Tulee käytettyä liikaa kuulokkeita ja nyt mittauksissa oli reilu alenema kuulossa. Tein ratkaisun: kuulokeet lähtee kaatikselle nyt eikä huomenna. Keskustelua asiasta.
Vastaukset 41
- Anonyymi00001
Sanottiinko että syy kuulon alenemaan ois kuulokkeissa vai oisko mahdollista että kuulo ois alentunut muutenkin?
Siili25Kuulokojeeni mykistyi kokonaan muutama päivä sitten, Eloisan huoltoon joutuisi varamaan ajan jonka saaminen voi kestää kestää kestää !
- Anonyymi00018
Pertikki kirjoitti:
Kuulokojeeni mykistyi kokonaan muutama päivä sitten, Eloisan huoltoon joutuisi varamaan ajan jonka saaminen voi kestää kestää kestää !
Saat ollam rauhassa meluilta.
- Anonyymi00026
Pertikki kirjoitti:
Kuulokojeeni mykistyi kokonaan muutama päivä sitten, Eloisan huoltoon joutuisi varamaan ajan jonka saaminen voi kestää kestää kestää !
Juu. Hitaaksi on mennyt julkisen puolen hommat kautta linjan. Eikä parannusta ole näköpiirissä.
Siili25
- Anonyymi00002
Kuulo heikkenee kyllä.
Iän myötä. Kuulokkeet voi lisätä melunmäärää ja sitäkautta heikentää myös sitä. Sinällään kuulokkeissa ei vikaa,usein kuitenkin volyymia liikaa.
Noh, jos heität kuulokkeet mäkeen, tuskin sen paremmin alat kuulemaan. Toisekseen, tulet sitten vääntään volyymeja edelleen liikaa, koska olet tottunut kovempaan ääneen. Ehkä jopa alat kuunteleen isommalla, kun hälyäänet kuuluu paremmin. Ja avoimessa tilassa tulee kaikuja jne.
Itse et kuulokkeista luopumalla mitään hyödy. Mutta ympäristö voi häiriintyä.
Olet jo vanheneva ihminen, kuulos menee kuitenkin. Olet ehkä pakotettu käyttään kuulolaitettakin joskus vielä. Enää et kuuloasi voi pelastaa, korkeintaan hivenen hidastaa kehitystä.
Niettä mun mielestä, älä heitä kuulokkeita menemään, jatka vaan käyttämistä. Kuuntele, kun vielä kerran kuulet.
=DW=- Anonyymi00006
Pelkään että jos jatkan käyttämistä alkaa tinnutus, joka on hirveä "sairaus".
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Pelkään että jos jatkan käyttämistä alkaa tinnutus, joka on hirveä "sairaus".
Hyvin piippaa.
Itellä sndi tinnitus. Tullut musahommista, mutta kuulokkeita en paljoakaan ole käyttänyt. Lisäs joissain duunihommissa ollut aika meluisaa.
Iteasiassa liki kaikilla kavereillakin piippi päällä.
Mulla ei kummemmin häiritse elämää. Normielossa siihen ei kiinnitä huomiota. Täydellinen hiljaisuus, esim. öisin vähän hankalampaa. Pidän yllä jotain tausta ääntä, telkkari hiljaisella auttaa.
On tuttuja, jotka joutuu nukkuun unilääkkeiden avulla. Hankalampi vaiva, siihen vähemmän hoitoja. Verenpaineet pitää pitää alhaalla ja just, nukkua tarpeeks. Sopivasti stressaantuneena piippi voimistuu.
Yks kamu epäili tinnituksen syyksi just kuulokkeita. Noh, se pelimanni muutenkin, mutta totta, sillä noin muuten liki aina kuulokkeet, ihan ekoista walkmanneista asti aina päässä. Kuuntelee musaa ja isolla.
Jokatapauksessa, kuulo nyt huononee vanhemmiten kuitenkin. Ja tinnituksenkin hankkiminen vie aikansa. Mun mielipide, älä heitä kuulokkeita mäkeen, melko varmasti ehdit kuolla, ennen kuin tulet kuuroksi, tai saat tinnituksen.
Jatka vaan niiden käyttöä, kerranhan täällä vaan eletään. Kuolleelle se ja sama millanen kuulo, ei se kuule kuitenkaan mitään. Ei sitä tinnitustakaan.
=DW=
- Anonyymi00003
Jos mä oisin sä, laittaisin kuulokkeet piirongin laatikkoon ja seurasin tilannetta eli kuuloani.
Miksi tehdä lopullista jos sen voi siirtää? Eikö ne terveyskeskuksenkin ilmaiseksi saadun laitteet pidä korvata jos ne "hukkaa"? Jos rahaa on, voihan ne sitten hankkia uudestaan, jos kuulo tempauksestasi huolimatta huononee.
Viisasta päätöstä sinulle toivon!- Anonyymi00023
Sitä toivotaan.
- Anonyymi00004
En ole koskaan osannut käyttää kuulokkeita. En oikeastaan tiedä milloin niitä käyttäisinkään. Joten niistä ei ole ongelmaa eivätkä ne ole kuuloani alentaneet. Kuulo on tosin heikentynyt muuten vain, ikä kai sen tekee.
- Anonyymi00005
Kuulon heikkeneminen on rasittavaa kaikille, ei pelkästään hälle itselleen, on rasittavaa kun pitää kokoajan keskustella kovaan ääneen.
- Anonyymi00007
Jos ei kuulokkeita huudata mitä haittaa niistä voi olla ?
- Anonyymi00008
Ei kai mitään, koko korvan peittävät tosin voi olla vaarallisia koska ei kuule muita ääniä.
- Anonyymi00020
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ei kai mitään, koko korvan peittävät tosin voi olla vaarallisia koska ei kuule muita ääniä.
Kaduilla nuorisio tallustaa omissa maailmoissaan....!
- Anonyymi00024
Anonyymi00008 kirjoitti:
Minä kokeilin jotain vastamelukuulokkeita jotka peitti korvat, mutta oli niin tiukat etten voinut pitää ja korviin alkoi koskemaan jo kymmenessä minuutissa vaikka oli volyymit pienellä. Totesin ne myös liian tiiviiksi ihoa vasten meneviksi ja jouduin luopumaan.
- Anonyymi00033
Anonyymi00024 kirjoitti:
Minä kokeilin jotain vastamelukuulokkeita jotka peitti korvat, mutta oli niin tiukat etten voinut pitää ja korviin alkoi koskemaan jo kymmenessä minuutissa vaikka oli volyymit pienellä. Totesin ne myös liian tiiviiksi ihoa vasten meneviksi ja jouduin luopumaan.
Aika rasittaviahan ne on.
- Anonyymi00010
Mitä tuosta, mut jos ymmärryskyky alenee....
- Anonyymi00011
Minulla työterveyshoitaja passitti kuulokokeeseen jo vähän päälle kolmikymppisenä. Kuulon alenema molemmissa korvissa matalille äänille. Korvat on vinkuneet vuosikymmeniä.
Syynä nuoruuden festivaalit joissa ei siihen aikaan mitään mölymittareita käytetty tai ei välitetty vaikka punainen valo paloi. Lisäksi olen tehnyt töitä melussa.
Nyt vasta olen varsinaisesti huomannut kuuloni huonontuneen reilusti. Televisiosta jos katson kotimaista elokuvaa tai ohjelmaa niin otan johdolliset kuulokkeet käyttöön. Muuten jää osa kuulematta.- Anonyymi00013
Käytin töissä suojaimia, aina kun kulmahiemokoneella joutui putkea leikkaamaan, se kannatti.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Käytin töissä suojaimia, aina kun kulmahiemokoneella joutui putkea leikkaamaan, se kannatti.
Katsoin naapurin, kokeneen puusepän toimintaa. Hän suoritti hiontaa, kuulokeet korvilla, mutta ihmettelin missä on hengityssuojain.
- Anonyymi00017
Anonyymi00014 kirjoitti:
Katsoin naapurin, kokeneen puusepän toimintaa. Hän suoritti hiontaa, kuulokeet korvilla, mutta ihmettelin missä on hengityssuojain.
Ennen rakennuksilla jopa asbestia ruiskuteltiin.
- Anonyymi00012
Suhina, kohina ja vinkuminen on niin kamalaa, että se vie mehut ja voimat. Käytin kuulokkeita 15 vuotta, pitkillä kävelylenkeillä ja voluumia oli liikaa sen myönnän. Nyt kärsin.........
- Anonyymi00015
Kuulokkeilla on hyvä katsella telkkaria, ei tarvitse koko taloa pitää valveilla. Saa sanoista selvää, vaikka puhuisivat epäselvästi. Eihän sitä ääntä tarvitse niin kovalla pitää, kun käyttää kuulokkeita. Korvat on suhisseet niin pitkään kun muista, mutta siihen tottuu, kun ei kiinnitä liikaa huomiota.
- Anonyymi00016
Kyllä, ja suosittelen kaikille muillekin huonokuuloisille television katseluun johdollisia kuulokkeita. Minulla oli aiemmin langattomat mutta kerrostalossa kun asun, niin ottivat häiriöitä naapureista ja ohiajavista autoista.
Ostin johdolliset ja nyt on hyvä. Ei tarvitse tosiaan ääntä pitää kovin isolla ja silti kuulee selvästi.
- Anonyymi00019
Mä käytän kuuloketta vain toisessa korvassa kun kuuntelen lenkillä kännykästä radiokanavaa ja pitkillä matkoilla katson tabletilta ohjelmia. Volyymin pidän sillä tasolla että ei vaikuta kuuloon. Kotonakaan ei radio tai televisio pauhaa silloin kun on auki kun kuulen vähemmälläkin vaikka aikoinaan sain työssä meluvamman molempiin korviin. Elokuvissa en käy koska joutuisin käyttämään korvatulppia enkä ole löytänyt sellaisia mitä voisin käyttää ilman että korvat tulee kipeäksi kun on ahtaat korvat. Onneksi nuo nappikuulokkeet löysin sellaiset mitä ei tarvii syvälle korvaan tunkea ja pysyy sangan ansiosta putoamatta.
- Anonyymi00021
B12 vitamiini auttaa vähentämään tinnutusta.
- Anonyymi00022
Ei ainakaan minulla vaikka joka päivä otan B12-vitamiinin muiden vitamiinien lisäksi. Korvat vinkuu koko ajan, korkea kimeä ääni. Sitä ei voi jäädä kuuntelemaan tai se pilaa päivän ja yön, pitää keskittyä kaikkeen muuhun mikä vie huomion.
- Anonyymi00025
Anonyymi00022 kirjoitti:
Ei ainakaan minulla vaikka joka päivä otan B12-vitamiinin muiden vitamiinien lisäksi. Korvat vinkuu koko ajan, korkea kimeä ääni. Sitä ei voi jäädä kuuntelemaan tai se pilaa päivän ja yön, pitää keskittyä kaikkeen muuhun mikä vie huomion.
Koita lopettaa se pillereiden syönti kuukaudeksi, voit huomata asioiden muuttuneen paremmaksi!
Eikö teilläpäin laiteta kuulon alenemasta kuulopolille ja kuulokoje tilaukseen ihan terveydenhoidon puolesta? Minä laittaisin asian sitä kautta kuntoon, jos on kerran kuulossa vikaa,vikaa,vikaa.
Kuulokkeet on vaan ensiapu, kuulokoje sitten ammattilaisen tutkima.Jätin kuulokojeeni korjattavasti toistamiseen hieno juttu, kyllä siitä on apua että kuulee lähes normaalisti.
Kuulolaitteet on kalliita ilman julkista apua, korjaus apua laitteelleni ei ole apua saatavissa yksityiseltä paikkakunnaltani. SIIS siis julkiseen tyytydyttävä.
Ilman kuuloa pärjää jos ei tarvitse kuunnella mitä ei halua kuunnella.
Viimeksi sairaanhoitaja tapaamisessa korvat höröllään kuulin mitä hän neuvoi.Pertikki kirjoitti:
Jätin kuulokojeeni korjattavasti toistamiseen hieno juttu, kyllä siitä on apua että kuulee lähes normaalisti.
Kuulolaitteet on kalliita ilman julkista apua, korjaus apua laitteelleni ei ole apua saatavissa yksityiseltä paikkakunnaltani. SIIS siis julkiseen tyytydyttävä.
Ilman kuuloa pärjää jos ei tarvitse kuunnella mitä ei halua kuunnella.
Viimeksi sairaanhoitaja tapaamisessa korvat höröllään kuulin mitä hän neuvoi.Joo kyllä aistit on tärkeitä, näkökyky myös. Näin vanhemmiten sitä miettii, kaiken heikkenemistä ja kaiken vanhenemista, raihnaistumista ja kulumista. Tarvitsee apuvälineitä ihan perusarjessa. Nimenomaan kun tahtoo kuulla, tahtoo nähdä ja tahtoo tuntea. Kiitos apuvälineiden!
Mummunen kirjoitti:
Joo kyllä aistit on tärkeitä, näkökyky myös. Näin vanhemmiten sitä miettii, kaiken heikkenemistä ja kaiken vanhenemista, raihnaistumista ja kulumista. Tarvitsee apuvälineitä ihan perusarjessa. Nimenomaan kun tahtoo kuulla, tahtoo nähdä ja tahtoo tuntea. Kiitos apuvälineiden!
Näön heikkeneminen jota ei tiedä
Aistit hukassa on kuin mummo lumihangessa
- Anonyymi00027
Ihanaa! On niitäkin mummoja jotka nauttivat kahlaamisesta lumihangessa. Etenkin jos pehmeä lumi. :).
Siili25
- Anonyymi00028
Kuulokojeista sen verran et pari tuttavaa saanut kuulolaitteet mutta eivät niihin sopeutuneet. Heittivätkö kirveen kaivoon liian nopeasti? Vaatinee totuttelua käyttö.
Siili25- Anonyymi00029
Niitä on sellaisia. että kukaan ei huomaa ko.laitetta. Monta eri vaihtoehtoa.
- Anonyymi00030
IIC 100 pros näkymätön, sijainti syvällä korvakäytävässä.
- Anonyymi00031
Onneksi vain normaalia kuulon ja myös näön muutosta ollut.
- Anonyymi00032
Joo, mitä kuuluu.
- Anonyymi00034
Kukkuluuruu...
Huonosti kuulee ilman kuulokojetta, tänään kauppakeskuksessa yritti tuntematon rouva saada aikaan keskustelua he suurin osa hänen puheista meni arvailuksi ja nyökkäilyksi. Jokohan ensi viikolla saan hakea kuulokkeeni huollosta, sitten kuulee vaikka mitä, sellaistakin että hävettäisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 73863
- 113789
- 140725
- 37722
- 70627
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40619Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu161511- 28508
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja58503Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti47480Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35468- 63465
- 69455
- 41432
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i0432Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa30424- 45423
- 35418
Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys74416Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks59405