Välillä pois koneen ääreltä

Yksi idea vaan

Mitäs jos vähän kannustettaisiin toisiamme, me nettiriippuvaiset?

Jääkö netin takia siivoamatta? Käymättä koulussa? Tai töissä? Etkö malta laittaa kunnon ruokaa? Etkö "ehdi" tavata ystäviäsi? Etkö malta mennä nukkumaan? Raha-asiat retuperällä?

Annetaan toisillemme haasteita tehdä jotain, joka saa poistumaan koneelta edes hetkeksi, ja patistetaan itseämme ja toisiamme tekemään jotain, joka kuuluu siihen todelliseen elämään.

Mieti jotain, mitä olet laiminlyönyt netin takia.

Haastan nyt jokaisen sammuttamaan koneensa, ja tiskaamaan astiat. Jos tiskiä ei ole, imuroi koti. Kaksi vaihtoehtoa. Kun olet sen tehnyt, tule kertomaan miten suoriuduit. Kannustetaan sitten toisiamme. Sitten saat taas olla koneella, kunnes otat vastaan uuden haasteen =) Pikkuhiljaa kohti todellista elämää....

Itse aion nyt mennä tiskaamaan astiat. Tulen sitten kertomaan miten kävi.

24

2345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • netti-orja

      Juu täällä yksi netti orja...Noi hommat tuli eilen tehtyä,hyvää teki aivoille vaikka "kahvitunnilla" piti käydä katsoon netin tilanne,aivan kun se ois karannu maailman tuuliin. Nyt vasen persaus on taas liimaantunu koneen ääreen ja oikea puolisko on menossa ulos nauttimaan auringosta..on se vaan toi vasen painavampi,täytynee pinnistää.
      Mut hei tää on tosi rassaavaa istua koko ajan koneella,mikä se vetovoima on? Puoliso on ainaski kohta saamassa hepulin :\

    • vastausta kaivaten

      = )

    • Yksi idea vaan

      Ihan totta, kyllä tiskasin eilen, ja vieläpä laitoin pyykit koneeseen! (Ei tämä meidän parhaiten tuntema kone, vaan siis se sellainen PYYKKIkone :P ) En vaan päässyt enää koneelle myöhemmin. Eli selviydyin haasteesta, phuh! Nyt mun pitää viedä roskat. Pikku homma, tiedän kyllä, mutta arvaatkaa vaan istuisinko senkin ajan mielummin tässä koneen äärellä :P

      Hyvä hyvä, ootte urheita! Jatketaan.

      • Yksi idea vaan

        Sainpas viedyksi roskat. Onneksi yksi sivusto, jolla lorvailen paljon, on tänään ollut nurin! :P


      • enari =)
        Yksi idea vaan kirjoitti:

        Sainpas viedyksi roskat. Onneksi yksi sivusto, jolla lorvailen paljon, on tänään ollut nurin! :P

        Hei mun oikee puolisko voitti =)
        Perjantain jälkeen nyt vasta koneella...


      • Yksi idea vaan
        enari =) kirjoitti:

        Hei mun oikee puolisko voitti =)
        Perjantain jälkeen nyt vasta koneella...

        Hyvä juttu!

        Mulla on ollut kunto heikkona, onneksi on aika labra-tutkimuksiin. Varmaan nörtteilyn ja löhöämisen takia oon saanut kuntoni aika paskaksi. Jokin tulehdustila päällä ollut yli viikon jo. Mutta sitäkin motivoituneempi tässä on tavallaan ponnistelemaan eteenpäin, vaikka puhti loppuu helposti kesken. Mieluiten tosiaan vaan roikkuisin tässä koneella koko aika, enkä kävisi ulkona enkä hoitaisi asioita :( Mutta terveyttä osaa taas arvostaa kun sen on päästänyt ensin rapistumaan....

        No niin. Tänään taas tiskit, ja sitten petaan vuoteen. Katson mitä muuta vielä jaksaisi.


      • Enari...
        Yksi idea vaan kirjoitti:

        Hyvä juttu!

        Mulla on ollut kunto heikkona, onneksi on aika labra-tutkimuksiin. Varmaan nörtteilyn ja löhöämisen takia oon saanut kuntoni aika paskaksi. Jokin tulehdustila päällä ollut yli viikon jo. Mutta sitäkin motivoituneempi tässä on tavallaan ponnistelemaan eteenpäin, vaikka puhti loppuu helposti kesken. Mieluiten tosiaan vaan roikkuisin tässä koneella koko aika, enkä kävisi ulkona enkä hoitaisi asioita :( Mutta terveyttä osaa taas arvostaa kun sen on päästänyt ensin rapistumaan....

        No niin. Tänään taas tiskit, ja sitten petaan vuoteen. Katson mitä muuta vielä jaksaisi.

        Viikko ilman nettiä =)... ja konetta,nytkin vaan tylsää


      • 1 idea vaan
        Enari... kirjoitti:

        Viikko ilman nettiä =)... ja konetta,nytkin vaan tylsää

        Hyvä sinä! Oot ollut oikein paastolla. Yritäs nyt keksiä jotain tekemistä. Onko jotain harrastuksia mistä oot aina haaveillut? Aina ei tartte edes käyttää rahaa. Kirjastostakin voi vaikka lainata kirjoja niistä harrastuksista mitkä kiinnostaa. Siitä saa jo hyvän pohjan aloittamaan. Mulla on mennyt vähän plörinäksi viime päivinä. Yritän ryhdistäytyä :(


    • Yksi idea vaan

      Taas oon jumittanut tässä koneella aamusta asti, prkl! >:(

      Nyt persaus tästä ylös, ja kastelemaan kukat, tiskaamaan, kaupassa käymään....

      Muut vaan ylös ja ulos esimerkkiä seuraten, hop!

      • Yksi idea vaan

        Ootteko te muut nettiaddiktit huomanneet, että kun junnaa netissä tuntikausia, alkaa tulla tosi ärsyyntynyt ja väsynyt olo. Olo on kiihtynyt ja epätodellinen, ja vituttaa. Hyi olkoon.... Yksi hyvä syy rajoittaa netin käyttöä.

        Onneksi mun kone oli korjattavana pari päivää, en päässyt nettailemaan - hurraa :)

        Nyt mun pitäisi taas päästä tästä ylös ja tehdä kotihommia. Äsken sain sentään hoidettua melkein kaikki rästiinjääneet puhelimitse hoidettavat asiat...


      • Yrttix
        Yksi idea vaan kirjoitti:

        Ootteko te muut nettiaddiktit huomanneet, että kun junnaa netissä tuntikausia, alkaa tulla tosi ärsyyntynyt ja väsynyt olo. Olo on kiihtynyt ja epätodellinen, ja vituttaa. Hyi olkoon.... Yksi hyvä syy rajoittaa netin käyttöä.

        Onneksi mun kone oli korjattavana pari päivää, en päässyt nettailemaan - hurraa :)

        Nyt mun pitäisi taas päästä tästä ylös ja tehdä kotihommia. Äsken sain sentään hoidettua melkein kaikki rästiinjääneet puhelimitse hoidettavat asiat...

        Harmi vaan, että itse osaan korjata koneen, jos sattuu leviämään. :(


      • Yksi idea vaan

        Juu, viime päivinä oon ollut vaan vähän koneella. Tuntuu hyvältä. Tulee hoidettua asioita, pidettyä itsestään ja kodistaan huolta. Eikä ärsyynny ja väsy koneella jumitellessa.


      • Yksi idea vaan
        Yrttix kirjoitti:

        Harmi vaan, että itse osaan korjata koneen, jos sattuu leviämään. :(

        Onneksi itse en osaa korjata konettani :P Mutta apu on aina lähellä!


      • Yksi idea vaan
        Yksi idea vaan kirjoitti:

        Ootteko te muut nettiaddiktit huomanneet, että kun junnaa netissä tuntikausia, alkaa tulla tosi ärsyyntynyt ja väsynyt olo. Olo on kiihtynyt ja epätodellinen, ja vituttaa. Hyi olkoon.... Yksi hyvä syy rajoittaa netin käyttöä.

        Onneksi mun kone oli korjattavana pari päivää, en päässyt nettailemaan - hurraa :)

        Nyt mun pitäisi taas päästä tästä ylös ja tehdä kotihommia. Äsken sain sentään hoidettua melkein kaikki rästiinjääneet puhelimitse hoidettavat asiat...

        Tuli mieleen, että noi pahimmat keskustelupalstoilla ja säteissä riehuvat peelot ja provoajat taitavat itse asiassa olla nettiaddikteja. Silloinhan alkaa nimenomaan suhteellisuudentaju ja mielenmaltti mennä :D Kunpa tiedostaisivat itsekin....


    • netti vieroitus

      Taas on päiviä vierähtänyt ilman konetta,nyt ajattelin laskujen maksun ohessa 'palkita' itseni keskustelu palstojen ääressä mutta taidan lähteä jatkamaan siivousta,meinaan se on luutuusta vaille valmis.ulkonakaan ei voi maalata vesisateen takia...

    • Yksi idea vaan

      Taas oon luuhannut koneen ääressä. Niskat jumissa, hommia tekemättä. Prkl! Eikä siinä kaikki: laitoin hellan päälle laittaakseni ruokaa, ja mun "piti vain tulla piipahtamaan koneella" - lopulta huoneessa alkoi kärytä. Onneksi ei syttynyt tulipalo kuitenkaan. Saakeli kun ottaa kupoliin. Nyt lähen koneelta pois, laitan ruokaa ja siivoan! Ikinä ei voi olla liian myöhäistä... Kai?

      • minä

        myy tietokone :)


      • Yksi idea vaan
        minä kirjoitti:

        myy tietokone :)

        Tietokone on hyvä juttu, se ei aiheuta mulle riippuvuutta. Mutta ehkä hankkisin modeemiyhteyden nykyisen kaapelin sijaan, jos vaan se sopisi muille taloudessa suville :D


    • Yksi idea vaan

      Äh, miten tästä taas pääsisi ylös ja liikkeelle? Huh, haastan nyt itseni ihan ekana tekemään kaksi asiaa: laadin listan asioista, mitä mun tänään tulee tehdä, ja listan teon jälkeen "verryttelen" laittamalla pyykit koneeseen.

      Laittakaa muutkin hihat vaan heilumaan!

    • hyper-riippuvainen

      Pelkästään se, että mulla on kone pöydällä, pakottaa sitä käyttämään ja selaileen nettii, ja siin hurahtoo about 8 tunttii sen ääressä kunnes tulloo vessahätä, oisko kannettava hyvä ajatus? meinasin, että sen vois heittää helposti kaappiin pois näkyvistä, ja jos lähtisin sen kanssa jonnekki, ei netti ainakaan tulis mukana.. Mitä mieltä ootte?

      • Yksi idea vaan

        Voishan toi toimiakin, en osaa ihan sanoa. Ehkä kannattaisi kokeilla. Läppäri sylissä voi toisaalta taasen olla niin mukavaa istuskella nojatuolissa, tai makoilla sängyllä vaikkapa, että, hmmmm... :P


      • onnistu!
        Yksi idea vaan kirjoitti:

        Voishan toi toimiakin, en osaa ihan sanoa. Ehkä kannattaisi kokeilla. Läppäri sylissä voi toisaalta taasen olla niin mukavaa istuskella nojatuolissa, tai makoilla sängyllä vaikkapa, että, hmmmm... :P

        Netin saa tähän läppäriin niin helposti ihan mistä vaan. Siis jos jollakin on netti niin piuha vaan boksiin kiinni. Kävin vanhempieni luona ja hemmetti olin netissä suurimman osan ajasta kun niillä oli sattumalta netti vedettävissä mun koneeseen..


    • hande89

      Itse en ole todellakaan mikään nettiriipuvainen, mutta tulipa tuossa vaan mieleen eräs idea kun satuin tänne eksymään. Kaikki, joilla on varusmiespalvelus vielä edessä, niin sitten kun se koittaa niin ei muutakun kahdentoista kuukauden palvelus (pisin mahdollinen) ja sanotte vaan että "mua ei saa täältä päästää lähtemään eikä lähettää kotiin kun mä meen kuitenkin sitte heti koneelle ja nettin". Kyllä netti ja tietokoneet unohtuu. Itse olin joskus 2001 vuoden elokuussa luokkaretkellä ala-asteelta ja kun pääsin kotiin, niin en kyllä aluksi edes osannut käyttää tietokonetta. =D

      • hande89

        Riparin jälkeen oli sama tilanne. Molemmat sekä luokkaretki että ripari muuten kestivät viikon verran ainoastaan. =D Ja olen harrastanut tietokoneita noin 8 vuotta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3033
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      418
      2898
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2282
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      95
      2184
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1864
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1858
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      335
      1816
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1682
    Aihe