Ja moottoreita korjaavat ihmiset taas kertovat tukkeutuneista moottoreista jotka olisi aivan ehjiä jos olisi öljyjä vaihdettu eikä tehtaan suosittelemalla vaihto kilometreillä.
Niin miksi on punainen vaate sonnille?
Vanha sanonta " öljynvaihto on halpaa remonttia" Pitää kutinsa.
Tihennetty öljynvaihto on punainen vaate
5
<50
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
Pitää paikkansa. Lisäksi se maksimivaihtoväli on ihanteellisissa olosuhteissa. Niitähän Suomessa ei ole.
- Anonyymi00002
Auto kertoo kyllä sopivan vaihtovälin kun ajotietokone laskee useista parametreistä moottorin ja auton käyttöolosuhteet ja käytön tavat ja määrät ym... Vikaan mennään jos ei noudateta auton ilmoituksia ja käytetään vääriä öljyjä. Kummasti noilla LL-öljyillä ajetaan helposti 500 000km jos vaan huolto-ohjelmaa noudattaa ja autolla ajetaan muutakin kuin kodin ja marketin väliä. Toyotalla on 15tkm/1v huoltoväli ja niitä paalataan moottorin pettämisen takia alle 120tkm todella usein ja kyseessä on ne joilla ajetaan vuodessa todella vähän.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Auto kertoo kyllä sopivan vaihtovälin kun ajotietokone laskee useista parametreistä moottorin ja auton käyttöolosuhteet ja käytön tavat ja määrät ym... Vikaan mennään jos ei noudateta auton ilmoituksia ja käytetään vääriä öljyjä. Kummasti noilla LL-öljyillä ajetaan helposti 500 000km jos vaan huolto-ohjelmaa noudattaa ja autolla ajetaan muutakin kuin kodin ja marketin väliä. Toyotalla on 15tkm/1v huoltoväli ja niitä paalataan moottorin pettämisen takia alle 120tkm todella usein ja kyseessä on ne joilla ajetaan vuodessa todella vähän.
Tuokin on tietysti matematiikkaa.
Todella vähän ajettu vuodessa = max 6000 km/vuosi?
No jos tuolla 6000 km ajolla laittaa mittariin 120 000 km on auto 20 vuotias paaliin mennessään. Jos siinä autossa olisi vaihdettu öljyt vuoden välein, eikä kahden, niin lisäkustannus huollossa olisi ollut jotain 1900€ paikkeilla. On siinä ja siinä olisiko 20 vuotiaan auton arvo 1900€ siinä 20 vuoden kohdalla, jos moottori ei olisi pettänyt. Pettäneenäkin trokari ostaa sen 500€ joten lisähaastetta tuppaa siitä.
Itse öljyt ja suodattimet vaihtamalla tietty pääsisi noin 700€ kustannuksella, mutta suurehko osa vähän ajetuista autoista on käytössä niillä, jotka eivät ole itse edes auttavasti automekaanikkoja.
- Anonyymi00004
... ja lehmät lentää...
- Anonyymi00005UUSI
Öljynvaihto ei ole halpaa remonttia muuta kuin itse tehtynä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1492165Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja210954Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91917Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.37868- 60850
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔49804Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat53753- 73721
Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö288719Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol35670