Merkillistä käytöstä

Anonyymi-ap

Eräällä henkilöllä on jotain neur. problemaa ainakin liikkumisen suhteen. Kenties muutenkin mutten yhtään tiedä mitä ja taustaa. Pari esimerkkiä.

Pakkomielteinen tarve jankata milloin mistäki aika turhasta ja vaikka juttua yrittäisin ohjata muuhun, niin se palaa aina siihen jankkaamiseen. Aina vaan ne omat asiat kiinnostaa, ei toisen kuin näennäisesti.

Viimeksi jankkasi pysäköintimaksuista ja varsinkin miten jossain voi maksaa vaan äpillä eikä rahalla. Sen ymmärtäisi jos käyttäisi noita paljo, mutta ei, varmaan pari kertaa ollu (kortilla maksettii) ja mä olin kummallakin kerralla, kun ei hän aja yksin tollasissa paikoissa!
Toinen jankkaus oli junalipuista, kun loppuu automaatit sekä niistä äpeistä ja miten on muka epistä jos kännykästä ei näe lippua oman mokan takia (ei ole plan b:tä), kun konnari tulee. Varmaan 10 v. sitten ollu viimeksi ja eikä ole näköpiirissä että kauheesti jos yhtään onb yksin menossa, ja kaukolippujahan saa junasta mutku se lisämaksu, vaikka silla olis taksillakin varaa kulkee ne matkat!
Niin rasittavaa, kun itse ole multiaivovammainen ja hyvä kognitio niin ku on keskustelu olisi mieluisampaa mutta en mä sitäkään jaksa loputtomiin mut mä oon vaan joku hänen sparraaja!

Sitten semmosta, että kysyy haluutko mennä kauppaan ja sanoo, että voi tulla kyytiin ja että voidaan mennä kahville vaikka. Mutta sitten kun oon menossa niin eipä vaan eikä oikein mitään syytä koskaan kerro. Noh, kun mennään niin sitten autossa alkaa puhe että jos ei mennäkään sinne vaan muualle eli minne hän haluaa. Eli prkle huijaa mut typerään kaupassa kiertelyyn seuraksi ja kahville kuunteleen yhtä typerää jankkausta! Rasittavaa on, äitiltänsä on jotain apinoinu. Noh oon blokannu noita enkä mä itsekään aina pääse mut mulla on isommat syyt. Äitinsä on kymmenien vuosien hyvin narsististoksisella käytöksellä rikkonut välit lähes kaikkiin
Jotain nepsypiirrettä ehkä voi olla, ku paljon neuroottista kaavamaisuutta, kiinnostunut vain omista jutuista jne

Sitten ihmettelevät kun kukaan ei käy ym. ja mä oon monesti yrittäny sanoo ettei halu yksin ratkaise vaan kannattaa myös miettä omia sanomisia ja tekemisiä tai niiden tekemättä jättämisiä. On siis hyvä reflektoida välillä, ja varsiniin jos ihmissuhteissa ongelmia

Monisairas

12

50

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Me ihmiset ollaan aika "omituisia otuksia".
      Ei tuolla sinun tutullasi välttämättä mitään sairautta, tai vikaa ole, hän taitaa olla ennemminkin valittaja-tyyppiä.
      Ja ehkä häntä jollain tavalla "kyllästyttää" oma elämä, on omia ongelmia, ja käyttäytyy sen takia tuolla tavalla.
      Jos ihmissuhde käy raskaaksi, eikä jaksa viettää aikaa toisen kanssa, niin silloin on hyvä ottaa etäisyyttä. Seuransa saa valita ihan itse.

• Anonyymi00002

Ok joo, tota viimeistä teenkin, ja täällä kotimaisemissa varsinkin, kun lisäksi ottaa päähän se miten joillain sivullisilla tuntuu olevan tärkeintä kytätä mitä mä hälle joskus sanon.

MInä kyllä osaan käyttäytyä eikä ole mitään käytöshäiriöö. Jo peruskoulussa tuli kehuja hyvästä ryhmädynamiikasta ja kyvystä opastaa muita ja sama homma viimeisimmässä amm. koulutuksessa mihin kuului asiakkaiden asiantuntija-tyyppinen opastus, ja parhaat arvosanat.

Toki nyt syrjäytyneenä ym ja kun useampi aivovamma ja lääkäreiden tekemiset, vaihtelevasti lääkkeet&fatiikki mistä piutpaut aikoinaan välitettiin, niin ei tietenkään käytös ole parasta. Mä olen monesti sanonut että miksen jaksa (ei vaan tunnuta muistavan tai välittävän) ja mitä, en ole kaupoissa kiertäjä, tekeminen mulle ei ole tavaroiden hypistelyä kaupassa (huh!).

Olen myös sanonut selvästi ettei toistuvasti voi puhua tai sopia yhtä mutta tehdä toista. Ymmärän ettei jotain ikäviä ylläreitä kerro, mutta eihän noita voi olla jatkuvasti, ja varsinkin kun usein "kehtaa ja jaksaa" soittaa vaikka pari tuntia jonkun sovitun meon jälkeen, että miten väsyttää ja on sitä tätä eli ei huvita (liikkumisen ongelmaa vähä mut ei muuta).

Mulla taas on välillä jalat(alaselkä,lonkkakin) niin ettei välttis saa kaupassa käyty varsinkaan jos on pakko, caudaoire kumminkin se pahin eikä tämäkään ole vakio, on väsyä&fatiikkia (toisinaan myös jaloissa) eikäs välttis edes ostoslistan kanssa meinaa sujua. Noi samat syythän estää myös työnsaannin (yrittäjä kenties olisi jos olisi ollut pääomaa), niin onhan se nyt päivän selvää etten voi kauppaan tai muualle mennä millon huvittaa, joku syyhän eläkkeeseen ja ja myös sote-taksiin - tietysti, kyllä ihmiset on välillä aika pöljiä! Tämäkin kyllä ihan tasan tarkkaan tietää mun kognition ja hyvää arvosanahistorian, ja tällöin pitää käsittää ettei digiyhteiskunnassa eläkettä makseta tollaselle oikeasti sairaalle ilman todella painavaa syytä (nepsyt ja muut saa ku vähä parkuu. Sehän olis periaatteessa likimain petos suhteessa eläkehakemukseen. Tää eräs ei saa eläkettä eikä moni muukaan neuvoja

Monisairas

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Ok joo, tota viimeistä teenkin, ja täällä kotimaisemissa varsinkin, kun lisäksi ottaa päähän se miten joillain sivullisilla tuntuu olevan tärkeintä kytätä mitä mä hälle joskus sanon.

MInä kyllä osaan käyttäytyä eikä ole mitään käytöshäiriöö. Jo peruskoulussa tuli kehuja hyvästä ryhmädynamiikasta ja kyvystä opastaa muita ja sama homma viimeisimmässä amm. koulutuksessa mihin kuului asiakkaiden asiantuntija-tyyppinen opastus, ja parhaat arvosanat.

Toki nyt syrjäytyneenä ym ja kun useampi aivovamma ja lääkäreiden tekemiset, vaihtelevasti lääkkeet&fatiikki mistä piutpaut aikoinaan välitettiin, niin ei tietenkään käytös ole parasta. Mä olen monesti sanonut että miksen jaksa (ei vaan tunnuta muistavan tai välittävän) ja mitä, en ole kaupoissa kiertäjä, tekeminen mulle ei ole tavaroiden hypistelyä kaupassa (huh!).

Olen myös sanonut selvästi ettei toistuvasti voi puhua tai sopia yhtä mutta tehdä toista. Ymmärän ettei jotain ikäviä ylläreitä kerro, mutta eihän noita voi olla jatkuvasti, ja varsinkin kun usein "kehtaa ja jaksaa" soittaa vaikka pari tuntia jonkun sovitun meon jälkeen, että miten väsyttää ja on sitä tätä eli ei huvita (liikkumisen ongelmaa vähä mut ei muuta).

Mulla taas on välillä jalat(alaselkä,lonkkakin) niin ettei välttis saa kaupassa käyty varsinkaan jos on pakko, caudaoire kumminkin se pahin eikä tämäkään ole vakio, on väsyä&fatiikkia (toisinaan myös jaloissa) eikäs välttis edes ostoslistan kanssa meinaa sujua. Noi samat syythän estää myös työnsaannin (yrittäjä kenties olisi jos olisi ollut pääomaa), niin onhan se nyt päivän selvää etten voi kauppaan tai muualle mennä millon huvittaa, joku syyhän eläkkeeseen ja ja myös sote-taksiin - tietysti, kyllä ihmiset on välillä aika pöljiä! Tämäkin kyllä ihan tasan tarkkaan tietää mun kognition ja hyvää arvosanahistorian, ja tällöin pitää käsittää ettei digiyhteiskunnassa eläkettä makseta tollaselle oikeasti sairaalle ilman todella painavaa syytä (nepsyt ja muut saa ku vähä parkuu. Sehän olis periaatteessa likimain petos suhteessa eläkehakemukseen. Tää eräs ei saa eläkettä eikä moni muukaan neuvoja

Monisairas

Eli mun jäljellä olevan toimintakyky on enää sitä, että kirjallisissa tehtävissä pärjään todella hyvin mutta vain yksin tehden. Puhua jaksan ihan hyvin asiakkaalle puoltuntia ainakin ja nehän myös kuuntelee eikä niiden pääpointti olisi omat joutavat jankkaukset. Puhelimessa ja tapaamiset vois ajoittaa ns. parhaimpiin ajankohtiin. Eli yrittäjänä pärjää ja koska perusosaaminen, rahtunen kokemusta ja myös pienyrittäjyydestä sekä oon eläny toimeliaalla maaseudulla missä on nähny ns. tekemisen mallin eikä vain ikkunasta katsomalla. Ja juu, kyllä mäkin oon tietokonepelejä pelannu, en vaan todellakaan aamusta iltaan.

Jos ja kun noita ei voi tehdä, eikä yhteiskunnalla ole mitään halua ottaa edes kumppitonnien pientä riskiä tilanteessa, jossa kaikki muu jo sovittu hyvin pitkälle ja kun pikkusen poikkeuksellisen kyvykäs (ei kuulemma edes yliopistossa ole joka vuosikurssilla) ja sinnikäs vajakiksi, niin ei sitten tehdä mitään. Nyt on jo eläkettä ja kelarahoja maksettu yli tuon teoreettisen riskin. Puhumattakaan kuinka moneen mua terveempään on pantu satoja tyhansia, miljoonia eikä heillä ole välttis tarkoituskaan mitään tehdä. Niinhän se on, että helpommin tulee rahaa, kun et yritäkään mitää, ja yrittämisestä rangaistaan. Onhan näitä esimerkkejä ollu viimeaikona, älytöntä!

Sitten on se puoli, kun ne pahimmat haiatat tulleet muiden toimesta tavalla tai toisella, ei siis huonoa tuuria, kevaa tai autoimmuunia, eikä niihin ole ollenkaa asianmukaiseti puututtu ja kirjattu heti ja myöhemminkin hyvin löysästi ja vältellen (vain maininnat cauda ja aivovamma jälkitila (hypotalamus) muttei koska, mistä syystä ja miten), niin silti vtuillaan ettei viitsi sitä ja tätä tai mitäs sitten itse teet sekä sitten kaikki hehet parille hassulle sanavalinnalle. Eikä ole oikein että saa saman rahan kuin elämäntapatyötön.
        Tietysti on selvää, että nämäkin olisi pitänyt käsitellä sillon heti, mutta se olisi sitten ollu sitä että tutkitaan, rehtorin, teknisen toimen (liukkauden torjunta), erään muun ihmisen, lääkäreiden ja kodion tekemisiä.
        No ei mua yllätä miks haluttu painaa villaisella mutta sekään ei ole yllätys, että olen esittänyt kovia agressiivisia kannanottoja...?

Nyt sitten on käyny niinku tutkimus osoittaa, aivovammainen ja ylipäänsä sairas degeneroituu syrjäyessä paaljon nopeammin kuin perusterve. Ihan selvä juttuhan tää pitäs olla ja sama homma onko lihakset pekonia vai sisäfilettä ja muuten hyvä yleiskunto vai ei.

Monisairas

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Eli mun jäljellä olevan toimintakyky on enää sitä, että kirjallisissa tehtävissä pärjään todella hyvin mutta vain yksin tehden. Puhua jaksan ihan hyvin asiakkaalle puoltuntia ainakin ja nehän myös kuuntelee eikä niiden pääpointti olisi omat joutavat jankkaukset. Puhelimessa ja tapaamiset vois ajoittaa ns. parhaimpiin ajankohtiin. Eli yrittäjänä pärjää ja koska perusosaaminen, rahtunen kokemusta ja myös pienyrittäjyydestä sekä oon eläny toimeliaalla maaseudulla missä on nähny ns. tekemisen mallin eikä vain ikkunasta katsomalla. Ja juu, kyllä mäkin oon tietokonepelejä pelannu, en vaan todellakaan aamusta iltaan.

Jos ja kun noita ei voi tehdä, eikä yhteiskunnalla ole mitään halua ottaa edes kumppitonnien pientä riskiä tilanteessa, jossa kaikki muu jo sovittu hyvin pitkälle ja kun pikkusen poikkeuksellisen kyvykäs (ei kuulemma edes yliopistossa ole joka vuosikurssilla) ja sinnikäs vajakiksi, niin ei sitten tehdä mitään. Nyt on jo eläkettä ja kelarahoja maksettu yli tuon teoreettisen riskin. Puhumattakaan kuinka moneen mua terveempään on pantu satoja tyhansia, miljoonia eikä heillä ole välttis tarkoituskaan mitään tehdä. Niinhän se on, että helpommin tulee rahaa, kun et yritäkään mitää, ja yrittämisestä rangaistaan. Onhan näitä esimerkkejä ollu viimeaikona, älytöntä!

Sitten on se puoli, kun ne pahimmat haiatat tulleet muiden toimesta tavalla tai toisella, ei siis huonoa tuuria, kevaa tai autoimmuunia, eikä niihin ole ollenkaa asianmukaiseti puututtu ja kirjattu heti ja myöhemminkin hyvin löysästi ja vältellen (vain maininnat cauda ja aivovamma jälkitila (hypotalamus) muttei koska, mistä syystä ja miten), niin silti vtuillaan ettei viitsi sitä ja tätä tai mitäs sitten itse teet sekä sitten kaikki hehet parille hassulle sanavalinnalle. Eikä ole oikein että saa saman rahan kuin elämäntapatyötön.
        Tietysti on selvää, että nämäkin olisi pitänyt käsitellä sillon heti, mutta se olisi sitten ollu sitä että tutkitaan, rehtorin, teknisen toimen (liukkauden torjunta), erään muun ihmisen, lääkäreiden ja kodion tekemisiä.
        No ei mua yllätä miks haluttu painaa villaisella mutta sekään ei ole yllätys, että olen esittänyt kovia agressiivisia kannanottoja...?

Nyt sitten on käyny niinku tutkimus osoittaa, aivovammainen ja ylipäänsä sairas degeneroituu syrjäyessä paaljon nopeammin kuin perusterve. Ihan selvä juttuhan tää pitäs olla ja sama homma onko lihakset pekonia vai sisäfilettä ja muuten hyvä yleiskunto vai ei.

Monisairas

...niin tällä eräällä on tärkeintä ne loputtomat jaaritukset ja kutsuu sitä jutteluksi ja että on toisen kanssa tekemisissä. Mutta kun en aivovammaisena jaksa noita kuunnella enkä triedä jaksaako perusterveetkään.

Eihän hänen tekemiset ole kuin yrittää hakea joku joka kuuntelee loputtomia jankkauksia ja hypistelee kaupassa tavaraa ja äitinsä on niin paha suustaan ollu varsinkin köyhemmille sekä sitten ku talon ilmakaan ei ole parasta laatua niin eipä ihme ku eivät ole paljo ollu ihmisten kanssa tekemisissä. Ihmettelee sitte ja toteaa ettei muut halua, ja mä oon sanonu, että noissa tilanteissa kannattaa miettiä myös omaa käyttäytymistä ja sosiaalisia taitoja; kaikista ei tarvi tykätä mutta on hyvä tulla toimeen ellei toksi toksinen ja miettiä mitä kannattaa sanoa ja mitä ei, ei pitää luentoja, kuunnella aidosti toista jne. Melkein itsestäänselvyyksiä.
        Reflektoikaa ja jos termi ei ole tuttu, niin google tietää. Siinä sitä oppii, niin hän minäki

Monisairas

• Anonyymi00004

No on siinä ulkopuolisella aloittajalla päivä täys
      mietiskellä toisten asioita.Mitens ne omat?

• Anonyymi00006

En ole varma ymmärränkö oikein, mutta mä oon kyllä tiivistetysti kertonut tärkeimmät eli cauda, hypotalamus (erit. diabetes insipidus&elektrolyytit ja vireystilan säätely), aivovammoista ja anestesiasta mutta se kuunteleminen on mitä on. Ja vielä, että voihan noi syöttää Googleen ja katsoo mitä se kertoo, mutta ei tää ei käy toisilta, ennemmin jankataan omaa mielipidettä.

Mitä sitten tulee toimintakykyyn, niin se on aika hankala liikkua jos jalat esim. nitkahtelee paljo tai on aivan vetelät. Ja sitten se cauda ja elektrolyytitkin pahimmissa tilanteissa, jokainen varmaa ymmärtää mistä kyse. Kysehän on ennen muuta sosiaalisista syistä eli aiheutta valtavan paljon negat. kommenttia.Se on sitten lievempi paha jos esim. ostaminen hankalaa väsyn tai fatiikin takia.

Kyllä se vaan on aivan eri juttu jos ei huvita tai vähän väsyttää, ja jos todella väsyttää, niin eihän sillon luulisi jaksavan myöskään jaaritella puhelimessa. Sekin on eri jos terveys on täysin stabiili. Samoin se on terveyden syy toisen hlön tahallisen, piittaamattoman, huolimattoman toiminnan tulos vain omaa syytä, autoimmuunia tai muuta silkkaa huonoo tuuria.

Jäljellä olevan toimintakyky ja motivaatio sekä talous ja sosiaalisuus myös tärkeitä. MIkäs tällä eräällä on kaupppoja kierrellessä, kun äiskä ja iskä on pistänyt saldot kuntoon, mut menköön yksin, mitä mä siellä teen. Mulla ei köyhänä ole varaa suhtautua kuin jyrkän rationaalisesti rahaan ja ostamiseen. Ikinä ole käyny hypistelemassa ja katselemassa tavaraa, vaan hakenut mitä tarvii. Mutta huvinsa kullakin; olipa täällä äiti-poikapari kiertämässä kaupat moneen kertaan joka päivä!

Monisairas

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

En ole varma ymmärränkö oikein, mutta mä oon kyllä tiivistetysti kertonut tärkeimmät eli cauda, hypotalamus (erit. diabetes insipidus&elektrolyytit ja vireystilan säätely), aivovammoista ja anestesiasta mutta se kuunteleminen on mitä on. Ja vielä, että voihan noi syöttää Googleen ja katsoo mitä se kertoo, mutta ei tää ei käy toisilta, ennemmin jankataan omaa mielipidettä.

Mitä sitten tulee toimintakykyyn, niin se on aika hankala liikkua jos jalat esim. nitkahtelee paljo tai on aivan vetelät. Ja sitten se cauda ja elektrolyytitkin pahimmissa tilanteissa, jokainen varmaa ymmärtää mistä kyse. Kysehän on ennen muuta sosiaalisista syistä eli aiheutta valtavan paljon negat. kommenttia.Se on sitten lievempi paha jos esim. ostaminen hankalaa väsyn tai fatiikin takia.

Kyllä se vaan on aivan eri juttu jos ei huvita tai vähän väsyttää, ja jos todella väsyttää, niin eihän sillon luulisi jaksavan myöskään jaaritella puhelimessa. Sekin on eri jos terveys on täysin stabiili. Samoin se on terveyden syy toisen hlön tahallisen, piittaamattoman, huolimattoman toiminnan tulos vain omaa syytä, autoimmuunia tai muuta silkkaa huonoo tuuria.

Jäljellä olevan toimintakyky ja motivaatio sekä talous ja sosiaalisuus myös tärkeitä. MIkäs tällä eräällä on kaupppoja kierrellessä, kun äiskä ja iskä on pistänyt saldot kuntoon, mut menköön yksin, mitä mä siellä teen. Mulla ei köyhänä ole varaa suhtautua kuin jyrkän rationaalisesti rahaan ja ostamiseen. Ikinä ole käyny hypistelemassa ja katselemassa tavaraa, vaan hakenut mitä tarvii. Mutta huvinsa kullakin; olipa täällä äiti-poikapari kiertämässä kaupat moneen kertaan joka päivä!

Monisairas

Olen myös kehottanut katsoon tekoälyllä ja tää tyyppi on hakenu ja ymmärtää mm. maatalousjuttuja ja -tukia niin ymmärtää näitäkin. Se on vaan se halu ottaa selvää! Tässä 3-4 keskeisintä pointtia
        eli mitä voi syöttää googleen ja katsoo Google AI-tiivistelmä:

"hypotalamuksen vaurioitunen aivovammojen jälkeen"
        (diffuusit vauriot tulee tyypillisesti viikkojen/kuukausien päästä)
        "hypotalamuksen vaurioituminen anestesian aikana"
        "selkäytimen viivästynyt vaurioituminen liukastumisen tai tönäisyn jälkeen"
        (en ainakaan muista että olisi tullu pahimpia siinä heti, mutta mä en muistakaan näitä tapauksia oikein mitenkään, enkä juuri mitään lapsuus-ja nuoruusiästä ennen näitä "sitaattitapahtumia" ja pitkään sen jälkeenkään)
        "selkäytimen vaurioituminen anestesian jälkeen"
        (hypot.vaurion myötä tullut elektrolyyttien säätelyhäiriö ja viivästynyt diagnoosi vaikuttaa myös➡️katsokaa vaikka enkuksi mitä pahimmat; tajunnan tason lasku ja pidäytyskyvyn ongelmat)
        "puhumisen häiriöt aivovammojen jälkeen"
        "vaihteleva aivo-ja lihasfatiikki"

Nii että nämä kun tsiikaa mikä ei ole vaikeeta jos haluu, niin on ihan turha tulla sössöttään jotain vähän väsyttää tai neuroepätyypillisyyttä aina syyksi, sillä ne on lähinnä epämukavia mutta ei muuta.

Mainitut ne mitkä on laiminlyöty ei kirjattu, ns. tehty kevaksi tai asenneviaksi, mutta oikeasti koulussa (oma liukastuminen tai tönäisy ja muu teko), liikenteenteessä (autokolari ei oma syy) ja tyks:ssä. Ja siite joku neropatti kehtaa puhua jostain keksimisestä!
        Yhtään lanttia en ole saanut, en anteeksipyyntöö yms. en eläkettäkään kuin vaikeimman kautta. Kotoa kyllä ruokaa ja vaatteet mutta muuten suus kiinni, muuten lähes nollavälittämistä ja kulissia ulospäin (jopa valheita), selkäsaunaa remmillä, vit*uilua ja näin.

Siitä huolimatta on ollu sisua ja yrittää kehittää kykyjä ja katsoo eteenpäin. Jotain oli myös sovittu ym., mutta rahaa olis tarvinnu, ja olis ollu ihan toista tehdä sitä mitä osaa ja pystyy ja mikä ei muistuta ongelmista ja vielä siellä missä kukaan ei tunne. Kirjalliset hommat ja lukeminen sujuu ihan hyvin mutta vain yksin vaikka vähän väsyneenä ja mieluummin yksin teenkin ja oikein mielellään yrittäjänä. Asiakkaiden kanssa kyllä pystyy puhuun ainakin puol tuntia ja se auttaa kun ei mitään turhaa jankkaamista ja tapaamiset voi yrittää sopia ns. parhaisiin aikoihin, ja aika harvakseltaan noita olisi. Eli päivät olisi lähinnä, lukemista, näppäililyä, ja klikkailua. Omaan lukuun kun tekee, voi säätää aika paljon, kun homma muutenkin sen luonteista, mutta toki dealinet ja sopimukset pitää, mutta siis voi taottaa, tehdä ylitöitä, viikonloppuna, vaikka yöllä.

Mutta ei sitten, mutta aikamoista vtuluia pitää työkyisenä ja kehdata väittää ettei em. haittaa mitään tai että kaikki hoituu jollain asennevialla tai vaippaan pissaamisella. Mä en vaan ymmärrä miten se nostaa mm. vireystilaa, parantaa unta, auttaa kakkoshätään ja moneen muuhun??? Missä on kokonaisajattelu vai onko se pelkkä typerä yksityiskohtien tuijotus just neuroepätyypillisyyttä...?

Sitten pitää myös lopettaa muutenkin nää nykyajan diagnoosi- ja arvosanapelleilyt käytännössä perusterveillä ihmisillä. Nooh kyl se totuus heille joskus 2050 viimeistään selvii jos ei ole miljoonaperintöjä, sillä melkonen ihme pitää tapahtua, että asiat on paremmin; koulut ja osaaminen alamäkee, kiinnostaa vaan some ja muu hömppä, käytöshäiriöt ja rikokset lisääntyy, haittamaahanmuuton ongelmat, koulutettuja nettoveronmaksajia häipyy enemmän

Monisairas

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Olen myös kehottanut katsoon tekoälyllä ja tää tyyppi on hakenu ja ymmärtää mm. maatalousjuttuja ja -tukia niin ymmärtää näitäkin. Se on vaan se halu ottaa selvää! Tässä 3-4 keskeisintä pointtia

(en ainakaan muista että olisi tullu pahimpia siinä heti, mutta mä en muistakaan näitä tapauksia oikein mitenkään, enkä juuri mitään lapsuus-ja nuoruusiästä ennen näitä "sitaattitapahtumia" ja pitkään sen jälkeenkään)
        (hypot.vaurion myötä tullut elektrolyyttien säätelyhäiriö ja viivästynyt diagnoosi vaikuttaa myös➡️katsokaa vaikka enkuksi mitä pahimmat; tajunnan tason lasku ja pidäytyskyvyn ongelmat)

Nii että nämä kun tsiikaa mikä ei ole vaikeeta jos haluu, niin on ihan turha tulla sössöttään jotain vähän väsyttää tai neuroepätyypillisyyttä aina syyksi, sillä ne on lähinnä epämukavia mutta ei muuta.

Mainitut ne mitkä on laiminlyöty ei kirjattu, ns. tehty kevaksi tai asenneviaksi, mutta oikeasti koulussa (oma liukastuminen tai tönäisy ja muu teko), liikenteenteessä (autokolari ei oma syy) ja tyks:ssä. Ja siite joku neropatti kehtaa puhua jostain keksimisestä!
        Yhtään lanttia en ole saanut, en anteeksipyyntöö yms. en eläkettäkään kuin vaikeimman kautta. Kotoa kyllä ruokaa ja vaatteet mutta muuten suus kiinni, muuten lähes nollavälittämistä ja kulissia ulospäin (jopa valheita), selkäsaunaa remmillä, vit*uilua ja näin.

Siitä huolimatta on ollu sisua ja yrittää kehittää kykyjä ja katsoo eteenpäin. Jotain oli myös sovittu ym., mutta rahaa olis tarvinnu, ja olis ollu ihan toista tehdä sitä mitä osaa ja pystyy ja mikä ei muistuta ongelmista ja vielä siellä missä kukaan ei tunne. Kirjalliset hommat ja lukeminen sujuu ihan hyvin mutta vain yksin vaikka vähän väsyneenä ja mieluummin yksin teenkin ja oikein mielellään yrittäjänä. Asiakkaiden kanssa kyllä pystyy puhuun ainakin puol tuntia ja se auttaa kun ei mitään turhaa jankkaamista ja tapaamiset voi yrittää sopia ns. parhaisiin aikoihin, ja aika harvakseltaan noita olisi. Eli päivät olisi lähinnä, lukemista, näppäililyä, ja klikkailua. Omaan lukuun kun tekee, voi säätää aika paljon, kun homma muutenkin sen luonteista, mutta toki dealinet ja sopimukset pitää, mutta siis voi taottaa, tehdä ylitöitä, viikonloppuna, vaikka yöllä.

Mutta ei sitten, mutta aikamoista vtuluia pitää työkyisenä ja kehdata väittää ettei em. haittaa mitään tai että kaikki hoituu jollain asennevialla tai vaippaan pissaamisella. Mä en vaan ymmärrä miten se nostaa mm. vireystilaa, parantaa unta, auttaa kakkoshätään ja moneen muuhun??? Missä on kokonaisajattelu vai onko se pelkkä typerä yksityiskohtien tuijotus just neuroepätyypillisyyttä...?

Sitten pitää myös lopettaa muutenkin nää nykyajan diagnoosi- ja arvosanapelleilyt käytännössä perusterveillä ihmisillä. Nooh kyl se totuus heille joskus 2050 viimeistään selvii jos ei ole miljoonaperintöjä, sillä melkonen ihme pitää tapahtua, että asiat on paremmin; koulut ja osaaminen alamäkee, kiinnostaa vaan some ja muu hömppä, käytöshäiriöt ja rikokset lisääntyy, haittamaahanmuuton ongelmat, koulutettuja nettoveronmaksajia häipyy enemmän

Monisairas

...jokainen ymmärtää, että kevan kyseessä ollen, oireet on johdonmukaisesti syntymästä ja oireet myös kirjataan säntillisesti sekä eläke tulee käytännössä automaattina lapsilisän jatkoksi.
        Jotkut on sanonutki, en mä mitään ole hakenut, lääkäri sen eläkkeen hommasi! Tiedä sitten, kyllä mä ihan omakätisesti jouduin hakeen ja lääkärinlausunto oli liite.

Jokainen myös ymmärtää, että jos aihetta vältellään, ei kirjata olennaisia vakavia asioita tai suorastaan valehdellaan/vääristellään, triggeröidytään ym. niin on jotain hämärää. Niinkuin myös sen, että jos lääkärin virhe, saatikka yliopistosairaalan, ettei mitään kirjata eikä kukaan ns. ymmärrä mitään.

Koulujakin on monenlaisia ja eiköhän se koulun maineen varjelu ole se tärkein. Toivon mukaan nykyään jokainen vakava tapahtuma (päähän kohdistunut tai muu tai sitten rikoksen mitat täyttävä kiusaaminen) menee poliisin tietoon, mielellään suoraan koulusta tai muuten. Oma lukunsa on sitten nyhveröt, piittaamattomat tai täysin kyvyttömät vanhemmat, jotka ei osaa hoitaa noita prosesseja tai muuten hoidettua lastensa asioita ollenkaan tai kunnolla.

Lääkäreiden tekemisiin on liki mahdoton puuttua. Jokunen on tapettu rohkeiden toimesta, mutta muuten saavat mellastaa miten lystäävät, mitä nyt muutama päihteiden käyttäjä noin kosmeettisesti otetaan vuosittain pois työstä! Tää Olivia Oraksen tapaus on taas niin traaginen esimerkki tuosta!

Monisairas

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

...jokainen ymmärtää, että kevan kyseessä ollen, oireet on johdonmukaisesti syntymästä ja oireet myös kirjataan säntillisesti sekä eläke tulee käytännössä automaattina lapsilisän jatkoksi.
        Jotkut on sanonutki, en mä mitään ole hakenut, lääkäri sen eläkkeen hommasi! Tiedä sitten, kyllä mä ihan omakätisesti jouduin hakeen ja lääkärinlausunto oli liite.

Jokainen myös ymmärtää, että jos aihetta vältellään, ei kirjata olennaisia vakavia asioita tai suorastaan valehdellaan/vääristellään, triggeröidytään ym. niin on jotain hämärää. Niinkuin myös sen, että jos lääkärin virhe, saatikka yliopistosairaalan, ettei mitään kirjata eikä kukaan ns. ymmärrä mitään.

Koulujakin on monenlaisia ja eiköhän se koulun maineen varjelu ole se tärkein. Toivon mukaan nykyään jokainen vakava tapahtuma (päähän kohdistunut tai muu tai sitten rikoksen mitat täyttävä kiusaaminen) menee poliisin tietoon, mielellään suoraan koulusta tai muuten. Oma lukunsa on sitten nyhveröt, piittaamattomat tai täysin kyvyttömät vanhemmat, jotka ei osaa hoitaa noita prosesseja tai muuten hoidettua lastensa asioita ollenkaan tai kunnolla.

Lääkäreiden tekemisiin on liki mahdoton puuttua. Jokunen on tapettu rohkeiden toimesta, mutta muuten saavat mellastaa miten lystäävät, mitä nyt muutama päihteiden käyttäjä noin kosmeettisesti otetaan vuosittain pois työstä! Tää Olivia Oraksen tapaus on taas niin traaginen esimerkki tuosta!

Monisairas

...niin toki koulun/koulutoimen osalta on ihan väärin tai oikeastaan rikos hyssytellä mutta enivei se pitää kirjata jos koulupäivän aikana tapahtuu joku merkittävä vammatapahtuma, silloinki kun heti ei tulisi mitään vakavaa, koska kaikki ei tule. On selvää ettei ole mikään harmiton huono sattumus jos koulupäivän aikana tapahtuu jotai mikä aiheuttaa pysyvän vähäistä suuremman selkä tai päävamman. Ne pitää kirjata halusi tai ei ja vanhempien pitää uskaltaa kovistella auktoroteetteja tarvittaessa eikä nössöillä.

Siitä mulla on aika varma muistikuva, että diabetes insipidus oireet tuli hyvin pian anestesian jälkeen. Tämä yhteydessä mulle sanottiin heräämössä että oli jotain tavallista suurempi haasteita ja olin tvallista sekaisemmin herätessä. Mutta tuliko vain anestesian myötä vai myös aivovamman? Eräs neurologi joka nää ylipäänsä kirjasi aivovamman sanoi aivovammaa syyksi. Muista hypotalamus oireista, esim. uni-ja lämmönsäätely en muista tuliko heti, mutta muuten tuli niitä aika tavallisia vähäistä suurempia aivo- ja selkäoireita siinä heti, jotka kyllä kesti ainakin päiviä ja pidempäänkin- ja osa siis pysyviä!
        Nyt jälkeenpäin kun muistelee, kun ei noita muista ylipäänsä tarkkaan, niin ei muista ihan mitä tuli aivovammojen myötä ja mitä anestesian. Ensimmäinen aivovamma ja anestesia oli kumminkin aika lähekkäin, ja kun huomioi, että diffuusien aivovammojen viive voi olla jopa 9 kk diagnostisessa mielessä.

Tää sälli tietää nämä kyllä, kun mä oon kertonut, mutta taitaa ottaa ne oli sillon ym tajuamatta niiden vaikuttavan yhä vielä todella isosti! Sitten vielä yrittää meitä verrata ja kehtaa nillittää omasta väsymyksestä, mutta nepsypiirteiset on itsekeskeisiä. Me ei tuolloin oltu tekemisissä, niin siksikään emme toistemme taustoja tiedä kunnolla. Samaten on viissiin tosi naivi käsitys mitä mun elämä ollu kotona ja muuten, varsinkin pahimmillaan

PS. eräs tanssija haki pojoja aivovammajutuilla, ja niin ärsyttää tollaset, kun ovat niin ilmeisen hyvin toipuneetkin!

Monisairas

• Anonyymi00012
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Monisairas

...en malta olla vielä laittamatta...

Tälle eräälle olen sanonut että sun keksiä saman käyttö on kielletty näissä asioissa, eikä normaali syy-seuraus ajattelu ole keksimistä!

Mutta sitten "...on sovittu jotain..." siis yksinyrittäjän (alustavasti myös uusyrityskeskuksen yms.) kanssa yrityksen ostosta. Pienyrittäjä ei myy kellekään idiootille joka tulee pilaan ja tekeen haittaa hänen vanhoille asiakkaille. Miljoonakaupoissa sitte jo raha enemmän ratkaisee. Niin tottakai mun terveyskin on ollut silloin riittävä, vaikka se ei vuosia myöhemmin syrjäytyneenä eläkeläisenä siltä vaikuta, ja varsinkaan yhtenä päivänä yhtenä hetkenä siltä vaikuta.

Joskus mä oon ihan tarkoituksella tehnyt "sosiaalisesti väärin ja ärsyttänyt muita" kun joka asiasta nillitetään, esim; minun kenties kannattaa välttää laktoosia. Olen silti syönyt kun kuulemma kaikkee pitää syödä, ei pidä olla nirso, laktoosittomat maksaa, oot sä sit rikas kun semmosia ostat mutta taas valitetaan. Toki sitten turvottelut ym. Laktoosihan voi kai perusterveilläkin olla sosiaalisesti hankala.
        Yksin tehden ja kaukana täältä ei olisi ollu ennakkoasenteellisia ja vinkujia
        ja olis voinu syödä ja juoda sekä ostaa ym miten lystää.

Monisairas

• Anonyymi00007

jankkaan kaikkea mun päät poppailee ja piksuu miten ny sattuu jaksamista

• Anonyymi00008

Katsoinpa sitten noita äppi-lippujen ongelmatilanteiden (en ole ikinä edes käyttänyt) ratkaisuja, ja yllättäen jälleen kerran olin ihan oikeilla jäljillä.

Ihan ensiksi voi yrittää ottaa kuvakaappauksen tai kopsun qr-koodista, mutta kaikilla tää ei onnistu tai qr-kopio on heikkolaatuinen. Mutta se varmin: lähes kaikissa äpeissä saa lipusta pdf-tiedoston sähköpostiin. Onhan se kauheen vaikeeta mennä vaikka heti poimiin se pdf ja siirtää vaikka kännyn etunäytölle niin toimii offlinenä eli ei haittaa vaikkei netti toimi!

Siis on turhaa ja typerää jankata, noita jos äppi sitä ja tätä, ku on vaihtoehtoja, ja siksi rasittavaa. Ai niin, mutku se voi olla neuroepätyypillisyyttä, niin sillon ei välttis ole ennakoivaa ajattelua, eikä koskaan ole siitä kyse, että iskä ja äiskä on liikaa hyysänny pienestä pitäen.

Monisairas

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      237
      1460
    2. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      281
      1038
    3. Miltä tuntuu vanhempi nainen olla

Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan
      Ikävä
      94
      814
    4. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      68
      772
    5. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      48
      723
    6. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      110
      619
    7. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      27
      585
    8. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      34
      574
    9. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      46
      548
    10. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      94
      525
    11. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      41
      491
    12. 32
      481
    13. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      455
    14. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      77
      451
    15. 32
      419
    16. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      77
      412
    17. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      28
      410
    18. Onko kahvila Retro samalla pub???

Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm
      Kuhmo
      8
      407
    19. Oletteko täyttä sataa?

Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?
      Ikävä
      33
      400
    20. Iivari esittää poliisin tutkintaa

Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj
      Kemijärvi
      21
      381
    Aihe