Olen seurustellut mieheni kanssa 2 vuotta ja 1,5 vuotta olemme asuneet yhdessä. Mieheni olisi valmis menemään kihloihin kanssani ja olemme jo muutaman kerran sopineet päivästä mutta olen sitten aina siirtänyt kihlojamme, koska en koe että vielä ois aika kihloille vaikka tiedän hänen olevan Se oikea. Mieheni ei enää ole sitten kihloista puhunut. Odottaa vain, koska itse otan asian puheeksi. Hyvä se on ettei hän painosta minua. Miten pitkän seurustelun jälkeen te olette menneet kihloihin?
Koska menitte kihloihin?
44
9164
Vastaukset
- muija
Vajaa puoli vuotta tapaamisen jälkeen menimme kihloihin. Mies halusi kihlata minut omakseen ennen armeijaan lähtöään. Siitä on nyt viisi vuotta aikaa.
- ja sitten menimme
naimisiin kihloista 3 kk:n päästä. Ollaan 28 ja 31 v.
- jälkeen
4 kk kun menimme kihloihin. 3 vuoden päästä siitä naimisiin. :)))))
- rakastuimme
ja kihlauduimme kolmen vuoden seurustelun jälkeen. Häät 2008.
- Annika
Emme aio kihlautua, siis ei juhlia, ei sormusta. :) Maistraatissa naimisiin ja siinä se. Ehkä joskus myöhemmin kerrotaan perheille ja juhlitaan perhepiirissä.
Tehkää niin kuin teistä hyvältä tuntuu! Yllättävän moni tuntuu kihlautuvan vain ulkoisten paineiden tai sormusten takia.- maistraatissa?
Miksette halua juhlia? Miksi sitten ylipäätänsä menette naimisiin?
- Emäntä
Me mentiin kihloihin kun oltiin seurusteltu noin 2,5 vuotta. Reilu 1,5 vuotta oltiin asuttu yhdessä ja häitä tanssitaan vuoden päästä :D
Meille oli alusta lähtien selvää et mennään naimisiin ja asiasta puhuttiin paljon. Sitten vihdoin mieheni ilmoitti et nyt olis aika ruveta järjestämään häitä ja niinpä mentiin kihloihin :D
Ja ikää meillä on 28 ja 32 - näin taas
Ja taas kaikki keskusteluun osallistuneet ovat selvillä siitä, mitä kihlaus on =)
- Aivovaimo
esteettömyystodistusta (tai jotain...) hakiessa paperissa luki: "kihlakumppanin nimi". Silloin totesimme, että taidamme olla kihloissa. Siviilivihkiminen oli tuosta noin viikon päästä.
- cerelia
9kk seurustelun jälkeen.
- ..............................
kihloihin vajaan kolmen vuoden seurustelun jälkeen (1,5 vuotta yhdessäasumista tuolloin takana). Häät (tai vihkiminen ja juhlinta minibudjetilla) pitäisi näillä näkymin olla tulevana talvena, jolloin olemme olleet kihloissa pikkasta päälle vuoden. Omalla kohdallani olen haaveillut myös isoista häistä, muttapa koska koen hölmönä vuosikausien kihlauksen, niin naimisiin mennään sitten pienimuotoisesti. Ikää meillä on nyt 22 ja 25 vuotta.
- morsian070707
Me aloimme seurustella 1.4.2005, menimme kihloihin 20.05.2005 ja häät ovat 07.07.2007. :) mitä sitä turhaan odottamaan kun on Se Oikea??!!
- ihme ja kumma
Häihinne on vielä melkein 2 vuotta!! Siinä ajassa ehtii tapahtua vielä vaikka mitä. Erokin, jos hullusti käy... Miksi niin pitkä odotusaika, vaikka ootte niin varmoja toisistanne?
- morsian070707
ihme ja kumma kirjoitti:
Häihinne on vielä melkein 2 vuotta!! Siinä ajassa ehtii tapahtua vielä vaikka mitä. Erokin, jos hullusti käy... Miksi niin pitkä odotusaika, vaikka ootte niin varmoja toisistanne?
Siksi odotamme,koska alku on ollut nopeaa :) Ja toi päivämäärä on sellainen milloin halutaan naimisiin mennä. Nyt nautitaan toisistamme tämä vajaa kaksi vuotta kihlattuina. Enää ei ole kiire. Ja ehtivätpä sukulaisetkin säästää ;P
- eelia- 76
morsian070707 kirjoitti:
Siksi odotamme,koska alku on ollut nopeaa :) Ja toi päivämäärä on sellainen milloin halutaan naimisiin mennä. Nyt nautitaan toisistamme tämä vajaa kaksi vuotta kihlattuina. Enää ei ole kiire. Ja ehtivätpä sukulaisetkin säästää ;P
..sukulaiset säästää..??? Hymiöstä viis, oli harvinaisen järjetön lausahdus.
- Niuhottelija..
morsian070707 kirjoitti:
Siksi odotamme,koska alku on ollut nopeaa :) Ja toi päivämäärä on sellainen milloin halutaan naimisiin mennä. Nyt nautitaan toisistamme tämä vajaa kaksi vuotta kihlattuina. Enää ei ole kiire. Ja ehtivätpä sukulaisetkin säästää ;P
Eikö olisi ollut parempi mennä naimisiin 6.kesäkuuta 2006? Mitä tuota turhaan reilua vuotta odottamaan, että sattuu sopivasti rimmaama päivämäärä.
- Väläys
Niuhottelija.. kirjoitti:
Eikö olisi ollut parempi mennä naimisiin 6.kesäkuuta 2006? Mitä tuota turhaan reilua vuotta odottamaan, että sattuu sopivasti rimmaama päivämäärä.
6.kesäkuuta 2006 ei osu viikonloppuun? Ehkä jotkut haluaa mennä lauantaina tai sunnuntaina naimisiin.
- Melli-84
On kyllä nopeeta toimintaa, herran jumala!!!
Ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä 4 vuotta, kihlat on vaihdettu ja on kyllä ajateltu naimisin menoa, mutta vielä lykätään.. todella hätiköityä ja melkein sen sitten tietää miten siinä käy!!!!
Ero siinä tulee yhtä nopeeta! - niinpä niin
morsian070707 kirjoitti:
Siksi odotamme,koska alku on ollut nopeaa :) Ja toi päivämäärä on sellainen milloin halutaan naimisiin mennä. Nyt nautitaan toisistamme tämä vajaa kaksi vuotta kihlattuina. Enää ei ole kiire. Ja ehtivätpä sukulaisetkin säästää ;P
tiedän kyseisen parin. Erosivat 3kk ennen häitä. Mies otti ja lähti. Että hienostihan se meni.
- jaana
Ollaan oltu viisi vuotta yhdessä eikä olla kihloissa! Minulla ei ole mitään hirveetä tarvetta mennä naimisiin, mutta kyllä välillä ihmettelen, miksi poikakaverini ei halua edes kihlautua kanssani (tai ei ole tehnyt aloitetta), kun kaikki muutkin ympärillä menevät kihloihin paljon lyhyemmän aikaa seurusteltuaan. Vituttaa välillä toi miesten riippumattomuus -ajatus. Kihlat/Häät ei kyllä tietääkseni muuta suhdetta suuntaan eikä toiseen, joten ei kai tässä kiirettä...?
Sitten olen ajatellut, että jos poikakaverini nyt yhtäkkiä "kosisi" minua, niin olisiko se varmasti ihanaa mielestäni. Olisinko onnellinen. Tuntuu kauheelta, jos en haluaisikaan yhtäkkiä sitoutua häneen sillai. Olen liian kokematon miesasioissa (eka seurustelusuhde, nyt 22-v.) enkä tosiaankaan ole uskossa ja ajattele, että yksi mies lopun elämää. En sano, etteikö se olisi mahdollista että olisimme yhdessä vielä 30 vuoden päästä, mutta tuntuu mahdottomalta. Olen pessimisti. Vanhempani eronneet.
Asia ei häiritse minua päivittäin, mutta hiukan ahdistaa poikaystäväni sanat "haluan mennä kihloihin vasta kun olen täysin varma, että haluan elää sen ihmisen kanssa lopun elämääni". Niin kai sen pitäisikin olla, mutta minulle kihlaus on symboli sen hetkisestä tilasta--olet onnellinen sen tietyn ihmisen kanssa. Eihän sen täydy tarkoittaa sitä, että heti aletaan miettiä häävalmisteluja...??!!
Nyt kaikki uskovaiset hyökkäävät kimppuuni, mutta muistakaa olla tuomitsematta ihmisiä, jotka ajattelevat eri tavalla kuin Te. Niinhän mekin teemme teihin nähden :)- nimetön
Kerrankin löytyy joku jonka kanssa olen samaa mieltä. Olen kihlautumassa kolmen vuoden seurustelun jälkeen enkä aio alkaa vielä häitä suunnittelemaan. Puheissa ja mielessä se on käynyt, mutta kaikki ajallaan. Mekin haluamme nauttia tästä hetkestä. Ja vaikka moni tuomitseekin, niin eikö se ole tärkeintä, että itse on onnellinen?
- jo takana
Juu eli meillä jo reilut 6 vuotta yhteiseloa takana. Kihloja mietimme 2 vuoden seurustelun jälkeen, kunnes iski se 2 vuoden kriisi. Eli alkuhuuma häviää ja huomaa, että ei helvetti tuollainenko tuo on. Sitten päätimme jälleen 4 vuoden jälkeen, että nyt kihloihin. Joo ei menty kun jälleen mietittiin asia uudelleen.
No tänään 6 vuoden ja 8 pvän seurustelun jälkeen käytiin sitten kultakaupoissa ja kyllä tuntui hyvältä. Miltei kaikki kaveripariskuntamme ovat ehtineet kihloihin (jotkut jo usean eri henkilön kanssakin) tekemään lapset, pitämään häät ja eroamaan tuossa 6 vuodessa.
Nyt kun yhdessä sormuksia soviteltiin oli ihana nähdä että sulhasellanikin ihan kädet tärisivät. Sormusten sovittelun jälkeen käytiin ulkona syömässä ja se onnellisuus oli käsin kosketeltavaa..Kannattaa siis odottaa..
Meidän suhteemme vitsi sukulaisille on ollut ei oo kiire kihloihin kun usein se parasta ennen päiväys lukee sormuksessa...mietittiinkin tänään hymyissä suin, että meidän sormuksiin ei tule päivämäärän kaiverruksia..korkeintaan ikuisuuden symboli =) - täälläkään..
Me taidamme olla sitten pisimpään seurustelleet, ei kihlautuneet...Eli 6 vuotta ja 8 kuukautta yhteistä taivalta, mutta ei kiirettä kihloihin. Ei vaan ole tarvetta sormuksiin vielä, yhdessä on muutenkin hyvä olla. Ja koska kihlaus on todellakin lupaus avioliitosta, haluamme sitten järjestää häät vuoden sisään kihloista.
Jokainen taplaa tavallaan, mutta niin moni menee kihloihin ilman todellista tuntemusta toisesta ja aivan vääristä syistä.
Onnea kuitenkin kaikille kihlautuneille ja jo naimisiinkin menneille. Muistakaa, että rakkaus on kauneinta maailmassa : ) - Jaana
jo takana kirjoitti:
Juu eli meillä jo reilut 6 vuotta yhteiseloa takana. Kihloja mietimme 2 vuoden seurustelun jälkeen, kunnes iski se 2 vuoden kriisi. Eli alkuhuuma häviää ja huomaa, että ei helvetti tuollainenko tuo on. Sitten päätimme jälleen 4 vuoden jälkeen, että nyt kihloihin. Joo ei menty kun jälleen mietittiin asia uudelleen.
No tänään 6 vuoden ja 8 pvän seurustelun jälkeen käytiin sitten kultakaupoissa ja kyllä tuntui hyvältä. Miltei kaikki kaveripariskuntamme ovat ehtineet kihloihin (jotkut jo usean eri henkilön kanssakin) tekemään lapset, pitämään häät ja eroamaan tuossa 6 vuodessa.
Nyt kun yhdessä sormuksia soviteltiin oli ihana nähdä että sulhasellanikin ihan kädet tärisivät. Sormusten sovittelun jälkeen käytiin ulkona syömässä ja se onnellisuus oli käsin kosketeltavaa..Kannattaa siis odottaa..
Meidän suhteemme vitsi sukulaisille on ollut ei oo kiire kihloihin kun usein se parasta ennen päiväys lukee sormuksessa...mietittiinkin tänään hymyissä suin, että meidän sormuksiin ei tule päivämäärän kaiverruksia..korkeintaan ikuisuuden symboli =)Kiitos, että vastasit viestiin, se todella antaa aihetta taas 'odottaa' kihlausta. Onnea teille ja pitäkää toisistanne huolta!
- Mie
Tapaamisen jälkeen kuukauden päästä muutimme yhteen ja kihloihin mentiin puoli vuotta myöhemmin. Naimisiin kaksi vuotta kihlojen jälkeen ja viisi vuotta on mennyt todella loistavasti ;o)
- vaimo -04
Me menimme kihloihin 1v 3kk tapaamisen jälkeen ja meidät vihittiin 5kk kihlauksen jälkeen. Ennen kihlausta olimme asuneet 10kk yhdessä.
Nyt avioliittoa takana reilu vuosi ja hyvin menee. Ei se avioliitto elämää pahemmin muuttanut, mutta mieheni halusi naimisiin.
Häät olivat hyvin pienimuotoiset. Jälkeenpäin ajateltuna olisi ollut vielä parempi vaihtoehto mennä vihille ihan vaan kahdestaan :) - ................
"olemme jo muutaman kerran sopineet päivästä mutta olen sitten aina siirtänyt kihlojamme, koska en koe että vielä ois aika kihloille vaikka tiedän hänen olevan Se oikea."
Olette jo muutaman kerran sopineet päivän jolloin lupaatte mennä naimisiin? Olet perunut päivän jolloin annatte avioliittolupauksen? - Heli
.. mentiin kihloihin n. 2,5 kk siitä kun alettiin seurustella. Tästä aikaa nyt reilut kax vuotta.
- viikon
seurustelun jälkeen viime viikolla. Elämä ei vois enää paremmin olla!!!
- kihloissa
Ihan vatsassa perhosia lepattelee, kun ajattelen, että kohta se on meikäläinekin kihloissa ensimmäistä kertaa elämässään 45-ikävuoden aikana.
Olemme tunteneet toisemme 5 kk, josta seurustelleet 2 kk. Kihloihin menemme 1 kk kuluttua ja naimisiin ensi vuonna. - Maarit.
Me menemme kihloihin ensi viikolla, ollaan seurusteltu hieman yli vuos ja asuttu yhdessä tammikuusta. Miksei menis kihloihin jos tietää että on se oikea kyseessä. Ei se kummemmaks muutu enää =)
Me ollaan 22 ja 29 vee.- papupa
Siis ilmeisestikin vietätte kihlajaisia ensi viikolla? Kihloihinhan olette menneet jo silloin, kun sovitte avioliitosta...
- me vaan
Tavattiin syyskuun lopulla 03. Yhteen muutettiin parin viikon seurustelun jälkeen.11kk tapaamisesta mentiin kihloihin.Poikamme syntyi helmikuulla 05 ja yhteinen omistusasunto toukukuulla 05. häät on syksyllä o6.Mitä sitä aikailee kun huomaa et on se oikea??
- haanu
niinpä jos ollaan tosissaan niin ei kai ole mitään syytä venyttää toimenpiteitä :)
seurustelumme on kestänyt ihan just 7 kk ja kihlaus 1.9! meille molemmille sen merkitys on juuri se, että olemme yhdessä entistä tiiviimmin ja se on lupaus, että jonain päivänä tulevaisuudessa menemme naimisiin. mitään juhlia tai ilmoituksia ei oo tarkoitus järjestää.
- Meri
Olin 17 (olen edelleen), hän 20, seurusteltu oltiin 2,5 a. Häät heinäkuussa 2007.
- tälleen
me mentiin kihloihin vuoden seurustelun jälkeen...nyt ollaan oltu puoltoista vuotta kihloissa, eikä vielä puhetta häistä...välillä vituttaa kun itse olisin jo valmis mutta eipä mies ole vielä halunnut hääpäivää sopia...=(
- papupa
Kysy mieheltäsi, miksi hän antoi avioliittolupauksen, jos ei kuitenkaan ole valmis naimisiin. Jos ei ole valmis, mitä järkeä on luvata "kyllä minä tulevaisuudessa haluan sinun kanssa naimisiin".
- Ninnuli
papupa kirjoitti:
Kysy mieheltäsi, miksi hän antoi avioliittolupauksen, jos ei kuitenkaan ole valmis naimisiin. Jos ei ole valmis, mitä järkeä on luvata "kyllä minä tulevaisuudessa haluan sinun kanssa naimisiin".
Niin ja onko silloin edes ihan varma, että haluaa joskus tulevaisuudessakaan?
Voiko tehdä sen lupauksen jos epäröi? Jos ei osaa yhtään sanoa mikä olisi hääpäivä tai vuosi kun ei ole varma naimisiin menosta... - tälleen
papupa kirjoitti:
Kysy mieheltäsi, miksi hän antoi avioliittolupauksen, jos ei kuitenkaan ole valmis naimisiin. Jos ei ole valmis, mitä järkeä on luvata "kyllä minä tulevaisuudessa haluan sinun kanssa naimisiin".
selvää on tietenkin meille molemmille että kihlaus on lupaus tulevasta avioliitosta ja selvää on että mennään jossain vaiheessa naimisiin. Mutta émme ole vielä sopineet hääpäivää enkä aio asiaa ottaa esille, naisellinen omanarvontuntoni ei anna periksi. Jos ei sitä vielä vuoden päästäkään sovita niin sitten se in joko tai...
- elise
Viime lokakuussa tavattiin ja marraskuulla muutettiin yhteen. Siitä asti asuttu yhdessä. Nyt kuukauden päästä tarkoitus mennä sormusostoksille. Kukin tyylillään, mutta suositella voisin, että esim. vuoden yhdessä asuminen kertoo jo paljon. Jostain olen kuullut, että neljässä vuodessa oppisi tuntemaan toisen hyvin. Mutta jos viidessäkään vuodessa ei kummassakaan herää mitään halua tehdä mitään näkyvämpää, on se omasta mielestäni vähän kummallista. Meillä näin, teillä niin. Harkitkaa vakavasti, mutta älkää harkitko liian kauankaan. Kyllähän sitä jokainen toivoo, että se mitä tehdään kestäisi. Onnea kihlapareille!!
- neiti näpsä!
Ei se kuule sitä tarkoita, että jos on yli neljä vuotta yhdessä ilman sormuksia, ettei ole aikomusta vakiintua, tai että suhteessa olisi jotain vikaa!
Päinvastoin. Meillä pian 7 vuotta takana ilman sormuksia ja ainakin vitsailtu on, josko sitten kihloihin kun 10 vuotta tulee täyteen.
Kaikki tietävät, että rakastamme toisiamme ja että tosissaan ollaan, ilman sormuksiakin. Itse ainakin haluan häät vuoden sisään kihloista ja sitä ennen valmistua yliopistosta...joten nou hätä!
Ja se todellakin on totta, että vasta muutamassa vuodessa opit tuntemaan jonkun hyvin. Ja edelleen ainakin minä opin lisää rakkaastani, se pitääkin suhteemme tuoreena. - Ninnuli
neiti näpsä! kirjoitti:
Ei se kuule sitä tarkoita, että jos on yli neljä vuotta yhdessä ilman sormuksia, ettei ole aikomusta vakiintua, tai että suhteessa olisi jotain vikaa!
Päinvastoin. Meillä pian 7 vuotta takana ilman sormuksia ja ainakin vitsailtu on, josko sitten kihloihin kun 10 vuotta tulee täyteen.
Kaikki tietävät, että rakastamme toisiamme ja että tosissaan ollaan, ilman sormuksiakin. Itse ainakin haluan häät vuoden sisään kihloista ja sitä ennen valmistua yliopistosta...joten nou hätä!
Ja se todellakin on totta, että vasta muutamassa vuodessa opit tuntemaan jonkun hyvin. Ja edelleen ainakin minä opin lisää rakkaastani, se pitääkin suhteemme tuoreena.Ihmisillä voi olla eri syitä miksi he odottavat vuosia ennen kun menevät naimisiin. Minusta se riippuu niistä syistä.
Kyllähän jotkut ovat eronneetkin tuota lyhyemmässä ajassa. Vaikka ovat ehtineet naimisiinkin. Esim. ovat olleet 4 vuotta yhdessä ja siitä 3 naimisissa. Jonkinnäköinen sitoumus sekin varmaan on, että on 7 vuotta oltu yhdessä? Minusta ainakin! Ja onhan niitä jotka menevät kihloihin puoli vuotta seurusteltuaan ja ovat sitten esim. 8 vuotta yhdessä ennen kun menevät naimisiin. Mitä sellainen kihlaus muuttaa? Ainakin jos hidastelu johtuu siitä, ettei ole ollut aiemmin valmis?
Mutta eihän mistään koskaan varmaksi tiedä. - OKL-opiskelija
Ninnuli kirjoitti:
Ihmisillä voi olla eri syitä miksi he odottavat vuosia ennen kun menevät naimisiin. Minusta se riippuu niistä syistä.
Kyllähän jotkut ovat eronneetkin tuota lyhyemmässä ajassa. Vaikka ovat ehtineet naimisiinkin. Esim. ovat olleet 4 vuotta yhdessä ja siitä 3 naimisissa. Jonkinnäköinen sitoumus sekin varmaan on, että on 7 vuotta oltu yhdessä? Minusta ainakin! Ja onhan niitä jotka menevät kihloihin puoli vuotta seurusteltuaan ja ovat sitten esim. 8 vuotta yhdessä ennen kun menevät naimisiin. Mitä sellainen kihlaus muuttaa? Ainakin jos hidastelu johtuu siitä, ettei ole ollut aiemmin valmis?
Mutta eihän mistään koskaan varmaksi tiedä.Me ollaan oltu yhdessä nyt 3 ja puoli vuotta. Minä olen 21, kihlattuni 24.
Yhteen muutettiin puolen vuoden seurustelun jälkeen, kihlat ostettiin 1v 9kk seurustelun jälkeen.
Nyt tulee siis kohta jo 2 vuotta kihlauksesta, mutta
meidät vihitään vasta 2-3 vuoden päästä, kun yliopisto-opinnot alkaa olemaan lopuillaan, mieheni on juuri valmistunut.
Meeillä se naimisiin meno on sitten jo sitä aikaa, kun aletaan rakentamaan omaaa taloa ja suunnittelemaan perheenlisäystä.
Kukin tyylillään! - täynnä
neiti näpsä! kirjoitti:
Ei se kuule sitä tarkoita, että jos on yli neljä vuotta yhdessä ilman sormuksia, ettei ole aikomusta vakiintua, tai että suhteessa olisi jotain vikaa!
Päinvastoin. Meillä pian 7 vuotta takana ilman sormuksia ja ainakin vitsailtu on, josko sitten kihloihin kun 10 vuotta tulee täyteen.
Kaikki tietävät, että rakastamme toisiamme ja että tosissaan ollaan, ilman sormuksiakin. Itse ainakin haluan häät vuoden sisään kihloista ja sitä ennen valmistua yliopistosta...joten nou hätä!
Ja se todellakin on totta, että vasta muutamassa vuodessa opit tuntemaan jonkun hyvin. Ja edelleen ainakin minä opin lisää rakkaastani, se pitääkin suhteemme tuoreena.... eikä sormuksia. Olen kohta 3-kymppinen mies. En ole kertaakaan kosinut, tyttökaveri on minua jopa kahdesti. Yhteinen lainalla hankitut asunto ja uusi autokin löytyy. En vain ymmärrä mitä merkitystä kihloilla on? Koko ajatus sormuksista tuntuu vain ahdistavalta. Avioliittokaan ei tunnu oikein ajatuksena houkuttelevalta. Onko silloin edes syytä pistää rengasta sormeen?
Lupaus avioliitosta? Naimisiin? Miksi? Mitä hyötyä? Eihän se suhde siitä miksikään muuttune, vain lisää laillisia oikeuksia ja velvollisuuksia... ja taloudellisia, jos sattuu että käy niin kuin puolille pareista, eroavat.
Alkaa vain olla kumppanille niin iso pala tuo ainainen jahkailuni, että kohta pitänee jo huonosta omastatunnosta myöntyä kihloihin. Sehän vasta terve perusta "avioliittolupaukselle" olisikin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501479
- 104911
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15573ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40504Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44462- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402