Ostiko hallitus kannatusta kansan kustannuksella?

Anonyymi-ap

Googlen investoinnista on iloittu yli puoluerajojen. Kuitenkaan ei ole ilmoitettu mitä datakeskukset kuluttavat sähköä, Jos muuta työllistävää teollisuutta olisi tulossa onko sitä sähköä enään tarjolla.

Kansalle kerrotaan yliampuvia lukuja niin työllistämisestä kuin itse investoinnista. Google sijoittaa 13 miljardia josta Suomeen jää 20-25%
Esimerkkinä risteilijän valmistus.
Suomessa rakennettavan loistoristeilijän valmistuksesta noin 70 prosenttia jää Suomeen. Elikkä jokaisesta risteilijästä miljardi.

Datakeskukset työllistävät tietenkin rakennusvaiheessa, mutta vakinaisia työntekijöitä suhteellisen vähän. Tekoälyn mukaan mailman suurimmat työllistävät 100-1000 henkilöä.

16

<50

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Vaalit ovat tulossa Orpon pitää saada investointeja jolla oikeistolehdistö pääsee kehumaan suomen nousua. Ei lehdistö kerro sitä että Googlen investoinnista jää vain 20% Suomeen.
      Ei ole Orpolla eikä muillakaan todellista tietoa kuinka paljon sähkön hinta nousee.

• Anonyymi00002

Sanna otti helevetisti velkaa ja osti kannatusta. Se ei riittänyt hallituspaikkaan ja nyt korjataan jälkiä.

Vasemmistolaiset ovat katkeraa väkeä kun kannatus laskee ja Suomi nousee.

• Anonyymi00003

Tarkistin fakta tietoa
        Narinin hallitus otti velkaa 44,8 miljardia
        Orpon hallitus 49 miljardia. Lisäksi Orpon hallitus on käynyt kuppaamassa eläkerahastoa 1,1 miljardilla

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Tarkistin fakta tietoa
        Orpon hallitus 49 miljardia. Lisäksi Orpon hallitus on käynyt kuppaamassa eläkerahastoa 1,1 miljardilla

Keskimäärin yksi työtön maksaa yhteiskunnalle noin 15 000 – 20 000 euroa vuodessa. Eikä tuota verotuloja, ei ihme jos velkaa tulee

• Anonyymi00008
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Keskimäärin yksi työtön maksaa yhteiskunnalle noin 15 000 – 20 000 euroa vuodessa. Eikä tuota verotuloja, ei ihme jos velkaa tulee

Jokainen työtön maksaa veroa työttömyys korvauksesta,,unohditko vai et tiennyt????????

• Anonyymi00009
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Sanopas muuta! Ja hallitus vielä erehtyi lupaamaan 100 000 uutta työpaikkaa, joilla olisi työttömyyttä leikattu. Vähän pieleen mennyt, mitä suuriin lupauksiinsa tulee.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Jokainen työtön maksaa veroa työttömyys korvauksesta,,unohditko vai et tiennyt????????

Ei maksa työtön mitään veroa. Kun työttömälle annetaan verovaroista kerätyistä sosiaalivaroista tietyn määrän rahaa työtön antaa siitä valtiolle osan "veroina" takaisin, se ei ole veronmaksua vaan muodollinen palautus. Sen sijaan työllä tienatuista ansiotuloista ja pääomatuloista maksetaan veroa koska raha on itse hankittu. Työttömien rahat palaavat veroina takaisin kieroon vain kun he niillä ostavat jotain. Työtön ei maksa mitään veroa sillä eihän hän tienaa mitään mistä verottaa.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Tarkistin fakta tietoa

Oletko koskaan kuullut sanaa KORKO lainojen yhteydessä? Tiedätkös, sitä velkaa otettiin ja tullaan ottamaan lisää että saadaan maksettua edellisten hövelisti otettujen velkojen korot plus Marinin hallituksen velkarahaan sidotut pakolliset menolisäykset. Nyt kun sitä rahaa ei ole eikä kerry tarpeeksi kun maahan haalattiin vielä maahanmuuttajia muka työvoiman takia, joista kuitenkaan valtaosa ei työllistynyt vaan kuormittaa työttömänä demareiden jäljiltä valtion tyhjää kassaa.

Sinä katsot vain velan ottoon liittyviä lukuja ymmärtämättä niiden taustoja.

• Anonyymi00005

NOUSSEET HINNAT JA TYÖTTÖMYYSLUVUT ON SEURAUSTA VASEMMISTON JA SDP:N VIRHEELLISISTÄ PÄÄTÖKSISTÄ!

ME MAKSAMME NYT KALLISTA HINTAA SOSIAALIDEMOKRATIAN OSAAMATTOMUUSESTA!

DUUNARIT, ÄLKÄÄ ANTAKO ÄÄNTÄ VASEMMISTOLLE. SE MAKSAA!

• Anonyymi00006

Näin on.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Näin on.

Kun ISOILLA kirjoittaa ja itse kannattaa, mikäs sen somempaa.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Kun ISOILLA kirjoittaa ja itse kannattaa, mikäs sen somempaa.

Asiaa tulee kuitenkin selkeästi esille ja tottahan se onkin että sdp ja vassut kusi hommat niin huolella että niistä maksetaan nyt.

• Anonyymi00007

Mielestäni suurin ongelma on siinä, että nämä data keskukset toimivat vain Pii- laakson tekoälyn kehittämisen mahdollistajana ja siellä valmistettu teknologia myydään sitten meille takaisin kovalla hinnalla.
      Me maksamme sähkön hinnassa tämä bisneksen ja kaiken lisäksi ostamme heidän kehittämän tuotteen itsellemme käyttöön ja taas kovalla hinnalla.

• Anonyymi00011

Nykytilanteessa ei pitäisi, edes muutamien työpaikkojen toivossa, ajaa maata perikatoon sähkön käynnissä olevan ja tulevan hinnannousun takia.

• Anonyymi00014

Tää nykyhallitus on suuri kusetus ja persut suurimpia kusettajia ja toisten syyttelijöitä omista mokistaan saatanan tunarit .

• Anonyymi00016

Menisit töihin valittamasta 24/7.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      421
      1683
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      94
      1128
    3. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      94
      960
    4. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      63
      879
    5. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      49
      788
    6. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      43
      783
    7. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      123
      753
    8. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      10
      748
    9. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      740
    10. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      39
      719
    11. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      61
      697
    12. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      626
    13. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      36
      605
    14. 45
      577
    15. 34
      575
    16. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      562
    17. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      92
      546
    18. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      535
    19. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      85
      518
    20. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      49
      503
    Aihe