Rasvaiset hiukset

oona

Mitä vitamiinia tai luontaistuotetta pitäsi syödä, jotka auttaisivat hiusten rasvoittumiseen ja hillitsisi talin eritystä.

14

8984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ono

      Näin äkkiseltään ajateltuna kuulostaa terveemmältä lähtökohdalta tuo että hiukset ovat rasvaiset, kuin että ne olisivat kuivat. Sehän olisi puutostilan merkki.

      Jospa koittaisit miettiä mitä ylimääräistä syöt, joka saa hiuksesi rasvoittumaan ja talirauhaset ylireagoimaan. Syötkö paljon rasvaista tai tulista ruokaa, juotko tarpeeksi nestettä päivittäin yms.? Lämpöisinä päivinä olisi hyvä juoda kolmekin litraa nestettä, joten kannattaa pitää vesipullo koko ajan käsillä.

      Kaikki on kokonaisvaltaista, ja luontaistuotteissakaan ei yksi pilleri paranna vaivoja.

      • maallikko

        Minä en ole huomannut rasvaisen ruoan lisäävän hiusteni tai ihoni rasvoittumista. Sen sijaan A- ja E-vitamiini vähentävät ihoni rasvaisuutta.


    • täti

      Rasvaista tukkaa joutuu pesemään usein, ehkä päivittäin, ja se onkin tärkeää, että pitää lian poissa, koska muuten ongelmat pahenee. Välillä kannattaa huuhtoa pelkällä vedellä ja joskus voi pestä myös vesiliukoisella kosteusvoiteella. Mutta kun pesee paljon niin shampoiden haittavaikutukset korostuu. Minä pesen tukan joka päivä sellaisella liuoksella, jossa on tasapainottavaa shampoota hiukan, omenviinietikkaa pikku loraus (tai vielä parempi on Molkosan maitoheraliuos, mutta se on paljon kallimpaa kuin etikka) ja vettä runsas puoli dl. Tässä yhdistelmässä ilmeisesti happamuus tekee sen, että päänahan tasapaino säilyy paremmin. Valitettavasti tukka ei tule yhtä nitisevän puhtaaksi kuin pelkällä shampoolla pesty, mutta mun tukan ei tarvitse arkena ollakaan niin tip top. Näinhän rasvaista ihoakin neuvotaan hoitamaan, että rasvat huuhdotaan pois joka ilta, mutta saippuaa ei saa käytää, koska ne kuivattaa liikaa, vaan korkeintaan jotain hapanta pesunestettä, mielummin pesuaineena pelkkää vettä tai rasvaiselle iholle sopivaa kosteusvoidetta. Ja näin neuvotaan juuri sen vuoksi, ettei rikottaisi ihon tasapainoa, koska sitten se vasta talia vuotaakin. Mutta tietysti ruokavalio ja elämäntavat vaikuttavat ihoon ja hiuksiin, pitää elää omaksi hyväkseen ei omaksi haitakseen! Jos syö terveellisesti ei tarvitse vitamiineja, eikä vitamiineilla voi mitenkään korvata terveellistä ruokaa.

      • täti

        Unohdin sanoa, että happamia aineita EI SAA päästää silmiin, etikka ja Molkosan on happamia.


      • maallikko

        Mikä on sellainen terveellinen ruokavalio, joka ei sisällä vitamiineja?


      • en vaihda enään..
        maallikko kirjoitti:

        Mikä on sellainen terveellinen ruokavalio, joka ei sisällä vitamiineja?

        Rasvainen tukka / kutiseva hiuspohja..

        tervashamppoo... hmm.. ihan kaupan hyllyltä sitä olen ostanut.. mitkä ne kirjaimet nyt oli..
        semmonen tervanvärinen pullo.. ei maksa paljon.. pese sillä aina kun ei tarvi tuoksua ruususelle..

        mulla ainakin auttanut..


      • täti
        en vaihda enään.. kirjoitti:

        Rasvainen tukka / kutiseva hiuspohja..

        tervashamppoo... hmm.. ihan kaupan hyllyltä sitä olen ostanut.. mitkä ne kirjaimet nyt oli..
        semmonen tervanvärinen pullo.. ei maksa paljon.. pese sillä aina kun ei tarvi tuoksua ruususelle..

        mulla ainakin auttanut..

        Toisaalta netissä jossain sanottiin, että terva voi aiheuttaa karvatupen tulehdusta. Pelästyin sitä, koska minäkin käytän XZ tervashampoota ja mulla on toisinaan näitä finnin tapaisia, jotka on juuri karvatupentulehduksia, mutta kun luin sitä shampoon tuoteselostetta tarkemmin, niin ymmärtääkseni siinä ei kuitenkaan ole oikeasti tervaa, vaan ainoastaan tervan tuoksu. Ja voihan ne väitteet olla vääriäkin.
        Muuten musta tuntu, että kerma- ja voiruuat pahentaa mun hiuspohjaongelmia, mutta kohtuullisesti maitoa ja juustoa ei vielä pahenna.


    • Nimetön

      Kaveri neuvoi mua tämmöisellä . Että Shokeraa päänahan kun menen suihkuun ihan jääkylmällä vedellä ensiksi. Tottakai pääalaspäin (jos ei halua herättää kovin huomioita) Sitten vain normaalisti shamppoota ja sitten lämpimällä vedellä. Itselläni tuo on ollut tehokas keino

      • täti

        Minustakin viileä vesi (tai haalea) on parempi hiustenpesuun kuin lämmin. Vielä vitamiineista sen verran, että A ja E vitamiinilisät aiheuttavat hiustenlähtöä, jos niitä liikaa syö.


      • liikakäyttö
        täti kirjoitti:

        Minustakin viileä vesi (tai haalea) on parempi hiustenpesuun kuin lämmin. Vielä vitamiineista sen verran, että A ja E vitamiinilisät aiheuttavat hiustenlähtöä, jos niitä liikaa syö.

        harventaa hiuksia ainakin a-vitamiinin kohdalla. Mutta useimmiten ihmiset saavat liian vähän a-vitamiinia kuten myös e:tä.
        Syön 40000 yks. a-vitamiinia ja 550 yks. e-vitamiinia päivässä ja verikokeilla on katsottu että tasot pysyy hyvinä. Noin paljoa ei ainakaan a-vitamiinia helposti saa liikaa ilman reseptivalmisteita.

        Joudun siis syömään niitä koska niistä oli puutetta vaikka olen syönyt tavallisia monivitamiinitabletteja.

        En ole kuullut että joku saisi liikaa a-vitamiinia monivitamiinitableteista oikeinkäytettynä. Lisäksi yliannostus maksaa miedoilla tableteilla niin paljon että harva viitsii tuhlata moiseen touhuun rahaa. Apteekin keskivahva a-vitamiinivalmiste on reseptillä ja vahvuus on 25000 yks. Lisäksi otan kalanmaksaöljyä 15ml ja hiukset vaan paksuuntuu.
        Tosin käytän myös biotiinia ja piitä jotka vahvistavat hiuksia.


    • ON IHAN..(Nolo))

      mun ylellä"kaverilla"on kamalan rasvaset hiukset ja sit se syökin pelkkiä kaupan ruokia ja eikä se syö mitää hedelmii ja vihanneksii..muo nolottaa ja ällöttää aina välillä olla sen seuras..

    • Alli-Iisa

      En oikein keksi, mistä ihmeestä hiukseni ovat alkaneet päälaelta, juuresta pari viikkoa sitten rasvoittua. Teini-ikäisenä hiukset ehkä olivat rasvaiset viimeksi, ja silloinkin aika vähänlaisesti... Ihan toivoton olen, mistä tämä voisi johtua :

    • XL :)

      Minulla on hyvin rasvaiset hiukset. Ostin XL vihreä savi shampoota rasvaiselle päänahalle, se auttoi pitämään hiukset puhtaampina (:

    • help5

      Vaikka pesisin hiukset joka päivä niin ne on sairaan rasvaset aamulla? Mitä teeen?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      29
      2085
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      173
      1508
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1465
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      1199
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1169
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      904
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      870
    8. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      775
    9. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      277
      734
    10. Oletko mustasukkainen luonne?

      Tai ylipäätään millaisia tunteita herättää, jos kaivattuasi liehittelee joku muu tai hän deittailee jonkun muun kanssa?
      Ikävä
      80
      695
    Aihe