Jäähallin seinät puhdistettiin muutama vuosi sitten, ja nyt edessä uusi puhdistus joka maksaa reilusti yli 20 000 euroa. Näitä puhdistuksia tulee vuosittain ympäri Kouvolaa, mm. Kuusankosken kirjaston seinät seuraavaksi.
Olisiko näihin ratkaisuna betonin päälle vedettävä maali, joka ei olisi valkoinen, vai onko esteenä arkkitehtuuriset tekijät, ettei näin voi tehdä. Nykyisinhän maalit ovat kestäviä, ja oikea värin valinta peittäisi nuo jäljet.
Kalliiksi tulee punajäkälä Kouvolan rakennuksien seinissä.
4
<50
Vastaukset 4
- Anonyymi00001
Kouvolan imagoon sopisi vaikka Carraran marmori Finlandiatalon tyyliin.
- Anonyymi00002
Jos huomataan, että pinta on aikanaan tullut valittua väärin, tai väriä vaihtamalla ongelma poistuisi, niin miksei näin voida tehdä. Onko todella rakennusten pinnat, ja värit niin suojeltuja muutoksilta?
- Anonyymi00003
Julkisten rakennusten rakennusvirheetkin ovat kuin pyhäinjäännöksiä jos rakennus on saavuttanut sellaisen aseman, että se halutaan säilyttää.
Esim. Kouvolan pääkirjaston muuatta ongelmallista aina vuotavaa kattoikkunaa ei saanut peittää, vaikka se ei ollut sijainniltaan mitenkään välttämätön.
Uusia julkisia rakennuksia (usein kouluja) taas puretaan herkästi kokonaan kun niissä ilmenee sisäilmaongelmia. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Julkisten rakennusten rakennusvirheetkin ovat kuin pyhäinjäännöksiä jos rakennus on saavuttanut sellaisen aseman, että se halutaan säilyttää.
Esim. Kouvolan pääkirjaston muuatta ongelmallista aina vuotavaa kattoikkunaa ei saanut peittää, vaikka se ei ollut sijainniltaan mitenkään välttämätön.
Uusia julkisia rakennuksia (usein kouluja) taas puretaan herkästi kokonaan kun niissä ilmenee sisäilmaongelmia.Toivottavasti vesirännit eivät ole suojeltuja, kun Haanojan kirjaston pyörätelineen yläpuolella oleva vesiränni tulvii sateella ihmisten niskaan vedet. Tehnyt sitä jo ainakin kolme vuotta. Jos suunnitteluvirhe, niin toivottavasti arkkitehti antaa luvan muutoksiin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va4421723Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan951156Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.94960Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63889Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43793Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49788Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11763- 123763
- 60740
- 39739
- 61707
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o37627- 50626
- 45577
- 34575
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 92556
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49547- 50522
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85518