Helsingissä ravintoloita kaatuu kuin heinää. Jopa vuosikymmeniä vanhoja joilla vakiintunut asiakaskunta. Ravintoloitsijat väittävät että syy on ihmisten heikentynyt ostovoima. Sinänsä ristiriitaista, koska Orpon hallituksen mukaan se ostovoima on noussut.
Vastaukset 23
- Anonyymi00001
Ostovoima on noussut ihmisillä keskimäärin mutta suurimmalla osalla se on laskenut. Jos ostovoima nousee vain muutamalla he eivät voi tietenkään syödä kymmentä pihviä. Sinänsä typerä tapa ratkoa talouden ongelmia kasvattamalla tuloeroja, koska väkimäärä Suomessa on liian pieni ja kaikkien kulutusta tarvitaan.
- Anonyymi00002
Ostovoima on kasvanut eniten suurituloisilla, yli 10 000 euroa kuukaudessa ansaitsevilla palkansaajilla. Muilla se on pysynyt samana tai jopa laskenut. Pienituloisilla ei ole varaa kuin Lidlin tarjousnakkeihin.
- Anonyymi00013
Rikkaat kiittävät takuulla kokoomuksen rikkaat ensiksi politiikasta.
- Anonyymi00017
Anonyymi00013 kirjoitti:
Rikkaat kiittävät takuulla kokoomuksen rikkaat ensiksi politiikasta.
Kiitos kiitos!!!
- Anonyymi00003
Pikemmin rahalla saatava vastine on heikentynyt, ei mitään järkeä mennä ravintolaan syömään ja juomaan, ellei ole joku muu juhlistamisen syy.
Yksi syy on myös tuo nykyinen ruuan pilaaminen mausteilla, kaiken pitää olla curryä ja chiliä sekä ripaus suolaa = kourallinen- Anonyymi00005
Tavis ruokakaupassakin vähintään 3/4 kaupan tilavuudesta on "herkkuja".
Tälläistä on kapitalismi ja pyrkimys menekin/tulojen maksimoimiseen.
Et löydä kaupasta enää edes perusleipää.
- Anonyymi00004
Jo on puppua. Ostovoima on tietysti noussut mutta ravintolat ovat liian kalliita ja tekevät väärää ruokaa. Katsokaa Heseburgeria hyvin menee kun on kohillaan.
- Anonyymi00006
No miksei ne kaatunut silloin kun ostovoima oli huonompi?
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
No miksei ne kaatunut silloin kun ostovoima oli huonompi?
Emmätiädä. Mut miksi hallitus niin sanois ellei ois tosi kun vesi ja tuli kuin puli
- Anonyymi00014
Usein elintasokuilu vaan kasvaa porvarihallituksien aikana. Rikkaat rikastuvat ja köyhät pysyvtä samalla tasolla tai köyhtyvät lisää.
Vain tietämätön hörhö väittää, että ostovoima olisi Suomalaisilla noussut.
- Anonyymi00008
Tivolikin lopetti. Pyörinyt kaikki pula-ajat ja koronat, mutta Orpon hallituksen touhuja sekään ei kestänyt.
- Anonyymi00009
Wolt-pyramidihuijauskin syö kannattavuutta.
- Anonyymi00010
Vaikka niiden kautta ravintolat myy annoksia ja ylijäämäruokia? Nyt selitäs vähän lisää miten se vähentää?
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Vaikka niiden kautta ravintolat myy annoksia ja ylijäämäruokia? Nyt selitäs vähän lisää miten se vähentää?
Emmätiä.
- Anonyymi00019
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kate hupenee provisioihin. Seuraisit edes aikaasi.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kate hupenee provisioihin. Seuraisit edes aikaasi.
Kuka luovuttaa ruokaa Woltkuskillekaan ilman katetta? Tai edes tilaajalle pöytään?
Kyllä ne on senttejä ne Woltin sopparit no eihän ne kuskit mitään saakaan. - Anonyymi00023
Anonyymi00020 kirjoitti:
Kuka luovuttaa ruokaa Woltkuskillekaan ilman katetta? Tai edes tilaajalle pöytään?
Kyllä ne on senttejä ne Woltin sopparit no eihän ne kuskit mitään saakaan.Ketkujen perustama bisnis.
- Anonyymi00012
Selvähän se on, että jos ei ole tarpeeksi rahaa jota käyttää, niin ei ihminen silloin kuluta, kun ei ole ostovoimaa.
- Anonyymi00015
Järkyttävä kapulakieli. Ostovoima= raha
- Anonyymi00016
Varakkaat saivat pari tonnia kk lisää. Eiks he vois ajella tivolissa koko illan?
- Anonyymi00018
Ei, tulee oksu.
- Anonyymi00021
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ei, tulee oksu.
Minua oksettaa vaan köyhät.
t: Köpi Peräreikä
- Anonyymi00022
Hyvin menee kun osaa. On myyntii ja ostovoimaa. T, Matti Mäkki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää65788- 158784
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25760Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.100745Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27708Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93677Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒193647- 22592
- 61582
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks35534On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78480- 39465
- 57455
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75447Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437- 70433
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9429- 54418
- 40407