Nurmes kerrankin kärjessä!

Anonyymi-ap

Nurmes on suomen muuttotappioisin kunta, väki vähenee nykymenolla 38% vuoteen 2050 mennessä! Jopa Lieksa ja Rautavaara jää taakse selkeesti 😂

Että hyvin menee....

56

518

Vastaukset 56

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ihanaa Nurmes,ihanaa!

• Anonyymi00002

Ihmiset eivät näytä viihtyvän Nurmeksessa? 🤔

• Anonyymi00003

Päästiinpä ihan Suomen pääuutisiin sehän tietää, että rahahanat on yhä tiukemmalla.

• Anonyymi00004

Eipä ole ihme, kun itketään jostakin ladun lumettamisesta. Keilahalli uimahalli yhdistelmä Nurmeksen ympärivuotisen matkailun kehittämiseksi olisi tärkeää. Känkkäälään rahojen hautausmaalle on kyllä riittänyt rahaa isoja summia jo useiden vuosien ajan.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Eipä ole ihme, kun itketään jostakin ladun lumettamisesta. Keilahalli uimahalli yhdistelmä Nurmeksen ympärivuotisen matkailun kehittämiseksi olisi tärkeää. Känkkäälään rahojen hautausmaalle on kyllä riittänyt rahaa isoja summia jo useiden vuosien ajan.

Taisi viime talvenakin olla reilun kuukauden riittävästi matkailijoillekin tarpeellista hiihtolunta.

• Anonyymi00062

Kertomani voi kuulostaa aika lailla hurjalta ja epätodelliselta, mutta uskokaa tai älkää, seuraava on aivan totta...

Tämä siis tapahtui pari vuotta sitten ollessani vaihto-oppilaana jenkeissä. Portland oli kaupunkina ihan hieno, ja ilmastoltaankin suurin piirtein samanlainen kuin kotoinen Suomi. Viihteen kannalta harmillisen nuori ikäni ei vielä sallinut baariin menemistä, vaikka Suomessa olisin toki 18-vuotiaana siihen pystynytkin.

Mutta sitten itse tarinaan. Olin siis ylipäänsä mennyt jenkkeihin vaihto-oppilaaksi koska englantini oli suhteellisen huonoa, kyllähän minä sillä jotenkin pärjäsin mutta yo-kirjoituksissa olisin ollut pulassa. Niinpä siis kävin jenkkilässäkin kahdesti viikossa tukiopetuksessa englantia opettelemassa. Opettajana minulla toimi Ms Hayden, joka oli valmistumassa englannin opettajaksi. Koululla kun ei kuulema ollut varaa opetuttaa minua "oikealla" opettajalla niin isäntäperheeni hommasi minulle sitten yksityisopettajan, maksua vastaan tietenkin.

Opetukseni tapahtui Ms Haydenin luona aina tiistai ja torstai-iltaisin. Onnekseni hän ei asunut kovin kaukana isäntäperheeni talolta, ja seutu oli rauhallista muutenkin, joten pystyin vaivatta liikkumaan kolmen kilometrin matkan polkupyörällä.

Itse Ms Hayden, eli Michelle oli opettajaksi aika nuori; olisikohan ollut vielä kolmea kymmentäkään, sekä hyväkroppainen ja todella kaunis nainen. Monesti englannin opetteleminen olikin taka-alalla ja huomioni keskittyi Michellen tutkiskeluun. Hän oli noin 170cm pitkä, kaunispeppuinen ja hyväryhtinen. Vaaleat, olkapäille ulottuvat hiukset olivat aina huolitellut, olivat ne sitten nutturalla tai kauniisti jakauksella. Lisäksi hän käytti yleensä hametta, milloin lyhyttä, milloin pitkää. Kertaakaan en harmikseni pystynyt kurkistelemaan hänen hameensa alle, mutta paidan kaula-aukosta riippuen rintoja sain ihailla aina silloin tällöin.

Michelle oli kaiken lisäksi vielä hyvä opettaja. Hänellä oli talossaan yksi huone varattu kokonaan opiskelulle ja opettamiselle, tosin hänellä ei ainakaan siihen aikaan ollut ketään muita opetettavia kuin minä. Talo oli muutenkin iso, oli kuulema perinyt sen äitinsä kuoltua. Asui talossa toki muitakin Michellen lisäksi. Lapsia oli peräti kolme kappaletta, ja lisäksi vielä sisäkkö ja aviomies. Nämä tosin pysyttelivät poissa opetushuoneesta aina kun olin paikalla, enkä useinkaan nähnyt muita kuin Michellen.

Vaikka talossa olikin opetushuone, niin joskus, talon ollessa tyhjillään Michelle saattoi tarjota minulle teetä tai kahvia ja opetuskin tapahtui keittiössä tai olohuoneessa. Meistä tuli talven mittaan muutenkin enemmän tai vähemmän ystävät, ja monesti keskustelu siirtyikin lauserakenteista ja sanamuodoista politiikkaan, luontoon, autoihin tai milloin mihinkin. Ja eihän tästä mitään haittaakaan tietenkään ollut, olihan keskustelukin englantia.

Eräänä toukokuun torstaina olikin jälleen tällainen ilta, jolloin otimmekin koulukirjat ja tehtävät olohuoneeseen. En pahemmin kysellyt missä mies ja lapset olivat, talo oli tyhjä ja se riitti minulle. Opetukseni kesti yleensä kuudesta kahdeksaan, ja joskus saattoi mennä pidempäänkin, asiasta riippuen. Tällä kertaa oli kyseessä kokeeseen valmistavaa asiaa, joten tiedossa oli ilta kovaa puurtamista. Kuitenkin jo tunnin opiskelun jälkeen Michelle kysyi haluaisinko pitää paussin ja ottaa teetä. Tämähän sopi minulle mainiosti, tiesin että keskustellessamme aikaa vierähtäisi eikä tarvisi tehdä mitään isompaa.

-Tahdotko että laitan musiikkia soimaan? Michelle kysyi kävellessään keittiöön päin. Tämä olikin minulle uutta sillä yleensä meininki ei ole sentään näin rennoksi mennyt. Ennen musiikkia Michelle toi kuitenkin teekupin käteeni. Kumartuessaan ojentamaan minulle kuppiani satuin näkemään paidan kauluksesta jälleen nuo ihanat rinnat, jotka mieluusti vapauttaisin pitsirintaliivien puristuksesta. Jäin tuijottamaan noita suloisia tissejä enkä tajunnut että Michelle kysyi minulta jotakin. Häkellyin ja katsahdin äkkiä ylös ja huomasin Michellen hymyilevän niin kuin olisi saanut minut kiinni jostain. Ja niin hän oli saanutkin.

-Mistä musiikista pidät? Hän toisti kysymyksen ja hymyili entisestään nähdessäni punastukseni. Mutisin jotain vastaukseksi ja pidin katseeni tiukasti teekupissani. Michelle kääntyikin poispäin ja alkoi pyllistellä levyhyllyn luona. Siinä vaiheessa tapahtui kaksi asiaa. Ensin huomasin että housuissani alkoi tapahtua uhkaavaa kovettumista, sitten tajusin että voisi neiti opettaja poimia levyn muutenkin kuin noin pyllyään pyörittämällä. Ja sekös taas pisti lisää vauhtia kovettuvaan kaluuni; ajatuskin siitä että tuo uskomattoman kaunis nainen viettelisi minua tahallaan sai pääni pyörimään. Hänen pakaransa näyttivät jumalaiselta tiukan hameen puristuksessa ja hamekin nousi puoleen reiteen asti saaden kaluni täyteen mittaansa. Sohvalla istuessani näköalat olivat suorastaan täydelliset ja niinpä laskinkin teekupin päydälle ja nojauduin polviini ettei seisokkini

• Anonyymi00086
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Kertomani voi kuulostaa aika lailla hurjalta ja epätodelliselta, mutta uskokaa tai älkää, seuraava on aivan totta...

Tämä siis tapahtui pari vuotta sitten ollessani vaihto-oppilaana jenkeissä. Portland oli kaupunkina ihan hieno, ja ilmastoltaankin suurin piirtein samanlainen kuin kotoinen Suomi. Viihteen kannalta harmillisen nuori ikäni ei vielä sallinut baariin menemistä, vaikka Suomessa olisin toki 18-vuotiaana siihen pystynytkin.

Mutta sitten itse tarinaan. Olin siis ylipäänsä mennyt jenkkeihin vaihto-oppilaaksi koska englantini oli suhteellisen huonoa, kyllähän minä sillä jotenkin pärjäsin mutta yo-kirjoituksissa olisin ollut pulassa. Niinpä siis kävin jenkkilässäkin kahdesti viikossa tukiopetuksessa englantia opettelemassa. Opettajana minulla toimi Ms Hayden, joka oli valmistumassa englannin opettajaksi. Koululla kun ei kuulema ollut varaa opetuttaa minua "oikealla" opettajalla niin isäntäperheeni hommasi minulle sitten yksityisopettajan, maksua vastaan tietenkin.

Opetukseni tapahtui Ms Haydenin luona aina tiistai ja torstai-iltaisin. Onnekseni hän ei asunut kovin kaukana isäntäperheeni talolta, ja seutu oli rauhallista muutenkin, joten pystyin vaivatta liikkumaan kolmen kilometrin matkan polkupyörällä.

Itse Ms Hayden, eli Michelle oli opettajaksi aika nuori; olisikohan ollut vielä kolmea kymmentäkään, sekä hyväkroppainen ja todella kaunis nainen. Monesti englannin opetteleminen olikin taka-alalla ja huomioni keskittyi Michellen tutkiskeluun. Hän oli noin 170cm pitkä, kaunispeppuinen ja hyväryhtinen. Vaaleat, olkapäille ulottuvat hiukset olivat aina huolitellut, olivat ne sitten nutturalla tai kauniisti jakauksella. Lisäksi hän käytti yleensä hametta, milloin lyhyttä, milloin pitkää. Kertaakaan en harmikseni pystynyt kurkistelemaan hänen hameensa alle, mutta paidan kaula-aukosta riippuen rintoja sain ihailla aina silloin tällöin.

Michelle oli kaiken lisäksi vielä hyvä opettaja. Hänellä oli talossaan yksi huone varattu kokonaan opiskelulle ja opettamiselle, tosin hänellä ei ainakaan siihen aikaan ollut ketään muita opetettavia kuin minä. Talo oli muutenkin iso, oli kuulema perinyt sen äitinsä kuoltua. Asui talossa toki muitakin Michellen lisäksi. Lapsia oli peräti kolme kappaletta, ja lisäksi vielä sisäkkö ja aviomies. Nämä tosin pysyttelivät poissa opetushuoneesta aina kun olin paikalla, enkä useinkaan nähnyt muita kuin Michellen.

Vaikka talossa olikin opetushuone, niin joskus, talon ollessa tyhjillään Michelle saattoi tarjota minulle teetä tai kahvia ja opetuskin tapahtui keittiössä tai olohuoneessa. Meistä tuli talven mittaan muutenkin enemmän tai vähemmän ystävät, ja monesti keskustelu siirtyikin lauserakenteista ja sanamuodoista politiikkaan, luontoon, autoihin tai milloin mihinkin. Ja eihän tästä mitään haittaakaan tietenkään ollut, olihan keskustelukin englantia.

Eräänä toukokuun torstaina olikin jälleen tällainen ilta, jolloin otimmekin koulukirjat ja tehtävät olohuoneeseen. En pahemmin kysellyt missä mies ja lapset olivat, talo oli tyhjä ja se riitti minulle. Opetukseni kesti yleensä kuudesta kahdeksaan, ja joskus saattoi mennä pidempäänkin, asiasta riippuen. Tällä kertaa oli kyseessä kokeeseen valmistavaa asiaa, joten tiedossa oli ilta kovaa puurtamista. Kuitenkin jo tunnin opiskelun jälkeen Michelle kysyi haluaisinko pitää paussin ja ottaa teetä. Tämähän sopi minulle mainiosti, tiesin että keskustellessamme aikaa vierähtäisi eikä tarvisi tehdä mitään isompaa.

-Tahdotko että laitan musiikkia soimaan? Michelle kysyi kävellessään keittiöön päin. Tämä olikin minulle uutta sillä yleensä meininki ei ole sentään näin rennoksi mennyt. Ennen musiikkia Michelle toi kuitenkin teekupin käteeni. Kumartuessaan ojentamaan minulle kuppiani satuin näkemään paidan kauluksesta jälleen nuo ihanat rinnat, jotka mieluusti vapauttaisin pitsirintaliivien puristuksesta. Jäin tuijottamaan noita suloisia tissejä enkä tajunnut että Michelle kysyi minulta jotakin. Häkellyin ja katsahdin äkkiä ylös ja huomasin Michellen hymyilevän niin kuin olisi saanut minut kiinni jostain. Ja niin hän oli saanutkin.

-Mistä musiikista pidät? Hän toisti kysymyksen ja hymyili entisestään nähdessäni punastukseni. Mutisin jotain vastaukseksi ja pidin katseeni tiukasti teekupissani. Michelle kääntyikin poispäin ja alkoi pyllistellä levyhyllyn luona. Siinä vaiheessa tapahtui kaksi asiaa. Ensin huomasin että housuissani alkoi tapahtua uhkaavaa kovettumista, sitten tajusin että voisi neiti opettaja poimia levyn muutenkin kuin noin pyllyään pyörittämällä. Ja sekös taas pisti lisää vauhtia kovettuvaan kaluuni; ajatuskin siitä että tuo uskomattoman kaunis nainen viettelisi minua tahallaan sai pääni pyörimään. Hänen pakaransa näyttivät jumalaiselta tiukan hameen puristuksessa ja hamekin nousi puoleen reiteen asti saaden kaluni täyteen mittaansa. Sohvalla istuessani näköalat olivat suorastaan täydelliset ja niinpä laskinkin teekupin päydälle ja nojauduin polviini ettei seisokkini

Ja sitten heräsit.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Miten tarina päättyy?

• Anonyymi00093
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Älä pidä hullua jännityksessä, kerro loputkin!

• Anonyymi00005

Eli n 20v päästä nurmeksen väkiluku huitelee n 5000 asukaan hujakoilla... se tietää viimeistenkin palveluiden pakenemista pois. Tänne ei jää kuin kela, alko ja hautaustoimisto 🤔

• Anonyymi00006

ja bimbon talo joka ei kiinnosta ketään 😂

• Anonyymi00009

Onneksi ei ole enää näkemässä ennen niin vilkkaan Nurmeksen katoamista, jota muutamat jääräpäät on vauhdittamassa.

• Anonyymi00007

Hienoa, että Nurmes kerrankin ykkösenä jossain 👍😀

• Anonyymi00008

Nurmeksessa halutaan vain ykköstä.

• Anonyymi00011

Välillä mennään kakkoseenkin 😣

• Anonyymi00018
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Välillä mennään kakkoseenkin 😣

Kyllä 🥰🧔🥰🧔

• Anonyymi00013

Minäpä en uhallanikaa muuta pois nurmeksesta käyn kaupasta maitoo ja leipee ja taas mennään seuraavaan päivään ja katellaan kauniita tyttöjä välillä kyllä se joku vie hautausmaalle kun se aika koittaa .

• Anonyymi00014

Mitähän se kaupungin johto aikoo asian laidan korjaamiseksi tehdä? Vai pitäisikö asukkaiden tomeroitua?

• Anonyymi00015

Ei kannata kenenkään tehä mitään ollaan vaan kuten ennenkin niin hyvä täällä on olla ja odottaa kuolemaa.

• Anonyymi00035

Arjessaan Timmy elää täysin naisena. Hän käy naisten vessassa, pissaa istuallaan, kuten tytöt tekevät, pukeutuu hameeseen tai housuihin, aivan kuten naiset voivat vaatteensa itse valita. On vain yksi tilanne, jolloin hän pukeutuu edelleen mieheksi: uimarannalla hän pukee päälleen vain pienet Speedot ja ottaa aurinkoa näin. Rempseään tyyliinsä Timmy toteaa, että eihän hänellä ole mitään järkeä pukea bikinin yläosaa, koska hänellä ei ole rintoja, ja penistä on vaikea piilottaa. Pieniin esiintymisasuihin pukeutuessaan hän joutuu teippaamaan miehen sukuelimet, mutta arjessaan hän ei sitä halua tehdä.

Timmylle on niin luontevaa olla täsmälleen sellainen kuin on, että hän ei ole tullut ajatelleeksi edes sellaisia asioita, joita esimerkiksi minä mietin, ja epäilemättä aika moni muukin. Esimerkiksi suhde miesystävään. Ovatko he niin kuin homosuhteessa vai miten on? Eivät tietenkään, Timmyhän on nainen. Mutta kun ne sukuelimet. ”I don’t fuck. I want to be fucked. Like every woman, I guess?” hän sanoo kiertelemättä. Ei Timmy tiedä, mitä hänen miesystävänsä moisesta ajattelee. Kehotti minua kysymään suoraan tältä. Siinä aikansa pohdittuaan hän toteaa tämän ilmeisesti olevan biseksuaali, koska hänessä on molemmat: naisen mieli ja miehen keho.

Timmy saa kaiken kuulostamaan niin mutkattomalta, ja miksei se mutkatonta olisi. Emme voi valita, millaisiksi synnymme. Hän ei välitä, mitä ihmiset hänestä ajattelevat. He voivat hyväksyä tai olla hyväksymättä. Se on jokaisen oma valinta. Mutta jos isoäiditkin hyväksyivät, onko kenenkään muun mielipiteellä väliä? Virallisesti Timmy on he, omassa elämässään she. Vain yksi asia shemanina on vielä kokeilematta: miten matkustaa ulkomaille, esimerkiksi Eurooppaan, kun passissa lukee mies mutta tullivirkailijaa katsoo silmiin nainen. Näin unisextuulipukujen aikaan sekään ei taida lopulta olla ongelma.

#ladyboy #sheman

• Anonyymi00016

Palkka juoksee, ei kannata tehdä mitään. Ovet lukkoon ja verhot kiinni.

• Anonyymi00017

Pelataan piilopirttiä ja tulokset näkyy kassakaappeineen.

• Anonyymi00020

Jännä että Juuka ei ole kärkipaikalla? 🤔

• Anonyymi00034

Sittemmin äiti on kuollut, ja nykyään isä asuu Timmyn ja tämän miesystävän kanssa ja kokkailee heille päivittäin. Miesystävän kanssa he ovat olleet yhdessä 17 vuotta. Timmy on ollut aikuinen, päälle kolmenkymmenen, heidän tavatessaan. Tätä ennen oli poikaystäviä ehtinyt olla useita. Timmy on aina ollut rehellinen taustastaan ja siitä, mitä on. Jos hän on kohdannut miehiä netissä, hän on kertonut heti, minkälainen nainen on. Hänestä on väärin yrittää huijata, antaa ymmärtää olevansa muuta kuin on. Onhan esimerkiksi seksi erilaista hänen kanssaan kuin syntymänaisten ja monen ladyboynkin: Timmy ei nimittäin ole korjannut sukupuoltaan.

Parikymppisenä hän suunnitteli ryhtyvänsä sukupuolenkorjausprosessiin, joka Malesiassa on vastaavanlainen kuin Suomessa psykiatrisine konsultaatioineen. Vanhempi transsukupuolinen nainen jopa tarjosi hänelle mahdollisuutta tehdä leikkaukset Sveitissä laskuunsa, mikäli Timmy haluaisi seurata hänen jalanjälkiään, mutta silloin hän päätti olla menemättä eikä ole päätöstään katunut.

Timmy kokee, että monet sukupuoltaan korjanneet esittävät olevansa naisia. He liikkuvat liioitellusti, elehtivät, kuten kuvittelevat naisten elehtivän. Timmylle on tärkeää olla nainen omalla tavallaan, ihan normaalisti, ja tavallisestihan naiset eivät esimerkiksi kävele ylisensuellisti. Hän myös ajattelee, että leikattukin on lopulta aina mies. Iho, ääni ja monet muut asiat eivät muutu, ja vartalokin on vain leikattu miehen vartalo. Koskaan ei ole mahdollisuutta unohtaa omaa alkuperäänsä. Siksi hän päätyi ratkaisuun olla korjaamatta vartaloaan vastaamaan tunnettaan omasta sukupuolesta.

Leikkauksen tekemättä jättämiseen vaikutti myös ajatus siitä, että nuorena hän olisi kaunis nainen, miesten ihailema ja haluama, mutta iän myötä kauneus on katoavaista joka tapauksessa. Timmy ajattelee, että vanhana hän joka tapauksessa on ruma, miehet eivät enää ole kiinnostuneita hänestä, joten hän voi silloin yhtä hyvin alkaa taas pukeutuakin kuin mies. Se ei kuitenkaan mitenkään vaikuta hänen tunteeseensa itsestään: pukeutuu miten hyvänsä, hän on aina nainen. Hänen naiseutensa ei myös ole kiinni vartalosta, onko siinä naiselliset vai miehiset tuntomerkit. Vaikka hän voi ulkoisesti olla ilman vaatteita mies, sisimmältään hän on aina nainen.

• Anonyymi00022

Aluekehityksen konsulttitoimisto MDI:n syyskuussa 2026 julkaiseman väestöennusteen mukaan Nurmeksen väkiluvun ennustetaan vähenevän 38,0 % vuoteen 2050 mennessä.

Tämä luku kuvaa kunnan kokonaisväestön muutosta (johon vaikuttavat sekä negatiivinen luonnollinen väestönmuutos eli kuolleisuus että muuttoliike), eikä pelkästään puhtaasti muuttotappiota. Ennusteen taustalla on oletus, että maahanmuutto jatkuu 2020-luvun keskitasolla, mutta se ei riitä kumoamaan alueen voimakasta ikääntymistä ja syntyvyyden laskua. Vertailu vuoteen 2050 Nurmes sijoittuu ennustetussa väestökadossa Suomen kuntien kärkipäähän.

Suurinta väestön vähenemistä vuoteen 2050 mennessä ennustetaan seuraaville kunnille:
      Nurmes: -38,0 %
      Rautavaara: -36,6 %
      Lieksa: -35,5 %
      Sonkajärvi: -34,6 %
      Parikkala: -34,5 %

• Anonyymi00023

Hirveitä lukuja! 😐

• Anonyymi00107

Hyvin menee, mutta menköön ainakin liian pienellä osalla.

• Anonyymi00024

Ei töitä ja koulutkin pakotetaan Joensuu vdtoiseksi.

• Anonyymi00025

Kouluista varmaan jää jäljelle vain kulttuuriympäristössä sijaitseva Kirkkokadun koulu, terveyskeskus ja pari ruokakauppaa, kun väki vähenee.

• Anonyymi00026

Valtion holhoukseen luotetaan ja itse ei osata tehdä mitään

• Anonyymi00027

Uutisissa kerrottiin, että Suomen kunnissa on erittäin kattava väestösuoja verkosto. Missähän mahtaa Nurmeksen asukkaille varattu suoja olla mahdollisen hädän yllättäessä, olisi hyvä tietää.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Uutisissa kerrottiin, että Suomen kunnissa on erittäin kattava väestösuoja verkosto. Missähän mahtaa Nurmeksen asukkaille varattu suoja olla mahdollisen hädän yllättäessä, olisi hyvä tietää.

Yhtenä iltana George Townissa, Penangin saarella Malesiassa, olin vienyt pyykkejä pesulaan ja harhailemassa kaupungilla, kun alkoi kaatosade. Menin sadetta pakoon ensimmäisen kuppilan ovesta, joka kohdalle osui. Astuin sisään Coffee, tea or me -nimiseen baariin. Istuin säkkituoliin, join lasin viiniä, ja kun olin lähdössä, tarjoilijapoika sanoi myöhemmin illalla olevan elävää musiikkia, että silloin kannattaisi palata. Paikka tuntui sen verran kivalta ja ilta muuten yksinäiseltä, että kävin syömässä ja menin takaisin.

Illalla baari oli täynnä. Kiinnitin huomiota kaikkialla hääräävään naiseen. Hänellä näytti olevan erilainen lasi kuin kaikilla muilla, korkea, kuin suuri viinilasi. Hän vaikutti tuntevan kaikki. Tiukoissa, revityissä, mustissa farkuissaan ja topissaan hän erottui muista. Hän oli aika miehekäs. Illan mittaan minulle selvisi hänen olevan paikan omistaja.

Seuraavana iltana päädyin taas baariin. Siellä oli kiva henki. Monet Penangilla asuvat ulkomaalaiset pitävät sitä kantapaikkanaan, ja porukkaan otetaan jokainen, joka haluaa pitää hauskaa. Omistajakin istui usein seurueessani. Jotenkin päädyimme puhumaan lapsista. Hän taisi kysyä, onko minulla. Ei, minulla ei ole lapsia. Entä sinulla? Ei minulla voi olla, olenhan mies.

Timmy Han ei ole syntymästään ollut nainen. Teoriassa hän ei ole sitä nytkään. Passissa ei lue Timmy Han, vaan siinä lukee sen miehen nimi, jonka vartaloon hän on syntynyt. Timmy on sheman, kuten Malesiassa sanotaan, ladyboy, kuten Thaimaassa heitä kutsutaan, transsukupuolinen, kuten meillä Suomessa määriteltäisiin.

• Anonyymi00033

Noin 7-vuotiaana Timmy huomasi, ettei katso tyttöjä sillä tavalla kuin muut pojat. Hän huomasi jotain paljon suurempaa myös silloin: hän on tyttö. Kesti kuitenkin vielä kymmenen vuotta, että hän pukeutui ensimmäisen kerran naisen vaatteisiin. Se tuntui hyvältä. Hän pukeutui naiseksi muutaman kerran viikossa. Siihen aikaan hän opiskeli vaatesuunnittelua ja suunnitteli erityisesti kenkiä. Hän halusi pukeutua kuin tytöt, olla kuin tyttö voidakseen suunnitella kenkiä naisille. Kesti muutamia vuosia, että ympäristö tottui Timmyyn naisena, mutta kun hän alkoi saada hyväksyntää, 21-vuotiaana miesten vaatteet saivat jäädä kokonaan.

Timmy kasvoi nelilapsisessa kiinalaistaustaisessa perheessä. Hän kertoo olleensa kouluikäisenä kaunis poika, josta tytöt olivat kiinnostuneita. Kaikki pukeutuivat samanlaisiin koulupukuihin, joten mahdollisuutta itsensä ilmaisemiseen vaatteilla ei ollut. Kaverit olivat poikia, samanlaisia kuin hän itse. Timmy epäilee parhaiden tovereidensa olleen myös transsukupuolisia, mutta ei tiedä, millainen heidän tarinansa kouluajan jälkeen on.

Timmy itse opiskeli ensin sisustussuunnittelua Kuala Lumpurissa, mutta palasi kotiin äidin sairastuttua vakavasti. Hän palasi kouluun mutta vaihtoi muotisuunnitteluun, jonka alalta myös valmistui. Hän jatkoi opintojaan viihdealalla, joka sitten vei mukanaan. Hän esiintyi pitkään erilaisssa show-ryhmissä. Show-bisnes on hänen intohimonsa, jonka parissa hän tekee edelleen työtä.

Baarin ja vaateliikkeen lisäksi hän omistaa myös Han Productions -nimisen firman, joka tarjoaa erilaisia show-esityksiä ja tapahtumasuunnittelua. Siinä keskustellessamme Timmy hoitaa liikeasioitaan. Paikalle tulee hetkeksi pari tanssijapoikaa, puhelimitse hoituu joitain tapahtumajärjestelyjä, ja käännykältään Timmy näyttää kuvia suunnittelemistaan suurista häistä.

Show’t ja viihde ovat olleet tärkeitä myös Timmyn vanhemmille, jotka kävivät usein katsomassa tyttärensä esityksiä. Heillä kuitenkin vei aikansa hyväksyä, että Timmy on tyttö. Isä kysyi, miksei hän halua olla poika, vaikka on pojan vartalossa. Timmy vastasi olevansa isänsä ja äitinsä jälkeläinen, heistä syntynyt eikä osaansa itse valinnut. He puhuivat asiasta paljon. Vanhemmatkin ymmärsivät, ettei hän ole prostituoitu, ei pukeudu kuin katutyttö vaan yrittää löytää omaa tapaansa elää. Vähitellen äiti alkoi hyväksyä ja ilmeisesti äidin myötävaikutuksella vähän myöhemmin myös isä.

• Anonyymi00028

Nurmeksessa yli puolet väestöstä saa jotain eläkeläisten tukea Kelasta. Täällä on siis helvetisti vanhuksia ja nuoria työkyvyttömyyseläkkeellä. Nurmes on kuoleman kunta.

• Anonyymi00029

Nurmeksessa on hyvä ja tehokas hautaustoimisto!

• Anonyymi00030

Tarttis tehrä jotain, mutta onko tekijöitä, sisäpiiristä ei välttämättä tehdä parhaita valintoja.

• Anonyymi00031

hyvin menee, mutta menköön.

• Anonyymi00039

Olin 21 -vuotias nuori mies Tampereelta. Harrastin 10 000 m juoksua ja olin ihan ok koulussa. Opiskelin paikallisessa kauppiksessa.

Pidin myös uimisesta todella paljon, ja olin tuttu näky uimahalleissa. Ja niin olinkin uimassa sinä kauniina syyspäivänä, kun tapasin Elinan. Elina oli tosin jo 29 -vuotias, lääkäri ammatiltaan ja muutenkin hyvin erilainen kuin minä. Mutta rakastuin oikopäätä häneen ja sama taisi käydä toisin päin. Tai luulen, että Elina löysi minut, ei toisin päin. Niin varmaa ja selvää oli hänen käytöksensä jo heti suhteemme alkumetreillä.

Kun olimme seurustelleet pari kuukautta, huomasin Elinassa muutamia erikoisia luonteenpiirteitä, hän oli hyvin määräilevä ja laskelmoiva. Mutta seksi oli ihanaa ja se riitti minulle.

Olin vartaloltani hyvin hoikka ja karvoitusta minulla ei ollut kuin nimeksi ja sekin oli keskittynyt alapäähäni. Elina ihaili "kaunista" vartaloani, niin kuin hän sen halusi ilmaista. Hän sanoi aina kaunista, ei komeaa.

Olimme uudenvuoden juhlissa hänen lääkärikollegansa luona ja tapasin siellä paljon mielenkiintoisia ihmisiä, suurin osa lääkäreitä. Rakastettuni joi loppuillasta itsensä todella humalaan ja rupesi puhumaan ihan ihmeellisiä juttuja. Hän sanoi kuinka kauniilta minä näyttäisin jos olisin tyttö, ja että häntä ei haittaisi ollenkaan jos itse haluaisin olla tyttö. Sanoin, että mitä ihmettä puhut. Johon sain vastauksen, että minun ulkonäölläni varustettu ihminen menee hukkaan, jos ei kaunista itseään. Ja päälle vielä hän sanoi, että eihän minulla kasva kuin 23 partakarvaakaan. Ihmettelin, että miten hän sen tiesi, oliko hän kenties laskenut ne?

Siitä ei puhuttu seuraavana aamuna mitään, ei sen jälkeen muulloinkaan.

Aloin vuodenvaihteen jälkeen ihmetellä kun olin aamuisin ihan tokkurassa ja rupesin kunnolla heräämään koulussa vasta iltapäivällä. Ja muistin ihan tarkkaan, että olin mennyt aikaisemmin ja aikaisemmin nukkumaan. Yöuneni olivat jo lähellä kymmentä tuntia ja aina vaan väsytti. Myös rintalihakseni olivat todella arat. Kysyin Elinalta syytä moiseen. Hän vastasi, että enkö muista viime yötä, kuinka olin kuulemma hoitanut hommia lähetyssaarnaaja -asennossa käteni suorassa yli kaksi tuntia. Niin, ajattelin, että kyllähän sellaisesta rintalihakset tuleekin kipeäksi. Ja kyllä ne lihakset olivatkin turvoksissa tosi selvästi. En kylläkään muistanut niin tehneeni.

Samoihin aikoihin tuloksen juoksuharrastuksessani rupesivat huononemaan radikaalisti. Puhuin asiasta Elinalle ja hän sanoi ottavansa sairaalasta erikoisvitamiineja minulle. Jo samana iltana sain ensimmäisen annoksen pistettynä reisilihakseeni. Se oli todella paksu neula ja sattui jonkun verran. Kysyin, että eikö vitamiineja saa pillereinä. Ei kuulemma saa näin vahvoja.

Tuloksen juoksussa huononivat koko ajan, mutta muuten tunsin itseni todella hyvinvoivaksi. Tosin aamuiset tokkurat eivät poistuneet. Yhtenä aamuna tunsin ihan kuin anukseni olisi kipeä. Tosin se taisi olla sen ummetuksen syytä, oli tullut niin iso "torttu" illalla että ajattelin sen siitä vain vähän ärtyneen.

Yhtenä aamuna menin ajamaan partaani, niitä kaikkia 23 karvaa ja huomasin, ettei niitä enää ollutkaan missään. Vain pienet punaiset läikät siellä missä ne olivat kasvaneet. Ajattelin, että hyvä niin, olenpahan siistimmän näköinen aina.

Ihmettelin myös sitä, kun katselin tietokoneeltani seksisivuja aina kun Elina ei ollut kotona, niin ei saanut enää erektiota niin helposti. Joskus en ollenkaan. Mutta se ei tuntunut haittaavan enää ollenkaan, jotenkin seksistä oli maku poissa. Elinakin sanoi ymmärtävänsä ja sanoi jättävänsä minut rauhaan kunnes itse olisin taas halukas seksiin. Erektio-ongelmani liittyivät kuulemma ikääni ja mahdollisiin stressioireisiin.

Kesä lähestyi ja oireeni eivät lieventyneet ollenkaan, päinvastoin.

Sitten yhtenä päivänä juoksuharjoituksissa, jossa minua jo pilkattiin luuseriksi huonontuneiden tulosten vuoksi. Valmentajamme sanoi, että mitä se Kari paitansa alla piilottaa, kahta mansikkaako? Katsoin paitaani ja rintalihasten kohdalla oli kaksi selvää kohoumaa. Lähdin yksin pukuhuoneeseen ja otin paidan pois. Minulla jöpötti nännit! Katsoin peilistä itseäni ja tajusin, että en ollutkaan lihonut, koska olin tuntenut rintalihakseni veltostuneen. Ei minulla oli kaksi pientä rintaa ja kaksi jo jonkinlaiseksi kasvanutta nänniä, jotka olivat kovana kuin mitkäkin. Kokeilin käsillä rintojani ja ne olivat ihan pehmeät ja tunsin kuinka kiihotuin. Housuissa ei kylläkään tapahtunut mitään. Paniikissa pakkasin tavarani ja lähdin kotiin.

Kotiin saavuttuani ajattelin rauhoittua ensin ja soittaa sen jälkeen Elinalle sairaalaan ja kysyä mitä minulle tapahtuu. Kiihtynyt mielentilani ei kuitenkaan ollut tarkemmin ajatellen pelkoa, vaan pelkoa siitä mitä muut minusta ajattelisivat. Itse asiassa olin itse todella kiihottunut ja jollain kummalla tavalla tyytyväinen löydökseeni.

• Anonyymi00073

Saha menee kiinni niin prosentti 40.

• Anonyymi00074

Miksi suomalaiset viranomaiset syyllistyy raiskauksiin pedofiiliin naisten hakkaamiseen vamnaisten tappamiseen alaikäisten vahingoittamiseen. Syy koska kompensoivat omaa heikkouttaan ja pienuuttaan kun eivät muuten saa itseään esiin 🤭🤣

• Anonyymi00087

Kyvytön johtaja ryyditettynä onnettomilla, näin on tehty ennenkin asenteella olevilla päättäjillä on johtanut tähän tilanteeseen, että kaikki menee nurmeksen ohi. Lasketaan vaan valtion almujen varaan, voi hyvää päivää!

• Anonyymi00089

Kohta parkkinenkin ottaa hatkat 🏃‍♂️‍➡️

• Anonyymi00090

Jos ikäjakauma on kohta yli puolet yli 65-vuotiaita, niin kyllä siinä hiipumisen realiteetit on vahvat. Tai sitten pitää tulla melkoiset rohdot, jotta hiipuminen loppuu.

• Anonyymi00092

Piilottelu on levinnyt jo keskustelu palstoillekin, kun paikalliset asiat alettu peittelemään.

• Anonyymi00094

Elkää ostako

Jiri Karhapää

Myydään 4k led televisio
      2025 loppu vuodesta liikkeestä ostettu
      4k led google tv uutena maksaa 450€
      Ei ole käytön jälkiä
      Hp 270€
      Haku nurmes/juuka kuljetus muualle onnistuu maksua vastaan

• Anonyymi00096

Väärä palsta.

• Anonyymi00098

Päättäjiä olisi syytä valita hyväveliverkon ulkopuoleltakin. Ehkä uudet aivot löytäisivät Nurmeksellekin uusia ideoita, koska nyt näyttää väestökato pahalta. Virkoja lisää ja tavan työntekijöitä pihalle ei varmaan tulisi olemaan paras ratkaisu, jos näin kävisi.

• Anonyymi00099

Aika sama onglma on kaikissa pikku kunnissa, mutta nurmeksen syöksy on silti poikkeuksellisen paha.

• Anonyymi00100

Kaikki johtuu siitä, kun EI OLE UIMAHALLIA JOS OLISI UIMAHALLI EI VÄKI MUUTTAISI POIS

• Anonyymi00101

Kannattaa myydä kaikki pois, kohta kukaan ei osta mitään Nurmeksesta. Talojen arvo on nolla

• Anonyymi00102

Nurmeksesta löytyy nykyisin edullisia omakotitaloja hyvitä paikoilta.

• Anonyymi00103

Se on totta, ja jos on varma, että loppuelämänsä pysyy nurmeksessa voi tehdä hyvätkin kaupat!
        Mutta se on 101% varmaa, että asunnon arvo ei sitten nouse, ikinä. Se vain laskee...

• Anonyymi00104

Nurmeksessa paras vauhti Suomessa alaspäin.

• Anonyymi00105

Jos pitäisi toivoa ketkä muuttaisivat niin ne olisi nämä kulma housut.
      Vai löytääkö kukaan hyvää niistä miksi niiden pitäisi jäädä?
      Eivät ikinä ole olleet töissä eivätkä mene.
      Mitä hyötyä on heistä? No poliisia työllistää tietysti , muuta hyötyä en löydä.

• Anonyymi00106

Mikään taikaisku ei enää Nurmesta nosta, kaikki on menetetty.

• Anonyymi00108

Nurmesta on kehuttu kauniista maisemista. Haaste kaupungille, pienellä rahalla voisi ensi kesänä levitellä muutama sata penkkiä maisemien ihailupaikoille ympäri kaupunkia.

Ketjusta on poistettu 52 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      236
      1444
    2. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      249
      1000
    3. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      68
      762
    4. Miltä tuntuu vanhempi nainen olla

Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan
      Ikävä
      91
      742
    5. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      48
      713
    6. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      109
      609
    7. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      27
      573
    8. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      34
      564
    9. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      46
      548
    10. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      94
      525
    11. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      40
      481
    12. 31
      461
    13. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      47
      441
    14. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      75
      440
    15. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      77
      412
    16. Onko kahvila Retro samalla pub???

Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm
      Kuhmo
      8
      407
    17. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      27
      400
    18. 30
      393
    19. Oletteko täyttä sataa?

Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?
      Ikävä
      33
      390
    20. Iivari esittää poliisin tutkintaa

Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj
      Kemijärvi
      21
      381
    Aihe