Mikä merkitys Kaaban mustalla kivellä on?

Anonyymi-ap

Miten saadaan valkoinen kivi eikä mustaa?
Miten siis ihminen saa sen armahduksen kiven ja valkoisen kiven?
Oletko tietoinen tästä traditiosta, opetuksesta joka oli ennen Jeesuksen aikaa jo olemassa?
3000-4000v sitten? Kun oli joitain oikeudenistuntoja niin annettiin syylliselle, tuomitulle musta kivi ja armahdetulle valkoinen kivi.

Miksi Kaaban kuutio on musta? Miksi Kaabassa on musta kivi?

26

85

Vastaukset 26

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Siis Lähi-Idässä juutalaisilla oli tuollainen käytäntö, oliko se myös arabeilla ja aramealaisilla???

• Anonyymi00002

Kohta suomalaisilla...

• Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Kohta suomalaisilla...

”Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'”
        ‭‭

• Anonyymi00003

Kivi on kivi.

• Anonyymi00006

Joo näin:

1. Lootin vaimon muuttuminen suolapatsaaksi

Tunnetuin kertomus ihmisen muuttumisesta "kivimaiseksi" mineraaliksi löytyy 1. Mooseksen kirjasta (1Moos. 19:26). Jumala oli tuhoamassa Sodoman ja Gomorran kaupunkeja syntien vuoksi ja käski Lootia perheineen pakenemaan katsomatta taakseen.

Mitä tapahtui: Lootin vaimo ei totellut käskyä, vaan katsoi pakomatkalla taakseen tuhoutuvaa kaupunkia.

Seuraus: Hän muuttui suolapatsaaksi. Termiä suolapatsas käytetään nykyäänkin kuvaannollisesti paikalleen jähmettymisestä.

• Anonyymi00007

Kaikki hakattu kivi on kuollutta kamaa, ilman mitään henkeyttä sisällä pitävä RAPAUMA - TÄMÄ KAAPA ON

• Anonyymi00008

Eikö se ole se kivi johon huthitmuslimit ampuvat nykyäänohjuksia ?

• Anonyymi00009

Päivän sana
      Sunnuntai 20.9.2026

Jeesus sanoi: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?”

Joh. 11:25–26

Ainoastaan henkinen usko on kaiken kantava

• Anonyymi00010

Päivän sana
        Maanantai 21.9.2026

Raamatunteksti(t)
        Johannes 11
        39»Ottakaa kivi pois», käski Jeesus, mutta Martta, vainajan sisar, sanoi hänelle: »Herra, hän haisee jo. Hän on siellä nyt neljättä päivää.» 40Jeesus vastasi: »Enkö sanonut sinulle, että jos uskot, saat nähdä Jumalan kirkkauden?»

Johannes 11:39-40KR92

»Enkö sanonut sinulle, että jos uskot, saat nähdä Jumalan kirkkauden?»
        - TÄSSÄ OLEN AAMEN

• Anonyymi00011

Päivän sana
        Maanantai 21.9.2026

Sinä pelastit minut kuolemasta, et antanut jalkani astua harhaan.

Ps. 56:14

Mennyt ja tuleva käyvät samaa tahtia.

• Anonyymi00012

Päivän sana
      Tiistai 22.9.2026

Herra, sinä valmistat meille rauhan. Myös se on sinun tekoasi, niin kuin kaikki mitä me olemme saaneet aikaan.

Jes. 26:12

Ihminen on itse tuhoisuus ilman käukonäköisyyttään

• Anonyymi00014

Päivän sana
        Tiistaina 22.9.2026

Raamatunteksti(t)
        Job 19
        25Minä tiedän, että lunastajani elää.
        Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.

Job 19:25KR92

Kun se tämä meille selviäisi,,, kaikki olisi helpompaa

• Anonyymi00013

Tafsir kertoo Kaaban merkityksen kaikkein korkeimman kiven eli kulmakiven asemassa. Kun ihmiset rakensivat Baabelin tornia jonka huipun oli määrä olla taivaassa asti niin Jumala tuhosi tuon tornin mutta sen huippukiveä edustaa nykyisin Kaaban temppeli.

Itselleni tulee mieleen myös että Gizan korkeimman pyramidin huippu on sortunut. Ehkä Kaaba jotenkin kuvastaa sitäkin.

Herra Zebaotin päivänä 3000-4000 jKr mikään ei saa olla ylevämpää ja korkeampaa kuin Siionin vuori. Saa nähdä miten silloin käy kaikkein korkeimmille. Tuleeko uusi kulmakivi Kaaban tilalle vai säilyykö Kaaban asema korkeimpana kivenä.

Salaam!

• Anonyymi00015

Maallisuuden läpi vain kuletaan HENGESSÄ ja tänne jääpi kaikki niille teilleen KUIN ULOSTEET --- KAIKEN TALLOTTAVIKSI

• Anonyymi00016

Ehkä 1970-luvulla yritettiin ensikerran vasemmiston ja islamin liittoa, nyt Suomi ja moni muu länsikommunisti on alkanut feikata Islamin uskoa, feikkaavat olevansa muslimeja, todellinen tavoite on kommunistinen vallankumous. Tätäkö yritettiin jo 1970-luvulla, kun Kristilliset seurakunnat ja uskovaiset alkoivat boikotoida Vasemmiston äänestämistä! Lestadiolalset kieltäytyvät siitä edelleen ja moni muu Kristitty, kuten minä paljolti Islam sympatisaation takia.

Moni Länskommari feikkaa muslimeille Islamia ja samalla Seemiläismuslimien selän takana rikkoo Islamin sääntöjä, viittaa kintaalla Sharialaille ym...

Tästä tulee vielä poliittiinen konflikti. Edesmannyt isäni oli yksi, joka kylmästi söi sianlihaa, ryyppäsi ja rikkoi sharia käskyäj niin miesten kuin naisten kohdalla ja samalla kävi arabien luona näyttelemässä harrasta muslimia. jos tiedätte tällaista, niin paljonko sitä esiintyy?

• Anonyymi00020

Juutalaiset uskovaiset jotka olivat aitoja uskovaisia kuten vanhan testamentin monet pyhät miehet. Eivät langenneet edes ulkomailla noudattamaan pakanoiden tapoja.
        He eivät tahtoneet syödä kuninkaan pöydästä herkkuja ja juoda viiniä. Eivätkä olisi langenneet syömään sikaa.
        Ketkään aidot juutalaiset eivät langenneet syömään sikaa edes huijaamisen tarkoituksessa tai hämäyksen vuoksi.
        Heillä oli usko.

• Anonyymi00021

Tarkoitan Danielia, väkisin maasta toiseen siirrettyjä ihmisiä, jotka Babylon, Persia otti vangiksi omaan maahansa.
        Israelista pakolla siirrettiin ihmisiä kun Jerusalem valloitettiin. Heidän otettiin sotavangeiksi

• Anonyymi00022

Eihän kyllä aramealaiset muutenkaan syöneet sikaa, tai muita juutalaisten saastaisina pitämiä eläimiä. Mutta uhrasivat Baal epäjumalalle ja muille jumalille. Roomalaiset söivät sikoja ja muita iljettäviä otuksia ja ehkä kreikkalaiset myös?

• Anonyymi00017

Päivän sana
      Keskiviikko 23.9.2026

Minulle elämä on Kristus ja kuolema on voitto.

Fil. 1:21

Siinäpäs se onkin - kun elämä on näkymätömissä tunteessa
      - Ja kaikki on valmiina meissä

• Anonyymi00018

Siellä kivellä täytyy nykyään varoa huthien droneja , kypärät päähän siellä.
        Suostuiko Israel suojelemaan sitä kiveä droneilta, mitä ne vastas pyyntöön ?

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Niinpä, kyllä kaikki kuolessa kuihtuu niinkuin munatkin, mitäs niillä hengessä tehtäisiin.

Tuolla kiviläjällä ei ole mitään merkitystä onkos se pystyssä vaikos raunioina.

Eikä sen kiertämiset mitään pyhyyttä tuota, muutakuin luuloa vain.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Miten typerä kommentti. Israel ei suojele Saudi-Arabian kaupunkeja ollenkaan.
        Eivätkä huthi-sotilaat ammu Kaaban mustaa kiveä kohti tietoisesti raketteja, ohjuksia ja drooneja.
        Ymmärrätkö yhtään huthi-shiia, sunni muslimien ideologiaa ja erilaisten islamin uskoisten aseellisten ryhmien tavoitteita?

• Anonyymi00026
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Israel ei tietoisesti ainakaan mitenkään auta arabeja ja välitä Kaaban tai Mekan kaltaisista paikoista, eikä anna ohjuskilpeä arabimaihin

• Anonyymi00023

Mutta, missä viipyy ymmärrys tuosta muinaisesta käytännöstä? Tahtoisin valaistusta oliko se Ismailin aikoihin käytössä?
      Siis miksi suudellaan mustaa kiveä, eikö se symboloi anteeksiantamuksen sijasta tuomiota, pimeyttä? Vai olenko väärässä?
      Mikä merkitys sillä on? Osaatko selittää sen, itse en sitä historiaa Kaaban mustan kiven alkuperästä ymmärrä.

• Anonyymi00024

Valkoisen kivi symboloi anteeksiantamusta. Sekä raamattu mainitsee sen. Jeesuksen antamana ja manna-astian?
      Valkoinen kivi annetaan anteeksiantamuksen saaneelle.

• Anonyymi00027
      UUSI

Kaaban musta kivi kuuluu kuolevaisille kumarruskiveksi.

Päivän sana
      Perjantai 25.9.2026

Herra, minun Jumalani, sinua minä kiitän koko sydämestäni, iäti minä kunnioitan nimeäsi. Sinun hyvyytesi on suuri, sinä nostit minut tuonelan syvyyksistä.

Ps. 86:12–13

iäti minä kunnioitan nimeäsi. Aina olevuus on JUMALASTA

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      58
      1412
    2. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      27
      1030
    3. 78
      899
    4. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      64
      778
    5. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      69
      754
    6. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      47
      722
    7. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      131
      685
    8. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      89
      680
    9. Humalassa autolla ajo.

Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.
      Suomussalmi
      11
      652
    10. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      636
    11. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      595
    12. Hurja pako Kuhmossa

19 vuotias kaahasi humalassa jalkakäytävälle tänään. Kuka mitä häh.
      Kuhmo
      4
      562
    13. Jäljitelmä Birginit

Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      559
    14. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      100
      558
    15. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      550
    16. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      33
      504
    17. Hyvää yötä hurmuri

Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä
      Ikävä
      24
      503
    18. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      18
      492
    19. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      36