Sukulaiseni on viemässä 1.4 16v koneella olevaa -01 meganea huoltoon ja siellä pitäisi kait periaattessa vaihtaa jakohihna samalla. Kirjanenhan sanoo vaihtoväliksi 4 vuotta/90 000km
Autossa on lasissa 60 000km ja neljä vuotta tosiaan tulee täyteen. Onko se pakko vaihtaa vaan odotteleeko suosiolla sinne 90 000km. Sitten toinen asia mitä tuo huolto on teillä muilla tullut maksamaan tuo jakohihna kanssa. Olivat huollossa väittääneet hinnaksi 1000 euroa!!!! Jos hinta on siellä tosiaan tuota tasoa en minä ainakaan suosittele viemään autoa sinne. en ole ikinä kuullut että jakohihnan vaihto olisi ollut noin kallista? Itse omistan TDI koneella olevan auton(ei rellu) ja ei ole siinä maksanut lähellekkään tuota summaa vaikka olen merkkiliikkeessä sen teettänyt(ja on sentään vähän vaikeampi vaihtaa kun relluun)
1.4 16v jakohihna vaihto
18
13605
Vastaukset
- tuo Rellun merkkihuolto
Megane Dieseliin maksoi määräaikaishuolto jakohihnan vaihtoineen lähes 900 Euroa. Isompi määräaikaishuolto sisältäen takapyöran laakerin vaihdon maksoi yli 1500 Euroa. Isompi huolto teki aina melkein 500 Euroa, pienempi melkein 300 Euroa. Kiilahihnakin maksoi huollossa 300 Euroa - siis sellainen, jota huoltiksilla muyydään muutamalla kympillä!
Auto seisoi aina pukilla koko päivän tai kaksi, kun odoteltiin osia. Korjaamoja vaivasi lisäksi jonkinlainen haluttomuus saada asiat kerralla kuntoon.
Sitten vaihdoin autoa ja havaitsin yllättäen, että pienempi määräaikaishuolto maksoi merkkikorjaamossa 84 Euroa. Uudessa autossa kannattaa suosia huoltosopimuksia. Sitten kun tulee kilometriraja vastaan, niin sitten se vasta alkaa maksaa. Minä lopetin Renault-sopimuksen aikaisemmin, kun paljon ajavalla se kuukausimaksu tuntui niin isolta. Ei olisi kannattanut.- kauheeta
kanosmn kirjoitti:
olipa kerran.. Tojo miesten iltasatuja lapsilleen.
Katos hei vähän tuolta alempaa... Rellun ja Volvon huollot kusee asiakkaitaan silmään ihan surutta. Toyota on muuten papparaisten ajopeli, en minä sentään sellaista huolisi...
kauheeta kirjoitti:
Katos hei vähän tuolta alempaa... Rellun ja Volvon huollot kusee asiakkaitaan silmään ihan surutta. Toyota on muuten papparaisten ajopeli, en minä sentään sellaista huolisi...
itse olla niin köyhä, ettei mulla ole varaa tuollaisiin huoltolaskuihin varsinkaan 300 € laturinhihnaan. Vaikka ajankin rellulla se vaihtuu kolmen vuoden välein, enkä ole laskenut kannattako huoltosopimus...
- mekaanikko
Vai maksoi kiilahihna 300 euroa...tuota nyt ei usko kukaan...ei edes rellun merkkiliikkeessä ole tuommoiset hinnat.Ja minä niitä hihnoja vaihtelen päivittäin että näppituntumaa on kyllä niiden hintoihin...ja mitä noihin 16v-koneen jakohihnanvaihtoihin tulee niin käytäntö meikäläisen työmaalla on se että vesipumppu vaihdetaan AINA.Jos siinä alatte säästämään niin viimeistään 20 tkm:n jälkeen alkaa kolina kuulua jakopäästä ja se jakohihnaremontti menee uusiksi.Ja huonolla tuurilla uusitaan vähän muutakin...
- JoPo
Eihän se ole pakko, mutta suositeltava, sillä minä kokeilin vaimon Meganessa, että kyllähän se kestää sinne 90000 km, mutta meni poikki siinä 80 000 km tietämillä kun ikää oli n. 5 vuotta. Onneksi auto sammahti liikennevaloihin, kun hihna katkesi ja siinä ei mennyt mitään rikki eli selvisin silti hihnan vaihdolla.
- megane 15
Täältä ei ilmeisesti saa kunnon vastausta vaan aletaan heti vittui.... Tämä on tosi juttu. Meinaan itse vielä soittaa kyseiseen liikkeeseen, ettei olisi tietämätöntä naista yritetty nyt vetää nenästä. Soitan itse ja kysyn mitä maksaa. Jos väittävät vielä samaa viedään paikalliselle korjaajalle. Lupasi vaihtaa hintaan 300 euroa. Se sisältää jakohihna vaihdon, öljyt,suodatin,tulpat.
Jakopäänhihna tarvikkeet 132,20 alkuperäinen nice price
sytytystulpat 24,00 motonet
öljynsuodatin 7,40 ”
öljyt 34,00 ”
yht. 197,60
Työlle tämän mukaan jää reilu 100 €- megane 15
kanosmn kirjoitti:
Jakopäänhihna tarvikkeet 132,20 alkuperäinen nice price
sytytystulpat 24,00 motonet
öljynsuodatin 7,40 ”
öljyt 34,00 ”
yht. 197,60
Työlle tämän mukaan jää reilu 100 €Käsittääkseni vesipumppu on myös vaihdettava.Tai ei ole pakko mutta se on suositus. samalla se varmaan on parempi vaihtaa kun on tavarat levällään. meinaan jos se leviääkin ennen seuraavaa hihnan vaihtoa niin siinä ei varmaan omistajaa hirveästi hymyilytä.
- Me II
Perheessämme on tuollainen 2000 mallinen 1,4/16v farkku. Siihen maksoi kyseinen remppa vesipumppuineen ja määräaikaishuoltoineen vähän yli 1000 euroa. Uudemmassa meganessa on huoltosopimus.
- Meg II Break
Osittain tuon älyttömän hankalan ja kalliin 90 000 km jakohihna-vesipumppu -huollon takia otin minäkin uudempaan Meganeeni huoltosopimuksen!!!
- BValtteri
Merkillinen hinta- ainakin kokeneessa Rellu-huoltamossa Vantaalla 1.6-litraisen jakohihna JA vesipumppu olivat muistaakseni 600-700. Paljon sekin on, älytöntä koko jakohihnan käyttö muuten, mutta silti reilusti alle tonnin. Ei kai 1,4-litrainen voi olla hankalampi???
PS Minulla oli joskus siis -98-mallinen Octavia LX 1,6-litraisella, ja siinä oli ymmärtääkseni ketju.. Muitakin "järkeviä" varmaan löytyisi..- megane 15
Huolto olisi kyllä huomattavasti halvempi jos kyseessä olis tuo 8 venttiilinen kone se on tässä 16v koneessa paljon kalliimpi. Itse muuten soitin eilen kyseiseen liikkeeseen ja mulle sanottiin hinnaksi 800 euroa. Mihin hävisi hinnasta 200 euroa? kysyn vaan?No sinne sitä nyt kuitenkaan ei varmaan viedä. Katsotaan nyt
megane 15 kirjoitti:
Huolto olisi kyllä huomattavasti halvempi jos kyseessä olis tuo 8 venttiilinen kone se on tässä 16v koneessa paljon kalliimpi. Itse muuten soitin eilen kyseiseen liikkeeseen ja mulle sanottiin hinnaksi 800 euroa. Mihin hävisi hinnasta 200 euroa? kysyn vaan?No sinne sitä nyt kuitenkaan ei varmaan viedä. Katsotaan nyt
- Meg II Break
Mitetipä itse tuota 90 000 km / 4 vuotta. Jos eukkosi käskee sinun juosta 9 km / 4 tuntia, niin kumman teet? Varmaan sen, kumpi ehdoista ensin täyttyy!!
- autoilua
Itse vaihdoin merkkiin X. Pikkuhuolto alle 100€/15tkm ja iso huolto alle 200€/30tkm. Jakohihnaa ei ole ja takuukin on kolme vuotta. Samalla jäivät taakse kaikki viat ja korjaamokäynnit ja sain selvästi paremman ja arvostetumman auton.
- coal
Olis kiva kuulla mikä se sinun auton merkki sit on ? Ei tuo pelkkä x kauheesti auta.
- Xjazz
Hehe juuri vein ranskanpullan korjuuttavaksi ensiksi raidetangon päät kaikki sekä suoja kumit 4 piste pyörien kulmien säätö, jakohihna ja pumppu vaihtoon toki samalla öljyt ja suodatin 850 yhteensä AD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818