Kaipaan sellaista uskovaa ystävää/luotettua henkilöä, joka ei olisi tuomitseva muiden ihmisten kokemuksia kohtaan tai vaikeuksia kohtaan. Ymmärtäisi elämän vaikeuksia ja ymmärtäisi ettemme ole täydellisiä...ymmärtäisi sen tarkoittavan myös sitä, ettei voi laittaa muille painolastia, mitä ei voi itai on mahdotonta itsekään kantaa.
Olen ollut vuosia aikoinaan uskovien kanssa tekemisissä ja en halua jotain sellaista, mikä painaa alas, näivettää. Uskovat eivät yleensä edes pidä minusta, koska he näkevät minut liian sallivana ja en heidän mielestään pysy omalla paikallani naisena...silloin voi tulla mitään niistä ihmissuhteista.
En kaipaa tähän uskovien vastauksia, koska jokainenhan katsoo itseään tietynlaisten lasien lävitse, ehkä itsekin teen niin. Ehkä jotenkin kirjoittamalla ajattelen olevani kuuluvampi, vaikka sanotaan Jumalan tietävän tarvitsemamme, vaikkemme sitä sanoisi edes ääneen.
LS
Jumalalle, kirje
50
291
Vastaukset 50
- Anonyymi00001
Aika tuomitseva kirjoitus. T. Uskovainen.
- Anonyymi00025
Rehellinen kertomus jonkun omasta kokemuksesta. Kaunistelematon.
- Anonyymi00002
"Uskovat eivät yleensä edes pidä minusta, koska he näkevät minut liian sallivana ja en heidän mielestään pysy omalla paikallani naisena...silloin voi tulla mitään niistä ihmissuhteista." Voi hyvän tähden naisia uunoille esittävä keke
- Anonyymi00003
Nyt ei ole kovin empowermenttia tekstiä gubella imho
- Anonyymi00004
En ole gubbe tai keke yms.
LS
- Anonyymi00005
Ja ymmärrän, että viestini voi kuulostaa myös tuomitsevalta ja ikävältä. Minulla on kuitenkin omat kokemukseni joidenka kautta ymmärrän mikä toimii ja mikä ei ja mistä voi olla jopa haittaa itselleni.
LS - Anonyymi00006
Rauha saavutetaan vain uskolla siihen, että Jeesus on maksanut meidän syntivelkamme. Ja kun on tarpeeksi pitkään seurannut itseään sivusta, näkee ettei muuta vaihtoehtoa ole. Kukaan ei pysty omilla kyvyilläään olemaan hyvä.
- Anonyymi00010
Tuo on tyypillinen uskovan vastaus. Se on ulkoa opittu toistoa jollekin ihmiselle toiselta ihmiseltä, mikä ei poista ongelmia, haasteita elämästä, tarvetta olla kuultu, nähty jne.
Sen kautta ei kuunnella mitä toinen kertoo, vaan aina sama automaattivastaus.
LS - Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Tuo on tyypillinen uskovan vastaus. Se on ulkoa opittu toistoa jollekin ihmiselle toiselta ihmiseltä, mikä ei poista ongelmia, haasteita elämästä, tarvetta olla kuultu, nähty jne.
Sen kautta ei kuunnella mitä toinen kertoo, vaan aina sama automaattivastaus.
LSMinullakin on henkilökohtaisia uskon kokemuksia, ja samoilla linjoilla ajattelussa kanssasi. En ota valmiita ajattelumalleja, vaan kyseenalaistan niitä. Kuuntelen myös muiden kokemuksia, siis mitä ovat oikeasti kokeneet ja tunteneet henkilökohtaisesti.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Minullakin on henkilökohtaisia uskon kokemuksia, ja samoilla linjoilla ajattelussa kanssasi. En ota valmiita ajattelumalleja, vaan kyseenalaistan niitä. Kuuntelen myös muiden kokemuksia, siis mitä ovat oikeasti kokeneet ja tunteneet henkilökohtaisesti.
Uskominen ei ole todellisesti mitään valmiiksi pureskeltua.
Esimerkiksi. Olin hyvin jyrkkä ennen ja ihanteenani oli Jumalan tahdon toteuttaminen ja siinä eläminen. Kuitenkaan en ole silloinkaan osannut nähdä omaaa itseäni oikeassa valossa. Kuitenkin toin ulostuontina sitä miten pitäisi elää ja rakastaa Jumalaa. En kuitenkaan rakastanut kuin nimellisesti, en sisäisesti. En tiedä pystyykö ihminen edes itse rakastamaan Jumalaa oikein, vaikka vanhurskaan uskosta kerrottaisiin. Eikä välttämättä se joka näyttää vanhurskaalta ja oikeaoppisimmalta, ole se oikeaoppisin ja vanhurskas.
LS - Anonyymi00050
Anonyymi00013 kirjoitti:
Uskominen ei ole todellisesti mitään valmiiksi pureskeltua.
Esimerkiksi. Olin hyvin jyrkkä ennen ja ihanteenani oli Jumalan tahdon toteuttaminen ja siinä eläminen. Kuitenkaan en ole silloinkaan osannut nähdä omaaa itseäni oikeassa valossa. Kuitenkin toin ulostuontina sitä miten pitäisi elää ja rakastaa Jumalaa. En kuitenkaan rakastanut kuin nimellisesti, en sisäisesti. En tiedä pystyykö ihminen edes itse rakastamaan Jumalaa oikein, vaikka vanhurskaan uskosta kerrottaisiin. Eikä välttämättä se joka näyttää vanhurskaalta ja oikeaoppisimmalta, ole se oikeaoppisin ja vanhurskas.
LSTämä on myös oma kokemukseni.
Toivoin
- Anonyymi00007
Jumalalle kirje.
Tulisi se vedenpaisumus.- Anonyymi00008
Ei kun tää maailma on tulelle talletettu.
- Anonyymi00009
Jumalan silmissä on arvokkaampaa nähdä syntisten tulevan katumukseen ja pelastuvan uskomalla Herraan Jeesukseen. Mutta totuus on sekin, etteivät kaikki pelastu pahuudeltaan vaan monet menevät iankaikkiseen kadotukseen. On ihmisen oma päätös pysyä Jumalan vihollisena ja haluta olla ikuisesti poissa hänen läsnäolostaan ja rakkaudestaan. Jumala ei ole sitä tarkoittanut ihmisen kohtaloksi. Mutta ei Jumala voi muutakaan, kun hän on jo uhrannut kaiken voitavan kaikkien puolesta. Jumala ei löydä mitään itseään suurempaa, jonka naulitsisi ristiin jumalattomien hyväksi.
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Jumalan silmissä on arvokkaampaa nähdä syntisten tulevan katumukseen ja pelastuvan uskomalla Herraan Jeesukseen. Mutta totuus on sekin, etteivät kaikki pelastu pahuudeltaan vaan monet menevät iankaikkiseen kadotukseen. On ihmisen oma päätös pysyä Jumalan vihollisena ja haluta olla ikuisesti poissa hänen läsnäolostaan ja rakkaudestaan. Jumala ei ole sitä tarkoittanut ihmisen kohtaloksi. Mutta ei Jumala voi muutakaan, kun hän on jo uhrannut kaiken voitavan kaikkien puolesta. Jumala ei löydä mitään itseään suurempaa, jonka naulitsisi ristiin jumalattomien hyväksi.
Minä pyysin ettei uskovat tulisi ketjuun jaarittelmaan. Tämä oli kirje Jumalalle!
LS - Anonyymi00026
Anonyymi00011 kirjoitti:
Minä pyysin ettei uskovat tulisi ketjuun jaarittelmaan. Tämä oli kirje Jumalalle!
LSTää on yleinen keskustelupalsta, jos haluat privaatin kirjeen Jumalalle tehdä ota paperia ja kynää. Tottakai tänne ihmiset kirjottelee.
- Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
Tää on yleinen keskustelupalsta, jos haluat privaatin kirjeen Jumalalle tehdä ota paperia ja kynää. Tottakai tänne ihmiset kirjottelee.
Se on totta, että kirjoitan yleiselle palstalle ja ihmiset voivat kirjoittaa mitä vain ja ei sitä voi tai ole tarkoituskaan estää...ehkä jotenkin omalta sen hetkiseltä tunnepohjalta koin, että uskovilta tulee jotain ennalta arvattavaa ja koe saavani siitä mitään, ikäänkuin olisin tottunut johonkin eikä enää todellisesti usko näkevänsä muuta ja haluaisi valmiiksi teroittaa, ettei sitten kaipaa sitä ja sitä vaikka ei kait minun tehtäväni ole estää ketään kirjoittamasta....väärällä tavalla asiaa siinä lähestyin ehkäpä.
LS
- Anonyymi00014
Ei minusta ole väärin toivoa elämäänsä ihmistä, jonka kanssa olisi helppoa jakaa asioita. Ehkä joillakin on elälmmä helppoa, itse koen raskaaksi kantaa asioita yksin. Koen jotenkin ettei minulla ole kunnolla ketään. Se ei tarkoita varsinaisesti yksinäisyyttä, kaikista ei ole ymmärtämään ja siksi asioita ei edes pitäisi aukaista ihmisille, jotka ajattelevat asioista ihan eri tavoin tai eivät sjattele oikein mistään mitään. Pitää tietää kelle voi sanoa miten, mutta luotetulle voi sanoa niin kuin kokee ja kokee olevansa turvassa sen asian kanssa, tietää voivansa ilmaista itseään hyväksyttynä.
LS- Anonyymi00051
Tässä kuin omasta kynästä jälleen…
Toivoin
- Anonyymi00015
Rauha alkaa siitä hetkestä kun ymmärtää että on just tällaisenaan riittävä ja hyvä. Rauhaa ei löydetä oman itsen ulkopuolelta. Ei vaikka sitä kuin monin korulausein tahi vaatimuksin,eri uskonnoin, sinulle tuputtettaisiin.🤷♀️
- Anonyymi00016
Entä, kun ei vastaa pelkästään itsestään. Olisi helpompi, jos kyse olisi siitä mitä itse on tai mitä tekee.
LS - Anonyymi00017
Tämä maailma aivopesee. On uskontoja moniin suuntiin ja kaikki toitottavat omaa oikeassaolemistaan. Kaikki se on itsesi väheksymistä. Sinun tehtäväsi on valita oman sydämmesi ääni tästä kaikesta hälystä. Et ole itsesi jos teet niinkuin muut tekee tai niinkuin muut opettaa. Olet orja. Sadosta, Pillipiiparin tahdissa kävelevä hypnositoitu rotta. Sinun tehtäväsi on katkaista kaikki kahleet jotka pakottavat sinut milloin mihinkin muottiin. Sinun täytyy kuunnella sisäistä viisauttasi. Se pelottaa kaikkia aivopesun uhriksi joutuneita.🤷♀️
- Anonyymi00018
Niin tämä koski uskoa, miten rauha saavutetaan. Totuus on, että olen kikenut Jumalan. Se ei kuitenkaan ole pelkästään siinä mitä itse olen, vaan myös mitä se on toisessa.
LS - Anonyymi00021
Anonyymi00017 kirjoitti:
Tämä maailma aivopesee. On uskontoja moniin suuntiin ja kaikki toitottavat omaa oikeassaolemistaan. Kaikki se on itsesi väheksymistä. Sinun tehtäväsi on valita oman sydämmesi ääni tästä kaikesta hälystä. Et ole itsesi jos teet niinkuin muut tekee tai niinkuin muut opettaa. Olet orja. Sadosta, Pillipiiparin tahdissa kävelevä hypnositoitu rotta. Sinun tehtäväsi on katkaista kaikki kahleet jotka pakottavat sinut milloin mihinkin muottiin. Sinun täytyy kuunnella sisäistä viisauttasi. Se pelottaa kaikkia aivopesun uhriksi joutuneita.🤷♀️
Esimerkki. Tämä yhteiskunta säätelee silti rajoja. Minä en omista esimerkiksi alaikäisiä lapsiani. Minulle voidaan ulkopuolelta tuputtaa neuvoja, jotka voi olla epärealistisia ja on leikittävå tyhmienkin neuvojen edessä leikissä mukana...muuten ei ole yhteistyökykyinen ja aiheuttaa itselle ja lapselle haittaa loppuviimein.
LS - Anonyymi00023
Anonyymi00017 kirjoitti:
Jos vastaisin itsestäni yksin, se ei olisi vaikeaa, katkoa niitä kahleita, olla vapaa.
LS
- Anonyymi00019
Usko Jeesukseen, niin saat Päiviltä pillua! Jeesus pelastaa!
- Anonyymi00020
Tärkeintä uskossa on se, ettei se tee ihmisestä huonompaa ihmistä ts. ei siirrä vastuuta uskonnolle omista tekemisistään. Pahimmillaan ihminen voi tehdä pahaa toisille ihmisille ja ajatella että jumala antaa kaiken tuosta vain anteeksi, pienellä rukouksella.
- Anonyymi00022
Juurikin näin. Yhdenkään uskonnon vaatimukset ja niiden toteuttaminen ei tee sinusta parempaa ihmistä Jumalasi silmissä. Sinun pitää löytää Jumala itsestäsi, sillä olet kipinä Hänestä itsestään. Kaikki häly hottöpöttö ja vaatimukset olla sitä tai tuota on sinulle räätälöity kyseenalaistaaksesi ne. Monet uskonnot sotii, tekee kaikenlaista pahaa, on itsekkäitä oikeassaolevia ja rakkaudettomia. He uskovat tuomion Jumalaan vaikka saarnaavat armosta. Armo on heidän ehdoilla annettavaa, ei tunne aidon armon antajaa.🤷♀️
- Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
Juurikin näin. Yhdenkään uskonnon vaatimukset ja niiden toteuttaminen ei tee sinusta parempaa ihmistä Jumalasi silmissä. Sinun pitää löytää Jumala itsestäsi, sillä olet kipinä Hänestä itsestään. Kaikki häly hottöpöttö ja vaatimukset olla sitä tai tuota on sinulle räätälöity kyseenalaistaaksesi ne. Monet uskonnot sotii, tekee kaikenlaista pahaa, on itsekkäitä oikeassaolevia ja rakkaudettomia. He uskovat tuomion Jumalaan vaikka saarnaavat armosta. Armo on heidän ehdoilla annettavaa, ei tunne aidon armon antajaa.🤷♀️
Ps. JUMALA loi ihmisen omaksi kuvakseen. Kuunteletko Jumalan viisautta sisälläsi vai kaikkea tätä uskontojen sillisalaatti sekamelsaa ympärilläsi. 🤷♀️
- Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
Ps. JUMALA loi ihmisen omaksi kuvakseen. Kuunteletko Jumalan viisautta sisälläsi vai kaikkea tätä uskontojen sillisalaatti sekamelsaa ympärilläsi. 🤷♀️
Ihminen ei ole Jumala.
- Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Ihminen ei ole Jumala.
Voiko kuitenkin ihminen ilmentää jotain mikä on Jumalassa Hengen kautta, mikä on sisällä. Ja voiko ihminen kuulla Jumalaa Hengen kautta mikä on sisällä. Ehkä jokin ihmisen sisimmässä opettaa, jos kuuntelee, vaikka se ei puhuisi korvin kuultavalla äänellä.
LS - Anonyymi00030
Anonyymi00027 kirjoitti:
Ihminen ei ole Jumala.
Se on hassua että kaipaan ystävää, luotettua, ihmistä, jolle kertoa. Samaan aikaan voi kertoa, että ihmisen sisimmässä on Jumalan henki, eikä luota ettei olekaan yksin.
LS - Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Se on hassua että kaipaan ystävää, luotettua, ihmistä, jolle kertoa. Samaan aikaan voi kertoa, että ihmisen sisimmässä on Jumalan henki, eikä luota ettei olekaan yksin.
LSEt ole yksin. Olet kipinä itse Jumalasta. Jumalan kuva.Sinulla on sydämmessä tietoisuus jonka tämä maailma yrittää niin monintavoin eksyttää. Et tarvi siihen ketään ulkopuolista ihmistä kertomaan mitä tai miten olet milloin millekkin päähäntaotulle jumalalle kelvollinen. Sinulla on sisällä viisus. Se on sydämmessäsì. Kukaan ulkopuolinen ei pysty sitä viisautta sinuĺle opettamaan, ei saarnaamaan.🤷♀️
- Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Et ole yksin. Olet kipinä itse Jumalasta. Jumalan kuva.Sinulla on sydämmessä tietoisuus jonka tämä maailma yrittää niin monintavoin eksyttää. Et tarvi siihen ketään ulkopuolista ihmistä kertomaan mitä tai miten olet milloin millekkin päähäntaotulle jumalalle kelvollinen. Sinulla on sisällä viisus. Se on sydämmessäsì. Kukaan ulkopuolinen ei pysty sitä viisautta sinuĺle opettamaan, ei saarnaamaan.🤷♀️
Parhaiten teet kun annat lastesi löytää oman totuutensa heitä liikaa ohjailematta. Parempi on umpihanki kuin viitoitetun tien vanki.🤷♀️
- Anonyymi00036
Anonyymi00033 kirjoitti:
Parhaiten teet kun annat lastesi löytää oman totuutensa heitä liikaa ohjailematta. Parempi on umpihanki kuin viitoitetun tien vanki.🤷♀️
Vaikka lapsi ei ymmärtäisi tekemällä itselleen asiat vaikeaksi ja olisi esimerkiksi menemättä kouluun ja yhteiskunnan puuttuessa ja kaiken yrittäen itse kaikkensa tehdä auttaakseen...niin päästäisi vain jotenkin irti, vaikka sattuisi? Ettei voi hallita itse mitään?
LS
- Anonyymi00032
Jos olet mielestäsi uskova, miksi olet kiinnostunut siitä mitä ei-uskovat sinusta ajattelevat?
Sinuna menisin nöyrin mielin Jumalan eteen, hiljaisuudessa rukoilemaan että hän ilmaisee sinulle hyvän tahtonsa ja ottaa tuon riidanhalun pois. Kaikki me olemme Jumalan edessä samalla viivalla, mutta hän haluaa meidän päästävän irti pahuudesta, katkeruudesta ja muiden syyttelystä ja tekevän työtä ennenkaikkea oman itsemme kanssa. Ota ensin roska pois omasta silmästä jne.- Anonyymi00035
En kyllä ymmärtänyt kirjoituksestasi mitään. Kyllähän niitä paineita yhteiskunnasta tulee...eikä se ole sellainen asia missä itse vain päättäisi, että enpä kuuntele tuommoista ja kun tarpeeksi polvet ruvella olisi, Jumalakin kuulisi...ja yhtäkkiä siitä tulosi sitä mielenmuutosta, kun tarpeeksi suorittaa tai on tarpeeksi hyvä ja kelvollinen...tavallaan ymmärtän että etsin sitä ystävää, koska...se on vähän kuin vuoren siirtämistä...missä on joku, joka omistaa jotain mitä itselläkin on..luulen, että tarvitsee toinen toisiansa.
LS
- Anonyymi00034
Kurjaa että asiat ja muut meni miten ne nyt sitten menikään. Olisi ollut varmasti sullekin hyväksi eräs jota loukkasit. 🤍
- Anonyymi00037
Joo sulle kans olis ollu hyvä olla loukkaamatta niin monia.
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Joo sulle kans olis ollu hyvä olla loukkaamatta niin monia.
Mitenköhän loukkasin ketä ja missä?
- Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Mitenköhän loukkasin ketä ja missä?
Älä välitä. Kaikki jotka saarnaa / paasaa ja tuomitsee, ei toimi aidosta Puhtaasta Rakkaudesta. Heillä on omat ongelmansa. Lapsellasi on oikeus kiukutella tai tehdä elämästään vaikeaa, oppiakseen itse kantapään kautta. Sitä kasvua ei saa estää kenenkään itsekkäillä oikeassaolemisilla. Suurintaa rakkautta on antaa lapsen tehdä omat virheensä ja kokea omat oppikoulunsa. Sallimalla sen sallit lapsellesi aidon mahdollisuuden omakohtaiseen kasvuun.🤷♀️
- Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Älä välitä. Kaikki jotka saarnaa / paasaa ja tuomitsee, ei toimi aidosta Puhtaasta Rakkaudesta. Heillä on omat ongelmansa. Lapsellasi on oikeus kiukutella tai tehdä elämästään vaikeaa, oppiakseen itse kantapään kautta. Sitä kasvua ei saa estää kenenkään itsekkäillä oikeassaolemisilla. Suurintaa rakkautta on antaa lapsen tehdä omat virheensä ja kokea omat oppikoulunsa. Sallimalla sen sallit lapsellesi aidon mahdollisuuden omakohtaiseen kasvuun.🤷♀️
Tälle tellukselle tultiin oppimaan ja ainoastaan virheiden/ kivun kautta voi oppia. On suoranainen oikeus/ lottopotti saada mokata.Ilman virheitä ja niiden oikeutusta , ei ole lottopottia.🤷♀️
- Anonyymi00044
Anonyymi00040 kirjoitti:
Tälle tellukselle tultiin oppimaan ja ainoastaan virheiden/ kivun kautta voi oppia. On suoranainen oikeus/ lottopotti saada mokata.Ilman virheitä ja niiden oikeutusta , ei ole lottopottia.🤷♀️
Olet kyllä melkoinen käärme ja eksyttäjä.
Toivon sinun oppivan suuren virheesi ja siitä seuraavan tuomion ja tuskan myötä oikein kantapään kautta.
Teet tilin sanoistasi ja eksytyksestäsi.
:/ - Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
Olet kyllä melkoinen käärme ja eksyttäjä.
Toivon sinun oppivan suuren virheesi ja siitä seuraavan tuomion ja tuskan myötä oikein kantapään kautta.
Teet tilin sanoistasi ja eksytyksestäsi.
:/Kerropas tuo totuutesi ihan itsellesi, älä itsesi ulkopuolelle oksenna.🤷♀️
- Anonyymi00046
Anonyymi00039 kirjoitti:
Jos tässä olisi kiukuttelusta kyse, olisi se aika pitkään jatkunut. Kouluunmeno vaikeuksia on nyt jo useamman vuoden ja pitkiä poissaoloja.
Ymmärrän pointin siitä, että ei voi väkisellä ihmisen elämänkulkua ohjata, mutta en voi vanhemman vastuuta unohtaa. Teen jatkuvasti asian eteen työtä ja on paljon pettymystä ja ahdistusta, mitä siihen on liittynyt myös omissa tunteissani. Ehkä jokin henkinen painolasti pitäisi pystyä irroittamaan asiassa.
LS - Anonyymi00047
Anonyymi00045 kirjoitti:
Kerropas tuo totuutesi ihan itsellesi, älä itsesi ulkopuolelle oksenna.🤷♀️
Kyllä minä totuuteni tiedän ja sinunkin "totuutesi".
Sinä tulet sen oppimaan minkä sinulle sanoin ja siellä sinulla on oleva itku ja parku.
:/ - Anonyymi00048
Anonyymi00040 kirjoitti:
Kun lapselle tulee koulupoissaoloihin liittyviä ongelmia, elämässä alkaa olla tehostetusti myös erinäisiä työntekijöitä, heitä tulee kotiin viikottain, pitää olla palavereissa, odotetaan, että itse hoitaa soittoja ja tapaamisia ja järjestää asioita...elämä ja viikot täyttyvät tapaamisista ja neuvotteluista. Miten stressin ja oman epävarmuuden voi jonnekin tunkea?
LS
- Anonyymi00049
Minäkin olen kaivannut juuri tuollaista ystävää ja rukoilinkin sitä nuorena.
Toivoin
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1092300Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???26954- 71902
- 103896
- 48845
Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha568830- 82728
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76670Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik25624- 64606