Taloudellisesti pakolaisista hyötyvät:
- Suurpääomasijoittajat (enimmäkseen ulkomaalaiset)
- Vasemmistopuolueet tukirahojen muodossa
Taloudellisesti pakolaisista häviävät:
- Suomen työtätekevä kansa
- Pienyrittäjät
Hyötyjät ja häviäjät
12
<50
Vastaukset 12
- Anonyymi00001
Se pakolaisuus on hieno bisnes joillekin kuten SDP edustajille, eräs afgaanitaustainen tehnyt huimat tilit sillä.
- Anonyymi00003
Turvapaikanhakijoiden ja pakolaisten majoitustoiminta vastaanottokeskuksissa on osoittautunut yksityisille yrityksille ja järjestöille taloudellisesti erittäin merkittäväksi ja ajoittain poikkeuksellisen tuottoisaksi liiketoiminnaksi. Tuotot ja liikevaihdot ovat vaihdelleet voimakkaasti maailmanpoliittisten kriisien ja turvapaikanhakijoiden määrän mukaan.
Miljoonabisnes. Kuten esimerkiksi Luona joka on tahkonnut rahaa kotimaisille politikoille ynnä muille - Anonyymi00004
Nasima Razmyar ja Viittakivi OyViittakivi Oy: Razmyar oli aiemmin mukana vastaanottokeskustoimintaa harjoittaneen Viittakivi Oy:n hallituksessa.Julkinen keskustelu: Vuosina 2016 ja uudelleen myöhemmin mediassa ja blogeissa on nostettu esiin arvostelua siitä, että poliitikon roolissa vaikuttanut Razmyar istui samaan aikaan turvapaikka- ja maahanmuuttopalveluita tuottavan yrityksen hallituksessa, minkä kriitikot näkivät mahdollisena eturistiriitana.
Noh,,Nasima teki tiliä... - Anonyymi00010
Meidänkin lastenlapset saivat töitä pakolaisten ja maahan tulleiden piiristä. oli aivan kiva saada töitä ja rahaa.
Nyt tekevät kyllä jo oikeita töitä omissa yrityksessään. kai kolme kiintiöpakolaisata työllistävät tällä hetkellä.
- Anonyymi00002
Lisätäänpä tähän hyötyjiksi ne lukemattomat pitserian ja kebab paikan pitäjät jotka hommavat kielitaidottomia firmansa "töihin" mutta eivät maksa palkkoja ja teettävät ympäripyöreitä työpäiviä.
Nota on ilmennyt PALJON
Hyöty sataprosenttinen.- Anonyymi00011
Hyvä kun tekevät pitserian ja kebab paikkoja,
ei tarvi suomalaisten ajatella , vaan voivat olla vaan kotosalla.
- Anonyymi00005
Suurin hyötyjä on persut, ilman pakolaisia ei olisi persuja ' olette kaksinaamaisia haukutte teitä ruokkivaa kättä, hyi hyi.
- Anonyymi00006
Idiootti.
- Anonyymi00007
Halla-aho teki nerokkaan valinnan ja liitti vennamolsisen kansan syvät rivit akateemisiin ja yhdisti ne haittamaahanmuuton vastaiseen taisteluun
Nerokkaasti ja tuloksellisesti
- Anonyymi00008
Holohölö vedätti kannattajiaan, että PS pääsisi rikkaitten
etuja ajamaan. Kannattajat ei ole vieläkään tajunneet,
että niitä kustiin silmään.- Anonyymi00009
Orpo ja Purra toistelevat, että “rahaa ei ole”, ja että kymmenen miljardia pitää sopeuttaa, mutta toisaalla jakavat miljardiluokan summan lahjana suuryrityksille.
Ovatko ministereiden puheet ja teot koskaan aikaisemmin olleet yhtä räikeästi ristiriidassa? - Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
Orpo ja Purra toistelevat, että “rahaa ei ole”, ja että kymmenen miljardia pitää sopeuttaa, mutta toisaalla jakavat miljardiluokan summan lahjana suuryrityksille.
Ovatko ministereiden puheet ja teot koskaan aikaisemmin olleet yhtä räikeästi ristiriidassa?niin marinikin otti velkaa ja jakoi 100 000 e eriä yrityksille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa33971Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää73864- 162842
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105814Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27748Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93687Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192680Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks40633- 22612
- 61592
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa42566Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu116526On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78510Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12505- 39485
- 57475
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as6470sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75467- 73461
- 55457