Jari Sillanpää voitti!

Eipä tosiaankaan ollut yllätys Jari Sillanpään Iskelmä-Finlandia voitto.
P..kele sen näki jo viimeistään puolessavälissä ohjelmaa ,että Sillanpää voittaa ,kun Sari Tammisen silmät kiilui siihen malliin ( Leppänen oli varmasti sanonut sille jo voittajan). Ärsytti sekin ,kun se hehkutti Sillanpäätä ,eikä niitä muita laulajia ollenkaan. Kyllä huomas ,että kuka on Tammisen suosikki.

Marjatta Leppänenkin lässytti ,että olipa äärimmäisen vaikea valinta ja voittaja oli pitkän miettimisen tulos. Ja p..kat! Mä olen ihan varma ,että heti silloin kun se kuuli ,että ketä on ehdokkaana se veti leiman Sillanpään nimen kohdalle. Eikä sen jälkeen miettinyt enää yhtään. On se niin tyypillisen Sillanpää - fanin oloinen, kun vaan voi olla.

Seuraavat kuusiviikoa joutuu nyt sitten Sillanpään hikinaamaa "ihailemaan" kaikissa mahdollisissa iltapäivä-ja naistenlehdissä. Se tässä ärsyttää eniten. Varmaan se tunkee joka TV-ohjelmaankin itsensä. Ja Iskelmäradion toimittajat juhlii...kyllä siellä varmaan shamppanjapullon korkit poksahteli, kun voittaja selvisi.

43

1869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jalluwaan

Kansan Tahvossakin kestämistä, ehkä helpommalla kumminkin näin päästään. Ei Karikaan voi joka vuos voittaa...

• Kari fani

Tosi hyvin sanottu Jalluwaan.
        Olin Karia kuuntelemassa Valkeakoskella ja kyllä Kari vaan on tosi suosittu numero 1 mieslaulajista

• ...vai
        Kari fani kirjoitti:

Tosi hyvin sanottu Jalluwaan.
        Olin Karia kuuntelemassa Valkeakoskella ja kyllä Kari vaan on tosi suosittu numero 1 mieslaulajista

Kari on minustakin hyvä ja varmaan suosittukin,mutta ei vaan liity mitenkään just tähän keskustelun aiheeseen.Kukas muuten voitti viime vuonna yleisöäänestyksen,olikos se Katri-Helena?

• rita

Happamia,sanoi kettu jne. :D :D mutta yritä nielaista.

• minttu

Pitihän se arvata,että se ällötys kangetaan voittajaksi

• Tosiasiat tunnustava

IskelmäFinlandian säännöissä on, että voittajan on edistettävä suomalaisen iskelmämusiikin suosiota, siis suomalaisten tekijöiden tekemien iskelmien. Jarin kappaleista melkein kaikki ovat suomalaisten tekemiä. Jari säveltää ja sanoittaa myös itse biisejä. Jari on myös ylivoimainen kansansuosikki, nähtiinhän sen yleisöäänestyksen tuloksista, Jari sai 46 prosenttia.
      Anneli Saaristo oli ehdokkaista toinen, joka esittää suomalaisten tekijöiden kappaleita. Annelin kappaleet eivät vaan ole iskelmiä.

• Antsu

Onnittelut Jarille voitosta !!! :D

Se pitää tähän kuitenkin todeta ,että oli aika kammottavan kuuloista näiden ehdokkaiden tulkinta Rautavaaran "Kulkuriveljeni Janista".

• Kikka

Saipahan Jari nyt lohdutuspalkinnon ,kun Euroviisuissa ei viimevuonna saanut mitään aikaiseksi.

• ...

saipahan nyt koreoraahvit kirjahyllyyn

• .ja

Olis vaan kiva nähdä Kansa pussihousuissaan "edustamassa" Suomea,siinä vois mennä naurusta pissat housuun.Eikäpä tuollaa ole kukaan mukaan suomalainen saanu mitään aikaseks.Eikö oo käyny mielessäs että biisilläkin taatusti on jotain tekemistä voiton kanssa eikä vaan esittäjällä.

• .ja kirjoitti:

Olis vaan kiva nähdä Kansa pussihousuissaan "edustamassa" Suomea,siinä vois mennä naurusta pissat housuun.Eikäpä tuollaa ole kukaan mukaan suomalainen saanu mitään aikaseks.Eikö oo käyny mielessäs että biisilläkin taatusti on jotain tekemistä voiton kanssa eikä vaan esittäjällä.

Kyllä meinas tulla pissat housuihin silloin ,kun Jari esiintyi Suomen euroviisukarsinnassa, jotkut lokin perssulat selässään. Luojankiitos ei sentään laittanut niitä sinne viisuihin... vaikka oli se ilman niitäkin naurettava.

• ainakin

olivat lurkkineet ennen aikojaan

• Mää vain

kulje silmät kiinni, ei ole pakko ostaa iltapäivä lehtiä tai muitakaan juorulehtiä jos inhoat J. Sillanpäätä noin paljon. J. Sillanpää is the best!!!!!!!!!

• Rhanna

Tässä lainaus Iskelmän nettisivuilta siitä mikä iskelmäfinlandia oikein on ja ketkä valitsevat ehdokkaat. Iskelmä-radiolla ei siis ole mitään tekemistä ehdokkain valinnan kanssa. Iskelmä järjestää ainoastaan yleisöäänestyksen yhteistyössä Tapsan tahtien kanssa.

"Iskelmä-Finlandia -palkinto on vakiinnuttanut asemansa osana suomalaista kevyttä musiikkia. Tapsan Tahtien taiteellinen johtaja Turkka Mali painottaa Iskelmä-Finlandian merkitystä koko suomalaisen kevyen musiikin kentälle. Palkinto myönnetään vuosittain ansioituneelle taiteilijalle, joka on työssään edistänyt kotimaista kevyttä musiikkia ja on näin omalla esimerkillään näyttämässä tietä myös muille.

Iskelmä-Finlandia –palkinnon välityksellä Tapsan Tahdit pyrkii painottamaan iskelmämusiikin asemaa merkittävänä populaarikulttuurin muotona sekä kohottamaan kotimaisen iskelmän ja sen esittäjien arvostusta. Iskelmä-Finlandia -ehdokkaat julkistetaan vuosittain keväällä. Ehdokkaat valitsee Tapsan Tahtien arvovaltainen raati, joka konsultoi alan vaikuttajia ehdokasasettelun tueksi. Ehdokkaiden julkistamisen yhteydessä julkistetaan myös henkilö, joka yksin ja itsenäisesti päättää palkinnon saajasta."

• Oliko kilpailu ruotsin

kansalaisille myös, entä norjalaisille, tanskalaisille, englantilaisille, amerikkalaisille?

Vaiko vain suomen kansalaisille?

Säännöt!

Kuka tietää?

Tehtiinkö vääryyttä suomalaisille artisteille?

• mie

Olkoon vaikka Honolulusta,eiköhän Leppänen tietäne säännöt sua paremmin kun kerran lupautui valkkaamaan.Soita ja kysy jos vaivaa.

• Siri Jallanpää

Turha teidän on parkuu PARAS VOITTI.

• kapani tansa
      • Yleensäkin valinnat!

Silloin kun Antti Huovila voitti iskelmäfinlandia palkinnon, niin koko "kisa" oli aivan alkutekijöissään !! Eli ei ollut ns."kunnon" ehdokkaita... Kun nyt sitten taas kisaa hehkutetaan NIIN paljon ja on "kunnon" ehdokkaitakin..

Sillanpää ehkä ansaitsi voiton, mutta sillä on kyllä ääni niin loppuun kulunut..ja yksinkertainen suomen kansa ei sitä edes halua tajua...

• HEHHEH ! Huvinsa sitä on kullakin näemmä...

• Violettavoikukka
        Yleensäkin valinnat! kirjoitti:

Silloin kun Antti Huovila voitti iskelmäfinlandia palkinnon, niin koko "kisa" oli aivan alkutekijöissään !! Eli ei ollut ns."kunnon" ehdokkaita... Kun nyt sitten taas kisaa hehkutetaan NIIN paljon ja on "kunnon" ehdokkaitakin..

Sillanpää ehkä ansaitsi voiton, mutta sillä on kyllä ääni niin loppuun kulunut..ja yksinkertainen suomen kansa ei sitä edes halua tajua...

ja piste.

• satr
        Violettavoikukka kirjoitti:

ja piste.

Jari on paras ja ehdottomasti monipuolisin esiintyjä.

• siltsu
        Yleensäkin valinnat! kirjoitti:

jarilla hyvä ääni !

• rita

Mikähän on sun arvios tyypilliseksi Sillanpään fanin näköiseksi?Tuo kuulostaa uskomattoman hölmöltä jopa sun kirjoittamakses.Meen sitten ja katson peiliin ja nauran toden näköisesti makeet naurut :D Kerro vielä miltä vaikuttaa tyypillinen Kansa fani.

• No semmosia kukkahattutätejähän ne monasti on ( ei kaikki tietenkään). Useimmiten blondit,olkapäille ulottuvat hiukset (joillakin on permanentti ) Sitten niillä on aina Jari Sillanpään kuvalla varustettu T-paita yllään. Jasitten kun ne puhuu niillä on sellanen suhahtava/viheltävä S:ssä : "Jari Shillanpää on ihana !"

Kansa faneja mä olen jäävi arvostelemaan.

• justiina Puupää
        Justiinax kirjoitti:

No semmosia kukkahattutätejähän ne monasti on ( ei kaikki tietenkään). Useimmiten blondit,olkapäille ulottuvat hiukset (joillakin on permanentti ) Sitten niillä on aina Jari Sillanpään kuvalla varustettu T-paita yllään. Jasitten kun ne puhuu niillä on sellanen suhahtava/viheltävä S:ssä : "Jari Shillanpää on ihana !"

Kysmys mitä vikaa on ,jos pitää JS;Musiikista

• rita
        Justiinax kirjoitti:

No semmosia kukkahattutätejähän ne monasti on ( ei kaikki tietenkään). Useimmiten blondit,olkapäille ulottuvat hiukset (joillakin on permanentti ) Sitten niillä on aina Jari Sillanpään kuvalla varustettu T-paita yllään. Jasitten kun ne puhuu niillä on sellanen suhahtava/viheltävä S:ssä : "Jari Shillanpää on ihana !"

Just jotain tollaista odotinkin sulta,kun ajatusmaailmasi on tunnetusti hyvin rajoittunut.Lokeroitko ihmiset aina oikopäätä johonkin kastiin vai vaivaudutko ensin ottamaan selvää minkälaisia ovat?Voin kertoa että en käytä kukkahattua enkä"ylipäänsä"minkäänlaista hattua,en ole blondi enkä omista Jaripaitaa.Myös "ässä" tulee suustani täysin normaalina.Ja entäs sitten kun satun tykkäämään monista muistakin artisteista esim.Kari Tapio,Tarja Lunnas,Tomi Markkola,Arja Koriseva ja mm.Yö ja Nightwich,mitenkäs tuo em.kuvaus sopii siihen?

• rita kirjoitti:

Just jotain tollaista odotinkin sulta,kun ajatusmaailmasi on tunnetusti hyvin rajoittunut.Lokeroitko ihmiset aina oikopäätä johonkin kastiin vai vaivaudutko ensin ottamaan selvää minkälaisia ovat?Voin kertoa että en käytä kukkahattua enkä"ylipäänsä"minkäänlaista hattua,en ole blondi enkä omista Jaripaitaa.Myös "ässä" tulee suustani täysin normaalina.Ja entäs sitten kun satun tykkäämään monista muistakin artisteista esim.Kari Tapio,Tarja Lunnas,Tomi Markkola,Arja Koriseva ja mm.Yö ja Nightwich,mitenkäs tuo em.kuvaus sopii siihen?

En mä väittänytkään, että SÄ olisit tuollaisen näköinen. Tunnen vaan pari Jarin tätifania ja lehdistä olen nähnyt joidenkin muiden kuvia ja ne näyttäää suunnilleen just tuolta , kun mä kerroin.
        En mä tuossa Jari fani-jutussa kuitenkaan ihan tosissani ollut. Etkö ymmärrä huumoria Rita ? Kyllä mä sen ymmärrän ,ettei ulkonäöllä olen mitään tekemistä sen kanssa ,että kenen fani on.

• rita
        Justiinax kirjoitti:

En mä väittänytkään, että SÄ olisit tuollaisen näköinen. Tunnen vaan pari Jarin tätifania ja lehdistä olen nähnyt joidenkin muiden kuvia ja ne näyttäää suunnilleen just tuolta , kun mä kerroin.
        En mä tuossa Jari fani-jutussa kuitenkaan ihan tosissani ollut. Etkö ymmärrä huumoria Rita ? Kyllä mä sen ymmärrän ,ettei ulkonäöllä olen mitään tekemistä sen kanssa ,että kenen fani on.

Ymmärrän huumoria erittäin hyvin,ne jotka mut tuntee voi olla sitä mieltä että joskun menee jopa vähän yli :D.Halusin vaan tietää osuisiko kuvauksesi muhun,mutta ei.Ethän toki voi leimata kaikkia samanlaisiksi josko siellä eturivissä istuukin aina samat tädit konserteissa.Olen toki sen huomannut,mutta sehän ei oo Jarin vika :)Niitä ei kyllä onneks ole monta mutta näköjään herättävät huomiota.

• rita kirjoitti:

Ymmärrän huumoria erittäin hyvin,ne jotka mut tuntee voi olla sitä mieltä että joskun menee jopa vähän yli :D.Halusin vaan tietää osuisiko kuvauksesi muhun,mutta ei.Ethän toki voi leimata kaikkia samanlaisiksi josko siellä eturivissä istuukin aina samat tädit konserteissa.Olen toki sen huomannut,mutta sehän ei oo Jarin vika :)Niitä ei kyllä onneks ole monta mutta näköjään herättävät huomiota.

Joo, niin ne muutamat saattavat leimata koko porukan.
        Mä muistan hämärästi, että telkkarista tuli joskus joku dokumentti naisesta, joka oli Sillanpää fani ja se antoi aina JOKA keikalla Jarille sinisen ruusun (YÄK! Värjätyt ruusut on kamalia). Eikä se nainen käynyt vaan muutamalla keikalla vaan niitä keikkoja joissa se kävi oli jo vuodessa useita kymmeniä!(taisi olla lähemmäs sata).Se dokumenttikaan ei ollut mitenkään omiaan kohentamaan mun mielikuvaani Jarin faneista.

• rita
        Justiinax kirjoitti:

Joo, niin ne muutamat saattavat leimata koko porukan.
        Mä muistan hämärästi, että telkkarista tuli joskus joku dokumentti naisesta, joka oli Sillanpää fani ja se antoi aina JOKA keikalla Jarille sinisen ruusun (YÄK! Värjätyt ruusut on kamalia). Eikä se nainen käynyt vaan muutamalla keikalla vaan niitä keikkoja joissa se kävi oli jo vuodessa useita kymmeniä!(taisi olla lähemmäs sata).Se dokumenttikaan ei ollut mitenkään omiaan kohentamaan mun mielikuvaani Jarin faneista.

Olen varmaan nähnyt saman ohjelman,mut siinä se tätsä kävi kyllä muidenkin kuin Jarin konserteissa yhtä tiiviisti.Itse olen kyllä Jarin fani mutta tollaista hihhulismia en tajua.Sori vaan mutta sä vaikutat aika fanaattiselta Tapan suhteen :D

• rita kirjoitti:

Olen varmaan nähnyt saman ohjelman,mut siinä se tätsä kävi kyllä muidenkin kuin Jarin konserteissa yhtä tiiviisti.Itse olen kyllä Jarin fani mutta tollaista hihhulismia en tajua.Sori vaan mutta sä vaikutat aika fanaattiselta Tapan suhteen :D

No en mä nyt niin kovin fanaattinen ole , sillä en mä matkustele mihinkään satojen kilometrien päähen sen keikoille. Sitten aina kun se tässä ihan lähisudulla esiintyy, niin menen. Ja toki mä suosikkini puolia pidän ,jos sitä joku syyttä suotta mollaa.

• Jari Sillanpää Is The Best
        Justiinax kirjoitti:

No en mä nyt niin kovin fanaattinen ole , sillä en mä matkustele mihinkään satojen kilometrien päähen sen keikoille. Sitten aina kun se tässä ihan lähisudulla esiintyy, niin menen. Ja toki mä suosikkini puolia pidän ,jos sitä joku syyttä suotta mollaa.

Ritalle ja Justiinax:lle perustaa oma palstansa, jotta voivat kinastella musiikista rauhassa.

• Jari Sillanpää Is The Best kirjoitti:

Ritalle ja Justiinax:lle perustaa oma palstansa, jotta voivat kinastella musiikista rauhassa.

En tiiä siihen sanoa mitään, mutta Tapani Kansalle vois perustaa oman palstan, jossa siitä vois rauhassa keskustella muiden fanien kanssa.

• rita
        Jari Sillanpää Is The Best kirjoitti:

Eiköhän nää pulinat tännekin mahdu.Sitä paitsi tämähän onneksi alkaa jo muistuttaa keskustelua kinastelun sijaan,mikä sinänsä ainakin minusta on ihan hyvä suunta.Harmi jos joitain häiritsee,luulin että tää foorumi on nimenomaan keskustelua varten :)

• minttu
        rita kirjoitti:

Eiköhän nää pulinat tännekin mahdu.Sitä paitsi tämähän onneksi alkaa jo muistuttaa keskustelua kinastelun sijaan,mikä sinänsä ainakin minusta on ihan hyvä suunta.Harmi jos joitain häiritsee,luulin että tää foorumi on nimenomaan keskustelua varten :)

aivan oikein. Keskustelua varten tämä palsta on ja tässä on ollut nyt ihan hyvää keskustelua. Jatkakaa vaan. Tuskin häiritsee ketään.

Keskustelu on silloin parasta, kun on erillaisia mielipiteitä. Se on kaikista tylsintä ja puuduttavinta jos kaikki on kaikesta samaa mieltä.

• Hyi olkko !
        minttu kirjoitti:

aivan oikein. Keskustelua varten tämä palsta on ja tässä on ollut nyt ihan hyvää keskustelua. Jatkakaa vaan. Tuskin häiritsee ketään.

Keskustelu on silloin parasta, kun on erillaisia mielipiteitä. Se on kaikista tylsintä ja puuduttavinta jos kaikki on kaikesta samaa mieltä.

Tapsa Kansa on niin täynnä itteensä et HUHHUIJAKKAA !!

• Hyi olkko ! kirjoitti:

Ja joku Sillanpää ei ole muka? Siinä on niin kaksnaamanen äijä ettei ole tosikaan. Tapsa ainakin sanoo suoraan mitä ajattelee ,eikä keimaile ja nuoleskele ja sillä konstin yritä kerätä sympatiapisteitä.

• Kikka
        Hyi olkko ! kirjoitti:

Ketähän täynnä sitä sitten pitäisi olla ellei itseään ?

• anu
        Kikka kirjoitti:

Ketähän täynnä sitä sitten pitäisi olla ellei itseään ?

Sun mielestäs siis itserakkaus ei haittaa,aika ihme ajattelutyyli.

• jarin fani

turhauttavaa touhua

• Onnex mun ei nyt kuitenkaan tarvitte pitää Tapsaa aisoissa... Siitä olis ehkä vähän liian kova homma. Luulen mä ;)

• Radion ystävä
        Justiinax kirjoitti:

Onnex mun ei nyt kuitenkaan tarvitte pitää Tapsaa aisoissa... Siitä olis ehkä vähän liian kova homma. Luulen mä ;)

Ei sitä Sillanpään voittoa ainakaan Radio Suomi ole isommin noteerannut.Mikä lie turhanpäiväisen Iskelmäradion hehkutus,sitä ei jaksa yksinkertaisesti kuunnella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7265
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      62
      5229
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4884
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4035
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3986
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      222
      3873
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3588
    8. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      41
      3203
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      52