Koko tilanne

Anonyymi-ap

on siltä osin vaikea, etten voi edes halata sellaista ihmistä joka on stalkannut minua! Jos stalkkaaminen olisi jatkunut vain vähän aikaa, se olisi voinut olla mahdollista, mutta nyt se ei enää voi olla sitä koskaan! Ja siksi koen tarvitsevani 70+ miehen ystäväkseni! Aina kun tapahtuu liikaa sellaista mikä saa aikaan pahaa oloa, ihmisen sisällä särkyy jotain sellaista mitä ei voi parantaa sellainen ihminen, joka on sen aiheuttanut! Olen jollain tavalla pirstaloitunut kaikesta kokemastani ja se ei ole tehnyt minulle hyvää! Aikaisemmin en pelännyt mitään ja muutamana viimeisenä vuotena olen ollut todella ahdistunut, koska minulta vietiin liikkumisen vapaus!!

4

53

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

En usko, että hän joka stalkkasi ymmärsi sitä, miten ahdistavalta se minusta aina tuntui. Hän ehkä luuli tekevänsä oikein, mutta tosiasia on se, että hän toimi väärin! Puhumattomuus aiheuttaa aina sellaisen tilanteen, että puhumaton ihminen jää henkisesti itsensä vangiksi! Ja lasteni isä oli juuri sellainen! Minusta se oli täysin käsittämätöntä, ettei aikuinen ihminen osannut sanoa koskaan mitään niistä asioista joista olisin halunnut keskustella! Kuvitelkaa sitä kun mies istui minua vastapäätä ja katsoi aina minua ja sanoi, että minun mielestä kaikki on hyvin ja kyse oli jo kauan kestäneestä parisuhteesta! Hän mitätöi parisuhteen ongelmat täysin ja oli kuin mitään sellaista ei olisi koskaan tapahtunut! Nyt olen kokenut aivan samanlaisen kauan kestäneen tilanteen, jossa minut mitätöitiin kokonaan, joka kerta kun tietty ihminen ns. lähestyi minua mitään sanomatta!

• Anonyymi00002

Sellainen tilanne ei mahdollista toiseen tutustumista, koska minä menin jo toisen kerran aivan rikki siitä hiljaisuudesta, jota jouduin kokemaan yli kymmenen vuoden ajan! Hiljaisuus on toisen ihmisen totaalista mitätöintiä! En vain pysty siihen, että minun pitäisi taas olla tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa!

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Sellainen tilanne ei mahdollista toiseen tutustumista, koska minä menin jo toisen kerran aivan rikki siitä hiljaisuudesta, jota jouduin kokemaan yli kymmenen vuoden ajan! Hiljaisuus on toisen ihmisen totaalista mitätöintiä! En vain pysty siihen, että minun pitäisi taas olla tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa!

Haluan ystäväksi 70+ miehen, joka osaa puhua ja joka ymmärtää sen, että sanat minä tarvitsen siihen, jotta tulen nähdyksi ja kuulluksi! Minusta se ei ole ollenkaan liikaa vaadittu! Olen jo niin vanha, että koen että nyt on viimeinen hetki siihen, että saan itselleni sellaisen ystävän, joka ajattelee samalla tavalla kuin minä! Ja se on myös totta, että pidän vain ikäisistäni miehistä ystävinä! Samanikäiset ymmärtävät toisiaan paremmin kuin hyvin eri ikäiset!

• Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Sivusta totean, lähes sanattomaksi vetää tällaiset toisten kokemat? Tässä korostuu hyvin se, että luonne-erot voivat kärjistää helpostikin tilanteita? Luottamusta on vaikea synnyttää, jollei synny hyvää ja toista ymmärtävää vuoropuhelua?

Vääränlaisen kanssa ei kannata lähteä leikkimään, koska se kostautuu yleensä jo ennen kuin ehtii kunnolla alkamaankaan. Miehet eivät uskalla olla aloitteellisia, jolleivät ole täysin varmoja toisen tuntemuksista ja myös omista mahdollisuuksista toista kohtaan?

Ehkä siinä voi olla myös se syy stalkkaamisellekin, yrittää näin ennalta saada toisesta riittävää tietämystä sille, että olisiko toisessa piirteitä ja asioita, jotka enemmän mieleen? Ja mahdollistaisi ehkä lähemmän kanssakäymisen?

Epäileväinen, erehtyväinen on aina entistä varovaisempi liikkeissään ja minusta ihan ymmärrettävistä syistäkin. Harva haluaa riidellä turhalta tuntuvista asioista toisen kanssa.

Hyvä seura on aina mieleen, mut sit jos pieneltäkin tuntuvat asiat johtavat riitoihin, voi sen kokea selkeäksi haitasi itselle ja omaa arkea hankaloittavaksi seikaksi.

Tuntemattomien kanssa syytä olla varovainen sen elämä on ainakin itselle opettanut. Missään nimessä en halua pahoittaa mieliä, mitä voinut hyvin tehdäkin tahtomattani. Näkemyserot synnyttää riita tilanteita helposti.

Paha maailma vetää ilmeet välillä hyvinkin vakaviksi, joista hymyä on välillä jopa vaikea löytää. Keneen uskaltaa luottaa lopulta? Itsekin tullut herkemmäksi vanhemmiten, kun kohdannut traumatsoituneita.

Keskustelua silloin vaikea synnyttää, kun tuntuu, että toinen haluaa kaiken ymmärtää aina väärin. Haluttomuus ymmärtää tilanteita hyvän kautta silloin harvemmin pääsee kokemaan?

Silloin kokee enemmän kärjistymisiä ja ylireagointeja toiselta, kun ymmärtäminen on vain yksipuolista. Tällaiset kokemat jättää jälkensä miehiinkin ja kanssakäymisestä voi tulla entistä vaikeampaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä tekee kaivatustasi

Haluttavan?
      Ikävä
      56
      1169
    2. Uskallanko laittaa sulle viestiä?

Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S
      Ikävä
      67
      1141
    3. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      899
    4. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      125
      886
    5. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      7
      851
    6. Vieläkin saat

Sydämen tykyttämään. Vaikka emme näe
      Ikävä
      38
      763
    7. 45
      718
    8. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      38
      705
    9. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      77
      692
    10. En tahallaan sua välttele...

Olis niin kiva nähdä jossain muualla kuin kaupassa!
      Ikävä
      51
      666
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      661
    12. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      129
      613
    13. Nyt kaatuu Kuisla

Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee
      Seinäjoki
      29
      604
    14. 54
      576
    15. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      52
      561
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      95
      521
    17. Pystyisitkö liikkumaan

Tai tapailemaan kaivattuasi julkisesti?
      Ikävä
      55
      520
    18. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      494
    19. Sastamalassa epäillään tappoa, kaksi otettu kiinni

Kuulemma Aarnontiellä tapahtunut Tietääkö joku enemmän?
      Sastamala
      18
      475
    20. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      35
      447
    Aihe