Kaipaan sinua ystäväni

Anonyymi-ap

Olet kaukana ja nähdään harvoin, liian harvoin. Videopuhelut ei korvaa sitä, kun istutaan kahvilla ja ruoditaan elämää perin juurin. Niin kuin silloin ennen.

Yhdessä me opeteltiin elämän perusteet, luottamaan, riitelemään ja sopimaan, nauramaan ja itkemään, yrittämään uudelleen, tuntemaan poikien kaikki temput, meikkaamaan, juomaan pussikaljaa, käymään baarissa, hakemaan töitä.

Nyt olisi taas neuvosi kalliit, kun olen uuden edessä. Kaipaan sinua.

21

223

Vastaukset 21

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Synttäripäivän miete 2014

Mitä pahempi on pelon määrä

sitä korkeampi on puolustuksen muuri.

Mitä isompi on ilon määrä

sitä matalampi on vallihauta.

• Anonyymi00002

Naapurin antama neuvo, jonka syvällisen merkityksen olen tajunnut vasta aikuisena. Kuuntele sydämesi ääntä ja kulje rohkeasti omaa polkuasi äläkä anna pahansuopien ihmisten varjostaa elämääsi juoruillaan ja tietämättömyydellään. Tee vapaasti omat valintasi niin pääset sinne minne haluat. Pitää kasvaa yli orkesterin!

• Anonyymi00003

Ota vastuu omasta elämästäsi ja hoida velvollisuutesi. Olipa kyse elämänkoulun heräämisestä, treeneistä tai kotitöistä, tee osuutesi ilman jatkuvaa muistuttelua. Puhu tunteistasi koska pojatkin saavat jännittää, pelätä tai olla surullisia. Tunteista puhuminen kaverille tai muulle luotettavalle aikuiselle ei ole heikkoutta, vaan rohkeutta. Pidä huolta kehostasi ja mielestäsi. Riittävä uni, kunnon ruoka ja liikkuminen antavat virtaa kohdata uudet haasteet.

• Anonyymi00004

Hakemaan töitä kuulostaa hyvältä.

• Anonyymi00005

Samassa veneessä kun ystävä muutti ulkomaille pysyvästi.

• Anonyymi00006

Hyvät ystävät on kyllä kullanarvoisia. Etenkin jos nuoruudesta asti on tunnettu ja kaikki asiat yhdessä opittu.

• Anonyymi00008

On, muistan kuinka ystävän kanssa aikoinaan parikymppisenä oli monesti draamaa. Riideltiin ja paiskottiin ovia, vainottiin ettei puhuta enää ikinä. Nyt niille voi nauraa yhdessä. Monet seikkailut koettiin yhdessä ja itkettiin erot toisen olkaa vasten. Tosi ystävyys kestää ja paranee vanhetessaan.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00008 kirjoitti:

On, muistan kuinka ystävän kanssa aikoinaan parikymppisenä oli monesti draamaa. Riideltiin ja paiskottiin ovia, vainottiin ettei puhuta enää ikinä. Nyt niille voi nauraa yhdessä. Monet seikkailut koettiin yhdessä ja itkettiin erot toisen olkaa vasten. Tosi ystävyys kestää ja paranee vanhetessaan.

Vainottiin= vannottiin

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Samaistun tähän. En olisi pärjännyt ilman omaa ystävä porukkaa.

• Anonyymi00007

Nyt voit pysähtyä miettimään, miten arkesi sujuu. Onko arjessasi jotain, jota muuttamalla jaksaisit paremmin ?

Kuuntele kehoa ja mieltäsi.
      Arjen hyvinvoinnilla on vahva yhteys mielen hyvinvointiin. Kun voi hyvin, sujuu arkikin ilman suuria ponnisteluja. Toisaalta arjen rutiinit ja säännöllinen päivärytmi edistävät terveyttä.

• Anonyymi00009

Alkoholismista toipuminen ja uuden elämänvaiheen aloittaminen on suuri, rohkea ja usein pelottavakin muutos. Kun mies kohtaa "uuden edessä" raitistumisen myötä, kyseessä ei ole vain juomisen lopettaminen, vaan koko elämäntavan, identiteetin ja arjen uudelleenrakentaminen 🌅
      Uuden elämänvaiheen haasteet ja mahdollisuudet ja identiteetin kriisi. Alkoholi on usein määrittänyt miehen sosiaalista roolia, vapaa-aikaa ja tapaa käsitellä tunteita. Kuka minä olen ilman kuningas alkoholia. Kun turruttava aine jää pois, kaikki tunteet niin ilo, suru, häpeä kuin vihakin tulevat pintaan selvinä ja voimakkaina. Tyhjiön täyttäminen tulee eteen elämässä ja juomiseen ja siitä toipumiseen on kulunut valtavasti aikaa. Kun tämä aika vapautuu, tilalle on löydettävä uutta, merkityksellistä tekemistä. Oletko löytänyt jotain mikä on jo mielessä. Ihmissuhteiden korjaaminen ja niiden luottamuksen takaisinvoittaminen läheisiltä vie aikaa. Toisinaan myös vanhat ryyppykaverit on jätettävä taakse, mikä voi aiheuttaa yksinäisyyttä.

• Anonyymi00010

Miehiä tulee ja menee, mutta ystävät pysyy.

• Anonyymi00019
        UUSI

Se on just näin!

• Anonyymi00011

On sentään videopuhelut. Mikä estää keskustelemasta aidosti niiden kautta?

• Anonyymi00012
    • Anonyymi00013

Psykologin, terapeutin tai psykiatrin keskustelukäynnit soveltuvat erinomaisesti videolle, ja etäterapia onkin nykyään erittäin yleistä.

• Anonyymi00018
        UUSI

Ei noi ole terapian asioita

• Anonyymi00014

Ratkaisukeskeiseen lyhytterapiaan.
      Taitaa tällä hetkellä olla pop ja tarjontaa riittää. Ratkaisukeskeisessä lyhytterapiassa keskitytään nimensä mukaisesti ongelmien ratkaisuihin. Ratkaisukeskeisen lyhytterapian fokus on menneisyyden sijasta tulevaisuudessa ja nykyhetkessä. Tärkeää ei ole, miten haasteet ovat syntyneet, vaan toivottu tulevaisuus.

• Anonyymi00016

Hans Zimmerin tuotanto tuo valtavasti virtaa ja motivaatiota.

• Anonyymi00017
    • Anonyymi00021
      UUSI

Tutun kuuloinen tarina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      58
      1412
    2. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      27
      1030
    3. 78
      899
    4. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      64
      778
    5. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      69
      754
    6. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      47
      722
    7. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      131
      685
    8. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      89
      680
    9. Humalassa autolla ajo.

Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.
      Suomussalmi
      11
      652
    10. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      636
    11. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      595
    12. Hurja pako Kuhmossa

19 vuotias kaahasi humalassa jalkakäytävälle tänään. Kuka mitä häh.
      Kuhmo
      4
      562
    13. Jäljitelmä Birginit

Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      559
    14. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      100
      558
    15. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      550
    16. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      33
      504
    17. Hyvää yötä hurmuri

Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä
      Ikävä
      24
      503
    18. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      18
      492
    19. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      36