Kuka olisi paras mahdollinen osteoporoosiin perehtynyt lääkäri pääkaupunkiseudulla?
Todettiin aika paha osteopenia ja olen vasta nelikymmpinen, haluaisin hyvään hoitoon :)
hyvä lääkäri?
4
1530
Vastaukset
- ...
Mielestäni Sairaala Ortonissa on osteoporoosiklinikka tms.
- Minä.vaan.
Esimerkiksi dosentti Kalevi Laitinen on pätevä sisätautilääkäri Helsingin Kätilöopistolla ja on tutkinut mm. osteoporoosia. En tiedä pitääkö yksityisvastaanottoa.
- LLE
Korjaanpa väärinkäsityksiä tässä.
Ei kannata hermostua vielä.
Toivottavasti menetelmä millä osteopenia virallisesti todettiin oli D(e)XA- rtg-menetelmä.
Osteopenia (luukadon esiaste) ei ole paha, vaan osteoporoosi (luukato) on se pahempi, mukava kuulla, että luuongelma on löytynyt jo osteopenia vaiheessa.
Ihan tavallisilla yleislääkäreillä ja työterveyslääkäreillä on nykyään asiallista tietoa, miten hidastetaan osteopenian muuttumista osteoporoosiksi. Osteopenia vaiheessa harvemmin harrastetaan agressiivisia lääkehoitoja ellei ole luun kannalta hankalaa perustautia kuten keliakia.- Daami
Kyllä osteopeniaa hoidetaan lääkkeillä, samoilla kuin osteoporoosiakin. Mun osteopenia todettiin vuosi sitten ja suositeltiin lääkitystä. Keliakiaa tms. ei ole. Suostuin aloittamaan lääkityksen, vaikka kovin mieluisaa se ei ollut. Eikä ole vieläkään. Murtumavaaran kerrotaan pienentyvän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1808316
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264518- 504088
- 513365
- 513106
- 502860
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262546- 312139
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382003- 291996