Mikä helvetti siinä oikein on, että sinä et anna arvoa sille tietyömaan kohdalla olevalle nopeusrajoitukselle? Päässä vika?
Se oma tyhmä pääkö se tuottaa sellaisen ajatuksen ettei tietyömaan kohdalla tarvitse hiljentää.
20
63
Vastaukset 20
- Anonyymi00001
No ei todellakaan ole järkeä ajaa kolmeakymppiä viikonloppu öisin tietyömaan kohdalla moottoritiellä. Nopeusrajoituksia kunnioittaisi paljon enemmän jos ne tietyöläiset viitsisivät nostaa se nopeusrajoituksen vaikka 70, jos töissä ei ole ketään pitkään aikaan. Digitaalinen vaihtuva merkki olisikin paikallaan, jota työmiesten olisi helppo käyttää.
- Anonyymi00002
Taas selitettiin kaikkea muuta kuin sitä ongelmaa.
Asennevamma ei selittämällä parane Juuri näin!
Voi käydä vaikka Virossa katsomassa (jos ei pidemmälle uskalla), miten tuo kannattaa tehdä halvalla. Tietyön kohdalla vaihtuvat nopeusrajoitukset. Meillä kuukauden ekstraa tiukka rajoitus ja poliiseja myöten kaikki itkemässä kun sitä ei noudateta vaikka ainut merkki tietyöstä on todellakin liikennemerkki...- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Asennevamma ei selittämällä paraneOikein, eihän sitä olematon asennevamma selittämällä olemassa olevaksi saa.
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Asennevamma ei selittämällä paraneOlet tyypillinen kyttääjä ja ihmisvihaaja.
- Anonyymi00005
TheRat kirjoitti:
Juuri näin!
Voi käydä vaikka Virossa katsomassa (jos ei pidemmälle uskalla), miten tuo kannattaa tehdä halvalla. Tietyön kohdalla vaihtuvat nopeusrajoitukset. Meillä kuukauden ekstraa tiukka rajoitus ja poliiseja myöten kaikki itkemässä kun sitä ei noudateta vaikka ainut merkki tietyöstä on todellakin liikennemerkki...Jaaha, vai on Rotta taas herännyt, tai unessahan tuo näyttää olevan, kun poliisinkin kuulee itkevän, ettei tietyömaan nopeusrajoituksia noudateta.
- Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Jaaha, vai on Rotta taas herännyt, tai unessahan tuo näyttää olevan, kun poliisinkin kuulee itkevän, ettei tietyömaan nopeusrajoituksia noudateta.
Kyllä tuota poliisin "itkua" eli huolta herättävää puhetta on asiasta kuultu, ja varmaan jopa sinäkin olet tuohon poliisin esittämään "huoleen" median uutisoinnissa törmännyt.
- Anonyymi00014
TheRat kirjoitti:
Juuri näin!
Voi käydä vaikka Virossa katsomassa (jos ei pidemmälle uskalla), miten tuo kannattaa tehdä halvalla. Tietyön kohdalla vaihtuvat nopeusrajoitukset. Meillä kuukauden ekstraa tiukka rajoitus ja poliiseja myöten kaikki itkemässä kun sitä ei noudateta vaikka ainut merkki tietyöstä on todellakin liikennemerkki...Vaihtuvat nopeusrajoitukset olisi ratkaisu, mutta jos ja kun ei sellaisia ole, niin on velvollinen ajamaan nopeusrajoituksen mukaista nopeutta, vaikka miten hölmö onkaan.
- Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Vaihtuvat nopeusrajoitukset olisi ratkaisu, mutta jos ja kun ei sellaisia ole, niin on velvollinen ajamaan nopeusrajoituksen mukaista nopeutta, vaikka miten hölmö onkaan.
Niinpä, ja kun se on hölmöä, niin siksipä sitä ei monikaan noudata.
- Anonyymi00006
Tottakai pitää huomioida vaaralliset paikat, varsinkin kun ihmisiä on töissä.
Poikkeama ja vauhti pois.
Sen jälkeen taas normaalisti.
Se vaan kun sutta huudellaan enimmäkseen turhaan, niin inflaatio.
Pitäisi mennä siihen suuntaan, että rajoituksilla ja varoituksilla pitää aina olla syy. Ehkä se auttaisi.
Suomalaiset on toivottomia lähes kaikessa. - Anonyymi00007
Tietyömaita on muuallakin kuin moottoriteillä!
Ongelmia hiljentämisessä on esim seuraavasti:
Nopeusrajoitus työmaan kohdalla 5 km/h, ja paikassa ylämäki. Ajoneuvona keskipakokytkimellä varustettu moottoripyörä. Tehdasasetuksessa kytkin ottaa kunnolla kiinni, kun vauhtia on yli 12 km/h. Alle 7 km/h nopeudessa kytkin on täysin irti, eli ei siirrä vääntömomenttia lainkaan.
Mikäli noin alhaisia nopeusrajoituksia halutaan käyttää yleisillä teillä, pitää EU:n säädöksissä vaatia ajoneuvojen valmistajia suunnittelemaan ja valmistamaan ajoneuvot siten, että kyseistä rajoitusta on myös mahdollista noudattaa moottorivoimalla ajamalla. Pitkiä ylämäkiä en rupea taluttamaan, enkä lyhyitäkään jos ne ovat jyrkkiä. En vaan jaksa, kun minä ja kalusto painavat yhteensä yli 300 kg.
Tosin minimi ajovauhdissa ainoa ongelma ei ole voimansiirron toiminta. Myös pystyssä pysyminen muuttuu turhan haastavaksi sivutuulen puuskissa alle 10 km/h ajovauhdeissa. Ainakin meno muuttuu satunnaisksi kiemurteluksi, eikä niissä tasapainon ylläpitämiseksi välttämättömussä kiemurteluissa ehdi millään käyttää vilkkua, varsinkaan etukäteen, kuten TLL vaatisi siirrettäessä ajoneuvoa sivusuunnassa. Mieluummin miniminopeuden tulisi aina olla vähintään 15 km/h myös tietyömaa kohdalla, toki voidaan pysäyttää tilanteen sitä vaatiessa, ja silloin tietysti nopeus on hetkellisesti ennen ja jälkeen pysähtymisen alle minimin.- Anonyymi00009
Olipa mainio avautuminen itse tekemällä tehdystä ongelmasta.
- Anonyymi00011
Olen 55 vuotta autoillut Suomen maanteillä, enkä ole koskaan nähnyt alle 20 km/h nopeusrajoitusta, useimmiten nopeusrajoitus on alimmillaan 30 km/h.
Mutta selitys tuokin, miksi nopeusrajoitusta tietyön kohdalla ei voi noudattaa. - Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
Olipa mainio avautuminen itse tekemällä tehdystä ongelmasta.
Ei se minulle ole ongelma, vaan niille jotka vaativat älyttömän alhaisten nopeusrajoitusmerkkien noudattamista. Kuten viestiketjun aloituksesta voi itsekukin lukea.
- Anonyymi00017
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ei se minulle ole ongelma, vaan niille jotka vaativat älyttömän alhaisten nopeusrajoitusmerkkien noudattamista. Kuten viestiketjun aloituksesta voi itsekukin lukea.
Kyllä kommenttistasi saa käsityksen , että juuri sinulle se raskaan moottoripyörän mahdollinen taluttaminen ylämäkeen, tai erityisen hitaasti ajaminen olisi hyvinkin suuri ongelma.
Avauksessa kritisoitiin sitä, ettei tietyömailla olevia rajoituksia noudateta, kritiikki ei kohdistunut itse rajoituksien mataluuteen, kuten aloituksesta voi itsekukin lukemansa ymmärtävä lukea.
- Anonyymi00010
Espanjassa ei mitään rajoituksia tietyömaan kohdalla.
Normi 120 läpi koko alueen.
Ukot loikkii väleistä ja homma rokkaa.
Suomessa vaan jännitetään kun ei muuta osata.- Anonyymi00012
No, ei ole Herra kieltänyt suuria haaveilemasta.
- Anonyymi00018
Eipä olla Espanjassa, Suomessa on suomen lait ja tavat.
- Anonyymi00015
Minä olin tietyössä joskus nuorena, ja silloin käytiin aina aamulla pystyttämässä rajoitusmerkit ja ennen töistä lähtöä kaadettiin luiskaan. Nykyään ei sellaista viitsitä tehdä.
- Anonyymi00019
Ennen oli kaikki paremmin, sanoi elokuvan mielensä pahoittaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 671018
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K12899En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o52848- 62798
- 60750
- 57687
- 60617
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49617- 67586
- 132579
SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.20567Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.30555- 50549
- 29505
- 33497
- 72476
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk34468- 40457
- 17440
- 24439