Syksy saa

Mille se syksyn tuleminen näyttää? Illat pimenee ja ilma viilenee. Aurinko ei enää lämmitä ja sateetkin piinaavat. Sellaista luopumisen ja hyvästijättöjen aikaa. Seuraavaksi odotellaan lumentuloa ja valkeaa joulua :) sekä itsenäisyyspäivää! Mitähän sitä loppuvuodeksi onkin tulossa, muuta kuin syksy?

7

<50

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Ihan lämmintä oli päivällä pihalla. Lämmintä syksyä on ennustettu, toivottavasti sataa paljon, että pohjavedet nousevat.

Itse yritän peevelistä päästä eroon kaikesta roinasta, mitä vuosikymmenten aikana on kaappeihin kerääntynyt. Millekään muulle en ole jättämässä hyvästejä. Ainakaan vielä.

Toivotaan, että seniilit sedät maailmalla rauhoittuvat, kuin eivät jaksaisi enää huseerata toistensa pään menoksi. Käyttäytyisivät papparaiset ikänsä vaatimalla tavalla.

• Anonyymi00006
        UUSI

Varsinkin itänaapurin sikaniska.

• Anonyymi00007
        UUSI

Minäkin olen konmeerannut kaapit läpi, kaikki mitä ei ole vuoteen/ vuosiin käyttänyt pois nurkista kuleksimasta. Samoin kävin läpi ja silppusin kaikki tähän asti säilyttämäni työ- ja koulutustodistukseni, ei jää perillisille riesaksi. Vain tutkintotodistukset jätin.

Lyhtyjä asettelin parvekkeelle valmiiksi, en vielä laittanut ajastettuja led- kynttilöitä. Hautausmaalle pyöräilin tarkistamaan kesäkukkien tilanne, ihan boimissaan vielä olivat joten talvikanervien aika ei ole vielä.

Eilen oli vielä ihana kesäinen ilma päivällä. Ihan ei vielä oikein syksy ole näyttänyt merkkejään paitsi puiden lehdet on alkanut vaihtamaan väriä. Pihlajassa on komeasti marjoja.
        Siili25

• Anonyymi00002
      UUSI

Illasta ja aamusta huomaa pimeys valtaa mutta vielä on valoisaa aikaa enemmän.

• Anonyymi00003
      UUSI

Syksy ok.

Ei toki ole räntää jne ikävä, mutta pidän syksystä. Lemppari vuodenaika.

Jotenkin rauhoittavaa, kun alkaa illat pimeneen. Kuulostaa ehkä hölmöltä, jotenkin turvallinen olo. Sopiva sää kun sattuu, raikas ja tavallaan siisti fiilis. Etenkin, kun alkaa yöpakkasia tulemaan.

Kevät ja kesä jotenkin masentavia. Enkä pidä liiasta lämmöstä. Talvi menettelee, näin kaupunkioloissa ei tarvi lämmityksestä, tai lumihommista ottaa paineita.

En juuri kiinnitä huomiota kalenterijuhliin, siinä suhteessa ei ole odotuksia. Lähinnä odotellut maalaria. Tulee kun kerkee, toivottavasti.

Ainiin. Kylvin pihan apilalle. Ei ole tarvinnut leikata. Sireeni vihonviimeinen puu. Pudottaa lehtensä viimeisenä. Noh, en haravoi, kyllä tuuli ne lehdet puhaltaa naapureitten pihalle.

=DW=

• Anonyymi00004
        UUSI

Ma en usko tätä: ajattelen pimeästä samoin. Isäni aikoinaan 'suuttui' mulle, kun sanoin, että tykkään ajaa autolla pimeässä.

• Anonyymi00005
      UUSI

Hyvää aikaahan syksy on, täällä ei ole satanut moneen päivään, saa nauttia yli 10+ lämmöstä, ei vielä itsenäisyyspäivää ja joulua odotella, lokakuun lössäköt ja aletaan kulkee pipo päässä ja hanskat käsissä ja marraskuun ekat liukkaat kelit ja odotellaan sitä kutsua sinne Linnan juhliin....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      36
      2042
    2. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      41
      630
    3. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      40
      603
    4. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      42
      480
    5. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      62
      472
    6. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      60
      470
    7. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      45
      450
    8. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      6
      427
    9. Pientä pintaremonttia

Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k
      Hyrynsalmi
      14
      423
    10. Hyvää yötä mies

Kulta söpöliini 🥺❤️
      Ikävä
      40
      411
    Aihe