Mille se syksyn tuleminen näyttää? Illat pimenee ja ilma viilenee. Aurinko ei enää lämmitä ja sateetkin piinaavat. Sellaista luopumisen ja hyvästijättöjen aikaa. Seuraavaksi odotellaan lumentuloa ja valkeaa joulua :) sekä itsenäisyyspäivää! Mitähän sitä loppuvuodeksi onkin tulossa, muuta kuin syksy?
Vastaukset 36
- Anonyymi00001
Ihan lämmintä oli päivällä pihalla. Lämmintä syksyä on ennustettu, toivottavasti sataa paljon, että pohjavedet nousevat.
Itse yritän peevelistä päästä eroon kaikesta roinasta, mitä vuosikymmenten aikana on kaappeihin kerääntynyt. Millekään muulle en ole jättämässä hyvästejä. Ainakaan vielä.
Toivotaan, että seniilit sedät maailmalla rauhoittuvat, kuin eivät jaksaisi enää huseerata toistensa pään menoksi. Käyttäytyisivät papparaiset ikänsä vaatimalla tavalla.- Anonyymi00006
Varsinkin itänaapurin sikaniska.
- Anonyymi00007
Minäkin olen konmeerannut kaapit läpi, kaikki mitä ei ole vuoteen/ vuosiin käyttänyt pois nurkista kuleksimasta. Samoin kävin läpi ja silppusin kaikki tähän asti säilyttämäni työ- ja koulutustodistukseni, ei jää perillisille riesaksi. Vain tutkintotodistukset jätin.
Lyhtyjä asettelin parvekkeelle valmiiksi, en vielä laittanut ajastettuja led- kynttilöitä. Hautausmaalle pyöräilin tarkistamaan kesäkukkien tilanne, ihan boimissaan vielä olivat joten talvikanervien aika ei ole vielä.
Eilen oli vielä ihana kesäinen ilma päivällä. Ihan ei vielä oikein syksy ole näyttänyt merkkejään paitsi puiden lehdet on alkanut vaihtamaan väriä. Pihlajassa on komeasti marjoja.
Siili25 - Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Minäkin olen konmeerannut kaapit läpi, kaikki mitä ei ole vuoteen/ vuosiin käyttänyt pois nurkista kuleksimasta. Samoin kävin läpi ja silppusin kaikki tähän asti säilyttämäni työ- ja koulutustodistukseni, ei jää perillisille riesaksi. Vain tutkintotodistukset jätin.
Lyhtyjä asettelin parvekkeelle valmiiksi, en vielä laittanut ajastettuja led- kynttilöitä. Hautausmaalle pyöräilin tarkistamaan kesäkukkien tilanne, ihan boimissaan vielä olivat joten talvikanervien aika ei ole vielä.
Eilen oli vielä ihana kesäinen ilma päivällä. Ihan ei vielä oikein syksy ole näyttänyt merkkejään paitsi puiden lehdet on alkanut vaihtamaan väriä. Pihlajassa on komeasti marjoja.
Siili25Lisään vielä että tänään pesin parvekkeen lasit ennen syyskylmiä.
Siili25 - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Lisään vielä että tänään pesin parvekkeen lasit ennen syyskylmiä.
Siili25Ostin ledit vilkkumaan partsille eilen.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ostin ledit vilkkumaan partsille eilen.
Vilkkuuko ne koko ajan vai ajastettuna? Minä ajattelin ostaa tuohon parvekkeen kaiteelle roikkumaan sellaisen ns. Puutarhalamppusarjan jahka illat ja yöt vielä pimenee. Jos vaikka sellaisen ajastimen laittaisi mihin aikaan niissä on valo päällä.
Siili25 - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Vilkkuuko ne koko ajan vai ajastettuna? Minä ajattelin ostaa tuohon parvekkeen kaiteelle roikkumaan sellaisen ns. Puutarhalamppusarjan jahka illat ja yöt vielä pimenee. Jos vaikka sellaisen ajastimen laittaisi mihin aikaan niissä on valo päällä.
Siili25Ajatelkaa edes naapureita.
Ei mulla mitään valoja vastaan ole, pitäähän sitä pimeessä nähdä tarvittaessa.
Mutta laissa pitäis kyllä kieltää kaikki vilkkuvat ja räikeet valohirvitykset. Valosaastetta. Nykyledit halpoja ja tehokkaita ja ihmiset sitten kiimassa niitä ripustelevat ylenmäärin.
Pilaavat maisemat. Häikäisevät. Aiheuttavat migreeniä ja kaatumatauti kohtauksia. Etenkin kaupungeissa häiritsevät liikenteen seuraamista. Ovat rumia ja järjettömiä.
Ja sitten jouluvalot. Välkkyvät punaiset joulupukit...aaaargh.
Jos nyt joku onkin niin tollo, että tollasia valohirvityksiä laittelee, vois ne edes sääliä naapureita, kanikoita, pikkulintuja, oravia.....
Tämä mun mielipide. Narinat voitte lähettää vaikka airamille, tai osramille.
=DW= - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ajatelkaa edes naapureita.
Ei mulla mitään valoja vastaan ole, pitäähän sitä pimeessä nähdä tarvittaessa.
Mutta laissa pitäis kyllä kieltää kaikki vilkkuvat ja räikeet valohirvitykset. Valosaastetta. Nykyledit halpoja ja tehokkaita ja ihmiset sitten kiimassa niitä ripustelevat ylenmäärin.
Pilaavat maisemat. Häikäisevät. Aiheuttavat migreeniä ja kaatumatauti kohtauksia. Etenkin kaupungeissa häiritsevät liikenteen seuraamista. Ovat rumia ja järjettömiä.
Ja sitten jouluvalot. Välkkyvät punaiset joulupukit...aaaargh.
Jos nyt joku onkin niin tollo, että tollasia valohirvityksiä laittelee, vois ne edes sääliä naapureita, kanikoita, pikkulintuja, oravia.....
Tämä mun mielipide. Narinat voitte lähettää vaikka airamille, tai osramille.
=DW=No täälläpä yksi tollo on laittamassa ei niin räikeät tasaisesti ajastettuna palavat lamput valaisemaan pimeyttä. Partsi metikkoon päin, näkyy kyllä ohikulkijoille mutta eivät ole mitkään diskovalot. Lisäksi tällä alueella niutä on muillakin joten en ole ainoa maiseman pillaaja. Välkkyvistä en tykkää minäkään, niitäkin tässä talossa ainakin viime talven aikaan oli.
Kahdessa pienessä lyhdyssä palaa led&jynttilät ajastettuna. Lepattava liekki, aidon kynttilän näköinen.
Siili25
- Anonyymi00002
Illasta ja aamusta huomaa pimeys valtaa mutta vielä on valoisaa aikaa enemmän.
- Anonyymi00003
Syksy ok.
Ei toki ole räntää jne ikävä, mutta pidän syksystä. Lemppari vuodenaika.
Jotenkin rauhoittavaa, kun alkaa illat pimeneen. Kuulostaa ehkä hölmöltä, jotenkin turvallinen olo. Sopiva sää kun sattuu, raikas ja tavallaan siisti fiilis. Etenkin, kun alkaa yöpakkasia tulemaan.
Kevät ja kesä jotenkin masentavia. Enkä pidä liiasta lämmöstä. Talvi menettelee, näin kaupunkioloissa ei tarvi lämmityksestä, tai lumihommista ottaa paineita.
En juuri kiinnitä huomiota kalenterijuhliin, siinä suhteessa ei ole odotuksia. Lähinnä odotellut maalaria. Tulee kun kerkee, toivottavasti.
Ainiin. Kylvin pihan apilalle. Ei ole tarvinnut leikata. Sireeni vihonviimeinen puu. Pudottaa lehtensä viimeisenä. Noh, en haravoi, kyllä tuuli ne lehdet puhaltaa naapureitten pihalle.
=DW=- Anonyymi00004
Ma en usko tätä: ajattelen pimeästä samoin. Isäni aikoinaan 'suuttui' mulle, kun sanoin, että tykkään ajaa autolla pimeässä.
- Anonyymi00005
Hyvää aikaahan syksy on, täällä ei ole satanut moneen päivään, saa nauttia yli 10+ lämmöstä, ei vielä itsenäisyyspäivää ja joulua odotella, lokakuun lössäköt ja aletaan kulkee pipo päässä ja hanskat käsissä ja marraskuun ekat liukkaat kelit ja odotellaan sitä kutsua sinne Linnan juhliin....
- Anonyymi00008
Mittari jo käynyt pakkasen puolella ja odotan jo milloin päästään takaisin normaaliaikaan, viileys tehnyt jo hyvää ja olo on virkeämpi viileyden ansiosta. Nyt alan nauttimaan taas kunnolla olemisesta ja menemisistä seuraavat 7-8 kuukautta, mitkä on säiden ja lämpötilojen puolesta mulle parasta vuodenaikaa.
- Anonyymi00014
Syksy on paras vuodenaikani. Silloin on aina alkanut kaikki toiminta velton kesän jälkeen. Koulun alkamisestakin tykkäsin joka syksy. Jo ekaluokka oli suorastaan riemullinen, vaadin päästä 6 vuotiaana koulun ja pääsin lääkärintarkastuksen ja arvioinnin jälkeen.
Syksyllä olen tavannut elämäni miehen, saanut seuraavana esikoisen. Aloittanut merkittävän työrupeaman, aloittanut koulutuksia, joista on poikinut uusia ja erilaisia työpaikkoja. Vaikka tänä syksynä ei alkanut mitään uutta, tuntuu kuin koko ajan alkaisi, kehoko se muistaa ne uudesta innostumiset elämän aikana?! Niin syksyn pimeys ja valon pilkahdukset=) kynttilät ja ulkovalot ja ledit ... pihat ja parvekkeet... tämä tummuus, ikään kuin lepoon laskeutumassa luonto, kunnes peittyy lumeen jossain vaiheessa, toivottavasti. Jotenkin tässä illan tummuvassa tunnelmassa asuu rauha, eikö? ja joku kumma odotuksen tunne myös? Onko teillä samoja fiiliksii syksystä?
Tänä syksynä en ole aloittanut mitään kuntoilupiiriä tai harrastusta, minäkin jostain syystä teen sitä olkoon vaikka "kuolin" siivousta, kaikesta kerääntyneestä tähän asti tuiki tarpeellisesta, mutt ah;)) niin turhista muistoista ja tavaroista. Ehkä nyt on sellainen viimeinen aika että tekee mieli heittää pois kaikki tarpeeton. Ehkä tämä on sellainen muutoksen syksy.- Anonyymi00016
Kyllä. Todellakin muutosten syksy🤔.
Minäkin heitin polttojätteeseen kolme täyttä albumillista valokuvia. Hetken viivähdin kuitenkin muistoissa niitä selaten.
Siili25
- Anonyymi00015
HYvältähän se näyttää, syksyn tuleminen. Syksyn ilma on raikasta ja luonto on kaunis. Olen aina ollut syksyihminen. Kesällä olen kuin horroksessa ja kun syksy saa, piristyn ja aloitan kaikkea kivaa.
- Anonyymi00017
Aurinkoinen päivä ollut, +13 hyvin tarkenee kun pukee. Vaikka ollut kovaa tuulta, on puissa lehdet yhä, johtuu kai siitä ettei ole nollakelejä eikä varsinkaan pakkasta ollut, silloin lehdet tuulessa putoo.
- Anonyymi00018
Kova tuuli nyt ja sataa. Ikkunalasit helisee.
Siili25 - Anonyymi00019
syksy saa, minä en
Sinä saat
tässä kommentin, Juicen sanoin:
"""Jumalatkin uskoo minuun, Vaikka itse aina usko en"""- Anonyymi00021
Mummunen kirjoitti:
Sinä saat
tässä kommentin, Juicen sanoin:
"""Jumalatkin uskoo minuun, Vaikka itse aina usko en"""Melankolinen masentava laulu.
- Anonyymi00023
Aijjaa. Mitä oot vailla?
Siili25 Anonyymi00021 kirjoitti:
Melankolinen masentava laulu.
saattaa se olla sitäkin, riippuu mitä ajatuksia sanat saavat aikaan.
- Anonyymi00020
https://youtu.be/-3m9JXjM6rc
Gubbe 77- Anonyymi00028
Mummunen kirjoitti:
Kiitos kauniista kipaleesta=)
Ollos hyvä ;-)
D.S.
- Anonyymi00022
Tänään oli suorastaan sortsikeli tyynessä päivässä, mut illalla tuuli alkoi puhaltaa kylmästä suunnasta, ja nyt on jo viileää.
- Anonyymi00024
Mummunen kirjoitti:
Tuleekohan tänäänkin sellainen kiva hellepäivä:)
Tuli!....Rannikolla.
- Anonyymi00025
'niin saapuu syys ja lehdet puiston'....mmm...mmmm....
Pidätkö tästä?
https://youtu.be/lT1CPWHnc1g?si=5PCayNBTbHaU1CMl
Anki Lindqvist & Cumulus: Syyslaulu (1978)
Pimeähän saa sitä ajattelemaan...- Anonyymi00026
Mummunen kirjoitti:
Pidätkö tästä?
https://youtu.be/lT1CPWHnc1g?si=5PCayNBTbHaU1CMl
Anki Lindqvist & Cumulus: Syyslaulu (1978)
Pimeähän saa sitä ajattelemaan...Tove Janssonin sanat.
- Anonyymi00027
Ihana kostea viileä pilvinen sää. Seniorinkoiran kanssa 40 minuutin nuuskuttelulenkki. Tykkään.
Siili25- Anonyymi00029
Mummunen kirjoitti:
niin kyllä tämä on nyt menoa sinne syyspäivän toiselle puolen ☂☂
Ensi viikolle ennustettiin jopa +20 astetta. :o
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️591120Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?171119- 82881
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)99827Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei21747Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k206650- 59641
- 105637
Persujen Puhoksen retki
Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet220636- 99582
Jopa poliisi nauraa paskaista pelkuripersuille
Puhoksessa jäi "isänmaantoivot" bussiin vapisemaan :-D https://www.is.fi/politiikka/art-2000012319632.html267511Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.102498Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto73471- 39444
- 5428
- 32422
- 47420
Aika on tuonut järkeä
Sä et tiedä musta kaikkea. Jos tietäisit, ymmärtäisit, miksi me ei sovita yhteen. Öljy ja vesi. En mä ole valehdellut,42413Persut eivät uskaltaneet tulla ulos
Bussiin jäivät https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d7f9fc57-dca0-40b8-9cb1-156e5872dba9147395Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?
Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas20373