Saunan jätevedet

Anonyymi-ap

Onko ok laittaa saunasta jätevesiputki niin että vesi tulee naapuritontista puolen metrin päähän?

10

68

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Niin että saako jäte- tai hulevedet johtaa naapurin tontille? Tai saako naapurin tontille rakentaa? Vaikeita kysymyksiä!

• Anonyymi00002

No jos sulla on aikeita saada riita aikaiseksi niin tuo on kyllä oiva ratkaisu siihen!! Nuohan ovat "harmaita" vesiä, joten johonkin saunan viereen riittävä kivipesä ja sinne putki.

• Anonyymi00003

Enhän mä nyt voi tietää naapurin kivipesien riittävyyksiä. Yks aamu vain huomasin tuon putken ja sen edessä veden jättämän uran. Toivottavasti naapuri ei lotraa pesuaineilla.

• Anonyymi00004

Kannattaa varmaan tutustua jätevesiasetukseen. Miten sen kuuluisan uudistuksen kanssa mahtoi käydä eri kunnissa. Nuo kivipesät kuulostaa vähän 60-lukuisilta, mahtaako nykyään riittää vai pitääkö rakentaa imeytyskenttä?

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Kannattaa varmaan tutustua jätevesiasetukseen. Miten sen kuuluisan uudistuksen kanssa mahtoi käydä eri kunnissa. Nuo kivipesät kuulostaa vähän 60-lukuisilta, mahtaako nykyään riittää vai pitääkö rakentaa imeytyskenttä?

Selvä. 2 päivää siitä kun putken huomasin, ja jotenkin ällötti. Olispa tuo saunanrakentajakin huolella tutustunut säädöksiin.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Mahtaako kannattaako arpoa, kun oikean vastauksen löytää muutamassa sekunnissa?

"Imeytyskuoppaan tai -kaivoon voidaan johtaa puhdistamatta vähäisiä jätevesiä, jos siitä ei aiheudu ympäristön pilaantumisen vaaraa. Imeytyskuoppa soveltuu yleensä vain vaatimattomasti varusteltuihin kesämökkeihin, joissa on ns. ”kantovesi” eli vesi kannetaan ämpärillä käyttökohteeseen, esimerkiksi keittiöön tai saunaan. Vähäistäkään jätevettä ei pidä johtaa suoraan vesistöön tai juomavesikaivon läheisyyteen."

Tiskiveden käsittelyyn riittää ruusupuska, jonka juurelle vesi kaadetaa. Siis niin kauan kuin kyseessä kantovesi eli vesi kannetaan ämpärissä sisälle. Vaatimustaso nousee heti, jos vesi tulee putkea pitkin... vaikka käsipumpulla!

• Anonyymi00007

Kiitos!!!

• Anonyymi00008

Tuohon peruskysymykseen naapurin rajasta, voi ottaa kantaa vähän rennommin, mikäli rajasta rakennuksiin, oleskelualueisiin tai kulureitteihin on pitkä matka. On hieman eri asia jos tontit ovat jotain 600 m2 postimerkkejä tai ne ovat 6000 m2 ja siitä ylöspäin. Jos rakennusten välissä on jo kutakuinkin tai ihankin jokamiehenoikeudella kuljettavaa maastoa, niin noilla maastossa kulkevilla rajoillakaan ei niin kovin suurta merkitystä enää ole, ainakaan mikäli mökkinaapurit ovat tolkullista väkeä kummallakin puolella rajaa...

• Anonyymi00009

jaa, anteeksi, kyse ei tietty ollutkaan mökkitontista vaan siirtolapuutarhatontista? No silloin taitaa tonttikoko mennä allekin tuon 600 m2...mutta silloin tulee myös vastaan etäisyydet kaikkiin rajoihin. Jos sauna on luvallista nököttää rajan vieressä, niin kai pesuvesien purkukin voi olla lähellä rajaa.

• Anonyymi00010

Jos sieltä putkesta ei tule mitään niin tuskin haittaa. Jos siis tarkoituksenasi on vain huviksesi laittaa putkenpätkä sinne tontin rajalle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      63
      779
    2. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      157
      753
    3. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      25
      750
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      98
      712
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      708
    6. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      667
    7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      193
      626
    8. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      22
      582
    9. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      572
    10. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      40
      539
    11. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      34
      516
    12. 39
      455
    13. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      450
    14. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      445
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      427
    16. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      70
      423
    17. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      9
      419
    18. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      74
      412
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      54
      408
    20. On kyllä tosi surullista

jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais
      Ikävä
      68
      397
    Aihe