Viiltäviä kipuja loppuraskaudessa

kirsikka

Mulla on ollut nyt viikon ajan valtavia alapään viiltokipuja. La 4.8. Nämä kivut eivät ole liitoskipuja, niitä minulla on ollut tarpeeksi. Nämä kivut tulevat jonnekin tuonne alapäähän sisälle ja keskelle, aivan kuin sähköiskun ja puukkoviiltelyn sekoitus.. vähän vaikea kuvailla (ei mua kyllä ole koskaan viillelty mut voisin kuvitella sen olevan jotain tuollaista ; ). Kipu on oikeasti pökerryttävän valtava ja se tulee ennalta arvaamattomana aina pystyssä ollessa. Jos lyöttäydyn kesken kivun istumaan, kipu heltiää heti, tosin tunnen että sen "akti" on päällä, mutta todella vaimeana.. SUoraa sanottuna alkaa jo potuttaan sillä vauvan valmisteluja olisi tehtävä vielä jonkin verran ja liikkuminen tuntuu olevan tosi rajallista kyseisen vaivan vuoksi.

Tietääkö kukaan mitä kummaa tapahtuu? ja mitä tää on? Ja onko muilla ollut vastaavia kipuja?

9

10099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mansikka

      Tuollaiset vaivat ovat valitettavasti hyvin tyypillisä loppuraskaudessa. Kyllä ne sitten ohi menevät. Muistan itse alkuvuodesta kuinka kipeä ja kypsä olin raskauden loppuvaiheessa. Näin jälkikäteen täytyy kyllä pinnistellä, että ihan oikeasti muistaa niitä unettomia öitä ja kipuja... Onnea synnytykseen!

      • ÄiTI

        tarkistuta tilanne varmuuden vuoksi neuvolassa,ei siinä mitään menetäkään.


    • 39+6 tänään

      mullakin ne alkoi joskus pari kolme viikkoa sitten, mutta mulla ne tuli vain istualleen ja maaten. Seisten hellitti heti. Tiedän tarkalleen kuvauksesi perusteella tuon tunteen.
      Kysyin asiaa neuvolassa ja täti sanoi että ne on niitä avautumiskipuja ja että synnytys alkaa olla lähellä. Epäili jopa ettei mene laskettuun aikaan saakka, mutta taisi olla väärässä. Nyt nuo viiltopistot tuntuu vain toisinaan, ei aina edes päivittäin. Kyllä ne ihan normaaleja varmaan on, mutta ne kai saattaa avata paikkoja joskus paljonkin, joten jos ne on ihan kauheita, niin minä ainakin kävisin tarkistuttamassa tilanteen.

      • hmmmmm...

        Mulla ne ei avannut kyllä yhtään paikkoja vaikka useita viikkoja jatkui. Käynnistykseen meni.


    • Sara

      Tänään täynnä 38 1 :) Ja aamulla koiraa ulkoiluttaessani nuo kuvailemasi kivut jälleen iskivät. Mutkittelin kävellessäni, kyykin, painoin kädelläni haarojen väliin...kyllä oli muuten vastaantulijat ihmeissään, koirasta puhumattakaan ;) Kauheita viiltäviä kipuja, iik!

      Olin tänään synnytystapa-arvioinnissa ja siellä arvelivat, ettei synnytys vielä ajankohtainen piiiiiiiitttttttkääääääääännnnnnn aikaan. Great!

      Kaikkea sitä saa ihminen kokea! Jaksamisia sinne!

    • mam77

      mulla oli myös kamalan viiltäviä kipuja loppuraskauden aikana. Kävin varmuuden vuoksi lääkärissä, että jos vaikka paikat siellä aukeaisivat, mutta ei. Lääkäri kertoi minulle että käyppäs kuule ostamassa kalkkitabletteja. Vauva nimittäin ottaa itselleen kaiken mitä tarvitsee kehittyäkseen äidiltään. Ja näin ollen "varastaa" äidin kalkkivarastoja. Ja "luut tulevat kipeiksi". Tälleen maallisesti selitettynä... Minä hain niitä kalkkitabuja ja kas kummaa kivut hävisivät muutaman päivän syönnin jälkeen :)

    • hennufvd

      Ne on sukkapuikkosupistuksia :)

    • jsdihgf

      Minulla samanlaisia tuntemuksia, kohdunsuu oli sormelle auki maanantaina kun kävin näytillä. Tiedä sitten onko tilanne ollut samanlainen jo pidempään, vai kenties jatkuvat supistelut saaneet tämän aikaiseksi.

      Nyt on viiltävien kipujen lisäksi supistellut taas reilu vuorokauden, kipeästi. Heräsin viime yönä kun alavatsa kramppasi todella kovin supistuksen aikaan, en voinut liikkua saati hyvä että henkeä sain. Tänään menen luultavasti käymään uudelleen näytillä, koska kivut ovat todellakin niin pahat (varsinkin samalla jos supistaa), etten pysty edes kävelemään. Istuma-asento tuntuu kaikista mielekkäimmältä, makuuasentokin vetää ilkeästi selkään ja reisiin.

      Viikkoja nyt 38 3.

    • ................

      Vauva poraa siellä päätään. Mullakin oli noita, tosin istuessa, seisten helpotti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      5814
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      62
      3004
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      57
      2476
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1123
    5. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      37
      1085
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1084
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      907
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      813
    9. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      793
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      791
    Aihe