaan toisiinne. Sillloin hänen pitäisi kunnioittaa, arvostaa ja ymmärtää sun valintaa osallistumatta. Jos sinua ei kiinnosta ystävän joku harrastus niin eihän sinun ole pakko osallistua. Hän ei voi pakottaa vaan kerrot ystävällisesti asian hänelle.

Edelleen työkaverit ja ystävät eivät ole sama asia. Minä puhun nyt ystävyydessä joka perustuu tasa-arvoiseen vastavuoroisuuten , vuorovaikutukseen, arvostamiseen, luottamukseen,aitouteen. Ystävät tukevat,lohduttavat, tuovat turvaa.

Tuommoinen jankkaaminen on just perin kyllästyttää mitä ei jaksa.... Että pitää selittää muille miksi tekee niinkuin tekee asioita.

Nukkuminen ja syöminenkö on ainoastaan asioita mistä mielestäsi introvertti voi nauttia.... Tai mitä saisi tehdä yksin. Voi elämä...

• Anonyymi00135
        Anonyymi00123 kirjoitti:

Tarkoittaa myös parisuhdetta. On jo kokenut sen että pitää passata toista niin on onnellinen kun päässyt siitä että pitää olla joku. Ei tarvi kun on onnellisesti yksin. Koti pysyy siistinä ja rauhallisena.

Että ystävät on sama kuin parisuhde? Millanen ystävyys perustuu toisen passaamiseen. Kun parisuhde ollut raskas ja rasittava niin hyvä ystävyys on samanlainen. Eihän ne ystävät sun luona asu? Minun ystävillä on ihan omat kodit joissa he asuvat. Kun parisuhde on raskas niin sitten ei tartte ketään. Eikö kukaan täällä kaipaa ikinä lohdutusta, tukea, sanoja "kiitos että tuot niin paljon iloa elämääni ". Teillä ei tule ikinä tilanteita että olis kiva kun ystävä sanoo että olen tukena ja sano jos voin tehdä jotain hyväksesi. Ei kaipaa ikinä halausta ja sitä että toiseen voi luottaa iloissa ja suruissa. Mutta jos se nukkuminen ja syöminen joka on mainittu tuo sitä onnea ja sisältöä elämään niin hyvä niin. Mulle ystävät tuo paljon iloa ja naurua elämään ja tukee hyvinvointia.

• Anonyymi00141
        Anonyymi00131 kirjoitti:

Tuommoinen jankkaaminen on just perin kyllästyttää mitä ei jaksa.... Että pitää selittää muille miksi tekee niinkuin tekee asioita.

Nukkuminen ja syöminenkö on ainoastaan asioita mistä mielestäsi introvertti voi nauttia.... Tai mitä saisi tehdä yksin. Voi elämä...

No kerro miksi hän kyselee onko sairas jos tuntee olonsa terveeksi ja voi hyvin? mutta joo antaa olla. Onnellinen , terve ja hyvinvoiva kyselee onko sairas. Menee lääkäriin kysyy jos epäilee että onko sairas.

• Anonyymi00153
        Anonyymi00125 kirjoitti:

Sinulle tiedoksi että hyvät ystävät tuo mm turvaa, läsnäoloa , hyväksyntää. Sinä tiedät kun he ovat elämässäsi että heihin sinä voit luottaa ja heille voit jakaa ilot ja surut. Ja he eivät hylkää sua. Ystävien kanssa ei tarvi höpöttää koko ajan.

"Sinulle tiedoksi että hyvät ystävät tuo mm turvaa, läsnäoloa , hyväksyntää."

Tuo on varmasti totta, mutta joka asiassa on kääntöpuolensa.

Kun ei kertakaikkiaan itse tarvitse kenenkään hyväksyntää, läsnäoloa, niin riittää itselleen. Riittää kaikki se mitä on.

• Anonyymi00154
        Anonyymi00128 kirjoitti:

"Ei tarvi olla samanlaisia,mutta ihmettelen mikä siinä nukkumisessa ja syömisessä tuo sitä mielekkyyttä elämään. Minä olen kysynyt mitä muuta tekee yksin niin ei nähtävästi mitään muuta kun ei kerrota."

Mitä se sulle kuuluu? Tuommoiset jankkaajat ja selityksen vaatijat ensiksi heivataan elämästä. 😁

• Anonyymi00158
        Anonyymi00154 kirjoitti:

"Ei tarvi olla samanlaisia,mutta ihmettelen mikä siinä nukkumisessa ja syömisessä tuo sitä mielekkyyttä elämään. Minä olen kysynyt mitä muuta tekee yksin niin ei nähtävästi mitään muuta kun ei kerrota."

Mitä se sulle kuuluu? Tuommoiset jankkaajat ja selityksen vaatijat ensiksi heivataan elämästä. 😁

Ei kuulu mutta itsehän sä olet ystäväsi valinnut ,koska heissä on joku piirre minkä takia haluat olla heidän seurassa. Eikö vain? Vai minkä perusteella sinä luot yhteyden ja viihdyt heidän kanssaan?

• Anonyymi00159
        Anonyymi00153 kirjoitti:

Kun ei kertakaikkiaan itse tarvitse kenenkään hyväksyntää, läsnäoloa, niin riittää itselleen. Riittää kaikki se mitä on.

Silloin se sitten riittää. Aika usealle tulee elämässä tilanteita kun tarvitsee tukea ja lohdutusta. Mutta jos pärjää kaiken kanssa yksin niin silloin ei tarvitse sitä toisen lohduttavaa olkapäätä ja sitä tunnetta että ei ole yksin. Aika moni joka kohtaa vastoinkäymisiä toivoo että olis joku läheinen ihminen joka kuuntelis ja olis vaan läsnä ,ilman että tarvitsee sanoa mitään. Ammattiauttailla voi käydä mutta minulle se ei korvaa ystäviä.

• Anonyymi00161
        Anonyymi00153 kirjoitti:

Mulla on ystäviä jotka olen tuntenut 20 vuotta. Ja minun ystäviini pätee se mitä olen kirjoittanut hyvästä ja toimivasta ystävyydestä. Toivottavasti näille introverteille ei tule tilanteita jossa kaipaa sitä lohdutusta ja sitä hiljaista läsnäoloa. Vaan pärjää yksinään ja selviytyy yksinään kaikesta. Ei kaipaa halausta ja toisen antamaa tukea ja apua.

• Anonyymi00171

Voi olen niin samaa mieltä kanssasi! Asun oman lapseni kanssa ja meillä molemmilla on oma huone! Tapaan muita lapsiani silloin tällöin ja se riittää minulle mainiosti! Ulkona tykkään llikkua yksin!

• Anonyymi00172
        Anonyymi00123 kirjoitti:

Ihan kuin olisit lukenut minun ajatukseni, juuri noin olen ajatellut erostani lähtien, koska jo silloin päätin etten halua enää yhtään uutta ihmistä elämääni koskaan! Yksi kauan kestänyt parisuhde riittää minulle!

• Anonyymi00174
        Anonyymi00126 kirjoitti:

Juuri noin se on! Olen vanhemmiten kokenut olevan enemmän introvertti! Olen nauttinut omásta rauhallisesta olemisesta ja tykkään llikkua yksin!

• Anonyymi00175
        Anonyymi00153 kirjoitti:

Nuo kaksi viimeistä lausetta kertovat minusta! Minulla on lapseni ja heidän kanssaan voin jakaa asioita jos sitä tarvitsen!

• Anonyymi00177
        Anonyymi00124 kirjoitti:

No jos haluaa olla yksinään niin hyvä. Täh sinusta sydänystävät kertoo asioita eteenpäin. Eihän he ole silloin sydänystäviä. Onpa teillä ihan hirveitä kokemuksia ystävyydestä joka perustuu mm toisen kunnioittamisen ja arvostamiseen

No se on sitä elämänkokemusta, kun huomaa että ei ne ystävinä pidetyt ollutkaan kovin kummoisia.

• Anonyymi00178
        Anonyymi00161 kirjoitti:

Mulla on ystäviä jotka olen tuntenut 20 vuotta. Ja minun ystäviini pätee se mitä olen kirjoittanut hyvästä ja toimivasta ystävyydestä. Toivottavasti näille introverteille ei tule tilanteita jossa kaipaa sitä lohdutusta ja sitä hiljaista läsnäoloa. Vaan pärjää yksinään ja selviytyy yksinään kaikesta. Ei kaipaa halausta ja toisen antamaa tukea ja apua.

Jos sinä kaipaat koko ajan tukea ja sitä että joku auttaa ja antaa sinulle kaiken mitä haluat ja mitä et itse koe olevasi, et pysty yksin asioihin etkä ole itsenäinen niin tulee olo sinusta että olet vaativa ja ahdistava ihminen, kenties koko ajan haluamassa ymmärtäjää ja roskaämpäriä mihin saa tyhjentää itsensä. Vaikutat mielenterveysongelmaiselta.

Mulla on ollut tuollainen roikkuja tuttavapiirissä, ahdistava vaatija. Entinen ystävä.

• Anonyymi00184
        Anonyymi00177 kirjoitti:

No se on sitä elämänkokemusta, kun huomaa että ei ne ystävinä pidetyt ollutkaan kovin kummoisia.

Eli ystävien persoonaalisuuskin muuttuu ajan saatossa. Mukavista ihmisistä tulee ikäviä ja rasittavia.

• Anonyymi00185
        Anonyymi00178 kirjoitti:

Jos sinä kaipaat koko ajan tukea ja sitä että joku auttaa ja antaa sinulle kaiken mitä haluat ja mitä et itse koe olevasi, et pysty yksin asioihin etkä ole itsenäinen niin tulee olo sinusta että olet vaativa ja ahdistava ihminen, kenties koko ajan haluamassa ymmärtäjää ja roskaämpäriä mihin saa tyhjentää itsensä. Vaikutat mielenterveysongelmaiselta.

Mulla on ollut tuollainen roikkuja tuttavapiirissä, ahdistava vaatija. Entinen ystävä.

Ei. Voi hyvä luoja sentään. Etkö ole koskaan tarvinnut henkistä apua. Sitä vaan että toinen on siinä vierellä. Sinusta siis vaatimista jos toinen haluaa olla vieressä tukemassa. Sinusta on toinen roskaämpäri jos haluaa vain hiljaista läsnäoloa? Sinusta on vaatija kun ystävä tarjoutuu olemaan tukena. Sinua siis ahdistaa hiljainen läsnäolo? Mikä siinä on sinulle raskasta?Miksi ystävä tarjoituu tukemaan jos toinen on vaan taakaksi?

• Anonyymi00186
        Anonyymi00185 kirjoitti:

Ei. Voi hyvä luoja sentään. Etkö ole koskaan tarvinnut henkistä apua. Sitä vaan että toinen on siinä vierellä. Sinusta siis vaatimista jos toinen haluaa olla vieressä tukemassa. Sinusta on toinen roskaämpäri jos haluaa vain hiljaista läsnäoloa? Sinusta on vaatija kun ystävä tarjoutuu olemaan tukena. Sinua siis ahdistaa hiljainen läsnäolo? Mikä siinä on sinulle raskasta?Miksi ystävä tarjoituu tukemaan jos toinen on vaan taakaksi?

Lisään etkö ikinä ole kaivannut lohdutusta jos läheinen ja rakas ihmienn menehtyy tai sairastuu vakavasti? Jos sinä et tarvi tukea niin sehän on helvetin hienoa että selviät yksinäs kaikesta.

• Anonyymi00245
        Anonyymi00185 kirjoitti:

Miksi ihmeessä. Jos sinä tarvit niin koeta tajuta ettei kaikki ole samanlaisia.

• Anonyymi00275
        Anonyymi00116 kirjoitti:

"Eihän ne työkaverit ole sama asia kuin sydänystävät"

Äsken rinnastit sydänystäväksi jo lääkärit ja remonttimiehet.... 😆

• Anonyymi00280
        UUSI
        Anonyymi00275 kirjoitti:

"Eihän ne työkaverit ole sama asia kuin sydänystävät"

Äsken rinnastit sydänystäväksi jo lääkärit ja remonttimiehet.... 😆

Missä? Voisitko kertoa missä olen näin sanonut

• Anonyymi00297
        UUSI
        Anonyymi00280 kirjoitti:

Missä? Voisitko kertoa missä olen näin sanonut

Tässä:

"Anonyymi00062
        2026-08-29 13:42:32

Jos sairastut tai tarviit muuten apua niin mitä sitten tapahtuu? Etkö ole ikinä tarvinnut kenenkään apua vaan osaat hoitaa ja korjata kaikki viat ja ongelmat. Mutta hienoa ettet ikinä sairastu ja tarvitse mennä lääkäriin koska sinun mielenrauhasi rikkoontuu siitä. Mikä sinua kiinnostaa ?"

• Anonyymi00303
        UUSI
        Anonyymi00185 kirjoitti:

Minusta sinä tarvitset hoitoa, et tavallista henkistä apua.

• Anonyymi00122

Vielä kerran jos nukkuminen ja syöminen tuo onnellisuutta, naurua, iloa elämään niin se riittää teille hyvään elämään. Ja te ette tarvi muuta elämään. Jotkut vaan ei elä pelkällä nukkumisella ja syömisellä. Minä en muista että olisin koskaan nauranut yksin syödessä tai alkanut hymyilee kun syön aamupuuroa. Se on hienoa jos jollain aamupuuron syöminen hymyilyttää. tai nukkuminen aiheuttaa hymyn suupielissä. Silloin se riittää tuomaan sen onnen ja ilon elämään. Ei mulla muuta.

• Anonyymi00132

Esitätkö vain tyhmää?

Kaurapuuro, syöminen ja nukkuminen. 😅

• Anonyymi00136
        Anonyymi00132 kirjoitti:

Esitätkö vain tyhmää?

Kaurapuuro, syöminen ja nukkuminen. 😅

En,mutta aloittaja saa suurta iloa nukkumisesta ja syömisestä. ja minä yleensä syön aamupalalla esim puuroa. Ei ole kaurapuuroa . Puurokin voi vaihdella koska tuo vaihtelua. Jos joku saa siitä suurta iloa niin hyvä. Minä tarvitsen vähän enemmän siihen onnellisuuteen kuin kotona yksin ruokapöydän ääressä syömisen

• Anonyymi00142

Sinä ilmeisesti et koskaan ole ollut väsynyt päivän töistä ja onnellinen, kun pääset nukkumaan.
        Et kai ole myöskään koskaan nälkäisenä päässyt hyvään ruokapöytään ja ollut onnellinen, kun saat syödä hyvän aterian.

Mielestäni elämästäsi puuttuu paljon!

• Anonyymi00143

Onnellisuus ja nauru eivät samoja asioita!

• Anonyymi00144
        Anonyymi00142 kirjoitti:

Sinä ilmeisesti et koskaan ole ollut väsynyt päivän töistä ja onnellinen, kun pääset nukkumaan.
        Et kai ole myöskään koskaan nälkäisenä päässyt hyvään ruokapöytään ja ollut onnellinen, kun saat syödä hyvän aterian.

Olen mutta minä tarvitsen onnellisuuteen muutakin kuin yksin syömiseen ruokapöydän ääressä ja nukkumisen. Jos toiselle riittää nämä tuomaan sisältöä elämään ja voimaan hyvin niin miksi pitää ajatella että olis sairas? Miksi hyvinvoivan ja terveen ihmisen pitää ajatella olevansa sairas?

• Anonyymi00145
        Anonyymi00143 kirjoitti:

Onnellisuus ja nauru eivät samoja asioita!

Joo eivät ole sama asia. Mutta onnellisuuteen liittyy nauru. Nauru erittää aivoissa endorfiineja ja dopamiinia, jotka parantavat mielialaa.Se vähentää stressihormoni kortisolin määrää kehosta.Yhdessä nauraminen vahvistaa ihmissuhteita, mikä on yksi onnellisuuden tärkeimmistä kulmakivistä.

Jos pystyy kotonaan nauraa itsekseen yksinään niin sehän on todella hienoa. Ite en ole vaan ihminen joka nauraa kotona yksinään esim hyvästä ateriasta

• Anonyymi00149
        Anonyymi00142 kirjoitti:

Kuka sinua tukenut,lohduttanut, tsempannut kun olet sitä tarvinnut? Toki on sitten ammattiauttajia jos ei halua ystäviä ja ihmissuhteita.

• Anonyymi00150
        Anonyymi00144 kirjoitti:

Olen mutta minä tarvitsen onnellisuuteen muutakin kuin yksin syömiseen ruokapöydän ääressä ja nukkumisen. Jos toiselle riittää nämä tuomaan sisältöä elämään ja voimaan hyvin niin miksi pitää ajatella että olis sairas? Miksi hyvinvoivan ja terveen ihmisen pitää ajatella olevansa sairas?

Miksi sinä miellät että introvertti harrastaa vain nukkumista ja syömistä. 😀

Nauraa voi hyvälle ohjelmalle, elokuvalle, kirjalle. Harrastaa voi mitä ikinä haluaa eikä ole koskaan kiinni muiden ohjelmasta kun haluaa harrastaa. Itse harrastan musiikkia, teatteria, matkustamista, liikuntaa, patikoimista, uimista.

Varsinkin matkustaminen on ihanaa yksin. Ei tarvi kysellä toiselta mihin nyt mennään ja mikä sopii ja mikä ei.

On mulla pari kaveria jonka kanssa käyn joskus viinillä ja syömässä mutta harvoin.
        Se riittää. Kotiin en halua ketään. Oon sanonut että olen introvertti ja tykkään yksinolosta. Nyt olin viikonloppuna meren äärellä, soudin, kajakoin ja paistoin nuotiolla makkaraa ja nautin kovasti.

Jos nyt haluaa olla miehen kanssa ja vaikka paneskella joskus niin sopii sekin kunhan mies asuu omillaan ja pysyy siellä eikä tarvi pestä kenenkään pyykkiä tai yrittää nukkua kuorsaavan miehen vieressä.

Mulla oli parisuhde mutta se päättyi kun en halunnut enää sitä että mulle tullaan syömään ja nukkumaan (kun mä joudun kuunnella kuorsausta ja valvoa) ja passattavaksi.

• Anonyymi00157
        Anonyymi00150 kirjoitti:

Miksi sinä miellät että introvertti harrastaa vain nukkumista ja syömistä. 😀

Nauraa voi hyvälle ohjelmalle, elokuvalle, kirjalle. Harrastaa voi mitä ikinä haluaa eikä ole koskaan kiinni muiden ohjelmasta kun haluaa harrastaa. Itse harrastan musiikkia, teatteria, matkustamista, liikuntaa, patikoimista, uimista.

Varsinkin matkustaminen on ihanaa yksin. Ei tarvi kysellä toiselta mihin nyt mennään ja mikä sopii ja mikä ei.

On mulla pari kaveria jonka kanssa käyn joskus viinillä ja syömässä mutta harvoin.
        Se riittää. Kotiin en halua ketään. Oon sanonut että olen introvertti ja tykkään yksinolosta. Nyt olin viikonloppuna meren äärellä, soudin, kajakoin ja paistoin nuotiolla makkaraa ja nautin kovasti.

Jos nyt haluaa olla miehen kanssa ja vaikka paneskella joskus niin sopii sekin kunhan mies asuu omillaan ja pysyy siellä eikä tarvi pestä kenenkään pyykkiä tai yrittää nukkua kuorsaavan miehen vieressä.

Mulla oli parisuhde mutta se päättyi kun en halunnut enää sitä että mulle tullaan syömään ja nukkumaan (kun mä joudun kuunnella kuorsausta ja valvoa) ja passattavaksi.

Koska hän vain mainitsee sen että nuo tuo suurta iloa. Hän ei kerro mikä muu tuo yksin iloa ja onnellisuutta. Se on hyvä että nuo tuo iloa mutta eikö oikeesti tarvi mitään tekemistä. Jos on väsynyt niin eikö ikinä toivo että olis enemmän energiaa ettei se vapaa-aikaa mikä jää äidin hoitamisen jälkeen mene nukkumiseen. Totta kai hän haluaa auttaa ja hoitaa äitiään,mutta onko se loppujen lopuksi se mitä hän haluaa elämältä? Olla väsynyt ?

Voisin sulta kysyä miksi sinä haluat käydä viiniä juomassa ja syömässä? Omasta vapaasta tahdosta vai sen takia että se tukee sun hyvinvointia ja mielenterveyttä? Eihän se tarkoita jos sulla on ystäviä että heitä pitää joka päivä nähdä ja ystäviä voi nähdä muuallakin kuin kotona. Miksi ihmiset olettaa että ihmisiä pitää nähdä omassa kodissa? Sinä kerrot avoimesti mitä teet yksin mutta aloittaja vaan haukkuu millasia ihmiset on. Hän ei halua ihmisä elämään koska kaikki vaatii, valittaa ja ruinaa. Jos parisuhde on sellanen niin haluaa yleistää sen koskevan kaikkia muita ihmisiä myös. Kaikki on samanlaisia hyväksikäyttäjiä ja sen takia parempi olla yksin.

Edelleen parisuhde on eri asia kuin ystävyys. Edelleenkään ystävät eivät tule sulle asumaan ja elää arkea sun kanssa. En ymmärrä miksi parisuhde pitää sotkea ystävyyteen.

• Anonyymi00179
        Anonyymi00157 kirjoitti:

Koska hän vain mainitsee sen että nuo tuo suurta iloa. Hän ei kerro mikä muu tuo yksin iloa ja onnellisuutta. Se on hyvä että nuo tuo iloa mutta eikö oikeesti tarvi mitään tekemistä. Jos on väsynyt niin eikö ikinä toivo että olis enemmän energiaa ettei se vapaa-aikaa mikä jää äidin hoitamisen jälkeen mene nukkumiseen. Totta kai hän haluaa auttaa ja hoitaa äitiään,mutta onko se loppujen lopuksi se mitä hän haluaa elämältä? Olla väsynyt ?

Voisin sulta kysyä miksi sinä haluat käydä viiniä juomassa ja syömässä? Omasta vapaasta tahdosta vai sen takia että se tukee sun hyvinvointia ja mielenterveyttä? Eihän se tarkoita jos sulla on ystäviä että heitä pitää joka päivä nähdä ja ystäviä voi nähdä muuallakin kuin kotona. Miksi ihmiset olettaa että ihmisiä pitää nähdä omassa kodissa? Sinä kerrot avoimesti mitä teet yksin mutta aloittaja vaan haukkuu millasia ihmiset on. Hän ei halua ihmisä elämään koska kaikki vaatii, valittaa ja ruinaa. Jos parisuhde on sellanen niin haluaa yleistää sen koskevan kaikkia muita ihmisiä myös. Kaikki on samanlaisia hyväksikäyttäjiä ja sen takia parempi olla yksin.

Edelleen parisuhde on eri asia kuin ystävyys. Edelleenkään ystävät eivät tule sulle asumaan ja elää arkea sun kanssa. En ymmärrä miksi parisuhde pitää sotkea ystävyyteen.

Olet aika ongelmainen. Keskity omaan elämääsi koska näyttää ettei sullakaan ole mitään muuta kuin tämä nettiulina.

• Anonyymi00203
        Anonyymi00157 kirjoitti:

"Koska hän vain mainitsee sen että nuo tuo suurta iloa. Hän ei kerro mikä muu tuo yksin iloa ja onnellisuutta"

Ehkä ei koe tarpeelliseksi luetteloida asioita? Nuohan on vain esimerkkejä. 😊

• Anonyymi00232
        Anonyymi00145 kirjoitti:

Joo eivät ole sama asia. Mutta onnellisuuteen liittyy nauru. Nauru erittää aivoissa endorfiineja ja dopamiinia, jotka parantavat mielialaa.Se vähentää stressihormoni kortisolin määrää kehosta.Yhdessä nauraminen vahvistaa ihmissuhteita, mikä on yksi onnellisuuden tärkeimmistä kulmakivistä.

Jos pystyy kotonaan nauraa itsekseen yksinään niin sehän on todella hienoa. Ite en ole vaan ihminen joka nauraa kotona yksinään esim hyvästä ateriasta

En minä yksin kotona naureskele. Olen silti onnellinen illalla päivän töistä väsyneenä nukkumaan mennessäni.

• Anonyymi00246
        Anonyymi00145 kirjoitti:

Etkä ole myöskään ihminen joka ymmärtää muita.

• Anonyymi00302
        UUSI
        Anonyymi00136 kirjoitti:

En,mutta aloittaja saa suurta iloa nukkumisesta ja syömisestä. ja minä yleensä syön aamupalalla esim puuroa. Ei ole kaurapuuroa . Puurokin voi vaihdella koska tuo vaihtelua. Jos joku saa siitä suurta iloa niin hyvä. Minä tarvitsen vähän enemmän siihen onnellisuuteen kuin kotona yksin ruokapöydän ääressä syömisen

Jos et esitä tyhmää niin sinun täytyy siis olla sellainen. Mitä sinun kaurapuuro kuuluu mihinkään? Aloittaja on kertonut vain esimerkkinä mistä pitää, ei suinkaan luetteloinut kaikkea mistä pitää ja mitä tekee vain siksi että on saanut jonkun psykon kimppuunsa vaatimaan selityksiä.

• Anonyymi00133

Aloittaja olet erittäin terve, ja tiedät mitä haluat ja saat toteuttaa elämääsi kuten haluat.

Se on vapautta. Vapaus olla oma itsensä on onnellisuutta.

• Anonyymi00137

Vapautta? Sinusta toimiva ytsävyys on siis kuin vankila.

• Anonyymi00139

syömällä, nukkumalla ja siivoamalla

• Anonyymi00148
        Anonyymi00139 kirjoitti:

syömällä, nukkumalla ja siivoamalla

Aika kapea kuva sinulla elämästä.

• Anonyymi00155
        Anonyymi00148 kirjoitti:

No kerro sinä mitä muuta aloittaja tekee joka tekee hänet onnelliseksi. Jos suurinta iloa tuottaa juuri nuo asiat kun on yksin.Minä olen monesti kysynyt eikö hän tee mitään muuta.

• Anonyymi00202
        Anonyymi00155 kirjoitti:

No kerro sinä mitä muuta aloittaja tekee joka tekee hänet onnelliseksi. Jos suurinta iloa tuottaa juuri nuo asiat kun on yksin.Minä olen monesti kysynyt eikö hän tee mitään muuta.

Mitä se sulle kuuluu mitä muuta ihmiset tekee? 😳

• Anonyymi00204
        Anonyymi00137 kirjoitti:

Vapautta? Sinusta toimiva ytsävyys on siis kuin vankila.

"Toimiva ystävyys?"

Mistä sellaisen voi tilata? Ystävyyssuhteet syntyy jos on syntyäkseen. Ihan kuin ihmissuhteet muutenkin. Näin olen itse käsittänyt.

Jos tykkää enemmän olla yksin niin siinä ei ole mitään ongelmaa. Jotkut tarvitsee olla yksin ja jotkut seuraa.

Joillakin yksin oleminen on ilmeisen pelottavaa. 🤔

• Anonyymi00216
        Anonyymi00148 kirjoitti:

On kai minulla oikeus elää kapean kuvan elämää.

• Anonyymi00221
        Anonyymi00202 kirjoitti:

Tämä on niin totta, hyvä kysymys. Ei kenellekään pitäisi kuulua, mitä joku toinen tekee, tai onko hänellä ystäviä vai ei, tai tykkääkö hän olla yksikseen vai seurassa.
        Ei ole myöskään hyvä elää siten, kuin muka ystävät haluaisivat, vaan ihan siten kuin itse haluaa. Muita ei tarvitse miellyttää.

• Anonyymi00223
        Anonyymi00204 kirjoitti:

"Toimiva ystävyys?"

Mistä sellaisen voi tilata? Ystävyyssuhteet syntyy jos on syntyäkseen. Ihan kuin ihmissuhteet muutenkin. Näin olen itse käsittänyt.

Jos tykkää enemmän olla yksin niin siinä ei ole mitään ongelmaa. Jotkut tarvitsee olla yksin ja jotkut seuraa.

Joillakin yksin oleminen on ilmeisen pelottavaa. 🤔

Ei niitä tilata. Ja kyllä niitä on syntyäkseen jos on. Mutta minä kuulun siihen joukkoon joka on löytänyt ja en minä ole ainoa jolla on ystäviä. Eihän se yksinoleminen ole ongelma. Mutta se mitä sä teet yksin muutakin kuin nukut ja syöt. Edelleen minäkin tykkään tehdä asioita yksin mutta minä teen muutakin yksin kuin nukun ja syön. Aloittaja ei kerro mitä muuta tekee. Jos ei tee mitään muuta ja nukkuminen ja syöminen riittää tuomaan omaan vapaa-aikaan onnea niin se on hyvä. Minulle nämä perustoiminnot ei riitä tuomaan sisältöä kun vietän itekseni aikaa.

• Anonyymi00227
        Anonyymi00202 kirjoitti:

Itehän hän kertoo olevansa onnellinen kun saa syödä,nukkua ja siivota. ja mielenkiinnolla olisin halunnut kuulla mikä niissä tekee onnelliseksi ja tekee elämästä mielekästä. mikä tuon aloituksen tarkoitus oli jos hän ei halunnut keskustelua.

• Anonyymi00285
        UUSI
        Anonyymi00227 kirjoitti:

Itehän hän kertoo olevansa onnellinen kun saa syödä,nukkua ja siivota. ja mielenkiinnolla olisin halunnut kuulla mikä niissä tekee onnelliseksi ja tekee elämästä mielekästä. mikä tuon aloituksen tarkoitus oli jos hän ei halunnut keskustelua.

Jälleen sanojeni vääntelyä. Sanoin olevani paratiisissa kun kotonani saan nukkua syödä siivota milloin haluan. En ole koskaan sanonut että nuo 3 on mun ainoat tekemiset äidistä huolen pitämisen lisäksi. Ja jos olisikin, onko jotenkin loukkaavaa muita kohtaan etten ole kiinnostunut samoista asioista kuin valtaosa ihmisistä? Näyttäisi että on.

• Anonyymi00160

Valitse sosiaalinen harrastus, joka kiinnostaa sinua oikeasti, sen parissa tapaan ihmisiä joilla on sama intressit

• Anonyymi00165

Ei tarvitse. En pidä pakkososiaalistamusesta.

• Anonyymi00162

Se että on väsynyt ja esim kestä hälyä ja elämisen ääniä voi kertoa ettei kakki ole hyvin. Silloin se voi merkki sairaudesta

• Anonyymi00164

Ihmiset on erilaisia.

• Anonyymi00168
        Anonyymi00164 kirjoitti:

Ihmiset on erilaisia.

No miksei voi hakea apua jos ympäristön äänet käy niin häiristeviksi se johtaa vetäytymiseen ja eristäytymiseen?

• Anonyymi00180

Minäkin tein juuri diagnoosin sinusta. Taidat olla pakkomielteinen.

• Anonyymi00195
        Anonyymi00180 kirjoitti:

Ai pakkomielteinen kun haluan keskustella ja ymmärtää miksi introvertti joka ei halua muiden ihmisten huomiota kirjoittaa keskustelupalstalle kun häntä ei nähtävästi muut ihmiset ja heidän mielipiteensä kiinnosta koska eikö se häiritse hänen mielenrauhaa ja kuorimita häntä. Minä ymmärsin että hän haluaa olla yksin ilman muiden ihmisten häirintää.

• Anonyymi00197

Runoheppa iski taas; kakki hyvin - kaikki hyvin.
        Sitä sammoo Orpopojan armoo.

Ilkeilemäti. boik-kätinen...
        mätäkukko.

• Anonyymi00200
        Anonyymi00195 kirjoitti:

Ai pakkomielteinen kun haluan keskustella ja ymmärtää miksi introvertti joka ei halua muiden ihmisten huomiota kirjoittaa keskustelupalstalle kun häntä ei nähtävästi muut ihmiset ja heidän mielipiteensä kiinnosta koska eikö se häiritse hänen mielenrauhaa ja kuorimita häntä. Minä ymmärsin että hän haluaa olla yksin ilman muiden ihmisten häirintää.

Anna ihmisten olla äläkä vaadi ja ruikuta vaan usko mitä toinen sanoo. Ihan psykoa olis olla tommonen "ystävä" joka ei jätä rauhaan vaan vaatii ja jankuttaa jankuttamasta päästyään.

• Anonyymi00201
        Anonyymi00168 kirjoitti:

No miksei voi hakea apua jos ympäristön äänet käy niin häiristeviksi se johtaa vetäytymiseen ja eristäytymiseen?

Apua saa sillä kun on koti jossa voi olla rauhassa. Eikä kukaan tule huutamaan vaatimuksiaan. Eihän siihen muuta apua tarvi 🙂

-eräs tyytyväinen-

• Anonyymi00217

Tai, että henkilöllä on aistiyliherkkyys. Lienee sinulle tuntematon ilmiö.

• Anonyymi00222
        Anonyymi00180 kirjoitti:

Eiköhän lääkärit ole diagnoosien tekemistä varten ? Ei täällä kukaan voi tehdä kenestäkään ventovieraasta ihmisestä diagnooseja.

• Anonyymi00251
        Anonyymi00168 kirjoitti:

"No miksei voi hakea apua jos ympäristön äänet käy niin häiristeviksi se johtaa vetäytymiseen ja eristäytymiseen"

Apu on juurikin omissa oloissa oleminen. Melu kuormittaa. Vastameluluurit on hyvät. Miksi kaikkien pitäisi sietää kaakatusta?

Mulle on paratiisi kun työpaikalla voi mennä omaan huoneeseen ja päästä siltä kyselemisestä ja utelemiselta rauhaan. Enkä jaksa sitä saamarin päivitystä mitä koira teki, mitä poika teki mitä ukko teki. Ja pitäis esittää kiinnostunutta. Papan ja mummon sairaudet ja lääkitykset. Nämä kaikki jos erehtyy syömään yhteiseen tilaan. Tai jos joutuu osallistumaan johonkin pakkotilaisuuteen.

• Anonyymi00252

"Se että on väsynyt ja esim kestä hälyä ja elämisen ääniä voi kertoa ettei kakki ole hyvin. Silloin se voi merkki sairaudesta"

Jos jättäisit sen diagnoosin teon ammattilaisille. Jos ei siedä tyhmiä ihmisiä ja niiden yhdentekeviä juttuja se ei ole sairaus. Tyhmät ihmiset ja niiden seurassa olo väsyttää.

• Anonyymi00281
        UUSI
        Anonyymi00252 kirjoitti:

"Se että on väsynyt ja esim kestä hälyä ja elämisen ääniä voi kertoa ettei kakki ole hyvin. Silloin se voi merkki sairaudesta"

Jos jättäisit sen diagnoosin teon ammattilaisille. Jos ei siedä tyhmiä ihmisiä ja niiden yhdentekeviä juttuja se ei ole sairaus. Tyhmät ihmiset ja niiden seurassa olo väsyttää.

En ole tehnyt diagnoosia vaan sanoin että se voi kertoa ettei kaikki ole hyvin. Kuten väsymys voi kertoa sairaudesta

• Anonyymi00293
        UUSI
        Anonyymi00217 kirjoitti:

Kyllä ja aistiyliherkkyys voi liittyä sairauteen

• Anonyymi00296
        UUSI
        Anonyymi00281 kirjoitti:

En ole tehnyt diagnoosia vaan sanoin että se voi kertoa ettei kaikki ole hyvin. Kuten väsymys voi kertoa sairaudesta

"Kuten väsymys voi kertoa sairaudesta"

Kun on riittävästi fyysistä tekemistä niin se väsyttää. Väsymys on normaalia.

Minusta kertoo sairaudesta tungetteleva ja pakkomielteinen käytöksesi. Voit olla hyvinkin sairas vaikkei sinulla ole sairaudentuntoa. Käyhän lääkärissä pikaisesti ja pyydä lähete psyk.arviointiin.

• Anonyymi00304
        UUSI
        Anonyymi00217 kirjoitti:

Minulle se ei todellakaan ole tuntematon ilmiö, koska minullakin on sitä jonkin verran! En pidä kovista äänistä, enkä liikenteen melusta ja muitakin on..

• Anonyymi00163

Onko tuo yksinolo suojakeino huonon parisuhteen jälkeen? luottamuspulaa ja epäilee muiden motiiveja?Vääristynyt minäkuva kun jatkuva arvostelu ja ilkeily saa uskomaan ettei ole muiden seuran arvoinen? Ei halua kokea pettymyksiä , varuillaan oloa ja riitelyä? parempi olla yksin , eristäytyä ja vetäytyä.

• Anonyymi00166

Ei kiinnosta stalkkerin vointi ollenkaan, en tule koskaan olemaan missään tekemisissä hänen kanssaan! Hyi, todella vastenmielinen ihminen minun näkökulmasta katsottuna!

• Anonyymi00167
        Anonyymi00166 kirjoitti:

Ei kiinnosta stalkkerin vointi ollenkaan, en tule koskaan olemaan missään tekemisissä hänen kanssaan! Hyi, todella vastenmielinen ihminen minun näkökulmasta katsottuna!

Onko sinusta kaikki ihmiset stalkkereita ja sen takia on parempi olla yksin? Jos yksi ihminen on ollut paha sinulle niin sinä suljet kaikki ulkopuolelle?

• Anonyymi00181
        Anonyymi00167 kirjoitti:

Onko sinusta kaikki ihmiset stalkkereita ja sen takia on parempi olla yksin? Jos yksi ihminen on ollut paha sinulle niin sinä suljet kaikki ulkopuolelle?

Minä en ole yksin, koska asun lapseni kanssa! Ja vanhemmiten olen kokenut olevani enemmän introvertti kuin mitä nuorempana olin, vaikka en koskaan ole ollut sillä tavalla sosiaalinen, että minulla olisi ollut paljon ystäviä! Olen tietyllä tavalla erityispiirteinen ja se vaikuttaa nyt enemmän näin kuin olen jo mummoikäinen! En koe elämääni millään tavalla huonoksi, vaikka minulla ei ole nyt yhtään uutta ystävää, koska minulla on monta lasta! Myös isäni ja äitini olivat introverttejä! Ei siitä ole kysymys, että kokisin kaikki stalkkereina, lue koko kirjoitus niin ymmärrät! Introverttinä en koe mitään tarvetta löytää uutta ystävää elämääni, koskan en koe minulla olevan mitään tarvetta jakaa asioita yhdenkään uuden ihmisen kanssa enää koskaan! Enkä minä saa olla omanlaiseni, miksi yritätte pakottaa minua toisenlaiseksi kuin olen! Sellainen on kiusaamista! Noistakin asioista olisi ollut hyvä kertoa jo ennen kuin projekti aloitettiiin! Kunpa olisi kysytty ne monet kysymykset jo ennen projektin aloitusta, niin olisitte ymmärtäneet sen millainen olen ja mitä elämältäni haluan! Heititte minut suin päin sellaiseen tilanteeseen, joka ei minua kiinnostanut millään tavalla, ainoa asia mikä minua kiinnosti oli saada tehdä itselle hyvin mieluisaa työtä ja sekin etten ollut koskaan aikaisemmin sellaisesaa työssä, jota todella rakastin ja se oli miunulle viimeinen mahdollsuus saada vakituinen työpaikka! Miksi minä olisin halunnut uutta ystävää elämääni, koska minun elämässäni olivat jo en ihmiset joiden kanssa halusin aikaani viettää! Ei yhdelläkään ulkopuolisella henkilöllä ollut mitään oikeutta luulla tietävänsä minua paremmin, mitä minä elämältänia halusin! Siinä oli se KAIKKEIN KAMALIN VIRHE MIKÄ TEHTIIN!! Tuskin on yhtäkään sellasita ihmistä joka haluaisi muiden päättävän juuri hänen elämästään! Siksi kaiki meni täysin pieleen ihan alusta asti! Minun mielipidettä ei kunnioitettu ollenkaan, koska ette kysyneet niitä kysymyksiä ja minun toiveita tulevaisuuteeni liittyen!

• Anonyymi00182
        Anonyymi00167 kirjoitti:

Lopeta ja keskity omaan elämääsi kun siinä tuntuu olevan paljon enemmän ongelmia kuin kenelläkään. Jospa kyseenalaistat vaikka oman tapasi juuttua täysin tuntemattoman ihmisen valintojen ruotimiseen, joka kehtaa sanoa olevansa onnellinen.

Et selvästikään käy täysillä valoilla.

• Anonyymi00183
        Anonyymi00181 kirjoitti:

Minä en ole yksin, koska asun lapseni kanssa! Ja vanhemmiten olen kokenut olevani enemmän introvertti kuin mitä nuorempana olin, vaikka en koskaan ole ollut sillä tavalla sosiaalinen, että minulla olisi ollut paljon ystäviä! Olen tietyllä tavalla erityispiirteinen ja se vaikuttaa nyt enemmän näin kuin olen jo mummoikäinen! En koe elämääni millään tavalla huonoksi, vaikka minulla ei ole nyt yhtään uutta ystävää, koska minulla on monta lasta! Myös isäni ja äitini olivat introverttejä! Ei siitä ole kysymys, että kokisin kaikki stalkkereina, lue koko kirjoitus niin ymmärrät! Introverttinä en koe mitään tarvetta löytää uutta ystävää elämääni, koskan en koe minulla olevan mitään tarvetta jakaa asioita yhdenkään uuden ihmisen kanssa enää koskaan! Enkä minä saa olla omanlaiseni, miksi yritätte pakottaa minua toisenlaiseksi kuin olen! Sellainen on kiusaamista! Noistakin asioista olisi ollut hyvä kertoa jo ennen kuin projekti aloitettiiin! Kunpa olisi kysytty ne monet kysymykset jo ennen projektin aloitusta, niin olisitte ymmärtäneet sen millainen olen ja mitä elämältäni haluan! Heititte minut suin päin sellaiseen tilanteeseen, joka ei minua kiinnostanut millään tavalla, ainoa asia mikä minua kiinnosti oli saada tehdä itselle hyvin mieluisaa työtä ja sekin etten ollut koskaan aikaisemmin sellaisesaa työssä, jota todella rakastin ja se oli miunulle viimeinen mahdollsuus saada vakituinen työpaikka! Miksi minä olisin halunnut uutta ystävää elämääni, koska minun elämässäni olivat jo en ihmiset joiden kanssa halusin aikaani viettää! Ei yhdelläkään ulkopuolisella henkilöllä ollut mitään oikeutta luulla tietävänsä minua paremmin, mitä minä elämältänia halusin! Siinä oli se KAIKKEIN KAMALIN VIRHE MIKÄ TEHTIIN!! Tuskin on yhtäkään sellasita ihmistä joka haluaisi muiden päättävän juuri hänen elämästään! Siksi kaiki meni täysin pieleen ihan alusta asti! Minun mielipidettä ei kunnioitettu ollenkaan, koska ette kysyneet niitä kysymyksiä ja minun toiveita tulevaisuuteeni liittyen!

Koska ette kysyneet olen kokenut olevani vankilassa, josta ei tunnu olecan mitään ulospääsyä! Ja siksi olen voinut henkisesti todella huonosti koko projektin ajan! Projektin on loputtava ja minun annettava elää rauhassa sitä elämää jota haluan elää ja siihen elämään ei koskaan tule kuulumaan yhtäkään uutta ihmistä!

• Anonyymi00187
        Anonyymi00181 kirjoitti:

Kenelle sä olet suunnanut tämän kommentin?Mikä projekti? heitetty mihin tilanteeseen?kuka heittänyt? kuka ei kysynyt kysymyksiä ja toiveita tulevaisuuteen liittyen? Minä en tiedä kuka olet niin en ymmärrä mistä puhut

• Anonyymi00188
        Anonyymi00182 kirjoitti:

Lopeta ja keskity omaan elämääsi kun siinä tuntuu olevan paljon enemmän ongelmia kuin kenelläkään. Jospa kyseenalaistat vaikka oman tapasi juuttua täysin tuntemattoman ihmisen valintojen ruotimiseen, joka kehtaa sanoa olevansa onnellinen.

"Ei kiinnosta stalkkerin vointi ollenkaan, en tule koskaan olemaan missään tekemisissä hänen kanssaan! Hyi, todella vastenmielinen ihminen minun näkökulmasta katsottuna!"

Aika monella muulla näyttää olleen ongelmia parisuhteissa ja ystävyyssuhteissa. Enhän minä voi sille mitään että näin monella on pahoja ihmissuhdeongelmia ja yleistää sen koskevan muita koska omassa elämässä ihmissuhteet eivät ole onnistuneet. Ja olette löytäneet elämäänne ystäväksi ihmisiä joiden persoona on muuttunut. Koska olis outoa että joku halua alkaa ystäväksi ihmiselle joka vaatii, ruinaa ja käyttää toista hyväksi.Ja sitten pitää haukkua kaikki ihmiset samanlaiseksi.

kyllä keskityn ja toivottavasti ette kohtaa tilanteita jossa tarviitte lohdutusta ja tukea . Olette niin vahvoja että pärjäätte yksin loppuikänne.

• Anonyymi00189
        Anonyymi00183 kirjoitti:

Koska ette kysyneet olen kokenut olevani vankilassa, josta ei tunnu olecan mitään ulospääsyä! Ja siksi olen voinut henkisesti todella huonosti koko projektin ajan! Projektin on loputtava ja minun annettava elää rauhassa sitä elämää jota haluan elää ja siihen elämään ei koskaan tule kuulumaan yhtäkään uutta ihmistä!

Mikä projekti?

• Anonyymi00190
        Anonyymi00182 kirjoitti:

Jos epäilee että on sairas niin menee lääkäriin varmistaa onko onnellisuus ja elämästä nauttimien sairautta

• Anonyymi00198
        Anonyymi00167 kirjoitti:

Tämä on kummallinen ketju.

Yksi kertoo että on tyytyväinen elämäänsä kun saa elää valitsemallaan tavalla niin sinä yrität väkisin tehdä siitä ongelman. Jopa väität aloittajaa sairaaksi 🙂. Aloittaja kertoo että kokee elämänsä paratiisiksi kun ei koe sitä samaa mitä tämä keskustelupaikka on täynnä.

• Anonyymi00199
        Anonyymi00181 kirjoitti:

Koeta päästä yli äläkä ruikuta.

• Anonyymi00213
        Anonyymi00199 kirjoitti:

Koeta päästä yli äläkä ruikuta.

Samat sanat minulta pakkomielteiselle henkilölle!

• Anonyymi00215
        Anonyymi00198 kirjoitti:

Yksi kertoo että on tyytyväinen elämäänsä kun saa elää valitsemallaan tavalla niin sinä yrität väkisin tehdä siitä ongelman. Jopa väität aloittajaa sairaaksi 🙂. Aloittaja kertoo että kokee elämänsä paratiisiksi kun ei koe sitä samaa mitä tämä keskustelupaikka on täynnä.

Missä olen väittänyt aloittajaa sairaaksi?Ohan minunkin kotini paratiisi kun saan itse päättää mitä syön ja milloin syön ja nukun. Kerro mulle missä olen väittänyt että ketjun aloittaja on sairas. Sinulla on varmaa tästä näyttöä kun näin väität minun sanoneen.

• Anonyymi00218
        Anonyymi00198 kirjoitti:

Olen sanonut että saanhan minäkin päättää itse mitä ja milloin syön ja nukun. Hän ei ole kertonut mitä muuta tekee. Minä vaan kerron mulle ei riitä nukkuminen ja syöminen tuomaan sisältöä elämään.

• Anonyymi00233
        Anonyymi00218 kirjoitti:

Olen sanonut että saanhan minäkin päättää itse mitä ja milloin syön ja nukun. Hän ei ole kertonut mitä muuta tekee. Minä vaan kerron mulle ei riitä nukkuminen ja syöminen tuomaan sisältöä elämään.

Olet kertonut saman asian jo kymmenen kertaa. Riittää!!!

• Anonyymi00250

Mitä sitten onkaan niin kaikelta tuolta höpötykseltä pääsee kun elelee yksin.

• Anonyymi00301
        UUSI
        Anonyymi00190 kirjoitti:

Jos epäilee että on sairas niin menee lääkäriin varmistaa onko onnellisuus ja elämästä nauttimien sairautta

Et taida ymmärtää sarkasmia...

• Anonyymi00205

Tämän ketjun aloittaja on ERITTÄIN HYVÄ TYYPPI!
      Tämän ketjun aloittajan kaltaisia toivoisin olevan
      ihmiskunnassa paljon enemmän.

Onnellisuus löytyy, kun kuuntelee kunnioittavalla
      tavalla erästä ihmistä - nimittäin itseään.

Onnellisuuden löytyminen nykymaailmasta
      valitettavan usein vaatii myös sitä, että on
      luovuttava monista haitallisista ihmissuhteista.
      Haitalliset ihmiset eivät useinkaan ymmärrä
      olevansa haitallisia - eivät edes toksisimmat!

Minä olen aloittajan kaltaisessa tilanteessa
      myös. Siis olen yksin ja hyvin onnellinen.
      Ymmärrän tällaisen tilanteen synnyttämän
      kateellisuuden eräissä ihmisissä.
      Totta kai tietyt ihmiset ovat kateellisia,
      sellaiset, jotka ahdistuvat "joutuessaan"
      elämään yksin. Soisin mielelläni onnellisuuden
      tunteita heillekin. Mutta vain he itse voivat
      niitä saavuttaa.

Kiitos tämän ketjun aloittajalle!
      Merkittävä ketju!

• Anonyymi00212

Et todellakaan ole sairas! Minä komppaan sinua täysin, koska koen elämäni hyväksi eläessäni lapseni kanssa, eikä minulla ole yhtään ystävää jonka kanssa voisin keskustella, mutta se ei ole mikään ongelma minulle! Minulla on useampi aikuinen lapsi ja heidän kanssaan tapaamme aika usein!

• Anonyymi00214

En ole kokenut mitään tarvetta jakaa ajatuksiani yhdenkään minulle tuntemattoman kanssa koskaan! Miksi niin muka pitäisi tehdä??

• Anonyymi00224
        Anonyymi00214 kirjoitti:

En ole kokenut mitään tarvetta jakaa ajatuksiani yhdenkään minulle tuntemattoman kanssa koskaan! Miksi niin muka pitäisi tehdä??

Sinun ei tarvitse jakaa kokemuksiasi kenenkään kanssa, jos et niin halua tehdä. Ei kukaan voi sinulta sellaista vaatia, teet itse päätöksesi, mitä haluat ja mitä et.

• Anonyymi00226

Kaikilla ei ole lapsia. Ja sinä tapaat heitä varmaan ihan vapaaehtoisesti ja vietät heidän kanssaan aikaa varmaan sen takia että viihdyt heidän seurassa. Minulla ei ole lapsia joiden kanssa viettää aikaa ja keskustella . Sen takia mulla muut ihmiset ja sosiaalinen vuorovaikutus on tärkeää hyvinvoinnin kannalta.

• Anonyymi00225

Aloittaja tässä. Haluaisitko tälläisen ystävän: en halua koskaa tavata enkä tehdä mitään yhdessä. Haluan vain viestitellä. Kaikista mahdollisista asioista, kipeistäkin. Haluan että minullekin viestitetään kaikista mahdollisista asioista, kipeistäkin. Tuen ja autan, viestitse. Toivon että muakin tuetaan ja autetaan, viestitse. 1 ystävä suostui tähän jonkun aikaa. Mutta minusta on väärin ystäviä ja kavereita kohtaan etten ikinä halua tavata. Ja on väärin minua kohtaan jos tapaamista vaaditaan. Yritin selittää ajatusmaailmaani, mutta tuskin se ketään kiinnostaa. Pääsääntöisesti ihmisiä kiinnostaa vain omat ajatukset .

• Anonyymi00228

No niin. Kiitos että vastasit.oliko noin vaikeaa vastata. Taisit sanoa ettet tarvitse tukea koskaan että pärjäät yksin joka tilanteessa. Tai monet sanoo. Ja nyt sanot että toivot että sinua autetaan ja tuetaan. Ja sitten minua haukutaann kun kyselen että eikö ole tilanteita jossa haluaa toisen tukea ja apua. Ja sanotaan pärjää ja selviää yksin. Minut haukutaaan kun elämässä tulee tialnteita ja tarvitsen toisen tukea. Että olen paha ja rasittava ihminen jos tarvitsee toisen tukea. Ja sinulle sanotaan että olet vahva kun selviät kaikesta yksin ja omin keinoin.Sen vaan sanon näille jos tuen hakeminen on merkki heiukkoudesta niin katsokaa peiliin.

• Anonyymi00229

Kyllä voisin haluta. Ja minulla niitäkin.Minä ymmärsin ettet sinä halua ystäviä elämään ja olet onnellinen yksinäsi.Käsitän että kuitenkin haluat ihmisiä elämään joille voit kertoa ilot ja surut. Mä en ole vielä kohdannut ihmistä joka selviää kaikesta yksin eikä ikinä ole tilanteita joissa toivoo toisen tukea ja apua.

• Anonyymi00230
        Anonyymi00229 kirjoitti:

Kyllä voisin haluta. Ja minulla niitäkin.Minä ymmärsin ettet sinä halua ystäviä elämään ja olet onnellinen yksinäsi.Käsitän että kuitenkin haluat ihmisiä elämään joille voit kertoa ilot ja surut. Mä en ole vielä kohdannut ihmistä joka selviää kaikesta yksin eikä ikinä ole tilanteita joissa toivoo toisen tukea ja apua.

siis ei toivo tukea ja apua

• Anonyymi00253
        Anonyymi00228 kirjoitti:

No niin. Kiitos että vastasit.oliko noin vaikeaa vastata. Taisit sanoa ettet tarvitse tukea koskaan että pärjäät yksin joka tilanteessa. Tai monet sanoo. Ja nyt sanot että toivot että sinua autetaan ja tuetaan. Ja sitten minua haukutaann kun kyselen että eikö ole tilanteita jossa haluaa toisen tukea ja apua. Ja sanotaan pärjää ja selviää yksin. Minut haukutaaan kun elämässä tulee tialnteita ja tarvitsen toisen tukea. Että olen paha ja rasittava ihminen jos tarvitsee toisen tukea. Ja sinulle sanotaan että olet vahva kun selviät kaikesta yksin ja omin keinoin.Sen vaan sanon näille jos tuen hakeminen on merkki heiukkoudesta niin katsokaa peiliin.

Ihmistyyppinä ainakin tämän ketjun perusteella olet rasittava: roikkuja, vaativa ja ripustautuva, epäitsenäinen, jatkuvasti selitystä inttävä saman jankkaaja. Et kunnioita toisen rajoja ja sanelet miten muiden tulisi elää.

• Anonyymi00255
        Anonyymi00253 kirjoitti:

Ihmistyyppinä ainakin tämän ketjun perusteella olet rasittava: roikkuja, vaativa ja ripustautuva, epäitsenäinen, jatkuvasti selitystä inttävä saman jankkaaja. Et kunnioita toisen rajoja ja sanelet miten muiden tulisi elää.

en sanele. hyvää jatkoa teille kaikille ja viihtykää iteksenne. Hän vastasi että hänkin kaipaa tukea. Jos joku käsittää ettei saa elää yksin niin sitä en tarkoita vaan sitä etteikö kukaan ikinä tarvi elämässään toisen henkilön tukea ja apua. Mutta ettehän te tarvi kun teillä ei ole sisaruksia, vanhempia , ihmisiä joita rakastat. tai jos ite sairastut vakavasti niin sinä selviät yksinäs. Hyvä niin. Monet vakavasti sairastuneet tarvitset sitä tukea, lohdutusta. Kaikki ei pärjää yksin. Sinä olet sen verran vahva että sinä selviät mistä vaan ihan yksin.

• Anonyymi00260
        Anonyymi00228 kirjoitti:

En taatusti ole ikinä missään sanonut etten tarvitse tukea koskaan. Anteeksi etten ole ollut skarppina heti vastaamaan kysymyksiin ja kommentteihin! Mulla nääs on kaikenlaista touhua joka päivä.

• Anonyymi00264
        Anonyymi00260 kirjoitti:

En taatusti ole ikinä missään sanonut etten tarvitse tukea koskaan. Anteeksi etten ole ollut skarppina heti vastaamaan kysymyksiin ja kommentteihin! Mulla nääs on kaikenlaista touhua joka päivä.

Ei mitään mutta muut hyökkäävät päälle että he selviävät kaikesta yksin. Ohan se varmaan muilla eri tilanne. Itselläni on kaksi läheistä joilla on parantumattomat ja etenevät sairaudet ja täällä puhutaan siitä etten ole itsenäinen kun tarviin tukea ja apua. Ei se yksin olo ja huoli läheisestä lähde sillä että oot omissa oloissa. ei se huoli lähde sillä että touhuut yksin. Jos se rakkaan ihmisen tilanne ei herätä herätä mitään ajatuksia omassa päässä niin eihän niitä ajatuksia silloin tartte ja voi jakaa. Sulle voimia ja muista pitää jaksamisesta huoli ettet polta itseäsi loppuun. Minä poltin ,koska minä koin velvollisuutta ja unohdin siinä itseni ja omat tarpeet ja rajat. Kriisikeskus on tuttu paikka mutta se ei korvaa ystäviä. Sulle voi tulla hyvä tunne sen 45 minuutin jälkeen kun oot päässyt puhuu mutta se että työntekijä sanoo "meillä on nyt aika loppu" tai "olen pahoillani mutta seuraava asiakas odottaa vuoroaan". Mä en muista että ystävät olis koskaan sanoneet tälläistä. Ei mulla muuta.

• Anonyymi00265
        Anonyymi00264 kirjoitti:

Ei mitään mutta muut hyökkäävät päälle että he selviävät kaikesta yksin. Ohan se varmaan muilla eri tilanne. Itselläni on kaksi läheistä joilla on parantumattomat ja etenevät sairaudet ja täällä puhutaan siitä etten ole itsenäinen kun tarviin tukea ja apua. Ei se yksin olo ja huoli läheisestä lähde sillä että oot omissa oloissa. ei se huoli lähde sillä että touhuut yksin. Jos se rakkaan ihmisen tilanne ei herätä herätä mitään ajatuksia omassa päässä niin eihän niitä ajatuksia silloin tartte ja voi jakaa. Sulle voimia ja muista pitää jaksamisesta huoli ettet polta itseäsi loppuun. Minä poltin ,koska minä koin velvollisuutta ja unohdin siinä itseni ja omat tarpeet ja rajat. Kriisikeskus on tuttu paikka mutta se ei korvaa ystäviä. Sulle voi tulla hyvä tunne sen 45 minuutin jälkeen kun oot päässyt puhuu mutta se että työntekijä sanoo "meillä on nyt aika loppu" tai "olen pahoillani mutta seuraava asiakas odottaa vuoroaan". Mä en muista että ystävät olis koskaan sanoneet tälläistä. Ei mulla muuta.

Lisään vielä että nykyään voin hyvin koska olen asettanut rajat ja osaan sanoa ei,kun ne rajat on asettanut . Se rakkaus ei häviä mutta joskus pitää ajatella myös omaa jaksamista ja elääkö omaa vai toisten elämää kuten sairaan läheisen.

• Anonyymi00268
        Anonyymi00264 kirjoitti:

Anteeksi koko sydämestäni jos aloitukseni loukkasi sinua. Ihmisillä on niin järkyttävän rankkoja tilanteita elämässään.

• Anonyymi00269
        Anonyymi00264 kirjoitti:

Kuulostaa siltä että ystävät on pitäneet sua pinnalla?

• Anonyymi00276
        Anonyymi00255 kirjoitti:

en sanele. hyvää jatkoa teille kaikille ja viihtykää iteksenne. Hän vastasi että hänkin kaipaa tukea. Jos joku käsittää ettei saa elää yksin niin sitä en tarkoita vaan sitä etteikö kukaan ikinä tarvi elämässään toisen henkilön tukea ja apua. Mutta ettehän te tarvi kun teillä ei ole sisaruksia, vanhempia , ihmisiä joita rakastat. tai jos ite sairastut vakavasti niin sinä selviät yksinäs. Hyvä niin. Monet vakavasti sairastuneet tarvitset sitä tukea, lohdutusta. Kaikki ei pärjää yksin. Sinä olet sen verran vahva että sinä selviät mistä vaan ihan yksin.

Trolli trollaa aina vaan samaa. Tosi kajahtaneita sitä on...

• Anonyymi00277
        Anonyymi00268 kirjoitti:

Anteeksi koko sydämestäni jos aloitukseni loukkasi sinua. Ihmisillä on niin järkyttävän rankkoja tilanteita elämässään.

Et sä oo tehnyt mitään. Mutta en ymmärtänyt että minun pitää kertoa oma tilanteeni jotta muut jotenkin ymmärtävät miksi tarvitsen muita ihmisiä elämääni. Kaikkea hyvää sinulle ja jaksamista koska tiedän mitä on hoitaa lähiomaista. Se on vaativaa ja raskasta työtä.

• Anonyymi00278
        Anonyymi00269 kirjoitti:

Kuulostaa siltä että ystävät on pitäneet sua pinnalla?

Kyllä. Olen sairastanut masennuksen ja ilman ystäviä en olisi jaksanut.

• Anonyymi00249

Jossain kohtaa tätä tinkomisketjua joku mainitsi että ennen hyvä ystävyys muuttui kun ystävän persoonallisuus muuttui.

Näin kävi mullekin. Ennen niin kiva kaveri jonka olen tuntenut 40 vuotta ja paljon yhteistä historiaa alkoi muuttua katkeraksi ja ilkeäksi, enää ei haluttanut tavata. Ymmärsin kyllä että on selvästi jäänyt kaduttamaan elämän huonot valinnat ja näivettyminen elämässä joka ei ollut sitä mitä unelmoi. Huono parisuhde on monen naisen taakka vain sen takia kun ei uskalla elää yksin. Huonoakin sietää.

Tiet erkaantuu liikaa. Energiat muuttuu, hormonitoiminta muuttuu, elämänfilosofia muuttuu, tulee sairautta ja menetyksiä. Enää ei olla samoja kuin ennen.

Sitten tajuaa että elämä onkin kohta ohi.

• Anonyymi00256

Aloittajalle tsemppiä,koska itse olen myös hoitanut äitiäni mutta uuvuin ja väsyin. Voitte miettiä miten toivuin. Sitä ei tarvi varmaan kertoa. En olisi selvinnyt yksin.

• Anonyymi00257

"Yksinselviytyminen on usein pakon sanelema selviytymiskeino, ei merkki siitä, ettei ihminen koskaan tarvitsisi tukea tai apua. Jokainen ihminen tarvitsee toisia jossain vaiheessa elämäänsä."

"Vahvuus ei tarkoita sitä, että kantaa kaiken taakan yksin. Todellista vahvuutta on tunnistaa omat rajansa ja uskaltaa sanoa ääneen, kun omat voimat eivät riitä. Avun vastaanottaminen tekee meistä usein entistä vahvempia ja joustavampia elämänhaasteiden edessä."

• Anonyymi00261

Monilla näyttäisi julkaisuni herättävän hyvin negatiivisia ajatuksia. Olen pahoillani että tälläistä teille aiheutin. Ajatukseni, tunteeni ja mielipiteeni ovat silti tasan samat kuin julkaisussani.

• Anonyymi00279

Hei et ole sairas. Se on vaan niin että sosiaaliset tilanteet voivat olla vain joillekin ihmisille vain liikaa. Olet selvästi sellainen ihmistyyppi. Mullakaan ei ole ollut aikuisena yhtäkään kaveria jolle voisin soittaa ja kertoa omia asioitani. No minua se ei rasita. On jotenkin vapauttavaa kun kukaan ei ole kysymässä että mitä kuuluu? Maailman tyhmin kysymys minusta. Onneksi ei tarvitse olla tilivelvollinen kuin omalle miehelle tällä hetkellä. Ei ihmisiä oikeasti kiinnosta mitä sulle kuuluu varsinkaan mitään negatiivistä. Kannattaa kyllä tarkistuttaa lääkärillä mistä päiväväsymys johtuu. Itselläni on ollut koko kesän väsymystä ja veriarvot ovat olleet erinomaiset. Nyt sitten kesän lopussa alkoi tulla muitakin oireita. Ja lopullinen diagnoosi, syöpä. Vaatikaa ihmiset hoitoja itsellenne jos oma olo mietityttää.

• Anonyymi00286
        UUSI

Herään varsinkin valoisana aikana klo3-4 täysin pirteänä ja valmiina hommiin. Maalis-syyskuun välisen ajan lähden heti herättyäni liikkeelle ja teen mitä mulla milloinkin on tehtävänä,kovalla innolla ja monta tuntia putkeen. Tyyliin maankääntöä lapiolla, oksien katkomista ja raahaamista, rikkaruohojen repimistä. Iltapäivällä kun kotona istahdan tuoliin suihkun jälkeen, alkaa pää nuokkua. Ja menen petiin. Herään milloin satun heräämään,kattelen tvtä,oon netissä,touhuan kotona. Sit kun väsyttää,menen petiin. Nukun kahdessa pätkässä. Hyvä junala sentään miten vaikeaa tälle porukalle on ollut kestää erilaista nukkumistapaa! En enää lue kommenttejanne enkä koko foorumia.

• Anonyymi00295
        UUSI
        Anonyymi00286 kirjoitti:

Herään varsinkin valoisana aikana klo3-4 täysin pirteänä ja valmiina hommiin. Maalis-syyskuun välisen ajan lähden heti herättyäni liikkeelle ja teen mitä mulla milloinkin on tehtävänä,kovalla innolla ja monta tuntia putkeen. Tyyliin maankääntöä lapiolla, oksien katkomista ja raahaamista, rikkaruohojen repimistä. Iltapäivällä kun kotona istahdan tuoliin suihkun jälkeen, alkaa pää nuokkua. Ja menen petiin. Herään milloin satun heräämään,kattelen tvtä,oon netissä,touhuan kotona. Sit kun väsyttää,menen petiin. Nukun kahdessa pätkässä. Hyvä junala sentään miten vaikeaa tälle porukalle on ollut kestää erilaista nukkumistapaa! En enää lue kommenttejanne enkä koko foorumia.

Ulkona olo väsyttää makeasti! 🤘

• Anonyymi00298
      UUSI

Et ole mielisairas,

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      41
      1897
    2. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      710
      1280
    3. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      99
      1031
    4. Mitä nyt haluaisit kysyä kaivatultasi?

Tässä hetkessä tai menneestä?
      Ikävä
      102
      908
    5. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      88
      894
    6. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      66
      741
    7. Taidan olla pelkuri

Kun en uskalla edes kysyä sulta 😳
      Ikävä
      33
      632
    8. Olinko yhden viestin arvoinen?

Sen verran olit valmis panostamaan ja selvittämään umpisolmuja. Kukkuluuruu vaan sinullekin mies.
      Ikävä
      68
      518
    9. Kuka om uusi kylän mies?

Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku
      Suomussalmi
      13
      508
    10. oot mun silmissä

Vain äärettömän nolo. Anna olla jo 😂
      Ikävä
      78
      501
    Aihe