Eräällä henkilöllä on jotain neur. problemaa ainakin liikkumisen suhteen. Kenties muutenkin mutten yhtään tiedä mitä ja taustaa. Pari esimerkkiä.
Pakkomielteinen tarve jankata milloin mistäki aika turhasta ja vaikka juttua yrittäisin ohjata muuhun, niin se palaa aina siihen jankkaamiseen. Aina vaan ne omat asiat kiinnostaa, ei toisen kuin näennäisesti.
Viimeksi jankkasi pysäköintimaksuista ja varsinkin miten jossain voi maksaa vaan äpillä eikä rahalla. Sen ymmärtäisi jos käyttäisi noita paljo, mutta ei, varmaan pari kertaa ollu (kortilla maksettii) ja mä olin kummallakin kerralla, kun ei hän aja yksin tollasissa paikoissa!
Toinen jankkaus oli junalipuista, kun loppuu automaatit sekä niistä äpeistä ja miten on muka epistä jos kännykästä ei näe lippua oman mokan takia (ei ole plan b:tä), kun konnari tulee. Varmaan 10 v. sitten ollu viimeksi ja eikä ole näköpiirissä että kauheesti jos yhtään onb yksin menossa, ja kaukolippujahan saa junasta mutku se lisämaksu, vaikka silla olis taksillakin varaa kulkee ne matkat!
Niin rasittavaa, kun itse ole multiaivovammainen ja hyvä kognitio niin ku on keskustelu olisi mieluisampaa mutta en mä sitäkään jaksa loputtomiin mut mä oon vaan joku hänen sparraaja!
Sitten semmosta, että kysyy haluutko mennä kauppaan ja sanoo, että voi tulla kyytiin ja että voidaan mennä kahville vaikka. Mutta sitten kun oon menossa niin eipä vaan eikä oikein mitään syytä koskaan kerro. Noh, kun mennään niin sitten autossa alkaa puhe että jos ei mennäkään sinne vaan muualle eli minne hän haluaa. Eli prkle huijaa mut typerään kaupassa kiertelyyn seuraksi ja kahville kuunteleen yhtä typerää jankkausta! Rasittavaa on, äitiltänsä on jotain apinoinu. Noh oon blokannu noita enkä mä itsekään aina pääse mut mulla on isommat syyt. Äitinsä on kymmenien vuosien hyvin narsististoksisella käytöksellä rikkonut välit lähes kaikkiin
Jotain nepsypiirrettä ehkä voi olla, ku paljon neuroottista kaavamaisuutta, kiinnostunut vain omista jutuista jne
Sitten ihmettelevät kun kukaan ei käy ym. ja mä oon monesti yrittäny sanoo ettei halu yksin ratkaise vaan kannattaa myös miettä omia sanomisia ja tekemisiä tai niiden tekemättä jättämisiä. On siis hyvä reflektoida välillä, ja varsiniin jos ihmissuhteissa ongelmia
Monisairas
Merkillistä käytöstä
2
<50
Vastaukset 2
- Anonyymi00001UUSI
Me ihmiset ollaan aika "omituisia otuksia".
Ei tuolla sinun tutullasi välttämättä mitään sairautta, tai vikaa ole, hän taitaa olla ennemminkin valittaja-tyyppiä.
Ja ehkä häntä jollain tavalla "kyllästyttää" oma elämä, on omia ongelmia, ja käyttäytyy sen takia tuolla tavalla.
Jos ihmissuhde käy raskaaksi, eikä jaksa viettää aikaa toisen kanssa, niin silloin on hyvä ottaa etäisyyttä. Seuransa saa valita ihan itse.- Anonyymi00002UUSI
Ok joo, tota viimeistä teenkin, ja täällä kotimaisemissa varsinkin, kun lisäksi ottaa päähän se miten joillain sivullisilla tuntuu olevan tärkeintä kytätä mitä mä hälle joskus sanon.
MInä kyllä osaan käyttäytyä eikä ole mitään käytöshäiriöö. Jo peruskoulussa tuli kehuja hyvästä ryhmädynamiikasta ja kyvystä opastaa muita ja sama homma viimeisimmässä amm. koulutuksessa mihin kuului asiakkaiden asiantuntija-tyyppinen opastus, ja parhaat arvosanat.
Toki nyt syrjäytyneenä ym ja kun useampi aivovamma ja lääkäreiden tekemiset, vaihtelevasti lääkkeet&fatiikki mistä piutpaut aikoinaan välitettiin, niin ei tietenkään käytös ole parasta. Mä olen monesti sanonut että miksen jaksa (ei vaan tunnuta muistavan tai välittävän) ja mitä, en ole kaupoissa kiertäjä, tekeminen mulle ei ole tavaroiden hypistelyä kaupassa (huh!).
Olen myös sanonut selvästi ettei toistuvasti voi puhua tai sopia yhtä mutta tehdä toista. Ymmärän ettei jotain ikäviä ylläreitä kerro, mutta eihän noita voi olla jatkuvasti, ja varsinkin kun usein "kehtaa ja jaksaa" soittaa vaikka pari tuntia jonkun sovitun meon jälkeen, että miten väsyttää ja on sitä tätä eli ei huvita (liikkumisen ongelmaa vähä mut ei muuta).
Mulla taas on välillä jalat(alaselkä,lonkkakin) niin ettei välttis saa kaupassa käyty varsinkaan jos on pakko, caudaoire kumminkin se pahin eikä tämäkään ole vakio, on väsyä&fatiikkia (toisinaan myös jaloissa) eikäs välttis edes ostoslistan kanssa meinaa sujua. Noi samat syythän estää myös työnsaannin (yrittäjä kenties olisi jos olisi ollut pääomaa), niin onhan se nyt päivän selvää etten voi kauppaan tai muualle mennä millon huvittaa, joku syyhän eläkkeeseen ja ja myös sote-taksiin - tietysti, kyllä ihmiset on välillä aika pöljiä! Tämäkin kyllä ihan tasan tarkkaan tietää mun kognition ja hyvää arvosanahistorian, ja tällöin pitää käsittää ettei digiyhteiskunnassa eläkettä makseta tollaselle oikeasti sairaalle ilman todella painavaa syytä (nepsyt ja muut saa ku vähä parkuu. Sehän olis periaatteessa likimain petos suhteessa eläkehakemukseen. Tää eräs ei saa eläkettä eikä moni muukaan neuvoja
Monisairas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2481060Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔49880Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "223822- 98821
- 69706
- 56648
- 91581
- 64566
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh2528Rekkawelinehkä
Vitunvelin ehkä...miten rekka auto voi jatkaa pysähtymättä vaikka tappaa mopoilijan,tänään tapahtunut pmäelle vievällä 237509