Käynnistysnarun katkeaminen

Anonyymi-ap

Voiko perämoottorin saada järvellä käyntiin työntämällä jos naru katkaeeaa

35

119

Vastaukset 35

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ei koska välitykset ovat niin suuret, ettei potkuri pysty pyörittämään moottoria.

• Anonyymi00007

Lisää vauhtia vaan, vesisuksilla alamäkeen.

• Anonyymi00002

En näkisi työntämistä vaihtoehtona. Kokeile mäkistarttia.

• Anonyymi00003

Hmm...
      Ensimmäinen ongelma olisi perämoottorin potkurin pitäminen vedessä. Kiinnitys on tehty antamaan periksi, jos ajetaan kiville.

Perälauta voi myös osoittautua liian heppoiseksi, kun voima vaihtaa suuntaa.

Sokka tai muu vastaava rakenne antaa periksi viimeistään siinä vaiheessa, kun perälauta on vahvistettu ja moottori ruuvattu tiukasti siihen.

Kun potkuri on hitsattu kiinni akseliin, niin alkaa mielenkiintoinen vaihe. Mikä antaa seuraavaksi periksi vai pyöriikö moottori.

Todennäköisesti potkuri taipuu ja/tai alkaa kavitoimaan.

Mäkilähtö myötäaaltoon surffaamalla ei onnistu koska potkuri hidastaa liikaa...

• Anonyymi00004

Ihme pohdiskelua!

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Ihme pohdiskelua!

Kiitos!

• Anonyymi00006

Perämoottorin narun voit sitoa kaulaasi, toiseen päähän ankkuri.

• Anonyymi00008

Totta, se poistaa kaikki ongelmat.

Toisaalta, jos ongelma on VAIN koneen käynnistäminen, se on liian radikaali toimenpide eikä käynnistä konetta.

• Anonyymi00009

Entäs saisiko perämoottorin pyörimään jos joku hinaisi toisella veneellä? Sitten kun tarpeeksi vauhtia niin vaihde päälle.
      Tojota mark kakkonen lähti ainakin näin käyntiin -80 luvun alussa.

• Anonyymi00010

Kyllä se perämoottori varmaan pyörisi, jos hinaisi riittävän lujaa ettei kokonaan uppoa, mutta pyörisikö siinä potkuri? Vaihde tosin pitää laittaa ensin päälle jotta saa sitä vauhtia. Hatunnoston arvoinen temppu tuo että Tojota mark kakkonen lähti käyntiin hinaamalla sitä veneellä.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Kyllä se perämoottori varmaan pyörisi, jos hinaisi riittävän lujaa ettei kokonaan uppoa, mutta pyörisikö siinä potkuri? Vaihde tosin pitää laittaa ensin päälle jotta saa sitä vauhtia. Hatunnoston arvoinen temppu tuo että Tojota mark kakkonen lähti käyntiin hinaamalla sitä veneellä.

Ei se onnistu.
        Ongelmat on aikaisemmin kuvattu, kun pohdittiin saako veneen käyntiin työntämällä.

Ensin moottori keikahtaa ylös, sitten katkeaa sokka ja lopulta vääntyy potkuri.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ei se onnistu.
        Ongelmat on aikaisemmin kuvattu, kun pohdittiin saako veneen käyntiin työntämällä.

Ensin moottori keikahtaa ylös, sitten katkeaa sokka ja lopulta vääntyy potkuri.

Nythän ei ollut veneen käynnistämisestä kyse. Kysymys kuului saisiko perämoottorin pyörimään hinaamalla. Tottakai toisella veneellä hinaamalla, kun oma vene ei kulje ilman moottoria. Moottorihan siitä puuttuu siinä vaiheessa kun se moottori on sidottu köyden päähän hinausta varten, eikä venettä pitänyt hinata.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Nythän ei ollut veneen käynnistämisestä kyse. Kysymys kuului saisiko perämoottorin pyörimään hinaamalla. Tottakai toisella veneellä hinaamalla, kun oma vene ei kulje ilman moottoria. Moottorihan siitä puuttuu siinä vaiheessa kun se moottori on sidottu köyden päähän hinausta varten, eikä venettä pitänyt hinata.

Millainen kiinnityksen täytyisi olla että perämoottori pyörisi veneen perässä?
        Minulla on kyllä 3.5 Mercury ja se pyörii ympäri.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Millainen kiinnityksen täytyisi olla että perämoottori pyörisi veneen perässä?
        Minulla on kyllä 3.5 Mercury ja se pyörii ympäri.

No sittenpähän tiedät jo vastauksen.

• Anonyymi00011

Ei se järvellä käy vaan bensalla.

• Anonyymi00015

Miksi se käy bensalla, aika hullua jos kalastaja haluaa mennä kokemaan katiskat niin perämoottori käy bensalla vaikka pitäisi käydä katiskoilla.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Miksi se käy bensalla, aika hullua jos kalastaja haluaa mennä kokemaan katiskat niin perämoottori käy bensalla vaikka pitäisi käydä katiskoilla.

Siksihän kaiken maailman Gretat tuolla protestoi dinosaurusten polttoa vastaan.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Minkä sitä luonnolleen mahtaa, kalastaja tai perämoottori. Jo muinaiset foinikialaiset joutuivat menemään kalastamaan ilman perämoottoria.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Minkä sitä luonnolleen mahtaa, kalastaja tai perämoottori. Jo muinaiset foinikialaiset joutuivat menemään kalastamaan ilman perämoottoria.

Perämoottorista tule aina mieleen venäläinen perseensuristin, voiskohan tuolla perseensuristimella uistella?

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Perämoottorista tule aina mieleen venäläinen perseensuristin, voiskohan tuolla perseensuristimella uistella?

Pitäiskö sitä kysyä kalamieheltä vai perämieheltä?

• Anonyymi00021

Eiköhän jostain löytyisi palsta aloitteleville koomikoille.

• Anonyymi00022

Juu, tämä kun on vain edistyneille koomikoille.

• Anonyymi00023

Tämä on todella mielenkiintoista.
      Täällä on nykyisin melko hiljaista, mutta kun joku pelle tarjoaa jonkin täysin älyttömän aloituksen, niin johan löytyy kommenttia ihmeteltäväksi.
      Oudolta näyttää…

• Anonyymi00024

Älyllisten aloitusten puuttuessa kelpaa älyttömätkin. Pitää sopeutua.

• Anonyymi00025

Sinä sen sanoit: Todella mielenkiintoista.

Loppuunkalutut älylliset aiheet ei kiinnosta vaikka olisi uusi aloitus. Länsirintamalla ei mitään uutta.

• Anonyymi00026

Aloitus oli "älytön", mutta se voitiin silti ratkaista.

Monet keskinnöt ovat syntyneet "mitä jos..." periaatteella.

Toisaalta keneltä tämä keskustelu on pois?

• Anonyymi00027

Ei, en minä ole pelle. Minä olen topi-poika.

• Anonyymi00029

Johan on hyvä ja aloittaa itse älyllisen keskustelun. Pellen (tai muidenkaan) aloituksiin ei ole pakko osallistua ellei halua.

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Älyllisten aloitusten puuttuessa kelpaa älyttömätkin. Pitää sopeutua.

Tuo on kyllä totta. Sopeutuminen on elinehto tällä planeetalla D.

• Anonyymi00032
        UUSI

Eiköhän kaikki perämoottoreihin liittyvä ala olla jo käsitelty. Tekoälyltä saa suurinpiirtein samantyyliset vastaukset kysymyksiin moottoreiden vioista kuin mitä täälläkin ennen keskusteltiin. Vanhat koneet alkaa olla jo taputeltu ja niihin on keskustelut käyty jo vuosia sitten. Uusia koneita harva enää itse viitsi/osaa rassata, niin ei niistä tarvitse keskustellakkaan.
        Mitä jää jäljelle kuin pelleily ja toisten ärsyttäminen?

• Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Eiköhän kaikki perämoottoreihin liittyvä ala olla jo käsitelty. Tekoälyltä saa suurinpiirtein samantyyliset vastaukset kysymyksiin moottoreiden vioista kuin mitä täälläkin ennen keskusteltiin. Vanhat koneet alkaa olla jo taputeltu ja niihin on keskustelut käyty jo vuosia sitten. Uusia koneita harva enää itse viitsi/osaa rassata, niin ei niistä tarvitse keskustellakkaan.
        Mitä jää jäljelle kuin pelleily ja toisten ärsyttäminen?

Mitääh! Eikö tämä ryhmä olekaan Harrastukset -> Vinoilu -> Perämoottorit?

• Anonyymi00034
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Mitääh! Eikö tämä ryhmä olekaan Harrastukset -> Vinoilu -> Perämoottorit?

Olen miettinyt vuosia että miksi joku trolli ottaa juuri perämoottoripalstan tai vaikka pienkonepalstan moottorisahat temmellyskentäkseen?

• Anonyymi00035
        UUSI
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Olen miettinyt vuosia että miksi joku trolli ottaa juuri perämoottoripalstan tai vaikka pienkonepalstan moottorisahat temmellyskentäkseen?

Tutkimattomat ovat Herran tiet.

• Anonyymi00028

Entäs jo imaisee pakoputkesta niin voisiko perämoottori käynnistyä.

• Anonyymi00030

Jos vaan puhallat kaasariin niin moottori saa valmiin etanolipitoisen polttoaineseoksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      64
      971
    2. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      30
      677
    3. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      88
      657
    4. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      46
      628
    5. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      14
      625
    6. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      24
      621
    7. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      67
      614
    8. Liikenneonnettumuus

Linkkari ja ruotsibiili törmäsivät linkku oli redun opetusajossa
      Ylitornio
      8
      599
    9. Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä

Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan
      Ikävä
      82
      548
    10. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      61
      535
    11. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      44
      531
    12. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      40
      526
    13. Jos kaivattusi on

Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?
      Ikävä
      47
      523
    14. Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen

Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj
      Ikävä
      15
      515
    15. 56
      507
    16. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      134
      488
    17. Kylän tielle remonttia?

Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?
      Hyrynsalmi
      13
      482
    18. Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?

Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.
      Ikävä
      27
      427
    19. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      46
      423
    20. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      28
      411
    Aihe