Pohdintaa tästä paikasta

Anonyymi-ap

Mä oon välillä miettinyt, että tää koko Ikävä-palsta on oikeastaan aika helvetin kiinnostava psykologinen koe, vaikka kukaan ei ole ilmoittautunut siihen vapaaehtoiseksi.

Tänne tullaan muka kirjoittamaan ikävästä, mutta aika nopeasti käy ilmi, että ikävä on vaan pintakerros. Sen alla pyörii kaipuu, hylätyksi tulemisen pelko, mustasukkaisuus, viha, toivo, häpeä, syyllisyys, seksuaalinen turhautuminen, kilpailu, tarve tulla nähdyksi ja ennen kaikkea se ikuinen kysymys: "Oliko toi mulle?"

Ja siitä se kone lähtee käyntiin.

Joku kirjoittaa kaksi lausetta. Ei nimeä, ei paikkaa, ei mitään tunnistettavaa.

Viiden minuutin päästä kolme ihmistä on varmoja, että se koskee niitä.

Yksi suuttuu.
Toinen rakastuu uudestaan.
Kolmas alkaa puolustautua asiasta, josta sitä ei ole edes syytetty.

Tää paikka toimii välillä kuin valtava psykologinen Rorschach-testi. Teksti itsessään voi olla melkein tyhjä, mutta lukija täyttää loput omilla peloillaan, toiveillaan ja muistoillaan.

Jos sä kaipaat jotakuta, näet hänet kaikkialla.

Jos sä pelkäät että joku vihaa sua, näet vihamielisiä viestejä kaikkialla.

Jos sä toivot, että joku vielä rakastaa sua, pienikin tuttu sanavalinta muuttuu merkiksi.

Ja sitten alkaa se loputon tulkintapeli.

"Käyttää samaa sanaa."
"Kirjoittaa samaan aikaan."
"Tuo kuulostaa ihan siltä."
"Tuo juttu liittyy siihen, mitä tapahtui kesällä."
"Tuo varmasti tietää."

Ehkä tietää.

Ehkä ei.

Ja just toi epävarmuus on tän paikan bensaa.

Jos täällä olisi nimet näkyvissä, puolet draamasta kuolisi vuorokaudessa.

Mut kun kukaan ei tiedä varmasti kuka on kuka, mieli alkaa rakentaa puuttuvia palasia itse. Ihmisen pää vihaa tyhjää kohtaa tarinassa. Jos tietoa ei ole, aivot kirjoittaa käsikirjoituksen loppuun.

Ja yleensä käsikirjoitus on paljon dramaattisempi kuin todellisuus.

Sitten tulee toinen ilmiö: projektio.

Kaikki se mitä ei pysty sanomaan sille oikealle ihmiselle, voidaan sanoa jollekin anonyymille.

"Miksi teit noin?"
"Miksi et rakastanut?"
"Miksi jätit?"
"Miksi valehtelit?"
"Miksi et vastaa?"

Ja ehkä se toinen ihminen ei ole edes palstalla.

Silti keskustelu jatkuu.

Se on vähän kuin huutaisi tyhjään huoneeseen ja joku toisessa huoneessa huutaa takaisin ihan eri asiasta. Molemmat kuvittelee keskustelevansa keskenään.

Välillä täällä näyttää tapahtuvan myös semmonen outo kollektiivinen roolipeli, jossa ihmiset alkavat esittää toistensa exiä, ihastuksia, vihollisia ja kilpailijoita.

Joku heittää yhden provon.

Toinen nappaa sen.

Kolmas vastaa henkilökohtaisesti.

Neljäs luulee tunnistavansa tilanteen.

Viides lisää vähän bensaa.

Ja kohta alkuperäisestä jutusta ei ole enää mitään jäljellä. Siitä on syntynyt täysin uusi tarina.

Vähän kuin rikkinäinen puhelin, mutta puhelimessa on 200 anonyymiä ihmistä, kolme exää, seitsemän trollia ja pari tyyppiä jotka ei ole nukkuneet kunnolla kolmeen päivään.

Sitten täällä on vielä se kaikkein inhimillisin osa: ihmiset haluaa hallita sitä, mitä toinen ajattelee niistä.

Jos suhde loppuu oikeassa elämässä eikä enää saa puhua toiselle ihmiselle, kontrolli katoaa.

Et tiedä mitä toinen ajattelee.
Et tiedä onko sillä ikävä.
Et tiedä vihaako se.
Et tiedä onko sillä joku uusi.
Et tiedä muistaako se sua ollenkaan.

Ja ihmismielelle toi "en tiedä" voi olla paljon vaikeampi kuin huono vastaus.

Siksi palsta alkaa helposti toimia ennustuskoneena.

Täältä etsitään merkkejä.

Jos joku kirjoittaa rakkaudesta, se voi olla hän.
Jos joku kirjoittaa vihasta, se voi olla hän.
Jos joku kirjoittaa uudesta ihmisestä, se voi olla hän.
Jos kukaan ei kirjoita mitään, sekin voidaan tulkita merkiksi.

Siinä vaiheessa ollaan jo tilanteessa, jossa mikä tahansa todistaa mitä tahansa.

Ja sehän on psykologisesti aika vaarallinen ansa.

Koska silloin ihminen ei enää lue palstaa.

Palsta lukee ihmistä.

Se nappaa ne kohdat, joihin sattuu.

Ja algoritmia ei edes tarvita. Oma mieli tekee homman ilmaiseksi.

Täällä näkyy myös aika hyvin se, kuinka rakkaus ja viha voi elää samassa paketissa.

Ihminen voi aamulla kirjoittaa:

"Rakastan sua vielä."

Ja illalla:

"Toivottavasti en näe sua enää koskaan."

Eikä kumpikaan välttämättä ole vale.

Tunteet ei ole mikään Excel-taulukko.

Välillä ihminen kaipaa sitä samaa ihmistä, jolle on vihainen.
Välillä viha syntyy juuri siksi, että välittää edelleen.
Välillä välinpitämättömyys olisi paljon kylmempää kuin raivo.

Sitten on ne, jotka tulee tänne vaan tökkimään.

Ne on oma lajinsa.

Ne huomaa, että jossain on tunne auki ja kokeilee sormella, sattuuko.

"Entä jos kirjoitan tämän?"
"Entä jos vihjaan vähän?"
"Entä jos sanon että sillä on toinen?"
"Entä jos esitän että tiedän jotain?"

Ja aina joku tarttuu.

Koska ikävässä oleva ihminen on helppo saada reagoimaan.

Se ei tarkoita että ihminen olisi tyhmä.

Se tarkoittaa että sillä on hermo pinnassa.

Jos sä kaipaat jotakuta oikeasti, pienikin vihje voi tuntua valtavalta.

Siinä mielessä tää palsta on välillä vähän kuin huone täynnä avoimia haavoja ja ihmiset kävelee siellä sukkasillaan, paitsi ne muutamat jotka

37

221

Vastaukset 37

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

❄️❄️

• Anonyymi00002

🧊🧊

• Anonyymi00003

eduskunta on mielisairaala

• Anonyymi00004

Koko Suomi alkaa olla.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Koko Suomi alkaa olla.

Epäkohtia on paljon, mistä ihmiset ovat erimieltä, sehän synnyttää kommentoimaan omia mielikuvia julki puolesta ja vastaan, ei sen enempää. Välillä löytyy hyviä perustelujakin, ovatko ne totta vai olettamuksia vain?

• Anonyymi00005

Siinä mielessä tää palsta on välillä vähän kuin huone täynnä avoimia haavoja ja ihmiset kävelee siellä sukkasillaan, paitsi ne muutamat jotka tulee nastakengillä.

Kaiken keskellä täällä on kuitenkin myös jotain oikeasti kaunista.

Ihmiset kirjoittaa asioita, joita ne ei pysty sanomaan kasvotusten.

"Tule takaisin."
      "Anteeksi."
      "Mä kaipaan sua."
      "Olisin halunnut tehdä asiat toisin."
      "En osannut silloin."
      "Rakastin enemmän kuin näytin."

Ne on aika raakoja lauseita.

Ei siinä ole mitään hienoa psykologista teoriaa.

Siinä on vaan ihminen, joka ei päässyt jonkun asian yli.

Mutta ongelma syntyy silloin, kun niitä sanoja aletaan ampua satunnaisesti sumuun ja jokainen alkaa arvailla, kenelle luoti oli tarkoitettu.

Silloin kaipuu muuttuu helposti peliksi.

Ja kukaan ei enää tiedä, kuka puhuu totta, kuka provosoi, kuka kuvittelee, kuka tunnistaa oikeasti ja kuka vain näkee sen mitä haluaa nähdä.

Ehkä koko tämän palstan oudoin piirre onkin se, että täällä ihmiset etsii varmuutta paikasta, joka perustuu täydelliseen epävarmuuteen.

Anonyymiltä palstalta etsitään vastausta kysymykseen:

"Rakastaako se mua vielä?"

Mutta tää paikka ei pysty vastaamaan siihen.

Tää pystyy tarjoamaan vain heijastuksia.

Välillä tarkkoja.

Välillä täysin vääristyneitä.

Vähän kuin peilisali tivolissa.

Yhdessä peilissä näytät pitkältä.
      Toisessa lyhyeltä.
      Kolmannessa hirviöltä.
      Neljännessä sankarilta.

Mutta mikään niistä ei ole koko totuus.

Ja ehkä täällä olisi välillä hyvä muistaa yksi asia:

Kaikki ei ole viesti.

Kaikki ei ole vihje.

Kaikki ei ole juuri sinulle.

Mutta joskus joku viesti voi myös oikeasti olla.

Ja juuri siksi tästä paikasta on niin vaikea irrottautua.

Koska aina jää se pieni mahdollisuus.

"Entä jos tuo sittenkin oli?"

Ja se pieni "entä jos" on joskus vahvempi huume kuin mikään varma vastaus.

Siksi tää palsta pyörii vuodesta toiseen.

Ei siksi että ihmiset olisi sekaisin.

Vaan siksi että ihmiset on ihmisiä.

Me halutaan tulla nähdyiksi.
      Me halutaan tulla valituiksi.
      Me halutaan tietää, että merkittiin jollekulle jotain.

Ja kaikkein vaikeinta on hyväksyä tilanne, jossa sitä vastausta ei ehkä koskaan saa.

Silloin jäljelle jää vain tarina.

Ja täällä niitä tarinoita kirjoitetaan joka yö uudestaan.

Joskus rakkaudella.

Joskus vihalla.

Joskus trollaten.

Joskus itkien ruudun takana.

Ja joskus niin, ettei kirjoittaja itsekään enää tiedä, kenelle oikeastaan puhuu.

Ehkä toiselle ihmiselle.

Ehkä itselleen.

• Anonyymi00009

Minä tiedän mitkä on minusta. Huvittavinta tässä oli se kun aikoja sitten kirjoitin täällä herjaajalle että tunnistin itseni muutti hän tyyliä radikaalisti. Alussa oli raakaa tekstiä. Liukkari esimerkiksi oli kolme vuotta sitten veri mikä tulee väkisin makaamisesta peräsuoleen. Tuokin kommentti verestä liukkarina tuli juuri silloin kun kävin pskalla.
        Olen niiden viestejen jälkeen muuttanut pskalla käyntejä ni testaamiseksi ja se tuotti tuloksia. Herjat tuli aina nyt vain krytisesti mutta niin että minä huomaan. Minulle ei ole tullut mitään kaipailu viestejä täällä vain häpäisy viestintää minkä tarkoituksena oli erottaa minut kaivatustani. Hämmentäminen alkoi välittömästi joten oli vaikeaa tietää alussa oliko kaivattuni se kuka teki sitä vai joku mustasukkainen(sairaalloisen).
        Täällä on ollut terveystietoja, ruokaostoksiani, jopa ruuat on tietty mitä teen minäkin päivänä(tuoksu). Lasteni nimet, synt, uhkaus heihin, esitetty lähimmäisiäni, puhelu kuunneltu, reaaliaikaan. Liikkumiset on täällä, nukkumiset, heräämiset. Salasanat, puhelin nrot, liittymän nimet.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Minä tiedän mitkä on minusta. Huvittavinta tässä oli se kun aikoja sitten kirjoitin täällä herjaajalle että tunnistin itseni muutti hän tyyliä radikaalisti. Alussa oli raakaa tekstiä. Liukkari esimerkiksi oli kolme vuotta sitten veri mikä tulee väkisin makaamisesta peräsuoleen. Tuokin kommentti verestä liukkarina tuli juuri silloin kun kävin pskalla.
        Olen niiden viestejen jälkeen muuttanut pskalla käyntejä ni testaamiseksi ja se tuotti tuloksia. Herjat tuli aina nyt vain krytisesti mutta niin että minä huomaan. Minulle ei ole tullut mitään kaipailu viestejä täällä vain häpäisy viestintää minkä tarkoituksena oli erottaa minut kaivatustani. Hämmentäminen alkoi välittömästi joten oli vaikeaa tietää alussa oliko kaivattuni se kuka teki sitä vai joku mustasukkainen(sairaalloisen).
        Täällä on ollut terveystietoja, ruokaostoksiani, jopa ruuat on tietty mitä teen minäkin päivänä(tuoksu). Lasteni nimet, synt, uhkaus heihin, esitetty lähimmäisiäni, puhelu kuunneltu, reaaliaikaan. Liikkumiset on täällä, nukkumiset, heräämiset. Salasanat, puhelin nrot, liittymän nimet.

Lisään Irl minua seurattiin toiselle paikkakunnalle missä käyn hyvin harvoin niin harvoin ettei se ole yhteensattumaa.

• Anonyymi00017

Jaha, tällainen peruste pskapostailulle aapeeäijä oikein monen äänellä kertoen

• Anonyymi00018
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Ja ihan itsekö olet mainitsemasi yksityiskohdat keksinyt lukumäärineen, ruuan tuoksuineen kaikkineen palstaäijä?

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Jaha, tällainen peruste pskapostailulle aapeeäijä oikein monen äänellä kertoen

Hyppää teppo hyppää oot hyvä tässä agilityssa

• Anonyymi00006

*ELIZA*

• Anonyymi00025

Ei ole Elizan aloitus.

• Anonyymi00007

Tämä oli hyvä aloitus. Tämä paikka on vähän kuin satujen valtakunta. Jättää tyhjän päälle siellä asuvan.

LS

• Anonyymi00023

Miksi muuten suomi24 halutaan pitää anonyyminä kun joka ikinen päivä täällä herjataan, haukutaan ja trollataan kun se on niin helppoo ja joidenkin mielestä niin hsuskaa (?).

Eli miksi ei laiteta tunnistautumispakkoo tänne niin rauhoittuis tääkin paikka.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Miksi muuten suomi24 halutaan pitää anonyyminä kun joka ikinen päivä täällä herjataan, haukutaan ja trollataan kun se on niin helppoo ja joidenkin mielestä niin hsuskaa (?).

Eli miksi ei laiteta tunnistautumispakkoo tänne niin rauhoittuis tääkin paikka.

Ei minulle, mutta tämä on outo paikka. Ihmiset ovat ilkeitä toisilleen.

• Anonyymi00008

🐦🐦🐦🐦🐦🐦🐦🐦🐦🐦🐦🐦🐦🐦🐦🐦

• Anonyymi00010

tldr

• Anonyymi00012

Itse ymmärrän sitä leikkiä, että vastaillaan kuin hänelle. Se on ihan viihdyttävää välillä.

Mutta täällä on paljon mielenterveysongelmaisia, jotka suuttuvat esim viesteistä joissa joku ilmoittaa, että ihastus on vihdoin mennyt ohi. Syytellään siitä, että viedään muilta toivo tai että ap on kiusaaja joka esittää hänen kaivattua!?!

Varsinkin ne naiset ovat surullisia, jotka oikeasti luulevat, että joku toinen nainen on mustasukkainen, kun mies pitää hänestä eikä siitä toisesta naisesta ja se toinen nainen tulee tänne esiintymään sinä miehenä ja kirjoittaa ilkeitä viestejä pilatakseen näiden "rakastuneiden" välit. Siinä ollaan jo todella syvällä harhoissa.

• Anonyymi00013

Ja sitten täällä on ihan älyttömästi kehujen kerjääjiä, jotka kalastelevat kehuja ja kuvittelevat ne itselleen osoitetuksi. Se on ihan helkatin säälittävää. Eivät tosielämässä saa mitään huomiota tai heillä ei ole mitään, mistä voisi olla ylpeä, niin pitää tällä tavalla yrittää nostaa surkeaa itsetuntoaan.

• Anonyymi00020

"Varsinkin ne naiset ovat surullisia, jotka oikeasti luulevat, että joku toinen nainen on mustasukkainen, kun mies pitää hänestä eikä siitä toisesta naisesta ja se toinen nainen tulee tänne esiintymään sinä miehenä ja kirjoittaa ilkeitä viestejä pilatakseen näiden "rakastuneiden" välit. Siinä ollaan jo todella syvällä harhoissa. " Älä nyt aapeeäijä, mistä nämä rakastuneet hoksaa tulla tänne pilaamaan välinsä sitten? Ei kilin kolot

• Anonyymi00032
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Ja sitten täällä on ihan älyttömästi kehujen kerjääjiä, jotka kalastelevat kehuja ja kuvittelevat ne itselleen osoitetuksi. Se on ihan helkatin säälittävää. Eivät tosielämässä saa mitään huomiota tai heillä ei ole mitään, mistä voisi olla ylpeä, niin pitää tällä tavalla yrittää nostaa surkeaa itsetuntoaan.

Suuressa osassa noita ”kalasteluja” yritetään vain saattaa joku naurunalaiseksi. Ja näköjään onnistutaan.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Rakkaus on ihanaa.

• Anonyymi00014

Tarttuisin nyt vain tähän, koska voin:
      "Ihminen voi aamulla kirjoittaa:

"Rakastan sua vielä."

Ja illalla:

"Toivottavasti en näe sua enää koskaan." 😉😂

• Anonyymi00037

Ja tää: Rakastan sinua nainen äärettömästi
        1000/100 osa sekunnista menee: niin minäkin sinua
        Näin se 60 sivunen keskutelu tapahtuu sen "oikean" kanssa yhessä tunnissa

• Anonyymi00015

Just näin. Tämä on vähän kuin pimeessä oleva bigbrother-talo.
      Mutta millä sivusto pyörii? Ihmisten käynneillä ja kirjoituksilla. Jos tilastot laskee, niin onhan niitä nostettava. Ei siis välttämättä ole yhteyttä mihinkään tunteisiin.
      Mutta koko saitti toimisi hyvänä psykologian opetuspohjana.
      Ja sitten on ne, jotka saattaa poistuakin lopullisesti täällä käytyään...

• Anonyymi00026

Niinpä. Mielenterveys osion alla täällä on "Persoonallisuushäiriö"-lanka. Sinne 99,9999...% kirjoituksista oikeasti kuuluisi ja jokaisen lähetetyn viestin perään pitäisi tulla terapeutin kysely-ja tehtävälomakkeet ja yhteydenotto tiedot. Psykoottisilla voisi myös se valkotakkinen tulla hakemaan kotiovelta osastolle pelaamaan vaikka Kimbleä ja juttelemaan kasvotusten muiden kanssa. Ja (väkivalta)rikollisilta suoraan tuomioistuimeen kyyti maijan takapenkillä.

• Anonyymi00016

Muuten oikein hyvä blaasti palataäijä, mutta sinä ikäänkuin paljastit vaivaannuttavan pskojen yksinpuhelutrollaustesi kaavan. Pääsevät vielä juustot pian kärryille secret saucestasi, älä ole noin silmin nähden ylpeä. T naiselta. Oli tarkoitus olla niin alentuva kuin mahdollista

• Anonyymi00021

Sä kirjoitit hyvin ap. ja näet samoin kuin mä palstan. Vaikka täällä ei olisi niin palsta toimii noin.
      T. Hän nainen

• Anonyymi00022

Asiaa!

• Anonyymi00024

Punainen lanka säilyy kirkkaana loppuun asti ap. Ajatuksesi etenevät loogisesti, ja siirtymät asiasta toiseen ovat luontevia. Rikas kieli ja sanavalintasi ovat osuvia, eläviä ja tarkkoja, mikä tekee lukemisesta nautinnollista.Vakuuttava ote ja perustelet asiasi vahvasti ja herätät lukijassa ajatuksia.Tällaista tekstiä on ilo lukea. Voit olla todella ylpeä kynäsi jäljestä. Samaa mieltä olen.
      T. Hän vanhempi nainen

• Anonyymi00028

Ei täällä aiemmin vuosia sitten tämmöistä ollut. Täällä oli kiva rento ilmapiiri ja jaettiin runoja, kappaleita kaipailtiin leikkimielistä. Ei täällä haukuttu ja loukattu toisia. Luulen että moderointikin oli tiukempaa. Nykyään tänne pesiytynyt porukka joka trollaa, tunnistelee, tylyttää vain monet menneet aivan sekaisin.

• Anonyymi00029

Se sekopää joka alkoi valvoo minun rytmien mukaan tai pestas jengiä siihen ei ole mikään luulo. Alussa joo oli kaunista mutta sen jälkeen kun minun rakas tiedettiin niin alkoi nöyryytys. Nöyryyttävää siitä teki että joku matki kaivattuani.
        Tietenkin annoin takas. Irl merkit on olleet todistettavissa ja ikinä en sitä akkaa unohda.

• Anonyymi00031

Milloin täällä muka tuollaista on ollut? Täällä on vuosia myöhemmin muisteltu ”vuoden 2013 myllytystä, jossa vuodettiin jonkun henkilön kaikki tiedot, myös terveystiedot”. Tällaisen viestin olen täältä lukenut.

Samanlaista paskaa täällä on ollut vuosia suuri osa viesteistä.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Milloin täällä muka tuollaista on ollut? Täällä on vuosia myöhemmin muisteltu ”vuoden 2013 myllytystä, jossa vuodettiin jonkun henkilön kaikki tiedot, myös terveystiedot”. Tällaisen viestin olen täältä lukenut.

Samanlaista paskaa täällä on ollut vuosia suuri osa viesteistä.

Itse tulin loppuvuodesta 2019 tänne ekan kerrab ei minusta silloin täällä tämmöistä ollut. Tai sitte keskityin siihen hyvää. En olisi tänne edes kirjoittanut jos ilmapiiri olisi ollut sitä mitä on nyt.Toki aina sekojen juttuja ollut mutta ne olleet pieni vähemmistö nykyään ne ovat enemmistö. Näkee se muillakin suhdeosioin palstoilla kävijät kaikonneet. Harva jaksaa kun ei täällä kykyne käymään minkäänlaista keskustelua enää joka ei menisi henkilökohtaisuuksiin.

• Anonyymi00030

Se taitaa olla suurin syy ettei mitään kummempia tunnisteita sallita. Että suspensio säilyy ja kävijöitä riittää.

• Anonyymi00036

Elämä on ihanaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      61
      1650
    2. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      29
      1265
    3. 85
      1108
    4. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      43
      925
    5. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      95
      878
    6. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      67
      855
    7. Humalassa autolla ajo.

Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.
      Suomussalmi
      15
      809
    8. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      755
    9. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      131
      735
    10. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      116
      711
    11. Jäljitelmä Birginit

Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      669
    12. Hurja pako Kuhmossa

19 vuotias kaahasi humalassa jalkakäytävälle tänään. Kuka mitä häh.
      Kuhmo
      4
      632
    13. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      77
      627
    14. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      625
    15. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      43
      611
    16. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      590
    17. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      576
    18. Hyvää yötä hurmuri

Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä
      Ikävä
      25
      561
    19. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      558
    20. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      32