Voi hitto!

En ikinä enää kerro chatissa, että olen vammainen! Aiemmin olen kertonut sen vasta sähköpostissa tai puhelimessa, jos mies on vaikuttanut tarpeeksi fiksulta. Tänä iltana kuitenkin rohkaistuin kertomaan sen yhdelle kaverille jo chatissa, koska hän osoitti kiinnostusta tapaamiseen. Ilahduin, kun tieto ei näyttänyt haittaavam häntä. Hetken kuluttua hän kuitenkin kirjautui ulos antamatta mitään selitystä. Olen erittäin närkästynyt, etenkin, koska näyttää siltä, että eräs toinenkin, jonka kanssa tosin olen puhunut myös puhelimessa, on kaikonnut samasta syystä, vaikka hän aluksi suhtautui tietoon asiallisesti. Mikä ihme miehiä vaivaa?

32

5288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miehet..

kehdata vammaista nussia.

• Tyttönen

mulle on käyny,niin,että kone tilttaa ja joutuu sammuttaa koneen ja aloittamaan kaikki alusta eikä pääse samalla nimimerkillä sisään....
        Tosin on niitä,niin tyhmiä miehiä (ei kaikki) jotka kuulee,et on vammanen katoaa....

• Pikku-ukko

Puhu vain omasta puolestasi. ME MIEHET emme puhu läpiä päähämme.

• Veelia

Voi sinua kun et sie kehtoo naista nussia...Koitahan karaista miehisyyttäs vielä parin (kymmenen) vuoden ajan ja kasvattaa karvoja käsiin. Ehkä sitten jo uskaltaudeut areenoille missä tosi miehet pelaa eikä pelleile!

Minä nussisin vammaista ja vammatonta. Mutta ai niin, minähän olenkin nainen vailla estoja ja potenssiongelmia...

• olla
        Veelia kirjoitti:

Voi sinua kun et sie kehtoo naista nussia...Koitahan karaista miehisyyttäs vielä parin (kymmenen) vuoden ajan ja kasvattaa karvoja käsiin. Ehkä sitten jo uskaltaudeut areenoille missä tosi miehet pelaa eikä pelleile!

Minä nussisin vammaista ja vammatonta. Mutta ai niin, minähän olenkin nainen vailla estoja ja potenssiongelmia...

Täällä päin sinunlaisiasi kutsutaan lyhyemmin vain LUTKIKSI!

• olla kirjoitti:

Täällä päin sinunlaisiasi kutsutaan lyhyemmin vain LUTKIKSI!

Jaa, minkähän rajan takaa sitä kirjoitellaan jos kaikkia suvaitsevaisia naisia kutsutaan moisella jos en sanoisi jopa halventavalla nimityksellä ;). Meillä Suomessa on tapana valita seksi- ja pariutumiskumppanimme luonteen laadun eikä vammman asteen perusteella. Ja joka ei kehtaa vammasta nussia pelkän vamman takia, saa meiltä sivistyneeltä kansan osalta ripitystä!

Ja jos kommenttisi tarkoitti sitä, että vammainen voi harrastaa seksiä vain maksullisen naisen/miehen kanssa, niin eikös se nyt ole aika vanhanaikainen ajatustapa...(aika hyvä keskusteluteema kuitenkin. Joten kiitos ideasta!)

• Rämpylä

Joo, pysyhän äidissä ja siskossa...

• se ei johtunutkaan vammastasi, syytä voi olla ulkonäöstäsi, ( itse olen tavannut paljon hyvän näköisiä vammaisia naisia. jos persoona tai kemia ei oikein täsmää, on parempi antaa pakit.

Niin monellekohan miehelle on käynyt samalla tavalla.

• Kyse ei voinut olla ulkonäöstäni, koska tämä mies ei nähnyt kuvaa minusta. Mitä tulee toiseen saamaani vastaukseen, en puhunut mistään n****misesta enkä kaipaa tuollaisia kommentteja. Tavata voi muunkin kuin seksin merkeissä.

• hermostu pienestä, jos vika van on tietoliikenteessä, eikä sinussa tai meissä miehissä.
        Tietysti sitä voi tavata missä merkeissä vaan, mut ei toikaan pöllömpi syy ole, jos siltä kummastakin tuntuu.

• wesku man

Mulla ainakin joskus alkaa pitkän juttutuokion aikana tulla sellasia ajatuksia mieleen että ei keksi enää mitään sanottavaa. Sitten sitä vaan keksii jonkun tekosyyn että voi lähteä.

Toisaalta joskus voi käydä niin että ei voi sanoa että kiinnostaa eikä sitä ettei kiinnosta. Sitä on sitten vähän kahden välillä. Vastapuolen reaktioilta eli pettymykseltä on helpompi välttyä vain lähtemällä pois.

Tän ois voinut varmaan postata tonne miehen /naisen- logiikka osastolle. Olisi ehkä tullut paremmin vastauksia.

• Duck

Ihmisten väliset kanssakäymiseet ovat kimurantteja.

Näin baarista tulleena vieläkin on naisen tuoksu ilmassa... (tai jokin parfyymi jota naiset pistävät kainaloonsa viekoitelleksaan miehiä)

Käsittämätöntä, pitää mennä tupakille...

Parfyymi muuten haisee yli kirjoitusten. Jos nostan käteni näppäimistöltä ja haistan sormiani, sama systeemi skulaa..

Ihme homma.

Parempi olisi kunnon pillun haju.... nojoo..

nimim. Epätoivoinen ja helvetin päitynyt

• Duck

Pahoittelen.

Älkää ottako pahalla ne jotka ottavat.

Niille jotka eivät ota: Heps.

• Duck
        Duck kirjoitti:

Pahoittelen.

Älkää ottako pahalla ne jotka ottavat.

Niille jotka eivät ota: Heps.

Asiaahan olisi vaikka kuinka paljon, olen vain helvetin päissäni.

Ja se jonka nimen jo unohdin kaikkien näiden aikojen kuluttua, kippis..

nimim..huono nimimuisti

• Duck
        Duck kirjoitti:

Asiaahan olisi vaikka kuinka paljon, olen vain helvetin päissäni.

Ja se jonka nimen jo unohdin kaikkien näiden aikojen kuluttua, kippis..

nimim..huono nimimuisti

Aadahan se oli.

Elikkäs tämän palstan kuningatar on Aada.

Muistinpas sentään.

Ja morkkis tulee.

• Duck
        Duck kirjoitti:

Aadahan se oli.

Muistinpas sentään.

Ja morkkis tulee.

Iskee morkkis.

Toivottavasti (turha luulo) nämä viestit deletoidaan epäasiallisina...

• Duck
        Duck kirjoitti:

Iskee morkkis.

Toivottavasti (turha luulo) nämä viestit deletoidaan epäasiallisina...

Huh huh.

Nyt olen selvinpäin mutta krapulassa ja hävettää. Ei päissään pitäisi kirjoittaa kellekään mitään. Päissään pitäisi olla yksin Siperiassa karhujen kanssa juttelemassa.

Mutta täytyy sanoa että on harvinaisen tyhmä olo kun lukee mitä on kirjoittanut... Ja kun tähän lisätään se paska mitä baarissa jauhoin niin taitaa tänään tulla kuolema. Vituttaa.

Ohihan tämä olo menee, mutta ÖYYYY... kaikenlaiseen tilaan sitä itsensä saattaa....

• Aada
        Duck kirjoitti:

Aadahan se oli.

Muistinpas sentään.

Ja morkkis tulee.

Vai pääsi unohtumaan... :) Hassu olet.

• Veelia

Älähän murehdi.
      Noita keskenkasvuisia miehiä kerääntyy chattikanaville ja niistä harva valmis yhteenkään kypsään ihmissuhteeseen. Lähinnä ne yrittää etsiä mahdollisuuksia pönkittää omaa itsetuntoaan ja tumputtaa ajatukselle naisesta. Siis ajatukselle, varsinaiseen kontaktiin harva niistä uskaltautuu/kykenee. Turha odottaakaan alle 30-vuotiaista itsellesi sielun kumppaneita. Siirry toisille chatti kanaville tai mene mukaan leikkiin samanlaisella asenteella ja ehkä on parempi ottaa jo valmiiksi varautunut asenne...Eiköhän kaikki hiukankin viisammat miehet osaa nähdä erilaisuuden hyvänä puolena. Joka ei tätä ymmärrä, ei ole ansainnut olla edes samassa chatissä meidän ihanien naisten kanssa ;)!

• Rämpylä

Olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä. Luonehdinta käy yhtälailla myös naisiin, jotka tekevät saman mutta "siistimmin".Omaavat enemmän mielikuvitusta ja tilannetajua. Olen piruuttani laittanut suomi24 deittiin liiankin rehellisen kuvauksen itsestäni. Yksi on tarttunut koukkuun niin pitkälle, että tavattiin ja tämän jälkeen, parin päivän päästä hänen nronsa oli muuttunut ja salainen, (olisin vaan tiedustellut pääsikö neiti turvallisesti kotiin) ei niin hienovarainen tapa mutta tehokas :) Treffeille tullessaan tämä rakkauteni kohde oli vetänyt muutaman drinksun liikaa ja kuvitteli olevansa maailman lahja kaikille vammaisille miehille ja muillekkin, niin kauan kun oli tajuissaan :)) Kyllä naisetkin osaavat kun asiaan oikein paneutuvat ja yhtä levotonta satua tulee kun teinipojilta vain vielä ronskimpaa, eli ei ikä idioottia paranna se vain puhuu kovempaan ääneen ja niin vaikeita, ettei itsekkään ymmärrä :))

• Veelia
        Rämpylä kirjoitti:

Olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä. Luonehdinta käy yhtälailla myös naisiin, jotka tekevät saman mutta "siistimmin".Omaavat enemmän mielikuvitusta ja tilannetajua. Olen piruuttani laittanut suomi24 deittiin liiankin rehellisen kuvauksen itsestäni. Yksi on tarttunut koukkuun niin pitkälle, että tavattiin ja tämän jälkeen, parin päivän päästä hänen nronsa oli muuttunut ja salainen, (olisin vaan tiedustellut pääsikö neiti turvallisesti kotiin) ei niin hienovarainen tapa mutta tehokas :) Treffeille tullessaan tämä rakkauteni kohde oli vetänyt muutaman drinksun liikaa ja kuvitteli olevansa maailman lahja kaikille vammaisille miehille ja muillekkin, niin kauan kun oli tajuissaan :)) Kyllä naisetkin osaavat kun asiaan oikein paneutuvat ja yhtä levotonta satua tulee kun teinipojilta vain vielä ronskimpaa, eli ei ikä idioottia paranna se vain puhuu kovempaan ääneen ja niin vaikeita, ettei itsekkään ymmärrä :))

Eikös ole hassua ja surkuhupaisaa tuo pariutumisriitti!? Kaikkien tästä asiasta tavalla tai toisella kiinnostuneiden kannattaa ehdottomasti tutustua Desmond Morrisin kirjoihin, joissa käsitellään tätä ihmisten parinmuodostusta. Esimerkiksi Alaston apina on hyvä teos. Se on jo osa yleissivistystä. Enkä minä ole sen lukemisen jälkeen paljon huulipunaa laittanut, sun muut pakkeloinnit jättänyt muille hompsuille.
        Tietysti syvemmällä tasolla perusajatus siitä parhaan ja kiimasimman puolison valinnasta saattaa selittää myös sen miksi kaikkeen erilaisuuteen, kuten lihavuuteen, sairauteen tai aisti- tai liikuntavammaan, suhtaudutaan niin pelokkaasti tai säikähtäen. Mutta samalla kun ihminen tajuaa kuinka naurettavaksi saattaa itsensä tehdä hakemalla vastapuolen huomiota, niin tulisi myös huomata kuinka utopistista on valita puoliso fysiikan tai nyt esimerkiksi hienhajun perusteella.
        Parinmuodostus on hankalaa suurimmalle osalle meistä, sillä siihen liittyy nykyään niin monenlaiset odotukset ja toiveet. Ennen meidän aikoja kun ei mitään seurustelua harrastettu, ei ehditty harrastaa. Ja jos jotain kivikautta miettii, niin ei paljon seurustelu kiinnostanutkaan. Kovin oli primitiivisempää tuo kohtaaminen. Onhan se tietysti nykypäivänäkin joskus samanlaista ;).

• Nimetön
        Veelia kirjoitti:

Eikös ole hassua ja surkuhupaisaa tuo pariutumisriitti!? Kaikkien tästä asiasta tavalla tai toisella kiinnostuneiden kannattaa ehdottomasti tutustua Desmond Morrisin kirjoihin, joissa käsitellään tätä ihmisten parinmuodostusta. Esimerkiksi Alaston apina on hyvä teos. Se on jo osa yleissivistystä. Enkä minä ole sen lukemisen jälkeen paljon huulipunaa laittanut, sun muut pakkeloinnit jättänyt muille hompsuille.
        Tietysti syvemmällä tasolla perusajatus siitä parhaan ja kiimasimman puolison valinnasta saattaa selittää myös sen miksi kaikkeen erilaisuuteen, kuten lihavuuteen, sairauteen tai aisti- tai liikuntavammaan, suhtaudutaan niin pelokkaasti tai säikähtäen. Mutta samalla kun ihminen tajuaa kuinka naurettavaksi saattaa itsensä tehdä hakemalla vastapuolen huomiota, niin tulisi myös huomata kuinka utopistista on valita puoliso fysiikan tai nyt esimerkiksi hienhajun perusteella.
        Parinmuodostus on hankalaa suurimmalle osalle meistä, sillä siihen liittyy nykyään niin monenlaiset odotukset ja toiveet. Ennen meidän aikoja kun ei mitään seurustelua harrastettu, ei ehditty harrastaa. Ja jos jotain kivikautta miettii, niin ei paljon seurustelu kiinnostanutkaan. Kovin oli primitiivisempää tuo kohtaaminen. Onhan se tietysti nykypäivänäkin joskus samanlaista ;).

Onhan tuo parin muodostus nykyjään niin totista puuhaa, että hirvittää :)Kyllähän hiki jotain kertoo, ainakin henkilökohtaisesta hygieniasta ja elintavoista enemmän kun horoskoopit ja tarot kortit yhteensä :)))
        Rämpylä

• Nimetön kirjoitti:

Onhan tuo parin muodostus nykyjään niin totista puuhaa, että hirvittää :)Kyllähän hiki jotain kertoo, ainakin henkilökohtaisesta hygieniasta ja elintavoista enemmän kun horoskoopit ja tarot kortit yhteensä :)))
        Rämpylä

Sitä lukee ja lukee, tutkii ja havainnoi eikä viisaammaksi tule. Naisten lehdet pursuaa uusinta "hottia". Uudet asennot, meikkivinkit, testaa oletko tämä tai tuo jne. En yhtään ihmettele että heikoimpia hirvittää ja lääkkeiden kulutus valtakunnan tasolla kasvaa. Toivoisin vaan että ymmärtäisi sen, ettei (tämäkään) asia ole mustavalkoinen. Vanha vitsi, yksin toivoisi että olisi yhdessä ja yhdessä toivoisi että olisi yksin. Se on kuin Suomen ilmasto, kesällä liian kuuma ja talvella liian kylmä. Mutta miten tämmönen pessimistinen ja kyyninen yksilö oppisikin ymmärtämään että sekä sinkkuus että parisuhde kantaa ja antaa armoa.

• Nimetön kirjoitti:

Rämpylä

tää tietotekniikka ei ole vielä niin kehittynyttä, että saisi huoksut/hajut mukaan.
        Olen kyllä samaa mieltä tosta, että ei kannatta kaikkia paljastaa kerralla varsinkaan vammasta. Chat on vasta ensi kontaktin luomista, ei silloin kaikkia kortteja pöytään lyödä. Pitää malttaa vähän vaikka tiukka tekisi. Kyllähän se monelle vammaisellekin on hienoa jos pystyy olemaan ns. vammaton edes hetken..
        Harvemminhan vammasta on mitään hyötyä siinä parin muodostuksessa. Olkoon sitten nainen tai mies.

• Toivossa_Eläjä

Vastaavaa on tullut koettua myös toisin päin. Naisen suhtautuminen minuun on muuttunut kun olen vammastani kertonut. Ikävältä se tietenkin tuntuu se on selvä mutta ainakin minä olen omaksunut sellaisen ajattelutavan että yksinkertaisesti siinä tapauksessa meitä ei ole tarkoitettu toisillemme ja sillä selvä.

Vammani on minun ongelmani ja samalla osa minua. Toisen ihmisen on pakko hyväksyä minut kokonaan, myös vammani. Muuten mielestäni suhde ei voi toimia. En voi koko ajan sitä anteeksi pyydellä.

Mielestäni internetin välityksellä tapahtuvan kommunikoinnin perusidea on jonkinlainen anonymiteetti ja "sielujen" kanssakäynti ilman fyysistä merkitystä. Enkä ajattele että voisin muodostaa merkittäviä ja syvällisiä ihmissuhteita pelkästään sen välityksellä. Kerron vammastani vasta sitten kun todella koen että niin minä kuin vastapuoli on todella kiinnostunut toisistaan ja tapaaminen alkaa nousta vaihtoehdoksi. Toki en sitä salaa jos sitä joku älyää kysyä tai se muuten nousee luonnollisesti keskustelun aiheeksi.

Se on niin sanotusti kohtalon hetki kun vammastani kerron ja kynnys siihen on korkea. Ehkä sitä haluaa säästyä pettymykseltä ja toisaalta ei kiinnostu ihmisistä enää niin helposti. Monia kertoja olen joutunut pettymään mutta toisaalta ja ehkä juuri sen takia tuntuu hienolta kun joku kuitenkin siitä huolimatta on edelleen kiinnostunut ja näin käyttäytyy eri tavalla kuin 99 %:a valtaväestöstä.

Absoluuttista ja joka tilanteen kattavaa vastausta kysymykseesi ei varmaankaan ole. Useimmin syynä varmaankin ovat ennakkoluulot ja puhdas tietämättömyys. Riippuen tietenkin vammasta, mutta vaikea on toiselle ihmiselle kattavasti ilman tapaamista kertoa millainen oma vamma on ja miten vähän tai paljon se loppujen lopuksi elämään vaikuttaa. Eli varmasti se vaatii toiselta osapuolelta paljon puhdasta rohkeutta tai jonkinlaista tietämystä vammaisuudesta ja vammaisista että silti antaa mahdollisuuden.

Ja vaikka arjessa korvien väli on se joka loppupeleissä ratkaisee onko se elo jonkun kanssa auvoista vai helvettiä silti fyysisille ominaisuuksille laitetaan painoa niin vammaiset kuin vammattomat. Yksinkertaisesti osalle ihmisistä "katseen kestävyys" on selkeästi tärkeämpää kuin henkiset ominaisuudet eivätkä he ole valmiita siitä tinkimään. Eli olisiko kyse jonkinlaisesta odotusten ja mahdollisuuksien yhteensovittamisesta joka on niin vaikeaa molemmin puolin ja johon kaikki eivät pysty tai siihen ei ole rohkeutta.

Tulipa tässä höpistyä, toisaalta onpa aihealuekkin kimurantti ;-). Kuitenkin häntä pystyyn ja jatka seikkailua kyllä meitä kaikkia se joku jossain odottaa.

• ATDT~2

Minusta on aivan turhaa ja hyvin haitallista kertoa nettitapaamisia, työhaastatteluita tai mitä tahansa sopiessa olevansa vammainen, esimerkiksi pyörätuolissa istuva tai muuten "liikuntarajoitteinen". Asia kyllä selviää menemällä paikalle.

Jos tyyppi sitten katoaa paikalta tai saa ns. paskahalvauksen, asialle ei voi mitään, mutta on ainakin ollut mahdollisuus. Ja jos taas pääsette keskustelun asteelle, hän varmasti huomaa, että olet se sama ihana, fiksu tai muuten kiinnostava ihminen, jonka hän alunperinkin halusi tavata.

Eikä sillekään mitään voi, että kaikki nyt vain eivät voi tulla erilaisuuden kanssa toimeen tai pistävät ulkonäön muiden personallisuuden ominaisuuksien edelle. Se pitää vain hyväksyä.

• Toivossa_Eläjä

Jos itse tekee vammastaan "ongelman" on takuuvarmaa että vastapuolikin tekee samoin.

Itse en ole koskaan kertonut töitä hakiessani olevani vammainen. Jokainen on itse omien kykyjensä paras asiantuntija. Jos on itse parhaansa mukaan selvittänyt että pystyy duuniin ja tilat ovat mahdollisuuksien rajoissa, siitä eteenpäin se on työhönottajan valinta ja itse arvioitava miten tilanteeseen suhtautuu. Kun itse suhtautuu vammaansa vain ominaisuutena joka ei itse työsuoritukseen vaikuta on todennäköisempää että vastapuolikin tekee samoin.

Usein tuntuu tuo edellinen pätevän muuhunkin kanssakäymiseen ihmisten kanssa.

• ....
        Toivossa_Eläjä kirjoitti:

Jos itse tekee vammastaan "ongelman" on takuuvarmaa että vastapuolikin tekee samoin.

Itse en ole koskaan kertonut töitä hakiessani olevani vammainen. Jokainen on itse omien kykyjensä paras asiantuntija. Jos on itse parhaansa mukaan selvittänyt että pystyy duuniin ja tilat ovat mahdollisuuksien rajoissa, siitä eteenpäin se on työhönottajan valinta ja itse arvioitava miten tilanteeseen suhtautuu. Kun itse suhtautuu vammaansa vain ominaisuutena joka ei itse työsuoritukseen vaikuta on todennäköisempää että vastapuolikin tekee samoin.

Usein tuntuu tuo edellinen pätevän muuhunkin kanssakäymiseen ihmisten kanssa.

Kovin tuttua tuo Suomitytön ongelma,jotkut kypsymättömät miehet katoaa tylysti ku kertoo omasta erilaisuudesta/vammasta,sellaiset ihmiset siis jotka pelkää sitä tms... ensikontakti netissä voi siis huoletta olla ihan "vammaton", siinä tulee esiin oma sisäinen puoli, jos voi olla oma itsensä.. Kemiat kun synkkaa , se tuo onnentunnetta, mutta liian pitkälle ei kannata kemioita päästää etteikö kertoisi vammasta, ettei pety, jos toinen säikähtääkin ja katoaa ku tuhkatuuleen... mutta se täytyy ottaa vaan tyynesti, se katoaminenkin, eipä ollutkaa sinun arvoisesi tms.. Kun ihmisillä riittäisikin suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä..
        edes hitusen kohteliaisuutta, mutta minkäs aroille ihmisille teet..
        Sisäinen kauneus ja yhteenkuuluvaisuuden tunne on näin minullakin vanhemmuuttaan mennyt ulkonäön edelle, ja voin vaikka vannoa että näen kaikista sisäsesti ihanista ihmisistä aina jotain ulkoistakin kauneutta. Minusta JOS se komea prinssi on fiksu ja kaunis sisimmässään vaikka olisikin söpö rupikonna =)

• syntymäkuuro
        .... kirjoitti:

Kovin tuttua tuo Suomitytön ongelma,jotkut kypsymättömät miehet katoaa tylysti ku kertoo omasta erilaisuudesta/vammasta,sellaiset ihmiset siis jotka pelkää sitä tms... ensikontakti netissä voi siis huoletta olla ihan "vammaton", siinä tulee esiin oma sisäinen puoli, jos voi olla oma itsensä.. Kemiat kun synkkaa , se tuo onnentunnetta, mutta liian pitkälle ei kannata kemioita päästää etteikö kertoisi vammasta, ettei pety, jos toinen säikähtääkin ja katoaa ku tuhkatuuleen... mutta se täytyy ottaa vaan tyynesti, se katoaminenkin, eipä ollutkaa sinun arvoisesi tms.. Kun ihmisillä riittäisikin suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä..
        Sisäinen kauneus ja yhteenkuuluvaisuuden tunne on näin minullakin vanhemmuuttaan mennyt ulkonäön edelle, ja voin vaikka vannoa että näen kaikista sisäsesti ihanista ihmisistä aina jotain ulkoistakin kauneutta. Minusta JOS se komea prinssi on fiksu ja kaunis sisimmässään vaikka olisikin söpö rupikonna =)

Minä chattailen satunnaisesti. En kerro heti vammastani tai erilaisesta äidinkielestäni. Silti minulta moni häipyy hiljaa koska olen liian asiallinen tai sanotaan vaikka tosikko. En silti ihmettele, olen vaan harmissani etten ehtinyt toivottaa vastaajalle tsemppiä tai öitä! Joskus moni sanoo olevansa liian väsynyt silloin ehdin sanoa öitä! Tulee vaan parempi mieli kun ehtii toivottaa.
        Jos saadaan sähköpostiyhteys ja se jatkuu, niin kerron olevani erilainen, enkä heti kerro vaan annan arveluttamaan, mikä se erilaisuuteni onkaan. Pari kolme kertaa onnistuin pitkään mailaamaan kunnes jokin olosuhde lopetti. Tuli pitkä tauko chattailussa, nyt palasin takaisin vanhaan harrastukseeni äskettäin. Nyt sain kaksi uutta sähköpostikaveria, enkä ole vielä kertonut heille olevani vammainen tai erilainen. En ole silti tavannut heitä kuin yhden mailikaverin. Tämän äskeisen kaverin kanssa olin mailaillut kolme vuotta! Toisen kaverin kanssa myöskin kolme vuotta, enkä ole koskaan tavannut; olemme henkisiä ystäviä! Hän tietää vammastani. Ymmärrän teitä, hyvät vammaisihmiset! Toivossa on hyvä elää, vaikka tuntuu siltä että elämä kohtelee huonosti, periksi ei anneta ja hymyillään, oma elämänasenne ratkaisee! Tsemppiä! :)

• Kuuro
        syntymäkuuro kirjoitti:

Minä chattailen satunnaisesti. En kerro heti vammastani tai erilaisesta äidinkielestäni. Silti minulta moni häipyy hiljaa koska olen liian asiallinen tai sanotaan vaikka tosikko. En silti ihmettele, olen vaan harmissani etten ehtinyt toivottaa vastaajalle tsemppiä tai öitä! Joskus moni sanoo olevansa liian väsynyt silloin ehdin sanoa öitä! Tulee vaan parempi mieli kun ehtii toivottaa.
        Jos saadaan sähköpostiyhteys ja se jatkuu, niin kerron olevani erilainen, enkä heti kerro vaan annan arveluttamaan, mikä se erilaisuuteni onkaan. Pari kolme kertaa onnistuin pitkään mailaamaan kunnes jokin olosuhde lopetti. Tuli pitkä tauko chattailussa, nyt palasin takaisin vanhaan harrastukseeni äskettäin. Nyt sain kaksi uutta sähköpostikaveria, enkä ole vielä kertonut heille olevani vammainen tai erilainen. En ole silti tavannut heitä kuin yhden mailikaverin. Tämän äskeisen kaverin kanssa olin mailaillut kolme vuotta! Toisen kaverin kanssa myöskin kolme vuotta, enkä ole koskaan tavannut; olemme henkisiä ystäviä! Hän tietää vammastani. Ymmärrän teitä, hyvät vammaisihmiset! Toivossa on hyvä elää, vaikka tuntuu siltä että elämä kohtelee huonosti, periksi ei anneta ja hymyillään, oma elämänasenne ratkaisee! Tsemppiä! :)

Hei Syntymäkuuro!
        Mulla on sama juttu. Jos laitan kirjeenvaihtoilmoituksen nettiin ja joku vastaa mulle, ja mailailemme hetken, ja kun päätän kertoa toiselle kuuroudestani, heti tulee stoppi kirjeenvaihdolle. Ei minkänlaista selitystä, miksi ei enää halua kirjoittaa mulle - tosin syy on hyvin arvattavissa, kuurouteni tietysti! Raivostuttaa nämä ihmiset. Kun yritän luoda uusia ystävyyssuhteita, toinen ei arvosta mua ollenkaan, vaan leimaa mua tyhmäksi - kuurouteni takia.
        Chateissa taas on toisin. Hetken juteltuani kerron kuuroudestani. Tietenkin - yleensä - toinen hiljeentyy hetkeksi, sitten yleensä kysyn, että pyörryitkös sä siellä. Tavallisesti juttelu on jatkunut kysymysten ja vastausten kera ja toinen on ymmärtänyt, mitä tarkoittaa kuuro. Mutta mailissa ei.

• Myy
        .... kirjoitti:

Itse olen CP- ja kuulovammainen nainen. Olen pääsäntöisesti kertonut ihmisille avoimesti kuulovammasta, joka ei muuten näkyisi aina.

Kun kuulen väärin ja vastaan aivan tyhmiä toinen osapuoli ymmärtää heti, että nyt en kuullut oikein asiaa.

Puhun ihan täydellisesti suomenkietä, joten puheestani ei voi päätellä mitään. Kiitos yli 10 -vuoden puheterpian.

Yleensä kuulovammani herättää paljon kysymysiä, joihin pyrin vastaamaan mahdollisimman hyvin ja ymmärrettävästi.

Olen aina ajetellut, että jos toinen häipyy sen vuoksi, hän ei ole munua varten ja voin jatkaa omaa elämääni.

Ei se mies ole vättämätön, vaikka onhan se kiva olla, sen myönnän minäkin.

• kempura

Tuo on todella raskasta,, kerrasta toiseen chatissa saa pakit suht´nopeesti kun kertoo olvansa invaliidi.

No sen voin sinulle kertoa että chat on huono paikka etsiä "oikeaa" seuraa.

Itse olen iloinen kun kohtaisin juhannuksena ihmisen ihka oikeassa elämässä ja nyt elämä tuntuu entistäkin OIKEAMMALTA..

Joten koitappa hankkiutua ihmisen ilmoille.

Onnea elämääsi.

ps. siis ei oo ainoastaan miesten vika moinen nirppanokkaisuus !!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      19
      5670
    2. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3146
    3. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      119
      2916
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      635
      2162
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      155
      2049
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      70
      1412
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1395
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1188
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      406
      1126
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1097
    Aihe