Syksy saa

Mille se syksyn tuleminen näyttää? Illat pimenee ja ilma viilenee. Aurinko ei enää lämmitä ja sateetkin piinaavat. Sellaista luopumisen ja hyvästijättöjen aikaa. Seuraavaksi odotellaan lumentuloa ja valkeaa joulua :) sekä itsenäisyyspäivää! Mitähän sitä loppuvuodeksi onkin tulossa, muuta kuin syksy?

36

153

Vastaukset 36

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ihan lämmintä oli päivällä pihalla. Lämmintä syksyä on ennustettu, toivottavasti sataa paljon, että pohjavedet nousevat.

Itse yritän peevelistä päästä eroon kaikesta roinasta, mitä vuosikymmenten aikana on kaappeihin kerääntynyt. Millekään muulle en ole jättämässä hyvästejä. Ainakaan vielä.

Toivotaan, että seniilit sedät maailmalla rauhoittuvat, kuin eivät jaksaisi enää huseerata toistensa pään menoksi. Käyttäytyisivät papparaiset ikänsä vaatimalla tavalla.

• Anonyymi00006

Varsinkin itänaapurin sikaniska.

• Anonyymi00007

Minäkin olen konmeerannut kaapit läpi, kaikki mitä ei ole vuoteen/ vuosiin käyttänyt pois nurkista kuleksimasta. Samoin kävin läpi ja silppusin kaikki tähän asti säilyttämäni työ- ja koulutustodistukseni, ei jää perillisille riesaksi. Vain tutkintotodistukset jätin.

Lyhtyjä asettelin parvekkeelle valmiiksi, en vielä laittanut ajastettuja led- kynttilöitä. Hautausmaalle pyöräilin tarkistamaan kesäkukkien tilanne, ihan boimissaan vielä olivat joten talvikanervien aika ei ole vielä.

Eilen oli vielä ihana kesäinen ilma päivällä. Ihan ei vielä oikein syksy ole näyttänyt merkkejään paitsi puiden lehdet on alkanut vaihtamaan väriä. Pihlajassa on komeasti marjoja.
        Siili25

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Minäkin olen konmeerannut kaapit läpi, kaikki mitä ei ole vuoteen/ vuosiin käyttänyt pois nurkista kuleksimasta. Samoin kävin läpi ja silppusin kaikki tähän asti säilyttämäni työ- ja koulutustodistukseni, ei jää perillisille riesaksi. Vain tutkintotodistukset jätin.

Lyhtyjä asettelin parvekkeelle valmiiksi, en vielä laittanut ajastettuja led- kynttilöitä. Hautausmaalle pyöräilin tarkistamaan kesäkukkien tilanne, ihan boimissaan vielä olivat joten talvikanervien aika ei ole vielä.

Eilen oli vielä ihana kesäinen ilma päivällä. Ihan ei vielä oikein syksy ole näyttänyt merkkejään paitsi puiden lehdet on alkanut vaihtamaan väriä. Pihlajassa on komeasti marjoja.
        Siili25

Lisään vielä että tänään pesin parvekkeen lasit ennen syyskylmiä.
        Siili25

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Lisään vielä että tänään pesin parvekkeen lasit ennen syyskylmiä.
        Siili25

Ostin ledit vilkkumaan partsille eilen.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ostin ledit vilkkumaan partsille eilen.

Vilkkuuko ne koko ajan vai ajastettuna? Minä ajattelin ostaa tuohon parvekkeen kaiteelle roikkumaan sellaisen ns. Puutarhalamppusarjan jahka illat ja yöt vielä pimenee. Jos vaikka sellaisen ajastimen laittaisi mihin aikaan niissä on valo päällä.
        Siili25

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Vilkkuuko ne koko ajan vai ajastettuna? Minä ajattelin ostaa tuohon parvekkeen kaiteelle roikkumaan sellaisen ns. Puutarhalamppusarjan jahka illat ja yöt vielä pimenee. Jos vaikka sellaisen ajastimen laittaisi mihin aikaan niissä on valo päällä.
        Siili25

Ajatelkaa edes naapureita.

Ei mulla mitään valoja vastaan ole, pitäähän sitä pimeessä nähdä tarvittaessa.

Mutta laissa pitäis kyllä kieltää kaikki vilkkuvat ja räikeet valohirvitykset. Valosaastetta. Nykyledit halpoja ja tehokkaita ja ihmiset sitten kiimassa niitä ripustelevat ylenmäärin.

Pilaavat maisemat. Häikäisevät. Aiheuttavat migreeniä ja kaatumatauti kohtauksia. Etenkin kaupungeissa häiritsevät liikenteen seuraamista. Ovat rumia ja järjettömiä.

Ja sitten jouluvalot. Välkkyvät punaiset joulupukit...aaaargh.

Jos nyt joku onkin niin tollo, että tollasia valohirvityksiä laittelee, vois ne edes sääliä naapureita, kanikoita, pikkulintuja, oravia.....

Tämä mun mielipide. Narinat voitte lähettää vaikka airamille, tai osramille.

=DW=

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ajatelkaa edes naapureita.

Ei mulla mitään valoja vastaan ole, pitäähän sitä pimeessä nähdä tarvittaessa.

Mutta laissa pitäis kyllä kieltää kaikki vilkkuvat ja räikeet valohirvitykset. Valosaastetta. Nykyledit halpoja ja tehokkaita ja ihmiset sitten kiimassa niitä ripustelevat ylenmäärin.

Pilaavat maisemat. Häikäisevät. Aiheuttavat migreeniä ja kaatumatauti kohtauksia. Etenkin kaupungeissa häiritsevät liikenteen seuraamista. Ovat rumia ja järjettömiä.

Ja sitten jouluvalot. Välkkyvät punaiset joulupukit...aaaargh.

Jos nyt joku onkin niin tollo, että tollasia valohirvityksiä laittelee, vois ne edes sääliä naapureita, kanikoita, pikkulintuja, oravia.....

Tämä mun mielipide. Narinat voitte lähettää vaikka airamille, tai osramille.

=DW=

No täälläpä yksi tollo on laittamassa ei niin räikeät tasaisesti ajastettuna palavat lamput valaisemaan pimeyttä. Partsi metikkoon päin, näkyy kyllä ohikulkijoille mutta eivät ole mitkään diskovalot. Lisäksi tällä alueella niutä on muillakin joten en ole ainoa maiseman pillaaja. Välkkyvistä en tykkää minäkään, niitäkin tässä talossa ainakin viime talven aikaan oli.

Kahdessa pienessä lyhdyssä palaa led&jynttilät ajastettuna. Lepattava liekki, aidon kynttilän näköinen.
        Siili25

• Anonyymi00002

Illasta ja aamusta huomaa pimeys valtaa mutta vielä on valoisaa aikaa enemmän.

• Anonyymi00003

Syksy ok.

Ei toki ole räntää jne ikävä, mutta pidän syksystä. Lemppari vuodenaika.

Jotenkin rauhoittavaa, kun alkaa illat pimeneen. Kuulostaa ehkä hölmöltä, jotenkin turvallinen olo. Sopiva sää kun sattuu, raikas ja tavallaan siisti fiilis. Etenkin, kun alkaa yöpakkasia tulemaan.

Kevät ja kesä jotenkin masentavia. Enkä pidä liiasta lämmöstä. Talvi menettelee, näin kaupunkioloissa ei tarvi lämmityksestä, tai lumihommista ottaa paineita.

En juuri kiinnitä huomiota kalenterijuhliin, siinä suhteessa ei ole odotuksia. Lähinnä odotellut maalaria. Tulee kun kerkee, toivottavasti.

Ainiin. Kylvin pihan apilalle. Ei ole tarvinnut leikata. Sireeni vihonviimeinen puu. Pudottaa lehtensä viimeisenä. Noh, en haravoi, kyllä tuuli ne lehdet puhaltaa naapureitten pihalle.

=DW=

• Anonyymi00004

Ma en usko tätä: ajattelen pimeästä samoin. Isäni aikoinaan 'suuttui' mulle, kun sanoin, että tykkään ajaa autolla pimeässä.

• Anonyymi00005

Hyvää aikaahan syksy on, täällä ei ole satanut moneen päivään, saa nauttia yli 10+ lämmöstä, ei vielä itsenäisyyspäivää ja joulua odotella, lokakuun lössäköt ja aletaan kulkee pipo päässä ja hanskat käsissä ja marraskuun ekat liukkaat kelit ja odotellaan sitä kutsua sinne Linnan juhliin....

• Anonyymi00008

Mittari jo käynyt pakkasen puolella ja odotan jo milloin päästään takaisin normaaliaikaan, viileys tehnyt jo hyvää ja olo on virkeämpi viileyden ansiosta. Nyt alan nauttimaan taas kunnolla olemisesta ja menemisistä seuraavat 7-8 kuukautta, mitkä on säiden ja lämpötilojen puolesta mulle parasta vuodenaikaa.

• Anonyymi00014

Syksy on paras vuodenaikani. Silloin on aina alkanut kaikki toiminta velton kesän jälkeen. Koulun alkamisestakin tykkäsin joka syksy. Jo ekaluokka oli suorastaan riemullinen, vaadin päästä 6 vuotiaana koulun ja pääsin lääkärintarkastuksen ja arvioinnin jälkeen.
      Syksyllä olen tavannut elämäni miehen, saanut seuraavana esikoisen. Aloittanut merkittävän työrupeaman, aloittanut koulutuksia, joista on poikinut uusia ja erilaisia työpaikkoja. Vaikka tänä syksynä ei alkanut mitään uutta, tuntuu kuin koko ajan alkaisi, kehoko se muistaa ne uudesta innostumiset elämän aikana?!

• Niin syksyn pimeys ja valon pilkahdukset=) kynttilät ja ulkovalot ja ledit ... pihat ja parvekkeet... tämä tummuus, ikään kuin lepoon laskeutumassa luonto, kunnes peittyy lumeen jossain vaiheessa, toivottavasti. Jotenkin tässä illan tummuvassa tunnelmassa asuu rauha, eikö? ja joku kumma odotuksen tunne myös? Onko teillä samoja fiiliksii syksystä?

Tänä syksynä en ole aloittanut mitään kuntoilupiiriä tai harrastusta, minäkin jostain syystä teen sitä olkoon vaikka "kuolin" siivousta, kaikesta kerääntyneestä tähän asti tuiki tarpeellisesta, mutt ah;)) niin turhista muistoista ja tavaroista. Ehkä nyt on sellainen viimeinen aika että tekee mieli heittää pois kaikki tarpeeton. Ehkä tämä on sellainen muutoksen syksy.

• Anonyymi00016

Kyllä. Todellakin muutosten syksy🤔.
        Minäkin heitin polttojätteeseen kolme täyttä albumillista valokuvia. Hetken viivähdin kuitenkin muistoissa niitä selaten.
        Siili25

• Anonyymi00015

HYvältähän se näyttää, syksyn tuleminen. Syksyn ilma on raikasta ja luonto on kaunis. Olen aina ollut syksyihminen. Kesällä olen kuin horroksessa ja kun syksy saa, piristyn ja aloitan kaikkea kivaa.

• Anonyymi00017

Aurinkoinen päivä ollut, +13 hyvin tarkenee kun pukee. Vaikka ollut kovaa tuulta, on puissa lehdet yhä, johtuu kai siitä ettei ole nollakelejä eikä varsinkaan pakkasta ollut, silloin lehdet tuulessa putoo.

• Anonyymi00018

Kova tuuli nyt ja sataa. Ikkunalasit helisee.
      Siili25

• Anonyymi00019

syksy saa, minä en

• Sinä saat
        tässä kommentin, Juicen sanoin:
        """Jumalatkin uskoo minuun, Vaikka itse aina usko en"""

• Anonyymi00021
        Mummunen kirjoitti:

Sinä saat
        tässä kommentin, Juicen sanoin:
        """Jumalatkin uskoo minuun, Vaikka itse aina usko en"""

Melankolinen masentava laulu.

• Anonyymi00023

Aijjaa. Mitä oot vailla?
        Siili25

• Anonyymi00021 kirjoitti:

Melankolinen masentava laulu.

saattaa se olla sitäkin, riippuu mitä ajatuksia sanat saavat aikaan.

• Anonyymi00020
      • Kiitos kauniista kipaleesta=)

• Anonyymi00028
        Mummunen kirjoitti:

Kiitos kauniista kipaleesta=)

Ollos hyvä ;-)

D.S.

• Anonyymi00022

Tänään oli suorastaan sortsikeli tyynessä päivässä, mut illalla tuuli alkoi puhaltaa kylmästä suunnasta, ja nyt on jo viileää.

• Tuleekohan tänäänkin sellainen kiva hellepäivä:)

• Anonyymi00024
        Mummunen kirjoitti:

Tuleekohan tänäänkin sellainen kiva hellepäivä:)

Tuli!....Rannikolla.

• Anonyymi00025

'niin saapuu syys ja lehdet puiston'....mmm...mmmm....

• Anonyymi00026

• Anonyymi00027

Ihana kostea viileä pilvinen sää. Seniorinkoiran kanssa 40 minuutin nuuskuttelulenkki. Tykkään.
      Siili25

• niin kyllä tämä on nyt menoa sinne syyspäivän toiselle puolen ☂☂

• Anonyymi00029
        Mummunen kirjoitti:

niin kyllä tämä on nyt menoa sinne syyspäivän toiselle puolen ☂☂

Ensi viikolle ennustettiin jopa +20 astetta. :o

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Viesti sinulle

Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️
      Ikävä
      59
      1120
    2. Mikä on totta mikä ei?

Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?
      Kuhmo
      17
      1119
    3. Olen kironnut sinut alimpaan helvettiin

Hyvää matkaa.
      Ikävä
      82
      881
    4. Mitä sinulle on tapahtunut lapsena

Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)
      Ikävä
      99
      827
    5. Haluan purkaa vielä tuntemuksia

Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei
      Ikävä
      21
      747
    6. Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.

Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k
      Sinkut
      206
      650
    7. Kyllä tiedän sun

Likaiset pelit selän takana
      Ikävä
      59
      641
    8. Lopetetaanko tämä

Juttu ja mennään eteenpäin? Pystytkö?
      Ikävä
      105
      637
    9. Persujen Puhoksen retki

Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet
      Perussuomalaiset
      220
      636
    10. Onko tuo joku katkera nainen oikeasti

Joka sinua syyttää?
      Ikävä
      99
      582
    11. Jopa poliisi nauraa paskaista pelkuripersuille

Puhoksessa jäi "isänmaantoivot" bussiin vapisemaan :-D https://www.is.fi/politiikka/art-2000012319632.html
      Maailman menoa
      267
      511
    12. Just saying

Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.
      Ikävä
      102
      498
    13. Pilkettä sunnuntain silmässä

😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto
      Sinkut
      73
      471
    14. Tehdään yhdessä itsestämme

Parhaat versiot❤️ Se vaatii molemmilta hyvää itsetuntoa!
      Ikävä
      39
      444
    15. Ketkä käy potkimassa ovia öisin?

Enää ei naurata.
      Haapavesi
      5
      428
    16. 32
      422
    17. Voisin antaa sulle nyt

Halin❤️
      Ikävä
      47
      420
    18. Aika on tuonut järkeä

Sä et tiedä musta kaikkea. Jos tietäisit, ymmärtäisit, miksi me ei sovita yhteen. Öljy ja vesi. En mä ole valehdellut,
      Järki ja tunteet
      42
      413
    19. Persut eivät uskaltaneet tulla ulos

Bussiin jäivät https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d7f9fc57-dca0-40b8-9cb1-156e5872dba9
      Perussuomalaiset
      147
      395
    20. Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?

Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas
      Tanssii tähtien kanssa
      20
      373
    Aihe