Äidin ja pojan suhde vaikuttaa aikuisuudessa mm siihen, miten mies kohtelee naisia.
Vastaukset 59
- Anonyymi00001
Nykynaiset vaan ei ole sen arvoisia.
- Anonyymi00003
Naiset ei ylipäätään tykkää vastuusta, mikä on se syy että ne jaksavat lyllä kovasti puhua jostain naisen kunnioittamisesta, mutta kätevästi unohtavat sen että kunnioitus ansaitaan.
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Naiset ei ylipäätään tykkää vastuusta, mikä on se syy että ne jaksavat lyllä kovasti puhua jostain naisen kunnioittamisesta, mutta kätevästi unohtavat sen että kunnioitus ansaitaan.
Kerro ja opasta naisia. Miten toivoisit heidän ottavan vastuuta? Entä oletko kuullut mitä he ovat sinulta toivoneet?
- Anonyymi00009
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kerro ja opasta naisia. Miten toivoisit heidän ottavan vastuuta? Entä oletko kuullut mitä he ovat sinulta toivoneet?
Tietenkin kerron ja opastan, kasvatankin. Ihan niinkuin tähän astikin.
Mitä muuta edes voisi muka kuvitella? - Anonyymi00015
Anonyymi00009 kirjoitti:
Mitä muuta edes voisi muka kuvitella?Kasvattajana olet jo hakoteillä.
- Anonyymi00016
Anonyymi00009 kirjoitti:
Mitä muuta edes voisi muka kuvitella?Ei kun valaise minua tyhmää täällä kerran kirjoitat noin. Anna esimerkkejä. Että voin tarkastella olisiko paljonkin petrattavaa itsessä (tiedän että on kyllä jonkun verran). Ei nuo yleiset kommentit ilmaise muuta kuin tyhjän.
- Anonyymi00019
Anonyymi00003 kirjoitti:
Jos ihminen ei arvosta eikä kunnioita toista ihmistä, tuolloin on vaikeaa antaa sitä toiselle. Oli mies tai nainen.
- Anonyymi00020
Anonyymi00015 kirjoitti:
Kasvattajana olet jo hakoteillä.
Hakoteitäkö on kaikki muut kuin omat tiesi?
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Jos ihminen ei arvosta eikä kunnioita toista ihmistä, tuolloin on vaikeaa antaa sitä toiselle. Oli mies tai nainen.
Minä pyysin esimerkkejä millä tavoin voitaisiin kantaa naisina vastuuta paremmin. Pitäisikö hankkia enemmän tuloja/tehdä pidempiä työpäiviä? Enemmän kotihommia? Puuhailla enemmän perheen ja ystävien kanssa? Lohduttaa enemmän kun joku läheinen tulee kiusatuksi tai epäoikeudenmukaisesti kohdelluksi?
- Anonyymi00022
Anonyymi00016 kirjoitti:
Ei kun valaise minua tyhmää täällä kerran kirjoitat noin. Anna esimerkkejä. Että voin tarkastella olisiko paljonkin petrattavaa itsessä (tiedän että on kyllä jonkun verran). Ei nuo yleiset kommentit ilmaise muuta kuin tyhjän.
Pyydät pidempää dialogia ja jopa aihepiirin rajausta. Ei sellainen onnistu nyt eikä pikein näun kännykällä - vai etkö ole jo huomannut kännyn kirjoitusvirheitäkin viesteissäni? 😁
- Anonyymi00024
Anonyymi00019 kirjoitti:
Tämä keskustelu edellyttäisi seuraavaksi varmaan arvostuksen ja kunnioituksen tarkempaa määrittelyä.
- Anonyymi00026
Anonyymi00022 kirjoitti:
Pyydät pidempää dialogia ja jopa aihepiirin rajausta. Ei sellainen onnistu nyt eikä pikein näun kännykällä - vai etkö ole jo huomannut kännyn kirjoitusvirheitäkin viesteissäni? 😁
Ei sitten. Enpä saanut mitään tietoa, vain geneerisiä mielipiteitä… joista ei voi tietää yhtään mitä niillä tarkoitetaan käytännössä.
- Anonyymi00032
Anonyymi00021 kirjoitti:
Minä pyysin esimerkkejä millä tavoin voitaisiin kantaa naisina vastuuta paremmin. Pitäisikö hankkia enemmän tuloja/tehdä pidempiä työpäiviä? Enemmän kotihommia? Puuhailla enemmän perheen ja ystävien kanssa? Lohduttaa enemmän kun joku läheinen tulee kiusatuksi tai epäoikeudenmukaisesti kohdelluksi?
Kaikki edellä luetellut ovat luonteeltaan havaittavasti enempi maskuliinisia toimintamalleja tai vastuita.
Jos ajatus ylipäätään on keskustelussa peilata mitä "pitää tai voi tehdä" naisena, ei ole loogista lisätä suoriutumista perinteisesti miehisellä sektorilla. Ei miehet sellaisesta kiinnostu eikä sellaisia asioita tyypillisesti naisesta etsi. - Anonyymi00033
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ei sitten. Enpä saanut mitään tietoa, vain geneerisiä mielipiteitä… joista ei voi tietää yhtään mitä niillä tarkoitetaan käytännössä.
Jospa nyt otatkin onnistumisestasi itse vastuuta ja toimit vaikkapa jo ehdotetulla tavalla: rajaat ja luot itse ne esimerkit joihon haluat ihmisiltä kommentteja?
- Anonyymi00039
Anonyymi00033 kirjoitti:
Jospa nyt otatkin onnistumisestasi itse vastuuta ja toimit vaikkapa jo ehdotetulla tavalla: rajaat ja luot itse ne esimerkit joihon haluat ihmisiltä kommentteja?
Mitä ihmettä? Pyysin vain jakamaan esimerkkejä, miten hän toivoisi naisten ottavan vastuuta enemmän.
- Anonyymi00002
Ja se vaikuttaa myös osaltaan siihen, kasvaako pojasta mies vai ei.
- Anonyymi00004
Mikä on äiti? Ei naista tarvita mihinkään.
- Anonyymi00006
Vain nainen voi olla äiti. Ja lapsi tarvii äitiä - jopa paskaakin äitiä.
- Anonyymi00013
Narsistin vastaus. Red fucking big flag
- Anonyymi00018
Nainen synnytti sinut tänne maailmaan, et olisi olemassa muutoin.
- Anonyymi00007
Nykyäänhän on aika paljon sitä että äiti sitoo toisen ihmisen itseensä epäterveellä tavalla, ehkä moni aivan suoraan sabotoi lapsensa elämää, että ois joku vanhoilla päivillä pitämässä huolta, en tiedä tuleeko se niillä vanhemilla jostain takaraivosta.
Mutta tuo kysymys on vähän semmoinen pippelipimppi-kysymys en minä tuommoisiin ala vastaamaan.- Anonyymi00008
Niin, jotkut toki on niin sekaisin että menee ihan pää jumiin jos niinkin vaikeita asioita kuin pippeli-pimppi pitäisi ymmärtää. 😂
Mutta ei tarvi vastailla. Kukaan ei vaadi.
- Anonyymi00010
Tuo kuulostaa vähän siltä, ettei äidit tee koskaan mitään väärin. Oliko äidistä oikeasti olemaan äiti. Ei musta ainkaan koskaan tuntunut siltä. Se meni aina vain karkuun ja tuntui ettei edes halunnut mua.
- Anonyymi00011
Kyllä tietenkin äidit tekee väärin. Jotkut äidit hyvin paljonkin, mutta niin se vain on. Ei kaikki naiset ole hyviä, eikä se äitiys tee yhtään kenestäkään hyvää.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kyllä tietenkin äidit tekee väärin. Jotkut äidit hyvin paljonkin, mutta niin se vain on. Ei kaikki naiset ole hyviä, eikä se äitiys tee yhtään kenestäkään hyvää.
Niin, kai sitä voi vähän mutsinkin piikkiin laittaa tätä elämää. Jos oma äiti on etäinen ja syrjäytynyt, niin ei se anna oikein käsitystä naisista ollenkaan. Sitten pitäis pystyä pitää huolta muista, vaikka kukaan ei ole koskaan pitänyt huolta sinusta.
- Anonyymi00017
Anonyymi00012 kirjoitti:
Niin, kai sitä voi vähän mutsinkin piikkiin laittaa tätä elämää. Jos oma äiti on etäinen ja syrjäytynyt, niin ei se anna oikein käsitystä naisista ollenkaan. Sitten pitäis pystyä pitää huolta muista, vaikka kukaan ei ole koskaan pitänyt huolta sinusta.
Sitä kutsutaan henkiseksi kasvamiseksi ja kyllä sen voi oppia vaikkei olisikasn nähnyt omien vanhempiensa niin toimivan.
Nämä on valintoja.
Toki voi olla että omat vanhemmat oli jossain huonoja, eikä siksi joku onnistunut. Siinä on silloin lisätekijänä se riski että olet perinyt sen saman huonouden eikä asia ole helppo. - Anonyymi00027
Anonyymi00017 kirjoitti:
Sitä kutsutaan henkiseksi kasvamiseksi ja kyllä sen voi oppia vaikkei olisikasn nähnyt omien vanhempiensa niin toimivan.
Nämä on valintoja.
Toki voi olla että omat vanhemmat oli jossain huonoja, eikä siksi joku onnistunut. Siinä on silloin lisätekijänä se riski että olet perinyt sen saman huonouden eikä asia ole helppo.Varmaan voi, mut miks mulla ois jokin velvollisuus korjata jotain vanhempien virheitä. En näe sitä pointtia jossain perheessä. Ehkä tämä on just sitä henkistä kasvua. Ihminen on lopulta aina yksin.
- Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Varmaan voi, mut miks mulla ois jokin velvollisuus korjata jotain vanhempien virheitä. En näe sitä pointtia jossain perheessä. Ehkä tämä on just sitä henkistä kasvua. Ihminen on lopulta aina yksin.
Siksi, koska henkinen kasvu tekee sinusta patemman ihmisen. Ja jollei sillä ole sinulle itseisarvoisesti väliä, niin ehkä sillä on, että paremmaksi mielletyt ja huomatut ihmiset keskimäärin pääsee helpommalla elämässä ja yhteisössä.
Joten ei ole kyse velvollisuudesta vaan sinun elämästäsi ja valinnoistasi joita teet.
Mutta juu, lopultahan me ollaan kaikki inhimillisesti varsin yksin viimeistään kuoleman edessä. - Anonyymi00034
Anonyymi00029 kirjoitti:
Siksi, koska henkinen kasvu tekee sinusta patemman ihmisen. Ja jollei sillä ole sinulle itseisarvoisesti väliä, niin ehkä sillä on, että paremmaksi mielletyt ja huomatut ihmiset keskimäärin pääsee helpommalla elämässä ja yhteisössä.
Joten ei ole kyse velvollisuudesta vaan sinun elämästäsi ja valinnoistasi joita teet.
Mutta juu, lopultahan me ollaan kaikki inhimillisesti varsin yksin viimeistään kuoleman edessä.Musta se on vain jotenkin epäilyttävää, että ollaan jotain happyfamilya ja onnellisia. Minkä takia elämän pitäis olla helppoa. Eikö ole just vaikeudet se, mikä kasvattaa henkisesti.
Jos ne vanhemmat kerran antoi nämä ohjeet, niin pitääkö niitä välttämättä jotenkin vastustaa. - Anonyymi00036
Anonyymi00034 kirjoitti:
Musta se on vain jotenkin epäilyttävää, että ollaan jotain happyfamilya ja onnellisia. Minkä takia elämän pitäis olla helppoa. Eikö ole just vaikeudet se, mikä kasvattaa henkisesti.
Jos ne vanhemmat kerran antoi nämä ohjeet, niin pitääkö niitä välttämättä jotenkin vastustaa.Kyllä vaikeudet kasvattaa, mutta kuten vaikeuksia on elämässä myös onnenhetkiä.
Molemmista viisas kasvaa.
Ja lopulta jossain vaiheessa ne vanhempien antamat neuvot on täysin sun vastuulla. Viimeistään silloin joudut ne arvioimaan. - Anonyymi00049
Anonyymi00012 kirjoitti:
Surullista jos sulla on tollain ollut 🤗
En voi tietää miksi joten en yritä edes puolustella just sun äitiäsi tällä mitä vastaan sulle.
Ei kaikki äidit ei pahuuttaan tms ole etäisiä tai tahdo olla syrjäytyneitä ym.
Joskus niille ei vaan voi itse mitään.
Siihen että äiti on etäinen, syrjäytynyt tai jotain muuta, on yleensä jokin syy.
Joskus jollekin äidille, joka oli jonkun mielestä sellanen "pska mutsi" eli siis etäinen ja syrjäytynyt, oli tapahtunut aika pahoja asioita jotka vaikutti siihen.
Ja kaikke pahensi lisää se miten se äiti oli itselleen vihainen kaikesta kun ei se omasta mielestäänkään ollut hyvä äiti.
Eniten se äiti vihasi itseensä eikä ikinä voinut antaa itselleen anteeksi sitä että se äiti pilasi lapsensa elämän,
kun ei osannut olla tarpeeks hyvä äiti.
Kaikkensa yritti, ja halusi olla mutta..
Silti se rakasti enemmän kuin mitään lastansa vaikka olikin pskamutsi. - Anonyymi00051
Anonyymi00036 kirjoitti:
Kyllä vaikeudet kasvattaa, mutta kuten vaikeuksia on elämässä myös onnenhetkiä.
Molemmista viisas kasvaa.
Ja lopulta jossain vaiheessa ne vanhempien antamat neuvot on täysin sun vastuulla. Viimeistään silloin joudut ne arvioimaan.No ei ne antaneet mitään neuvoja. Tarkoitti, että tälläisen perinnön ne jätti sillä omalla esimerkillään. Perhe ei kannata, niin mä sen ymmärsin ja sillä nyt sit mennään.
- Anonyymi00053
Anonyymi00049 kirjoitti:
Surullista jos sulla on tollain ollut 🤗
En voi tietää miksi joten en yritä edes puolustella just sun äitiäsi tällä mitä vastaan sulle.
Ei kaikki äidit ei pahuuttaan tms ole etäisiä tai tahdo olla syrjäytyneitä ym.
Joskus niille ei vaan voi itse mitään.
Siihen että äiti on etäinen, syrjäytynyt tai jotain muuta, on yleensä jokin syy.
Joskus jollekin äidille, joka oli jonkun mielestä sellanen "pska mutsi" eli siis etäinen ja syrjäytynyt, oli tapahtunut aika pahoja asioita jotka vaikutti siihen.
Ja kaikke pahensi lisää se miten se äiti oli itselleen vihainen kaikesta kun ei se omasta mielestäänkään ollut hyvä äiti.
Eniten se äiti vihasi itseensä eikä ikinä voinut antaa itselleen anteeksi sitä että se äiti pilasi lapsensa elämän,
kun ei osannut olla tarpeeks hyvä äiti.
Kaikkensa yritti, ja halusi olla mutta..
Silti se rakasti enemmän kuin mitään lastansa vaikka olikin pskamutsi.Niin voi olla. Sillä oli itsellään kuitenkin ihan hyvä lapsuus verrattuna muhun. Ei ole koskaan selitellyt sillä, etta ois kokenut mitään vääryyttä.
Ehkä se on vain vähän höntti, joka teki lapsia jostain sosiaalisesta ja sukulaisten paineesta. Itse en tee samaa virhettä sen takia, et ne jotenkin kuuluis olla. - Anonyymi00055
Anonyymi00053 kirjoitti:
Niin voi olla. Sillä oli itsellään kuitenkin ihan hyvä lapsuus verrattuna muhun. Ei ole koskaan selitellyt sillä, etta ois kokenut mitään vääryyttä.
Ehkä se on vain vähän höntti, joka teki lapsia jostain sosiaalisesta ja sukulaisten paineesta. Itse en tee samaa virhettä sen takia, et ne jotenkin kuuluis olla.Tai sitten se ei kertonut sulle mitä oli tapahtunut, sun hyväksesi ehkä.
En tiedä niin en voi sanoa miten oli.
Eikä kaikki aina ole lapsuudesta kiinni.
Jospa jotain tapahtui vasta sitten kun oot ollut jo olemassa. - Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Tai sitten se ei kertonut sulle mitä oli tapahtunut, sun hyväksesi ehkä.
En tiedä niin en voi sanoa miten oli.
Eikä kaikki aina ole lapsuudesta kiinni.
Jospa jotain tapahtui vasta sitten kun oot ollut jo olemassa.Mitä se oli mun hyväks, oli mitään tai ei. Itsekäs se on anyway. Järkevä ois jättänyt tekemättä, kun ei kerran kuitenkaan kiinnostanut. Meni vain johonkin hölmöön ansaan.
- Anonyymi00014
”Nykynaiset vaan ei ole sen arvoisia.”
Se että koet naiset epäarvoisiksi, kertoo kuitenkin pohjimmiltaan siitä, että et koe itseäsi arvoiseksi. Et arvosta itseäsi.- Anonyymi00025
En seurannut tämän ajatuksen logiikkaa, edes sivusta? Tiivistetysti: Mitäh?
- Anonyymi00023
Mun äiti on Jeesuksen tykönä, amen.
Kaikki kiitos ja kunnia, Herralle Jeesukselle Kristukselle. Aamen.
https://m.youtube.com/watch?v=wwRnWoXVwhE&list=RDwwRnWoXVwhE&start_radio=1&pp=ygUQdGFrZSBsb29rIGFyb3VuZKAHAdIHCQn-CwGHKiGM7w==- Anonyymi00050
Sama täällä🥺
- Anonyymi00028
Tämä on yksi asia, johon kannattaa ehdottomasti miestä valitessa/etsiessä kiinnittää huomiota. Siis se millainen suhde miehellä on äitiinsä ja kunnioittaako mies äitiään, isöäitiään, mahdollisia siskojaan jne. Myös toisinpäin kannattaa kiinnittää huomiota, sillä se miten äiti suhtautuu poikaansa kertoo siitä miten mies on kasvatettu. Onko hänet esim. lellitty äitinsä taholta aivan kädettömäksi ja kykenemättömäksi tekemään kotitöitä.
- Anonyymi00030
Just joo ole ensin äiti, puhu sitte.
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Just joo ole ensin äiti, puhu sitte.
Minähän olen.
- Anonyymi00041
Anonyymi00031 kirjoitti:
Minähän olen.
Tuskin
- Anonyymi00044
Anonyymi00041 kirjoitti:
Tuskin
Sinä et selvästikään ainakaan ole. Minä taas olen kahden poikalapsen äiti.
- Anonyymi00035
Tästä aloituksesta tulee ensimmäiseksi mieleen sellainen ajatus että....
Onko nyt joku noin katkera että lapsi on tärkeämpi kuin mies jollekin äidille.
Aivan kuin tarkoitus olisi manipuloida jotakuta äitiä kuvittelemaan että.......
Joidenkin "tiettyjen juttujen" takana olisikin poikansa eikä.....
Noh, en sano kuin "joku ihan muu" ...- Anonyymi00037
Oliko tämä kommentti se pakollinen salaliittoteoria-osuus?
- Anonyymi00038
Miksi äidille lapsen pitäisi olla tärkeämpi kuin oma mies?
- Anonyymi00045
Anonyymi00038 kirjoitti:
Miksi äidille lapsen pitäisi olla tärkeämpi kuin oma mies?
Tottakai pitää olla, tai ainakin pitäisi olla lapsen tärkeämpi äidille kuin mies.
Kuten miehelle myös lapsen pitäisi olla tärkeämpi kuin yksikään nainen.
Äiti ja isä ovat itse päättäneet tehdä sen lapsensa joten ........
Siihen ei saisi vaikuttaa mitenkään mikään, ei etenkään se jos Äiti ja Isä eivät halua/pysty elää keskenään. - Anonyymi00046
Anonyymi00037 kirjoitti:
Oliko tämä kommentti se pakollinen salaliittoteoria-osuus?
Mä en tosiaankaan minkään tuollaisen takia noin kommentoinut.
Saattaisit yllättyä jos kuulisit kaiken.
Tai ehkä et sinä, moni muu kyllä.
Jotenkin osasin kyllä odottaa jotain tuon suuntaista kommenttia.
Ei kaikki ole "salaliittoteoria" höpöä. - Anonyymi00057
Anonyymi00045 kirjoitti:
Tottakai pitää olla, tai ainakin pitäisi olla lapsen tärkeämpi äidille kuin mies.
Kuten miehelle myös lapsen pitäisi olla tärkeämpi kuin yksikään nainen.
Äiti ja isä ovat itse päättäneet tehdä sen lapsensa joten ........
Siihen ei saisi vaikuttaa mitenkään mikään, ei etenkään se jos Äiti ja Isä eivät halua/pysty elää keskenään.Siinäpä syy, miksi moni ei halua eronneiden vanhempien kanssa edes seurustella.
- Anonyymi00040
Kyllä kunnioitan kumpaakin äitiä, isää ja niitten saavutuksia.
- Anonyymi00042
Miksi?
Kunnioitatko silloinkin jos ovat molemmat murhaajia ja onnistuvat ihan poikimaan jonkun narsistisen pedofiilin? - Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Miksi?
Kunnioitatko silloinkin jos ovat molemmat murhaajia ja onnistuvat ihan poikimaan jonkun narsistisen pedofiilin?No hänen vanhemmat ei ole sellaisia.
- Anonyymi00047
Saattaa olla narsimiakin mutta se mitä on saavutettu, maltilla maalaisjärjellä ja intuiitiolla, niin se on huimaa, sopii tehä sama perässä.
- Anonyymi00048
Niin ja vanhankansan opeilla, ne on parempia kuin pussillinen uusia.
- Anonyymi00052
https://youtu.be/OAonYAyOFsw?is=n34qDmTnXJqmCfob
Äitii sä annoit mulle elämän - Anonyymi00054
Joo, pienestä asti miettinyt, että miks pitää olla tollanen mulkku kasvattaja mutta sitten olen ymmärtänyt, että hän vain on sellainen, eikä ymmärrä sitä.
- Anonyymi00058
Todellakin kunnioitan ja arvostan omaa äitiä. Kaksi viimeisintä 90-luvulla syntynyttä naista on saanut epäilemään naisten hyvyyttä niin paljon että jäivät viimeisiksi hameväeksi tässä taloudessa. Omaa lasta lukuunottamatta.
- Anonyymi00059UUSI
Mitäs mieltä olette, kunnioittaako teidän äidit teitä? Teettekö kaiken niin, että äiti hyväksyy toimintanne?
Yx pettynyt äiti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 3863074
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i1822463- 361902
Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!
Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.2831658- 541179
Rasismi ahdistaa.
Tapasin baarissa oikein lupsakan oloisen miehen, mutta arvomaailma on hyvin erilainen omani kanssa. Hän käyttää n-sanaa282990Martina ja Muhis
Aamulenkillä yhdessä valmistautumassa suuren päivään,toivottavasti heräsivät toistensa viekusta.Ihana pariskunta❤248826- 80823
- 49683
Olenkohan tunteideni kanssa yksin?
Salaa toivon, että sinä nainen luotat minuun niin paljon, että uskaltaisit lähentyä kanssani, vaikka tämä on vähän kiell46601