Voiko perämoottorin saada järvellä käyntiin työntämällä jos naru katkaeeaa
Vastaukset 35
- Anonyymi00001
Ei koska välitykset ovat niin suuret, ettei potkuri pysty pyörittämään moottoria.
- Anonyymi00007
Lisää vauhtia vaan, vesisuksilla alamäkeen.
- Anonyymi00002
En näkisi työntämistä vaihtoehtona. Kokeile mäkistarttia.
- Anonyymi00003
Hmm...
Ensimmäinen ongelma olisi perämoottorin potkurin pitäminen vedessä. Kiinnitys on tehty antamaan periksi, jos ajetaan kiville.
Perälauta voi myös osoittautua liian heppoiseksi, kun voima vaihtaa suuntaa.
Sokka tai muu vastaava rakenne antaa periksi viimeistään siinä vaiheessa, kun perälauta on vahvistettu ja moottori ruuvattu tiukasti siihen.
Kun potkuri on hitsattu kiinni akseliin, niin alkaa mielenkiintoinen vaihe. Mikä antaa seuraavaksi periksi vai pyöriikö moottori.
Todennäköisesti potkuri taipuu ja/tai alkaa kavitoimaan.
Mäkilähtö myötäaaltoon surffaamalla ei onnistu koska potkuri hidastaa liikaa...- Anonyymi00004
Ihme pohdiskelua!
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ihme pohdiskelua!
Kiitos!
- Anonyymi00006
Perämoottorin narun voit sitoa kaulaasi, toiseen päähän ankkuri.
- Anonyymi00008
Totta, se poistaa kaikki ongelmat.
Toisaalta, jos ongelma on VAIN koneen käynnistäminen, se on liian radikaali toimenpide eikä käynnistä konetta.
- Anonyymi00009
Entäs saisiko perämoottorin pyörimään jos joku hinaisi toisella veneellä? Sitten kun tarpeeksi vauhtia niin vaihde päälle.
Tojota mark kakkonen lähti ainakin näin käyntiin -80 luvun alussa.- Anonyymi00010
Kyllä se perämoottori varmaan pyörisi, jos hinaisi riittävän lujaa ettei kokonaan uppoa, mutta pyörisikö siinä potkuri? Vaihde tosin pitää laittaa ensin päälle jotta saa sitä vauhtia. Hatunnoston arvoinen temppu tuo että Tojota mark kakkonen lähti käyntiin hinaamalla sitä veneellä.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kyllä se perämoottori varmaan pyörisi, jos hinaisi riittävän lujaa ettei kokonaan uppoa, mutta pyörisikö siinä potkuri? Vaihde tosin pitää laittaa ensin päälle jotta saa sitä vauhtia. Hatunnoston arvoinen temppu tuo että Tojota mark kakkonen lähti käyntiin hinaamalla sitä veneellä.
Ei se onnistu.
Ongelmat on aikaisemmin kuvattu, kun pohdittiin saako veneen käyntiin työntämällä.
Ensin moottori keikahtaa ylös, sitten katkeaa sokka ja lopulta vääntyy potkuri. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ei se onnistu.
Ongelmat on aikaisemmin kuvattu, kun pohdittiin saako veneen käyntiin työntämällä.
Ensin moottori keikahtaa ylös, sitten katkeaa sokka ja lopulta vääntyy potkuri.Nythän ei ollut veneen käynnistämisestä kyse. Kysymys kuului saisiko perämoottorin pyörimään hinaamalla. Tottakai toisella veneellä hinaamalla, kun oma vene ei kulje ilman moottoria. Moottorihan siitä puuttuu siinä vaiheessa kun se moottori on sidottu köyden päähän hinausta varten, eikä venettä pitänyt hinata.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Nythän ei ollut veneen käynnistämisestä kyse. Kysymys kuului saisiko perämoottorin pyörimään hinaamalla. Tottakai toisella veneellä hinaamalla, kun oma vene ei kulje ilman moottoria. Moottorihan siitä puuttuu siinä vaiheessa kun se moottori on sidottu köyden päähän hinausta varten, eikä venettä pitänyt hinata.
Millainen kiinnityksen täytyisi olla että perämoottori pyörisi veneen perässä?
Minulla on kyllä 3.5 Mercury ja se pyörii ympäri. - Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Millainen kiinnityksen täytyisi olla että perämoottori pyörisi veneen perässä?
Minulla on kyllä 3.5 Mercury ja se pyörii ympäri.No sittenpähän tiedät jo vastauksen.
- Anonyymi00011
Ei se järvellä käy vaan bensalla.
- Anonyymi00015
Miksi se käy bensalla, aika hullua jos kalastaja haluaa mennä kokemaan katiskat niin perämoottori käy bensalla vaikka pitäisi käydä katiskoilla.
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Miksi se käy bensalla, aika hullua jos kalastaja haluaa mennä kokemaan katiskat niin perämoottori käy bensalla vaikka pitäisi käydä katiskoilla.
Siksihän kaiken maailman Gretat tuolla protestoi dinosaurusten polttoa vastaan.
- Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
Minkä sitä luonnolleen mahtaa, kalastaja tai perämoottori. Jo muinaiset foinikialaiset joutuivat menemään kalastamaan ilman perämoottoria.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Minkä sitä luonnolleen mahtaa, kalastaja tai perämoottori. Jo muinaiset foinikialaiset joutuivat menemään kalastamaan ilman perämoottoria.
Perämoottorista tule aina mieleen venäläinen perseensuristin, voiskohan tuolla perseensuristimella uistella?
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Perämoottorista tule aina mieleen venäläinen perseensuristin, voiskohan tuolla perseensuristimella uistella?
Pitäiskö sitä kysyä kalamieheltä vai perämieheltä?
- Anonyymi00021
Eiköhän jostain löytyisi palsta aloitteleville koomikoille.
- Anonyymi00022
Juu, tämä kun on vain edistyneille koomikoille.
- Anonyymi00023
Tämä on todella mielenkiintoista.
Täällä on nykyisin melko hiljaista, mutta kun joku pelle tarjoaa jonkin täysin älyttömän aloituksen, niin johan löytyy kommenttia ihmeteltäväksi.
Oudolta näyttää…- Anonyymi00024
Älyllisten aloitusten puuttuessa kelpaa älyttömätkin. Pitää sopeutua.
- Anonyymi00025
Sinä sen sanoit: Todella mielenkiintoista.
Loppuunkalutut älylliset aiheet ei kiinnosta vaikka olisi uusi aloitus. Länsirintamalla ei mitään uutta. - Anonyymi00026
Aloitus oli "älytön", mutta se voitiin silti ratkaista.
Monet keskinnöt ovat syntyneet "mitä jos..." periaatteella.
Toisaalta keneltä tämä keskustelu on pois? - Anonyymi00027
Ei, en minä ole pelle. Minä olen topi-poika.
- Anonyymi00029
Johan on hyvä ja aloittaa itse älyllisen keskustelun. Pellen (tai muidenkaan) aloituksiin ei ole pakko osallistua ellei halua.
- Anonyymi00031UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Älyllisten aloitusten puuttuessa kelpaa älyttömätkin. Pitää sopeutua.
Tuo on kyllä totta. Sopeutuminen on elinehto tällä planeetalla D.
- Anonyymi00032UUSI
Eiköhän kaikki perämoottoreihin liittyvä ala olla jo käsitelty. Tekoälyltä saa suurinpiirtein samantyyliset vastaukset kysymyksiin moottoreiden vioista kuin mitä täälläkin ennen keskusteltiin. Vanhat koneet alkaa olla jo taputeltu ja niihin on keskustelut käyty jo vuosia sitten. Uusia koneita harva enää itse viitsi/osaa rassata, niin ei niistä tarvitse keskustellakkaan.
Mitä jää jäljelle kuin pelleily ja toisten ärsyttäminen? - Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00032 kirjoitti:
Eiköhän kaikki perämoottoreihin liittyvä ala olla jo käsitelty. Tekoälyltä saa suurinpiirtein samantyyliset vastaukset kysymyksiin moottoreiden vioista kuin mitä täälläkin ennen keskusteltiin. Vanhat koneet alkaa olla jo taputeltu ja niihin on keskustelut käyty jo vuosia sitten. Uusia koneita harva enää itse viitsi/osaa rassata, niin ei niistä tarvitse keskustellakkaan.
Mitä jää jäljelle kuin pelleily ja toisten ärsyttäminen?Mitääh! Eikö tämä ryhmä olekaan Harrastukset -> Vinoilu -> Perämoottorit?
- Anonyymi00034UUSI
Anonyymi00033 kirjoitti:
Mitääh! Eikö tämä ryhmä olekaan Harrastukset -> Vinoilu -> Perämoottorit?
Olen miettinyt vuosia että miksi joku trolli ottaa juuri perämoottoripalstan tai vaikka pienkonepalstan moottorisahat temmellyskentäkseen?
- Anonyymi00035UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
Olen miettinyt vuosia että miksi joku trolli ottaa juuri perämoottoripalstan tai vaikka pienkonepalstan moottorisahat temmellyskentäkseen?
Tutkimattomat ovat Herran tiet.
- Anonyymi00028
Entäs jo imaisee pakoputkesta niin voisiko perämoottori käynnistyä.
- Anonyymi00030
Jos vaan puhallat kaasariin niin moottori saa valmiin etanolipitoisen polttoaineseoksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.64971Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.30677- 88657
- 46628
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl14625Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu24621Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.67614- 8599
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan82548- 61535
- 44531
- 40526
Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47523Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj15515- 56507
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.134488Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13482Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?
Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.27427Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa46423Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.28411