"Vanne pään ympärillä"?

Jami

Muistan kun aikanaan armeijan p-kokeessa kysyttiin monta kertaa, että "tuntuuko joskus että vanne kiristää päätäsi?". Silloin minua ihmetytti ja nauratti koko kysymys, mietin että miten jonkun päätä nyt voisi vanne kiristää...?

No, armeijan jälkeen meni vain hetki kun sain paniikkihäiriön ja siihen diagnoosinkin. Siitä lähtien on säännöllisesti tuntunut silloin tällöin siltä että vanne todella puristaa päätä.

Mistä ihmeestä tuo johtuu noin lääketieteellisesti? Onkohan sitä monilla muillakin? Kuulemma sitä ilmenee ahdistuneilla ihmisillä tyypillisinä oireina. Kaikkea ne armeijan lekurit tietävätkin...

14

9841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelokas

      Onkohan tuo pahakin juttu jos vanne kiristää päätä? Mulla kyllä kiristää joskus. Varsinkin silloin jos on sosiaallisesti jännittävä tilanne.. Olenkohan tulossa hulluksi?

      • vannetta kiristää...

        alapää on villinä aina kun vanne alkaa kiristymään. Mikä diagnoosi? Pitääkö mennä joogaan?


      • Anonyymi

        Olet ilmeisesti herkkä ihminen, ja ailloin saa kyllä vanteen päänympärille jos on paniikkikohtaus. Kyllä se aikanaan ohitse menee, mutta todella työlästä niin kauan kun sitä kestää.
        Niin että oletko käynyt lääkärissä vaivastasi , että saisit lääkkeet helpottamaan tilannetta


    • Maza

      Tunne johtuu kallopohjan lihasten jännitystilasta. Se on tyypillistä niskajännittäjille, joita panikoivat lähes aina ovat. Hieronta voi auttaa tilapäisesti. Niskaa voi murjoa itsekin menemättä hierojalle. Selkäjumppa voi sen sijaan jopa pahentaa oiretta.

      • vanne otalla 24/7

        tästä tiedosta! oikein helpotavaa kuulla että tässä kiristyksessä on kyse vaan lihasten jumiutumisesta! Oon tosiaan kuvitellu kaikenlaista mistä se vois johtua.. Olen tosiaan huomannut että niskojen murjominen helpottaa ja muutenkin rentoutuminen. Selkävenytyksiäkin olen tehnyt mutta en tee enää kun tiedän että voi vaan pahentaa!!
        Kiitos siis tosi paljon, poistit minulta juuri aivokasvaimen, aivoveritulpan, aivoverenkiertohäiriön ja heikot, napsahtelevat verisuonet!! Tunnen että olen taas hieman terveempi.


      • Anonyymi

        Ihan niin niskassa kun on se kolo niin kun sitä hieroo itse tai joku muu niin lievittää


    • helpottaa

      Kun käyt hierojalla,ja "pyydät"käsittelemään just kallon pohjaa vähän enemmäm...tietysti hierotutat muutenkin koko niska hartia seudun!!ota esim.joku viiden hoidon sarja,jo alkaa jännitys "laueta" ja olosi rentoutuu.Auttoi minulla.

    • catyuska77

      ..pään ympärille tulee mulla myös piilareista..

      • Anonyymi

        Äitillä loisivien alkoholistien yleinen vaiva.


    • Kaikkitotuus

      Huumeukot laukoo tietokonesovelluksella tai kännykkäsavelluksella päätä

    • Anonyymi

      Neuroleptit ainakin aiheuttavat kiristävän vanteen pään ympärille.

      • Anonyymi

        Ehkä samalla myös kemiallisen pakkopaidan koko kehon ympärille?


    • Anonyymi

      Korkea verenpaine sen vanteen pään ympärille tekee

      • Anonyymi

        Ei pidä muuten paikkansa ja mitattu on. Itselläni ollut jo useamman vuoden joko jännityspäänsärky, yleinen ahdistuneisuushäiriö tai vieroitusoire päihteistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe