Onko ok laittaa saunasta jätevesiputki niin että vesi tulee naapuritontista puolen metrin päähän?
Vastaukset 10
- Anonyymi00001
Niin että saako jäte- tai hulevedet johtaa naapurin tontille? Tai saako naapurin tontille rakentaa? Vaikeita kysymyksiä!
- Anonyymi00002
No jos sulla on aikeita saada riita aikaiseksi niin tuo on kyllä oiva ratkaisu siihen!! Nuohan ovat "harmaita" vesiä, joten johonkin saunan viereen riittävä kivipesä ja sinne putki.
- Anonyymi00003
Enhän mä nyt voi tietää naapurin kivipesien riittävyyksiä. Yks aamu vain huomasin tuon putken ja sen edessä veden jättämän uran. Toivottavasti naapuri ei lotraa pesuaineilla.
- Anonyymi00004
Kannattaa varmaan tutustua jätevesiasetukseen. Miten sen kuuluisan uudistuksen kanssa mahtoi käydä eri kunnissa. Nuo kivipesät kuulostaa vähän 60-lukuisilta, mahtaako nykyään riittää vai pitääkö rakentaa imeytyskenttä?
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kannattaa varmaan tutustua jätevesiasetukseen. Miten sen kuuluisan uudistuksen kanssa mahtoi käydä eri kunnissa. Nuo kivipesät kuulostaa vähän 60-lukuisilta, mahtaako nykyään riittää vai pitääkö rakentaa imeytyskenttä?
Selvä. 2 päivää siitä kun putken huomasin, ja jotenkin ällötti. Olispa tuo saunanrakentajakin huolella tutustunut säädöksiin.
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mahtaako kannattaako arpoa, kun oikean vastauksen löytää muutamassa sekunnissa?
"Imeytyskuoppaan tai -kaivoon voidaan johtaa puhdistamatta vähäisiä jätevesiä, jos siitä ei aiheudu ympäristön pilaantumisen vaaraa. Imeytyskuoppa soveltuu yleensä vain vaatimattomasti varusteltuihin kesämökkeihin, joissa on ns. ”kantovesi” eli vesi kannetaan ämpärillä käyttökohteeseen, esimerkiksi keittiöön tai saunaan. Vähäistäkään jätevettä ei pidä johtaa suoraan vesistöön tai juomavesikaivon läheisyyteen."
Tiskiveden käsittelyyn riittää ruusupuska, jonka juurelle vesi kaadetaa. Siis niin kauan kuin kyseessä kantovesi eli vesi kannetaan ämpärissä sisälle. Vaatimustaso nousee heti, jos vesi tulee putkea pitkin... vaikka käsipumpulla!
- Anonyymi00007
Kiitos!!!
- Anonyymi00008
Tuohon peruskysymykseen naapurin rajasta, voi ottaa kantaa vähän rennommin, mikäli rajasta rakennuksiin, oleskelualueisiin tai kulureitteihin on pitkä matka. On hieman eri asia jos tontit ovat jotain 600 m2 postimerkkejä tai ne ovat 6000 m2 ja siitä ylöspäin. Jos rakennusten välissä on jo kutakuinkin tai ihankin jokamiehenoikeudella kuljettavaa maastoa, niin noilla maastossa kulkevilla rajoillakaan ei niin kovin suurta merkitystä enää ole, ainakaan mikäli mökkinaapurit ovat tolkullista väkeä kummallakin puolella rajaa...
- Anonyymi00009
jaa, anteeksi, kyse ei tietty ollutkaan mökkitontista vaan siirtolapuutarhatontista? No silloin taitaa tonttikoko mennä allekin tuon 600 m2...mutta silloin tulee myös vastaan etäisyydet kaikkiin rajoihin. Jos sauna on luvallista nököttää rajan vieressä, niin kai pesuvesien purkukin voi olla lähellä rajaa.
- Anonyymi00010
Jos sieltä putkesta ei tule mitään niin tuskin haittaa. Jos siis tarkoituksenasi on vain huviksesi laittaa putkenpätkä sinne tontin rajalle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää63779- 157753
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25750Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.98712Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27708Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93667Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒193626- 22582
- 61572
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks34516- 39455
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78450- 57445
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25427- 70423
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9419sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.74412- 54408
On kyllä tosi surullista
jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais68397